Pitäiskö tehdä ilmoitus poliisille? Johonkin? 8v pojalleni sattui ikävä juttu uimahallissa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa ja oksettaa!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikös tällä palstalla usein vinguta juuri sitä että tuon ikäiset pitää lähettää yksin miestenpuolelle eikä missään nimessä ottaa
Mukaan naistenpuolelle. Hyvä varoittava esimerkki mammoille, että näinkin voi käydä. Ottakaa vaan vielä tuonikäiset reilusti naistenpuolelle! Pienempi paha se on, jos joku mamma mulkoilee kuin se, että jää lopunikäiset traumat. 8v on vielä pieni. Sitten, kun aletaan katselemaan vastakkaista sukupuolta niin sitten on sopiva aika mennä omalle puolelle eli ehkä n.10v eteenpäin ja sitten on jo enemmän järkeä ja tietoa miten toimia.

Toivottavasti olet ap tehnyt ilmoituksen! Voimahalit sinne.

Ei todellaan tuon ikäisiä naisten puolelle! Hyi!
Jos ei voi oo miespuolista holhoojaa nii ei tuu uimahallin ollenkaan!

Et sinä uusavuton ole, toimit ihan kuten pitääkin ja hämmennys on täysin ymmärrettävää :hug: Tärkeintä on nyt tehdä nuo ilmoitukset ja jutella pojan kanssa asia läpi, ettei hälle jää ahdistusta tai pelkotiloja.

Samaa mieltä. Usein on hyvä miettiä yön yli asioita ennen kuin päätä pahkaa lähtee soittelemaan iltamyöhällä. Ja mitä pahaa siinä on jos täältä kysyy muiden mielipidettä? Varsinkin tämmöisessä tapauksessa on hyvä miettiä ja kysellä jos ei ole ennen kohdalle osunut. Minun 7 vuotiasta en ole tajunnut aiemmin valistaa tämmöisestä mahdollisuudesta uimahallin saunassa, mutta nyt tiedän varoittaa.

Kerro pojalle että toimi viisaasti kun lähti pois ja korosta että vastaavassa tilanteessa saa käyttäytyä myös "huonosti" (huutaa, kiroilla, lyödä.. ihan mitä vaan) jos tarpeen. Kerro myös että tapahtuma ei mitenkään ole pojan aiheuttama (sellaisia ajatuksia tulee helposti lapsille ja joskus aikuisillekin) Kuuntele poikaa mitä hän ajattelee tapahtuneesta. (keskustelu tapahtuneesta auttaa siihen ettei tapahtuma jäisi vaivaamaan)

Ja tosiaan ilmoitukset molempiin paikkoihin. Älä välitä noista räkyttäjistä. Koska sait tietää tapahtuneesta vasta illalla niin etpä tätä nopeammin juuri ilmoituksia olisi edes voinut tehdä.

Onpa hyvä vastaus! Lapsi nimittäin unohtui keskustelusta kokonaan ja hänen hyvinvoinnistaan tässä on ensiksi kyse.

Veljenpojalle sattui bussissa vastaava tilanne ja poliisi antoi tosi hyvät ohjeet, miten lapsen kanssa käydään juttu läpi ja pojalle myös tarkat ohjeet jatkoa varten. Sama "setä" nimittäin seurasi veljenpoikaa myöhemminkin, mutta kun asiat oli myös sovittu naapureiden ja koulun kanssa ei ollut niin kova pelko pärjääkö poika. Ja aina piti tulla kotiin jonkun kaverin kanssa, siis vaikka piti odottaa koulussa, niin ei ikinä yksin sinä lukuvuonna. "Setä" jätti lopulta rauhaan tajutessaan tilanteen olevan valvonnan alla.

Niitä "setiä" ei aina saada kiinni. Siksi lasta täytyy auttaa.

Kuten joku sanoikin jo niin poliisille on ihan hyvä ilmoittaa, mutta ei tuo sinänsä tässä kohtaa ole mikään kiireelliinen juttu, joten AP suotta siitä huolta kannat, että nyt mietit mitä tehdä, hyvin kerkeet toimia vieläkin, miten asiassa on hyvä tehdä!!

Eri asia ko tilanteessa olisi ollut jos poitsu ois uskaltanut heti sanoa, niin olisi voinut soittaa hätäkeskukseen, ja väkeä olisi riittänyt niin partio olisi voinut käydä kirjaa hlön tiedot ylös ja siitä sitten myöhemmin mahdollisia toimia olisi voinut seurata. Nyt poliisi tekee tiedolla sen, että se voidaan kirjata ylös rikosilmoitukseksi ihan vaikka vaan vastaisuuden varalle, että jälki jää kirjoihin, että tälläistä on tapahtunut, koska kyse ei ole mistää polkupyörän pumpun varastamisesta. Ja voisi kuvitella että äijältä ei ole ensimmäinen viaton ehdotus.

Ilmoitus uimahalliin on hyvä tehdä, koska eiköhän tää lähmä-äijä ole vakkarikäviä bedo-paratiisissä, nimeltään uimahalli! Osaavat sielä kenties seurailla äijän toimintaa hallin puolella jne.

JA jälleen kerran täytyy todeta että tää palsta on pullollaan persläpiä ihmisiä, joiden ensimmäinen intressi äiskän kysellessä neuvoja on arvostella ko henkilö pystyyn.. Ohjoi, hyvää viihdetta semmoiset.

hyvä että poika kertoi. Kaikki ei aina tuu vanhempien tietoon.
JA muuten hyväksikäyttäjinä voi olla myös naisia, joten aian ptiää varoittaa IHMISTEN oudoista puheista ei vaan setien .
Mä oon omille poille sanonut että kenenkän VIERAAN kyytin ei nousta, vain jos on koulukaverin vanhempi, mutta silloinkin vain jos se koulukaveri on itse mukana

Jos tämä juttu on totta, niin ap voisi nyt kertoa missä kaupungissa tämä tapahtui. Osaisi vanhemmat sitten vielä varoitella erityisen tarkkaan lapsiaan.

Ja tosiaan: kirjoita ap paikallisen sanomalehden mielipidepalstalle (tms) asiasta juttu.

Ai onko sun mielestä homous ja pedofilia sama asia vai?
En käyttäisi noita sanoja samassa lauseessa tai asia yhteydessä ikinä.

No, ei tietenkään ole. Mutta, eikö se ollut mies, joka poikaasi himotteli, eli homo. Poikasi ikä tuskin oli tärkeintä tässä kohtaamisessa. Tuo mies tuskin olisi tyttäresi pesuista kysellyt.

Ja se homo vain jutteli pojallesi. Tuskin siinä poliisia tarvitaan.

Tässä puolisen vuotta sitten kyselin neuvoa, kun oma 11v poikani joutui uimahallissa ikävään tilanteeseen. Hän oli sukellellut altaassa ja vanha mies esitteli kaluaan veden alla. Sain vastaukseksi, että olen vainoharhainen, koska miehen pippeli voi ihan hyvin tulla vahingossa ulos uimahousuista.

Että näin.

[QUOTE="vieras";27780267]No, ei tietenkään ole. Mutta, eikö se ollut mies, joka poikaasi himotteli, eli homo. Poikasi ikä tuskin oli tärkeintä tässä kohtaamisessa. Tuo mies tuskin olisi tyttäresi pesuista kysellyt.

Ja se homo vain jutteli pojallesi. Tuskin siinä poliisia tarvitaan.[/QUOTE]

Pedofiili on pedofiili =lapsiin sekaantuja.
Suuntautuneisuus voi olla mitä vaan: homo, hetero, bi.
Sillä ei ole mitään tekemistä pedofilian kanssa.

Itse tuskailen, kun poika on tosi arka uimahallissa yksin miesten puolella. Tähän mennessä on kikkailtu niin, ettei hänen tarvitse käyttää niitä lukollisia kaappeja.

Teemme niin, että poika riisuu jo uimahallin eteisessä vaatteensa, alla on valmiiksi uimahousut. Tässä vaiheessa kaikki pojan kamppeet on mulla ja vien ne kaappiin naisten puolelle. Pojan pitää vain selviytyä yksin suihkuun, ottaa siellä uikkarit hetkeksi pois ja pukee taas päälle.

Kiiruhdan kiireen vilkkaa miesten pukkarien ulostulolle altaille tullessa poikaa vastaan, odottaa siinä jos en ehdi.

Takaisin mennessä haen pojalle naisten pukkaristani pyyhkeen ja helposti puettavat sisävaatteet. Isosisko vahtii poikaa sillä välin kun käyn hakemassa nuo. Annan ne pojalle muovipussissa, käy suihkussa ja pukee vaatteet ja tulee toista kautta pois sieltä pukkareista. Tää on se hankalin osuus.

Ekan luokan syksyn vielä kävi meidän kanssa naisten puolella, mut sit en enää kehdannut käyttää... On vielä pitkä ikäisekseen.

Tosi hankalaa ja jos vielä saa pedofiilejä pelätä niin kamalaahan tää... =(

Harmi, koska uiminen muuten on tosi kivaa. Pitäis mun mielestä perhepukuhuoneita olla enempi 7-9v poikien perheille!!!

terv. kohta 8v pojan huolestunut äiti

Itse tuskailen, kun poika on tosi arka uimahallissa yksin miesten puolella. Tähän mennessä on kikkailtu niin, ettei hänen tarvitse käyttää niitä lukollisia kaappeja.

Teemme niin, että poika riisuu jo uimahallin eteisessä vaatteensa, alla on valmiiksi uimahousut. Tässä vaiheessa kaikki pojan kamppeet on mulla ja vien ne kaappiin naisten puolelle. Pojan pitää vain selviytyä yksin suihkuun, ottaa siellä uikkarit hetkeksi pois ja pukee taas päälle.

Kiiruhdan kiireen vilkkaa miesten pukkarien ulostulolle altaille tullessa poikaa vastaan, odottaa siinä jos en ehdi.

Takaisin mennessä haen pojalle naisten pukkaristani pyyhkeen ja helposti puettavat sisävaatteet. Isosisko vahtii poikaa sillä välin kun käyn hakemassa nuo. Annan ne pojalle muovipussissa, käy suihkussa ja pukee vaatteet ja tulee toista kautta pois sieltä pukkareista. Tää on se hankalin osuus.

Ekan luokan syksyn vielä kävi meidän kanssa naisten puolella, mut sit en enää kehdannut käyttää... On vielä pitkä ikäisekseen.

Harmi, koska uiminen muuten on tosi kivaa. Pitäis mun mielestä perhepukuhuoneita olla enempi 7-9v poikien perheille!!!

Tätähän se on nykyään. Uimahallit on varsinkin nyt nettiaikaan, täynnä mitä ihmeellisempää porukkaa. Meillä suurinpiirtein sama käytäntö. Itse jätän suihkunkin väliin, että kerkeä altaalle vahtimaan. Monet valittaa, etten käy suihkussa. Haistakaa paska, teillä ei ole omia lapsia!

[QUOTE="heh";27780673]ihan höpöjuttua, joku haluaa ottaa kaksimetrisen naisten puolelle.

ei siellä ole mikää pakko käydä.[/QUOTE]

On siellä kuule pakko käydä, koska juuri tuossa noin 7v-> on se uimataidon oppiminen ajankohtaista ja jos osaa mitenkuten uida niin sekin vähä unohtaa jos ei taitoa pääse harjaannuttamaan!!

Ja provoilijoilla omat palstat samasta syystä.

Pieni poika voi olla kaksin aikuisen homon kanssa saunassa aivan rauhassa ja turvallisesti, koska kaikki homot eivät ole pedofiilejä, niin kuin eivät ole heterotkaan. Jos itse olisin jonkun pikkutytön kanssa vastaavassa tilanteessa, virnistäisin hänelle ja jättäisin sitten huomiotta, ettei hän hämmentyisi. Löylyä vain heittelisin maltillisesti.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Meidän lähiuimapaikka on Flamingo ja siellä onneksi on ikäraja 12v (mieluiten kuitenkin 10v). Niin pitkään saa käydä vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneissa ja suihkussa/saunassa.

Onneksi on ihan virallisestikin noin. Olen kuullut oudoista tyypeistä, joita siellä on nähty. 12v nyt kuitenkin on niin iso, että pärjää yksin. Eli ei hätää.

[QUOTE="vieras";27780688]On siellä kuule pakko käydä, koska juuri tuossa noin 7v-> on se uimataidon oppiminen ajankohtaista ja jos osaa mitenkuten uida niin sekin vähä unohtaa jos ei taitoa pääse harjaannuttamaan!![/QUOTE]

täh. Oletko maksanut kaikille maailman lapsille ruoan ja juoman jotta jaksavat käydä uimassa?
Kustannatko kaikille suomen lapsille uimahallin, kaikilla ei ole välttämättä varaa käydä?

Vai onko vain sinun kakaralla oikeus tehdä mitä vaan missä vaan milloin vaan säännöistä piittaamatta?

Ja miksi on esim naisen tai nuoren tytön vika jos esim. kävelee ulkona ja tulee raiskatuksi? Monien mielestä näin on. Nainen ei saa kävellä pimeässä, koska siellä voi joku raiskata mutta sinun kakaralla on joku oikeus käydä uimahallissa?

Uimahallejakaan ei ihan joka puolella maailmaa välttämättä ole. Kustannatko näiden maiden lapsille uimahallit? esim. venäjän köyhät alueet. onkohan uimahalleja?

Vai onko vain sinun kakaralla oikeuksia? Hänellä on oikeus käydä uimassa äidin kanssa pukuhuonessa, ja aivan sama kuka sen huvin maksaa? esim. ne luokkakaverit, jotka eivät sitten halua mennä uimahalliin.

Sinun kakara tarvitsee vain ja ainoastaan kuria, mielestäni. Ei mitään muuta kaltaisesi vanhemman kakara tarvitse. valitetavasti kouluissa ja päiväkodeissakin röyhkeimät ja ahneimmat vanhemmat saavat määrätä pelin. Opettajat suomessa liian lepsuja.

Meidän lähiuimapaikka on Flamingo ja siellä onneksi on ikäraja 12v (mieluiten kuitenkin 10v). Niin pitkään saa käydä vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneissa ja suihkussa/saunassa.

Onneksi on ihan virallisestikin noin. Olen kuullut oudoista tyypeistä, joita siellä on nähty. 12v nyt kuitenkin on niin iso, että pärjää yksin. Eli ei hätää.

Mun mielestä 12v on ihan liian vanha väärälle puolelle. 12v tytöillä näkyy usein jo murrosiän merkkejä ja onpa kivaa kun siellä onkin joku oman luokkalainen poika niitä näkemässä. Muutenkin nää isot väärälle puolelle tulijat on aina niitä avuttomia mamman mussukka poikia. Vai onko kukaan koskaan kuulluut 12v tytöstä joka tulisi miesten puolelle isän kanssa?

• Tykkää
Reactions: Wolt

niin kauan niiden takia pitää olla peloissaan kunnes ihmiset alkavat vaatimaan entistä tiukempia lakeja pedoille (pois kaduilta pysyvästi, ovat vaaraksi lapsille).

Perhepukuhuoneita kannatan myös minä.

Kuka 12v. enää haluaa äidin tai isän kanssa samalle puolelle, häh?

Yhteistyössä