Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Kiinnostaisi tietää muidenkin (kuin poppaliinan, joka jo kertoikin jotain) irl-elämästä: kerrotteko uskostanne tuttaville/ystäville, onko perheenne tai sukunne samaa uskoa edustavia tms?
Mä en uskoani ympäristölleni mitenkään erityisemmin mainosta ja minkäänlainen käännytys tms ei kuulu mun uskontooni. Jos tulee tilanne, jossa jotain asiaa joutuu perustelemaan, voin mainita asiasta. Vastaan uskontoani koskeviin kysymyksiin, jos kysytään.
Mun perheessäni on parhaimmillaan kaikilla perheenjäsenillä ollut eri uskonto. Nyt esikoinen ja minä olemme olleet samanuskoisia jo vuosia. Kuopus oli aluksi kristitty, sitten ateisti, mutta nyt alkaa olla hänessäkin piirteitä suomenuskoisuudesta.
Lähipiirissä muut ovat evankelisluterilaisia - paitsi kuopuksen isän puolen isovanhemmat ovat jehovan todistajia. Kuitenkin sekä vanhemmillani, siskollani että siskoni pojalla on hyvin paljon uskomuksia, jotka perustuvat vanhaan suomenuskoisuuteen. Siskoni poika on tosin alkanut jo hieman enemmän kallistua suomensukoisuuden puoleen, mutta ei ole vielä kirkosta eronnut.
Suvusta sitten löytyy eri uskontoja laidasta laitaan.