PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL 11.

Kiitos kaikille pahoitteluista ja haleista :) Nyt vaan odottamaan tädin häipymistä ja uutta inssiä. Joudun vaan itse pistää koko viikon piikit, mikä vähän jo jännittää... En oo kun yhen kerran pakosta pistäny ja sekin oli kamalaa, mut sitä pystyy ihan mihin vaan hyvän asian vuoks ;)
 
Kukas se oli, joka kysyi kuukupista? Mie ostin sellasen synnytyksen jälkeen ja olen tykännyt :) Innostuin samalla kestositeistä ja siitä asti olen käyttänyt niitäkin.
Vähän hankala oli tuo kuukuppi aluksi, kun en saanut sitä millään kunnolla paikalleen ja aina antenni jotenkin tökki :kieh: Mutta nyt se on niin helppo ja ihana käyttää, kun ei tarvii tyhjätäkään kun 2x vuorokauteen :)
 
cirstina voi kurjuus :hug: Tsemppiä uuteen kiertoon.

Uniunnalle lääkärijuttuja :) Lääkäri oli Tiina Hakala-Ala-Pietilä, oikein mukava ja pätevä. Mies pitää ottaa mukaan, kyseli perusjutut ja katsoi mun verinäytteet yms. mitkä oli otettu terveyskeskuksessa. Mies sai lähetteen sperma-analyysiin ja mulle tehtiin eka ultra. Kela-korvauksen jälkeen maksoi 170 euroa, ja sehän on vasta alkua :x Muuten ultrassa oli kaikki kunnossa, mutta toisessa munasarjassa oli iso hyytymä, joka voi olla keltarauhanen ja se selviää uusintaultrassa. Mutta jos se on endometriooma (mulla ei oo koskaan ollut eikä oo ollu mitään oireita! ) niin silloin koeputkihedelmöitys ainoa vaihtoehto :/ Nyt sit ootellaan menkkoja, että pääsen kierron kartoitukseen: 3-5 päivänä verinäytteet, 11. päivänä uusi ultra ja ovulaatiotestit kehiin ja sit proge-näyte. Tarvittaessa vielä se aukiolotutkimus, jos aloitetaan hormonihoidot. 2 viikkoa progen jälkeen voi varata yhteenvetoajan. Ekan käynnin perusteella suosittelen, mutta en ehkä hinnan :D
 
sunnuntailapsi toivottavasti on keltarauhanen...:D mul näky tytön alku-ultrassa myös suurentunut keltarauhanen (jonka ympärillä oli nestettä )..ymmärsin että johtu siitä et siltä puolelta oli munasoluirronnut jne. Kävin sillon gynellä ultrassa, voimakkaitten repivien alavatsakipujen takia + koska hcg oli korkea viikkoihin nähden.
Harmi kyllä jos on endomeriooma...mut oliko se vain toisella puolella, et toinen oli myös sen suhteen ok? et olis sen puoleen mahollista et ei tartteis mennä keinohedelmöitykseen?
Kallistahan se on, mutta on se sen rahan arvoista!
 
Hitto

eli eilen oli tooosi vahva viiva ovistestissä ja peittoja sitten heiluteltiin.Tänään tein huvikseni uuden ovistestin ja siihen tuli hailakka testiviiva...eli oliko ovista olenkaan????Kannattaako tänään enää peittoja heilutella????
Valaiskaa viisaammat....

En usko että tästäkään kierrosta tärppää...Miehellä kuulemma superhyperhyvä tavara ja mä olen tälläinen helvetin mahomaha joka ei edes ovuloi...%&¤#=?#" eli suomeksi perkele.

Välillä toi esikoinen on niiiin vaikea.Miten 1-vuotiaalla voi olla jo noin "oma"luonne..ei usko mitään...
 
Plussanneille onnea!! :flower: :heart: ja tarrasukkia ja vauvaliimaa ja tippuneille :hug: ja plussapuhureita +++++ :whistle: uuteen kiertoon.

Sit omaan napaa..
Oon vielä hetkisen vaan lähinnä taustailemassa, kun ei tost kierrosta oo viel mitää hajua ni ei tiiä mistää mitää. :kieh: Huomen tulee keskeytyksestä kuluneeks 4 vkoa että alan pikku hiljaa odotteleen tätiä kylään ja st jos pääsis yrittään. :saint:
Voi ku vois jo yrittää....

Mutta pvä kerrallaan. =)
 
shenda rakas :hug: älä itseäs moiti,mä uskon että sulla ovis on ollu kerta tikut on niin näyttäny,ja mun käsittääkseen ( viisaammat korjatkaa ) oviksen jälkeen vielä jopa 48? tuntia on hyvät tärpille,eli eikun peitot heilumaan ja kintut kohti kattoa :D
pikkumuksis huijui,alahan testailla pian :heart:
 
Heippis!
Ja uusille tervetulotoivotukset täältä myös! :)
Ompas taas ollu outoja tunteita mahassa.. ja pientä pahaa oloo... Se kai kuuluu tähän luulotautiin :LOL:
Mites täällä? oottaako kukaan jouluu yhtä paljon ku minä?
Mä alan aina vauhkoo joulusta liian aikasin :D Tekis mieli laittaa jouluvaloja, mut ootan et naapurit laittaa ensin :LOL: hihi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunnuntailapsi:
Uniunnalle lääkärijuttuja :) Lääkäri oli Tiina Hakala-Ala-Pietilä, oikein mukava ja pätevä. Mies pitää ottaa mukaan, kyseli perusjutut ja katsoi mun verinäytteet yms. mitkä oli otettu terveyskeskuksessa. Mies sai lähetteen sperma-analyysiin ja mulle tehtiin eka ultra. Kela-korvauksen jälkeen maksoi 170 euroa, ja sehän on vasta alkua :x Muuten ultrassa oli kaikki kunnossa, mutta toisessa munasarjassa oli iso hyytymä, joka voi olla keltarauhanen ja se selviää uusintaultrassa. Mutta jos se on endometriooma (mulla ei oo koskaan ollut eikä oo ollu mitään oireita! ) niin silloin koeputkihedelmöitys ainoa vaihtoehto :/ Nyt sit ootellaan menkkoja, että pääsen kierron kartoitukseen: 3-5 päivänä verinäytteet, 11. päivänä uusi ultra ja ovulaatiotestit kehiin ja sit proge-näyte. Tarvittaessa vielä se aukiolotutkimus, jos aloitetaan hormonihoidot. 2 viikkoa progen jälkeen voi varata yhteenvetoajan. Ekan käynnin perusteella suosittelen, mutta en ehkä hinnan :D

Tuhannesti Kiitos! :) Ei nää kysymykset tähän loppunut... :) Me ollaan menossa samalle lääkärille! Kiva kuulla että on mukava. Mites sä olitkaan käyny jo terkkarissa verikokeissa? Lähettikö joku vai menitkö vaan ite pyytämään? Mitä tarkalleen ottaen kävit siel terkkarissa tutkituttaa? Ja kun kp 3-5 verinäytteet, niin onko ne samat veriarvot ku mitkä otatit jo terkkarissa? Paljon verikokeet maksaa Fel:ssa?

Miksi ultra juuri 11. päivänä? Riippuuko se henkilön kierron päivästä vai onko se kaikilla tuo 11? Ja sittekö ovistesteillä ovista bongaamaan -> jos tulee, niin voidaan mitata proge (oliko se se hormoni, joka osoittaa onko ovista tapahtunu?)? Sulle ei siis oikopäätä määrätty clomeja tms.?

Olen ylen kiitollinen jos vielä jaksat vastailla!!!
 
shenda Kyllähän se ovisviiva pikkuhiljaa haalenee, kun lutenisoivan hormoonin pitoisuus elimistössä laskeen. Ovulaatio tapahtuu 12-24h(48h?) siitä tummasta ovisviivasta :wave: Eli ihan hyvät mahollisuudet on raskautua, jos tänään vielä pupuilette ;) Tsemppiä :flower:
 
Juu, mulla siis tuli haamujen haamu rsun:n testiin nyt äskettäin... En tiedä, mitä ajatella, kädet tärisee ja mietin voiko tuohon tulokseen luottaa, kun oli tosiaan niin hailakka. Nythän siis kyllä muutenkin vasta kp 25/24-28 että menkat ei ees myöhässä. Pelottaa ja jännittää. Ostan varmaan jonkun luotettavamman testin tänään töiden jälkeen ja teen huomenaamuna sitten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Hitto

eli eilen oli tooosi vahva viiva ovistestissä ja peittoja sitten heiluteltiin.Tänään tein huvikseni uuden ovistestin ja siihen tuli hailakka testiviiva...eli oliko ovista olenkaan????Kannattaako tänään enää peittoja heilutella????
Valaiskaa viisaammat....

En usko että tästäkään kierrosta tärppää...Miehellä kuulemma superhyperhyvä tavara ja mä olen tälläinen helvetin mahomaha joka ei edes ovuloi...%&¤#=?#" eli suomeksi perkele.

Välillä toi esikoinen on niiiin vaikea.Miten 1-vuotiaalla voi olla jo noin "oma"luonne..ei usko mitään...

Meillä esiintyy kanssa tuota omaa luonnetta ja tahtoa, neiti ikää 1v11kk :)
Mustasukkaisuutta löytyy myös, varsinkin jos minä tai mies sylittelee jotain toista lasta, mutta eilen nähtiin että se mustisaika taitaa mennä pikku hiljaa ohi, se oiskii helpotus, sillä jos vauva tulee niin ei mene ihan hirveeks tappeluks miedän elämä :) kovasti eilen halus hoitaa miehen siskon vauvoja kun käytiin katsomassa, pusutteli ja silitteli, syliinkin ois halunnu vauvan mutta en uskaltanut antaa kun oli hieman neitillä himmaus päällä :O)

 
Lueskelin nuita juttuja ihan ajan kanssa ja kiinnitin huomiota nuihin lääkäri kirjoituksiin, anteeks ku kysyn ( en oikein ymmärrrä) mutta mitä noi hoidot oikein tekee/ maksaa?
ootteko te jotka lääkärillä käy tai on menossa käymään, yrittäneet kauankin pikkukakkosta?

Meillä meni tämä vauva juttu hieman mielen mukaan sähläykseksi, kesällä naimisiin menon jälkeen lopetettiin pilsut, olin 3kk ilman ja aloitin uudelleen, söin 2kk ja nyt ollaan tehty lopullinen päätös että vauva halutaan tänne nyt heti :D
Mietiskelin tässä että kuinkahan mamman käy, mulla meni ihan sekasin kierto viimeks kun pillerit lopetin, tosin lopetin ne kesken kierron että sekin voi tehä tehtäväsä, esikkoa kun tehtiin kerkesin syödä pilleritä 3kk ja sitten oottelin menkkoja, ja muistaakseni toisesta luomu kierrosta tärppäs :) kävisköhän nyttenkin niin hyvä tuuri :) :heart:

Kovasti puukkaa tuota vauvakuumetta, lapset on niin lähellä sydäntä :)

Kuis o joululahjojen puoli, joko niitä on tullu osteltuun? meil ois tarkotus viikonloppuna ostella pari, mm. poneja ja vaatetta. ei kovinkaan suurta :)

Tiiättekö, niin kovaksi vauvakuume on mennyt että tekisi mieli hakea varastosta vauva kamoja ja pestä niitä :DD ihan uskomatonta, vein tos kk sitten ihan kaikki vauvakamat varastoon kun veivät sisällä kaapeissa niin kovasti tilaa ja silloin ei vielä tiedetty että vauva vois tulla :))
 
pikkumuksis nyt jännittää....

zeny no me ollaan yritetty "vasta" 4kk mutta halusin tietää että kaikki kunnossa.Ja sain sellaisen lääkkeen jonka pitäis edesauttaa ovista, kun en kuulemma välttämättä ovuloi joka kierrossa.Mä olen vähän kärsimätön luonnne.Kaikki pitäis saada "hetimullekaikkitännenyt" :LOL:

Mä olen jo hamstrannut vaatteita kokoa 50, 56,62,68..Mies pitää mua ihan kajahtaneena.Muttakun noi vauvan vaatteet on vaan NIIIIIIN söpöjä

Eilen heiluteltiin peittoja.Sanoin miehelle että nyt ollaan sitten 4vko ilman mutta ei kuulemma käy.Ihanaa kun on nyt ihan oma makuuhuone niin saa touhuta miten tahtoo.Esikoinen sai oman huoneen kun ostettiin kämppä.

Mun nännit on jostain niin kipeet ettei voi edes paitaa pitää ilman rintsikoita...ei ole mehellä aisian kanssa mitään tekemistä ;)
 
zeny Me mentiin lääkäriin sen takia kun oltiin jo reilu vuos yritetty vauvaa saada. Nyt on kaks inseminaatiota takana ja kolmas kerta lähtee lauantaina käyntiin. Eli käydään siks hoidoissa, ku ei näköjään luomuna onnistu. Hoitojen kanssa on suurempi mahdollisuus raskautua ( vaikka ei nyt just siltä tunnu ). Kalliitahan ne hoidot on, varsinkin kun käydään yksityisellä, mut on se sen arvoista, jos pikkuinen niillä saadaan. Niin ja mitään "vikaa" ei meistä kummastakaan löytyny...
Mä ostin pari viikkoa sitten babysitterin, kun oli tarjouksessa :ashamed:

Joululahjoja on tullu jo muutama omalle muksulle ostettua ja osalle sisarusten/kummilapselle. Just äsken tein vähän listaa mitä pitäis vielä kellekkin ostaa. Mites vietätte joulua? Eli kotona vai sukuloitteko? Teettekö jouluruokia, vai ostatteko kaupasta? Entä teettekö/ lähetättekö joulukortteja? Vai vietättekö joulua yleensäkään?
Me mennään anopille jonne teen laatikot ( porkkana, peruna ja lanttu ) ja leivon jotain hyvää
=) Joulukortteja olis tarkoitus tytön/tyttöjen kanssa tänäkin vuonna tehdä. Muutenkin kaikki jouluhössötys on ihanaa, eikä musta mitenkään stressaavaa :xmas:
 
pikkumuksis: peukkuja nyt kovasti et plussa vahvistuis! :hug:

).( mulla tänään kp 8/29, lasken nyt sen päivän mukaan jonka iltana tuhruttelu alkoi.. mulla tuli tänään sellasta vaaleenpunertavaa oikein venyvää limaa, ovisko jo nyt? :eek: mä kun kuvittelin että ovuloisin myöhään.. eilen on peittoja heiluteltu ja tänään kyl täytyy kans.. :saint: parempi nyt sit kans pelata varman päälle, ettei ainakaa jää yrityksestä kiinni..

me ollaan sen verran suunniteltu joulua että mun äiti tulee miehensä kans tänne meille jouluksi.. laitellaan porukalla ruoat ja pukki käy, oikea joulukuusi laitetaan ja jotain sähköisiä valoja, muuten laitellaan paljo oikeeta tulta (takkatuli, kynttilöitä, ulos roihuja).. joululahjoja ei osteta älyttömiä, ehkä yks tai kaks kullekin oman perheen sisällä, mä en oikein tykkää tästä joulun kaupallisuudesta, ajatus on tärkein.. kortit tehdään ja lähetellään läheisimmille sukulaisille ja thats it..

 
pikkumuksis Tällä jännäillää lopullista tulosta :wave: Toivottavasti plussa vahvistuu :heart:

Joulusta. Lahjoja on jo hankittu ja paketissakin ovat :D Osa lahjoista on katottuna valmiiksi, mutta vielä ei voi ostaa, kun ei rahat riitä. Kotihoidontukea odotellessa :whistle:
Mennään tänä vuonna miun siskolle Helsinkiin joulunviettoon. Siellä on varmaan jouluruoat laitettu alusta asti ite, mutta mie en sellasta jaksa: ostan kaikki kaupasta ja lämmitän sit uunissa :xmas:
Joulukortteja toki lähetetään. Laitan kortit niille, jotka on lähettäny miulle edellisenä vuonna :)

zeny Mitä tuo himmaaminen on? :eek:
 
Himmaminen= riehumista tai kova meno päällä :D eli ei pysy rauhallisena paikallaan :D oliko tarpeeks epä selvästi kerrottu :D

shenda81 sinäkö kävit ihan lääkärillä että sait lääkkeet? onko ne semmoset lääkkeet kalliita?
mistä sitä sit tietää ovuloiko vaiko eij?
 
Minä kärsimätön sitten tein äsken ClearBluen testin ja heti tuli viiva. Selkeämpi, kuin aamulla, mutta vielä silti hailakka. Luotan kuitenkin paljon enemmän tähän ClearBluehen, kuin siihen rfsun:n testiin.

Oireita on sunnuntai-illasta jatkunut mahan vihlonta ja nipistely ja välillä ihan kouraisuja, sellaista menkkamaista (jota oli myös kovasti esikoisen odotuksen alussa). Rinnat ihan vähän arat, lämpö tavallista korkeampi ja on palellut ja hikoiluttanut vuoroin koko viikon. Pissalla oon myös ravannut kovasti pari päivää.

Plussatuulia nyt kaikille!!!!!!!! :hug:
 
Varovaiset onnittelut pikkumuksis! :flower:


Luonnetta meänki neitiltä löytyy. 1,5v on ikää ja tällä hetkellä menossa ihan käsittämätön testaaminen. Koko ajan on kokeilemassa rajojaan ja huuto on sen mukaista.

Joululahjoja ei olla vielä ostettu, paitti yksi veljentytölle. :)
 

Yhteistyössä