Pillereiden pois jättäminen salaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
En aio enää puolustella tätä asiaa teille. Minun elämä ja minun ratkaisu. Mies hyväksyi asian pienen nieleskelyn jälkeen ja hänellä olis ollu vara tehdä toisenlainenkin päätös. Mutta hän oli mies isolla ämmällä ja hyväksyi asian. Elätti meidät siihen saakka, kunnes itsekin lähdin taas tienaamaan. Ja nyt on kaikki hyvin meillä. Lapsi on erittäin rakas meille, eikä se hänen alkunsa v'hennä hänen ihmisarvoaan.

Toivottavasti miehesi sylkee nielemisensä ja löytää itselleen rehellisen naisen joka omistaa moraalin :heart:

No en popsinu kun en halunnu.
Teilläkö mies on saanu päättää, millon eka lapsi tai toka saa tulla? Sinäkö et ole painostanu yhtään? Tai yleensäkin parisuhteessa?

Kyllä meillä ainakin päätettiin YHDESSÄ, koska lapsia alettiin tekeen. Ihan toisilla asioilla oon parisuhteessa painostanu, esim. nyt voisit viedä nuo roskat.

En aio enää puolustella tätä asiaa teille. Minun elämä ja minun ratkaisu. Mies hyväksyi asian pienen nieleskelyn jälkeen ja hänellä olis ollu vara tehdä toisenlainenkin päätös. Mutta hän oli mies isolla ämmällä ja hyväksyi asian. Elätti meidät siihen saakka, kunnes itsekin lähdin taas tienaamaan. Ja nyt on kaikki hyvin meillä. Lapsi on erittäin rakas meille, eikä se hänen alkunsa v'hennä hänen ihmisarvoaan.

Eihän kukaan ole lapsenne ihmisarvoa vähätellyt, jos jonkun, niin sun korkeintaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:

Toivottavasti miehesi sylkee nielemisensä ja löytää itselleen rehellisen naisen joka omistaa moraalin :heart:

Ai nytkö se sitten on toivottavaa että tämä lapsen elämä menee ns. pilalle, että mies lähtee. Kun alkuun nimenomaan voivottelit asiaa juuri sen lapsen kannalta,että entäs jos isä olisi lähtenyt. Nyt se on ykskaks hällä väliä koko lapsen etu kunhan mies vaan kostaisi naiselle. No johan on kaksinaamaista ja tekopyhää p*skaa.

Tähän on pakko sanoa, että jos meille tulee ero, niin se kyllä johtuu ihan muista asioista kuin tästä.
Ja nyt sitten pitäisi lapsen elämä pilata erolla? tuulella käyviä tyyppejä täällä...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ai nytkö se sitten on toivottavaa että tämä lapsen elämä menee ns. pilalle, että mies lähtee. Kun alkuun nimenomaan voivottelit asiaa juuri sen lapsen kannalta,että entäs jos isä olisi lähtenyt. Nyt se on ykskaks hällä väliä koko lapsen etu kunhan mies vaan kostaisi naiselle. No johan on kaksinaamaista ja tekopyhää p*skaa.

Miehen olisi pitänyt lähteä alunperinkin, muuta en ole sanonut kuin että toimintasi on ollut säälittävää ja kaikkein alhaisinta. En ole voivotellut mitään miehesi lähtemisestä, jonka toki olisin suonut tapahtuvan. Kuten jokaisen muunkin itseään arvostavan miehen joka tuollaisen huijaamaksi joutuu :kieh:

Lapsesi elämä kun on alkuunsa pilattu huijaamisella.

Ei lapsi ole syntymäänsä ja olemiseensa mitenkään syypää!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voi jummijammi, että pitää olla typerää... MUN LAPSI ON SAANU PARHAAN MAHDOLLISEN KODIN JA VANHEMMAT MEISTÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Tunnen ( tunsin jo silloin) mieheni sen verran hyvin, että uskoin hänen ainakin haluavan tavata lastaan. Jos asiat olis menny toisin, niin sitten olisi menny. Minä olisin tehny parhaani lapsen kasvattamisessa sitten yksin. Minä olin tähän täysin varautunu ja suunnitellu asian ihan valmiiksi. Ja kun lapsi olisi ollu tarpeeksi iso, niin olisin varmaankin kertonu hänelle rehellisesti asiasta.
Parempi minun mielestä on olla hyvä ja tunnollinen yh kuin riitaisa perhe-elämä mikä repii kaikkia hajalle. Mutta täällä nyt sain tuomion tästä asiasta, mistä edes mieheni ei ole minua tuominne, että se siitä... Näin meillä kuitenkin elellään yhdessä onnellisesti edellee...

Ihmisten typeryys ja epärehellisyys vain on järkyttävää, mutta hyvä, jos teillä on rauha maassa.

Niin, tiesin, että se voi olla eroon johtava päätös. Mutta olin siihen valmistautunu, mutta en sanoo, että itkemättä olisin erosta selvinny.
Tämä vaan oli mun ratkaisu asiaan, enkä aio puolustella kantaani yhtään enempää. Jokainen saa tehdä elämällään mitä haluaa, eikä muiden tarvitse sitä jeesustella.

Juu, omalla elämällään saa tehdä mitä haluaa, mutta tuossa vaiheessa tekosi ja päätöksesi vaikuttaa suoraan myös mahdollisesti ainakin kahden muunkin ihmisen elämään. Eikä mielestäni noin isoa asiaa voi tai saa päättää toisen puolesta.

kyllähän se niin on,että parisuhteessa on kaksi osapuolta ja yhdessä tuommoiset jutut tulee päättää. lapsi on kahden ihmisen summa. erittäin törkeää 'huijata' mies isäksi.

Ei lapsi ole syntymäänsä ja olemiseensa mitenkään syypää!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voi jummijammi, että pitää olla typerää... MUN LAPSI ON SAANU PARHAAN MAHDOLLISEN KODIN JA VANHEMMAT MEISTÄ!

Ei ole, sinä olet. Itsekäs, olisit ajatellut lasta silloin etkä itseäsi. Ei muuta sanottavaa.

No jopas on taas ketju! :o Mielestäni on törkeää käytöstä jättää pillerit salaa pois, lasten tekeminen on yhteistä puuhaa ja molemmilla on oikeus päättää mahdollisesta vanhemmaksi tulemisestaan. Se on paha luottamuksen rikkomus, jos huijaa miestään tuolla tavalla, ei ketään saa pakottaa isäksi. Se on väärin myös lapsen kannalta, lapsi nimittäin kärsii, jos isä päättääkin häipyä hänen elämästään.

Tätä asiaa on turhaa verrata tilanteeseen, jossa ehkäisy on pettänyt, silloin sekä tuleva isä että äiti ovat tietoisia siitä, ettei ehkäisy ole 100% varmaa, jolloin tällainen vahinko on molempien vastuulla.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että vaikka nainen olisi hankkiutunut salaa raskaaksi, on miehellä silti velvollisuus tunnustaa lapsensa ja maksaa elatusmaksut ym. ja näinhän se lain mukaan meneekin. Lapsi kun on kuitenkin viaton ja ansaitsee molemmat vanhempansa. Se on totta, että jos seksiä harrastaa, on aina raskauden mahdollisuus, naisella ei ole oikeutta tahallaan jättää ehkäisyä pois, mutta silti mieskin tekee kuitenkin väärin, jos hylkää lapsen. Lapsi kun ei ole tehnyt mitään väärää.

Ymmärrän tunnetasolla naisia, jotka potevat voimakasta vauvakuumetta ja hairahtuvat tuohon ratkaisuun, mutta silti en sitä hyväksy, järkeä pitäisi käyttää eikä antaa tunteen viedä. Sinulle nimimerkki "nyt harmaana", en halua tuomita sinua, koska minulla ei ole siihen oikeutta, mutta toivottavasti ymmärrät, että toimit väärin jättäessäsi salaa pillerit pois...onneksi miehesi kuitenkin antoi anteeksi ja olette nyt onnellisia. Älkää viitsikö syyllistää (CotHai ja muut ), hän teki virheen, mutta asia ei kuitenkaan kuulu muille kuin heidän perheelleen, jossa asiat hänen mukaansa ovat nyt ihan hyvin. Kun täällä ei saa syyllistää pettäjiäkään niin miksi nyt hyökätään kyseisen henkilön kimppuun, vaikka kaikki heidän perheessään on nyt hyvin ja lapsi sai rakastavan isän?

Ei ole, sinä olet. Itsekäs, olisit ajatellut lasta silloin etkä itseäsi. Ei muuta sanottavaa.

Itsekäs voin olla, mutta en ole lapseni elämää piannu millään muotoa. Tai, että lapsen elämä olisi yhtä suurta huijausta. Siitä sun on turha alkaa v*ttuilee.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
No jopas on taas ketju! :o Mielestäni on törkeää käytöstä jättää pillerit salaa pois, lasten tekeminen on yhteistä puuhaa ja molemmilla on oikeus päättää mahdollisesta vanhemmaksi tulemisestaan. Se on paha luottamuksen rikkomus, jos huijaa miestään tuolla tavalla, ei ketään saa pakottaa isäksi. Se on väärin myös lapsen kannalta, lapsi nimittäin kärsii, jos isä päättääkin häipyä hänen elämästään.

Tätä asiaa on turhaa verrata tilanteeseen, jossa ehkäisy on pettänyt, silloin sekä tuleva isä että äiti ovat tietoisia siitä, ettei ehkäisy ole 100% varmaa, jolloin tällainen vahinko on molempien vastuulla.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että vaikka nainen olisi hankkiutunut salaa raskaaksi, on miehellä silti velvollisuus tunnustaa lapsensa ja maksaa elatusmaksut ym. ja näinhän se lain mukaan meneekin. Lapsi kun on kuitenkin viaton ja ansaitsee molemmat vanhempansa. Se on totta, että jos seksiä harrastaa, on aina raskauden mahdollisuus, naisella ei ole oikeutta tahallaan jättää ehkäisyä pois, mutta silti mieskin tekee kuitenkin väärin, jos hylkää lapsen. Lapsi kun ei ole tehnyt mitään väärää.

Ymmärrän tunnetasolla naisia, jotka potevat voimakasta vauvakuumetta ja hairahtuvat tuohon ratkaisuun, mutta silti en sitä hyväksy, järkeä pitäisi käyttää eikä antaa tunteen viedä. Sinulle nimimerkki "nyt harmaana", en halua tuomita sinua, koska minulla ei ole siihen oikeutta, mutta toivottavasti ymmärrät, että toimit väärin jättäessäsi salaa pillerit pois...onneksi miehesi kuitenkin antoi anteeksi ja olette nyt onnellisia. Älkää viitsikö syyllistää (CotHai ja muut ), hän teki virheen, mutta asia ei kuitenkaan kuulu muille kuin heidän perheelleen, jossa asiat hänen mukaansa ovat nyt ihan hyvin. Kun täällä ei saa syyllistää pettäjiäkään niin miksi nyt hyökätään kyseisen henkilön kimppuun, vaikka kaikki heidän perheessään on nyt hyvin ja lapsi sai rakastavan isän?

Ja sullehan se kuuluukin. Besides, laissa ei pakoteta yhtäkään isää isyyttään tunnustamaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Kuulkaas nyt, sinkkunakin on oikeus hedelmöityshoitoihin ja ihan lain mukaan. Isää vaan ei voi pakottaa isäksi, eikä lapsella tule koskaan olemaan bioisää. Jos jättää pillerit pois salaa mutta ottaa sen riskin, että mies lähtee kuvioista ja äiti jää yksin, mitä kummempaa siinä on. Kuin tehdä lapsi hedelmöityshoitojen avulla yksin, mikä nykyään on hyvin mahdollista, laillista ja yleistymässä. Onhan niitä miehiä maailma täynnä jos biologinen ottaa jä lähtee.

no kuules,on vähän eri asia jos jättää pillerit pois ja pakottaa siten isäksi.nainen kuitenkin vaatisi isyyden selvitystä ja näin ollen isä joutuisi elatusvelvolliseksi.

Itsekäs voin olla, mutta en ole lapseni elämää piannu millään muotoa. Tai, että lapsen elämä olisi yhtä suurta huijausta. Siitä sun on turha alkaa v*ttuilee.

Joo ei, mutta sä olet yhtä huijausta. Tai no, huijari. Enkä mä vittuile, asia vaan on niin.

Kiitos tästä.
Te jotka syyllistätte, menkää ja lukekaan tuo pakotettu äidiksi-ketju. Tämäkö on sitten oikein?? Minä vaan kysyn!

Nää on kurjia juttuja, enkä itsekään hyväksy. Itselläni on kaksi tälläistä tapausta tuttavapiirissä. Toinen on kaveri jo vuosien takaa, enkä olisi hänestä uskonut että voi niin tehdä, mutta kyllä vaan:( jätti pillerit salaa mieheltä ja sitten vielä kehtas aina kaikille toitottaa että mikä säkä kävi kun tuli pillereistä huolimatta raskaaks..en tajua en:( itse siis sain kuulla totuuden vuosi lapsen syntymän jälkeen. Toinen tapaus on miespuolinen kaveri jonka ex teki törkeet, soitteli miehelle aina joskus ja siis tiedätte varmaan missä merkeissä ovat tapailleet muutamia kertoja;) kun siis tuli tosiaan raskaaks tälle miehelle vaikka piti syödä pillereitä. Kuulin toista kautta, että oli tosiaan jättänyt ne salaa pois jotta tulisi raskaaks tälle miehelle niin voisivat palata yhteen. Mutta eipä onnistunut, mies ehdotti aborttia mutta nainen ei suostunut, on edelleen siinä uskossa että yhteen vielä palaavat jonain päivänä. Mies on tehnyt oman kantansa selväksi eikä muutenkaan ole tekemisissä enään. Moneen kertaan olen sen suusta näin jälkikäteen kuullut, että voi kun olisi tehnyt toisin (siis miestä kaduttaa satunnaiset touhut) Niinpä, mut en oo oikein osannut sanoo mitään.

Kyllä äiti voi määrätä mahdollisen isän isyystestiin, jos ei muuten niin oikeusteitse. Ja avioliitossa syntynyt lapsi on lain mukaan automaattisesti kyseisen avioparin. Tämä siis CotHaille.

Joo ei, mutta sä olet yhtä huijausta. Tai no, huijari. Enkä mä vittuile, asia vaan on niin.

No, mulle on se ja sama, mitä SINÄ ajattelet minusta.
Minulla on tällä hetkellä kuitenkin lapseni isään lähes 10 vuotta kestänyt suhde takana, meillä riittää rakkautta toisillemme ja lapsellemme.
Että älä tuomitse minua, koska et anna minun tuomita sinuakaan.

Kyllä äiti voi määrätä mahdollisen isän isyystestiin, jos ei muuten niin oikeusteitse. Ja avioliitossa syntynyt lapsi on lain mukaan automaattisesti kyseisen avioparin. Tämä siis CotHaille.

Isyytensä voi kiistää loputtomiin. Mutta se siitä, men jaksa sun juttuja joista et tiedä kuin lukemasi taikka ajattelemasi. Kiitos ja hei.

ei voi silloin kun mennää oikeuteen.isyystestin varmuudella oikeudessa voidaan vahvistaa isyys.

Meille asia oli heti plussaamisen ja muutaman päivän jälkeen selvää, yhteiseloa jatketaan, ja mies kävi tunnustamassa isyytensä ilman mitään ongelmia. Tästä nyt vaan tuli kärpäsestä härkänen... Kiitos CotHain

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä