Pistetään pystyyn palstauskis pino

Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Kiinnostaisi tietää muidenkin (kuin poppaliinan, joka jo kertoikin jotain) irl-elämästä: kerrotteko uskostanne tuttaville/ystäville, onko perheenne tai sukunne samaa uskoa edustavia tms?
Mä oon kertonut kaikille, kun tulee puhetta. Ihan avoimesti olen kertonut, että en ryyppää ja facebookista näkee, minkälaisiin ryhmiin kuulun. Jotkut ihmiset selvästi tietää, mutta välttää ottamasta asiaa puheeksi, jolloin minäkään en sano mitään, ellei ole luonteva tilanne.

Keittiönoita
Kiinnostaisi tietää muidenkin (kuin poppaliinan, joka jo kertoikin jotain) irl-elämästä: kerrotteko uskostanne tuttaville/ystäville, onko perheenne tai sukunne samaa uskoa edustavia tms?
Mä en uskoani ympäristölleni mitenkään erityisemmin mainosta ja minkäänlainen käännytys tms ei kuulu mun uskontooni. Jos tulee tilanne, jossa jotain asiaa joutuu perustelemaan, voin mainita asiasta. Vastaan uskontoani koskeviin kysymyksiin, jos kysytään.

Mun perheessäni on parhaimmillaan kaikilla perheenjäsenillä ollut eri uskonto. Nyt esikoinen ja minä olemme olleet samanuskoisia jo vuosia. Kuopus oli aluksi kristitty, sitten ateisti, mutta nyt alkaa olla hänessäkin piirteitä suomenuskoisuudesta.

Lähipiirissä muut ovat evankelisluterilaisia - paitsi kuopuksen isän puolen isovanhemmat ovat jehovan todistajia. Kuitenkin sekä vanhemmillani, siskollani että siskoni pojalla on hyvin paljon uskomuksia, jotka perustuvat vanhaan suomenuskoisuuteen. Siskoni poika on tosin alkanut jo hieman enemmän kallistua suomensukoisuuden puoleen, mutta ei ole vielä kirkosta eronnut.

Suvusta sitten löytyy eri uskontoja laidasta laitaan.

Kerron jos asia tulee puheeksi, en siis itse valitse aihetta, sillä se olisi aika pitkä ja sekava selostus eikä siis sellainen "nyt äkkiä tässä laitan leiman otsaani"-juttu. Molemmat lapset on kastettu, mutta lapsia ei kasvateta mihinkään tiettyyn uskontoon tai uskomukseen. Mies ei kuulu kirkkoon, mutta kysyttäessä kertoo uskovansa rakkauteen ja kyllä mä sen vastauksen kanssa voin elää :)

Mä olen ateisti perheestä mua ei edes kastettu ja nyt olenkin - ainakin mitä tiedän niin ainoa uskovainen suvussani. Mulla nyt ei isoa sukua ole, mut ainakin luulen tietäväni ettei muita ole.
Kun tulin uskoon en kertonut vanhemmilleni, mutta kun menin samana vuonna kasteelle ja paljastui että aion liittyä helluntaiseurakuntaan ja siitähän tuli sanomista ja niin ovet paukkuen lähdin kastetilaisuuteen. Pelkäsin,että onkohan ovi säpissä kun palaan, mut ei onneksi, mut asiasta ei sen koommin puhuttu.

Nyttemmin vanhemapani suhtautuvat asiaan myönteiseti koska ovat nähneet että elämäni on hyvää, hyvä mies josta hekin tykkäävät eli siis olen onnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Nyt kuulkaas tää onnellinen hörhöhihhuli ei sitten millään löydä sitä Jeesus -pinoa B)
Tuo haku on kyllä..sanonko mistä.. |O
vitsi ku miekään en muista niitä avainsanoja siittä että voisin auttaa... oli justiinsa sillon tilanne päällä ja sekin ketju jäi hataraksi muistikuvaksi :/

ja joo, haku on hanurista, keittis sen osas hyvin sanoiksi pukea :D
Niin, hanuri on oikein hyvä sana kuvaamaan :D
Avainsanoja tosiaan kaipaan, mutta kaipa mä aloitan oman pinon- vaikka närää se aiheuttaa palstalaisissa.
Rukousketjukin oli niin järkyttävää, että ylläpidolle teki joku ilmotuksen :eek:
Mut se siitä :)
Oikein on mukava ketju vaikka mä vähän hikeennyinkin tuossa yhdessä vaiheessa, mutta hengitin paperipussiin niin helpotti :xmas:

Keittiönoita
Avainsanoja tosiaan kaipaan, mutta kaipa mä aloitan oman pinon- vaikka närää se aiheuttaa palstalaisissa.
Rukousketjukin oli niin järkyttävää, että ylläpidolle teki joku ilmotuksen :eek:
Oikein on mukava ketju vaikka mä vähän hikeennyinkin tuossa yhdessä vaiheessa, mutta hengitin paperipussiin niin helpotti :xmas:
Eikä tarvittu edes paperipalloja....sä alat oppia :flower:

Mua käskettin toissayönä tekemään oma ketju meille ei-kristityille, mutta eilen meni niin pitkään töissä, etten tullut koneelle enää ollenkaan. Ja tämä ketju kenties korvaa sen ketjun.

Vaikka mä en (ainakaan vielä ) mitään sen kummempaa uskontoa edusta, niin monet kerrat on varsinkin yhden uskovaisen kaverin kanssa tullut keskusteltua henkeviä ja hänelle kun olen yrittänyt selittää omia näkemyksiäni, olen huomannut että se on aika vaikeaa koska niin tosi tarkkaan osaan analysoida omia uskomuksiani :D

Ja olen tapakristitystä suvusta, kirkosta eronnut, lähipiiriin ei oikeastaan juuri muiden uskontokuntien edustajia kuulu, jokunen ev.lut. uskovainen.

..
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
tarkoitatko tätä ketjua http://kaksplus.fi/keskustelu/t1710967
no juu, justiinsa tämä se oli :flower:

monttu auki jäin sen takia mitä BootyPeppi tuossa kerto tapahtuneen aikoja sitten... :'(
Ketju oli ihan helppo löytää, tarvitsi vain kurkata Poppaliinan profiiliin

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eikä tarvittu edes paperipalloja....sä alat oppia :flower:

Mua käskettin toissayönä tekemään oma ketju meille ei-kristityille, mutta eilen meni niin pitkään töissä, etten tullut koneelle enää ollenkaan. Ja tämä ketju kenties korvaa sen ketjun.
Mun mielestä olisi ihan parhautta, jos sekä kristityt että muut voitaisiin keskustella ja jakaa täällä ketjussa, vaikka olisi jotain omia kotipinojakin sitten eli ei. Ainakin saa opetella mielentyyneyttä ihan konkreettisesti ja tilanteessa.

Mies totesi ennenkuin kömpi tuosta nukkumaan, että "Teillähän onkin siellä ekumeeniset bileet." :D

tarkoitatko tätä ketjua http://kaksplus.fi/keskustelu/t1710967
no juu, justiinsa tämä se oli :flower:

monttu auki jäin sen takia mitä BootyPeppi tuossa kerto tapahtuneen aikoja sitten... :'(
Ketju oli ihan helppo löytää, tarvitsi vain kurkata Poppaliinan profiiliin
mie en valitettavasti saa mitään profiileja auki. en ees omaani näkyviin.

Ootteko muut Jeesukseen uskovat huomanneet sellaista, että aivan tuntemattomasta ihmisestä alkaa miettimään että onkohan tuo uskovainen. Siis sellainen jännä tunne, aivan kuin sen näkisi silmistä, että taitaa kuulua samaan jengiin :D Oisko se joku Pyhän Hengen vaikuttama juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ootteko muut Jeesukseen uskovat huomanneet sellaista, että aivan tuntemattomasta ihmisestä alkaa miettimään että onkohan tuo uskovainen. Siis sellainen jännä tunne, aivan kuin sen näkisi silmistä, että taitaa kuulua samaan jengiin :D Oisko se joku Pyhän Hengen vaikuttama juttu.
Kyllä se sitä on koska olen huomannut saman.

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ja minua todennäköisesti moni pitäisi uskovaisena, senkin peruusteella, kuinka harjoitan maailmankatsomustani (uhraan hengille ja kuuntelen niitä jne.), vaikken itse en koe olevani.

Uskon siihen, minkä näen ja koen ja siihen, joka voi niiden pohjalta olla totta. Jos uskoisin siihen, mitä kerrotaan, olisin uskovainen. :)
Toi on muuten aika hyvä pointti :flower: Suuri osa mun suomenuskoisuudestani nimittäin perustuu juuri siihen, mitä mulle on kerrottu. Tapoja, asioita ja uskomuksia, jotka ovat kulkeneet perimätietona meidän suvussa vuosisatojen ajan.
Nimenomaan, minäkin uskon siihen, minkä koen ja näen, tunnen ja mikä voi ja on niiden pohjalta totta.

Kyllä se sitä on koska olen huomannut saman.
Se on kyllä niin ihme juttu ja tulee oikein hyvä mieli kun sitten lopulta paljastuu että uskovainenhan se oli kuten oli siltä tuntunut :) Paras tapaus oli entinen naapurinmies ja hänen vaimonsa. Olivat vähän vanhempi tosi symppispariskunta. Mies lähti usein salkun kanssa jonnekin ja kerran kysäisin että ootko lakimies :D Mä monesti röökillä moikkasin sitä ja mitenkään se ei koskaan paheksuvasti katsonut eikä mitään. Mulle tuli kyl fiilis että noi on varmaan uskovaisia. Meni varmaan vuosi ennenkuin kuulin että se onkin yks tutun tuttu ja itseasiassa yhden seurakunnan pastori. :D

Sama juttu varmaan mitä mä luin entisestä noidasta kirjan. Siinä ne noidat tunnistivat toisensa noidiksi vaikkeivät olleet ennen tavanneet.
Juu, olen lukenut samaisen kirjan. Hyytävän mahtava kirja!
Olikohan se se Olin noita. Järkyttävä tosikuvaus kyllä :/
Joo, se kirja se oli. Aika hurjaa touhua, mutta hienointa siinä oli se että niinkin syvällä pahuudessa ollut ihminen pääsee vapauteen hirvittävästä pimeydestä ja sitoumuksista vihtahousun kanssa.

Grace: mie yritin kanssa ettiä sitä ketjua mistä keittis puhu mutta en löytäny kyllä ku tämän: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1709734, enkä tiiä onko sama.

ja sitten kysymys teille poppaliina ja Grace: miten te koette sielun? siis öö... mitenköhän mie tämän keskellä yötä osaan tarpeeksi järkevästi selittää... siis kun mie vaistoan ja tunnen kun mie ihmisen näen ekaa kertaa, että onko kyseessä vanha vaiko uus sielu, niin onko teillä koskaan semmosta tunnetta? tai uskotteko siihen?

Keittiönoita
Mun mielestä olisi ihan parhautta, jos sekä kristityt että muut voitaisiin keskustella ja jakaa täällä ketjussa, vaikka olisi jotain omia kotipinojakin sitten eli ei. Ainakin saa opetella mielentyyneyttä ihan konkreettisesti ja tilanteessa.

Mies totesi ennenkuin kömpi tuosta nukkumaan, että "Teillähän onkin siellä ekumeeniset bileet." :D
Minusta on aina mukavaa kuulla ihmisten näkemyksiä omasta uskostaan ja erityisesti miten heidän uskonsa heihin vaikuttavat.

Sama juttu varmaan mitä mä luin entisestä noidasta kirjan. Siinä ne noidat tunnistivat toisensa noidiksi vaikkeivät olleet ennen tavanneet.
Juu, olen lukenut samaisen kirjan. Hyytävän mahtava kirja!
Olikohan se se Olin noita. Järkyttävä tosikuvaus kyllä :/
Joo, se kirja se oli. Aika hurjaa touhua, mutta hienointa siinä oli se että niinkin syvällä pahuudessa ollut ihminen pääsee vapauteen hirvittävästä pimeydestä ja sitoumuksista vihtahousun kanssa.
laitanpa mieki korvan taakse tämän kirjan.

Yhteistyössä