PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Täällä olis yksi innokas paluumuuttaja... :D Ei siis mitään huonoja uutisia, mutta tossa kuukausi sitten häippäsin listoilta kun vauvajutut tuli korvista ulos. Ja nyt mä tuun takaisin! Jokohan Allusmammakin on mut unohtanu? :LOL:

Mulle voi laittaa listaan kp31/35....yk2....ja edellisiä lapsia tyttö 09/07. Naperollamme on ekat synttärit 2 viikon päästä!

Mulla on nyt dpo9 ja muutaman päivän jo jomotellut menkkamaisesti.... :whistle: Saas nähdä mihin tässä joudutaan. Olo on lievästi sanottuna omituinen.
höpönpöpperöt sua voi unehtaa :D :LOL: :LOL: :hug: welcome back ja toivotaan että :attn: :attn: täti tajuaa pysyä poissa seuraavat 10 kk :D
 
N77. Meillä tuota prinsessaa yritettiin 1v 3kk... Ovista en saanut plussattua kertaakaan. Kierto vain kuukausi kuukaudelta piteni ja vuotopäivät väheni. Yksityiselle sitten kipitin, ja lekuri sanoi siellä, että munasolu ei luultavasti edes irtoa. Muuta selitystä ei keksinyt ilman tarkempia tutkimuksia. Sain clomifeneja... Menin sitten erään kerran taas lääkäriin valittamaan, että en henkisesti enää jaksa... Päätti sitten nopeuttaa asioita, ja teki lähetteen lapsettomuuspolille. Olin niin onnellinen että saisin viimein vastauksia asioihin. Oli "ihanaa" päästä sinne tarkempiin tutkimuksiin. Gyne halusi tehdä varmuuden vuoksi kuitenkin tehdä vielä yhden ultran. Vasemmalla kuulemma näkyi joku pieni rakkula, mutta ei pystynyt sanomaan mikä. Käski tehdä seuraavana aamuna r-testin, ja jos nega, niin sitten sinne polille... Sivuutin asian täysin. Ajattelin vain niitä tutkimuksia. Seuraava aamu olikin sitten pienoinen shokki, kun testi oli maailman tummin plussa. Kp 30/40-, kuitenkin viikon verran ennen uusia menkkoja! Clomeilla siis tärppäsi kahden kuukauden jälkeen. =)
Siksihän nyt tuntuukin niin uskomattomalta, että heti tärppää. En ole vieläkään yhtään ymmärtänyt asiaa... :whistle: Ja sillä pelkään nyt keskenmenoa aika paljon... No, toisaalta sille en voi itse mitään, joten yritän sen sulkea pois mielestäni...
[/b]N77 miten teillä esikoinen? Kävittekö jossain tutkimuksissa?? Saiko kuitenkin alkunsa "luomuna" vai..??
Toivon todella kovasti, että myös
kiin, saisi pikkukakkosen nopeasti, koska heilläkin on ollut tosi rankkaa esikoisen saannin kanssa...(jos en ihan väärin muista)

Cassy, toivotaan, että jomottelu ei enteite tädin tuloa, vaan jotain ihan muuta!! ;)
 
Nasu Muistan kun olo helpottui huomattavasti, kun pääsi tutkimuksiin ja saatiin lähete hoitoihin :) Kun sitten viimein tärppäsi 2v. yrityksen jälkeen niin pitihän sitä rv.6 ultrakuvaa esitellä siellä sairaalan käytävällä tutuiksi tulleille hoitajille :D
 
Juu minut voi lisätä taustajoukkoihin ;)
Tässä mennään päivä kerrallaan, 3viikon kuluttua kontrolli..Toivottavasti paranemaan päin.
Katsotaan milloin saan alkaa vauvakuumeilemaan...toivottavasti pian.
Mutta nyt jo parempi olo, kun lääkkeet aloitettu ja sopinut hyvin..


oikeen mukavaa syksyn odotusta kaikille teille
Käyn täällä aina luueskelemassa juttuja..

Tinkerbelle: Oletko plussannut ? :heart:
 
Nasulle varovaiset onnittelut haamun vahvistumisesta! :D :heart:
nn77: Me todellakin plussataa ens kierrosta. :)
Mulle tää vauvakuumeilu on ihan uus juttu, kun toi esikoinenhan päätti tulla, vaikka söin pillereitä. :heart: Joten nää ovistestit ja oikeestaan kaikki muukin tähän kuumeilun liittyvä on mulle vähän heprea... :ashamed: :whistle:
Nyt meen syömään! =) :wave:
 
Nasu21 meillä neiti tuli ihan luomuna. Tai siis kerran kävin vyöhyketerapiassa. Ois sille kesälle lähetty tutkimuksiin mut sit r-testi näytti iloisesti helmikuussa plussa. :heart:
Kyllähän se semmosta puurtamista oli et intohimo oli tipotiessään :LOL: Mut onnksi niille lukemattomille kerroille voi jo nykyään naureskella. Sillon ei paljon hampaita naurattanu, kun kaveripiiris muksuja tuli ku sieniä sateella.

Ovistestejä mäkään en ole ikinä käyttänyt. Enkä taida niitä vieläkään hommata.
Tsemiä kaikille!!
 
Heippa! Eipä tullut plussisumaa viikonloppuna, ittnafele ja n 77 :hug: Mutta iso onnittelu Nasulle, ihana juttu !! :heart: :heart:

Me oltiin viikonloppu veneilemässä ja mökillä, eikä menkkoja kuulu, ihan kivä kyllä kun oli vaan huussi :D Oon kyllä tosi onnellinen, että näyttää tämä kierto normalisoituvan eikä luteaalivaihe jääkään lyhyeksi. Mutta sit harmittaa kun tiistaina se lääkäri ja huomenna pitäis varmaan testata varmuuden vuoksi. Mutta en halua enää yhtään negaa :ashamed: Ja sitten mies lähdössä 2 viikon päästä Saksaan, eli jos kierto venyy niin on oviksen aikaan siellä :headwall: Onpa kiva jättää yk 15 väliin sellaisen takia, harmittaa jo valmiiksi. Eikös ookin sekavaa, oikeesti ei halua että ne menkat alkas mutta kun ne alkaa kuitenkin niin ei haluais että kierto venyy :LOL:

Tervetuloa uusille, ainakin zuku ja joku muukin? :wave:
 
Iltaa!

Kiva kuulla Nova että voit paremmin! Mulla ei ole kumpaakaan plussaa vielä näkynyt, ovista tässä tikuttelen ajankohtaisesti (kp 11) mutta vasta hailukkaa viivaa näkyy. Pikkuhiljaa taas lämmitellään kuitenkin, että varmasti tulee hyödynnettyä :)

Me oltiin tänään ristiäisissä, siellä oli päivänsankarin lisäksi viikon ikäinen vauva! AAAHHHHHHHHHH :heart: :heart: :heart:

Ja moikka kaikki uudet! :wave:
 
Huomenta. :wave:
Testi vaan näyttää edelleen haamua. Eilisestä ei muutosta... Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin! Taidan pitää nyt muutaman päivän taukoa testailussa, ja yritetään sitten uudelleen, jos vaikka oikean plussan saisin tikkuun. Sitten ehkä alkaisi tätä asiaa tajuamaankin! :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! =)
 
Huomenta kaikille!
En halunnut aluksi myöntää itselleni, että mulla on näinkin kova halu taas raskautua uudelleen...mutta täällä sitä nyt palstaillaan ja haetaan vertaistukea. Onneksi tällainen ketju löytyi :)
Meillä pikkukakkosen yritys vasta aluillaan eli esikoistyttö syntyi 10/07. Ekat menkat ilmaantui kesäkuussa eli laskujeni mukaan yk 3 ois nyt meneillään.Esikoista yritettiin melkein vuosi.
Kp ollut 24-28, paitsi nyt eli tänään kp 34 :headwall: Oon nyt 2 raskaustestiä tehnyt ja molemmat näytti negaa. Eilen tein siis testin clearbluella ja negaa näytti. Ei auta kun menkkoja odotella ja toivoa, että ne ilmaantuisi nopeasti, että pääsee taas uuteen kiertoon yrittelemään!
En lukenut tätä ketjua ihan alusta asti ja kyselisinkin, että onko täällä muita joilla kierto on ollut säännöllinen ennen raskautta ja synnytyksen jälkeen, mutta sitten on yhtäkkiä heittänytkin ihan sekaisin?
Mulla näyttäis olevan se tilanne, sillä en usko, että oisin raskaana kun 2 testiä jo näyttäneet negaa...
Kirpeän aurinkoista maanantainta kaikille!
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Kiin, toivottavasti alkionsiirto onnistuu d =) b

Peppipop, anna tulla vaan kaikki turhaumat tänne. Onneksi on tuo yksityinen hoitoalan sektori myös jos kunnan neuvolassa ei osata!

Aurinkoiselleäitylille iso tsemppihali :hug: ja jaksuja tuleviin kuukausiin. Onneksi teillä on tukijoukot lähellä, lapsella tulee varmasti kova ikävä isäänsä ja sinuunhan hän sitä pahaa oloaan tulee purkamaan. Halitelkaa toisianne! :heart:

Onnittelut plussanneille ja tsemppiä vielä piinaileville!

).( en sitten ovuloinut tässä kierrossa. No, täytyy koittaa kääntää se positiiviseksi asiaksi vaikka niin, että jäihän sitten taas yksi munasolu varastoon, kun tässä iässä ei niitä viitsi kylvää turhaan. Ens kuukin saattaa mennä ovuloimatta jossei stressitasot laske, mutta jos marraskuussa sais oviksen ja ehkä sen plussankin, olis kiva joululahja antaa miehelle! Meillä tulee vuodenvaihteessa vuosi yritystä täyteen. Harkitsen vakavasti digitaalisen ovistestin ostoa vuodenvaihteessa ja "täsmäiskuja" sen mukaan. Hormonilisät pistää mulla nupin niin sekaisin ettei mistään tuu mitään.

Hauskaa viikonalkua kaikille! :flower:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Elwi:
En lukenut tätä ketjua ihan alusta asti ja kyselisinkin, että onko täällä muita joilla kierto on ollut säännöllinen ennen raskautta ja synnytyksen jälkeen, mutta sitten on yhtäkkiä heittänytkin ihan sekaisin?
Mulla näyttäis olevan se tilanne, sillä en usko, että oisin raskaana kun 2 testiä jo näyttäneet negaa...
Kirpeän aurinkoista maanantainta kaikille!
:wave: tervetuloa !! tuli heti sun nimestä mieleen se Pakastaja elvi :ashamed: :D oliko jossain risto räppääjässä tai vastaavassa... :whistle:

mulla lakkas imetys tuossa vuodenvaihteessa lopullisesti ja ei ollut lähes yhtään samanlaista kierto mitä aikasemmin ennen vauvaa. vauvan jälkeen oli kierrot niukkoja ja lyhyitä sen kolmisen kk. sit tulin raskaaks oli tuulimuna. ja sen jälkeen kolme ovuloimatonta kiertoa ja neljännessä ovasin sitte ja napsahtikin laakista :)
et nou problem ne voi epäsäännöllisiä mutta silti voit ovuloida :hug:
 
Tervetuloa Elwi :wave: !

Mulla on juuri tuollainen tilanne mistä kyselit, kierto oli ennen synnytystä lähes kellontarkka 28 päivää (en syönyt pillereitä), ja synnytyksen jälkeen (tyttö 06/07) ollaan menty 22-38 päivää. Itse asiassa kolme kiertoa meni ihan tasaisesti 29 päivää, mutta sitten humpsahdettiin 25 päivään ja nyt viime kierrossa 22! Olen menossa keskiviikkona yksityiselle tästä juttelemaan, mulla kun on endometrioosia niin ei voi jäädä kovin pitkäksi aikaa ihmettelemään epätietoisena.

Mä odottelen täällä kovasta o-plussaa mutta vielä ei ole näkynyt. Viime kierrossa, joka oli tämä mahdottoman lyhyt 22 pv, plussa tuli tikkuun kp 12. Tänään on tuo kp 12 mutta en usko vielä tänään saavani toista viivaa, oireet ovat vielä siinä määrin vähäiset.

Onhan se tietty mahdollista, kuten Blondiellakin, että joku tuossa ovulaatiossa nyt on vähän vinossa kun kierrot on välillä noinkin lyhyet. Antaisi kyllä toivoa jos se tikussa kuitenkin näkyis.

Blondie mainitsit noista hormoneista (ja muutkin joilla on asiasta kokemusta) - kuulisin mielelläni että minkälaiseen pulmaan te olette hormonihoitoa saanut, minkä nimistä lääkettä ja minkälaisia sivuvaikutuksia niissä on. Ja tietysti oliko niistä apua raskautumiseen. Pohjustelen tässä mielessäni sitä mahdollisuutta että mullekin saatetaan niitä määrätä..

Mukavaa viikonalkua kaikille, ja Nasulle peukkuja että plussaviiva vahvistuisi pian!

:flower:
 
Huomenta ja tervetuloa uudet!

Nasulle toivottaan viivan vahvistumista. Ihan hyvä idea pitää pari päivää taukoa testauksessa, niin kerkeää hormonitaso kunnolla nousta.

(.) on kovasti turvoksissa koko ajan. Jo heti aamusta housut puristaa. Tänään käy suunta apteekkiin. Minäkin koitan seurata viivan vahvistumista. Kahdesta edellisestä keskenmenosta on vielä sellainen pelko persiissä, ettei tässä oikein vielä voi rentoutua. Varsinkaan, kun tuli niin aikaisessa vaiheessa testattua. Laskeskelin, että oli dpo 9 silloin! Eikä ollut edes aamupissa. Jos siis sopii, pysyn vielä täällä teidän seurassanne.

Koitan niitä kuvia laitella tässä joku päivä. Tuolla pokkarilla tuli niin epäselvä kuva, että lienee paras turvautua tuohon toiseen kameraan.

Niin ja muuten apukeinoista puheenollen. Tässä kierrossa en käyttänyt kuin sen yhden ovistestin. Senkin kokeilin tehdä, kun tuli niin selkeä ovisoire. Muuten en olis tikutellut. Enkä mitään vitamiineja ym. popsinut, eikä sitä liukkariakaan käytetty. Kofeiinia ja sokeria tuli aika paljon vähemmän käytettyä juuri ennen ovista ja hieman sen jälkeen.
Niin, ja tärkein, tilasin netistä mammavaatteita ;) Edellisessä kuussa, kun ei tepsinyt se uusien rintsikoiden osto... Silloin, kun tulin esikosta raskaaksi (ihan yllärinä ), olin juuri uusinut liivivarastoani, ja kovasti ihmettelin, että olipas huonoja liivejä, kun rinnat oli koko ajan niin kipeät :LOL:
 
Tinkkeri,

terolutilla koitettu kiertoa säännöllistää ja pidentää, mutta se ei sopinu mulle. Karmeet sivuvaikutukset (kaikki mitä paketissa luvataan) ja nosti verenpainetta vielä. Clomeihin ei sen takia edes lähdetty. Elimellistä vikaa ei ole löytynyt (yksit. gyne). Näin +33 vuotiaalla (mies 40v, vaikuttaa sekin...) ei vaan enää ovista tuu joka kuukausi. Siksi olisi entistäkin tärkeempää pystyä löytämään ne harvat onnistuneet ovikset ja laittaa joukot hyökkäykseen just silloin. Ihmisellä on vaan rajattu määrä munasoluja ja mulla on todetusti hedelmällisyys nyt laskusuunnassa. Sitä tosiasiaa ei mikään muuta. No, ehkä tässä vielä käy niin että meille tulee ns. iltatähti ihan yllärinä, sitten kun on toivo jo heitetty jne.
Oon jo koittanut asennoitua että tulis edes siihen mennessä kun esikoinen aloittaa koulun. Kahden vuoden sisään.
(ja tää oli nyt se optimisti-minä. "negative-nellie" kertoisi asian aivan toisella tavalla itsesääliä säästämättä!)
 
Hui, tämähän ketju on aktiivinen :D En ollut kauaa pois koneelta kun oli jo monta vastausta ja kirjoitusta tullut, hyvä niin :D

Kiitos tiedoista kysymykseeni. Tosiaan toivotaan,ettei kierto ala huitelemaan lähempänä 40 päivää, on vaan kettumainen ovista yrittää sitten arvioida saati bongata. Vaikka mulla on välillä aika vahvat tuntemukset (ja limat :) ) oviksen suhteen ja tikuttelua olen myös harkinnut jossakin vaiheessa.
Alavatsaa on juilinut tänään aikamoisesti hetkittäin, joten varmaan on täti kurvaamassa nurkan takaa. Hope so!

Mites muuten, onko teidän lähipiirissä tiedossa, että yritätte pikkukakkosta?
Meillä ei oikeastaan kukaan tiedä asiasta. Vaan mun sisko ja hyvä ystävä. Mutta niillekkin vaan kerrottu, että ei otettu ehkäisyä raskauden jälkeen käyttöön.
Välillä tosin lähisukulaiset ja jotkut kaverit heittävät kommentteja, että kai te sitten toisen heti putkeen teette ja että jokos toista venttaat....blaah... kun kaikki eivät edelleenkään tajua, ettei sitä toista lasta tosta noin vaan tehdä :headwall:
 
Käly tietää. Äiti & Anoppi ovat jo ärsyttävän rajamailla jatkuvinen uteluineen ja ei-niin-hienovaraisine vihjailuineen. Yks helvettihän siitä repeis jos olisivat tietoisia siitä että ollaan kohta vuosi jo yritetty. :headwall:
 
No niin, nega testattu alta pois että voi mennä sinne lääkäriin huomenna valittamaan. Ja taitt nuo menkatkin tulla, ihan hyvä juttu ensi kiertoa ajatellen.

Kertomisesta muutama lähin ystävä tietää nykyään, olen kertonut meidän yrityksestä esim. sellaisille joilla itsellä ongelmia myös. nyt oon tosin päättänyt, että jos joku kysyy niin sanon että haluttais joo muttei saada :ashamed: Mutta se on yllättävän vaikeaa :/

Mutta nyt töihin! tervetuloa Elwi!
 

Yhteistyössä