En ole perustanut verkkokauppaa, mutta mullakin on vähän kiinnostusta.
Itse olen sellaisia perusasioita miettinyt, kuten varaston koko. Sehän riippuu vähän siitä, miten paljon olet valmis riskeeraamaan. Jos myyt muutamaa tuotetta, varaston ei tarvitse olla aluksi kovin suuri ja yritykseen ei tarvitse sijoittaa paljoa. Jos taas esimerkiksi myyt lastenvaatteita, leluja, niin varaston pitää luonnollisesti olla paljon suurempi. Harva ostaa kaupasta, joka myy vaan esimerkiksi 10:tä eri lelua.
Toinen juttu varaston koon miettimisellä on se, että halvemmalla saat suuremman määrän tavaraa. Tavarat hankitaan tukuista ja ulkomailta saa aika edullisesti. Jos tilaat vaan muutamia tuotteita kerrallaan, on tuotteiden hintojen oltava aika suuret, että saat kustannettua kaikki menot. Se taas rajaa ostajia pois.
Aika moni suomalainen verkkokauppa myy omatekoisia vaatteita. Olen yrittänyt etsiä suomalaisia vauvan/lastenvaatteita myyviä verkkokauppoja, mutta tosi vähän on. Kaikki löytämäni myyvät vain omatekoisia vaatteita. Sillon ei jää kalliiden merkkituotteiden kanssa yksin, jos kukaan ei osta. Ostan ainoastaan hm:ltä tai vastaavista suurista ketjuista. Olenkin miettinyt onko esim. pelkkien lastenvaatteiden myynti edes kannattavaa. Nelly.com sivuilla on muutamia lastenvaatteita myytävänä, mutta tosi vähän ja tuotteet eivät vauhdu oikeastaan koskaan.
Jos on paljon omaa pääomaa, mitä riskeerata, niin voi toki perustaa vaikka minkälaisen firman ja suurella varastolla. Luulisin, että varmasti menestyy jos on hyviä tuotteita ja hyvää mainontaa, mutta alku aina vaikeaa.
Eräs lelukauppa netissä lopetti tässä joku aika sitten. Ei tainnut olla ostajia, vaikka tuotteita oli paljon. Ostin kerran lapselleni kävelyauton ja palautin, koska oli ensinnäkin eri värinen kun kuvassa ja näytti hajoavan käsiin.
Luulisin, että kannattavia on nimenomaan tällaiset, jotka myyvät nimenomaan muutamaa tuotetta.
Mainonta on myös aika kallista jos oikeasti haluaa näkyviin. Kuitenkin pienyrittäjän kannattaa enemmänkin harrastaa "keskustelupalstapiilomainontaa" ja hakusanamainontaa (eli päästä esim. googleen hakusana listojen kärkeen (siitä lisää tietoa googlettamalla)). Lisätuloja sivuille saa myös mainonnasta (mainokset on oltava tietenkin sopivia ja niitä tulee olla mahd. vähän).
Anteeks, jos kuulostan siltä, kun tietäisin muka jostain jotain

Ajattelin vaan kertoa, mitä itse olen päässäni miettinyt