Pino alkuraskauden hermoilijoille

Suzyanne
Heips kaikille, olen jo jnk aikaa lueskellut ätä pinoa, ja nyt sitten päätin liittyä, koska hermoilija olen ihan ehdottomasti, siitä ei ole epäilystäkään. :LOL:

Ensimmäinen olisi masussa, ivf-hoidoilla aikaansaatu, luovutetulla munasolulla, kun omat ovat loppuneet jo aikapäiviä sitten. :( Mutta hyvä kun tällainen vaihtoehtokin on olemassa! Pinoilinkin muutaman kuukauden tuolla lapsettomuuspuolella luovutettu munasoluhoito-pinossa, ja suureksi onnekseni pääsinkin sitten jo ihan ihkaekan hoidon jälkeen tänne odottajien puolelle! :heart:

Ikää ompi 36, viikkoja 6+3. (4.krs:n kanssa mennään melko samoissa siis) LA olisi nettilaskurin mukaan 6.5.

Olen täältä ja muualta yrittänyt etsiskellä että koska muut ovat käyneet varhaisultrassa, kun minusta minun lääkärini varasi sen ihan liian aikaisin, eli 15.9, kun sitten mennään vasta 6+5 kohdalla. Lääkäri kyllä väitti että sydänäänet kuuluvat jo silloin, enkä hänen ammattitaitoaan epäile, mutta en haluaisi pettyä ja järkyttyä sydänäänten mahdollisesta poissaolosta vain liian aikaisen ajankohdan takia. Itse ehdotin aikaa vasta ensi viikon lopulle tai seuraavan vkon alulle, mutta lääkäri on kuulemma varattu. Vähän vaan pelottaa mennä noin aikaisin.. :eek:

TinyAngel Minäkin join ennen monta kuppia kahvia päivässä, mutta enää myöskään noin viikkoon en ole voinut sitä juoda ollenkaan. Ensin huomasin että aamukahvin jälkeen oli normaaliakin etovampi olo, ja sitten huomasin että jo pelkkä kahvin hajukin ällöttää. Tee minulle maistuu vielä hyvin, varsinkin Earl Grey hunajan kanssa on nannaa.

Muita havaintoja, että kaikki tuoksut tuntuvat todella paljon voimakkaammilta kuin normaalisti, ja ne jotenkin "noteeraa" ihan eri tavalla kuin aiemmin, eli kaikki tuoksut ovat selkeästi joko käsittämättömän ihania tai ihan megakammottavia. Esim. töissä eilen suorastaan lumouduin keitetyn perunan tuoksusta, josta en aiemmin ole sen kummemmin pitänyt. Olisi tehnyt mieli samantien rynnätä keittiöön ja haukata oikein kunnon pala höyryävää pottua, mutta jätinpä nyt kuitenkin väliin.

Oireista, oksentanut en ole, mutta tosiaan etomista on, ja se on ihan jokapäiväistä, voimakkuudeltaan vaihtelevaa, aamuisin voimakkainta, mutta sitä ilmenee kyllä ihan pitkin päivää. Yhtenä päivänä keksin itselleni tosi hyvän etomisenehkäisykonstin- otin töihin mukaan 500 g rasian viinirypäleitä, ja popsin niitä pitkin päivää. Ei tule liian täysi olo, ja ainakin minulla auttaa etovaan oloon.

Syöminen tosin minulla on väkinäistä, koska ruokahalu on lähes kokonaan kadonnut. Menee se syöminen ihan vanhasta muististakin, ilman ruokahaluakin. B)

Viikko sitten säikähdin ihan jumalattomasti, kun tuli vähän ruskeaa tuhruvuotoa. Sitä kesti pari kolme päivää, siihen ei liittynyt kipuja, eikä se muuttunut kirkkaaksi. Soitin hätäpäissäni terkkarille, vakuutti sen olevan normaalia. Toivottavasti! :whistle:

Joo, minä TODELLAKIN hermoilen tämän raskauteni kanssa, mutta onneksi en ole yksin! :flower:

Rattoisaa lauantaki-iltaa kaikille!

 
Suzyanne: Tervetuloa joukkoon. Meille hoidoista plussanneille on omakin pino, joten siellä voi olla enemmän "kotona oleva olo"
En menis sanomaan, että sydänäänet kuuluu vielä noilla viikoilla, mutta näkyä kuulemma pitäis. Itse kävin kyllä muistaakseni vasta joskus kasi tai ysiviikolla.
 
Suzyanne
Finttu , olen sinne hoidoista plussanneidenkin pinoon jo kirjoitellut, ja siellä luoutettu munasoluhoito-pinossakin vielä piipahtelen välillä, olen vähän tällainen jokapaikanhöylä . B) Joo täytyy varautua siihen että sydänäänet ei vielä mahdollisesti kuulu maanantaina, täytyy vaan sitten mennä myöhemmin uudestaan. Aion kuitenkin mennä, malttamaton kun olen, haluan tietää onko siellä edes mitään josta voisi tulla ihminen. B)
 
mun laskettuaika on 4.5. jos se nyt pitää paikkansa, ainakin masun koosta päätellen voisin olla pidemmällä ja laskettu menisin aikaisempaan, mutta sehän selviää vasta 13 vkon:n np-ultrassa, joka on lokakuun lopulla. Olo on loistava, ei tietoakaan pahoinvoinneista, eikä edes pahemmin väsytä... tuntuu edelleen hiukan epätodelliselta koko raskaus, kun menee niin oireitta eteenpäin.
4krs+masukki 6+5
 
Suzyanne: tervetuloa mukaan hermoilemaan. Ihanaa, että olette saaneet joltakulta munasolun!

Itse kävin varhaisultrassa 6+3, gyne varoitteli kauheasti, että vaikka emättimen kautta ultrataan, niin ei sitten kannata säikähtää, vaikkei mitään vielä näkyisikään (laitteet vähän niin ja näin, koska on tosiaan laitteesta paljonkin kiinni, vanhoilla ei välttämättä näy, mutta näillä uusimmilla Hitacheilla pitäisi kyllä), mutta siellä se sydän tykytti ja gyne sitten käänsi myös äänen päälle, niin että kuului myös oikein selvästi! Eli hyvillä laitteilla sen kyllä pitäisi näkyä jo 5+9, mutta tosiaan ei kannata hysterisoitua, jos ei vielä näykään.

Myös tuolla yli 30-kymppisten ekakertalaisten pinossa on hoidoilla raskauden alulle saaneita, ja siellä on kiva vaihtaa ajatuksia myös samanikäisten kanssa, niin että tervetuloa myös sinne!
 
Heippa ja Suzyannelle tervetuloa. :)

Samalla tuosta ultra ajankohdasta. Jos voi tietää sen hedelmöittymishetken hyvin tarkkaan (päivän parin tarkkuudella), tuolloin 6+5 kyllä pitäis jo näkyä, jos on näkyäkseen. Näin mulle on useampi alan erikoislääkäri sanonut. ...eri asia silloin, jos hedelmöittyminen on tapahtunut luomuna ja ei voi olla varma, milloin se oikeastaan oli. Mulla hedelmöittyminen oli luomuna, mutta tiesin että se oli joko edellisenä keskiviikkona tai sitten silloin lauantaina ja sen lauantain mukaan mentiin. Jälkikäteen sitten kävi ilmi, että tämä papunen on se lauantaina tapaus, oliko kyydissä alunperin myös keskiviikon tapaus (tuplaovulaatio, joka kuulemma keskenmenon jälkeen ei ole epätavallinen) ...noh... sitähän ei tiedetä, mutta noiden edellisten vuotojen aikaan siitä oli puhetta.

Mutta Suzyannelle vielä: mä kävin siis juuri sillloin, kun mulla oli tasan 6+5. Paikalla näkyi n. sentin kokoinen papunen sekä syke (ja tuolloin, kun siitä lääkärin kanssa juteltiin, hän myös sanoi, että syke näkyy neljä viikkoa hedelmöittymisestä, jos on näkyäkseen. ....mutta taas: jos siitä hedelmöittymisestä ei voi olla varma, ei kantsi pelästyä ). Eli luota lääkäriisi, kyllä hän tietää, mitä tekee. :)
 
Suzyanne - Onnea! Upean lahjan olet saanut ja onneksi sulla ruskeaa vuotoa vain hetken, noi vuodot on niiiin tylsiä, mutta voivat olla just ihan harmittomia. Itselläni eka ultra (ivf:n jälkeen) oli 6+3 ja syke näkyi. Komppaan Kärppiksen tekstiä - hoidoissa tarkka hedelmöityshetki tiedetään, joten tod.näk. syke näkyy juuri tässä 6+jotain vaiheessa. Huomiseen onnea - mulla kanssa huomenna ultra :)
Lentis - tartteekin käydä tsekkaa myös tota mainitsemaasi +30 odottajien pinoa!
 
Suzyanne, tervetuloa mukaan ja onnea ultraan. :heart:
Meikku, onnea huomiseen ultraan :heart:

Vasta tajusin.. Mä oon mennyt ton mukaan että laskettu aika ois 23.2. kun niin alkuun itse katsoin laskurista.. Mutta neuvolakortissa onkin laskettu aika 22.2. eli tänään onkin sitten jo 17+0 :heart: Eli yhä edelleen menen samoissa lentiksen kanssa. =)
 
Jee sadee80, onnea meille kummallekin 5. kuun alkamisesta! :heart:

Äsken mittasin verenpainetta, ja kun se kone alkoi piipata kovaan ääneen siinä mitatessaan, alkoi vaavi potkia ihan hulluna :LOL: Siis se oikein vaikutti siltä, että protestoi noin inhottavan kuuloista herätystä. Eihän siitä mittauksesta mitään meinannut tulla, kun mua vaan nauratti. :LOL: Mä nimittäin pidän konetta aina mahan päällä mitatessani, pitää vissiin vaihtaa paikkaa, kun toinen siitä noin kauheasti hermostui. Toivottavasti ei saanut mitään kuulovauriota tai muuta traumaa :/ Tämä ainakin todistaa sen, että vauva kuulee sinne masuun kovat äänet. Ellei sitten hermostunut siitä laitteen tärinästä, koska se myös tärisee kun pumppaa ilmaa siihen käsivarsijuttuun.

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+0 :heart:
 
Suzyanne Tervetuloa!Ja onnea Ultraan.
Mä en näillä näkymin ole menossa varhaisultraan, mutta mieli saattaa muuttuakkin. Mulla on lievästi "lääkäri" kammoa ja en haluis yhtään enempää tutkimuksissa käydä kuin on pakko.Toisaalta kova on huoli onko kaikki massussa OK.Saa nähdä jaksanko muka odottaa sinne viikoille 12-13.
joo kaikki hajutkin tuntuu voimakkaammilta. Varsinkin kissan ruuan haju on todella etovaa...:x

TinyAngel 7+3
 
mulla on tän viikonlopun aikana ollut niitä nivuskipuja. siis kun kävelen niin saattaa yht'äkkiä sattua pistävästi nivuseen. Nyt luinkin taas uuden rv:n alkaessa vau'kirjan odotusopuksesta että näihin aikoihin jotkut tuntevat äkillisiä, koviakin kipuja nivusissaan. Johtuu kohtua kantavien ligamenttien venymisestä kohdun kasvaessa. =)
 
Ei enää epäilystäkään mitä alavatsan kuplinnat on. Tunnen nyt ihan varmasti pipanan. :heart: Eilen makasin mahallani käsi alavatsalla ja tunsin käteenikin pienen pienet potkut. :heart: oih... :heart:

Tänään hammaslääkäriin. Näin raskausaikanahan pitäisi käydä jos ei ole vähään aikaan käynyt. Ja mä olen viimeks käynyt 3vuotta sitten... :whistle:

sade80 17+1 :heart:
 
Mä olen kanssa tullut siihen tulokseen, että pirpana monottaa jo. :D Ne ei enää ole semmoisia elohiiriä, vaan samassa kohtaa hentoisia, mutta ihan tuntuvia yksittäisiä potkuja. :)

Pitäs varmaan kanssa soitella hammaslääkäriin. Oon käynyt viimeksi 2006 kesällä.. :snotty:

T. Kärppä 16+2
 
Suzyanne tervetuloa! Itsekin kävin varhaisultrassa 6+5 ja sydämen syke näkyi selvästi.

Pirpsu Mulla on LA 18.2. ja vieläkin täällä roikun.. Hermoilen kyllä edelleenkin hieman, mutta suurin syy on varmaan se, ettei toi helmikuisten pino oikein tunnu kotoisalta..

Pitäis tosiaan mennä hammaslääkäriin.. mutta kun en millään haluais :/

Oon melko varma, että tunsin myös perjantaina pari potkua, koska en keksi mitä muutakaan ne olisivat olleet :) Ja muitakin "mystisiä" tuntemuksia on ollut.. Jännittävää =)

t. Jonniina 17+5
 
Mulle ei sitten edelleenkään sovi aikaiset aamuherätykset. :| ....pirpana on aamu-uninen, kuten äitinsä. :whistle: 16+2, mutta edelleen, jos on pakko herätä aikaisin aamulla (kuten tänään), mulla on hirmuisen huono-olo ja mahassa kiertää (ja kaikkiahan kiinnostaa tämä tieto :LOL: ).

Joten luuletteko, että asiakkaat ymmärtävät, jos sanoisin, että sorppa hommat on nyt myöhässä, koska mulle ei toi aamuaikaisuus sovi? ...menisköhän läpi, voitaisko sopia näin? :saint:
 
Kimallus mä LUULEN tunteneeni liikkeitä, mut mikäänhän ei sano, et ne on kuitenkin vielä jotain suolen muljahduksia. :snotty: Siis mulla ei ole kokemusta liikkeistä. Tiedän vain, et tommoisia mulla ei ole koskaan ennen ollut ja ne tuntuu useimmiten silloin, kun mä itse vähäksi aikaa rauhotun. :xmas:

Ja nelkku (mä muuten just nimesin sut uudestaan ...pitkien nikkien kirous :whistle: ) eläs ollenkaan huoli siellä. Huoliin ei ole mitään syytä, nauti enemmin siitä, et sulla on hyvä olla. :)
 
Jep kimallus, kärppää komppailen, eli luulen myös tunteneeni liikkeitä.. ne voi olla todellisuudessa jotain muuta :)

4-kerroksen väkeä Mulla oireet tuli vasta 7. vkolla ja siitä eteenpäin, jos muistan oikein (näin sitä vaan unohtaa nekin vaivat vaikka silloin oli niiiiin huono olo), joten oireethan voi olla vasta tuloillaan. Tai sitten niitä ei tuu ollenkaan :) Älä huoli :heart:
 
Täällä yksi uusi hermoilija liittyy joukkoon :) Viikolla 6 tässä mennään ja laskettu aika olisi sitten joskus 16.5. tietämillä. Ensimmäinen hernehän se tuolla masussa pötköttää ja siksipä kai tämä hermoilu onkin ylenmääräistä :D

Varailin varhaisultran tuossa ja nyt jo hermoilen sitäkin... :D
 
Jeppunen tervetuloa!
Mäkin tässä jo otin yksityislääkärin tiedot ylös, kun munkin pitäis varata se varhaisultra.
Vaikka oireita mulla on vaikka muille jakaa niin silti mua pelottaa se tuulimuna...tänään päätin että haluun tietooni onko massussani ihan oikee vauva, vaikka lääkäriin meno hermostuttaa kovastikkin.

TinyAngel 7+4
 
tervetuloa uudet joukkoon =)
tänne ei ihmeempiä kuulu.
huonoa oloa ei enään ole ollut aikoihin mutta jotkut ruuat vaan etoo kuten jauhelihan paistaminen saati sen syöminen :x
perjantai tuli ravattua kaupungilla ja myllyssä kun tarvitsen housuja.
ei sitten missään muualla ollut enään äitiys housuja kun henkka maukassa.
koittelin aika monia ja yksiä mustia vähän siistempiä mutta kyllä oli liian tiukat vaikka koko oli isompi mitä yleensä käytän. on se kumma ettei voida tehdä reilun kokosia housuja myös odottaville vaan meidänkin pitäisi olla kokoa 36 :headwall:
tilasin nyt netistä yhdet ja toivon että sopivat.
sama kun niitä masu tuupeja oli henkka maukassa vain kokoa s.......
ei taida auttaa muu kuin ostaa verkkareita :snotty:

cadillac ja toukka 15+6
 
minäkin ajattelin mennä varhaisultraan. kun tahtoisin jo raskaudesta kertoa, mutta olisi kiva saada lääkäriltä varmuus asiaan. jotenkin vaan ällöttää se emättimen kautta tapahtuva ultraus, vaikka niinhän se tehdään sitten ekassa oikeassakin ultrassa. inhoan gynekologilla käyntiä ihan suunnattomasti!
meinaatteko ottaa isukin mukaan varhaisultraan? milläköhän viikolla kannattais mennä, että varmasti jotain näkyis? kattelin noita hintoja ja diacorissa maksoi vaan 53e, onko kenelläkään sieltä kokemusta?
 
yellow, kun varailin sitä varhaisultraa, niin sieltä sanoivat, että kannattavinta olisi mennä aikaisintaan rv7 kun sitä ennen ei voida pitää "tuloksia" täysin varmana. Minullakin on siis ensi viikolla tuo ultra, kun kasassa on 6+5. Ensimmäinen neuvolakäynti meni niin pitkälle, etten millään jaksa odotella sinne asti, vaan haluan tietää, että kaikki on suurinpiirtein kunnossa :).

Isukki on kyllä tulossa neuvolaan mukaan ja äsken tuossa huikkaili, että ultraankin haluaa tulla :).
 
yellow: mitä tarkoitat ekalla oikealla ultralla, nt:täkö? ...ihan näin ohi mennen, mutta se voidaan tehdä myös mahan päältä. B) Itse asiassa mulla se tehtiin juuri mahan päältä.

Mutta tuohon emättimen kautta tapahtuvaan ultraan on paras tottua, sillä siihen voi törmätä myöhemmässäkin vaiheessa. Mulla on tätä raskautta ultrattu nyt viisi kertaa ja vain kerran mahan päältä (mm. viime viikkoinen taas alakautta). Mut se on jo niin rutiinitoimenpide, et jälkikäteen aloin oikein miettiä, mitä kautta se teki sen. En ollu ees huomannu, mutta päättelin sitten, että ei ollu mahan päältä. :xmas:
 

Yhteistyössä