??Alkuperäinen kirjoittaja taas se helmi harmaana:Totta, Nyynä tietää sellaisia asioita joita sille ei ole edes kertonut ja joita ei tiedä kuin asianomaiset.
??Alkuperäinen kirjoittaja taas se helmi harmaana:Totta, Nyynä tietää sellaisia asioita joita sille ei ole edes kertonut ja joita ei tiedä kuin asianomaiset.
noniin. eli sielu ikäänkuin jää kuitenkin olemaan.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Sielu jatkaa tietoista olemassaoloaan ruumiista eroamisen jälkeen eli kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa hän heti kuolemansa päivänä saa olla Jeesuksen kanssa paratiisissa.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:eli miten te koette poppaliinan kanssa sielulle tapahtuvan kun ihminen kuolee? mikä sielun funktio enää siinävaiheessa on kun ruumiin funktio on päättynyt. en voi ihan täysin uskoa että se vaan lakkaa?
Korjatkaa muut jos olen ymmärtänyt väärin mitä Raamatussa sanotaan.
Etkös muista yksäriä musta ja urposta parisen vuotta sitten?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:??Alkuperäinen kirjoittaja taas se helmi harmaana:Totta, Nyynä tietää sellaisia asioita joita sille ei ole edes kertonut ja joita ei tiedä kuin asianomaiset.
Ja sielu saa myös uuden ruumiin eli tätä sanotaan Raamatussa ylösnousemusruumiiksi, joka on täydellinen. Tämä siksi, että keho, jossa ihminen on maailmassa elänyt, tehnyt syntiä, sairastanut ja ehkä jopa vammautunut, ei voi päästä taivaaseen, sillä taivaaseen ei pääse mikään syntinen eikä epäpuhdas tai "vajaa", jolla tarkoitan juuri sairautta tai ruumiin vammoja. Eihän taivas olisi taivas elleivät kehommekin olisi siellä täydellisiä. Taivaassa kaikki ovat, terveitä, nuoria ja kauniita. Monet saarnaajat ovat sitä mieltä, että taivaassa ihmisten ikä on n. 33v. Perusteena siihen käytetään sitä, että Jeesus oli ristillä kuollessaan tuon ikäinen ja Jumala oli 33 vuotta valmistanut häntä tulevaan tehtäväänsä eli ihmiskunnan vapahtamiseen synneistä, johon hän siis tuossa iässä oli valmis ja nousi ristinkuolemansa jälkeen kolmantena päivänä ylösnousemusruumiissaan taivaaseen, kuten Raamattu kertoo. 33 vuotta on näiden opetusten mukaan se ikä milloin ihminen on saavuttanut täyden aikuisuuden niin henkisesti, kuin fyysisestikin eli se olisi ihmiselle täydellinen ikä eli hän ei ole silloin liian nuori eikä liian vanha. Itse uskon myös tämän olevan mahdollista.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Sielu jatkaa tietoista olemassaoloaan ruumiista eroamisen jälkeen eli kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa hän heti kuolemansa päivänä saa olla Jeesuksen kanssa paratiisissa.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:eli miten te koette poppaliinan kanssa sielulle tapahtuvan kun ihminen kuolee? mikä sielun funktio enää siinävaiheessa on kun ruumiin funktio on päättynyt. en voi ihan täysin uskoa että se vaan lakkaa?
Sitä mä just olen miettinyt, kun Raamatussa sanotaan, että kuolleet herätetään...Että jos se tarkoittaa siis kuolleen kannalta sitä, et herää Jeesuksen kanssa välittömästi, koska Jumalalla ei ole aikaa. Mutta että tavallaan ne kuolleet nyt nukkuis...äh vaikee selittää. Mutta siis konkreettisesti se tarkoittaa, että kun nyt kuolee, siirtyy"välittömästi" Jeesuksen luo. Tätä on vaikee selittää...mutta musta se just osoittaa, että Jumala on niin suuri ja ihmeellinen...Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Mutta Jeesushan sanoi sille ryövärille ristillä, että sinä lähdet minun kanssani paratiisiin tänään. Joten ei me varmaaan vaan nukahdeta kun kuollaan uskossa.Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar:tää on mielenkiintoinen aihe. Jossain kohtaa sanotaan, että sielut herätetään, kun Jeesus tulee takaisin. Mutta koska Jumalalla ei tavallaan ole aikaa, niin ajattelen, että kun silmäni ummistan, olen Jeesuksen luona. Tajuskohan kukaan? Tätä asiaa olen paljon pohtinut, viimeksi tänään...Siis jos nyt kuolen, saattaa olla että tavallaan nukun oikeesti. Ja Jeesus herättää mut, kun tulee hakeen meidät täältä "viimeisenä päivänä"mutta itse koen sen niin, että mene välittömästi Jeesuksen luo. kaikkee sitä ihminen miettiikin, mutta oikeestaan mietin sitä sen pohjalta, mitä Raamattu asiasta puhuu...ja mielenkiinnostaAlkuperäinen kirjoittaja Grace:Sielu jatkaa tietoista olemassaoloaan ruumiista eroamisen jälkeen eli kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa hän heti kuolemansa päivänä saa olla Jeesuksen kanssa paratiisissa.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:eli miten te koette poppaliinan kanssa sielulle tapahtuvan kun ihminen kuolee? mikä sielun funktio enää siinävaiheessa on kun ruumiin funktio on päättynyt. en voi ihan täysin uskoa että se vaan lakkaa?
no aivan. tämä olis ollu se toinen kysymys sitten. ja missä vaiheessa kehitystä, alkiovaiheessa, soluvaiheessa vaiko kenties sikiövaiheessa? vai todellakin vasta siinä vaiheessa kun kaikki on jo valmista?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niin ja missä vaiheessa sielu tulee ihmiseen? Kun Raamatussakin on joku kohta että "jo kohdusta minä sinut tunsin" tai jotenkin noin en muista nyt tähän hätään tarkemmin. Niin asettuuko sielu jo alkioon (raamatussa puhutaan idusta) vai tuleeko se vauvaan kun se ensi kertaa henkäisee?
Mistä sen voi tietää ja miksi se on tarpeellista tietää?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:no aivan. tämä olis ollu se toinen kysymys sitten. ja missä vaiheessa kehitystä, alkiovaiheessa, soluvaiheessa vaiko kenties sikiövaiheessa? vai todellakin vasta siinä vaiheessa kun kaikki on jo valmista?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niin ja missä vaiheessa sielu tulee ihmiseen? Kun Raamatussakin on joku kohta että "jo kohdusta minä sinut tunsin" tai jotenkin noin en muista nyt tähän hätään tarkemmin. Niin asettuuko sielu jo alkioon (raamatussa puhutaan idusta) vai tuleeko se vauvaan kun se ensi kertaa henkäisee?
no olit se sittenki sieAlkuperäinen kirjoittaja helmi:Etkös muista yksäriä musta ja urposta parisen vuotta sitten?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:??Alkuperäinen kirjoittaja taas se helmi harmaana:Totta, Nyynä tietää sellaisia asioita joita sille ei ole edes kertonut ja joita ei tiedä kuin asianomaiset.
*wink wink*
tämä on ihan vaan pohdintaaAlkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mistä sen voi tietää ja miksi se on tarpeellista tietää?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:no aivan. tämä olis ollu se toinen kysymys sitten. ja missä vaiheessa kehitystä, alkiovaiheessa, soluvaiheessa vaiko kenties sikiövaiheessa? vai todellakin vasta siinä vaiheessa kun kaikki on jo valmista?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niin ja missä vaiheessa sielu tulee ihmiseen? Kun Raamatussakin on joku kohta että "jo kohdusta minä sinut tunsin" tai jotenkin noin en muista nyt tähän hätään tarkemmin. Niin asettuuko sielu jo alkioon (raamatussa puhutaan idusta) vai tuleeko se vauvaan kun se ensi kertaa henkäisee?
Joo en jaksanu kirjautua vaan..Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:no olit se sittenki sieAlkuperäinen kirjoittaja helmi:Etkös muista yksäriä musta ja urposta parisen vuotta sitten?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:??Alkuperäinen kirjoittaja taas se helmi harmaana:Totta, Nyynä tietää sellaisia asioita joita sille ei ole edes kertonut ja joita ei tiedä kuin asianomaiset.
*wink wink*
Mä itte ajattelen niin, että jos Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen (luomiskertomus) niin silloin ehkä sikiöön tulee sitä henkeä istukasta. :xmas: Kun se kiinnittyy äidin kohtuun.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:tämä on ihan vaan pohdintaaAlkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mistä sen voi tietää ja miksi se on tarpeellista tietää?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:no aivan. tämä olis ollu se toinen kysymys sitten. ja missä vaiheessa kehitystä, alkiovaiheessa, soluvaiheessa vaiko kenties sikiövaiheessa? vai todellakin vasta siinä vaiheessa kun kaikki on jo valmista?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niin ja missä vaiheessa sielu tulee ihmiseen? Kun Raamatussakin on joku kohta että "jo kohdusta minä sinut tunsin" tai jotenkin noin en muista nyt tähän hätään tarkemmin. Niin asettuuko sielu jo alkioon (raamatussa puhutaan idusta) vai tuleeko se vauvaan kun se ensi kertaa henkäisee?
oisko se sitten niin, että naiselle on tuleva yksi ylimääräinen sielu vähän ennen hedelmöittymishetkeä?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mä itte ajattelen niin, että jos Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen (luomiskertomus) niin silloin ehkä sikiöön tulee sitä henkeä istukasta. :xmas: Kun se kiinnittyy äidin kohtuun.
Kivahan näitä on pohtia vaikka kaikkea ei voikaan koskaan tietää eikä tieteellisesti todistaa. Sen takia Jumala onkin neroAlkuperäinen kirjoittaja Nyynä:tämä on ihan vaan pohdintaaAlkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mistä sen voi tietää ja miksi se on tarpeellista tietää?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:no aivan. tämä olis ollu se toinen kysymys sitten. ja missä vaiheessa kehitystä, alkiovaiheessa, soluvaiheessa vaiko kenties sikiövaiheessa? vai todellakin vasta siinä vaiheessa kun kaikki on jo valmista?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niin ja missä vaiheessa sielu tulee ihmiseen? Kun Raamatussakin on joku kohta että "jo kohdusta minä sinut tunsin" tai jotenkin noin en muista nyt tähän hätään tarkemmin. Niin asettuuko sielu jo alkioon (raamatussa puhutaan idusta) vai tuleeko se vauvaan kun se ensi kertaa henkäisee?
En tiedä. Oikeesti. Ehkä se istukka valmistaa naisen elämän hengestä uuden sielun vauvalle?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:oisko se sitten niin, että naiselle on tuleva yksi ylimääräinen sielu vähän ennen hedelmöittymishetkeä?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mä itte ajattelen niin, että jos Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen (luomiskertomus) niin silloin ehkä sikiöön tulee sitä henkeä istukasta. :xmas: Kun se kiinnittyy äidin kohtuun.
Sä olet kyllä niin ihana :hug: :heart: Mulla ei ole tuo vaihtoehto tullut edes mieleenkäänAlkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mä itte ajattelen niin, että jos Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen (luomiskertomus) niin silloin ehkä sikiöön tulee sitä henkeä istukasta. :xmas: Kun se kiinnittyy äidin kohtuun.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:tämä on ihan vaan pohdintaaAlkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Mistä sen voi tietää ja miksi se on tarpeellista tietää?Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:no aivan. tämä olis ollu se toinen kysymys sitten. ja missä vaiheessa kehitystä, alkiovaiheessa, soluvaiheessa vaiko kenties sikiövaiheessa? vai todellakin vasta siinä vaiheessa kun kaikki on jo valmista?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niin ja missä vaiheessa sielu tulee ihmiseen? Kun Raamatussakin on joku kohta että "jo kohdusta minä sinut tunsin" tai jotenkin noin en muista nyt tähän hätään tarkemmin. Niin asettuuko sielu jo alkioon (raamatussa puhutaan idusta) vai tuleeko se vauvaan kun se ensi kertaa henkäisee?
Juuri tuo kohta, että jo kohdusta minä sinut tunsin ja se, että esim. Johannes kastaja liikahti äitinsä kohdussa, kun Jeesuksen äiti Maria tuli hänen luokseen raskaana ollessaan. Eli Johannes tunsi jo kohdussa ollessaan Jeesuksen läsnäolon ja siinä kohdassahan Johanneksen äiti tästä Johanneksen antamasta merkistä sanoi Marialle jotakin hänen kantamastaan vapahtajasta, en nyt muista noita sanoja tarkasti, mutta jos muut muistatte niin laittakaa. Sitten Raamatussa on myös vertaus siitä, kuinka kahdella miehellä oli riitaa jostakin asiasta ja toinen miehistä vihastuksissaan vahingoitti toisen miehen vaimoa niin, että hän sai keskenmenon. Jumala antoi tälle keskenmenon aiheuttajalle rangaistuksen tästä teosta, koska siinä menetettiin yksi henki eli näillä perusteilla olen sitä mieltä, että sielu on olemassa jo siellä kohdussa heti hedelmöittymisestä lähtien, koska silloin kun munasolu ja siittiö yhdistyvät ne pitävät sisällään kaiken sen mitä ihminen on.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niin ja missä vaiheessa sielu tulee ihmiseen? Kun Raamatussakin on joku kohta että "jo kohdusta minä sinut tunsin" tai jotenkin noin en muista nyt tähän hätään tarkemmin. Niin asettuuko sielu jo alkioon (raamatussa puhutaan idusta) vai tuleeko se vauvaan kun se ensi kertaa henkäisee?
Mun piti nyt alkaa tutkimaan Raamattua, kun heitin tuon väitteen tuohon . Löysin tämän "Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina". 1 tess4:16.Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar:Sitä mä just olen miettinyt, kun Raamatussa sanotaan, että kuolleet herätetään...Että jos se tarkoittaa siis kuolleen kannalta sitä, et herää Jeesuksen kanssa välittömästi, koska Jumalalla ei ole aikaa. Mutta että tavallaan ne kuolleet nyt nukkuis...äh vaikee selittää. Mutta siis konkreettisesti se tarkoittaa, että kun nyt kuolee, siirtyy"välittömästi" Jeesuksen luo. Tätä on vaikee selittää...mutta musta se just osoittaa, että Jumala on niin suuri ja ihmeellinen...Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Mutta Jeesushan sanoi sille ryövärille ristillä, että sinä lähdet minun kanssani paratiisiin tänään. Joten ei me varmaaan vaan nukahdeta kun kuollaan uskossa.Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar:tää on mielenkiintoinen aihe. Jossain kohtaa sanotaan, että sielut herätetään, kun Jeesus tulee takaisin. Mutta koska Jumalalla ei tavallaan ole aikaa, niin ajattelen, että kun silmäni ummistan, olen Jeesuksen luona. Tajuskohan kukaan? Tätä asiaa olen paljon pohtinut, viimeksi tänään...Siis jos nyt kuolen, saattaa olla että tavallaan nukun oikeesti. Ja Jeesus herättää mut, kun tulee hakeen meidät täältä "viimeisenä päivänä"mutta itse koen sen niin, että mene välittömästi Jeesuksen luo. kaikkee sitä ihminen miettiikin, mutta oikeestaan mietin sitä sen pohjalta, mitä Raamattu asiasta puhuu...ja mielenkiinnostaAlkuperäinen kirjoittaja Grace:Sielu jatkaa tietoista olemassaoloaan ruumiista eroamisen jälkeen eli kuolemanjälkeinen olotila on uskovalle paikka, jossa hän heti kuolemansa päivänä saa olla Jeesuksen kanssa paratiisissa.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:eli miten te koette poppaliinan kanssa sielulle tapahtuvan kun ihminen kuolee? mikä sielun funktio enää siinävaiheessa on kun ruumiin funktio on päättynyt. en voi ihan täysin uskoa että se vaan lakkaa?
On. Sanoo olleensa noita. Se, että on saatananpalvoja on aivan eri asia kuin olla noita.Alkuperäinen kirjoittaja ristikuningatar:Oisko sulla laittaa joku konkreettinen esimerkki tällaisesta asiavirheestä?Alkuperäinen kirjoittaja -:Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:sori ku änkeän tähän vaikken ole kirjaa lukenukkaan (vielä ) mutta mitäs jos hän on muuttanu nimensä juuri niistä syistä mistä kirja kertoo? ja mitäs jos se ei ole täyttä faktaa vaan siihen on suojelun vuoksi laitettu myös fiktiota?Alkuperäinen kirjoittaja No:Kun sellaista ihmistä ei löydy, jonka kokemukset vastaisivat niitä mitä hän on kertonut. Sellaisia coveneitakaan ei löydy, mitkä vastaisivat noita kertomuksia :0 Hänen kirjassaan on todella paljon asiavirheitä, koskien pakanauskontoja.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Nyt pitää varmaan tieteellisesti todistaa faktat että koko Doreen Irvin on ollut edes olemassa. Elikkäs kirjan sisältö voidaan saman tien pistää huuhaan piiriin. Niiiin tyypillistä...Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Doreen Irvinen kirja. Ihme vaan, että missään wicca-, reclaiming-, feri-, eikä muissakaan noitapiireissä, missä se selittää olleensa, ei tiedetä tämän nimistä ihmistä olleen.
Eli, jos se jotakin ton tyyppisiä on harjoitellut, niin sitten on tehnyt jotakin ihan omia juttujaan.
Se ei silti selittäisi niitä asiavirheitä. Päinvastoin.
Niin, kyllä mäkin olen sille kannalle tullut että ihminen on ihminen jo kohdusta lähtien vaikka vain pieni itunen vasta. Miksi sanoa "jo kohdusta asti olen sinut tuntenut" jos oikeesti ei vielä ollut edes olemassa.Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:Juuri tuo kohta, että jo kohdusta minä sinut tunsin ja se, että esim. Johannes kastaja liikahti äitinsä kohdussa, kun Jeesuksen äiti Maria tuli hänen luokseen raskaana ollessaan. Eli Johannes tunsi jo kohdussa ollessaan Jeesuksen läsnäolon ja siinä kohdassahan Johanneksen äiti tästä Johanneksen antamasta merkistä sanoi Marialle jotakin hänen kantamastaan vapahtajasta, en nyt muista noita sanoja tarkasti, mutta jos muut muistatte niin laittakaa. Sitten Raamatussa on myös vertaus siitä, kuinka kahdella miehellä oli riitaa jostakin asiasta ja toinen miehistä vihastuksissaan vahingoitti toisen miehen vaimoa niin, että hän sai keskenmenon. Jumala antoi tälle keskenmenon aiheuttajalle rangaistuksen tästä teosta, koska siinä menetettiin yksi henki eli näillä perusteilla olen sitä mieltä, että sielu on olemassa jo siellä kohdussa heti hedelmöittymisestä lähtien, koska silloin kun munasolu ja siittiö yhdistyvät ne pitävät sisällään kaiken sen mitä ihminen on.
Näin minäkin ajattelen . Siis että sielu tulee heti hedelmöittymisessä.Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:Juuri tuo kohta, että jo kohdusta minä sinut tunsin ja se, että esim. Johannes kastaja liikahti äitinsä kohdussa, kun Jeesuksen äiti Maria tuli hänen luokseen raskaana ollessaan. Eli Johannes tunsi jo kohdussa ollessaan Jeesuksen läsnäolon ja siinä kohdassahan Johanneksen äiti tästä Johanneksen antamasta merkistä sanoi Marialle jotakin hänen kantamastaan vapahtajasta, en nyt muista noita sanoja tarkasti, mutta jos muut muistatte niin laittakaa. Sitten Raamatussa on myös vertaus siitä, kuinka kahdella miehellä oli riitaa jostakin asiasta ja toinen miehistä vihastuksissaan vahingoitti toisen miehen vaimoa niin, että hän sai keskenmenon. Jumala antoi tälle keskenmenon aiheuttajalle rangaistuksen tästä teosta, koska siinä menetettiin yksi henki eli näillä perusteilla olen sitä mieltä, että sielu on olemassa jo siellä kohdussa heti hedelmöittymisestä lähtien, koska silloin kun munasolu ja siittiö yhdistyvät ne pitävät sisällään kaiken sen mitä ihminen on.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niin ja missä vaiheessa sielu tulee ihmiseen? Kun Raamatussakin on joku kohta että "jo kohdusta minä sinut tunsin" tai jotenkin noin en muista nyt tähän hätään tarkemmin. Niin asettuuko sielu jo alkioon (raamatussa puhutaan idusta) vai tuleeko se vauvaan kun se ensi kertaa henkäisee?
Meinaatko että kukaan noita ei palvo Saatanaa?Alkuperäinen kirjoittaja -:On. Sanoo olleensa noita. Se, että on saatananpalvoja on aivan eri asia kuin olla noita.