Pistetään pystyyn palstauskis pino

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Alkuperäinen kirjoittaja manta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä yksi helluntailainen palstailee melkein päivittäin... pitäs varmaan joskus rekisteröityä
peesi tähän. Olen kyllä rekisteröitynyt, mutta en jaksa koskaan kirjautua sisään.
:wave: Täällä vielä yksi lisää
Helluntalaisuudesta olisi kiva kuulla enemmänkin. Mun ex-appivanhemmat olivat helluntalaisia vielä silloin, kun tuo kuopus syntyi. Mutta taisivat olla pojan synttäreillä viimeisen kerran silloin, kun poika täytti 3 vuotta. Sen jälkeen kääntyivät jehovan todistajiksi, joten en paljon ehtinyt perehtyä helluntalaisuuteen.

Joo
Doreen Irvinen kirja. Ihme vaan, että missään wicca-, reclaiming-, feri-, eikä muissakaan noitapiireissä, missä se selittää olleensa, ei tiedetä tämän nimistä ihmistä olleen.
Eli, jos se jotakin ton tyyppisiä on harjoitellut, niin sitten on tehnyt jotakin ihan omia juttujaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Grace: mie yritin kanssa ettiä sitä ketjua mistä keittis puhu mutta en löytäny kyllä ku tämän: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1709734, enkä tiiä onko sama.

ja sitten kysymys teille poppaliina ja Grace: miten te koette sielun? siis öö... mitenköhän mie tämän keskellä yötä osaan tarpeeksi järkevästi selittää... siis kun mie vaistoan ja tunnen kun mie ihmisen näen ekaa kertaa, että onko kyseessä vanha vaiko uus sielu, niin onko teillä koskaan semmosta tunnetta? tai uskotteko siihen?
Ihminen sai fyysinen elämän ruumiiseensa, kuten eläimetkin mut ihminen sai henkisen (psyykkisen) elämän, joka teki hänestä eläimistä poikkeavan persoonan, 'sielun'. Näin mä asian ajattelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Doreen Irvinen kirja. Ihme vaan, että missään wicca-, reclaiming-, feri-, eikä muissakaan noitapiireissä, missä se selittää olleensa, ei tiedetä tämän nimistä ihmistä olleen.
Eli, jos se jotakin ton tyyppisiä on harjoitellut, niin sitten on tehnyt jotakin ihan omia juttujaan.
Joskushan ihmiset vaihtaa nimensä. Monista syistä...

Mun on lähdettävä nukkumaan. Kiitos kaikille keskustelusta, ihana kun sai kerrankin puhua vapaasti uskonasioista täälläkin ja oli kiva kuulla muiden näkemyksiä. Tosi mukava oli tätä lukea ja tähän osallistua :flower:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Mun on lähdettävä nukkumaan. Kiitos kaikille keskustelusta, ihana kun sai kerrankin puhua vapaasti uskonasioista täälläkin ja oli kiva kuulla muiden näkemyksiä. Tosi mukava oli tätä lukea ja tähän osallistua :flower:
Hyviä öitä :wave:

Öitä :wave:

Nyt pitää varmaan tieteellisesti todistaa faktat että koko Doreen Irvin on ollut edes olemassa. Elikkäs kirjan sisältö voidaan saman tien pistää huuhaan piiriin. Niiiin tyypillistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Grace: mie yritin kanssa ettiä sitä ketjua mistä keittis puhu mutta en löytäny kyllä ku tämän: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1709734, enkä tiiä onko sama.

ja sitten kysymys teille poppaliina ja Grace: miten te koette sielun? siis öö... mitenköhän mie tämän keskellä yötä osaan tarpeeksi järkevästi selittää... siis kun mie vaistoan ja tunnen kun mie ihmisen näen ekaa kertaa, että onko kyseessä vanha vaiko uus sielu, niin onko teillä koskaan semmosta tunnetta? tai uskotteko siihen?
Ihminen sai fyysinen elämän ruumiiseensa, kuten eläimetkin mut ihminen sai henkisen (psyykkisen) elämän, joka teki hänestä eläimistä poikkeavan persoonan, 'sielun'. Näin mä asian ajattelen.
okei. tietyllä tavalla ajattelen samallalailla, mutta mie ajattelen myös eläimillä olevan sielun. ja jossain määrin uskon sielunvaellukseen. siis niin että osa sieluista vaeltaa jostain syystä mutta osa ei... hmm... vähän taitaa mennä nyt tuonne astraalimaailman puolelle tämä minun pohdinta...

ötyjä :wave:

Toi oli kyllä aika tyhjentävästi sanottu :) Mua alko hämäämään toi uusi sielu/vanha sielu ku en ole sellasta koskaan ajatellutkaan.

Niin ja sitten vielä Nyynälle, että kuten poppaliinan kanssa aiemmin juteltiin niin meidän sielussamme on Pyhä Henki joka meitä uskovia yhdistää joten tunnemme yhteyttä muiden Jeesukseen uskovien kanssa.
En tunne käsitettä vanha tai uusi sielu? Mitä se tarkoittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Kiinnostaisi tietää muidenkin (kuin poppaliinan, joka jo kertoikin jotain) irl-elämästä: kerrotteko uskostanne tuttaville/ystäville, onko perheenne tai sukunne samaa uskoa edustavia tms?
Mä kyllä puhun uskostani varsin avoimesti, mutta en mitenkään halua tyrkyttää sitä. Jos kysytään, vastaan. Heti tultuani uskoon kyllä kerroin hyvin avoimesti, mitä mulle on tapahtunut, koska olin itsekin hämmästynyt suuresti muutoksesta elämässäni ja ihmeissäni Jeesuksen voimasta =). Mun perheessäni ei ole toista "tunnustavaa" kristittyä. Mieheni ja lapseni ovat kyllä noi pääasiassa, mutta vanhempani, veljeni eivät. Eräs isotätini kyllä on onnellinen "hihhuli" ja hänen kanssaan meillä on ollut mielenkiintoisia keskusteluja :D .

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Nyt pitää varmaan tieteellisesti todistaa faktat että koko Doreen Irvin on ollut edes olemassa. Elikkäs kirjan sisältö voidaan saman tien pistää huuhaan piiriin. Niiiin tyypillistä...
Kannattaa varmaan eka lukee se kirja...

Niin ja sitten vielä Nyynälle, että kuten poppaliinan kanssa aiemmin juteltiin niin meidän sielussamme on Pyhä Henki joka meitä uskovia yhdistää joten tunnemme yhteyttä muiden Jeesukseen uskovien kanssa.
okei. en siis halua mitenkään sekottaa ja voi olla etten tähän aikaan yöstä osaa nyt tuua itteäni niin hyvin julki kun pitäis. ja ihan mielenkiinnosta kysyn koska ite painin tämän asian kanssa ja olen miettiny tätä paljonki.

eli miten te koette poppaliinan kanssa sielulle tapahtuvan kun ihminen kuolee? mikä sielun funktio enää siinävaiheessa on kun ruumiin funktio on päättynyt. en voi ihan täysin uskoa että se vaan lakkaa? :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Kristitty, yli seurakuntarajojen. Virallisesti ev.lut, mutta voisin kuulua myös Luther-säätiöön, pelastusarmeijaan, helluntaiseurakuntaan jne. Täydellistä seurakuntaa ei olekaan.
Totta puhut. Musta seurakunta on täydellinen, kun me kristityt ollaan yhtä :). Mulla on tosi rakkaita siskoja ja veljiä joka srk:sta, mitä tässäkin kaupungissa ja maassa on :heart: .

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
voiaan hyvinki olla, mistäs sitä tietää :D
Onko sulla tietoa, mistä häntä syytettiin? Mun esi-isäni langetti pahalla silmällä katsomalla kirouksen naapurinsa päälle.
jos nyt oikein muistan niin syytettiin lammaslaumojen hulluksisaattamisesta ja epäselvistä kuolemista.

okei. en siis halua mitenkään sekottaa ja voi olla etten tähän aikaan yöstä osaa nyt tuua itteäni niin hyvin julki kun pitäis. ja ihan mielenkiinnosta kysyn koska ite painin tämän asian kanssa ja olen miettiny tätä paljonki.

eli miten te koette poppaliinan kanssa sielulle tapahtuvan kun ihminen kuolee? mikä sielun funktio enää siinävaiheessa on kun ruumiin funktio on päättynyt. en voi ihan täysin uskoa että se vaan lakkaa? :eek:
Mä nyt tästä välistä kans huikkaan, jos saan? Mä ajattelen, että sielu menee taivaaseen, Jumalan luo.

Yhteistyössä