Pino alkuraskauden hermoilijoille

Huh, johan täällä on tänään keskutelua tänään käyty! Ei perässä pysy...mä täällä kipeilen jo toista viikkoa...flunssaa pukkaa. :/

Alexandra Oikein paljon tervetuloa takaisin! :flower: Nyt vahvempaa liimaa pikkuiselle!

Emmaljungista pakko kommentoida. Me ostettiin esikoiselle city crossit duolift-kantokassilla ja voin ehdottomasti suositella. Kunnon renkaat joilla pääsee pahimmassakin loskassa eteenpäin sujuvasti ja kopassa baby on helppo kantaa alhaalta kotiin (asutaan kerrostalossa). Ostettiin ne viime syksynä lokakuussa Lastentarvikkeesta. Oli poistuva väri ja saatiin se tosi hyvällä alennuksella!! Jos tää sikiö päättää putkahtaa onnellisesti maailmaan niin menee vissiin city crossit myyntiin ja tilalle tupla-citycrossit. :p

Mammavaatteista Pitäis vissiin kaapista kaivaa vanhat mammavaatteet ja uusiakin pitää vissiin ostaa. H&M:stä olen äippäfarkkuja kattonut, mut musta 50-60 euroa on ihan törkeä hinta niistä (käyttöikään nähden...). Huutiksesta oon yrittänyt myös etsiä, mut vielä ei oo sopivia tullut vastaan. Kohta en sit hiihdäkään kuin verkkareissa, kun en muuhun mahdu. :LOL: Ja mulla ei tod. ole minkään sortin käsityölahjoha että itse alkaisin tekemään!!!

Ei tässä nyt muuta. Nyt alan hermoilemaan huomista neuvolaa. Että jumpsuttaako sydän vai ei. :ashamed:

kimallus 16+1

Kimallus nuo oli itse asiassa tosi helppo tehdä itse, vaikka mäkin ekaks meinasin, et näinköhän leikkelin parit pökät piloille... :whistle: Oon mä jonkun verran ommellu, mut viime aikoina vähemmän, kun mun kone vielä kaupan päälle ei tee siksakkia ja saumuri pitää ihme ääntä mennessään... mut kuitenkin. Sain sit halvalla hyvät mammapökät. Olen tyytyväinen varsinkin, kun tällä tavalla tuo valikoima on paljon suurempi kuin pelkistä mammavalikoimista valkattuna. :) Mulla ei mene enää mitkään muut kuin college-housut päälle normaaleista housuista. Semmoisia kankaisia strechiä sisältäviä housuja, joita oon salilla käyttäny (eli siis hiukan venyviä, vaikka ovatkin puuvillaa), koitin päälleni, kun meinasin, et ne nyt venyy ainakin, niin ei. 5 cm jää vetoketju auki. varmaan saisin sen ängettyä kiinni, mut en pystyis niillä olemaan. :xmas:

Ootko kokenut noita city crosseja mitenkään pitkiksi tuolla duo liftillä? Eiks se laiteta siihen ratasosaan? (t. hän jolla ei ole lapsia ennestään :snotty: ) Kun mä olin kaupassa kattovinani, et sen kopan kanssa siitä tulee aika pitkä, kun selkänoja on alas laskettu? Siks meinasin sitä citykoppaa, kun se vaikutti lyhyemmältä. Mut en sit tiiä käytöstä.. ja kyllähän se sit myöhemmin tarvii laskea alas kuitenkin, kun vauva ei enää koppaan mahdu. :)

Ja elä hermoile siitä sytämestä. Siellä se laukkaa. :D

Kärppis No en oo kyllä mitenkään pitkiksi niitä city crosseja kantokassin kans kokenut?! Meinaatkos että haittais työntämistä tms. ? Tosin mulla ei muusta ole kokemusta, mutta oikein hyvältä nuo tuntuvat.

Kantokassi tosiaan laitetaan ratasosaan ja tosi näppärää on sen käsittely. Ja jos on sama tilanne kuin meillä (=asuu kerrostalossa eikä lenkin jälkeen voi/halua jättää lasta ulos nukkumaan eikä ole parveketta), niin voi nostaa kassilla kotiin nukkumaan. Meiän köriläs mahtu siihen koppaan vajaa 6kk ja nyt syksyllä ollaan otettu kantokassista "kovat osat" pois ja jämä toimii rattaissa lämpöpussina! Tosi monikäyttöiset siis.

Eikun meinasin, et esim. kaupan käytävillä, kun pitää kääntyä, et ei vie hyllynsisältöjä mukanaan. ...mut se saattaa tietty olla kärryn käsittelijästä kiinni eikä kärrystä.. :snotty: Mun siskolla oli kovakoppaset vaunut ja niihin lähinnä tottunut (ja ne tuntui lyhyemmiltä ), joten siitä kai tämä mun tunne peräsin. Mä meinaan vetää vaunut tuohon meidän tuulikaappiin ja siksikin mulle on paras, et on mahdollisimman lyhyet, sillä kanto-ominaisuudella ei ole niin väliä, vaik onhan se sit parempi, jos joskus tarvii irrottaa, et saa hyvin kannettua. Mut sit taas, kyllä mä meinaan nuokin tuohon mahduttaa sitten, kun papunen ei enää siinä kopassa nuku (eli kyllä ne mahtuu silleenkin ...lähinnä kai "mukavuuskysymys" :D ). Mut en tiiä. Kattoo sit ku meen kauppaan. Mä oon kuuluisa siitä, et meen ostamaan jotain tiettyä ja tulen jonkun täysin muun kanssa pois kaupasta. B)

Tämä pino näyttäs sopivan mulle! Mulla sellanen tilanne, että menkat nyt reilun viikon myöhässä ja testit näyttäny tosi hailakkaa viivaa/viivanpaikkaa, no kärsimätön kun olen, niin menin sitten yksityiselle ultraan tarkistuttamaan tilanteen. Sieltähän löytyikin sikiöpussi, jossa ei vielä näkynyt mitään ja viikkoja oli lääkärin mukaan n.4-5. 2vk päästä olis uus ultra, jossa katotaan, kasvaako tuolla mitään ja että onko se alkio vielä siellä missä pitääkin..

aleksandra, ihanaa, tervetuloa takaisin! :heart:

pirpsu, toivotaan että kaikki on ok sitten parin viikon päsätä ultrassa. :heart:

Mä oon tilannut ellokselta muutamat äitiysfarkut. Siellä kun vähän väliä tarjouksia että -40-50% niin sellasilla aleilla oon niitä tilaillut niin että yksien farkkujen hinnaksi on jäänyt noin 20-25e. ;) oon ollut niihin farkkuihin tyytyväinen, ovat mun kroppaan hyvin istuvia. =)

sade80 16+4 :heart:

Pirpsulle tervetuloa! :flower:

Sade Kävin heti kurkkaa Elloksen sivuilla enkä ainakaan nyt löýtänyt mitään tarjouksia. :/ Näyttivät noi farkut olevan normaalihintaisina kans 50 euron pintaan. Pitänee vissiin käydä aika ajoin kurkkimassa.

Hui, kohta tää lähtee neuvolaan. Hermostuttaa aikas paljon. :ashamed:

Onnittelut Alexandra-85, Pirpsu ja 4-kerroksen väkeä :heart:

Oon kans katellu noita vaunuja kovasti, mutta en uskalla vielä kyllä ostaa.. Samoin vauvanvaatteet on vielä jääneet ostamatta vaikka esim. toppapukua olin jo viemässä puolivälissä matkaa kassalle :)

mammavaatteista Itse ostin jo aikaa sitten kahdet äitiyshousut H&M:ltä ja nää on kyllä olleet hyvät. Lisäksi sain yhdet vielä, joten kolmet ois kaapissa. Ajattelin ainakin yrittää pärjätä niillä, koska turhaahan noita on hamstrata useita eri malleja jne.. Itsekin tilasin Ellokselta parit housut, mutta ne oli kummallista kyllä isoja mulle enkä sitten viittiny vaihtaa. Malli oli tosin hyvä, eli kannattaa kokeilla. Mulla ei oo toivoakaan että entiset housut menis päälle, mulla on ihan selkeä maha joka on toisaalta ihanaa :)

Pitäis ostaa jotkut hyvät kävelykengät.. mulla käy nimittäin tosi pahasti tuohon alaselkään kävely esim. asfaltilla.. ei oo mitään hajua mistä lähtis etsimään, vinkkejä kiitos :) Mulla kun on kaapit tällä hetkellä täynnä korkkareita, ei siis mitään tosi korkeita mut kuitenkin ja niillä saa vielä varmemmin selän kipeeks..

Liikkeitä niin toivoisin tuntevani, mutta ei vaan kuulu.. Mutta yritän olla hätäilemättä. Kohdun "sijainnista" en tiedä, mutta istukka mulla on etuseinämässä, joten se varmaan voi vaikuttaa asiaan.

Jonniina 17+2

Sade: mäkin tilasin ellokselta kahdet äitiyshousut jo kolme viikkoa sitten, ei oo vaan vielä tullut...Tänään menen yhden kaverin luo kokeilemaan sen lappuhaalareita, joskos ne mahtuis mulle. Voi kyllä olla, ettei mahdu. Mä liehun aina kodin ulkopuolella vaan hameessa, kun housut (kaikki paitsi verkkarit) kiristää jo niin pirusti.
Oli pakko käydä neuvolassa kuuntelemassa tänään sydänäänet, kun on juilinut ja mun unet on ihan skitsoja. No siellähän oli kaikki ihan kunnossa. Ei se täti kerinnyt kunnolla laittamaan sitä ultralaitetta edes mahalle, kun jo erotin ne äänet sieltä.

Vouho Finttu 16+ 2

Mä olen tilaillut ennenkin ellokselta/josefssonilta (on nykyään periaatteessa samaa) joten oon asiakas ja saan niitä alennus tarjouksia sitten s-postiin/kotiin. En tiedä näkyykö niitä tarjouksia sitten muuten siellä sivuilla.

Mullakin jo niin selkeä maha ettei toivookaan että mitkään omat housut menis päälle. No, onneks tunikamekkoja löytyy ja ne menee. ja sitten mulla on parit äitiysfarkut ja niillä aion pärjätä.

Kimallukselle onnea. B) Höh. Ja sitten heti eka kaveri, jolle tänään kerroin mun vaunuvalinnasta, keksi haukkua emmaljungat. :| Tai no ei muuten, mut sanoi, et se kuomumekanismi ei niissä toimi, kuulemma löystyy ja sit ei voi pitää kai jotenkin puoliväliauki.. :whistle: No joo. Eihän tässä vielä mikään kiire ole, mut just kun joitain on päättänyt, niin heti kuulee vastalauseita. :D

Jos ette noita äippäpökiä löydä mieleisiä ja kellään vaan ompelutaitoa YHTÄÄN on, niin mulla maksoi nuo kahdet housut 12 erkkiä yhteensä (tosin tuota resoria jäi vielä ylimääräistä eli ei ihan tuota 12:ta mennyt), kun omista vanhoista tekee. Mut housuiksi käy ihan mitkä vaan. :)

T. Kärpäkkä ja papuska (uhmaan papusen isää ;) ) 15+6

minä en ole vielä äitiysvaatteita ostanut ollenkaan. katsotaan sitten ku tää maha kasvaa niin etten mahdu mihinkään omiin vaatteisiini. Farkut ei enää mene kyllä kiinni kuin minun kumilanka virityksellä, :D mutta mulla on muutamat mustat kangas housut, joissa oon aina joutunut käyttämään vyötä. Nyt ne ovat siis hyviä.Ei purista ainakaan vielä. :heart: =)

Mä näin viime yönä todella kummallista unta...
Odotin kaksosia siinä unessa ja mun mieheni odotti poika vauvaa.todella omituista, :eek:
Lopulta mä synnytin pojan ja tytön. Synnytys oli tosi helppo meni ihan muutama minuutti eikä sattunut yhtään. No eipähän tullut mulle synnytys kammoa. :D sitten mä kai heräsin siinä unessa tai jotain...koska yhtä-äkkiä tilanne muuttui ja
sitten olikin joulu juhlittiin sitä koko perheeni voimin ja mulla oli siinä iso vauvamassu. :heart:
sitten mä heräsinkin..todella omituinen uni tosiaankin, hassua että unessa miehenikin oli raskaana :LOL: ei sentään joutunut synnyttämään... :D

TinyAngel 7+1

Millos teillä kaikilla olis niinkun laskettu? Varmaan ne on jossakin ehkäpä, mutta ei jaksa selailla..Tuli vaan mieleen, että taitaa aika samoissa olla? Mulla olis 12.5, mutta kun sektiosta niin vähän aikaa vielä, niin todennäkösesti sektio tehtäis jo huhtikuun puolella.
Mulla näitä oireita vielä riittää, onneksi tai no voihan tää tuulimuna olla ja silti oireita..Mutta ainakin vaikuttaa lupaavalta. Muutamana aamuna ollu kuvotusta ja kahvinjuonti tuntuu lisäävän sitä tunnetta. Ja eilen iski kunnon masiskohtaus, itkua väänsin useemman hetken.. :LOL: Ja selkäkipu senkun jatkuu, en tiiä, mitä tälle tekis ja mietin myös, että onko tämä nyt sitten sitä kuuluisaa iskiaskipua vai mitä?

Millos teillä kaikilla olis niinkun laskettu? Varmaan ne on jossakin ehkäpä, mutta ei jaksa selailla..Tuli vaan mieleen, että taitaa aika samoissa olla? Mulla olis 12.5, mutta kun sektiosta niin vähän aikaa vielä, niin todennäkösesti sektio tehtäis jo huhtikuun puolella.
Mulla näitä oireita vielä riittää, onneksi tai no voihan tää tuulimuna olla ja silti oireita..Mutta ainakin vaikuttaa lupaavalta. Muutamana aamuna ollu kuvotusta ja kahvinjuonti tuntuu lisäävän sitä tunnetta. Ja eilen iski kunnon masiskohtaus, itkua väänsin useemman hetken.. :LOL: Ja selkäkipu senkun jatkuu, en tiiä, mitä tälle tekis ja mietin myös, että onko tämä nyt sitten sitä kuuluisaa iskiaskipua vai mitä?

Pirpsu Täällä varmaan löytyy monenlaista laskettua aikaa, kun meitä "keskiraskailijoita" on tässä pinossa vielä hermoilemassa. :D Hermoilu kun ei vissiin näytä loppuvan ennen kuin vaavi on sylissä. Ja senkin jälkeen voi hermoilla uusia asioita. :whistle: Joo, mutta siis mun la on vissiinki 26.2. (siis oikeestioikeesti 25.2., mutta alkuraskauden tehnyt gyne katsoi r-kiekosta pvm väärin ja nyt kaikissa virallisissa tiedoissa on 26.6. ...mutta päivä sinne tai tänne!).

Pirpsu Minulla on laskettu aika 30.4 en tiedä muuttuuko sitten joskus kun menen ultraan...
Ennen join ainakin 4 kupillista kahvia päivässä ja välillä enemmänkin, mutta
en ole voinut noin viikkoon juoda kahvia enkä teetäkään. Kumpikin kuvottaa jo ajatuksena.
Olen ollutkin tän viikon tosi huono vointinen, mutta pikkuhiljaa olo alkaa olemaan parempi.

ElinaMaria toivottavasti olo ei sinulla pahene...siskoni aikoinaan kun joutui oksentelemaan monta päivää.
Onneksi minä en oo oksentanut, vaikka muutaman kerran olen huono vointisena pöntöllä kakostellutkin. Varsinkin alku viikosta olo oli ihan kammottava.yritä siinä sitten vielä töitäkin tehdä...
Nyt olen syönyt joka aamu sängyssä jotain pientä ennen kun olen noussut. se on helpottanut ainakin minun oloa...

Mulla LA on 28.2. eli tasan 16+0 päivillä mennään. :D ...mäkin kai näitä pinon "alkuperäisiä" :whistle: (miks tosta tuli jotenkin vanha olo? :LOL: ). Salaa toivon, että vauva syntyisi jo 26. päivä, kun tuolla luvulla on meille muutakin merkitystä... B)

Ainiin ja mäkun meinasin niin leuhkia, että jesh, se pahoinvointi on ohi, niin kakan marjat. Taas tänään TIETENKIN ruokakaupassa (joka on koko raskauden ajan ollu mulle suurin koetuskivi. Siellä on aivan liikaa tuoksuja haisteltavissa ja vielä ruokaa näkyvissä, et :x ) tuli hiukan kiire kerätä tavarat kärryyn ja päästä raittiiseen ilmaan. Tosin eilenkin iski ja toissapäivänä. Onneksi ne on nykyisin tosi nopeesti ohimeneviä enkä enää oksentele, mut eiks me sovittu, et pahoinvoinnit jää sinne 12. viikolle?? |O

Kärppänä heinälatoon ei varmaankaan kivaa kesken ostoksien...onneksi raitis ilma auttaa sinulla.
Minulla auttaa syöminen. Kun syön ennen sängystä nousua ja noin tunnin välein jotakin niin huono olo pysyy aika hyvin kurissa...Nyt en oo syönyt taas pariin tuntiin ja olo on aikas karmiva :x mä en vaan oo tottunut syömään koko ajan yleensä viikonloppusin ensimmäinen ruoka on neljän maissa lämmin ruoka nyt tuntuu, että saa olla koko ajan syömässä- :D

Näköjään tuli kahteen kertaan tuo viesti jostain syystä..Joo, niinhän se yleensä menee, että ensin hermoillaan sinne 12vk, ettei menis kesken, sitten kun on muka se maaginen raja ylitetty, niin aletaan hermoilemaan, ettei syntyis ennen 25vk, kun sen jälkeen keskosena syntyneet selviytyy huomattavasti paremmin.. =)

Huh joo, olenkin selvästi näitä keskiraskauden hermoilijoita, kun meidän pikkuisella on laskettu aika peräti 22. 2 ainakin np-ultran mukaan. :D Itse salaa toivon, että syntyisi jo paria päivää aikaisemmin, niin mies saisi kivan synttärilahjan. :heart:

Jipii! Huomenna alkaa viiden kuukausi!

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 16+6 :heart:

Moikka piiitkästä aikaa

Täällä yksi alun alkuraskauden hermoilija, joka nyt on jo keskiraskauden hermoilevaa joukkoa, kuten Kärppis, Kimallus ja Lentiskin :) Olen ollut totaalisessa palstapimennossa kuukauden - liittyy tähän oman raskauden stressiin...

Näin se on, että se hermoilu ei välttämättä lakkaa ihan alkuun, Pirpsakin sitä taisit todeta. Itselläni alku oli hankalaa kun homma aloitettu hoidoilla (IVF) ja kesäkuun vuotoepisodi sai uskon välillä lähelle nollaa. Olen ollut aika neutraali koko kuvion suhteen, koska taakse jäänyt viikko oli jälleen aika piinaava - virtsassa alkuviikosta valkuaiset kohollaan, kipuja ja jo runsas viikko sitten kuvittelemani liikehdinnät masussa katosivat... Eilen testitulos totesi, että virtsa puhdas ja viime yö meni masun möyrintään heräillessä eli tiedä sitten missä tässä mennään. Onneksi maanantaina ultra ja sitten tiedetään hellittäiskö piinailu jo - siis toivon niin että kaikki ois kunnossa.

Täytyy katsoa, josko sitä aloittaisi uuden palstaelämän ja aktivoituis taas - on se kyllä niin ihana täällä käydä lukemassa, kirjoittamassa ja saamassa tukea. Aurinkoista lauantaita koko hermoilijoiden poppoolle :)

Meikku 19+5 (!!!)

Mulla on laskettu aika 23.2. eli nyt 16+5 :heart:

parempia oloja kaikille huonosti voiville. :heart: Mulla kanssa auttoi toi tinyangelin mainitsema juttu. Eli alkuun kun oli etovaa oloa (nyt ei enää onneksi, kopkop) niin söin aamuisin/aamupäivisin tunnin välein jotain niin paha olo pysyi poissa. ;)

Yhteistyössä