PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL 11.

dogtor ei tunnu todellakaan pahalta.Ennen toimenpidettä piti ottaa 2kpl särkylääkettä.Lopussa tuntui pientä menkkakivun tapaista mutta se on nopeasti ohi.Suosittelen.

Jospa tää tästä onnistuisi..tuli vaan silleen paha mieli koska vika tavallaan mussa.Mähän sain esikoisen silleen että söin pillereitä ja unohdin muutaman syödä niin raskaana oltiin.Lääkäri sanoi että ne pillerit edesauttoi sitten sitä että tulin raskaaksi.
 
shenda,äläs huoli :hug: samassa jamassa ollaan,kun ei meilläkään oo tärpänny vielä..mutta positiivisin asia on se että saa tuon esikoisen kanssa pidempään nauttia kaksin eloa..saa sekin huomiota vielä..hitto uskaltasinkohan minä tuohon putki tarkastukseen? |O minä kun oon niin herkkä hipiäinen :LOL:
 
VOi onnea plussanneille minunki puolesta! :flower:
Oispa ihanaa kohta itekkin sanoo plussanneensa. Kovasti toivoa riittää joka päivä :)

Peukut pystyyn nyt kaikille! Kyllä me vielä perässä siirrytään odottajien puolelle!
 
Mitähän tuo on, kun minulla nyt tänään ja eilen (tänään enemmän) ollut menkkamaista tunnetta tuolla alavatsalla ja selänkin puolella. Vähän sellainen tunne tuolla alapäässä, että sieltä jotain kohta valahtaa :eek: Tai sitten kuvittelen... Menkkoja jokatapauksessa ootan alkavaksi vasta ensi viikon lopulla (tai siis en odota ;) ).
 
Täällä ollaan! Eli mukana jutuissa, oli vaan pakko pitää pikku tauko palstailusta, kun pää meinasi hajota piinailussa...

Kaikille plussanneille iso onnittelu :hug: !!

Nöttiäiselle :hug: ja jaksamista surun keskelle! Toivottavasti teillä tärpää pian uudelleen ja kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Täällä siis tuli pitkä kierto ja nyt on kp 3 ja yk 2. Olin jo melkein varma, että oon raskaana.. Mulle rupesi tulemaan pahoinvointiakin ja olo oli ihan sellanen. Mutta kai sitten vaan kuvittelin oireet itselleni. Pettymys oli suuri, kun täti kaarsi paikalle, mutta ei muuta kuin leuka pystyyn kohti uutta yritystä.. Noi mammaksin ovistikut on vaan ihan huonoja, pitäsköhän hankkia joitain muita. Mitä suosittelette?
palailen paremmalla ajalla juttuihinne, oon vähän pihalla nyt kaikesta..
 
Uuuuhjeah!! B) Ovistestissä testiviivan veroinen tumma viiva :D :D Vauvahommia siis tiedossa tänään :p

Piiperö Mie en edes muista, minkä merkkisiä testejä miulla on :| Ostin huutiksesta, kun sain halvalla nipun.
 
Vihdoin minäkin rohkenen mukaan.. :wave:

Esikoinen 10/06 ja masuyksiön vuokrailmoitus ollut vetämässä 11/07 asti. :( Yksi tuulimuna takana 04/08 ja nyt sitten alkoi yk7 tuon tuulimunan jälkeen, nyt kp1/29 menossa.. Kierto tosi säännöllinen, mulla ei oikeastaan oo minkäänlaisia peeämässiä kierron aikana, vain ensimmäisenä-toisena vuotopäivänä jotain alamahakipuilua..

Esikko sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta pillereitten lopettamisen jälkeen ja tuulimunakin tärppäsi heti toisesta kierrosta kun ehkäisyinjektion vaikutus oli loppunut, joten nyt kyllä mietityttää ja kerta kerran jälkeen kun menkat alkaa pettymys on suurempi kuin edellisellä kerralla. :'( Touhuilu meillä on kuitenkin sen verran aktiivista että sen piikkiin ei oikein tätä pitkittymistä voi laittaa.. Tässäkin kierrossa ovisviikolla (jos nyt ylipäätään ovuloin) touhuiltiin joka päivä sen viikon ajan.. B)

Mutta mitä jos onkin jotain vialla?

Esikon 2v neuvolan yhteydessä otinkin sitten puheeksi huolenaiheeni ja antoi ohjeeksi nyt seurailla aamulämpöä 3 kierron ajan ja jos nyt vuodenvaihteeseen mennessä toivottu raskaus ei ala niin heti alkuvuodesta aletaan selvittelemään mitä asialle voitaisiin ehkä tehdä.. Toisaalta ajatus tutkimuksiin menosta pelottaa ja jännittää ja toisaalta taas saisipa asiaan varmuuden että onko todella jotain vialla ja onko asialle jotain tehtävissä..

 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Nemu:
KUIS täällä nyt näin hiiiljasta on ollu??? onks kaikki vaavva hommissa? :whistle:
No ei... Ovista odotellessa, siihen on vielä n. 10 pvää. En mä tiedä, jotenkin vähän mennyt jännitys tästä yrittämisestä. Toki yritystä jatketaan, mut en enää jaksa jännittää joka kuussa... kuitenkin 4 kertaa mennyt 2 viikkoa pelkästään sen ajattelemiseen, ja joka kerta oon pettynyt. Pitäis tässä jotain muutakin saada aikaiseksi.
=)
 
Ensi kierrossa pitäisi ruveta popsimaan sitä clomien tapaista lääkettä.En nyt muista nimeä mutta se on joku uusi lääke.Ohjeessa oli että sitä syödään kp 2-6 eli mä syön varmaan joka kierto tuon satsin niin kauan että tärppää....Pitää varmaan katella että miten kauan yrittää tuolla konstilla ennenkuin siirrytään järeämpiin.

Muuta vikaa ei ole kuin että mä en välttämättä ovuloi joka kierrossa.Silloin kuin söin pillereitä ja esokoinen tuli niin lääkäri sanoi että ne pillerit edesauttoi raskaaksi tulemista.Joten pitäisköhän ruveta niitä vetämään????

Miehellä töissä sesonki joten vähän hiljaista sillä rintamalla.
Ajattelin ruveta tikuttamaan vasta huomenna..lääkäri sanoi että pitkä kierto tulossa taas kerran.

Kellopeliappelsiinille tervetuloa mukaan!!!!!
 
Onnea Mammastiina! Eikä ole tulemista tänne takaisin, hus hus :D

kellopeliappelsiini tervetuloa! Meilläkin esikko 10/06 :heart: Täällä yritystä 09/07 eikä ole tapahtunut mitään, esikko tärppäsi yk 4. Syyskuussa otettiin terveyskeskuksessa verikokeita mutta täällä (Helsingissä ) nuo lähetteet kestää niin kauan että varattiin ensi viikolle aika yksityiselle tutkimuksiin. Tsemppiä kovasti teille!
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista ja onnea plussanneille! :) :heart:

Te jotka saatte/olette hakeneet jotain hoitoa, miten kaikki lähti rullaamaan? Lääkäriaika? Mitä tutkimuksia? Mitä havaittiin? Mitä hoitona? *kyselyikä koko ikä* :headwall: :LOL:

Mua vaan niin kiinnostaa (ja pelottaakin) nämä, kun jos meilläkin edessä.. :/

Nyt aivan karmivat alamahakivut.. örk.. :x Ei muutaku buranaa kehiin! Ja illalla surkuhemmottelen itseäni punkku-glögillä ja herkuilla.. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kellopeliappelsiini:
Te jotka saatte/olette hakeneet jotain hoitoa, miten kaikki lähti rullaamaan? Lääkäriaika? Mitä tutkimuksia? Mitä havaittiin? Mitä hoitona?
Me varattiin lääkäriaika terveyskeskuksesta, kun yritystä oli ollu 8kk. Mentiin sen takia aikasin (yleensä odotetaan vuosi), koska mie olen sairastanu klamydian teininä. Aavistin, että jotain on vinossa.
Terveyskeskuslääkäri laitto miut lähetteellä keskussairaalan naistentautien polille, jossa asiaa tutkittiin ensin verikokein ja sitten tehtiin munanjohtiminen aukiolotutkimus (SSG). Ovuloimisessa on häikkää, eikä rööritkään ole auki :/ Miehen siittiöt tutkittiin, niissä ei ollu mitään vikaa.
Polilta meille tehtiin lähete yliopistollisen sairaalan naistentaudeille ja sieltä kutsua odotellessa söin clomeja (ovulaatiota avustavaa lääkettä).
Suunnittelukäynti oli 9kk siitä, kun oltiin käyty terveyskeskuslääkärillä, eli täälläpäin (Itä-Suomi) jonot vetää nopeesti. Käynnillä päätettiin sitten, että tehdään IVF. Hormoonihoidot pääsin alottamaan 4kk myöhemmin (oma moka, et menin niin kauan. Soitin väärässä kierrossa aikaa punktioo :headwall: 2kk oli sillon jonoa).
Hoito alko nenäsuihkeella, jolla ajettiin alas oma hormoonitoiminta ja seuraavaksi pisteltiin vatsanahkaan hormoonia, joka käynnistää kontrolloidun hormoonitoiminnan ja kasvattaa munasoluja tavallista enemmän. Päivää ennen punktiota piti pistää vielä "irrotuspiikki". Munasolut saatiin kerättyä ja niitä hedelmöittyi ja yksi alkio sitten siirrettiin kohtuun, mutta se ei lähtenyt kasvamaan :(
2 kk lepäilyn jälkeen tehtiin pakastetun alkion siirto, josta tuli sitten meiän ihana poika :heart:
Kaikkinensa yritettiin esikoista reilu 2v.

Tulipas romaani :D

Onnea Veera- :wave: :flower:
 
nyt pelottaa, mä olen hiukan vuotanut haaleaa vertan. soitin neuvolaan ja sanottiin että jos kipuja tulee niin lääkäriin mutta ei välltämättä ole mitään hämminkiä, mutta kyllä pelottaa.. mutta eiköhän se tästä. plussatuulia kaikille.
 
Kiin: No onpa teillä varmasti rankat ajat takana, mutta palkinto siitä on varmasti sen arvoinen.. :heart:

Saapa nähdä miten meidän käy.. Kaks kiertoa tässä ehtis vielä luomusti touhuilla masulaista, heti alkuvuodesta on luvattu tutkimukset aloittaa jos siihen mennessä ei tärppää "kotikonstein".. :/
 
Meillä yritystä nyt 4kk takana.Soitin yksityiselle ja heti saatiin aika jolloin miehelle tehtiin spermatesti ja mulle toi aukiolojuttu.Kaikki kunnossa.Mutta sain femar-reseptin jota alan nyt syödä että ainakin ovuloisin.Mäkin olen nuorempana sairastanut klamydian mutta esikoinen tärppäsi kun en muistanut syödä paria pilleriä.Ihan suunniteltu lapsi kyllä on,yritys piti vaan aloittaa keväällä mutta hän päätti tulla aikaisemmin.

Mä olen laihtunut 4kg kun ruokahalu on vähän kadoksissa.Sais vaan kaiken pois kun mua ällöttää oma kroppa ihan suunnattomasti.
 

Yhteistyössä