PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

Hei kaikillle uusille ja tervetuloa!

Tinjamin, osanottoni menetyksessänne. Voimia kovasti. Toivoa on, vaikka ei varmasti juuri nyt siltä tunnu.


Tinkerbelle: Mitäs ovistikku merkkiä käytät? Mistä ostit ja paljon maksoi?
Ajattelin niitä itsekkin käyttää tässä kierrossa, joten hintavertailun vuoksi pitäis perehtyä noihin tikkuihin
Elwi, mä olen tilannut www.kotitesti.fi -sivuilta, siellä on One Step -merkkisiä testejä. Ne ei ota ollenkaan toimituskuluja jos menee yli kympin tilaus. Hintaesimerkkejä: 6 o-testiä + 2 r-testiä yht. 9,80 e, 14 o-testiä 14,90 e. Ihan edullista minusta. Ja ovat toimineet hyvin =)

Tinkerbelle ei varmaan ole linjoilla kun kerran ovisplussakin tuli...Mutta kysyn nyt kuitenkin, että miten se kysta/endo oireili sulla ennen kuin se diagnosoitiin?
Hih, Cassy, ei meillä niin kauaa puuhat koskaan kestä (tiedättehän miehet) että kovin pitkään täältä pois pysyisin :LOL: Mulla endo on aina oireillut erittäin kivuliaina kuukautisina. Mulla tosin lienee suhteellisen lievä endo, monet kertovat kärsivänsä kovista kivuista jo pitkään ennen menkkojen alkua sekä mm. kakkoshädällä käydessään tai seksin aikana. Mulla ei taida niitä ns. kiinnikkeitä olla sitten ihan kamalasti ainakaan. Varsinaisen diagnoosin sainkin vahingossa, kun lääkäri näki ultrassa endometriooman eli kystan tyyppisen jutun munasarjassa. Muutehan endoa ei voikaan diagnosoida kuin laparoskopialla eli tähystysleikkauksella, jossa poistetaan endoa ja kiinnikkeitä.

On tuo raskaus sinänsä ihmeellinen asia, että kaiken muun ihanan lisäksi se parantaa endometrioosin kokonaan joksikin aikaa. Yleensä suositaankin hoitona ennemminkin raskautta kuin leikkausta.
 
Oho, tännehän ehti tulla uusia viestejä jo sillä välin kun omaani kirjoittelin (ja olin puhelimessa)!

Siis Blondielle superonnittelut työpaikasta :flower: - mä olin ihan varma että sä sen duunin saat, vaikutat fiksulta pimulta! :D

Heippa Treelo, mä olenkin sua odotellut tänne kun mennään samoilla päivillä :wave: - eli jos satutaan unohtamaan kp:t niin voidaan tarkistaa ;) Mulla on sama juttu oviksen kanssa kuin sulla, eli välillä on ihan selkeät merkit ja välillä vähemmän. Tässä kierrossa mulla esim. tuli ovis tavallista myöhemmin, ja oireet ennen ovista olivat tavallista lievemmät. Ovispäivänä, eli eilen, tosin oli masu aika kipeä ja hieman sitä tyypillistä limaakin oli. Mutta eikös sitä sanota että se paras aika toimia on kuitenkin ennen ovista, joten siinä mielessä tikut on hyvä juttu kun voi ennakoida.

Mistä puheenollen - piilottakaa lukkojen taakse mun r-testit!!!!! :eek: :eek: :eek: Nyt kun ovis on bongattu tulee valtava pissitikkutyhjiö!! Mä en saa koskea nyt mihinkään testeihin kahteen viikkoon. Kieltäkää mua jos alan suunnittelemaan jotakin sen tyyppistä.

No niin, tässä on taas iskenyt kirjoitusripuli. Stinkkeri vaikenee hetkeksi. :x
 
Hei täältä taustalta kuikuilen :wave:

Onnea :flower: kaikille plussanneille, ihanaa et edes muiden puolesta saa olla onnellinen ja nähdä plussa tikkuja.. :hug:

Ja pahoittelut kaikille joilla pikkuinen ei sitten pysynyt kyydissä :hug: se on rankkaa se! Nyt sitten voimat keräilette ja ponnistatte uuteen yritykseen.

Ja se täti pentele joka tulee joillekkin sitten kylään vaikkei tahdo, ja mäku täällä sitä odottelen :kieh: Voisin ottaa kyllä pian jonkun toisen puolesta sen kyläileen..Siis kui kauan voi kestää että mulla alkaa menkat, milloin ois syytää käydä lääkärissä. Vissiin kuiten voi kestää vuodenkin ettei tuu. Meillähän loppui kokonaan imetys joku 3-4vk sitten , mutta poika nyt 8kk ja saanut jo kiinteääkin 4kk ja yösyötöt lopetti jo 5kk iässä, eli kieltämättä oisin odottanut sitä tätiä jo, koska piittkkään aikaa jo ollut imetys välit pitkät...mutta ei :ashamed:
Kai se on niin ettei sit oo keho valmis uuteen raskauteen ja täytyy vaan ootella...mutta kun ei taho ootella, tahtoo kakkosen nyt :x Noo onhan mulla tää pikku-ukko tieten täällä ja iloinen siittäkin jo, mut mut...tiedättehän :D

Mitä ne edes siellä lekurissa sanois jos sinne marssisin, nehän naurais mut varmaan pihalle..onko kellään kokemusta, tästä kun ei synnytyksen jälkeen menkat ookkaan alkanut "tarpeeksi" ajoissa ja toista toivois..mitä lääkärit mieltä, voiko tehdä mitään.
Tuntuu vaan niin turhalta, ja tyhmä kysymys et voiko ovuloida siittä huolimatta et menkkoja ei tuu? Kun eikö ainakin yks ovulaatio oo luultavasti ennen kuin menkat edes tulee... :snotty:
 
AAM
Piku81 :wave:
meillä kans imetys päätty vuodenvaihteessa kun jäppi oli 11kk... menkat ei tulleet oikein kunnollisina kuin vasta parin kk päästä (oli siis sellaista tyylin kolme päivää tuhrua ja yks vuotopäivö ja sit hana tyrehtyi) ja ja siitä sitten oltiinkin jo raskaana ennenkö huomasinkaan kunnolla... :whistle: :/ joka sit meni tuulimunana kesken..
että kyllähän niillä voi kestää kun hormonia on kuitenkin aika paljon kropassa mutta jos sit parin kk:n päästä ei ala näkymään niin kaippa sitä voi huhuilla lekurin suuntaan ? tuskin nauravat sua ulos :)
Tuohon ovulointiin ilman menkkoja en usko mutta ei kai ole poissuljettukaan ? (minun spekulointiani vain nimimerkillä kotidosentti :D :LOL: )
 
AM vieläkö kaipaat päivittäjää..?? hehe, kokeilin äsken johonkin ihan outoon ketjuun, siis kopsasin ton etusivun homman tohon.. mutta en hoksannu et miten ne värit saa muutettua.. mietin vaan et voin alkaa päivittämään jos osaat neuvoa mua.. ? :p
 
Pahoittelut kaikille tätiin törmänneille :hug:

Onnittelut Blondie uudesta duunista!!!!!!!!

Tänne ei mitään uutta... oireita ei ole minkäänlaisia (väsyttää ja vähän närästää- normi tila:).. Mulla on nyt vähän sama homma kun Tinkerbellellä, että piilottakaa mun testit, stana!! No eihän tässä mennä vasta kun kp 24, mutta nyt tänään olen jo pohtinut sitä, että millonhan sitä tikkuun pissis. Nyt ajattelin kuitenkin, kaiksesta huolimatta testata torstaina (jos se typerä akka ei ole kaahannut tänne) .... Onkohan se ihan pöllö ajatus?? Help, please!!

Allusmamma ja Piku81 mulla oli 2 ovulaatiota ilman menkkoja ennen menkkojen alkamista, imetyksen loputtua nyt tänä alkuvuonna. Testattu tikuilla - kipujen selvittämiseksi.

Olis jo loppuviikko.... uuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhh :p
 
AAM
Nemu annan mieluusti päivittäjän homman hoitoon :D teette vaan sitten uuden pinon lokakuulta alkaen ? eli niin mä kans kopsasin tekstit ja sit ton copy peistasin sen ekasta urlista siihen urliin mikä on ennen sitä värikoodia ja päivämäärää... :xmas: SELVÄÄ ? :LOL:
kannattaa testailla vaikka niin sillähän pääset...

*muoks*
niin siis hain päivittäjää keskenmenon jälkeen pinossa ja miksei täälläkin :)
siitä Nemu bongasi päivittäjän paikkaa hakea :D jos joku ihmettelee... :whistle:
 
lumipyry...noo niin nyt määkin kohta sorrun tuohon tikutteluun :ashamed: :D
Muoks..karkas viesti liian aikaseen..Koitahan malttaa kyl se loppuviikko äkkii on, paljon +++++ tuulia kaikille, laittakaas taas niitä plussatikun kuvia..jookos =)
 
AAM
Nemu haluaksä sen km:n jälkeen pinon päivittäjän pestin kans siis ?

siihen päivän kirjoitukseen mä käytän tätä glitter graphin linkkiä:

http://www.glitter-graphics.com/myspace/text_generator.php

laatikkoon päivän nimi ja sit koppaat sen BB osoitteen (alemman laatikon) siis :D
 
johan tossa melko pitkä tovi vierähti etten päässyt ketjua lukemaan.. nyt en jaksa kaikkea lukea, mutta onnittelut plussanneille ja :hug: sitä tarvitseville.
Kovasti polttelee testit kaapissa, mutta loppuviikkoon/ens viikon alkuun pitäis jaksaa odotella..
Vaikka tuntuu kovasti siltä, että tällä kertaa ei ole tärpännyt.. Enpä osaa sen kummemmin selittää mutta sellainen tunne vain on. :/ Miten aikaisin olette saaneet edes haamujen haamua testiin?
 
osanotot kaikille menetyksen kokeneille :hug: toivottavasti ei enää koskaan tulisi menetystä eteen..

blondielle onnea uudesta työpaikasta..

ihan hassulle tuntuu kommentoida teitä,ei oikeen oo vielä päässy sisälle tässä hommassa :D
jospa sitä itekki pääsis testailemaan vaikkapa 29 päivän päästä :LOL:

mimmeli meillä on roskishaamu nukkumassa tuolla just päiväunia :D ja ajatelkaas,mä testasin vasta ku menkat oli kuukauden myöhässä,ja sain ROSKISHAAMUN |O hassua..
 
Mimmeli, meillä taitaa olla aika samat kp:t . Mulla on ihan sama fiilis kun sullakin, että jotenkin vaan tuntuu, että nyt ei vaan oo tärpännyt, en tiedä mistä semmonen tunne on tullut, mutta sanoin mehellekin eilen niin. Noh saas nähdä sitten.. Mä oon saanu kp 26 (esikko) haamujen haamun joka sitten muutaman päivän päästä oli jo aika selvä. Ja nyt kun oli toi kemiallinen niin muistaakseni plussa piirtyi tikkuun kp 27 joka sitten hiljalleen haaleni haalenemistaan. Nyt mulla onkin aika työ ja tuska pitää näppini erossa noista testeistä :ashamed: Jostain tarttis saada tsemppä |O

Voi tuska!
 
jepsis. Ihan oikein mietin että en uskalla tuonne plussaajiin lähteä ennenkuin joku ihan tosissaan sanoo että masussa asuu joku. Kävin tänään uudestaan siellä gynellä ja pussi löytyy ja ruskuaispussi mutta sydänäänistä ei tietoakaan, eli toinen keskenmeno putkeen :ashamed: Nyt on oikeesti semmoinen olo että että mitä pahaa minä olen tehnyt. Olenko jotenkin huono äiti esikolle niin en toista lasta tarvitse. Huumori on ihan loppu. Huomenna pitäis mennä kättärille miettimään miten tämä toukkavainaa otetaan ulos. Pelottaa niin perkeleesti.

Kuvittelin että kaikki on helpompaa ja rennompaa kun odottaa toista. Ei tarvitse pelätä synnytystä niinkuin viimeksi kun tietää että mennään sektioon. Ei jaksa valittaa turvotuksesta kun tietää että se menee ohi. Ne mega tissitkin sitten muuttuu taas ihan tavallisiksi... en olisi voinnut enempää olla väärässä. Tulen loppu elämäni pelkäämään keskenmenoja oli "hyvät" raskausoireet tai ei. Mutta elämä kai jatkuu. Lauantaina olisi kaverin tytön ristiäiset ja kummi täällä miettii lahjaa ja jaksamistaan. Kaikesta huolimatta niistä tulee kivat juhlat, eihän kuolleet ole ennenkään elävien vika ollut
 
LumiPyry73 Niin taitaa olla juu melko samat.
En nyt oikeesti tiedä miten saisin noi testit pysymään tuolla kaapissa nää päivät vielä.. Tuntuu niiin pitkältä ajalta. :D
Meijän enkelipojan kohdalla testasin kun menkat oli päivän myöhässsä ja tuli muuten niin selkeä plussa kun vaan voi, en sitte tiiä miten aikasin olis jo jotain näkyny jos olis kokeillu..
ei pitäis vaan ostella niitä testejä kun vasta tarpeen mukaan. :D sillai ettei himassa olis yhtäkään, kävis vaan ostamassa testaamista edeltävänä päivänä.. (ku onnistuiski..)
:whistle:
 
peppipop :'( :hug: :hug:

AM Jos kukaan muu ei halua sitä km:n pinoo päivittää, ni jos onnistun meille tänne sen uuden tekemään, niin voin mä sitten sen pestin ottaa :D


äsken kirjoitin piiiiiiitkän jutun, kerrankin. ja yks kaks yllättäen se hävis |O

tadan mennä nukkumaan... niin ja täällä loppunu jälkivuoto joten menkkoja odotellessa :wave:
 
AAM
Peppipop kuis rv:lla sä meet ? että ois ois niin aikasilla viikoilla vasta ettei näkyin voiko olla... ? :( :hug:
kuinka nopsaa sä raskauduit sitten ed km:n jälkeen, ehikö kroppa saada aikaa toipua.. vai oliks niin että putkahti heti seuraava putkeen ? :/
 
Sataa sataa ropisee... eikö tuota vettä ole tullut jo ihan tarpeeksi??

Peppipop, suuret myötätuntohalit täältä. Elämää on joskus niin vaikeaa käsittää, että tuollaista tapahtuu. voimia ja rohkeutta toimenpiteisiin!

Kiitos Sunnuntailapsi rohkaisevista sanoista (ettet usko hormonitoiminnan häiriintyvän pelkästä jännittämisestä), tuli heti parempi ja toiveikkaampi olo =) Nyt on kp 9 ja tarkkailen kyllä koko ajan tuntemuksia. Mä nimittäin tunnen tosi selvästi ovulaation, jos se tulee. Siksi mä epäilenkin, ettei ole kolmeen kiertoon tullut, koska viimeksi kesäkuussa oli tosi selkeät oireet limoineen ja kipuineen. Voi kun ovis tulis tällä kertaa, niin ois ees jotain toivoa!

Mulla on pari ovistikkua jäljellä, käytän ne varmaan to ja pe.

Soitin muuten jo yksityiselle lääkäriasemalle ja kyselin aikoja, mutta peräydyin kun kysyin hinnat. Hui, ultran kanssa vähintään 160? No ei se sillee kauheesti ole, mut ehkä me vielä pari kiertoo ootellaan. Jos ovista ei tunnu pariin kiertoon, niin sitten vois mennä sillee sopivasti oviksen aikoihin lekuriin niin se vois kattoo et onko siellä mitään.

Esikko sai alkunsa ekasta mahdollisesta yrityslaakista, joten nyt on vähän kurjaa ku ei viel oo tärpänny. Vaikka ei se yk6 niin paljon ole joihinkin verrattuna.

Nyt pitäis taas tehdä töitä. Mikä muuten on toi *muoks* -juttu?
 
Peppipop, osanottoni menetyksessänne. Hirveän epäreilulta tuntuu. Voimia teidän koko perheelle.

UniUnna, oletko tikutellut ovista ja siitä tiedät ettet ole ovuloinut? Sitä vaan pohdin, että mulla on olleet lähes olemattomat ovisoireet viime aikoina, eli olisin vannonut ettei sitä tapahdu ollenkaan jos en olisi tikutellut. Ja ajoitus olisi mennyt pahasti vikaan. Ts. voisiko olla että sinäkin olet ovuloinut ihan normaalisti mutta näkyvät ja tuntuvat oireet on olleet poissa?

Voi että tätä piina-aikaa...tuntuu että päivät matelee eikä se aika koita koskaan kun voi testata.....Toisaalta mua helpottaa se tieto, että kaikki on kropasa juuri niin hyvin kuin raskautta varten voi olla, eli en voi muuta kuin toivoa että onni osuisi kohdalle. :heart:

Onko teillä muilla havaintomaailma muuttunut siten, että näette katukuvassa vain raskaana olevia naisia ja ihan pieniä vauvoja?? Musta tuntuu että niitä on joka paikassa! :D Mitenkäs ny näin? Kumma juttu. :)
 
peppipop :hug: Vaikka kuinka alussa menis kesken niin varmasti tekee pahaa ja surettaa :'( Itelläkin oli lapsettomuushoitojen aikaan sellanen olo, että mistä meitä nyt rangaistaan ja ollaanko me valmiiksi niin paskoja vanhempia, ettei meille kannata lasta edes antaa :( Tuskinpa nämä asiat on karmasta kiinni ;) Jaksuja sinne Kättärin keikalle :hug:

Ovistikuttelut alkas perjantaina. Mie olen kyllä sitä mieltä, että se ovis oli jo: panetti koko viikonlopun ihan hirveesti :p Niukkaa vuotoa oli kans, mutta se taitaa johtua vielä niistä e-laastareista, kun niillä oli tapana aiheuttaa tiputtelua kierron keskivaiheilla. Kahellaan mitä ne tikut sanoo tulevana viikonloppuna, että mies pääsis ihan "oikeisiin" hommiin ;)
 
Moikka!

Peippipop :hug: :'(

Mulle iski kauhee masis. Siis tuntuu, et meille ei koskaan tuu toista lasta, vaikka nyt alkokin vasta toinen yk. Ja täällä on ihmisillä oikeestikin murheita ja sit mä valitan tämmösestä tyhmästä asiasta. Anteeks siitä :ashamed: Mut en oikein halua tätä asiaa mihkä muuallekaan purkaa, ni puran sit tänne.

Nää mun menkatkin on niin oudot, ettei koskaan ennen oo tämmösiä ollu ja pelkään jonkun olevan vikana. Ehkä tää olotila saa vaan aatteleen kaikkia asioita negatiivisesti, en tiedä.

Mut meen nyt valttamasta, kuhan purin pahaa mieltä.

++++++++++++++ :whistle: kumminkin kaikille!
 
peppipop :hug: ja kovasti jaksamisia!!en pysty edes kuvittelemaan miltä sinusta tuntuu!!
kiin :LOL: panetti :LOL: hih hauskalle kuulostaa :D

tänneppä ei uutta,täti edelleen visiitillä ja päähänkin sattuu..herättiin poitsun kanssa tänään vasta 10.30 :p meillä on "hiukan" aamu-uninen poika..

pitäs vähä alkaa noita 1v synttäreitäkin mietiskelemään..
 

Yhteistyössä