PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

Cassy, taisin olla minä joka vedin vähän johtopäätöksiä, ts. kun puhuit kystasta niin ajattelin tuota omaa raskautta edeltävää endometrioomaani (mulla oli vasemmalla puolella tällainen kysta)! Niinhän se tosiaan on, että sullahan ei varsinaisesti tällaista ole todettu. Onneksi :)

Dogtor, minä olin se joka oli munatorvihuuhtelussa käynyt :wave: Se tehdään ihan perinteisesti alakautta, putken laittaminen hieman tuntuu epämiellyttävältä mutta loppu on täysin kivutonta ja sitä voi seurata tv-ruudulta. Siinä siis sekä näkee onko putket auki, että saa putket huuhdeltua ts. ne saattavat avautua jos on jotakin seinämiin kertynyt. On olemassa tieteellistä tutkimusta joka toteaa tämän SSG:n lisäävän raskauden todennäköisyyttä.

SSG tehdään ihan kierron alussa, juuri kun menkat on loppu. Yksityisellä pääsee tosi nopeasti.
 
muistaako joku mua vielä? olin tääl kauan aikaa ja sit siirryin leikkauksen takia hetkeks poikes... mul olis ollu viikko si lapsettomuusaika mutta plussasin sitä edellisviikolla. mutta sen jälkeen on ollu jumalattomia kipuja ja eilen tuli vuotoa nyt ei sit tiedetääkää onko siel sikiötä.... ei kestäis enää
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-88:
muistaako joku mua vielä? olin tääl kauan aikaa ja sit siirryin leikkauksen takia hetkeks poikes... mul olis ollu viikko si lapsettomuusaika mutta plussasin sitä edellisviikolla. mutta sen jälkeen on ollu jumalattomia kipuja ja eilen tuli vuotoa nyt ei sit tiedetääkää onko siel sikiötä.... ei kestäis enää
:headwall: :hug:
Toivottavasti vuoto ei pahene ja saat alku viikkon ajan lekurille!
 
Täällä kp2 :kieh: :headwall:
Alkoi sitten eilen menkat, sopivasti kun oli ne häät :headwall: Piti siis ravata vessassa alituiseen ja sehän oli sitten mukavaa juhlatamineissa.... Eli kierto oli kaikenkaikkiaan 38pv (taisin laittaa jossain vaiheessa väärin, et ois ollu kp39)
No, anyway, nyt sitten odotellaan, että tädin vierailu loppuis ja pääsis yrittelemään uuteen kiertoon. Pitää varmaan tikutella ovista kun ei tiedä taas, että miten pitkä kierto tulossa.
Mulla on onneksi jotain tuntemuksia aina oviksen aikaan, että yritän tikuilla sitten tuntemukseni vahvistaa...

Häät menivät muuten mukavasti, on ne vaan niin ihania juhlia =) Ja varsinkin kun hyvin läheinen ihminen menee naimisiin =)
Tänään taitaa mennä ihan kotona sluipailuksi perheen parissa :)

Ensiviikolla pitäis tytön 1v. juhlia ruveta pähkäilemään :)

äiti -88 :hug: ja toivotaan, ettei vuoto ole mitään vakavaa

Leppoista sunnuntaita kaikille :heart:
 
Jihuuuuu, täällä ovis bongattu oikein kunnon tummalla viivalla! Johan sitä saikin tikutella, viime kierto kun oli sellainen tynkä että aloitin varmuuden vuoksi hyvissä ajoin.. Ja nyt se näkyy siis kp 18, mikä on mulle aika myöhään! Tässä sen muuten huomaa kuinka noista tikuista on ainakin mulle apua, nyt kun ei ole samalla tavalla säännöllinen kierto kuin ennen synnytystä. Ja mulle se on psyykkisesti tärkeää, että konkreettisesti voi tehdä jotakin odotellessaan (ts. pissiä joka päivä tikkuun ja jännittää koska viivat näkyy, hih).

Pahoittelut niille jotka lähtivät uudelle kierrokselle - onneksi se kohta taas muuttuu iloksi kun pääsee yrittelemään! :hug: Mulla ainakin alkaa aina mieliala kohentua jo silloin kun menkat loppuu.

Mukavaa sunnuntaita!
:flower:
 
Tinkerbelle: Mitäs ovistikku merkkiä käytät? Mistä ostit ja paljon maksoi?
Ajattelin niitä itsekkin käyttää tässä kierrossa, joten hintavertailun vuoksi pitäis perehtyä noihin tikkuihin =)
 
En oo ikäynyt nyt vähään aikaan millään palstalla,olo ollu tosi voimaton. Meijän raskaus päättyi keskenmenoon vkolla 5. Sitä tässä on sulateltu ja mietitty että jatketaanko yrittämistä vai lyödäänkö hanskat tiskiin. :'( Ehkä olisi parempi pitää jonkin verran taukoa ja katsoa tilannetta sitten uudestaan.
Kaikille kovasti lykkyä lapsentekoon ja toivotaan että teille plussat pian pärähtää.

Terkuin Tinjamin
 
Voi Tinjamin :hug: :'( Kyllä teitä nyt koetellaan, sanattomaksi vetää :/

äiti-88 voi kun pikkuinen ois vielä kyydissä :hug: Meilläkin tutkimukset nyt alussa, uskon että tuntuu tosi toivottomalta jos nyt menee raskaus kesken :/ Tsemppiä sinne!

Tinkerbelle onnea oviksesta :) Ja mukavaa että lääkärissä kaikki hyvin. Mäkin tykkään tuosta tikkuunpissimisestä, vaikka aina jännittää että jos ei viivaa tuukkaan. Ja voi sitä riemua kun tuleekin (edes johonkin tikkuun :kieh: )
 
Hei taas kaikki kanssakuumeilijat. Melkein kuukauden tauon jälkeen ajattelin pikkuhiljaa palailla kuumeilemaan. :)

Kiitos kaikille osanotoista. :flower: Hautajaiset on pidetty ja tuntuu että on taas aika jatkaa eteenpäin. :) Ikävä on suuri, mutta helpottaa ajan myötä. :'(

Autokin löytyi tosin hajotettuna. Ei kuitenkaan oltu keritty poltaa ja mitään ei oltu viety. Tekijät on saatu kiinni ja ovat tunnustaneet tekonsa. Uusi autokin on jo pihassa. :)

Uusia kuumeilijoitakin oli ilmaantunut, joten :wave: heille.

).( Tätiä ei kuulu ei näy, nännit on hellänä, kp:t täynnä ja testi nega. :kieh: Taitaa venyä tuo kierto. No, jäämme odottelemaan. :)

muoks. Tinjamin :hug: , kurjia koettelmuksia teillä.
 
tahdon tänne toista kuumeillen, taustalle!!!....meidän hätäsektio juhannusneito on nyt 2½kk ja mulla aivan kova vauvakuume, eli maltan viel pakosta odottamaan kup.kieruk.poistoa ainaki joulukuuhun, mut me haluttais 2009 joulu vauva niin jos vasta sit helmikuussa ottais pois..
Eli minut sais laitta tuonne taustaileen... :D tyttö 06/08

Menkat alkoi viikko sitten ja tänään on kyll vuotanu vähemmän, loppuis jo niin sais alkaa pian bongaileen sitä ovista..
 
Tääl ois ollu kp 27 mut taitaa nyt tulla kp 1? kun nyt vähäistä vuotoa tullut..mahaki on kipeä :|
mies saattaa päästä kk päästä kotona käymään :heart: mut en kovin toivo liikoja.
Ois mahtava jos tulis.. :heart:

Vloppu on mennyt tosi nopeasti.. tekemistä piisannut tms.. mun mummin luona yökylässä ja porukoilla käyty ja mun mammakaverin luona kylässä käyty. Nyt ollaan miehen porukoilla. Huomenna mennään kotiin.

nyt iltatoimet pitää mennä tekeen :wave:
 
AAM
Lumikuningatar :hug: tervetuloa takaisin.. :)

tinjamin ikävä kuulla :( :hug: iso lohtuhali sinullekin ja voimia suruusi...

Sydänkäpy tersetuloa löpinöimään ja kuumeilemaan :wave:

Elwi & dogtor äh tyhmä täti löysi sittenkin luoksenne... :kieh: ei muuta kun uutta putkeen !!! :hug:

äityli:hug: ois siihen kk:teen pitää teidän pestata nyt kaikki voimavarat oi kun menis syklit hyvin kohdilleen ;) :p

 
tinjamin Tervetuloa takasin ja pahottelut km:sta :( :hug:

Lumikuningattarelle myös tervetulotoivotukset :wave: Ja Sydänkäpyselle :wave:

aurinkoinen Pidän peukkuja, että siulla vuoto lakkaa ja mieskin pääsisi kotona käymään =)

Mie tein taas urakalla soseita pojalle :whistle: Kolme kattilaa porisi samaan aikaan liedellä + muussasin hedelmäsosetta 1,5l :p Viikoksi pitäs taas riittää ellei pidemmällekin.
Käytiin eilen puistossa leikkimässä. Pojan serkkutyttö 1,5v. oli mukana :heart: Keinuttiin (oli Artusta ihan superhauskaa), laskettiin liukumäkeä (vähän pelotti niin ei kahta kertaa enempää liu´uttu) ja kateltiin hiekkiksellä, kun serkku teki mummin kanssa hiekkakakkuja =) Arttu hoiti omaa tärkeää tehtäväänsä virallisena lapionnuolijana :D Miun vauva istu siellä hiekkalaatikossa kun isokin poika :snotty: :heart: Välillä muksahteli kyljelleen :D
 
Saanko liityä seuraan? Käytin tuossa äsken 50min tämän ketjun lukemiseen =) Ja teki mieli tulla mukaan. Olipa vaikea löytää nimimerkki; varmaan kymmenen nikkiä keksin ennenkuin löytyi uusi!

Täällä kovasti kuumeillaan toista esikoispojan 05 seuraksi. Yrityskierto 6 lähti käyntiin, ja nyt on kp 7/24-31. Helppo tietää kp:t kun täti sattui tulemaan 1.9.! =)

Mä oon kovasti miettinyt että mitenköhän paljon oviksen ajattelu ja jännittäminen vaikuttaa siihen irtoomiseen. Mulla kun taitaa olla viimeset kolme kiertoo menny ilman ovista, ja mietin et oonko voinu ite aiheuttaa sen. Älyttömän vaikea olla ajattelematta asiaa!!

Mutta nyt taas katsellaan että josko vaikka nyt. Se lohdutti kun Allusmamma (meniköhän oikein) sanoi että voi kolmekin kuukautta mennä ilman ovista, että kai sekin on sitten normaalia. Ärsyttävää tosin.
 
Tervetuloa UniUnna ja Sydänkäpynen! Mä en kyllä usko, että pelkkä jännittäminen jättää ovulaation pois, kyllä pitää olla paljon isompi stressi, että hormonit menis sekaisin. Mulla ainakin tuli viime kierrossa, vaikka olin jo ihan itku kurkussa kun ei viivaa testiin alkanut kuulua :)

Tervetuloa takaisin Lumikuningatar! Toivottavasti ei enää kauan täällä pyöritä :)
 
vastaan cassylle omakohtaisia kokemuksia kystasta..

mulla oli ollu reilun puol vuotta alamaha kipuja melkein päivittäin ja ajoittain myös korkea kuume,lääkärissä vaan hokivat että tee raskaustesti jne..
sit menin kysille ambulanssilla kun oli niin kovat kivut mahassa,ja ultrassa paljastui 6x6cm kysta..
se kipu tuntui välillä ihankuin joku puukolla iskisi mahaan..mulla onneks itsestää puhkes toi kysta melkein heti sen jälkeen kun se saatiin selville..

terppa tuloa uusille..

tänään on ollu melko haipakka päivä..kävin aamulla tädin kunniaks purkamassa salilla paineita,sit siivoilin ja tein ruokaa ja ilta oltiin koko konkkaronkan kanssa pihalla,siis koira minä mies ja poika..käytiin pojan kans viemässä isoisoukin haudalle kukkia,ja sanoin pojalle että vilkuttaa ukille ja hän vilkutti :'( :'(
kauheeta,kohta poitsuki täyttää vuoden,mihin se aika on menny?

kuinkas moni täältä käyttää jotain apuja raskautumiseen?
esim. hormoneja tmv.?
 
Tervetuloa uudet toiveilijat

Allusmamma 12/? on nyt meneillään ja ovista ootellaan kovasti :D .Toivottavasti
tikkuihin plussa pärähtää.Viime kierto oli melko pitkä 47pv.
Mulle vois laittaa sit yk2 ku kerkeet.

Onneks on pystynyt välillä unohtamaan vaavikuumeen ku on puuhaillut kaikenlaista.
Parina päivänä oon poiminut viinimarjoja ku on ollu niin nättejä ilmoja,ainakin täällä
Oulussa.Tyttökin söi ihan himona mustaherukoita :) ,aattelin et kuitenkin nyrpistelee ja
sylkee ne pois.

Zuku ainakin tuo gynegologi Audin Tekay on pätevä ja sillä on vastaanotot Gynegossa ja Oysissa.Itse ku kävin tutkimuksissa Pco:n takia Oysissa,niin siellä oli kyllä kaikki lääkärit mukavia ja päteviä.

Oon itekki epäilly et mulla ois ollu endoa ku oli menkkakipuja ku söin pillereitä.
Sitten ku lopetin pillerit ja menkat taas alko n.vuoden tauon jälkeen ,niin kivut oli poissa..hmm
 
:hug: pahoittelut kaikille km:n kärsineille!

:hug: tätipahoittelut punaisen paholaisen uhreille ja onnea seuraavaan kiertoon!

).( lievää punerrusta jo havaittavissa. Kuten veikkasin taitaa tulla lyhyt kierto kun ei ollut ovista. Stressitasot laskussa, sain sen duunin! Palkka tulee olemaan 3xxx eur kuussa, reilu korotus nykyiseen. Ihan ekaks mulle tuli riemu siitä, että tolla rahalla on varaa lähtee kepeästi yksityiselle puolelle hoitoihin kun meillä tulee nyt tammikuussa vuosi yritystä täyteen! Ja nimike vaihtuu assistantista manageriksi!
B)
 
AAM
Blondie :flower: :flower: :flower: IHAN huippua !! onneksi olkoon !!! :D :D :D :xmas: soot meidän manitsör sitten :LOL:

UniUnnallekin tervetuloa halit :hug: :wave:

).) eip musta ollut se Falmingo kummoinen.. käytiin Amarillossa syömässä Nachoja ja kesti vaivaiset 45 minuuttia että saivat ensinnä "tervetuloannoksen" (pikkukippo nachoja ja tomaattisalsa :D :LOL: ) pöytään ja siitä sitten ruoka (NACHOT) tuli viidessä minuutissa :/ |O siinä vaiheessa oli melkein kuppi nurin.. joo vettäkin toivat sitten jopa 35 min pöydässä istumisen jälkeen... :whistle: :kieh: kyllä siinä raskaana olevalla oli pinna tiukilla. Eli nachoja nachojen päälle.. :xmas: JEP!! ei sinänsä ne oli tosi herkkuja.. ja salsaa ja juustosoossia ja creme fraicea.. :p
 
Heips taasen pitkästä aikaa!

taas vierähti aikalailla kauan ennen kuin tänne asti ehtisin.
Oikeastaan tulin kurkkimaan Tinkerbellen keskiviikkoisia kuulumisia lääkäristä, ja tosiaan aika rohkaisevasti sanonut sinun lääkärisi, ja toivotaan että taika toimii! Meillä vähän samansuuntanen juttu, aloitettiin lapsettomuustutkimukset ja muutama viikko lääkärikäynnin jälkeen plussa, siis meijän esikoinen :heart: . Nyt jos teillä toimii toi taika toistamiseen, täytyy munkin varata taas aika mun lääkäriltä, jos toimisi meilläkin.

:hug: kaikille kp1 kohdanneille.

Täällä elellään kp??? Jotain vähän alle 20, kerrankin olen pudonnut kärryltä päivistä... Ovista en varsinaisesti bongannut, limat kylläkin... Jännä miten joskus O:n huomaa selvästi ja joskus ei. No, tulihan kuitenkin hyödynnettyä se O, jos siis sellainen oli...
Tarvis varmaan kuitenkin ne O-tikut hommata... :headwall:

Blondielle onnittelut uudesta työstä!

Nyt kahvia keittelemään, oli aika työntäyteinen viikonloppu ja meinaa unettaa kun tyttökin nukkuis... |O
 

Yhteistyössä