Pino alkuraskauden hermoilijoille

tiny angel. aivan ihanat lakanat ja se pinnasängyn suoja. tekis mieli ostaa uusipinnasängyn suoja vaikka on vielä vanhimmalta jäänyt.
minä en ole pystynyt olemaan ostamatta toukalle vaatteita.
olen jo ostanut parit housut,sukkia,sukkahousut,puvun missä housut ja paita, pari yöpukua ja toppapuvun. toppapuvun kanssa piti odottaa ale myynteihin mutta kun näin tuon niin pakkohan se oli ostaa kun sellaista olin ajatellutkin. mulle kun yleensä käy niin että kun jotain katson enkä heti sitä osta niin seuraavaksi sitä ei ole :ashamed:
olen tässä yrittänyt tuntea joko se toukka liikkuisi mut empä oikein tiedä.
välillä tuntuu että potkisi mutta mietin onkohan ilmaa vaan. viikkojen puolesta voisi jo liikkeet olla. niitä kun kovin odottaa että tietäisi kaiken olevan hyvin. neuvolakin on vasta marraskuun alussa mutta onneksi on rakenne ultra reilu neljän viikon päästä =)

cadillac ja toukka 16+1
 
Finttu joo ton linkin kautta, jolla halusin näyttää sen syöttötuolin niin löytää myös noi pinnasängyn tekstiilitkin ja vaikka mitä muuta kivaa.
Tässä suora linkki niihin tekstiileihin.Siellä on paljon kaikkea ihanaa. :heart:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/87
 
Mä löysin niin ihania vuodevaatteita (...niitä kai ne on... siis just nuo pinnasuojat yms. pinniksen kamat? :snotty: ) ebaystä. Päätin tilata papuselle sieltä, kunhan tässä pari kuukautta vielä menee... :whistle:

Mut eikö tuo ole Brion tuo pinnasuoja, joten olettettavasti lastentarvikeliikkeissä ois ainakin? Ja Stockalla oon nähny tuon kuvioisen vaipanvaihtoalustan.

Ja joo, mäkin ihastuin siihen haalariin silloin niin kovasti, et pakkohan se oli ostaa... B)
 
cadillac onhan mun tullut ostettuu jo vaikka mitä kaikkea tavaraa vauvalle ennen kun ees olin raskaana. Lisäksi oon saanut aika paljon kaikkea muutaman vaatteenkin. Ja oon kutonut paljon vauvan vaatteita.Vasta nyt kun oon oikeesti raskaana en oo enää mitään ostetellut...odotan ultraan asti ainakin.
 
sadee80 no saa nähdä mitäs täällä neuvolassa sitten toimitaan, mutta voi olla etten haluukkaan niitä sydänääniä kuunnella, jos kerta on todennäköistä ,ettei ne kuuluiskaan näin ajoissa...ei sitten turhaan huolestu lisää.
 
olo edelleen epätodellinen... soitin neuvolaan, ja pyysin päästä aikaisemmin, jos saataisiin sydänäänet kuunneltua... nyt viikot 7+3, ja todella epätodelliselta tuntuu,
samalla otetaan pissanäyte, ja katsotaan, onko raskaushormonia... kun testissä näkyi niin haaleat viivat. Saan ainakin jonkinlaisen mielenrauhan...
 
4: Ei teillä satu olemaan ultraa neuvolassa? Usko tai älä, mulla oli alussa kanssa niin ei-raskaana-oleva-olo, että stressasin siitä. Kun ei missään tuntunut mitään. Soitin kanssa silloin neuvolaan ja tätsy sanoi, et pääsisin sinne ultraan (tosin mun tausta vaikutti asiaan), mutta lekuri oli silloin kesälomalla. No, kävin sitten verikokeessa, mut sehän on mitenkäänpäin auttava vain, jos niitä otettais kaksi eri päivinä ja verrattais arvoa (nouseeko). Eli siitä yhdestä ei tiiä yhtään mittään.... Varsinkaan, kun meidän neuvolassa olivat lopulta tehneet vain positiivinen/negatiivinen testin eli en koskaan saanut tietää edes mitään hcg-arvoja.

Mutta turhaksi osoittautui tuokin huoli. Mulla ilmaantui lopulta hiukan rusehtavaa valkkaria joskus vitosviikon lopussa-kutosviikon alussa (kuka sitä enää muistaa :snotty: ) ja menin sitten 6+5 alkuraskauden ultraan. Siellä se papuska oli, vaikka mammalla ei varsinaisia raskausoireita ollutkaan. No juu, mun säkällä mulla sitten ilmaantui ihan ruskeeta tuhrutteluakin siinä heti seiskaviikon alussa, mutta silloin alkoi muistaakseni jo oireitakin joitakin ilmaantua, niin vaikka ne huolestuttikin, en niistä niiiiiiiiiin pelästynyt. ....tosin sitten vaikka oireita oli, menin uudestaan ultraan 9+2. Mutta kaikki oli kuitenkin kunnossa.

Mutta tämän erittäin sekavan tarinan pointti oli se, että täysi oireettomuus ei ole pahasta sen enempää kuin voimakas oireilu on tae hyvästä. :) Mun sisko ja serkku muistutteli muakin ahkerasti tuolloin alkuaikoina, kun oireettomuuttani mietin, että ei heilläkään tuntunut raskaus yhtikäs missään ennen kuin vauva alkoi möyrytä mahassa. Ja molemmilla on lapset.

Näin jälkikäteen olen kyllä vähän kateellinen enemminkin niille, joilla on tuommoisia oireettomia raskauksia. Ois se ihana itsekin joskus kiva kokea raskaus, joka ei estäisi elämästä edes jotensakin normaalia elämää... B) Tällä hetkellä kun en voi lenkkeillä, siivota (en olisi uskonut, että sitäkin kaipaan ...noh... kämppään uhkaavasti kerääntyvä p...ska vaikuttaa asiaan :xmas: ) jne.

TinyA: mäkin tein tuon laskurin joskus silloin 10. viikolla. Rohviilissa mullakin. :D

Joh. Nyt tämä lähtis kauppaan hakemaan jotakin hyvää ruokatarvetta ja sit teen jotain erikoisen hyvää sapuskaa meille täksi päiväksi. Meillä on tänään 11. vuotispäivä. :D
 
Kärppänä heinälatoon en tiedä yhtään, onko neuvolassa ultraa, tuskinpa. Ja tiedän todella, mitä raskausoireet pahimmillaan ovat, kun kaikissa edellisissä olen tiennyt oireista jo ennen plussaamista, kuvotus ja pahaolo on ollut kutsumattomana vieraana jo alusta asti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
Kärppänä heinälatoon en tiedä yhtään, onko neuvolassa ultraa, tuskinpa. Ja tiedän todella, mitä raskausoireet pahimmillaan ovat, kun kaikissa edellisissä olen tiennyt oireista jo ennen plussaamista, kuvotus ja pahaolo on ollut kutsumattomana vieraana jo alusta asti...
Juu, mutta sillä mäkin pelästyin, kun edellisessä, vaikka ei ollutkaan paljon alkuun oireita, oli huomattavasti enemmän kuin tämän vastaavaan aikaan. Ja siinä edellisessä ne vaan lisääntyi, kun tässä alkoi sen verran oireita, et epäilin olevani raskaana jo hyvissä ajoin, mut sit tuli stoppi... Sit olikin ihan normaali olo pitkään.

P.s. mua vaivaa tänään joku outo en osaa ilmaista itseäni -tauti, mutta koittakaan ymmärtää, mitä ma raapustan. Luin äsken yhden toisenkin oman vastaukseni ja saanut siitäkään mitään selvää edes itse... :LOL:
 
4 : toivottavasti sydän äänet kuuluu ja saat mielenrauhan. tai että saat sen ainakin hyvin pian. :heart:

Mä kävin tänään poikien kanssa kirppiksellä. Pipanalle otin ihanat pienet kengät. (kokemuksesta tiedän ettei sellasia tuu pienellä pidettyä, mutta olivat niin söpöt eikä maksanut paljoo :saint: ) ja sellasen paksun toppamakuupussin. Mulla oli sellanen pojilla ja tykkäsin kovasti. nukutin pienenä aina ulkona rattaissa ja oli ihanaa että kylmillä ilmoilla oli tuo paksu makuupussi. Se vaan oli unohtunut lattialle ja meidän narttukoira rikkoi sen viime pesäntekovaiheessa kun teki siihen pesää.. :p No, nyt onneksi löytyi sellanen kirppikseltä. Kun oon aatellutkin sellasen taas pipanalle hankkia. =)

sade80 17+4 :heart:
 
Neuvolakuulumisia tähän väliin, eli kävin nyt ylimääräisellä käynnillä, ja kuunneltiin sydänäänet, mutta ei saatu kuuluviin... neuvolantäti tosin sanoi, ettei ne välttämättä olisi kuuluneet, vaikka olisin jo viikoilla 11 menossa. Sensijaan raskaustesti näytti nyt oikein selkeää plussaa, eli jotain hyvääkin tältä käynniltä... ei voi siis muuta kuin jatkaa odottelua ja toivoa, että masukki on elossa ja kaikki hyvin...

4krs+masukki 7+3
 
sadee80 mullakin on semmoiset hyvin pienet kengät. anoppi antoi ovat olleet mieheni kengät vauvana, mutta niitä ei ole koskaan käytetty. :heart: Voi olla että meilläkin vain koristeena. =)
mullakin on semmoinen makuupussi. ostin kirpparilta aikoinaan, tosin se on ollut kissan petinä ja kissanpetinä pysyykin...saatan kyllä ostaa tulevalle vauvalle ihan oman.

viikkoja tulee lisää :heart:
TinyAngel 8+0
 
taidan liittyä tähän pinoon, tein plussatestin.. eilen ja ja kun en voi kovinkaan pahoin niin pelottaa onko kaikki siellä hyvin..
siis kun viimeksi pahoin vointi oli voimakasta ja akaikkialla sanoivat että sitten kaikki on ainakin hyvin...
 
sannulii: tervetuloa! Mulla ei ole ollut lainkaan pahoinvointia, ehkä viikon verran loppujen lopuksi hyvin lievää kuvotusta, ja sekin ehkä enemmänkin vastenmielisyyttä tiettyjä ruokia kohtaan. Tätä siis viikoilla 7 ja 8, sitä ennen ja sen jälkeen vaan mieletön ruokahalu :D . Äitini ei myöskään ole koskaan kärsinyt pahoinvoinnista, ja kun kysyin asiaa gyneltä, hän vastasi, että hänen mielestään raskausajan pahoinvointi on vain psykologista ;)

Eli siitä on turha huolehtia. Vaikka meillä ei siis pahoinvointia, niin vauva näyttää voivan hyvin, on jopa ruvennut potkimaan hämmästyttävän aikaisin, ekat kunnon potkut viikolla 16 (tuntuivat myös mahan päältä) ja nyt jo ihan säännöllisesti pitkin päivää.

Niin että en kyllä tuollaisin kansanuskomuksiin tyyliin pahoinvointi on hyvä merkki panisi mitään painoa, sehän vaihtelee samallakin naisella tosi paljon raskauksien välillä!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 17+4 :heart:
 
Mun ikkunashoppailu koki tänään pahan kolauksen, kun löysin just semmoisen kehdon, minkä tahtoisin ja älyttömän halvalla (verrattuna muihin). Mutta kun se samperin liike ei suostu toimittamaan Suomeen. :snotty: No ei hätä ole tämän näköinen, mulla sattuu asumaan ystäviä siinä maassa. Mutta nyt mun pitäs tietää, että paljonkohan sille mahtais mahdollisesti tulla postareita, jos sen lähettäis ihan tavallisena postina/rahtina mulle. ..mutta sitähän en osaa sanoa, kun kukaan ei osaa sanoa mulle paljonko se kehto painaa.

Joten. Viimeinen keino, kysyn teiltä. Ei teillä kellään satu kotona lojumaan tuon tyylistä kehtoa: http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/48d27522006dc588273f4debae1606de/Product/View/725051&2F793&2F9&2D52555/725051%2F793%2F9-52555?Template=PR,zoom ja paljonko se suunnilleen painaa kamoineen kaikkineen? Tuo siis ei ole se mun unelma, mutta lähin kuva, jonka nyt tähän hätään löysin... :whistle:

Jeesiä jeesiä, sanokaa nyt joku, että etes kaverilla oli tommonen ja se oli kevyt/painava ja painoi .... :xmas:

Missäs muuten Allusmamma on tästä pinosta? B)
 
Kellä raskausoireena päänsärkyä? :wave: :wave: :wave: 1,5 päivää särkenyt eikä Panadol auta tippakaan. Hermoille ottaa. :kieh:

Ja sit toi poitsu on vielä ollut ihan riiviö-päällä: ruokalapun laitto -> huuto, pukeminen-> huuto, vaipanvaihto-> huuto. Lisäks ryömii pitkin kämppää, roikkuu sähköpiuhoissa ja sörkkii pistorasiota, suuttuu kun ei osaa nousta seisomaan. Saiskohan on ton pikkukakkos-tilauksen peruttaa? :/ No joo, tosi huono vitsi. Onhan lapsilla hyvätkin hetkensä. =) Anteeksi uikutus, mut en jaksa enempää miehelle uikuttaa!!!

kimallus 17 ja risat (oho!)
 
mulla on ihan kauhea päänsärky! tänään ekaa päivää ja tää on kauheeta! ja kauheen huono olokin... piti käydä kesken työpäivän kotona yrittämässä nukkua, mut en voinu, ku tuntu, että kaikki haisee pahalle. joku meidän rapussa teki lihakeittoa ja se haju tuli joka paikkaan. hyh! ja missä on se aamupahoinvointi? mulla on joku ihme iltapäiväpahoinvointi, nyt vasta alkaa helpottaa.
sanoin miehellekkin jo, etten enää ikinä halua raskaaks jos tää on tämmöstä... mulla on niin kurja olo, että ihan itkettää :(

tänään kerroin mun vanhemmille ja siskolle tulokkaasta :). tuntu että ne oli enemmän innoissaan kuin minä :LOL:

mä vieläkin mietin sitä varhaisultraa.... en oikein tiedä. eihän siitä mitään haittaakaan ole, paitsi niilläkin rahoilla olisi käyttöä.

ye 6+0
 
täällä oireettomuus jatkuu edelleen, ja viikkoja 7+4.... pakko kai vaan uskoa, että raskaudet saattaa olla erilaisia, vaikkakin 4 krt jo kulkenut vati kädessä pahoinvoivana, eli sen takia vaikea uskoa, että pääsisin tälläkertaa näin helpolla :eek:
4 krs+masukki 7+4
 

Yhteistyössä