PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

Kiitos tervetulotoivotuksista :D

Hieman taustaa, etenkin ALLUSMAMMALLE:
Meillä on jo yksi lapsi, nelivuotias poika, syntynyt 06/04. Kuumeillaan toistaiseksi ja ruvetaan yrittämään loka-marraskuussa (näillä näkymin)...Pitäkää peukkuja, että kaikki työkuviot yms. menee suotuisasti...

 
Huh, oireet sen kun lisääntyy. Eiköhän sitä voisi jo uskoa, että tämä jatkuu sinne toukokuulle. Viivat on vahvistuneet hienosti ja oireet tosiaan voimistuu koko ajan.
AM, luulen, että uskaltaudun jo plussanneet listalle, sinne elokuun puolelle.

Tinkerbellehän oli saanut loistavia uutisia lääkäriltä, ihanaa!!

Tandemille tervetuloa! Meilläkin on esikko jo vähän vanhempi, 3,5v.
 
Taidan nyt pikkuhiljaa alkaa siirtymään tuonne odotuspuolelle... :D
Teitä kaikkia tosin kyllä ikävä tulee! :hug: Mutta ihan pianhan te perästä tulette, eikö niin!?? :D ;) Käyn kyllä silti lueskelemassa täällä vielä kaikessa hiljaisuudessa, vaikken tänne enää ihan virallisesti kuulukkaan.. :whistle:

Joie Täällä kanssa viiva vahvistuu ja oireet myös! On vaan niin vaikea uskoa tätä vieläkään!! Jospa se tästä kunhan muutama viikko eteenpäin vierähtää. Omien laskujen mukaan olisi nyt menossa rv 5+0, ja noiden laskureiden mukaan la olisi 7.5. Satutaanko miten samoille päiville!?? :D

Kaikille leppoisaa syksyn alkua ja toivottavasti syystuulet toisivat mukanaan kaikille +++++++++++++ =)
 
Heips!

Täällä sit täti kurvas kans paikalle, mut oon hirveen tyytyväinen, et kp oli tasan sama 30, ku viime kierrossakin, vaikka tietenkin ihan pieni pettymyskin tuolla takaraivossa on. Synnytyksen jälkeen siis ekan kerran kaks kiertoo saman pituset, hyvä hyvä.
Päivityksiä siis tänne kp 1/n.30, kiitos. Vieläkin muuten on tissit kovat ja ällötystäkin taas. Olisko hormoonit vähä kumminkin sekasin tosta imetyksen lopettamisesta? Ja oliskohan mulla muuttunu sit synnytyksen jälkeen niin, et ovis vaan nostaa niinkin korkeen lämmön. Sitä nyt ei sit jatkossa kannata pahemmin tuijotella.

Monella oli huonoa tuuria menneessä kierrossa, ni tässä sitten plussataan senkin edestä, eikös?
Eli paaljooon +++++++++++++++ :whistle: kaikille!
 
Moi!
En päässy eilen enkä tänään vanhoilla tunnuksilla sisään,joten rekisteröidyin uudellen ja olen siis entinen n 77. Nyt nimellä
t 77. :)
Nasulle vielä suuret :hug: komeasta plussasta!
Täällä menkat on loppuneet ja uutta ovista odotellessa mennään etiäpäin.
Ovis sattuu ens la ja mies tulee reissusta perjantaina.

++++ :whistle:
 
Nasulle ja Joielle mukavaa "muuttoa" odotuspuolelle - mä olen päättänyt tulla perässä seuraavan kuukauden sisään :D Hassuna kuriositeettina se, että jos tästä kierrosta tärppäis niin vielä ehtisin ihan oikeastikin touko-odottajiin mukaan! :)

Vieläkään ei tuplaviivaa o-tikussa tosin, joten odotellaan.. Onneksi näin omin silmin ne munarakkulat (eikös ne ole nimeltään munarakkuloita? Ne mollukat? Nimim. Termistö ja Vähän Anatomiakin Hukassa) joten en panikoidu vaikka vielä ei ole ovis tapahtunut.

Blondie me ollaan kanssa sellaisia kääkkänöitä että jos juo kaksi lasia viiniä ja valvoo yhteentoista niin voi aamulla sanoa että hurjat bileet oli :LOL: Mutta toisaalta, tunsin itseni kovin nuoreksi siellä lääkärillä kun tämä totesi että sulla ei ainakaan ikä ole rasite raskautumiselle (olen 31!). Esikoisen kohdalla helsinkiläinen neuvolantäti tituleerasi mua "nuoreksi ensisynnyttäjäksi" - olin 29 v. kun raskauduin! Eli kaikki on hyvin suhteellista erityisesti pääkaupunkiseudulla, missä ensisynnyttäjien keski-ikä on 33v..

Olin muuten aamulla kampaajalla, ihanaa luksusta. Ja nyt ipana nukkuu ja aurinko paistaa. Ei hassumpaa :heart:
 
Cassy - se lääkäri totesi että ei todennäköisesti tarvitse tehdä yhtään mitään jos kuitenkin kierto pysyy järkevissä rajoissa ja jos ovulaatio tapahtuu (tikuttamalla todistettuna). Jatkoi kuitenkin, että jos verikokeissa näkyy runsaasti prolaktiinia tai/ja keltarauhashormonin vajausta tms., niin tilannetta voidaan helposti auttaa lääkkein. Tietty jos prolaktiinia on paljon elimistössä niin se kai toimii tietyllä tapaa ehkäisyn omaisesti, luulisin.

Täytyy kyllä sanoa että ilmaista huviahan tuo yksityisklinikalla vierailu ei suinkaan ole, mutta henk.koht. olemme mieheni kanssa valmiita maksamaan siitä erinomaisesta asiantuntijuudesta ja palvelusta jota siellä saa. Mielenrauhasta puhumattakaan, omassa tilanteessani. Nyt tuntuu että jaksaa paremmin odottaakin, vaikka nyt ei vielä tärppäisikään, kun tietää että vehkeet on kunnossa :)
 
Mulla eilen soitti mun neurologi kun sairastan epilepsiaa. Jo toukokuussa aloin portaittain vähentää mun toista lääkettä ja kesäkuun lopussa jätin sen kokonaan pois (ei vielä kovinkaan paljon tietoa sen vaikutuksista sikiöön). Nyt syön vain yhtä, ns. "turvallista" lääkettä ja sen suhteen on jo vauvanteko edennyt. Kävin noin kuukausi sitten verikokeessa, jossa mitattiin lääkearvopitoisuus ja nyt neuro siitä sitten soitteli. Tänään tuli jo lausunto kotiin, ja siinä jotenkin niin kapulakielisesti ja hassusti oli, että "ei ole vielä aloittanut raskaaksi hankkiutumistaan"... :LOL:

En oikein tiedä missä vaiheessa mun kannattaa ruveta jo etukäteen ottamaan foolihappoa, siihen mulla on ihan erillinen resepti olemassa. Varmaan vasta kun aletaan yrittämään. Eli joskus parin kuukauden päästä. Eipäs kun puolentoista jo =)

Mulla on aika epäsäännöllinen kierto, mutta yleisin on 28-29. Viimeisimmät menkat alkoivat viikon myöhässä kun olin niin stressissä elokuun puolestavälistä ihan viime viikkoon asti. Elokuussa multa loppui edellinen työ eikä uutta ollut tiedossa, haussa kylläkin. Viime viikon torstaina onneksi sain kuulla ilouutisia ja aloitankin ensi maanantaina uudessa paikassa...ja kaupungissa...tulee olemaan sellanen sadan kilometrin työmatka!

Kovalle joutuu kroppa, ja mua pelottaakin että kun stressi on kova niin silloin ei ole niin yksoikoisen helppo tulla raskaaksikaan. Etenkin kun yritys on kova ja toiveet korkealla.
 
AAM
Tandem sulla on sit kova työmatka tosiaan... joudutko työpäivät olemaan kokonaan öitä myöten toisessa kaupungissa? että vkonloput kotona sit vain ? eikä ollut työtä yhtään lähempää tarjota :/
 
Tinkerbelle entä jos ei tapahdu ovista? Mullahan ei plussia ole tullut, vaikka viivat onkin tiettyyn pisteeseen asti tummuneet. Voiskohan sille jotain tehdä... Tuskin kukaan lääkäri vielä yk3 mitään lääkkeitä kirjoittaa, yksityiselläkään?

Mä meen ens viikolla ihan omalääkärille kun aloin epäillä että mulla on kysta oikealla puolella. :/
 
AAM
Cassy kyllähän noita ovuloimattomia kiertoja voi olla montakin peräkkäin :wave: KOLME ainakin !!! täällä elävä esimerkki...
tai siis kun oli se tuulimuna niin mittailin niitä oviksia touko kuusta etiäpäin... ei tulut niitä lussia vaikka tikutin tiukkaan tahtiin niin ei tummuneet tikuissa viivat oikein päin...
 
Allusmamma joo mä tiedän! Mutta en hyväksy! :D Mulla on sikäli epäselvää että ne viivat tummuu ja ovisfiilari tulee samaan aikaan. Sitten ne ei kuitenkaan tummu IHAN just kontrolliviivan paksuuteen. Ja sitte seuraavana päivänä on vaan yksi viiva taas. Ota tästä nyt selvää.
 
Cassy, kun saat ne tuntemukset ja tummenevan viivan niin älä odota täyttä vuorokautta ennen seuraavaa testiä, tee se puolet aikaisemmin. Ovis saattaa livahtaa ohitse muuten.

Tandem, sata kilsaa per päivä vai per suunta? Pitkät työmatkat on puuduttavia...meitsi ajaa päivässä semmoiset 100 km, viikossa tulee 500 km ja se ei sisällä omia ajoja vielä.

 
Allusmamma ja Blondie, tosiaan 100km suuntaansa. Junalla 50 minuuttia + matkat assalle molemmissa päissä. Onneksi junassa voi nukkua, lukea, virkata, neuloa, what ever...Olen päättänyt selvitä tästä työrupeamasta siihen asti kunnes jään äitiysvapaalle, eli toivon mukaan johonkin heinä-elokuuhun ensi kesänä. Pahinta aikaa tulee olemaan nämä ekat kuukaudet kun kaikki on vielä uutta ja etenkin kun päivät lyhenee ja valosuus vähenee. Sitten jo varmaan helpottaa kun alkaa osata hommansa ja joulusta alkaa päivät taas pidetä. Että joulua odotellessa, todellakin =)

Työ on ma-pe klo 8-20 välillä. Toivon, että voisin tehdä mahdollisimman paljon aamuvuoroja 8-16, jolloin olisin kotona pikkukakkosen aikaan ja jäisi aikaa perheelle. Toisaalta päivä/iltavuorossa on se hyvä puoli, että ehdin viemään lapsen tarhaan aamulla, ja se merkkaa hänelle paljon. Silloin olen tosin vasta kotona joskus klo 21 jälkeen...

On syvältä, todellakin...ei täältä omasta kaupungista löydy oman alan töitä. Mutta täällä on koti, täällä on miehen vakkarityö, lapsen tarha, tukiverkosta jne...Ei haluta muuttaa lähemmäs mun työtä, sillä sillä alueella hinnat on taivaissa (vaikea varmaan arvata missä!) ja muutenkin.
 
AAM
Cassy kokeilit tosiaan eri kellonaikoja myöskin... ? hmm.. kummia nuo testit :| :xmas: no toivotaan että tärpit käy vaikka ovis ei ois niin vahvakaan tai sit se on sulta livahtanut pois niin ettet ole huomannut :D
toisillahan se on tosi vähän aikaa sen kontrollinvärinen se testiviiva... ja äkkiä hailakoituu (onkohan tuo edes sana :/ )....

Tandem no nyt kun miettiin niiin 50 min saa ei niin pahalta kuulosta kuin tuo saa kildeä :D kyllähän sen kestää kunhan perhe-elämä siitä ei kärsi liikaa
 
onnea tasapuolisesti kaikille plussaajille :heart: :flower: meidän lokakuisten pinossa tuli tänä aamuna eräästä lokavauvasta jo isoveli :heart: sellanen 10kk ikäero tuli heille :D

täällä on koko päivän sadellu vettä,nyt alkaa vähän seljetä tuo ilma,jaksaiskohan tänään lähteä salilla käymään?sekin vähän hunningolle viime aikoina jäänyt kun poika sairasteli ja oltiin ihan kysillä yötä..sai pahan allergia reaktion amorion kuurista.koko poika oli pahimmillaan sininen naamaa lukuunottamatta..hui kauhistus kun puistattaa vieläkin :|
 
Tuli muuten mieleen, täytyy nyt itestäni kertoa alussa vähän taustoja ja muuta...että siis jouduin tekemään raskaustestin silloin kun menkat oli sen viikon myöhässä, ts. huomenna kaksi viikkoa sitten. Tiesin tasan tarkkaan etten ollut raskaana, mutta henkisen hyvinvoinnin takia tein testin. Ja pitihän se arvata, että sinä samaisena päivänä kun testin ensin ostin ja sitten odotin monta tuntia pissimättä (jotta tulee luotettava tulos jne. jne...), ja sitten tein sen, niin siitä pari tuntia ja jopas jopas, menkat alkoivat! Bravo bravo...Toivottavasti seuraavalla kerralla kun testiä pääsee tekemään, ei tapahdu samaa...
 

Yhteistyössä