Pino alkuraskauden hermoilijoille

Cadillac Musta taas tuntuu et mun kokoa 36/S kokoisia mammavaatteita ei ainakaan H&M:ssä ole, vaan kaikki on jotain isompia kokoja. Pitäisköhän sun ostaa mulle ja mun sulle, niin molemmat sais oikeen kokoisia? :LOL:

Nt-ultrasta Mulla tehtiin sekä että, siis sisäkautta että ulkokautta. Ja tosiaan, niin kuin kärppiskin sanoi, on paras tottua kaikenlaiseen "sörkkimiseen". Ultraus ei varmaan ole pahin alakertaan kohdistuva tapahtuma odotukseen ja synnytykseen liittyen. :whistle:

Uuh, enää reilu kaksi viikkoa rakenneultraan - joko saa alkaa pikku hiljaa hermoilemaan? :saint:

kimallus 16+jotain

mulla on eka neuvolakäynti 8 vkolla ja nyt on menossa 6. kannattaako mun mennä siihen varhaisultraan vai selviääkö neuvola käynnillä jo jotain? eihän siellä neuvolassa ultrata? siis miten tää onkin nyt niin hankalaa... kaiken lisäks olo tuntuu tosi masentuneelta ja nuutuneelta, yhhyh.

Ei saa kimallus vielä. B) ...vaikka pakko kai se myöntää: on mulla iiiihan vain pari kertaa käynyt se mielessä. :whistle: Mulla vasta 19+6, joten tulee pitkä hermoilukausi taas jos nyt jo aloittaa. :xmas:

yellow: nt=niskaturvotus=np=niskapoimu ...eli samalla ultralla kaksi nimeä.

Ja joo, ei tosiaan ole kamalin kokemus tuo alakautta ultraaminen, minkä oon raskauksien aikana kokenut. Vaikka tuota on sörkitty enemmän kuin laki sallii, silti "kamalin" kokemus oli se kaavinnan leikkauspöydälle kiipeäminen ja jalkojen sitominen siihen laitteeseen, takapuoli paljaana roikkuen ja lauma täysin vieraita ihmisiä hääräämässä siellä jalkovälissä. Onneksi taju lähti pian. :LOL: (p.s. jotta ette nyt mitään kammoja kaavintaa kohtaan synnytä tämän vuoksi, niin pakko mainita, ettei itse operaatio itse asiassa ollut ollenkaan kamala. Tuo alkuasetelma vaan ei ollut ihan just mun mieleen... :whistle: )

Mä yritin etsiä mieleisiäni housuja kaupoista, mutta joko ne oli a) liian pieniä b) liian suuria c) rumia d) aivan liian kalliita, joten siinä syyt, miksi aloin leikkiä ompelijaa. :D Johan löyty kaikinpuolin mieluisia pökiä. B) Mutta kivoja paitoja en ole löytänyt mistään. Ajattelin ommella seuraavaksi ittelleni masutuubin ja sit varmaan menen näillä tavallisilla...

Yellow vielä: meillä ei ainakaan ekalla käynnillä ultrattu mitään ja täällä on periaatteena, ettei dopplerillakaan yritetä kuunnella ennen kuin on nt takana. Eli aikaisintaan 14. raskausviikolla edes suostuvat kuuntelemaan. :) Eka käynti oli paprujen täyttämistä ja muista käytännön jutuista keskustelemista. Niin ja pakollinen, aina niin ihana pissa ja paino...

Kukas täällä olikaan se herkkulakkoilija? Mähän reteesti kerroin etten aio herkkulakkoilla, mut kyllä toi puntari puhuu karua kieltä. 5 kiloa on jo tullut läskiä! :eek: Siispä päätin aloittaa uuden elämän tänään, mutta ekaks saa syödä jo hankitut herkut pois. Ts. tänään vedettiin iltapalaksi launtain racleten jämät (pekonia, kinkkua, rrrrrrrasvasta juustoa... :p ), Ikean ostettuja kookospalloja, viikonloppuna ostettuja irtokarkkeja. Vielä on syöjää odottamassa ainakin yks loota Fasun sinistä, Bassetin viinikumeja, minttulakuja, ja pakkaseesa 2 mansikkaeskimoo ja 2 Murueskimoo. Miten niin santsattu, ja miten niin tarttee ihmetellä painon nousua?

Yellow Ei tolla ekalla nlakäynnillä tule hullua hurskaammaksi. Tai infoa saa paljon, mutta mitään ultria ei myöskään meillä tehty. Suosittelen kyllä alkuraskauden ultraa, jos olet hermoilevaa sorttia...

Kärppis Mulla on toi r-ultra jo 19+0! Aikas aikasin kai. Johan siinä sen jälkeen taas ehtii hermoilemaan...mä olen kyllä varmuuden vuoksi varannut rv25:lle ajan 4d-ultraan. :)

Suzyanne
Kiva kun täällä on muitakin ihan alussa olevia! :flower:

Tänään oli sitten se kovasti jännittämäni varhaisultra. Ja niinkun moni sanoikin, ei tämä minun rv 6+5:ni ollut liian aikainen ajankohta, sillä siellähän se ihmisenalku köllötteli, ja sydän sykki terhakkaasti. Koko vastasi täysin viikkoja, 7 mm. :heart: :heart: Kyllä tuli ilon kyynel poikineen! =)

YELLOW kyseli miehen ottamisesta mukaan varhaisultraan, joo, minulla oli mies mukana. Aluksi oli kauempana, mutta kun pikkukaveri alkoi näkyä, tuli lähemmäs ja piti minua kädestä, kun kikattelin ja vetistelin, ja ihmettelin että elääkö tuo ihan oikeasti, hitsi, sehän liikkuu jne. Annoin varmaan tosi fiksun kuvan itsestäni lekurille, mutta jotenkin luulen että lääkäri on aiemminkin nähnyt kikattelevia ja vetisteleviä, onnesta puolisekopäisiä naisia vastaanotollaan. :LOL:

Tuossa jotkut kirjoittivat henkkamaukan äitiysvaatteista. Minäkin uskaltauduin jo tänään ekan kerran käydä henkkamaukassa katselemassa tarjontaa. Housut olivat ihan kivoja, ja varmaan tulevaisuudessa sieltä muutaman parin haenkin. Paitoja en kyllä aio erikseen äitiysmallisina hankkia, sillä ainakin henkkamaukassa olivat makuuni turhan klassisia, itse kun olen enemmän Indiska-tyylin ihmisiä. =) Löysin Gina Tricot:sta kivan mustan, ohuehkon villakangastakin, mikä sopii ilman vatsaa, sekä vatsankin kanssa, on lievästi a-mallinen muttei liian teltta kuitenkaan.

4-KERROKSEN VÄKEÄ onko vieläkään yhtään oireita? Minulla tuntuu että oireet ovat lauantaista lähtien vähentyneet!! Ainakin etova olo, jota minulla oli ekat 2 vkoa lähes koko ajan, nyt se on melkein poissa. Se vähän jo säikytti, mutta onneksi mahasta löytyi elävä ihmisenalku kuitenkin, ja eiköhän se etominen vielä palaa jossain vaiheessa, ihan kauhea ikävä ei kyllä ole! :LOL:

Suzyanne 6+5

Suzyanne
Yritin käyttää tuota tekstin "lihavointia" mutta en tietenkään osannut, nimimerkit olivat normaalipaksuisia ja muu teksti lihavoitua. Miksihän jotkut asiat ovat minulle niin vaikeita, sellaisetkin jotka eivät muille sitä ole? :LOL:

Lentis, Kärppis ja muut "vanhat" Lupasin käydä täällä välillä ilmottautumassa, vaikken tänne kuulukaan :'( Mulle tehtiin viime torstaina PAS ja nyt olis pp4. Oon täällä täysin hermona,kun en oo tuntenu minkäänlaisia kiinnittymiskipuja!!! IVF:n jälkeen tunsin selkeästi voimakkaat menkkakivut muistaakseni just pp4, nega-PASin yhteydessä en tuntenut mitään. Nyt meinaa hermoromahdus iskeä. Kertokaa nyt mulle, tunsitteko kiinnittymisen ja kuinka monta päivää ovusta? Ja sori kaikille, kun tänne tuppauduin :ashamed:

Tuomenmarja mulla meni kiinnittyminen tällä kertaa ainakin täysin ohi, vaikka edellisessä raskaudessa olin sen tuntevinani. B) tai no kahtena yönä mua oksetti, mutta sillä ei välttämättä ollu mitään tekemistä raskautumisen kanssa... :whistle:

Peukut pystyssä, tuu pian tänne. :flower: :)

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Yritin käyttää tuota tekstin "lihavointia" mutta en tietenkään osannut, nimimerkit olivat normaalipaksuisia ja muu teksti lihavoitua. Miksihän jotkut asiat ovat minulle niin vaikeita, sellaisetkin jotka eivät muille sitä ole? :LOL:
Helpoin tapa, jos vain nimimerkin tahtoo mustata, on maalata se (klikata sen sanan päällä, jotta vain se mustautuu) ja sitten vasta boldata se. B)

juu, kysykää vaan "atk-nörtiltä"... :LOL:

Aa ja kimallus mä en ole lihonut enää yhtään sen jälkeen, kun otin taas paristot pois vaa'asta. :saint: Sitä en vielä tiiä, uskooko neuvolan vaaka tuota seuraavalla kerralla, mut jos ei usko, mä otan patterit pois siitäkin. :D

suzyanne ihanaa kun näit jo pienokaisen ultrassa! kaipa mäkin sitten varaan sen varhaisultran. ei kai siitä ronkkimis-kammosta muuten päse :LOL: .

Tuomenmarja mä en tiedä tunsinko kiinnittymistä, mutta mullakin oli mahdollisena ajankohtana kahtena aamuna aivan mielettömän huono olo ja oksetti tosi paljon muutaman tunnin ajan....

hei taas kaikki, tänne on taas tullu tekstiä vähän enemmän ku osasin olettaa! :p

Tekis mieli alottaa jo kirjottaan tuota raskauspäivä kirjaa mut en raaski, keskenmenon pelko vieläki valtaa mielen.. :ashamed: Attelin et jos tuossa parin viikon päästä alkais kirjottaan, tai sitte vasta ku tunnen kunnon liikettä mahassa.. :headwall: Joka ilta kyl istun se kädessä mut ikinä en pysty kirjottamaan siihen.. :$ Ääh, ihan tyhmää.. :D

Voih, mulla on VIHDOIN maha alkanu kasvamaan!!! :D Oon ollu aivan tähdissä kun tuossa pari päivää sitte kaikki on alkanu huomauttaan asiasta!!! :D Nyt voinki sit ylpeenä kävellä tuolla kaupungilla ja kaikkialla kun tiiän et nyt sen huomaa muutkin. :D pitää harkita varmaan kuvan laittamista tuonne alkuraskauden kuva pinoonki. :)

Lähen tän viikon sunnuntaina Lempäälään auttamaan isosiskoani ja sen miestä muuttoremontissa, palaan sit vasta ensviikon perjantaina kotia tänne kylmään ja kammottavaan Kokkolaan! :D

Tervettuloa uusille odottajille ja onnea! :)

Eternal-life ja plankton 15+0 :) (onkohan tuo plankton vähän liian hirvee nimitys pikkuselle masuasukille? :D)

Kauheesti tullu tekstiä. Tervetuloa uudet!

Varhaisultrasta: mä olin muistaakseni ysiviikolla ja se tehtiin alakautta. Saman viikon lopulla olin neuvolassa ja syke kuului mahan päältä. Nt-ultran ne teki mulle mahan päältä.

Tuomenmarja: mun mielestä sä odotat aivan liian aikaisin noita kiinnittymistuntemuksia. Mäkin tunsi sen jotain pp 6-7. Eikä ollut mikään kipu vaan sellainen "rutistus" tuolla kohdun suunnalla, en oikein osaa kuvailla sitä. Ja voihan se napata kiinni yöllä sun nukkuessa, ni et kyllä varmasti herää semmoseen tunteeseen, en mä ainakaan olis heränny.

Omassa olossa ei muutoksia. Välillä ihan unohdan olevani raskaana. Väsyttää välillä vieläkin, mut se ei oo jokapäiväistä. Liekö nää syysilmatkin vaikuttavan asiaan.

Suzyanne ei vieläkään mitään oireita liittyen raskauteen, ainoastaan kasvoihin ilmestyneet finnit kertoo, että jotain muutosta tapahtunut hormonitoiminnassa :whistle: ruoka maistuu, ja mikään ei ällötä, olo on ihan mielettömän hyvä, ollut ihan alusta asti. Kaikki mahan vihlaisutkin on hävinneet, mitä aiemmin oli. Masun turvotus lisääntyy iltaa kohti, ja ne housut, jotka aamulla mahtuu, ei enää illalla mahdukaan.
4krs+masukki 7+1

Tuomenmarja, älähän suotta murehdi tuota kiinnityskivuttomuutta. Itse en voi sanoa tunteneeni minkäänlaista kiinnittymiskipua ja kun olen tuosta asiasta ihmisiltä yleensäkin kysellyt, niin suurin osa ei edes tiedä, että voisivat sellaista tunteakaan :). Sitä vaan "tietää vähän liikaa", kun alkaa näihin asioihin perehtymään, että omia tuntemuksiaan ja tuntemattomuuksiaan seuraakin sitten suurennuslasi kädessä, kuten varmaan itsekin tiedät :D

Tervetuloa uusille ja onnea ultranäkymistä suzyannelle!

Tuomenmarja: mulla alkoi vain juilia n. 4-5 päivää hedelmöittymisen jälkeen, ja tuo juilinta sitten jatkui johonkin viikolle 8 saakka. Mitään erityistä kinnittymiskipua ei ollut, vaan tuollaista "normaalia" menkkakipua. Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa, halutaan sut takaisin tänne! :heart:

Liikkeistä: mulla tuntuu selviä potkuja vain pari kertaa päivässä kohdun etuseinässä, muualla tuntuu yhä vain epämääräistä kuplintaa. Ulkopuolelta olen tunetnut potkut vai pari kertaa, silloin ekalla kerralla kun niitä ihan säikähdin, ja sitten eilen shoppailutaukoa pitäessäni. Mulle muuten tulee aina mahtava endorfiiniryöppy, kun tunnen potkuja :heart: Eikä vaavi potki ikinä silloin kun me miehen kanssa haluttaisiin, vaan aina ihan yllättäen :D

Ultraustavoista:mun on ultrattu alakautta vain ekassa ultrassa rv6+3, kaikki ,muut mahan päältä, Italiassa ei esim. nt-ultraa tehdäkään kuin mahan päältä. Myöhemmin ilmeisesti ultrataan alakautta vain, jos äidillä on paljon rasvaa mahassa, niin että päältä ei olisi tarkka tai sitten siksi, että saadaan selvä kuva kohdunkaulasta ja sen pituudesta, mikä lienee ollut syynä kärppiksen alakautta tehtyihin ultriin.

Äitiysvaatteista: Thanks to heaven for Henkka&Maukka :D Italiassa on äippävaatteita vain siellä tai sitten Benettonissa, ja kun Benettonissa lähtöhinta on jotain 90? , niin voitte kuvitella... Täällä kanssa koot ovat aika pieniä, kun italialaiset ovat niin siroja, mutta H&M:ltä löysin isompiakin housuja. Mun lähtökoko oli raskauden alussa 36, no nyt olikin jo 38, mutta myyjän neuvosta otin vielä kokoa 40, että on varaa kasvaa vielä tässä raskauden aikana. Vaikka itse asiassa painonousu on nyt pysähtynyt, jee! Mahankin koko vastaa vihdoin viikkoja, toinen jee! :LOL:

Mutta löysin just sellaisia housuja, joista tykkään, eli stretch-pillimallia, otin sekä sammarit, farkut, että yksinkertaiset mustat! Paidat ostinkin sitten normikaupasta, kun sekä H&M:llä että Benettonissa ne olivat liian mammamaisia mun makuuni. Tää italialaisten tapa pukeutua muodikkaasti ja seksikkäästi vähintään 50-vuotiaiksi on myös oma periaatteeni, niin että ostin ihan halpiskaupasta avaralla pääntiellä varustettuja tunikoita a 8?...

Aika järkkyä sen sijaan oli, että jouduin ostamaan äitiysrintsikoita D-kupilla! Mulla oli raskaaksi tultaessa B-kuppi, ja kun se kasvoi C-kuppiin, ajattelin (toivoin) että kasvu olisi tässä. oon jopa kulkenut ilman rintsikoita, kun aattelin, ettei tuo Ckuppi sentään vielä roikkumaan ala. No, nyt sitten pidän rintsikoita koko ajan. Mutta on nää kyllä ihan mukavat. Tosin jättävät jäljet ihoon, eli tuli täs mieleen, että onkohan tää D-kuppikin pian liian pieni? Apua |O

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+2 :heart:

Pirpsulle pahoittelut multakin. :hug:

Lenttis ...mulla oli lähtötilanne tuo c-d... :kieh: En ole suostunut ostamaan vielä isompia, mut kai se jossakin vaiheessa on annettava periksi, jos tämä rata jatkuu. :| Tosin mies tuossa viikonloppuna just totes, et sähän näytät ihan pikkutissiseltä, kun maha on niin iso, että tissitkin katoo. :D '

Kävin sitten tänään kaksi kertaa kaupungissa, mutta silti unohdin ostaa sen masutuubikankaan. :headwall:

eternal-life mä oon jo varoivaisesti aloittanut kirjoittaamaan raskauspäiväkirjaa. Kirjoitan vain aika lyhyesti ja koneelle.Koneelta ne on sitten helppo poistaa jos jotain ikävää sattuu.
Sitten kun ollaan vähän turvallisemmilla vesillä kirjoitan sen kaiken (tai tulostan/liimaan)"vauva" kirjaan.

TinyAngel 7+5

kuunnellaanko aina ekalla neuvola käynnillä sykkeen ääntä?
Mä oon miettinyt sitä varjais ultraa, mutta päätin kuitenkin odottaa niin että menen ainakin ensin neuvolaan. Jos siellä kuunnellaan sydämen ääniä niin eipä sitä sitten tarvii varhaisultraan enää mennäkkään.

Yhteistyössä