En enää koskaan päästä poikaani miesten pukkariin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunuttyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kymmenvuotias poika ei kyllä kehtais enää äitin helmoissa pyöriä naisten pukuhuoneen puolella. Ja miksi tarvitsisikaan, kun todellakin tuossa iässä osaa toimia itsenäisesti siellä uimahallissa.

• Tykkää
Reactions: LIEN
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29598749:
kyllä se vaan liittyy, kun tuolla keskusteltiin iästä, minkä ikäinen voi mennä, tai minkä ikäinen saamenä vielä toisen sukupuolen suihkutiloihin

Ei siitä mitään keskustelemista ole, jokainen voi asian tarkistaa oman uimahallinsa säännöistä. Erityislapset on tietenkina asia erikseen, itsestäänselvyyksiä on turha joka lauseessa toitottaa.

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29598749:
kyllä se vaan liittyy, kun tuolla keskusteltiin iästä, minkä ikäinen voi mennä, tai minkä ikäinen saamenä vielä toisen sukupuolen suihkutiloihin

Luuletko että on olemassa ihmisiä jotka eivät tiedä/ymmärrä että usein erityislapsia ja vammaisia eivät koske samat säännöt kuin muita? Tuskin täällä niin nuoria kirjoittelee jotka tuosta eivät ole perillä.

Mun kymmenvuotias poika ei kyllä kehtais enää äitin helmoissa pyöriä naisten pukuhuoneen puolella. Ja miksi tarvitsisikaan, kun todellakin tuossa iässä osaa toimia itsenäisesti siellä uimahallissa.
ei munkaan ns. normaalit pojat olis kymppivuotiaana enää lähteneet naisten puolelle, eikä tää erityinenkään mielellään. onneks nyt osaa toimia itsenäisesti.

Minä otan ihan normaalin ja terveenkin 8 v. mukaan naisten puolelle. Tarvi mikään erityislapsi olla...
Eikä kukaan ole koskaan ihmetellyt eikä kyseenalaistanut.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29598769:
ei munkaan ns. normaalit pojat olis kymppivuotiaana enää lähteneet naisten puolelle, eikä tää erityinenkään mielellään. onneks nyt osaa toimia itsenäisesti.

Tässä tuntuu nyt kaikki muut kuin sinä tajuavan, että ei puhuta erityislapsista. Kaikilla muilla järki jo sanoo, että erityislapsi on erityistapaus ja tällaisista pukuhuonesäännöistä voi heidän kohdallaan todellakin joustaa.

Miksi sä siis vänkäät sillä asialla? Yritätkö sä nyt pilata erityislasten vanhempien maineen, vai mikä sua vaivaa?

• Tykkää
Tässä tuntuu nyt kaikki muut kuin sinä tajuavan, että ei puhuta erityislapsista. Kaikilla muilla järki jo sanoo, että erityislapsi on erityistapaus ja tällaisista pukuhuonesäännöistä voi heidän kohdallaan todellakin joustaa.

Miksi sä siis vänkäät sillä asialla? Yritätkö sä nyt pilata erityislasten vanhempien maineen, vai mikä sua vaivaa?
mulla itselläni on erityislasi, ei ole tarvi pilata kenenkään mainetta. mutta meillä on ollet myös ns. normaalt kahdeksan vuotiaanakin vielä mun kanssa naisten puolella, ei sitä oo keneltäkään kyselty saako vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29598799:
meillä on ollet myös ns. normaalt kahdeksan vuotiaanakin vielä mun kanssa naisten puolella, ei sitä oo keneltäkään kyselty saako vai ei.

Ei sitä moni muukaan kysele, kun tajuaa kysymättäkin, että kouluikäiset pojat miesten- ja tytöt naisten puolelle...

Tuo lausees kyllä kiteyttää itsekkyytesi erinomaisesti. "Mehän ei kysellä, kun me tehdään niin kuin ME halutaan."

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29598799:
mulla itselläni on erityislasi, ei ole tarvi pilata kenenkään mainetta. mutta meillä on ollet myös ns. normaalt kahdeksan vuotiaanakin vielä mun kanssa naisten puolella, ei sitä oo keneltäkään kyselty saako vai ei.

Vaikutat todella itsekäältä ihmiseltä.

"mutta meillä on ollet myös ns. normaalt kahdeksan vuotiaanakin vielä mun kanssa naisten puolella, ei sitä oo keneltäkään kyselty saako vai ei. "

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. Ja meidän uimahallin säännöissä ei mainita mitään ikärajaa, googlettelin ja huomasin monien muidenkin uimahallin kohdalla olevan samoin.

Joten terveen maalaisjärjen käyttö sallitua, 8 v. ON PIENI LAPSI!

"mutta meillä on ollet myös ns. normaalt kahdeksan vuotiaanakin vielä mun kanssa naisten puolella, ei sitä oo keneltäkään kyselty saako vai ei. "

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. Ja meidän uimahallin säännöissä ei mainita mitään ikärajaa, googlettelin ja huomasin monien muidenkin uimahallin kohdalla olevan samoin.

Joten terveen maalaisjärjen käyttö sallitua, 8 v. ON PIENI LAPSI!

Tuskin kovin moni uimalli julkaisee sääntöjä netissä. Kysäise kassalta kun seuraavan kerran käytte uimassa.

Ja juuri tuota tarkoitin, että äitien on vaan niin vaikea sitä tajuta että kouluikäiset ihan oikeasti pärjää omillaan, kun äiti ei ole koko ajan siinä hyörimässä ja häärimässä ja hössöttämässä. :D

10v. pojat uimahalissa tuijotteli mun rintoja ja se on todella häiritsevää käytöstä, sama on tapahtunut ostoskeskuksen lastenhuoneessa kun imetin. Kiva, että teidän lapsenne eivät teitä äitejä himoitse, mutta se ei tarkoita etteikö he sillä silmällä katsele muita naisia/tyttöjä.

[QUOTE="Lissu";29598813]
Ja juuri tuota tarkoitin, että äitien on vaan niin vaikea sitä tajuta että kouluikäiset ihan oikeasti pärjää omillaan, kun äiti ei ole koko ajan siinä hyörimässä ja häärimässä ja hössöttämässä. :D[/QUOTE]

Mitenhän ne pärjää, kun koulusta mennään uimaan? Roikkuuko ne opettajan helmoissa vai lähteekö äiti mukaan?

Ei sitä moni muukaan kysele, kun tajuaa kysymättäkin, että kouluikäiset pojat miesten- ja tytöt naisten puolelle...

Tuo lausees kyllä kiteyttää itsekkyytesi erinomaisesti. "Mehän ei kysellä, kun me tehdään niin kuin ME halutaan."
Noh, kuten täällä on miljuunasti todettu eri yhteyksissä niin kaikki nyt ei vaan kasva, kypsy ja kehity sillä tavalla iän mukaan, että osaisi ja hallitsisi ja etenkin uskaltaisi aina samoja asioita kuin muut. Mutta mikä loistavinta, ainakin Itiksen uimahallissa on olemassa PERHEKOPIT, jonne itse suunnistin kun yli 7v. poikani on ollut mukana uintireissuilla. Noh, hän nyt on vaan ollut ujo ja epävarma...

Mitenhän ne pärjää, kun koulusta mennään uimaan? Roikkuuko ne opettajan helmoissa vai lähteekö äiti mukaan?

Niinpä. :) 8 v:t kulkee jo koulussakin omillaan eikä sielläkään opettaja pue välkkää varten takinvetskaria kiinni ja vedä hanskoja yli ranteiden. Mutta sitten yhtäkkiä kun mennään uimahalliin ja äiti on mukana niin ei selviä omillaan, ei sitten millään, ja nimenomaan ÄIDIN mielestä.

Ihan vaan semmonen pieni huomio, että miksi sinne uimahalliin on pakko mennä, jos se kouluikäinen lapsi ei koe pystyvänsä toimimaan itsenäisesti tarpeen vaatiessa..? Harrastuksia lienee muitakin.

• Tykkää
Reactions: Lokki
Ihan vaan semmonen pieni huomio, että miksi sinne uimahalliin on pakko mennä, jos se kouluikäinen lapsi ei koe pystyvänsä toimimaan itsenäisesti tarpeen vaatiessa..? Harrastuksia lienee muitakin.

Ja siis alunperin kyse ei kai ollut tästä...ap oli huolissaan pedarista, joka pälyili poikien puolella jonne ap:n poika oli aivan itsenäisesti mennyt..eli miksi jokaisella pienellä pojalla ei ole oikeutta olla rauhassa ja ilman ahdistelua uimahallin pukukopissa. Eiköhän se hallikin voisi asialle jotain tehdä?

Ja siis alunperin kyse ei kai ollut tästä...ap oli huolissaan pedarista, joka pälyili poikien puolella jonne ap:n poika oli aivan itsenäisesti mennyt..eli miksi jokaisella pienellä pojalla ei ole oikeutta olla rauhassa ja ilman ahdistelua uimahallin pukukopissa. Eiköhän se hallikin voisi asialle jotain tehdä?

Jos tuollaista olisi oikeasti tapahtunut, niin kyseessä olisi poliisiasia. Itse olisin soittanut poliisit paikalle samantien. Mutta tuo tarina oikeasti kuulostaa niin epäuskottavalta että lienee ihan keksittyä juttua.

Yhteistyössä