**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

Kirjoitan nyt äkkiä täältä töistä.. Eilen olin 2,5 h päivystyksessä kun alkoi tulemaan pissin mukana verta.. No virtsatietulehdushan se oli! Eka kertaa koko elämässä! Kyselin tietysti, että vaikuttaako lapsentekoyrityksiin, niin ei kuulema.. Lääkäri sanoi, että älä toivo mitään ja älä ajattele sitä, koska kroppa on muuten jatkuvassa stressitilissa. Joo joo, kaikkihan me se tiedetään!!:D Mutta eihän niille mietteille mitään voi! Joka tapauksessa, ei oo nyt ihan niin korkea toiveet kun ekassa kierrossa, kun on toi tulehduskin.

Diipeli kirjoitteli, kuinka ajattelee olevansa raskaana. Mulla oli ihan sama juttu ekassa kierrossa!:whistle: Heti ekan peittojen heilutuksen jälkeen ajattelin, että nyt mä VOIN olla RASKAANA..heh..aika hassu tämä ihmismieli.

Joo, mutta nyt jalat vähän enemmän maan pinnalla! Plussatuulia täältäkin kaikille!!

Milja
 
Huomenet! Miljalle pikaiset paranemiset virtsiksestä! Mulla nuo virtsatieinfektiot on olleet jatkuva riesa, välillä oon syönyt ns. estolääkitystä usean kuukauden ajan.

Eilen kävin ihotautilääkärillä pahan aikuisiän aknen takia. Turhan pitkäänkin oon pitkittänyt lääkäriin menoa, naama on päässyt tosi pahaan kuntoon. Oon vaan yrittänyt hyvillä ihonhoitotuotteilla rauhoitella ihoa, ja tiesin etten nyt voi roaccutan-kuuria aloittaa. Lääkärikin sanoi, että roaccutan on ainoa joka tähän oikeasti auttaa, mutta se aiheuttaa sikiövaurioita ja kuuri kestää 4-6 kk. Totesin, että nyt on vauvakuume niin kova, että on katseltava muita hoitoja. Lääkäri antoi vielä roaccutan-esitteen mukaan, mutta määräsi antibioottikuurin ja kahta antibioottirasvaa + kuorivan rasvan. Antibiootitkin katsottiin sellaiset, ettei raskautumisesta olisi haittaa (tetrasykliini hylättiin varmuuden vuoksi, vaikkei siitä alkuraskaudessa kuulemma haittaa oliskaan). Jospa nyt vähän iho rauhoittuis.
 
Moi! Mä en oo jaksanu nyt taas ajatella koko vauva-asiaa ja täällä käyntiki on jäänyt. Nää on vaan niin tylsiä nämä kierron alkupäivät. Mut eiköhän se taas innostus nouse oviksen jälkeen:D

Ja oon mä ollukkin koko ajan joko töissä tai koulussa joten ei oo oikeastaan aikaa ollu mihinkään. Tänään jos aloittas peiton heiluttelun sit kunnolla..en kyllä ees oo varma mikä kp nyt on :O
 
************Perjantai 10.9.**************

MUKANA:
Sanmoc.................poika 01/08.......................kp 36/26-34 *yk
juuri......................tyttö 04/08........................kp 34/28-32 *yk ?
Tinker_..................esikoinen 05/08.................kp 33/27-28 *yk11
waaka....................esikoinen 09/08................kp 31/72 *yk 7
Jopatu....................tyttö 12/09.......................kp 28/ 25 * yk 5
Hannaliina..............tyttö 05/10........................kp 28/30 *yk ?
teddybear82...........tyttö 11/09........................kp 27/32 yk 2
MT79.....................esikoinen 10/08.................kp 25/29-39 *yk 10
neito84...................poika 07/08......................kp 24/28-38 *yk 4
hemari...................tyttö 10/09........................kp 24/28-30 *yk1
iines83...................poika 10/09.......................kp 24/32 *yk2
Diipeli.....................poika 10/07......................kp 24/29-31 *yk 2
Kristiina81...............poika 11/08......................kp 23/? *yk 1
Auneli.....................tyttö12/08........................kp 20/29/30 *yk2
Minsku82................poika09/04.......................kp 18/29 *yk 33
Brianna..................tyttö 06/09........................kp 17/26-28 * yk 4
itkuiita85................poika 04/09.......................kp 16/33 *yk 2
Collins....................tyttö 12/06.......................kp 16/27 *yk2
Milja-85..................poika 12/08......................kp 16/30-31 *yk 1
MonalizaQ...............poika 08/09......................kp 15/28 *yk2
Tinttu.....................poika 11/08......................kp 12/29-31 *yk 1
Ninnu-liini...............tyttö 02/09.......................kp 12/24-28 *yk 2
Dirty Dancing..........esikoinen 07.....................kp 12/28-32 *yk 5
kukkaiskeiju............tyttö 07/09.......................kp 11/34-36 *yk 2
Kamomilla -81.........tyttö 12/08......................kp 10/42 *yk 11
heidi-80..................poika 08/08.....................kp 9/28-30 *yk 3
Nunnu-79................poika 10/08.....................kp 9/23-25(-29) *yk2
Bretagne.................poika 06/06.....................kp 8/28-30 *yk 3
Annemari................tyttö 07...........................kp 4/? *yk1
Kinkula....................poika 09/09.....................kp 3/28-34 *yk 3
kikka89...................tyttö 08/09.......................kp 3/26-29 *yk2(yk5)
kr80.......................esikoinen 11/08................kp 1/29 *yk 4
LocoKako................esikoinen 11/09................kp? *yk?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005

HAAMUILIJAT:
Hannaliina

PLUSSANNEET 2010:
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Tuossa tän päivän lista.

kikka89laitoin sulle toisen yk:n tuonne perään, oko ok?
KR80 pahoittelut, itelläni oli samanlainen haamuilija kesäkuussa. 4päivää viiva vahvistui ja sitten se vaan katosi ja menkat alkoivat. Inhottavaa. Itse yritin/tän ajatella asian niin että luonto hoitaa pois elinkelvottomat elämänalut. Parempi näin kuin sitten että itse joudut päätöksiä tekemään.

Milja85paranemisia! Täällä myös yksi virtsisten kanssa painiva. Nuorempana söin useita puolen vuoden kuureja ja monta vuotta ehkäisevästi aina yhdynnän jälkeen. Nyttemmin ei ole enään ollu, oikeastaan raskauden jälkeen ei ole ollut yhtään. *koputtaa puuta*

MT79 toivottavasti lääkkeet auttaa, akne on inhottava vaiva. Miten sulla iho voi raskauden/imetyksen aikana? Mulla naama suorastaan räjähti plussan jälkeen ja imetyksen sai aikaan selän kukkimisen. Nyt kauhulla jo odottaa, et mitä se on sitten taas....

Hannaliinalle pidän peukkuja!
 
Moimoi!
Täällä nyt kp 24 ja kovasti oireita mukamas on. Eilen kun nukkumaan menin niin oli muka sellaisia tuntemuksia kun ekassa raskaudessa jossain loppuvaiheilla, heh. Tosiasiassa ekassa raskaudessa mulla ei ollu mitään oireita ennen plussaa, ei sit mitään. Paitsi päivää ennen plussaa tuli rinnat älyttömän kipeiksi, eikä mulla normisti ennen menkkoja ole. Siitä tiesin jo et oli tärpänny. Nyt siis mukamas on koko ajan outo tunne alavatsassa. Maha on kyllä oikeastikin vähän sekasin, ettei olis joku tauti, pöh.

Milja85: pikaista paranemista! Ja MT79:lle ihon puhdistautumista :)

Hannaliinalle toivotaan haamun vahtistumista :)
 
Miljalle pikaista paranemista! Myös minä olen kärsinyt jatkuvista vt-infektioista ja sain estolääkkeetki n. vuosi sitten että aina pitää yhdynnän jälkeen ottaa. No ehkä kuukauden päivät jaksoin ottaa ja tuonne kaapin pohjalle ovat unohtuneet eikä onneksi ole vuoteen moista riesaa ollut (koputan puuta) =)

Taas kyselisin vähän omalehmä ojassa sellaista, että onko kellään kokemusta raskaaksi.fi herkistä puikkomallisista r-testeistä? Lähinnä mietin vain että tuleeko niihin viivanpaikkaan. Meinaa tänään testasin päivällä extemporee viivanpaikan ja nyt pännii ja kovasti! Edelleen on se viiva näkyvissä,oikeestaan nyt kun testi on kuiva niin näkyy paremmin kuin heti testattua :mad:
 
Mulla kans oli ennen tota pissatulehus vaivaa aina rakastelun jälkee ja tulee vieläki jos en muista heti hommien jälkeen käydä vessassa ja pesulla. Se on kamala vaiva! Karpalokapselitkin auttaa kun muistaa joka päivä ottaa.:)
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussanneille!

Meillä ovis hyödynnettiin ja lopputulos näkyi eilen aamulla tehdyssä r-testissä. Pitihän se plussa vielä varmistaa tänään toisella testillä ja plussahan se on!:D Kuukautisia kyllä odotin koska mitään oireita ei ole ollut havaittavissa. Toivottavasti kaikki menee yvin loppuun asti.

Tämä oli nyt omaa napaa täysin mutta olen niin iloinen:heart:!
 
Oi Jopatulle paljon onnen toivotuksia!! Varmasti ihanaa aikaa :)

Siis voiko se virtsis tulla ihan vaan yhdyntöjen takia?? En tullut ajatelleeksikaan..en mä koskaan heti käy pesulla sen jälkeen. Ja nythän me ollaa heiluteltu peittoja paljon enemmän kuin "normaalisti". Meidän normaali on ehkä kerran viikkoon jos muistaa sitäkään :ashamed: ja nyt sit ollaan joka toinen päivä.

Tänään ehkä ovispäivät käsillä, joten poitsu nukkuu ja hommiin :)
 
Pikaisesti vaan tulin ilmoittamaan että hengissä ollaan ja mulla menossa kp 20/26-28. Oviksen aikaan sairasteltiin koko porukka. Peitot kyllä heiluivat, mutta epäilen kuumeen pilanneen kiinnittymisen jos edes olisi sattunut hedelmöittymään.

Onnea uusille plussanneille!!!
 
Siis voiko se virtsis tulla ihan vaan yhdyntöjen takia?? En tullut ajatelleeksikaan..en mä koskaan heti käy pesulla sen jälkeen. Ja nythän me ollaa heiluteltu peittoja paljon enemmän kuin "normaalisti".
Mulla on ollu myös lukuisia (en edes pysty laskea) virtsatieinfektioita, ja mulla pahimmat on ollu sellasia, että virtsan mukana on tullut ihan kunnolla kirkasta verta ja limakalvon palasia. Ja voin sanoa, että tekee TODELLA kipeää!!! Olen syönyt estolääkkeitä ja vaikka mitä, mutta mulla virtsiskierre helpotti aika paljon silloin, kun mies oli armeijassa ja minä toisella paikkakunnalla opiskelemassa, joten nähtiin vähän (lue: harrastettiin seksiä vähän). Tuona aikana rakko ehti kunnolla toipua toistuneista tulehduksista. Rakkohan on akuutin tulehduksen jälkeen vielä herkkä uusille tulehduksille.

Virtsarakon tulehduksen aiheuttavat yleisimmin suolistobakteerit, joita tuolla alapään alueella hyvinkin helposti on. Yhdynnässä bakteerit sitten helposti siinä tohinassa kulkeutuvat virtsarakon suulle ja työntöliikkeet voivat varmaankin vielä edesauttaa niiden kulkeutumista rakkoon. Lopputuloksena kivulias vaiva.

Mulle lääkäri antoi ohjeeksi käydä aina ennen ja jälkeen yhdynnän alapesulla (mies pesulle myös!) ja etenkin jälkikäteen kannattaa virtsata, jolloin mahdolliset bakteerit kulkeutuvat ulos. Itse nautin näiden ohjeiden noudattamisen lisäksi silloin tällöin karpalomehua vichyveteen laimennettuna. Jalat joudun myös pitämään aina lämpöisenä ja ylipäätään pitää olla lämmin. Villasukkakauden olen esimekriksi tänä syksynä jo aloittanut. Mutta viileinä kesinäkin olen saanut virtsiksen nukuttuani ilman villasukkia (vaikka ei yhdyntääkään!).

Suosittelenkin lämpimästi tuota ahkeraa peseytymistä. Vaikkakin itsekin toki siitä (lähinnä jälkikäteen peseytymisestä) lipsun. Meillä on sääntönä, että ilman alapesuja ei mitään touhuja. Mieskin sen tietää, ja välillä pojan päikkäriaikaan vinkkaakin, että lähdetäänkös vähän suihkuun... ;)

Runsas juominen myös ennaltaehkäisee tulehduksia, sillä nesteiden nauttiminen "huuhtoo" rakkoa, kun pissalla tarvitsee käydä useammin.

Toiveiluasioista sen verran, että musta jotenki tuntuu, että liian harvaan ollaan miehen kanssa touhuttu kriittisinä aikoina, kun on ollut välillä yli 2 vuorokauttakin yhdyntöjen välissä (kun joka toinen päivä pitäis...). Tosin mähän en edes tiedä, vaikka ovis olis vaikka vasta huomenna, kun kierto heittelee aikalailla. Mutta nytkin mies saunaillassa, joten ei varmaan tänään(kään) kerkeä siemeniä viljellä :D

Olen päättänyt, että jos tästä kierrosta ei tärppää, ostan niitä ovistikkuja. Me ollaan kuitenkin maaliskuusta asti oltu ilman ehkäisyä :(
 
Ei mahtanu se eilinen viivanpaikka olla pelkkä viivanpaikka sillä tänäaamuna sain vielä selvemmän haamun minuutin sisällä testaamisesta!!!!:eek:

Tiedän että mitä vain voi tapahtua ja menkkoihin on vielä monta päivää niin neki voi alkaa mutta silti,oon niin onnellinen että edes voin tulla raskaaksi (oon pelänny keskeytyneestä km:tä johtuneen kaavinnan vuoksi että en voikaan enää koskaan saada lapsia) mutta toivotaan nyt että viiva vahvistuis ja pikkuinen jaksaisi matkassa loppuun asti =) Mä ihan herkistyn ku rupean ajatteleen josko tuolla masussa tosiaan on joku pieni ihmisen alku:heart:
 
heipsan saa kaikille!!! ensiks Onnea kaikille plussanneille :flower: ja pahoittelut niille jotka siirtyivät seuraavaan kiertoon :hug: uskonpa hyvin että itekkin siirryn seuraavaan kiertoon, mitään oireita ei ole ja maha turvottaa siihen tyyliin että menkat on tulos :( No joo.. ei voi mitään..

töitä en oo vieläkään saanu. mut miehen kans sovittiin että alan tekemään rakennekynsia täs kotona :)

eilen Pojan 6v neuvola meni todella hyvin. neuvolatäti jopa vähän kehukin ja ei tarvii mennä 6,5v neuvolaan kun muuten kolmen vuoden ajan ollaan rampattu puolen vuoden välein siel kun on ollu vaik minkälaista tarkastettavaa. rokotus tuli ja ekstra hoitaja joutu tulee auttamaan pojan kiinnipidossa :/

JOS mä lupaan olla luovuttamatta niin muidenkin on luvattava sama asia!!!??? sovittu??
 
kyllä mä vissiin raskaana oon,tein äskön digitestin ja tällainen tulos


tänään mulla siis kp25/29-31 joten aikasin näytti,toivotaan että pikkunen on tarrautunut lujasti kyytiin ja kaikki menisi hyvin :heart:
 
Onnittelut Jopatulle ja Diipelille plussasta!

Pahimpien helteiden aikaan minullakin oli todella paha virtsatietulehdus joka nousi ihan munuaisiin asti lääkkeistä huolimatta. Yritin kovasti juoda, mutta helteellä hikoilin niin paljon että se varmaan osittain pahensi tilannetta. Kuten neito84 jo kirjoittikin, johtuu virtsatietulehdus yleensä seksistä, väärät pöpöt pääsevät väärään paikkaan. Sen takia käyn vaakamambon jälkeen aina alapesulla ja pisulla, paitsi nyt olen jäänyt makoilemaan, jotta ei menisit siemenet hukkaan. En oikein tiedä mitä tehdä, varmaan olisi järkevämpää yrittää välttää pissatulehdusta, kuin varmistella raskautta?

Onko muuten kellään käytössä sylkitestiä? Sain omani jo pari päivää sitten, mutta vasta harjoittelen sen käyttöä. Liuskoilla sain bongattua ovulaation, siis mikäli tein ne oikein, ja h-hetki on luultavasti tänään, mutta sylkitestillä olen saanut aika heikosti mitään näkyviin. Sylkitestihän näyttää ovulaation jo aiemmin kuin virtsatestit, miltä sylkinäyte siis näyttää ovulaatiopäivänä? Onko yhtenäiset kiteet jo vähenemään päin tai jopa kadonneet?

Onkos kukkaiskeijulla jo parempi fiilis? Itse olen ihan sekaisin näiden ovistestien kanssa enkä tiedä luottaako niihin, vai näkeekö kenties silmäni väärin eli mitä toivon.
 
Onnea Diipeli ja Jopatu!

Ja minsku, mä lupaan ainakin olla luovuttamatta :)

Mä tein aamulla first signal -raskaustestin ja nega oli, kunnes parin tunnin päästä siinä erottukin todella todella aivan älyttömän haalea viiva. Mies ei alkuun edes nähny sitä, mutt sitten se näkikin ja yks kaverikin näki sen. Eli siis roskishaamu tai viivanpaikka, kumpi lie. toisaalta sen ei oo väliäkun ei oo enää testiajan jälkeen kuitenkaan luotettava. pitää nyt vaan malttaa muutamia päiviä ja testata sit uudestaan. yritin ottaa kuvankin tosta, mutta täytyy myöntää ettei tosta kuvasta meinaa sitä kyllä huomata kovin hyvin, jos ollenkaan :ashamed: jos katsoo kauempaa niin näkyy paremmin kun nenä kiinni ruudussa :) näkeekö kukaan teistä tossa yhtään mitään? Aijaa.com - 6694026.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä