Mä tykkään enemmän termistä "hörhö"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hmm, mun mielestä hihhuli on aika positiivinen sana. Hihhuloida, iloita estoitta.
No sekin on hyvä sana, hörhöillä, kiinnostua jostain rönsyilevästi ja intohimoisesti Ehkä mä olenkin niin hihhuli ja hörhö, et musta on suorastaan nautinto olla erilainen.. se kammottava massasta poikkeava murmeli.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä tykkään enemmän termistä "hörhö"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hmm, mun mielestä hihhuli on aika positiivinen sana. Hihhuloida, iloita estoitta.
Ja toivottavasti sellaisena jatkuukin.Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Tää on muuten ollut upean rauhaisa ketju Ainakin tähän saakka
Minäkin, koska hörhöilyyn voi yhdistää aivan kaiken; lapsenkasvatuksesta uskomisiin. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä tykkään enemmän termistä "hörhö"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hmm, mun mielestä hihhuli on aika positiivinen sana. Hihhuloida, iloita estoitta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No sekin on hyvä sana, hörhöillä, kiinnostua jostain rönsyilevästi ja intohimoisesti Ehkä mä olenkin niin hihhuli ja hörhö, et musta on suorastaan nautinto olla erilainen.. se kammottava massasta poikkeava murmeli.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä tykkään enemmän termistä "hörhö"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hmm, mun mielestä hihhuli on aika positiivinen sana. Hihhuloida, iloita estoitta.
aivan. mie olen töissä työyhteisössä jossa on monia eri uskontokuntiin kuuluvia, on taolaisia, shintolaisia, buddhalaisia, evlutteja, katolisia, ortodokseja, islaminuskoisia, baptisteja, metodisteja...Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä voisin esittää poppaliinalle vielä lisäkysymyksen, että eikö hänen mielestään olisi hyvä asia, että asiallisesti keskustelemalla eri uskoisten kanssa voisi oppia myös jotain näistä uskonnoista. Voihan jonain päivänä työpaikalla olla työkaverina muslimi tai joku muu. Tai oma lapsi tuoda aikanaan kotiin puolisoehdokkaan, joka onkin buddhalainen. Mitä paremmin tuntee muiden uskontojen näkemyksiä ja tapoja, sitä helpompi on kohdata näitä ihmisiä myös irl. Eihän keskustelussa - jos se maltetaan pitää asiallisena - tarvitse omaa uskoaan olla vaihtamassa.
Joka ketjussa jos joku sanoo olevansa uskovainen se leimataan heti hihhuliksi. Mua ei kukaan edes tunnistais uskovaiseksi oikeessa elämässä ja mä todellakin olen suvaitsevainen muita ihmisiä ja niiden uskoa kohtaan. Täällä palstalla asia on tietty kääntynyt päälaelleen ja nyt muakin luullaan joksikin hihhuli-tuputtuaja-uskovaksi jota en oo koskaan ollut. Ja tosiaan luulin, että tänne kootaan Jumalaan uskovia.Alkuperäinen kirjoittaja Chala:No en mä ainakaan ketään ole hihhuliksi haukkunut enkä haukkumassa. Mun mielestä jokaisen uskonto tai elämänkatsomus on aivan yhdenvertainen. Ikävä ettei susta tunnu samalta.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Voi voi koita kestää niin mekin kestetään joita hihhuleiks haukutaan ja yleistetään. Eiks se oo ihan normaalia?Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Aika loukkaavasti ja vähättelevästi sanottu :/Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.Alkuperäinen kirjoittaja nooh:Eikös tämä ollut uskisten pino? Olisi kyllä kiva koota tähän nimenomaan niitä uskiksia.Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Voiko täysin uskonnoton tapapakana kuulua tähän ketjuun?
ihanaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:No sekin on hyvä sana, hörhöillä, kiinnostua jostain rönsyilevästi ja intohimoisesti Ehkä mä olenkin niin hihhuli ja hörhö, et musta on suorastaan nautinto olla erilainen.. se kammottava massasta poikkeava murmeli.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä tykkään enemmän termistä "hörhö"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hmm, mun mielestä hihhuli on aika positiivinen sana. Hihhuloida, iloita estoitta.
Sama, mäkin tunnustaudun kokovartalohörhöksi.Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Minäkin, koska hörhöilyyn voi yhdistää aivan kaiken; lapsenkasvatuksesta uskomisiin. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä tykkään enemmän termistä "hörhö"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hmm, mun mielestä hihhuli on aika positiivinen sana. Hihhuloida, iloita estoitta.
Miksikäs sinä minut juuri tässä ketjussa leimasit? Mutta leimasinko mä sua siitäkään huolimatta? Mitä jos nyt unohtaisit ne muut mahdolliset ketjut? Tämä ketju on ollut sopuisa ja mielenkiintoinen, joten eihän aleta muuttamaan sitä muuksikaan?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Joka ketjussa jos joku sanoo olevansa uskovainen se leimataan heti hihhuliksi. Mua ei kukaan edes tunnistais uskovaiseksi oikeessa elämässä ja mä todellakin olen suvaitsevainen muita ihmisiä ja niiden uskoa kohtaan. Täällä palstalla asia on tietty kääntynyt päälaelleen ja nyt muakin luullaan joksikin hihhuli-tuputtuaja-uskovaksi jota en oo koskaan ollut. Ja tosiaan luulin, että tänne kootaan Jumalaan uskovia.
Muuten kyllä hienoa että tulee eri uskonnoista tietoutta. Ja monesta olenkin itse ottanut selvää, en sillä että kiinnostais muuten kuin utelaisuudesta. Tarvetta Jumalan vaihdokseen ei ole ollut. =)
Se suvaitsevaisuus tulee paremmin esille kun ei dissaa toisten uskomisia. Tää ketju on ollut mun mielestä hyvinkin positiivinen kaikkia uskomuksia kohtaan, ikävä tosiasia tietenkin on että kaikki ketjut eivät ole.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Joka ketjussa jos joku sanoo olevansa uskovainen se leimataan heti hihhuliksi. Mua ei kukaan edes tunnistais uskovaiseksi oikeessa elämässä ja mä todellakin olen suvaitsevainen muita ihmisiä ja niiden uskoa kohtaan. Täällä palstalla asia on tietty kääntynyt päälaelleen ja nyt muakin luullaan joksikin hihhuli-tuputtuaja-uskovaksi jota en oo koskaan ollut. Ja tosiaan luulin, että tänne kootaan Jumalaan uskovia.
Muuten kyllä hienoa että tulee eri uskonnoista tietoutta. Ja monesta olenkin itse ottanut selvää, en sillä että kiinnostais muuten kuin utelaisuudesta. Tarvetta Jumalan vaihdokseen ei ole ollut. =)
Ihan viattomasti täältä sivusta vaan ihmettelen, että eikö niitä jumalia olekaan vaan yksi?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Joka ketjussa jos joku sanoo olevansa uskovainen se leimataan heti hihhuliksi. Mua ei kukaan edes tunnistais uskovaiseksi oikeessa elämässä ja mä todellakin olen suvaitsevainen muita ihmisiä ja niiden uskoa kohtaan. Täällä palstalla asia on tietty kääntynyt päälaelleen ja nyt muakin luullaan joksikin hihhuli-tuputtuaja-uskovaksi jota en oo koskaan ollut. Ja tosiaan luulin, että tänne kootaan Jumalaan uskovia.Alkuperäinen kirjoittaja Chala:No en mä ainakaan ketään ole hihhuliksi haukkunut enkä haukkumassa. Mun mielestä jokaisen uskonto tai elämänkatsomus on aivan yhdenvertainen. Ikävä ettei susta tunnu samalta.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Voi voi koita kestää niin mekin kestetään joita hihhuleiks haukutaan ja yleistetään. Eiks se oo ihan normaalia?Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Aika loukkaavasti ja vähättelevästi sanottu :/Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.Alkuperäinen kirjoittaja nooh:Eikös tämä ollut uskisten pino? Olisi kyllä kiva koota tähän nimenomaan niitä uskiksia.Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Voiko täysin uskonnoton tapapakana kuulua tähän ketjuun?
mutta eihän tässä ketjussa ole käsittääkseni kukaan puhunut hihhuleista? paitsi sie ite.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Joka ketjussa jos joku sanoo olevansa uskovainen se leimataan heti hihhuliksi. Mua ei kukaan edes tunnistais uskovaiseksi oikeessa elämässä ja mä todellakin olen suvaitsevainen muita ihmisiä ja niiden uskoa kohtaan. Täällä palstalla asia on tietty kääntynyt päälaelleen ja nyt muakin luullaan joksikin hihhuli-tuputtuaja-uskovaksi jota en oo koskaan ollut. Ja tosiaan luulin, että tänne kootaan Jumalaan uskovia.
Hienoa Nyt vaan unohdat ne aiemmat ketjut ja jatketaan keskustelua asialinjalla tässä ketjussa, eikös vaan?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Itse tunnen muslimeja, entisen saatananpalvojan, ateisteja ja paljon eri kirkkokuntien edustajia. Yhtään buddhalaista en taida tuntea ainakaan vielä. Kaikki ne on mulle ihan yhtä tasa-arvoisia ja jos jotakuta kiinnostaa, voin olla kertomassa omasta uskostani (kuten eräs somali halusi omasta halustaan tietää). Muuten en tykkää tuputusmeiningistä enkä siitäkään että ongelmia paetaan Jeesuksen selän taakse ts. tekopyhyyttä.
No se hakuhan on hanurista Tee uusi aloitus, jos sitä aikaisempaa ei löydy.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Nyt kuulkaas tää onnellinen hörhöhihhuli ei sitten millään löydä sitä Jeesus -pinoa B)
Tuo haku on kyllä..sanonko mistä.. |O
tarkoitatko tätä ketjua http://kaksplus.fi/keskustelu/t1710967Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:mutta eihän tässä ketjussa ole käsittääkseni kukaan puhunut hihhuleista? paitsi sie ite.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Joka ketjussa jos joku sanoo olevansa uskovainen se leimataan heti hihhuliksi. Mua ei kukaan edes tunnistais uskovaiseksi oikeessa elämässä ja mä todellakin olen suvaitsevainen muita ihmisiä ja niiden uskoa kohtaan. Täällä palstalla asia on tietty kääntynyt päälaelleen ja nyt muakin luullaan joksikin hihhuli-tuputtuaja-uskovaksi jota en oo koskaan ollut. Ja tosiaan luulin, että tänne kootaan Jumalaan uskovia.
mie en ole koskaan kiinnittäny mitään huomiota esim. siun uskoon missään ketjussa, ennen tätä päivää. aamulla täällä oli ketju joka sai minut tosi hämilleen mutta nyt en löyä sitä. se oli vissiin siun alottamasi? mie en tosiaan tiiä mikä sen ketjun triggeri oli ja eikä se kyllä tähän ketjuun ees kuulukkaan mutta jos haluat niin valaise vaikka yyveellä koska sen verta monttu auki jäin sen jälkeen.
pointti siis oli että eihän kenestäkään näe päälle, mitä uskontokuntaa hän edustaa, ellei edusta sellaista jossa sen näkee pukeutumisesta (Juutalaiset miehet esim. mutta ei heissäkään kaikki).
tai sitten heitä on syvästi loukattu uskostaan, jossain. silloin sitä on jo ikäänkuin valmiiksi puolustuskannalla. mutta kannattaisi muistaa ettei kaikki kuitenkaan ole samasta muotista tässäkään asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Kumma juttu... Olen ollut aistivinani, että sellaiset henkilöt, jotka ovat heikkoja uskossaan ovat juuri niitä, jotka haluavat loukata muita, eivätkä pysty keskustelemaan asioista.
Täällä on todella mahtavia keskustelijoita, vahvasti omassa uskossaan, eikä heillä ole tarvetta lytätä muita.
Kiitokset heille kaikille! :flower: :hug:
vitsi ku miekään en muista niitä avainsanoja siittä että voisin auttaa... oli justiinsa sillon tilanne päällä ja sekin ketju jäi hataraksi muistikuvaksi :/Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Nyt kuulkaas tää onnellinen hörhöhihhuli ei sitten millään löydä sitä Jeesus -pinoa B)
Tuo haku on kyllä..sanonko mistä.. |O
mie olen tähän mennessä tasan kahen ystäväni kanssa puhunu tästä omasta etsikkoajastani ja kaikesta siihen liittyvästä, mie koen ettei suurin osa ymmärtäis miun ajatuksia... suvussa on ortodokseja ja evlutteja. ei muistaakseni mitään lahkolaisuutta mistäänpäin. vanhemmille en oo puhunu, he on ns. tapakristittyjä.Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:Kiinnostaisi tietää muidenkin (kuin poppaliinan, joka jo kertoikin jotain) irl-elämästä: kerrotteko uskostanne tuttaville/ystäville, onko perheenne tai sukunne samaa uskoa edustavia tms?