Pino alkuraskauden hermoilijoille

TinyAngel täälläpäin ei suostuta kuuntelemaan kuin vasta nt-ultran jälkeen eli rv 14. alkaen. Johtuu siitä, et niitä ei usein saada ennen tuota kuulumaan, niin ei haluta antaa turhaa stressin aihetta. Joillakin on kokeiltu jo ekassa neuvolassa, mut et saa tietää, kuunnellaanko/yritetäänkö teilläpäin muuten kuin soittamalla ja kysymällä. :) ...monessa paikassa ei yritetä.
 
Kärppänä heinälatoon
kiitos vastauksesta. No sittenpähän ens viikolla selviää...jos ei kuunnella niin kyllä mä varmaankin sen varhaisultran varaan...en mä jaksa ainakaan sinne viikoille 12-13 odottaa onko mun massussa tosiaankin vauva.
 
Mun neukkatäti olis suostunut kokeilemaan sydänääniä kuuntelea 9+0, mutta erittäin vahvasti suositteli ettei kuunnella. Kuulemma he yleensä aloittavat kuuntelemisen (yrittämisen) 10+viikoilla... Jätin sitten mahdollisuuden käyttämättä, ihan omien hermojeni vuoksi.
 
Mä totesin, et en ole tainnu tänään tuntea yhtään liikkeitä. Päätettiin sitten ukkosen kanssa taas käydä kuuntelemassa papusta. Aika pitkään sain ettiä, kuuluu äänet ihan eri kohdasta vatsaa, mistä ennen. Siitä, mistä ennen kuului, kuuluu nyt vaan istukan virtausääniä. :)

Sydänäänet sen sijaan sain voimakkaimmin kuulumaan nyt sieltä, mistä mua on viimeiset pari päivää eniten aina vihlassut/sattunut, kun lähtee kävelemään... Siis ei satu koko aikaa, mut kävellessä tuntuu silloin tällöin jne. Papuska tainnu vaihtaa huonekalujen järjestystä ja heittänyt sängyn toiselle seinälle. =)
 
kimallus varmasti alkais kyllä hermoilemaan entistä enemmän, jos ei sydämen ääniä kuuluiskaan...
jotenkin vain mua pelottaa se tuulimuna, vaikka ennen raskautta en ollut semmoisesta kuullutkaan...netti on kyllä hyvä ja huono asia.saa tietoon liikaa kaikkea ja alkaa turhaan hermoilemaan.
 
Tinyangel Joo tieto lisää tuskaa. :/ Netti on kyllä ihan vihoviimeinen tiedonlähde...toki tietenkin paljon hyvää, mutta ainakin meikäläinen on erittäin taitava löytää ikäviä juttuja! Mies multa aina kerran illassa kysyy, et olenko taas "kielletyillä sivuilla", kun mun ilme on niin vakava. :ashamed:
 
Mä taas totesin, et mulla ei ole mitään asiaa kaikenmaailman vauvalehtiä ja kaksplussia (sitä lehteä :xmas: ) lukemaan. Sen kerran kun tuon vauvan ostin, se oli täynnä jotain epäonnistuneita raskauskertomuksia. :| Joo. Toooosi rentouttavaa.

Sen sijaan kokeilkaapa tätä. Surfatkaapa vauvalle kamoja. B) On muuten rentouttavaa. Oon metsästänyt vauvalle jo kehdon, lastenhuoneen sisustuksen (no melko lailla), vaunut, pikkusälää... tosin mitään en ole vielä ostanut, mut tämä on silti kivaa. :D

Paljon kivempaa ainakin kuin keskenmenoista yms. lukeminen. :whistle:
 
Kärppänä heinälatoon joo varmasti paljon hauskempaa...siinä samalla varmaankin unohtaa kaiken ikävän hermoilun.
Juttelin tänään työkaverin kanssa ja hänkin ihmetteli tätä "nyky" meininkiä. Että miksi hermoillaan niin paljon raskautta...ei ennen kuuleman ollut ees mitään raskaustestejä
ja lääkäriinkin mentiin raskaus toteamaan aikaisintaan vasta sitten kun menkat ainakin 2 viikkoa myöhässä...eli viikkkoja ois jo silloin 6+
-sai ainakin minut hieman rauhoittumaan,että onhan sitä ennenkin lapsia saatu, vaikka ei olla hössötetty asioita liian aikaisin... onhan se totta että tää turha hermoilu ei varmaankaan oo hyvästä.
Mutta minkäs voit kun netti tarjoaa kaikenlaista tietoa ja lehdet myös...
 
Se on muuten "huvittavaa" kun löytää esmes jonkun kohtukuolemia käsittelivän keskustelun, niin mä oon et "mitä häh juu, tätähän tapahtuu kaikillle"...kunnes muistan, et niihin keskuteluihin yleensä osallistuu vain ne, jotka ovat kohtukuoleman kokeneet. :whistle: :headwall:

Joo, mäkin keskityn shoppailuun, lähinnä nyt viel esikoiselle. Kun sais tietää tulokkaan sukupuolen, niin voisin vähän laajentaa shoppailureviiriä...
 
No toisaalta TinyAngel ei kaikki tämä kehitys ihan pahastakaan ole. Kohdunulkoiset raskaudet havaitaan nopeammin, kun itsekin osaa pitää oireita silmällä. ...ja mun itseni kohdalla eka raskaus ois voinu jatkua vaikka kuinka monta viikkoa pidemmälle, jos en itse olisi mennyt alkuraskauden ultraan. Kipeetä teki "menettää vauva" (siksi se ehtii hyvin pian mielessä kuitenkin muuntua) silloin 10. raskausviikolla. Vielä kipeempää se ois tehnyt viikkoja myöhemmin. :ashamed:

Mäkään en uskalla vielä ostaa mitään, mut saahan sitä kattella valmiiksi. Alkoi vaan äsken itteäkin huvittaa, kun selkeästikin tuijotan kaikkea pojan kannalta ...vaaleanpunaisiin en edes kurkkaa. :D
 
Kärppänä heinälatoon joo ehdottomasti hyväksihän tämä kehitys on. Pitäis vaan osata välillä relata eikä aina pelätä pahinta...siksi minäkin niin haluisin ne sydämen äänet kuulla, että pääsisin yhdestä pelosta eroon. Mutta kyllä tää tästä. neuvolan jälkeen jo varmasti helpottaa...
mä kattelen aikalailla semmoisia, jotak sopii niin tytölle kuin pojallekkin.en haluu vaalean sinistä enkä v.punaista tykkään valkoisesta, keltaisestä, beigestä ja ruskean erisävyistä...

kävin äsken "shoppailemassa" nämä mä haluun...sitten joskus- ellei mieli muutu :D

tää sopii meidän väreihin. Meillä on pähkinän sävyä muuallakin talossa
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1613/pl

nää ois aika hellyyttävät pinnasänkyyn :heart:

 
Uuu.... :whistle: täällä on harrastettu ikkunashoppailua. :D Mäkin tykkään siitä... :p Aika söötti toi pinniksen suojakangas... Mä kyllä toisaalta haluaisin meijän lapselle paljon kirkkaita värejä; sinistä, keltaista, oranssia ja vihreää.. esimerkiksi. :) Kun vauvahan näkee paremmin kirkkaita värejä eikä niitä vaaleenpunasia yms. Mä oon aina ihmetelly et miks vauvan vaatteetkin tehdään niin hailakan värisiksi? :/ No mut voihan sitä valita sellasiakin värejä mitä äiti ja isä jaksaa kattella... :LOL:

Mä aattelin että ostan heti kyllä vauvantarvikkeita jos eteen osuu jotain kivaa. :) Taikausko hiiteen - ei se viimeksikään auttanut mitään. Isoja hankintoja en ala tekemään vielä ennen ekaa neuvolaa kuitenkaan... :p

Peloista... ootte ihan oikeessa että netti on kyllä ihan pahin kaikista... :ashamed: Mutta mulle kun on itselle jo käynyt niin pahasti että mä tiiän mitä voi sattua et luki niistä sitten tai ei... No, mutta meidän täytyy murut muistaa että suurin osa todetuista raskauksista menee hienosti loppuun saakka ja tuloksena on terve ihana lapsi. :)

 
Juu siis tärkeä korjaus tuohon edelliseen, mutta oonhan mäkin ostanut meidän papuselle jo talvihaalarin. B) Mutta muuta vaatetta en osta, kun sisko sanoi, et sillä on säkkitolkulla siellä hyväkuntoista vauvanvaatetta, jotka saan. Joten en viitsi ostaa ennen kuin nään, mitä kaikkea sieltä tulee.

Ja sit taas isompia alan hankkia tuossa joulukuun lopussa... :)
 
Tinyangel, meidän neuvolassa ei kuunnella sydänääniä ennen kuin vasta sen n12rv:n ultran jälkeen.

Mulla on kaikki poikien vaatteet, lelut, pinnasänky yms tallessa joten paljon ei tarvitse hankkia näin alkuun. Mutta pakkohan sitä on ollut muutama söpö pikkuvaate ostaa... :heart: Ja ite oon pikkuiselle neulonut jotain. :heart:

sade80 17+3 :heart:
 

Yhteistyössä