PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL 11.

Onko millainen tutkimus tuo SSG (siis se aukiolojuttu)? Mä niin kovasti toivoisin et mitään vikaa ei löytyis ja toisaalta kyllä hankala uskoakaan ku esikko ja tuo tuulimunaki tärppäs niin nopsaan, mut eihän näistä tiiä.. Toivon et sais sit vaikka jotain, jonka avulla varmemmin tärppäis.. tai mitä niitä nyt on.. :whistle:
 
pikkumuksis No mulla ne ei toimi toivotusti! :D Ei vaan, alkuun ei näyttänyt väriä olleskaan ja sitten ihan miten sattuu. Kaikki tikut eivät toimineet ollenkaan, siis ei tullut edes kontrolliviivaa. Mulla käytössä ne liuskatestit. Esikkoa tehdessä oli joku muu merkki käytössä, mutta en muista mikä. Ne oli vaan parempia, ikinä ei tullut tämmösiä "ollakko ovisplussa vai ei" tuntemuksia. Kun ovis oli, niin sen kyllä selkeesti erotti. Ja joka tikku toimi.

Kellopeliappelsiinille tervetuloa ja plussaonnea!

Veeralle onnea ja tarrasukkia!

Samoin anskuliinille tarrasukkia! Jospa olisi ihan normaalia vuotoa. Alkuraskaudessa ne on tosi yleisiä, tsemppiä! Itselläkin oli koviakin vuotoja esikon alkuraskaudessa ja olin sillon ihan paniikissa.

Öö, onkohan nyt kp 4.. Kait. Eli siksi hiljaisuutta varmaan muutaman päivän täällä, kun ei ovisplussaakaan kannata alkaa testaamaan ennen kp 13. Sekin on liian aikaisin aloitettu. Yleensä ovuloin aika myöhään, kp 19-20.
 
Moron moron! =)

Täällä onkin ollu juttua ovistesteistä,hjuva! :D Mä meinaan just tikuttelen ja oon saanu jo viivaa piirtymään hieman joten ovista pukkaa ens viikolle viimestään. Tiedän,olen aikanen testaaja kyl! :) No mulla on nuo mammaksin liuskat käytössä,oli ennenkin ja näyttävät kyllä oviksen. Se on tosi yksilöllistä noiden testien kohdalla mitkä toimii kenelläkin,mutta mulla olis pikkuvinkki niille jotka eivät mammakseista oo tykänneet. Eli kotitestillä on sellasia herkempiä ovistestejä,ovat herkkyydeltään 15,kun mammaksin ovistestit ovat 25 tai 20. Eli näyttävät herkemmin oviksenkin. Mä nyt tilasin sielt' kotitestiltä ihan piruuttani yhteen kiertoon niitä ja katotaan mitä sanovat :) Tarkennukseksi se että mulla on pco ja mulle sanottiin että on ihan turha käyttää ovistestejä kun on tuollainen rasite mutta mulla ne kyllä toimivat,ne päivät kun ovis on niin vahvaa viivaa näyttää,muina päivinä enää haaleasti. Mutta ovistestithän eivät takaa sitä että munasolu irtoaa ja se on ilmeisesti ongelma meillä. No mutta ensikiertoon aloitan jo ne clomit kun lääkäri mulle soitteli niistä. Josko silloin sais jos sitten tulosta. :) odottavan aika on vaan niin pirun pitkä.
 
Tinjamin ai jos ovistesti näyttää plussaa niin välttämättä ovista ei tapahtu....siis täh??No jos mäkin ensi kierrosta aloittelen noi tabut.Lääkäri kysyi että mikä aikataulu saada kakkonen,mä ollin että ei ole välttämättä tän päivän asia..meinaskohan se sitä että jos olisi haluttu nyt niin olisi heti menty johonkin tujumpiin hoitoihin????

sellaista vielä että ne jotka esim clomeja syö niin eihän siinä tartte missään ultrassa ravata tsekkaamassa tilannetta????

kellopeliappelsiini se aukiolojuttu on ihan helppo homma..ei tunnu pahalle..suosittelen.Sehän myös vähän niinkuin huuhtoo putkistoa =)
 
kellopeliappelsiini en oo käyny SSG:ssä nyt,mulle tehtiin se naikkarilla joskus 2002...en muista ihan tarkkaan. Mutta mä kysyin lääkäriltä siitäkin asiasta kun mullahan oli huhtikuussa kohdunulkoinen ja oikeassa munanjohtimessa oli se raskaus. Ei onneks tarvinnu tuubaa poistaa. Mutta mä oon kovasti miettiny sitä että onkohan mulla noi piuhat oikeasti ihan kunnossa. Ja jos ei tärppää niin mehän sitten mennään siihen aukiolotutkimukseen. Meillä on tuo esikoinen clomilapsi ja saatiin nuo clomit jo sitäkin ajatellen,MUTTA se mikä musta on outoa niin mulla ei oo seurantaultria ollenkaan nyt! :eek:
Niin juu,siis silloinkun mulla olis KU niin oli puhetta että jos yritetään luomuna 6kk ja sitten voitais ottaa clomit kehiin jos ei tärppää. Mut mehän ei oo yrittämällä yritetty,hyvä kun on seksiä ees harrastettu kun töitä ollu niin paljon. Mut tahti muuttuu nyt,saa nähä tuoko mitään tullessaan,ainakin pettymyksiä.Niihin ollaan varauduttu.
 
shenda81 juu mulle lääkäri naistenklinikalla näin selitti asian, että ovulaatiotesti näyttää kyllä kypsyneen munasolun arvot mutta se ei näytä sitä että irtoaako se munasolu sieltä sitten kuitenkaan. Eli ultrassa se sitten niinkuin näkyis ja veritesteillä mitattuna. Mä olin niin hoopona siellä' silloin (nkl) kun joka kerta oli eri lääkäri ja asiaa oli,ja tietty liittyen siihen mitä mun pitäis tuon pcon:n suhteen tehdä sun muuta. Plus sitten vielä se että meillä on miehen simpoissakin jo perussairauden takia jotain häikkää,et näillä mennään. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinjamin:
ja juu,kyllä kun clomeja syö niin pitäis olla nuo seurantaultrat ihan jo senkin takia jos tulee hyperi ja clomeissa on aina monisikiöraskauden riski. Että kyllä suosittelen. Tietty käytännöt vaihtelee.
mä rupeen syömään femareja...fertinovalla eivät clomeja enään käytä.Noita syödään kp 2-6...eikun mietin vaan että jos mun pitää ultrassa ravata niin mihin mä tuon esikoisen sitten pistän.Lääkäri kyllä sanoi että kaksoset voi tulla mutta miestä ei ainakaan haitannut.Kun mulla nuita muniksia muutenkin on vaikka muille jakaa.
 
kellopeliappelsiini SSG:ssä kohtuu ruiskutetaan vuorotellen vettä ja ilmaa ja katotaan ultralla, että tuleeko läpi munatorvista vatsaontelon puolelle. Jos ei tule, niin munanjohtimet todennäkösesti tukossa, jolloin munasolullakaan ei ole mahdollisuutta päästä kohtuun/siittiöiden munasolun luo.
Joillekin tuo toimenpide on kivulias, miulla ei tuntunut muu kuin sen katetrin laitto kohtuun. Nipisti kohdunkaulasta. Muut, joiden kanssa olen jutellu, ovat sanoneet, että se veden/ilman laitto tuntuu menkkamaisena kipuna. Minnuu ei silleen sattunu, tuntu vaan sellasta epämukavaa painetta alamahalla.
Kivunlievitystäkin toimenpiteeseen saa. Miulle annettiin suppona rauhottavaa kipulääkitystä. Tutut on ottaneet kotona 600mg Buranaa ennen toimenpidettä. Heti voi mennä töihin. Kannattaa ottaa siteitä mukaan, kun se vesihän sieltä kohdusta sit lorisee pois pikkuhiljaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinjamin:
en oo kuullukkaan noista femareista mitään. Onko se niinkun clomi sit vai? JA mikseivät käytä clomeja,onks sulla tietoa siitä?
Se on uusi lääke.kuulemma parempi kuin clomit.Sivuvaikutukset ei ole niin pahat ja se kestää elimistössä vähemmän aikaa.Kait parempia hoitotuloksia...en mä ihan varma ole.Googlaa se.
 
niin juu,se oli tuo rintasyöpälääke. Olin mä kuullut siitä joskus mutts nimeä en vaan muistanut. :) Voi olla ihan hyvä lääke kyllä jos ei mitään sivuvaikutuksia tule kerta. Mä nyt kuitenkin meen noilla clomeilla ja katotaan määrävätkö mulle tota sitten jossain vaiheessa. Toivotaan ettei tarvi määrätä mitään,ja mitä pikaisemmin! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
juups,mulla voi laittaa kp1 kun tulee ihan reippaasti tuota tavaraa kera kammottavien kipujen :'(

:hug:

Täällä tuntuu olevan hiljaista, vai kuvittelenko vaan...?

Minua on nyt viluttanut pari päivää hulluna, varsinkin iltaa kohti, mitään lämpöjä en ole mittaillut, mutta välillä tulee kunnon vilunväristyksiä. Mikäs lie. Siivousvimmakin vaivannut eilen ja tänään, toivottavasti ei enteile menkkoja ;) vaikka en kyllä ennen ole moisesta vaivasta "kärsinyt" menkkaoireena. :)
 
:wave: ei oireita ei menkkoja ja kiertopäiviä jotain hmmm... 41 näkyy etusivulla lukeavan!
Oli tarkotus huomen aamulla tesxtata, mut en päässy tänään ostaan testiä :headwall: mut ootellaan.. tokko se täti sieltä vielä tulla tupsahtaa pirttiin :|
 
Dogtor pahoittelut kp 1:stä :hug:

Mä en kyllä tilaa enää mammaksilta ovistestejä, ku ei ne ikinä näytä mitään. Tai sitten mä en kerta kaikkiaan ovuloi ollenkaan :( Nyt taas on oireillu jo monta päivää, munasarjoissa kivistelee, mut se viimeinen kunnon repäisykipu uupuu. Ovistestissä oli hentoinen viiva, mistä nyt ei osaa yhtään sanoa mitä se merkkaa. Koskaan ei oo tullu vahvaa viivaa, yleensä ei värin häivääkään. Nyt kp 16.

Se kyllä antaa toivoa, että jos nyt ei tärppää, niin mennään tutkimuksiin. Jos Shenda on menny vasta 4 kk yrittämisen jälkeen, niin uskallan mennä mäkin, ei ne varmaan kato kieroon. Siis jos menis sinne Felicitasiin. En vaa tiiä, haluisinko syödä clomeja tai vastaavia, ku siin on se kaksosriski niin suuri. Mun läheinen ystävä sai clomeilla kaksoset. Mä en haluis kaksosia... No, parempi se olisi kun jäädä yksilapsiseks.

Tervetuloa Kellopeliappelsiini :wave: Eiköhän sulle joku kohta lempinimen keksi, Stinkkeri ainakin ;) :D
 
ittnafele mulle vois päivittää kp2/? yk4

Pitihän se arvata et taas uuteen kiertoon mentiin :( Tässä kierrossa kyllä puuhailtiin ihan oikeeseen aikaan ja oireitakin taas oli.Ei pitäs aina niin innostua joka kierrossa.

cristina pahoittelut negasta!

tinjamin mulla kans todettu pco.Mä tulin raskaaks ihan luomusti yk9 ja sitä ennen oli kyllä yks km.Sain laihdutettua vähän ennen ku tulin raskaaksi ja se varmaan auttoi.Siis voiko lämmöt kuitenkin nousta vaikka munasolu ei irtoa?

Testaajille plussia++++:whistle: ja muille Onnea uuteen kiertoon!

Hauskaa isänpäivän jatkoa!
 

Yhteistyössä