PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

blondie toi sama kuuri on ollu 2 kertaa aiemmin ja nyt vasta älyttiin että viimeks sen kuurin aikaan tuli vaippa ihottumaa,ja varmasti johtui tuosta..nyt tuli vaan tosi pahana se allergia reaktio,lääkäri otti kuvia ja näytti muille lääkäreille että kuinka pahana ja voimakkaana urtikaria voi tulla :'( me pelättiin jo kaikkee leukemiaa jne..nyt on poitsu ok..sai niin hyvät lääkkeet sairaalassa..
mulla itsellä on penisilliini allergia..ja täältä terveys/arvauskeskuksesta saatiin aika ens kuulle penisilliini altistukseen,no kysiltä antoivat uuden ajan joulukuulle koska ne vasta-aineet ei mitenkää oo kerenny palautua lokakuuhun mennessä..että testit ois täällä näyttäny ihan ok varmaankin ja taas sit ois saatu amorionia ja ties kuinka pahana ois nyt tullu..huijj..
tais tulla vähä sekava selostus :saint:
 
Cassy, meilläkin on vasta yk 3 ja kyllä se lääkäri heti toimeen ryhtyi - tämä siis osittain siksi, että mulla on ollut sitä endometrioosia. Eli ei ole hyvä odotella uudelleen raskautumista kauhean kauan.

Mulle sanottiin jo puhelimessa eittä jos on tunne että kaikki ei ole kunnossa niin ei kannata jäädä vaan yrittelemään. Ja mun mielestä yleensäkin, jos selkeästi kierrossa on häikkää (eikä ovulaatiota näy) ei pitäisikään joutua odottelemaan lähemmäs vuotta että saa apua! Se on tuon julkisen sektorin oma sääntö jotta niiden niukat resurssit riittäisi edes jotenkin. Mene vaan lääkärille asiastasi jos sua mietityttää. Ja siis yksityiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Cassy, meilläkin on vasta yk 3 ja kyllä se lääkäri heti toimeen ryhtyi - tämä siis osittain siksi, että mulla on ollut sitä endometrioosia. Eli ei ole hyvä odotella uudelleen raskautumista kauhean kauan.
.
Kauanko sulla on edellisestä synnytyksestä?
mul on myls tuota endoa (raskauden aikana ultrassa todettiin). täs mietin kun 6kk on kulunut synnytyksestä et pitäsköhän mennä gynelle kontrolliin(siis ilman pillereitä mennään, mut osittais imetän edelleen).
Pitäs kyl sen puoleenki käydä et mul raskaus aikana puhuttiin kohdun laskeumasta (jälkitarkastuksessa lääkäri ei puhunu siitä mitään, vaikka mainitsin) + mul jäi repaleinen riekale joka ei okeestaan haittaa mut on "inhottavan tunutnen/nälönen roikale. tuskin alkavat julkisella puolella korjaamaan
 
:wave: Hei hei Nasu :wave: ja onnea matkaan!!

Hui hirveetä Dogtor!!! Inhottavaa kun tommoselle pikkuselle tulee jotain. Mäkin olen samalle lääkkeelle yliherkkä. Olin syönyt sitä jo useamman kerran enneku tuli oireita. Mulla turpos jalkapohjat ja kämmenet.

Tandem, on kyllä aika pitkä tuo matka mutta ajassa ei kuitenkaan paha. Toivotaan, että ens kesänä sen reissaaminen sitten loppuu :flower:

Tinkerbelle, olipa hyvät lääkäriuutiset. Hienoa että otti kantaa vaikka YKt aika alussa.

Nyt en muista enää kenelle muulle mun piti vielä kommentoida... Lahopää :headwall:

MIKS EI VOI OLLA JO ENSVIIKON LOPPU :kieh: :eek: :kieh:

Ai miten niin kärsimätön :D
 
Kauanko sulla on edellisestä synnytyksestä?
mul on myls tuota endoa (raskauden aikana ultrassa todettiin). täs mietin kun 6kk on kulunut synnytyksestä et pitäsköhän mennä gynelle kontrolliin(siis ilman pillereitä mennään, mut osittais imetän edelleen).
Mulla on synnytyksestä 1 v 3 kk, ja imetin osittain 9,5 kk. Lääkäri totesi jo silloin raskauduttuani, että vaikka tämä esikoinen sai alkunsa nopeasti ja luomuna, ei kannata toista jäädä kovin pitkään odottelemaan imetyksen loputtua. Sehän ei yleensä katoa tuo taipumus muodostaa sitä endoa, vaikka sen "ärhäkkyys" toki vaihtelee yksilökohtaisesti. Mulla ei onneksi taida sitä raivokkainta laatua olla.

Jälleen suosittelen endoasioissa sellaista yksityislääkäriä joka on näihin erikoistunut. Olen 20 vuotta saanut gynekologeilta särkylääkereseptejä ja näennäisiä tutkimuksia (vaikkakin olen jopa osannut kysyä onko tämä ehkä endoa!) - vasta erikoisklinikan lääkäri tajusi mistä kuukautiskipuni johtuvat..
Käyn siis Felicitasissa Helsingissä.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Kauanko sulla on edellisestä synnytyksestä?
mul on myls tuota endoa (raskauden aikana ultrassa todettiin). täs mietin kun 6kk on kulunut synnytyksestä et pitäsköhän mennä gynelle kontrolliin(siis ilman pillereitä mennään, mut osittais imetän edelleen).
Mulla on synnytyksestä 1 v 3 kk, ja imetin osittain 9,5 kk. Lääkäri totesi jo silloin raskauduttuani, että vaikka tämä esikoinen sai alkunsa nopeasti ja luomuna, ei kannata toista jäädä kovin pitkään odottelemaan imetyksen loputtua. Sehän ei yleensä katoa tuo taipumus muodostaa sitä endoa, vaikka sen "ärhäkkyys" toki vaihtelee yksilökohtaisesti. Mulla ei onneksi taida sitä raivokkainta laatua olla.

Jälleen suosittelen endoasioissa sellaista yksityislääkäriä joka on näihin erikoistunut. Olen 20 vuotta saanut gynekologeilta särkylääkereseptejä ja näennäisiä tutkimuksia (vaikkakin olen jopa osannut kysyä onko tämä ehkä endoa!) - vasta erikoisklinikan lääkäri tajusi mistä kuukautiskipuni johtuvat..
Käyn siis Felicitasissa Helsingissä.
mulla tosiaan totes tuon endon normi tk-lääkäri (neuvola lekuri). Lähin selvittään pahenevia kuukautiskipuja (päjäsin buranalla ihan ok) ja ku muodostuivat löhes koko kierron kestäväjsi poltteluksi! Kivut pahenivat ja oletin menkkojen lähestyvän ("yritystä oli takana 3kk) mut olinkin raskaana..verikokeissa hcg-koholla.. :D
piti se kotona vielä tikku testiki tehä et sai ite toseta plussan.
Mä olen Oulun seudulta, et pitää täältäpäin kysellä missä olis osaava ja mukava gyne (joka osais kertoa faktat)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Cassy, meilläkin on vasta yk 3 ja kyllä se lääkäri heti toimeen ryhtyi - tämä siis osittain siksi, että mulla on ollut sitä endometrioosia. Eli ei ole hyvä odotella uudelleen raskautumista kauhean kauan.

Mulle sanottiin jo puhelimessa eittä jos on tunne että kaikki ei ole kunnossa niin ei kannata jäädä vaan yrittelemään. Ja mun mielestä yleensäkin, jos selkeästi kierrossa on häikkää (eikä ovulaatiota näy) ei pitäisikään joutua odottelemaan lähemmäs vuotta että saa apua! Se on tuon julkisen sektorin oma sääntö jotta niiden niukat resurssit riittäisi edes jotenkin. Mene vaan lääkärille asiastasi jos sua mietityttää. Ja siis yksityiselle.
Tiedätkö, mä olen täysin samaa mieltä. Ei mulla pääkään kestä sitä että yritetään kuukausitolkulla, ehkä turhaan. Olisin jo käynyt lääkärissä, mutta olen pari kk hoitovapaalla nyt ja rahat tiukilla. Ensi viikoksi sain onneksi ajan julkiselta sitä kystaepäilyä varten, saa nähdä selviääkö siellä muutakin. Aion vaatia lähetettä gynepolille.

Meillä ei siis ole minkäänlaista lapsettomuustaustaa, mutta nyt musta todella tuntuu siltä ettei kaikki ole kunnossa raskautumista ajatellen.
 
taijan täs tän kierron testailla ovista, jos ei näy, ni odottelen imettämisen loppumisra uus testaus ja sit lekuriin.. mut tiedättekö et pääsekö hoitoihin jos vuosi takana ja imettänyt? no eipä tässä syytä huoleen..vuoteen on vielä puolet jälellä :ashamed:
 
voi kun mua jänskättää viikonloppu :saint: saas nähä tuleeko se täti käymään vai pääsenkö testailemaan..
on ollu "olevinaan" raskausoireitakin,mutta ne voi olla ihan senkin takia kun jännään niin paljon..
huih,mä varmaan pyörtyisin jos plussaisin :LOL:
lumipyry juu meidän poika oli kokonaan turvonnut,ihan kauheeta katsottavaa oli :/ mutta ite poika nauroi aina kun näki ittensä peilistä,hassu mies :heart:
 
zuku Miulla on sellanen kutina, että tutkimuksiin ei pääse, vaikka olis imettänyt vaan osittain :/ Riippuu tietysti lähettävästä lääkäristäkin.
Periaatteessa imetys käy ehkäsystä vaan ekat 6kk, JOS täysimettää ja JOS kuukautiset ei ole alkaneet. Siullahan on menkat jo tulleet?
 
huomenta kaikki! tänään etänä komukan kautta, oon seminaaripäivässä. Vähän krapulaa eilisen pileistä. Flamingo Clubin kutsuvieras-avajaiset. Paikkana muistutti Ruotsinlaivaa, 2 krs kattoterassi oli magee. Wedding Chapel oli ihan Vegasia. Avoin baari koko illan, hyvää oli ja riittävästi! ;) Hauskaa viikkistä kaikille!
 
Zuku ja Cassy, kuulostaa siltä että meillä on aika samantyyppiset tilanteet! Mulla todettiin endo kaksi viikkoa ennen kuin plussasin esikoisesta ihan luomusti - voitte varmaan kuvitella kun kolme kuukautta on yritystä takana ja sitten kuulen lääkäriltä täysin yllättäen uutisen: endometriooma vasemmassa munasarjassa ja laparoskopiajonoon! Olin aivan varma että en saa ikinä lapsia ja valmistauduin IVF-hoitoon mielessäni. Ja siitä kaksi viikkoa niin tuli kiinnittymisvuotoa ja plussa tikkuun :eek: Melkoista tunteiden vuoristorataa mahtui siihen kuukauteen!

Koska raskautuminen tapahtui luomusti, ei endometrioosi vissiin ole tehnyt sisuskaluissa pahasti tuhojaan. Ja ihanaahan on tietty se että raskaus ja imetys hoitaa endon pois! Arvatkaa miltä tuntui kuulla lääkäriltä viime keskiviikkona että endosta ei näy jälkeäkään :heart: :heart: :heart:

Koska teilläkin molemmilla kuitenkin on tämä taipumus, ja koska endon "luonteesta" ei koskaan voi tietää (ts. onko nopeasti uudelleen kasvavaa sorttia), menisin kyllä asiantuntijan kanssa juttelemaan raskautumisasioista ihan oman mielenrauhankin vuoksi. Mun lääkäri sanoi että tehdään vaan nyt kaikkemme että raskautuminen tapahtuisi mahdollisimman nopeasti, koska vielä paikat on raskauden jäljiltä puhtaat!

Mun "hoitosuunnitelma" on nyt siis sellainen, että otetaan perushormonitestit ja jos en tässä kuussa vielä raskaudu, niin ensi kierron alussa tehdään se putkihuuhtelu eli SSG (ei siksi että olisi epäily tukoksesta, vaan koska sen seurauksena raskauden mahdollisuus lisäntyy - esikoisesta muuten tärppäsi huuhtelun jälkeen :) ).

Tässä Stinkkerin kliininen luento sisuskalujen kiehtovasta maailmasta. Nyt pissiasioihin. :p

Viiva tummuu vihdoin o-tikussa!! =) =) Ei ihan ole vielä tasavahvat mutta huomenna varmaan! JEEEEEEEEEE! Mutta mua nyt jäi vaivaamaan kun Allusmamma sanoit että vois olla hyvä idea pissiä uudelleen tikkuun illalla että ei mee ohi.. Mä olen tän kuullut kyllä aiemminkin jossain. Jos mulla vaan tikut riittää niin ehkäpä lorautan vielä illalla :LOL:

Tuloo touhukas viikonloppu siis - pysy hiiva helkutissa ainakin ens viikkoon! :LOL: :LOL:
 
Iltaa kanssasisaret :D
Täällä kp 39, raskaustesti tehty, negaa näytti eli todella piiiiitkä kierto tiedossa :headwall: :headwall:
Alavatsaa taas juilii menkkamaisesti, mutta eipä se täti vaan tahdo tulla! Kerrankin kun sen oikein haluaisi kylään!
Mun pitäis mennä papa kokeeseen ja ajattelin samalla ottaa gynellä puheeksi tämän ylipitkän kierron. Ois vaan helpompi varata aika kun ensin ne menkat ilmaantuisi :headwall:
Ovista ajattelin tikutella seuraavassa kierrossa, jotta sen pystyisin jotenkin bongaamaan mikäli seuraavakin kierto samalla lailla venyy...Tää on kyllä sitten todella rasittavaa kun ei menkkoja kuulu ja kpt huitelee ties missä.

Huomenna ois siskon häät :) ihanaa! Omista häistä on 1,5 vuotta aikaa, mutta hyvin on vielä tuoreessa muistissa viimeisen viikon stressi ennen h-hetkeä, varsinkin kun nyt näin sivusta on saanut seurata siskon menoa :)
Flamingosta Blondie mainitsi, mun sisko varasi sieltä sviitin hääyöksi, saa nähdä sanooko samaa, että Vegas meininki :)

+++++++++++ tuulia kaikille jännäilijöille, toivottavasti täälläkin saatais täti vihdoin paikalle niin pääsis uusin eväin uuteen kiertoon.

Viikonloppuja :flower:
 
kävin tänään ostaa kolme apteekin testiä :D oon tilaillu pari kertaa mammaksi sivuilta ja oon kuullu nyt niistä vähän negatiivisia kommentteja joten piti käydä ihan apteekin kamaa ostamassa jos pääsis testaan :ashamed:
ostin tänään pojalle vaatteita,itelle takin ja farkut ja rahaa paloi sellaset 650e :ashamed: no eipään tarvii hetkeen mitään ostella,kun oli jo melkein kaik housut ja paidat pieniä ja pitihän niitä talvi kamppeitakin ostaa,ja ens kuussa on pojan synttärit joten olkoon nuo lahjoina ja ostin vielä lelun,saa sekin kelvata lahjaks..ja jos saisin nuo villasukat valmiiks niin nekin ois :D
musta tuntuu et me välillä lellitään liikaa tuota poikaa,meillä kun oli puol vuotis synttäritkin :whistle: leipomosta kakut ja kaikki :LOL:
minkäs sille voi kun toinen on niin rakas..
joo-o,menipä ihan omiks höpinöiks koko teksti..
+++++++++++++++ :whistle: puhallan kaikille!!!
hauskaa viikonloppua kaikille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
zuku Miulla on sellanen kutina, että tutkimuksiin ei pääse, vaikka olis imettänyt vaan osittain :/ Riippuu tietysti lähettävästä lääkäristäkin.
Periaatteessa imetys käy ehkäsystä vaan ekat 6kk, JOS täysimettää ja JOS kuukautiset ei ole alkaneet. Siullahan on menkat jo tulleet?
Onhan ne.. alko 8vk synnytyksestä..
 
Stinkkeri, mä oon varmaan jutellu jotain epäselviä täällä. Mulla ei siis ole mitään endo-taustaa. Mutta nyt jossakin mielen pohjukassa kaivertaa, että kaikki ei ole ok. Kun mun kierrot on niin outoja, ja mulla on jatkuvasti oikeanpuoleisessa munasarjassa kipuja... Siihen jopa sattuu kun istun. Olen kuitannut ne normi kk- ja oviskivuiksi, mutta nyt olen alkanut ihmetellä miksi se on aina tuo oikea puoli. Ja siitä tuli mieleen se kysta. Katsotaan mitä lekuri sanoo torstaina.

Sitten mietin niitä mun outoja ovistestiviivoja... Että mahdanko edes ovuloida. Jos tässä kuussa ei tärppää, eikä kystaa löydy, menen yksityiselle. Jos vaikka sais jonkun lääkityksen tuohon epäsäännölliseen kiertoon. Mä en ole sellainen ihminen että pystyn pettymään kuukausi kuukauden jälkeen. :(

Ja teille jotka miettii tota tutkimuksiin pääsyä ja imetystä... Onko sitä pakko kertoa että on imettänyt? :ashamed: Voihan aina sanoa että on lopettanut jo ajat sitten. Itse saattaisin jopa tehdä niin. :whistle: :ashamed:
 
Heippa! Oon pitänyt vähän hiljaiseloa täällä, tämä alkukierto on aina tällaista odottelua. Vaikka nykyään en muutenkaan enää tiedä, mikä kiertopäivä menossa, on niiiiin monta kiertoa takana.
Mieskin on käynyt lääkärissä, Kättärille molemmille nyt lähetteet ja mulla labratutkimukset ovulaation jälkeen. Kauniisti oli lääkäri kuitenkin miehelle sanonut, että kun meillä jo yksi lapsi niin hän on ihan varma että se toinen saadaan tavalla tai toisella :)
Vähän sellainen olo, etten oikein kuulu mihinkään ketjuun täällä enää :whistle: En vielä halua siirtyä tuonne apua tarvitseviin enkä varsinkaan lapsettomiin (hui!!), mutta täälläkin on tullut jo penkkiä kulutettua niin kauan että on melkein kaikki kuumeilukaverit vaihtuneet moneen kertaan! No, ehkä plussaan tässä kuussa ja hyppään odotuspuolelle :heart:
 
sunnuntailapsi toivotaan että plussan saisit pian :hug:

huomenna ois kp 30/30 just kun kaverille sanoin että ei oo mitään menkka oireita niin eikös alkanu alamahaa jomotella.hittojen hitto jos huomenna alkaa :'(
on vaan niin kova vauva kuume,ettei malttais millään odottaa..mutta tehtiin me tuota esikoistakin 9 kuukautta niin en usko kyllä että se seuraavakaan ihan heti tärppäis,mut aina on hyvä toivossa elää..
 
Jaha, se on toisen kierron aika. En kyllä oottanukkaan tuolta ekalta kierrolta mitään tärppiä ko pillerit lopetin, mutta Ois Se Perhanan Kierto Vounu Olla Vähän Pitempi!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Mulla ei oo ikinä (siis niin kauan ko muistan) ollu alle 28 kiertoa ja tämä ensimmäinen oli sitten ruhtinaalliset 23 päivää.. :headwall: :headwall: :headwall: Suoraan sanoen harmittaa niin perhanan paljon. Eli mulle voi vaihtaa etusivulle kp 2/23-32 yk2.
 

Yhteistyössä