PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

Heissan!

Missä vaiheessa AIKASINTAAN kanstii raskaustesti tehdä? Ja mikä testi ois herkn?
Mä tein viime raskaudessa sen vasta sillon,ku menkkojen ois pitäny alkaa,kun olin 1.5v tehny niitä turhaan.
Nyt kuitenkin tekis mieli testata aiemminkin...
Musta alkaa tulla yhtä malttamaton,kuin teistä muistakin. =)
Seura tekee kaltaseksi!
:LOL:

Plussamyrskyjä kaikille!!
 
AAM
n 77 eli silloin kun oviksesta on kulunut 9-10 päivää... mulla oli kp 25-26... silloi näkyi jollai herkimmällä onestepillä mikä mulla oli just tullut kotitestistä (oiskohan herkkyys ollut sen 15mml) vai mitä se on.... :xmas: ? ja haamun haamun haamun isoäiti tuli testiin :D

AM
 
AM Kiitos! Elikäs,perjantaina ois kiikunkaakun tsäänssit tehä testi.
Ollaan lähdössä perjantaina yöelämään sellasten kamujen kans,joiden kans ollaan viimeksi ennen raskauksia käyty joraileen. Mulla tietty pörrää mieles et mitä jos oon raskaana..Täytyy varmaan piipahtaa apteekkiin tänään..
 
Voi että, pienestä se tosiaan tuo riemu repeää. Ovistikkuun piirtyi hetki sitten vahva viiva. :) Pelotti sen viime kuun menkkamyöhästelyn vuoksi, että onko jotakin vikaa ja ovuloinko esim. ollenkaan, mutta nyt ei sitä huolta kai olekaan. Mutta tässä kuussa sitten jää kyllä tuo yrittäminen vähiin, mies nimittäin työn vuoksi nyt eri paikkakunnalla, joten se siitä. Harmittaa niin, että oon melkein itkua vääntänyt. Mutta pitää ajatella, että kyllähän tässä ehtii...

Muutenkin nyt ollut vähän kaikkea, työt loppuu nyt kuun lopussa enkä päässyt hakemaani paikkaan, joten pitää ruveta tosissaan työn hakuun, mikä masentaa, koska inhoan sitä hakemusten vääntämistä sun muuta sälää... :|

Mutta nyt huutaa tuo lapsonen jotakin tuolla keittiössä, joten menoksi...
 
Täällä sitten sellaista että kp 1/29 (??). Nimittäin aamulla alkoi menkat, en tajua sitten yhtään mitä kropassa tapahtuu. Mulla ei ole koskaan kierto ollut näin lyhyt, 22 päivää! Mitä helvettiä?

Masentaa niin ettei tiedä mitä tekis. Olen kiukunnut kilpaa uhmailevan lapseni kanssa aamulla ja olen ihan kypsä.

Tietääkö joku mistä tällainen lyhyt kierto voi johtua?? Mulla oli ennen raskautta kellon tarkka kierto, 28 päivää. Ekat menkat oli tän vuoden alussa, ja kierto ollut vähän heittelevä mutta keskimäärin kuitenkin sen 29 päivää. Pelottaa että joku on nyt vikana. Varasin tiistaiksi erikoislääkärin.

Mä olen koko ajan ihan tippa silmässä ja tekis mieli tintata viiniä keskellä päivää. :'(

..mutta kun juotiin eilen miehen kanssa illallisella se tyhjäks :LOL:
 
AAM
Stinkkeri :hug: mulla kans heitellyt kierto 24-28 päivistä... siitä mistä se jotuu niin en tiedä tuon taivaallista...arvelisin että hormonitasapainovaihteluihin liittyy yms

Pikkumuksis nyt laukut mukaan ja ukon perään kuis kaukana se on ? ettei oo minkään pienen ajomatkan päässä että pitäis ihan reissu tehdä..
sehän on 24-48 oviksesta ko pitäis hyödyntää ;)
ehkäpä huomenna pikku vkonloppumatka ja lapsukainen hoitoon äkkiä.. siksi aikaa. :p
 
Stinkkeri, ei kerrasta kannata hermostua tai juosta lekuriin jossei ole isommalti kipuja tms. Kroppa on välillä oikukas ja kierrot heittelee. :hug:

hyi mua, kävin ruokiksella shoppaamassa, kolme työpaitaa alle 60 egeä! Pienestä sitä nykyään tulee iloinen mieli. Ostin vielä semmosia aika slimmattuja, aattelin kokeilla jos murphyn laki toimis ja kohta mä en enää mahtuiskaan niihin! :saint: :p
 
AAM
heh Blondie ihanaa !! :heart: :D
haastetaan kroppaa vähän... sanomatta paras kohta o paidat turhia kuitenkin :whistle:

).( mä tulin tänä onnelliseksi niinkin pienestä asiasta ko siitä että meillä oli työpaikan ruokalassa riistakäristystä tarjolla :p sitähän oli sit tietysti pakko mennä hakemaan ja oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvää................... :p :p :p :p :p työkamut katteli ko lappasin sitä naamariin et pahemmasta väliä..sanaakaan en tainnut ruokapöydässä sanoa. mikä on siis outoa minulle... kysyivät vielä että huomaanko mä niitä ollenkaan edes.. :LOL: :LOL: mo olin ihan seittämännessä taivaassa..

( . ) < - - - ton näköinen AM
 
Mahtuukos tänne mukaan?

Olen 27v rouva ja 05/07 syntyneen neitosen äiti. Kovasti toista vauvaa haaveilen ja pillerit jäivät viimein pois (kerkesin syä niitä 10kk tällä kertaa). Eli ensimmäinen kierto menossa enkä tältä mitään oikeastaan oota (enpä!!). Tämä kun on eka pilleritön kierto.

Kierron pituus on luultavasti 28 päivää ja nyt on menossa olikohan 9. päivä. Joskus kauan ennen pillereitä kierto oli vuoro kuukausin 29 ja 32 päivää, mutta esikkoa yrittäessä kierto oli 28 päivää (toisesta kierrosta sitten tärppäsi, joten kierron säännöllisyys on mysteeri.. :D ).

Poppakonsteista piti heti ottaa tuo greippimehu käyttöön. Toimii sellaisena hämäysjuttuna. Ovistikkuihin en aio koskea ja raskaustesteihinkin vasta sitte ko menkkojen pitäisi alkaa (no helppohan se on sanoa nyt ko on ihan alussa. Voi mieli muuttua ko muutaman kuukauen yrittää ilman tulosta..)
 
Heipä hei,

täällä taas itsestäni kertomassa (tällä kertaa ei kakka-asiaa, ylläripylläri!)

soittelin tänään samalle lääkäriasemalle jossa kävin endometrioosiasiassa ennen esikoista ja sain tosi hyvää palvelua. Erikoissairaanhoitaja soitti ilmaisen konsultaatiopuhelun ja neuvoi kyllä tulemaan tapaamaan lääkäriä koska kierto ei vielä ole asettunut.

Tämä siis nimenomaan siksi, että normaalitapauksessa tasaantumista voi odottaa ihan rauhassa, mutta kun on endometrioosia niin ei tosiaan kannata odottaa. Se saattaa aika nopeasti alkaa levitä uudelleen kun imetys on loppu ja aiheuttaa hankaluuksia raskautumisen kannalta.

Aika on reilun viikon kuluttua. Helpottavaa. Saan ainakin mielenrauhan jos kaikki on hyvin.
:/

Testaileekos täällä pian moni? =) Stinkkis jännittelee muiden puolesta...
 
Stinkkeri, hyvä että sait ajan, toivotaan parasta, ettei ole mitään vakavampaa. =)
miten mä kestän vielä viikon, enneku voin testata.? :eek:
Ja mun kuvotus taitaapi liittyä enenpi mahatautiin ku raskauteen.. :snotty: :x
 
Lämpimästi tervetuloa hemppu!! :wave:

Jos ei kohta mielenterveys ala horjua, niin ei sitten koskaan!! Eli, aloin kärsiä ihanasta hiivasta noin nelisen vuotta sitten. Pian lääkäri totesikin, että se on "kroonista" hiivaa!! Kärsin siis kyseisestä paskasta joka kuukausi!! :eek: Noh, kaikki arvauskeskus-lääkärit vain voivottelivat asiaa, "no se vaan tulee toisille helpommin. Älä stressaa, älä käytä mitään siteitä, älä syö ruokia joissa on hiivaa, älä...." Plääh!! Viimein onneksi löysin "oman" ihana gyneni. Sain viimein kuurin, jossa parilla tabletilla pääsin pirusta eroon!! Jes, hieno homma!! Menipä sitten kaksi kuukautta tervettä elämää, ja olin raskaana!! Hiiva taas takaisin elämään... Viimeisinmmän hiivan kärsin joskus rv.30..? Sen jälkeen ei ole sitä inhotusta kuulunut...Da-daa!!! Ja nyt taas se alkaa!!!!!!!! En jaksa... :headwall: :headwall: :headwall:
Ompa helppo taas tuota vaavia yrittää, kun paikat on taas tässä kunnossa!! Ja kohtahan se on taas miehelläkin... :(
Ääh...pakko oli tulla tänne raivoamaan!! Suokaa purkaukseni anteeksi! Laitetaan vaikka hormoonien piikkiin, se on niin helppoa!! :D
Mikä kumma sen taas laukaisi?? Toki stressaan PALJON tätä uutta vauvaa, mutta olen kyllä typyn syntymän jälkeen stressannut paljon "isompiakin" asioita... No, jossittelu on turhaa. Taas saa kiltisti kipittää herra lekurille levittämään jalkojaan... :/


Tinkerbelle hienoa, että sait noin asiallista palvelua, ja sait ajankin noin pian!! Kaikki on varmasti hyvin, mutta varmasti helpottaa mieltä saada kuulla se lääkärin suusta!!

Tuntuu, että aika matelee. Tätiä odotan saapuvaksi kuun viimeisenä päivänä, ääh, sinne on vielä niin kauan!! Mutta yhtään testiä EN tee, ennenkuin menkat on oikeasti myöhässä. Pakko on jostain saada luonteenlujutta siihen. Ihan totta, niinkuin joku kirjottikin, että paljon pahempaa on yksi viiva tikussa, kun menkkojen alkaminen. Esikoisen kanssa tuli tehtyä noin sata negatiivistä testiä, enkä enää niitä halua nähdä...

Hyvät illan jatkot vain kaikille!! =)
 
Moi Sipuli! Tulisit vaan tänne mun kanssa kuumeilemaan, on jo ikävä "vanhoja! tuttuja! :)

Tinkkerbelle :hug: Mullakin kierto lyheni raskauden jälkeen, nyt ollut välillä 23-24 vrk, vaikka oonkin testin mukaan ovuloinut. Ovuloimattomuus kai on yleisin syy. Mulle gyne sanoin keväällä, että "kyllä se kierto vielä pitenee.." joten jäi sellainen olo, että ei ihan normaalia että kierto on lyhentynyt :ashamed: Ilmeisesti kierto lyhenee aina iän myötä mutta voi kertoa myös hedelmällisyyden alenemisesta. Hyvä että sait ajan lääkärille, rauhoittaa mieltä :)

Tervetuloa kerhoon Hemppu ja plussatuulia!

Täälläkin flunssaa pukkaa, joten lämpöjä turha mittailla, en oo kyllä siihen puuhaan aiemminkaan ryhtynyt. Mäkin oon nyt 2 kertaa testannu negan silloin, kun menkat jo olleet myöhässä ja se on kyllä tosi inhottavaa. En mäkään halua testata enää yhtään negaa :/
 
Ai niin, onnea pikkumuksis ovisplussasta! Helpottaa varmasti mieltä. Mullakin mies välillä työmatkoilla ja lasken aina paniikissa päiviä, että milloin on pois, se on niin kurjaa!! Nyy kun yritystä melkein vuosi takana, niin soittaisin varman työantajalle, että sori vaan mut mies ei nyt ehdi mihinkään :kieh:
 
Piti tietysti sanomani myös, että tervetuloa kaikki uudet! Olen näköjään nyt niin omissa synkeissä aatoksissani etten mukamas jouda edes moikkaamaan :headwall:

On tietysti luontevaa että alapääasiantuntija Stinkkeri kommentoi myös Nasulle :LOL: : mulla tulee tiheästi tapahtuvissa vauvantekopuuhissa AINA hiiva! Kirottua! Juuri silloin kun pitäis paikkojen olla "kisakunnossa" niin onkin ihan tuskaa välillä! Mulla oli elämäni pahin hiiva esikoisen alkuraskaudesta, se oli ihan sci-fi -tasoa kuinka tukalaa oli :eek:

Alkujärkytyksestä selvittyäni alan jo kääntämään päälle positiivisempaa vaihdetta. Mietinpä tässä, että puolensa on toki lyhyessä kierrossa: en ole ollut YHTÄÄN kipeä (yleensä olen) ja vuoto on niukempaa. Ja toisaalta, pääseepähän nopeammin uuteen yritykseen! Tilasin jo ovistikkuja lisää. Jospa tää iloks muuttuis :)
 
:wave:

Huolisittako te tämmöistä mukaan taustailemaan...

Pikkukakkoseste haaveillaan molemmat miehen kanssa. Esikoinen on syntynyt 01/08 ja just imetys meillä loppui kun poika hylkäsi rinnan.. Kuukautiset mulla ei kyllä vielä ole alkanut, mutta heti perränkin oltais kakkonen huolittu, eli ei olla ehkäisyjä käytelty.. Vähän sillä mennään et tulee jos on tullakseen..taitaa vaan onnistus mieheltä paremmin kuin multa :whistle:
Mut siis kierrostahan mulla ei tieten oo mitään tietoo, ja kovasti haluisin että kuukautiset alkais, et pääsis kunnolla yrittäänn tärppiä, kun tää hieman turhauttaa, kun ei tiiä milloin ja onko ovista :ashamed: toisaalta voi kyllä olla parempikin, kun ei taas sit voi stressata..
Yhden negan oon testannut joskus kuukausi sit, kun on ollut huonoaoloa ja huimausta, sekä menkkajomotusta alamahalla...

Eli lähinnä varovaisesti aluksi taustailisin ja oisin "hengessä" mukana ja jahka täti palaa niin siirtyisin kunnolla remmiin...käviskö sellainen :whistle:
 
Peppipop taas pitkästä aikaa. Lähinnä päivittämässä tietojaan =) Eli kyllä olen plussannut alkukesästä ja saannut keskenmenon kesäkuun lopussa. Tällä hetkellä tilanne on se että menkoista ei ole edelleenkään mitään tietoa joten lähinnä varmaan taustailen ja taivastelen yskähtääkö vanha kone käyntiin enää ollenkaan. Kiertopäivä tällä hetkellä 53 vrk joten kaipa noi menkat joskus sitten tulee. Kaikki kanssani kuumeilleet ovat jo kipsineet tuonne odottavien puolelle joten terve vaan teille kaikille keitä en ole vielä päässyt jututtamaan :)
 
Peppipop, :hug: ja pahoittelut keskenmenosta! On täällä vielä pari-kolme meitä "vanhoja" roikkumassa. Toivottavasti kone käynnistyy pikapuoliin ja saat kierron kuosiin!

Tervetuloa uudet!

).( töissä tylsää. Menisköhän tänään(kin) shoppaamaan ruokiksella? :p
 
AAM
Okei... :ashamed: :ashamed:
en tiedä olinko eilen päivittänyt kiertopäiviä ollenkaan luulen etten joten lisäsin kaikille kaksi päivää suoraa... tarkistaisiko joku kalenteristaan joka pitää itsekin päiviä ylhäällä onko ne yhden edellä vai kohdallaan !! :wave:

Kiitos,
horopää AM
 

Yhteistyössä