Pitäiskö tehdä ilmoitus poliisille? Johonkin? 8v pojalleni sattui ikävä juttu uimahallissa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa ja oksettaa!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27776163]'toimit ihan kuten pitääkin'?
Eli sun mielestä kaikkien äitien pitäisi toimia näin? ei tehdä ilmoitusta minnekään vaan a) miettiä pitäisikö edes ilmoittaa minnekään ja b) tulla kirjoittamaan tapahtuneesta kaksplussan keskustelupalstoille ensin ennenkuin tekee mitään...jos siis tekee mitään.

Onkohan sulla pientä addiktiota tälle sivulle jos tämä sivu vie voiton tärkeysjärjestyksestä tollasessakin tilanteessa?[/QUOTE]

Ohhoijaa.
Eiköhän se ole hämmentyneenä ja hätääntyneenä täysin normaalia tuntea pientä epätietoisuutta tuontyyppisessä tilanteessa ja hakea tukea muista. Minä tulkitsen ap:lla olleen kyllä aloitusviestistään alkaen tunteen, että jotakin pitäisi tehdä. Mikä saa lyttäämään hätääntyneen ihmisen tuolla tavalla?

Kerro pojalle että toimi viisaasti kun lähti pois ja korosta että vastaavassa tilanteessa saa käyttäytyä myös "huonosti" (huutaa, kiroilla, lyödä.. ihan mitä vaan) jos tarpeen. Kerro myös että tapahtuma ei mitenkään ole pojan aiheuttama (sellaisia ajatuksia tulee helposti lapsille ja joskus aikuisillekin) Kuuntele poikaa mitä hän ajattelee tapahtuneesta. (keskustelu tapahtuneesta auttaa siihen ettei tapahtuma jäisi vaivaamaan)

Ja tosiaan ilmoitukset molempiin paikkoihin. Älä välitä noista räkyttäjistä. Koska sait tietää tapahtuneesta vasta illalla niin etpä tätä nopeammin juuri ilmoituksia olisi edes voinut tehdä.

• Tykkää
Reactions: aamuetana
Ohhoijaa.
Eiköhän se ole hämmentyneenä ja hätääntyneenä täysin normaalia tuntea pientä epätietoisuutta tuontyyppisessä tilanteessa ja hakea tukea muista. Minä tulkitsen ap:lla olleen kyllä aloitusviestistään alkaen tunteen, että jotakin pitäisi tehdä. Mikä saa lyttäämään hätääntyneen ihmisen tuolla tavalla?

lyttäämään? No hohhoijaa, tollasessa tilanteessa ihminen pitää ravistella hereille, vaikka läppäsemällä ympäri korvia tai potkasemalla perseelle. Kai sä tajuat mitä sillle pojalle oli lähellä tapahtua??? AINA kun on tollanen tilanne, pitäis toimia ja antaa ohjeeksi toimia...parempi antaa pahamieli moittimalla äitiä siitä että hän oikein miettii mitäs nyt tekis kun se että joutuis lukemaan myöhemmin kuinka sama hirviö on hyökännyt lapsen kimppuun ja oikeasti pystynyt sillä kertaa tekemään jotain. Kun tästä tapauksesta tekee ilmoituksen, voidaan näin ehkäistä monta hyväksikäyttöä samaiselta tyypiltä ko uimahallissa! Kerroppa sinä mitä väärää on siinä että ravistelee ap:n tajuamaan ettei tässä auta poliisien ym tunteiden miettiminen eikä varsinkaan halaukset ja lässytys siitä että ap olisi toiminut oikein??

Kerro pojalle että toimi viisaasti kun lähti pois ja korosta että vastaavassa tilanteessa saa käyttäytyä myös "huonosti" (huutaa, kiroilla, lyödä.. ihan mitä vaan) jos tarpeen. Kerro myös että tapahtuma ei mitenkään ole pojan aiheuttama (sellaisia ajatuksia tulee helposti lapsille ja joskus aikuisillekin) Kuuntele poikaa mitä hän ajattelee tapahtuneesta. (keskustelu tapahtuneesta auttaa siihen ettei tapahtuma jäisi vaivaamaan)

Ja tosiaan ilmoitukset molempiin paikkoihin. Älä välitä noista räkyttäjistä. Koska sait tietää tapahtuneesta vasta illalla niin etpä tätä nopeammin juuri ilmoituksia olisi edes voinut tehdä.

jos tarkoitat mua, niin en ole missään kirjoittanut että hänen olis pitänyt ilmoittaa asiasta illalla. Osaan lukea joten tiedän milloin hän asiasta sai tietää.

Ohhoijaa.

Olen aivan samaa mieltä.

Luulen etteivät nämä haukkujat ole koskaan joutuneet vastaavaan hämmentävään ja ahdistavaan tilanteeseen, eivätkä ymmärrä miten ihminen luonnostaan toimii uudessa ahdistavassa tilanteessa.

Kaikki eivät elä elämäänsä kuvitellen sitä, JOS mun lapselle käy näin, niin toimin heti näin... tuollainen valmistautuminen voisi auttaa toimimaan tuollaisessa tilanteessa, mutta toisi myös turhaa ahdistusta elämään.

[QUOTE="vieras";27776271]Voisitko täsmentää rakas viikate missä kohtaa ap toimi kuten pitääkin?[/QUOTE]

Toimii kuten pitääkin eli tekee ilmoitukset poliisille ja uimahalliin?

[QUOTE="Muuan";27776268]Olen aivan samaa mieltä.

Luulen etteivät nämä haukkujat ole koskaan joutuneet vastaavaan hämmentävään ja ahdistavaan tilanteeseen, eivätkä ymmärrä miten ihminen luonnostaan toimii uudessa ahdistavassa tilanteessa.

Kaikki eivät elä elämäänsä kuvitellen sitä, JOS mun lapselle käy näin, niin toimin heti näin... tuollainen valmistautuminen voisi auttaa toimimaan tuollaisessa tilanteessa, mutta toisi myös turhaa ahdistusta elämään.[/QUOTE]

Ja sinä taas et tiedä minun elämästäni yhtään mitään joten älä edes kuvittele tietäväsi. En yritä valmistautua pahimpaan koko ajan mutta sen tiedän että vastaavassa tilanteessa täytyy asiasta tehdä ilmoitus poliisille että uimahalliin mahdollisimman pian.

[QUOTE="alias";27776261]lyttäämään? No hohhoijaa, tollasessa tilanteessa ihminen pitää ravistella hereille, vaikka läppäsemällä ympäri korvia tai potkasemalla perseelle. Kai sä tajuat mitä sillle pojalle oli lähellä tapahtua??? AINA kun on tollanen tilanne, pitäis toimia ja antaa ohjeeksi toimia...parempi antaa pahamieli moittimalla äitiä siitä että hän oikein miettii mitäs nyt tekis kun se että joutuis lukemaan myöhemmin kuinka sama hirviö on hyökännyt lapsen kimppuun ja oikeasti pystynyt sillä kertaa tekemään jotain. Kun tästä tapauksesta tekee ilmoituksen, voidaan näin ehkäistä monta hyväksikäyttöä samaiselta tyypiltä ko uimahallissa! Kerroppa sinä mitä väärää on siinä että ravistelee ap:n tajuamaan ettei tässä auta poliisien ym tunteiden miettiminen eikä varsinkaan halaukset ja lässytys siitä että ap olisi toiminut oikein??[/QUOTE]

Ei hyvänen aika... Voi kuule. Potki sinä perseelle ja hauku vaikka idiootiksi hämmentynyt ihminen, joka hakee tukea ja neuvoja ahdistavassa tilanteessa, minä toimin toisin. Sovitaanko näin?

Lopettakaa nyt se nahistelu. Eikös pääasia ole se, että ap tekee ilmoitukset. Ihmisten reagointi hämmentyneessä tilassa on erilaista, toiset räjähtävät ja toiset epäröivät. Älkää nyt siitä jaksako.

Apua, että tuollaisia vainoaa pikkupoikia uimahallissa, toivottavasti siellä voitaisiin lisätä valvontaa vähän tai jotain. Ei ainakaan kannata nyt laittaa poikaa ilman aikuista enää sinne.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="alias";27776280]Ja sinä taas et tiedä minun elämästäni yhtään mitään joten älä edes kuvittele tietäväsi. En yritä valmistautua pahimpaan koko ajan mutta sen tiedän että vastaavassa tilanteessa täytyy asiasta tehdä ilmoitus poliisille että uimahalliin mahdollisimman pian.[/QUOTE]

Uskon että TIEDÄT, mutta hämmentyneenä ihminen ei aina toimi niinkuin 'pitäisi'

Plaaplaaplaa, voisko tän eipäsjuupas-älyttömyyden taas lopetella pikkuhiljaa? Eikö elämässä oo mitään muuta sisältöä, kuin arvostella toisten tekemisiä? Menkää nyt itseenne, vänkääjät.

Ap kysyi neuvoa ja onneksi myö sellaisia sai. Eli ilmoitus uimahalliin ja poliisille, poliisi käsittääkseni ottaa rikosilmoituksia vastaan ns. aina. Eli jo tänään kannattaisi ilmoittaa. Korjata voi, jos olen väärässä.

Hyvä, että kysyit neuvoa, etkä jäänyt neuvottomaksi!

[QUOTE="vieras";27776285]Mutta niinhän ap ei tehnyt, hän tuli tänne kysymään pitäisikö niin edes tehdä. Joten en vieläkään ymmärrä mitä tarkoitit tuolla lauseella, mutta olkoon.[/QUOTE]

Tämä taitaa olla tulkintakysymys, minä tulkitsin aloitusviestin niin, että ap vain haki tukea ajatukselleen siitä, että ilmoitus olisi aiheellinen. Halusi ehkä ikään kuin jakaa ahdistuksensakin siinä. Purki asiaa tänne, koska lapset ovat hereillä kuuntelemassa eikä siksi halunnut soittaa kenellekään? Mitä helvetin väliä tällä kaikella on, eikö ole tärkeintä että ilmoitukset on tehty? Näkökulmaa voi antaa toiselle myös räkyttämättä ja vittuilematta.

Ap, kerrotko sitten, että miten ilmoitukseen suhtauduttiin hallilla ja poliisissa?

Itsellä 7 vuotias poika, ja jotenkin pelottaa tuo "maailmaan päästäminen" ja omin päin lähettäminen paikkoihin. Toistaiseksi ei saa mennä kuin koulumatkat yksin (kaverin kanssa), mutta sekin välillä hirvittää. Tarkat turvallisuussäännöt on sovittu ja niitä kerrataan usein.

Tämä taitaa olla tulkintakysymys, minä tulkitsin aloitusviestin niin, että ap vain haki tukea ajatukselleen siitä, että ilmoitus olisi aiheellinen. Halusi ehkä ikään kuin jakaa ahdistuksensakin siinä. Purki asiaa tänne, koska lapset ovat hereillä kuuntelemassa eikä siksi halunnut soittaa kenellekään? Mitä helvetin väliä tällä kaikella on, eikö ole tärkeintä että ilmoitukset on tehty? Näkökulmaa voi antaa toiselle myös räkyttämättä ja vittuilematta.

Niin sinun tavalla: Halipusimuiskis

juu paljon auttaa

Ilmoituksia ei ollut tehty siinä vaiheessa kun ap tänne kirjoitti ja jos ihmiset eivät olisi siihen neuvoneet, hän tuskin olisi edes ilmoittanut minnekään.

ap:n lapsi kertoi asiasta vasta nukkumaan menessä eli uimahalli oli kiinni ja itse ap:n tilanteessa epäilisisin myös poliisiaseman rikosilmoituksen vastaanoton olevan myös kiinni..

Kyllä itse haluisin asian purkaa jonnekkin, ja kuulla muiden tukea ja ehkäpä opastusta kuinka tilannetta käsitellä..

tälläisestakin täällä saadaan riitely,ap,tee niin kuin viikate jo kirjoittikin,ja itse kyllä olen samoilla linjoilla viikateen kanssa! Oikeesti miten voi olla niin ääliö että tälläisesssa asiassa haluaa vaan tulla lyttämään ap;N! hävetkää! ja toisiaan halipusimuiskikset jja jäitä hattuun meuhkaajille! <3

seksuaaliset, vihjailevat tai viettelevät puheet (mitä nuo olivat) on jo rangaistava teko eli lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. eli voit tehdä rikosilmoituksen poliisille.

Eikös tällä palstalla usein vinguta juuri sitä että tuon ikäiset pitää lähettää yksin miestenpuolelle eikä missään nimessä ottaa
Mukaan naistenpuolelle. Hyvä varoittava esimerkki mammoille, että näinkin voi käydä. Ottakaa vaan vielä tuonikäiset reilusti naistenpuolelle! Pienempi paha se on, jos joku mamma mulkoilee kuin se, että jää lopunikäiset traumat. 8v on vielä pieni. Sitten, kun aletaan katselemaan vastakkaista sukupuolta niin sitten on sopiva aika mennä omalle puolelle eli ehkä n.10v eteenpäin ja sitten on jo enemmän järkeä ja tietoa miten toimia.

Toivottavasti olet ap tehnyt ilmoituksen! Voimahalit sinne.

Yhteistyössä