Pitääkö verkkokaupan nimi olla sama kuin toiminimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Meilläkin virallinen yritysnimi ja itse toimipaikan nimi eri.

Miksi näin, jos saan udella? On ärsyttävää, kun tiliotteessa näkyy omituisia nimiä, joita ei pysty liittämään mihinkään yritykseen tai edes tiettyyn toimialaan. Sit saa aivot savuten miettiä, missä on tullut liikuttua ja mitä ostettua mistäkin.

Kannattaa kuitenkin suojata verkkokaupan nimi rekisteröimällä se kaupparekisteriin aputoiminimeksi. Muuten sen voi joku kaapata omaan käyttöönsä ja rekisteröidä toiminimeksi ja vaikkapa domainiksi jat ehdä kiusaa tai ainakin siitö tulee hankalia selvityksiä eri puolille ja väärinkäsityksiä. Virallinen toiminimi on myöski syytä näkyä verkkokaupan yhteydessa sekä myöskin ly-tunnus. Jos ei näitä ole sivuilta nähtävissä, ainakin minä jätän heti kaupan sikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa kuitenkin suojata verkkokaupan nimi rekisteröimällä se kaupparekisteriin aputoiminimeksi. Muuten sen voi joku kaapata omaan käyttöönsä ja rekisteröidä toiminimeksi ja vaikkapa domainiksi jat ehdä kiusaa tai ainakin siitö tulee hankalia selvityksiä eri puolille ja väärinkäsityksiä. Virallinen toiminimi on myöski syytä näkyä verkkokaupan yhteydessa sekä myöskin ly-tunnus. Jos ei näitä ole sivuilta nähtävissä, ainakin minä jätän heti kaupan sikseen.

Koitin ottaa selvää tuosta aputoiminimestä mut sen ottaminen maksaa erikseen joka nyt ei tietenkään este ole. Mutta sitten luin että koko firman toiminta ei saisi perustua aputoiminimelle, niin en nyt sitten sitäkään ymmärrä enkä ole vielä kysynyt mistään viralliselta taholta siis.

Ja mä ajattelin vain mun toiminimen muuttamista paremmin verkkokauppaan sopivaksi, kun ajatus liikeideasta on hiukan tässä parissa vuodessa muuttunut. Silti kylläkin kun asia tulee ajankohtaiseksi, aion kyllä toiminimen laittaa näkyviin ja tietenkin y-tunnuksen.
Mut jos virallisen toiminimen muuntais sillei paremmin verkkokaupalle, muistuttais kyllä jotenkin toiminimeä, oisko siinä mitään järkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja juristi kännissä:
Saa olla eri. Nettikaupan nimi voi olla Turvakaukalo ja firman Vilppiville Oy.

Emmä kyllä tollaseen juristiin usko :laugh:

Esim. Verkkokauppa.com Oy oli ennen Arctecho Oy, kuten virolainen firma on vieläkin!

Verkkokauppa.com Oy:n sopimusehdot

Verkkokauppa.com on Verkkokauppa.com Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on joko Verkkokauppa.com Oy, Helsinki (Y:1456344-5) tai Arctecho OÜ, Tallinna (Y:1903539-3). Verkkokauppa.com Oy ylläpitää ja vastaa myös Helsingin, Pirkkalan ja Oulun myymälöistä. Arctecho OÜ

Yhteistyössä