Klo 16:05 ja klo 16:13 ap kyllä sanoi, että ketjuun kuuluvat myös muutkin kuin kristittyjen jumalaan uskovat.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.
Vastoinkäymiset eivät varmasti ole johtuneet jostain mitä sä olet tehnyt! Tuntuu että uskonnollisilla ihmisillä on usein helpompi käsitellä vaikeudet kun voidaan ehkä syyttää jotain muuta, tai tavallaan luottaa siihen että jotain hyvää on vielä tulossa koska jumala on hyvä tai hyväksyä helpommin vaikeudet kun itse on ne toiminnallaan aiheuttanut jne..Alkuperäinen kirjoittaja Uskoton:Kiitos teille Keittiönoito ja Nyynä <3 Teillä on suuri sydän <3 <3
Ja Nyynä. Kyllä minulla on musta nikkikin, mutta en juuri nyt muista edes tunnuksia. Yritän kirjautua asap, ja laitan sitten vaikka yksäriä???
Muslimin kommentit tuntuvat todella pahoilta. Aivan kuin en olisi yrittänyt olla elämässäni mahdollisimman hyvä, ja silti epäonnistunut jossain mitä niin hartaasti tahdon, kun moni muu tässä onnistuu, vaikka ei sitä tahdo missään nimessä - tai sillä ei ole heille mitään merkitystä. Tämä on juuri se ristiriita, joka oli yhtenä syynä kirjosta eroamiseen. En aio piiskata itseäni loputtomiin, kun muut saavat rällästää mielin määrin
Mun mielestä tänään oli jo sellainen ketju.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Pitäiskähän koota meidät Jeesukseen uskovat omaan pinoon
ihan samaa mieltä olen, katkeruudellekin on olemassa paikka ja aika. ehkä se Uskoton - nimimerkin kohalla on juurikin lasten menettämiset ja lapsettomuus. muitten kohalla se voi olla joku muu. ja kyllä se, ettei tule kuulluksi, turhauttaa ja katkeroittaa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Minäkään en ole Örppi - ainakaan tietääkseni, peilikuvani voi olla toista mieltä - mutta ei munkaan mielestä jumalten pidä antaa pelkkiä ihania ja positiivisia asioita. Jumalten pitää antaa kuitenkin toivoa, uskoa paremmasta tulevaisuudesta ja voimia jaksaa eteenpäin vaikeidenkin aikojen yli. Jos niin ei käy vaan rukouksesi kaikuvat nk kuuroille korville ja jumalatkaan eivät vaivaudu kuuntelemaan, katkeruus on mielestäni hyvin ymmärrettävää.
No mä olen Örppi! :wave: En minäkään siihen usko enkä oikein tajua, miten sen käsityksen sai siitä mitä kirjoitin? Yritin sanoa tälle kovia kokeneelle ihmiselle, että miksi tämän ajattelutavan pitäisi tarjota hänelle vastauksia, kun se ei kerran näytä tarjoavan. Että jos mielessä pyörii että miksi Jumala teki mulle näin ja uskontoni on pettänyt minut, niin ehkä se ei ole sulle oikea uskonto antamaan vastauksia. Miksi pitää kiinni jostain uskonnosta, jos se ei tarjoa mielenrauhaa? Jos se rauha löytyisi mieleen jotain muuta kautta?Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Minäkään en ole Örppi - ainakaan tietääkseni, peilikuvani voi olla toista mieltä - mutta ei munkaan mielestä jumalten pidä antaa pelkkiä ihania ja positiivisia asioita. Jumalten pitää antaa kuitenkin toivoa, uskoa paremmasta tulevaisuudesta ja voimia jaksaa eteenpäin vaikeidenkin aikojen yli. Jos niin ei käy vaan rukouksesi kaikuvat nk kuuroille korville ja jumalatkaan eivät vaivaudu kuuntelemaan, katkeruus on mielestäni hyvin ymmärrettävää.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:en ole Örppi mutta saanen vastata omalta kohaltani?
mie en usko tuohon, että Jumalan pitäis antaa pelkkiä ihania ja positiivisia asioita kokoajan. jos ei ole koettelumusta eikä kärsimystä niin ei koskaan saavuta sitä korkeampaa tietoisuuen tasoa eikä parempaa ihmisyyttä.
mie en usko Jumalaan sanan tuossa merkityksessä, jotenka siksi en varmaan ollu paras mahollinen ihminen tähän(kään) vastaamaan...
Ai oli? No minäpä haenAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun mielestä tänään oli jo sellainen ketju.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Pitäiskähän koota meidät Jeesukseen uskovat omaan pinoon
Juuri näin :flower: :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:No mä olen Örppi! :wave: En minäkään siihen usko enkä oikein tajua, miten sen käsityksen sai siitä mitä kirjoitin? Yritin sanoa tälle kovia kokeneelle ihmiselle, että miksi tämän ajattelutavan pitäisi tarjota hänelle vastauksia, kun se ei kerran näytä tarjoavan. Että jos mielessä pyörii että miksi Jumala teki mulle näin ja uskontoni on pettänyt minut, niin ehkä se ei ole sulle oikea uskonto antamaan vastauksia. Miksi pitää kiinni jostain uskonnosta, jos se ei tarjoa mielenrauhaa? Jos se rauha löytyisi mieleen jotain muuta kautta?
Jaa, no sitten mä eroan tästä ketjusta. Koska tästä tulee pelkkää sekasoppaa koko touhusta.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Klo 16:05 ja klo 16:13 ap kyllä sanoi, että ketjuun kuuluvat myös muutkin kuin kristittyjen jumalaan uskovat.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.
*muoks* En olisi muuten tähän ketjuun edes tullut.
Teeppä se. Mä bongasin tänään pelkästään kristityille tarkoitetun vastaavan ketjun ja hyppäsin sen yli, koska en kuulunut haluttuun pinoonAlkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Jaa, no sitten mä eroan tästä ketjusta. Koska tästä tulee pelkkää sekasoppaa koko touhusta.
Pitäis koska nykyään ei käsitetä enää mitä uskovalla tarkoitetaan kun jokainen joka uskoo vaikka kiven henkeen väittää olevansa uskovainen. Mun mielestä Suomen valtionuskontokaan ei ole enää kristinusko vaan pakanuus.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun mielestä tänään oli jo sellainen ketju.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Pitäiskähän koota meidät Jeesukseen uskovat omaan pinoon
No multa semmone ketju on mennyt ohi koska vähän tänään täällä ollut.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Teeppä se. Mä bongasin tänään pelkästään kristityille tarkoitetun vastaavan ketjun ja hyppäsin sen yli, koska en kuulunut haluttuun pinoonAlkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Jaa, no sitten mä eroan tästä ketjusta. Koska tästä tulee pelkkää sekasoppaa koko touhusta.
Aika loukkaavasti ja vähättelevästi sanottu :/Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.Alkuperäinen kirjoittaja nooh:Eikös tämä ollut uskisten pino? Olisi kyllä kiva koota tähän nimenomaan niitä uskiksia.Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Voiko täysin uskonnoton tapapakana kuulua tähän ketjuun?
Johtuu varmastikin siitä, että maailma on kutistunut ja Suomeenkin muuttanut ihmisiä, joiden uskonto on jokin muu kuin kristinusko. Silti nämäkin ihmiset voivat olla omassa uskossaan hyvin hartaita ja mitä ilmeisimmin uskovaisia. Ajat ovat muuttuneet, ei sen kummempaaAlkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Pitäis koska nykyään ei käsitetä enää mitä uskovalla tarkoitetaan kun jokainen joka uskoo vaikka kiven henkeen väittää olevansa uskovainen. Mun mielestä Suomen valtionuskontokaan ei ole enää kristinusko vaan pakanuus.
no mutta kuka määrittelee sen "oikean" Jumalan? kuka sen on määritellyt että se nimenomaan on esim. Raamatun Jumala? Jos Jumala on ollut aina ja kaikkialla niin kait hän on juuri se, joka on läsnä jokapuolella eikä vain Raamatun kautta?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.Alkuperäinen kirjoittaja nooh:Eikös tämä ollut uskisten pino? Olisi kyllä kiva koota tähän nimenomaan niitä uskiksia.Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Voiko täysin uskonnoton tapapakana kuulua tähän ketjuun?
Tuo haku on kyllä jostain syvyyksistä. Milläköhän sanoilla se löytyis, kun tätä pinoa haku vaan tarjoaa.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Ai oli? No minäpä haenAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun mielestä tänään oli jo sellainen ketju.Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Pitäiskähän koota meidät Jeesukseen uskovat omaan pinoon
ihan samaa mieki yritin änkyttääAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Juuri näin :flower: :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:No mä olen Örppi! :wave: En minäkään siihen usko enkä oikein tajua, miten sen käsityksen sai siitä mitä kirjoitin? Yritin sanoa tälle kovia kokeneelle ihmiselle, että miksi tämän ajattelutavan pitäisi tarjota hänelle vastauksia, kun se ei kerran näytä tarjoavan. Että jos mielessä pyörii että miksi Jumala teki mulle näin ja uskontoni on pettänyt minut, niin ehkä se ei ole sulle oikea uskonto antamaan vastauksia. Miksi pitää kiinni jostain uskonnosta, jos se ei tarjoa mielenrauhaa? Jos se rauha löytyisi mieleen jotain muuta kautta?
Musta se on ihan järkyttävä ajatus, että joku olisi omilla toimillaan tällaisen kohtalon ansainnut enkä voi kerta kaikkiaan hyväksyä mitään ajatusta, että tässä olisi jokin suuri oikeudenmukaisuus sua kohtaan tapahtunut. Aika harva muukaan varmaan tällaista ajattelee, joten älä sellaisella kiusaa mieltäsi, se ei ole totta. Jos kirkkosi tarjoaa tällaisen "lohdun" suruusi, niin varmaan se ei ole sinun kirkkosi. Kuka myötätuntoa tunteva muka voi sanoa näin pahasti satutetulle, että itsepähän ansaitsit? Musta sellaiseen pystyy vaan todella paha ihminen. Anteeksi, mutta pisti vihaksi |OAlkuperäinen kirjoittaja Uskoton:Kiitos teille Keittiönoito ja Nyynä <3 Teillä on suuri sydän <3 <3
Ja Nyynä. Kyllä minulla on musta nikkikin, mutta en juuri nyt muista edes tunnuksia. Yritän kirjautua asap, ja laitan sitten vaikka yksäriä???
Muslimin kommentit tuntuvat todella pahoilta. Aivan kuin en olisi yrittänyt olla elämässäni mahdollisimman hyvä, ja silti epäonnistunut jossain mitä niin hartaasti tahdon, kun moni muu tässä onnistuu, vaikka ei sitä tahdo missään nimessä - tai sillä ei ole heille mitään merkitystä. Tämä on juuri se ristiriita, joka oli yhtenä syynä kirjosta eroamiseen. En aio piiskata itseäni loputtomiin, kun muut saavat rällästää mielin määrin
saanko kysyä jotain poppaliina? mikä tästä ketjusta tekee sekasopan? kaikki keskustelee (kerrankin) rauhassa asioista, on erilaisia näkemyksiä uskomiseen liittyen ja jokainen niitä saa esittää. mitä merkitystä sillä on jos ei kaikki ketjussa olevat usko samallalailla Jeesukseen ja Jumalaan niinkuin sie? vai eikö semmosten ihmisten kanssa voi tulla toimeen tai olla tekemisissä tai keskustella?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Jaa, no sitten mä eroan tästä ketjusta. Koska tästä tulee pelkkää sekasoppaa koko touhusta.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Klo 16:05 ja klo 16:13 ap kyllä sanoi, että ketjuun kuuluvat myös muutkin kuin kristittyjen jumalaan uskovat.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.
Tää on muuten ollut upean rauhaisa ketju Ainakin tähän saakkaAlkuperäinen kirjoittaja Nyynä:saanko kysyä jotain poppaliina? mikä tästä ketjusta tekee sekasopan? kaikki keskustelee (kerrankin) rauhassa asioista, on erilaisia näkemyksiä uskomiseen liittyen ja jokainen niitä saa esittää. mitä merkitystä sillä on jos ei kaikki ketjussa olevat usko samallalailla Jeesukseen ja Jumalaan niinkuin sie? vai eikö semmosten ihmisten kanssa voi tulla toimeen tai olla tekemisissä tai keskustella?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Jaa, no sitten mä eroan tästä ketjusta. Koska tästä tulee pelkkää sekasoppaa koko touhusta.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Klo 16:05 ja klo 16:13 ap kyllä sanoi, että ketjuun kuuluvat myös muutkin kuin kristittyjen jumalaan uskovat.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.
eikö ihmisen, joka on uskossa Jeesukseen, pitäisi olla suvaitsevainen kaikkia kohtaan?
Voi voi koita kestää niin mekin kestetään joita hihhuleiks haukutaan ja yleistetään. Eiks se oo ihan normaalia?Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Aika loukkaavasti ja vähättelevästi sanottu :/Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.Alkuperäinen kirjoittaja nooh:Eikös tämä ollut uskisten pino? Olisi kyllä kiva koota tähän nimenomaan niitä uskiksia.Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Voiko täysin uskonnoton tapapakana kuulua tähän ketjuun?
Mä voisin esittää poppaliinalle vielä lisäkysymyksen, että eikö hänen mielestään olisi hyvä asia, että asiallisesti keskustelemalla eri uskoisten kanssa voisi oppia myös jotain näistä uskonnoista. Voihan jonain päivänä työpaikalla olla työkaverina muslimi tai joku muu. Tai oma lapsi tuoda aikanaan kotiin puolisoehdokkaan, joka onkin buddhalainen. Mitä paremmin tuntee muiden uskontojen näkemyksiä ja tapoja, sitä helpompi on kohdata näitä ihmisiä myös irl. Eihän keskustelussa - jos se maltetaan pitää asiallisena - tarvitse omaa uskoaan olla vaihtamassa.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:saanko kysyä jotain poppaliina? mikä tästä ketjusta tekee sekasopan? kaikki keskustelee (kerrankin) rauhassa asioista, on erilaisia näkemyksiä uskomiseen liittyen ja jokainen niitä saa esittää. mitä merkitystä sillä on jos ei kaikki ketjussa olevat usko samallalailla Jeesukseen ja Jumalaan niinkuin sie? vai eikö semmosten ihmisten kanssa voi tulla toimeen tai olla tekemisissä tai keskustella?
eikö ihmisen, joka on uskossa Jeesukseen, pitäisi olla suvaitsevainen kaikkia kohtaan?
Eivätkö kaikki uskovat ole yhtä hihhuleita? Vai onko niin, että jos uskoo samalla tavalla, kuin esim. sinä itse, on oikea uskova?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.
No en mä ainakaan ketään ole hihhuliksi haukkunut enkä haukkumassa. Mun mielestä jokaisen uskonto tai elämänkatsomus on aivan yhdenvertainen. Ikävä ettei susta tunnu samalta.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Voi voi koita kestää niin mekin kestetään joita hihhuleiks haukutaan ja yleistetään. Eiks se oo ihan normaalia?Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Aika loukkaavasti ja vähättelevästi sanottu :/Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Niinpäää :snotty: Tässä tietääkseni haettiin Jumalaan uskovia, siis kristittyjen Jumalaan eikä kaikenmaailman pakanauskontouskojia, satanisteja ja muun sortin hihhuleita.Alkuperäinen kirjoittaja nooh:Eikös tämä ollut uskisten pino? Olisi kyllä kiva koota tähän nimenomaan niitä uskiksia.Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Voiko täysin uskonnoton tapapakana kuulua tähän ketjuun?