°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Myöntääkö muut tulevansa eka kaksplussalla koneen auettua :whistle:
Mun on ihan eka pakko tulla kattomaan kuulumisia, sit sen jälkeen voi tehdä pankkiasioita ym. vähemmän tärkeitä :LOL:

Ihanan sateinen ilma ulkona! Tai en siis mitenkään sateen ystävä ole pahemmin, mut niiin raikas ilma. Kyllä luulis neitosta nukuttavan hyvin, linnutkin laulelee =) Vetäis se eilenkin yli 2½ h vaikka olikin lämmin ilma.

Kesis: Huomaatko eroa edelliseen odotukseen, miten aika tuntui silloin kuluvan?
Musta silloin tuntui että ei sitten millään kulu riskiviikot ohi, ja muutenkin tosi hitaasti mateli.
Nyt ollaan jo voiton puolella ja tuntuu et kuukaus sittenhän vasta plussasin! On tosin päivät niin erilaisia, tyttö saa ajan juoksemaan oikein. Onneks ei vielä itse osaa juosta :LOL:

Kovasti muuten neiti kerää välillä rohkeutta että uskaltaisi ottaa askeleen ilman tukea. Pitkän harkinnan jälkeen kuitenkin pyllähtää istuilleen. No, kyllä se pian lähtee eikä ole enää äitin pikku vauva :snotty: Ei se enää niin pahalta tunnu kun on jo toinen vauva tulossa, nyt annan paremmin tytön kasvaa ja kehittyä isoksi :LOL:
 
Luminka Joo täällä päivystetään heti koneen avauduttua, en edes muista sähköposteja katsoa niin usein kun tänne pitää päästä. :D Ihan kauheeta, täytynee yrittää vähän rajoittaa. B)

Joo, mulla on vähän sama juttu, raskausviikoissa/päivissä ei tunnu pysyvän ihan niin hyvin kärryillä kuin esikoisen kanssa, aika tosiaan mateli silloin... Nyt kyllä toisaalta odotan sitä perjantain ultraa kovasti viimekertaisen keskenmenon jälkeen, mutta jos siellä näkyy että kaikki on kunnossa, niin varmasti menee odotus siitä eteenpäin mukavammin omalla painollaan. Poika tosiaan pitää täälläkin niin kiireisenä, onneksi. :heart:
 
Kesis: Tosiaan, ei meinaa aina muistaa millä viikoilla menossa! Viimeks jos joku olisi heti herättyäni kysynyt viikot niin olisin osannut samantien vastata :D Siinäkin oli varmasti uutuuden viehätystä. Nyt raskaus ei tunnu enää niin maatajärisyttävältä kun tietää millaista on!

Toki on ihanaa, aivan ihanaa olla raskaana mutta se ei ole enää koko ajan päällimmäisenä mielessä!

Alussa jopa unohdin välillä koko asian! Nyt on alkanut olemaan paremmin muistissa kun ei tarvitse enää niin pelätä keskenmenoa =)

Ootko muuten kotona seuraavaan äitiyslomaan saakka? Ootko vielä niin pitkälle miettinyt?
 
Luminka, joo, tavallaan helpottaa, kun tän kaiken on jo aiemmin kokenut. :)

Joo mä oon kans kotona seuraavaan äitiyslomaan asti. Olisin aikaisintaan mennyt muutenkin töihin vasta vuodenvaihteen jälkeen takaisin, mahdollisesti jopa vasta syksyllä 2009. Nyt saa sitten ihan huolella harjoitella kotirouvan elämää :D Täytyy tässä odotusaikana ottaa kaikki irti tästä leppoisasta elosta ja ottaa päikkäreitä pojan kanssa samaan aikaan, jne. :)
 
Kävin tänään toisessa sokerirasituksessa ja jännitän nyt miten kävi. Tuli jostain syystä kauheat mustelmat käsiin, ei ole ennen tullutkaan! Toivoisin ettei arvot olisi paljoa kohollaan(jonkun verran on, olen varma koska oli jo ekassa rasituksessa rv 15), en jaksaisi alkaa ravata missään TYKSissä enkä äitipolilla kun nyt on jo ísompikin lapsi jota täytyy ajatella.

Mun poika"vauva" on siis jo 10kk ja mäkin olen tässä välissä hoitovapaalla, on kyllä ihanan leppoisaa verrattuna viime raskauteen! Onhan lapsen hoitaminenkin välillä raskasta, varsinkin kun nyt hän on siinä iässä että alkaa vähän oma tahto ja temperamentti näkyä ja kuulua :heart: :kieh: .. mutta silti on niin ihanaa, kun ei tartte miettiä työasioita... kun odotin poikaa, opiskelin viimeistä vuotta ja kävin iltaisin töissä ja kauhea kiire ja ennen kaikkea stressi, lähinnä opintojen vuoksi. Valmistuin muiden mukana raskausviikolla 38 ja olin niiin onnellinen:) Päiväunia mä en kyllä osaa nukkua, mutta onneksi väsymystäkään ei ole kauheasti ollut. Poika nukkuu yöt pääsääntöisesti hyvin.

Tuo aika todellakin menee tosi nopeaan! melkein tulee paniikki että ehtiikö saada kaikki vauvaa varten valmiiksi, ja poikaa varten oli vappuna sairaalakassikin pakattuna:) Syntyi juhannuksena siis:)

Luulen että poika pian heräilee, äsken ähisi peppu pystyssä nenä lakanassa kun kävin kurkkimassa :heart:

vib rv 25+4
 
Heippa!

Kiirettä pitänyt koko päivän vähän vappuvalmistelujen kanssa ja lisäksi ollaan ulkoiltu, kun on ollu niin upea sää. Mitenköhän vähän sinne vaunuihin pitäisi oikein päiväunien ajaksi laittaa pojalle päälle, kun tuntuu, että helposti tulee kuuma :eek:

Mitäs vappusuunnitelmia teillä on? B)

very important baby kas, meidän pojat ovat ilmeisesti syntyneet ihan samana päivänä :heart: =) Oli varmasti hieno tunne saada opiskelut päätökseen ja vielä valmistua rv 38, aikamoinen suoritus B)

(.) Naama alkaa näköjään kukkia täällä, nice. Mutta onhan se sentään yksi raskausoire, joten annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan. :D Väsymys ei ota myöskään hellittääkseen, mutta kyllä se tässä menee, kun saa muuten kotosalla olla. :)
 
Kesis: Joo, täälläkin on kukat puhjenneet loistoonsa.. Tänään bongasin oikein nätin punaiset finnin :kieh:

Vappuna ollaan tytön kanssa kotona, mies lähtee ryyppäämään ihan kirjaimellisesti. Tai niin ainakin odotan herran huojuvana kotiin saapuvan! Ärsyttävää kattoa sitä krapulaisena, mut pitää se päästää pitkästä aikaa tuulettumaan..

Tosin aamupäivällä käyn kaverin luona, isukki hoitakoon neitiä sen aikaa. Vähän aikaa pitää päästä yksin pois kotoa! Sit grillataan ja viedään tuo kaljoittelemaan. Hyi yök sanon minä :/

Kaikki alkoholi nimittäin haisee pahalle :x
 
Hauskaa Vappua täältäkin!!

Me haettiin juuri matkahuollosta ne Habby Babyn sisarusrattaat. Olivat kuin uudet. Tosi kivat ja kevyet työnnellä ,kun tytön kanssa käytiin jo koeajolla. Mukana oli tosiaan kaksi ratasosaa, kaksi kantokoppaa, molempiin sade- ja hyttyssuojat. Ratasosa oli yllättävän tilava. Tyttö mahtuu siinä hyvin ottamaan myös päikyt. Selkänojan saa ihan vaakatasoon. Koppa on toki pienempi kuin norm. vaunuissa , mutta vauva mahtuu sinne varmaa pitkään. Varsinkin ,jos uusi vauva on yhtä pienikokoinen kuin sisarensa.

Meillä ei Vappua mitenkään kumasti juhlita. Tytölle ostettiin vappupillejä ja kaikille simaa. No nyt jatkamaan ruuanlaittoa.
-Poni ja Manteli 24+0
 
Vapunaattoa leidit! ajattelin kysäistä josko ketjuunne saapi liittyä uusi jäsen? Olen nyt vikkoll 12+ ja esikoinen on 10kk ikäinen. Ikäeroksi tulee siis noin 1vuosi ja 5 kuukautta. Esikoista yritettiin pitkään ja hartaasti ja sitten tjot meiningillä tätä kakkosta ja hups heijaa olinkin jo raskaana eli suhteellisen pieni ikäero tulee mutta ihan hyvä näin!


Osui silmään, että Poni06 oli Happy babyn sisarusrattaat hommannut, onko ne ne spider swingit? Ja ostitteko käytettynä vai uutena? Noita samaisia vaunuja olen kuolannut mutta ovat suhteellisen tyyriit... Meillä nyt käytössä Happy Babyn yhdistelmät esikolla ja olen tykännyt, jos sais ne myytyä hyvään hintaan niin ei tarvis ihan kamalasti laittaa lisää sitten noihin tupliin.

Minkäs muun merkkisiä tuplia ihmiset on täällä miettineet/hankkineet jos saan udella?


 
Heippa Jonskis ja onnea teille! Meilläkin samanikäinen poika:)

Hauskaa vappua! Me ollaan huomenna lähdössä reissuun mun isoveljen(pojan kummisetä) luokse joten tänään ei ihmeempiä suunnitelmia ole, pakkaillaan ja käydään kaupassa. Ihanaa lähteä, veli asuu "maalla" järven rannalla ihanassa paikassa(uskaltaisikohan uida?)ja siellä on kaksi ihanaa koiraakin.

Kivaa Poni että saitte vaunut! Meidän tuplat on ostettu vähän niinkuin varoiksi, kun pikkuinen saa kulkea ainakin alkuun liinassa suurimmaksi osaksi(isompi sitten yksösrattaissa). Ostin Emman peräkkäin istuttavat tuplat, kirppikseltä oikeastaan ilmaiseksi.. ne on siitä hyvät, että niissä on iso istumatila lapsille, meidän esikoinen on rotevaa lajia:) Pienet renkaat niissä on, mutta kun lunta ei täälläpäin hirveästi ole näinä nykytalvina, niin uskon että pitkälle pärjätään niilläkin.

:heart: vib 25+5
 
Hyvää vappua täältäkin!

Aamupäivällä oltiin puistossa vappujuhlassa, oli kivaa.

Minä ja tytskä mennään sukulaisten luo käymään tänään ja mies menee firman bileisiin, huomenna olisi sitten tarkoitus lähteä yhdessä grillaamaan anoppilaan. Vielä on vaan epävarmaa, että onko itse isäntäväki paikalla, vai ovatko jo lähteneet mökille. Mutta olen päättänyt, että sinne mennään joka tapauksessa!

Mä olen ihastunut Herquleksen tuplarattaisiin, niissä on kääntyvät etupyörät. Pitää vielä käydä syksymmällä liikkeessä koeajamassa, että ovatko hyvät.

Aurikoisia päiviä kaikille!

Niin ja viikot oli 14+6
 
Jonskis Löysin sattumoisin käyttynä. Maksoin 400? ,kun uudet olisi olleet 750?. Tuosta merkistä en tiedä, mutta ovat sellaiset missä on isot pyörät, ratasosia ja koppia voi käännellä eteen- ja taaksepäin. Me asutaan maalla niin noilla pääsee nyt liikkumaan talvellakin.
 
Tervetuloa Jonskis!

Rattaista on ollut juttua... Mä jo aikasemmin sanoin että meille ei tule, mutta nyt olen alkanut olla jo toista mieltä... Meillä on kuitenkin iso koira joka tarvitsee lenkkinsä ja esikoinen on kuitenkin vasta vähän päälle 2 kun vauva syntyy... Eli ehkäpä ne meillekin tuplat tulee...

Mutta se merkki... Brion double wave-rattaat on kivat, samoin herquleksen twin raptorit... Eilen nettiä selatessani törmäsin BabyWelt - merkkisiin rattaisiin jotka vaikuttivat kiinnostavilta... No pitää yrittää jotkut löytää ja jos käytettynä sais...

Oikein ihanaa vappua kaikille! Sää on ainakin mitä ihanin!!

Emppu & Papunen 17+4
 
Mahtuuko joukkoon? :)
Täällä olis 9 kk ikäisen pojan äiti, pikkukakkosen tulosta sain tietää viime perjantaina. Ambulanssi kyyti sairaalaan tarvittiin ensin :LOL: olin tehnyt viikkoa aiemmin testin joka oli negatiivinen, sairaalaan lähdin pahojen vatsakipujen takia. Raskaana ollaan!
Tänään oli kontrolli missä todella töykeä lääkäri sanoi että sikiö on kuollut aika varmasti kun ei sikiökaikua ole. Kuitenkin otettiinn vielä verikoe, jonka pitäisi olla alle 5 jos olisi keskenmeno, ja vain muutamia satasia jos olisi menossa kesken. Lukema oli kuulemma 200 tuhatta, ja että vahvasti ollaan raskaana :heart:
Nyt vielä kuitenkin vähän jännitellään että miten tässä käy, ens keskiviikoksi sain varattua ajan omaan tk neuvolaan jossa hoitaja katsoo löytääkö sydänääniä. Ja parin viikon päästä taas sairaalaan kontrolli. Tarkkoja viikkoja ei ole tiedossa, ilmoittelen sitten kun tietoa tulee :LOL:
 
Skye85: Huonosti pitäisi olla asiat jos tänne ei uusia mahtuisi :D Tosi törkeä lääkäri kohdallesi sattunut! En ymmärrä miks tuollaisia on töissä palveluammatissa |O Varsinkin raskaanaoleville tulee tuollaista ihme soopaa. Tuntuu hormoneiden ym. vaikutuksesta tuplasti pahemmalta :( Mut onnea siis uudesta tulokkaasta :heart:

Minä täällä istuskelen omassa rauhassani, masu täpösen täynnä kaikkea hyvää, eri salaatteja ja dippijuttuja =) Vielä olisi jätskitikku odottamassa mahaan mahtumista :D Pientä "hemmottelua" kun ei muutakaan vappumenoa.

Neiti nukkuu sikeästi huoneessaan, vihdoin. Ei ottanut nimittäin enää toisia päikkäreitä ja tuli ennätyspitkä valvomisputki, 7½ h! 5 tuntia taitaa olla pisimmillään.. No nukkuis nyt hyin aamuun asti :heart:

Eipäs tässä muuta, pikkuinen välillä heittelee voltteja selvästi masussa :heart:

-Luminka-
 
Ihana lukea kun moni pidemmällä olija jo tuntee liikkeitä! Niitä odotellessa...

Skye85: tosi kurja lääkäri sulle sattunut, ei kyllä minkäänlaista tunneälyä! Mut onneksi kaikki vaikuttaisi olevan kuitenkin kunnossa.

Rattaista vielä, mäkin ihastelin noita Herquleksen tuplia mutta ne on aikas leveät, 78cm kun markkinoilla olevat kapeimmat(babyweltit)on vain 72cm... Toki leveydessäkin on pulensa, tod näköisesti enemmän istumatilaa lapsukaisille. Babyweltillä oli peräkkäin istuttavatkin, haluaisin vierekäin istuttavat, mutta meillä on sellainen ongelma, että asutaan vanhassa talossa ja ulko-ovi on meillä vai 70cm leveä! Remotoitu on keittiö ja kylpyilat ja vaikka mitä mutta eteinen on alkuperäisessä kunnossa eikä sitä nyt taloudellisista syistä ole varaa lähteä remontoimaan varmaan pariin vuoteen joten rattaat pitäis aina kasata ennen sisään/ulosvientiä... Eli tästä syystä peräkkäin istuttavat vois olla kätevämmät.

No, on vielä aikaa miettiä onneksi.

"Hirvittääkö" muita joilla esikon ja kuopuksen ikäeroksi tulee alle 2vuotta? Itse välillä miettii että mahtaako esikoinen edes kunnolla vielä kävellä silloin kun kuopus syntyy... Mutta on sillä pienehköllä ikäerolla sitten paljon plussiakin.

Mitäs teidän vapuunne kuului? Me käytiin eilen kävellen terassilla limulla poika mukana ja miehen veli perheineen. Ja tänään oltiin mun vanhemmilla munkkeja syömässä, nam!

Nyt saunaan ja unten maille, poikakin vihdoin nukahti, menny ihmeelliseksi nämä illat. Ennen nukahti ihan itsekseen omaan sänkyyn mutta nyt saa hyssytellä ja sylitellä ja vaikka mitä! Ja siltikin saattaa tunninki itkeskellä eikä siitä sitten pääse viereltä mihinkään lähtemään. Välissä on otettava syliin että rauhoittuu. Toivottavasti ohi menevä vaihe...

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Terve vaan kaikille täältäkin pitkästä aikaa!

Päivät menneet nyt niin hujauksessa ettei ole koneelle kerennyt. Tänään mulla on vapaapäivä niin ehdinpä nyt hetkeksi. Vappu meni kivasti, oltiin miehen siskolla grillamassa aattona ja meidän vappumimmi simahti jo yhdeksän aikaan niin että piti sit lähteä kotiin nukkumaan. Eilen pyöräiltiin vapputorille ja Vappumimmi joka rakastaa pyöräilyä uudessa hienossa istuimessaan =) kiljui riemusta takana ja hakkasi äitiä selkään. Vissiin meinas että vauhtia lisää ;)

Tervetuloa Jonskis minunkin puolestani! Meillä myös mennyt nukkumaan meno iltaisin hulinaksi :/ Huutaa ja raivoo riippumatta siitä istuuko vieressä vai onko koko huoneesta pois. Vasta kun on aikansa mesonnut niin uni tulee sit väkisin, mut välillä menee iltakymmeneenkin kunnes nukahtaa. Ennen tätä vaikeaa vaihetta nukahti kiltisti kahdeksan aikaan... Voi voi, niitä aikoja muistellessa. Tyttö nyt siis pari viikkoa reilu vuoden ikäinen. Täytyy toivoa että on vaan joku vaihe ja helpottaa pian...

Täällä kärsitty enemmän tai vähemmän pahoivoinnista päivittäin. Nyt on hyvä päivä menossa ei juurikaan okseta mut eilen oksetti melkein koko päivän ja helpotti vain hetkellisesti kun nakerteli koko ajan jotain. Jännää että vaihtelee näin hurjasti, nytkin on ihan hyvä olo (koputtaa puuta..) Pahoinvoivampi kuitenkin olen kun mitä olin esikosta :/

Mua myös hirvittää välillä tuo ikäero, meillä sitä tulee 1v 8kk. Varsinkin noita iltoja jännitän jo etukäteen kun meillähän mies on iltaisin töissä ja jos tuo esikko ei opi nukahtaman itsekseen ennen vauvan tuloa niin huh heijaa...! Siinä sitten vauva kainalossa nukutetaan vanhempaa... No eiköhän sitä jotenkin pärjätä...

Kaunista viikonloppua kaikille toivottelee,
Torey 6+2
 
Torey:Vähän on sulla samat huolenaiheet kuin mullakin. Illat nimittäin mietityttävät miten tulee onnistumaan. Tää meidän neiti meni nukkumaan vasta puolen yön maissa, illat oli imetystä, nukahtelua huutoa ja sitä rataa... Et kuinkahan sikeästi neiti nukkuu jos vauvalla samanlaista? Ja entä jos tulee koliikki :snotty: Joo, ei passais murehtia näitä, kun ei voi tietää etukäteen millaista tuleman pitää!
Tosin ompahan teidänkin esikoinen jo vauvan syntyessä "iso", tiedä miten hyvin jo osaa yksin jäädä nukkumaan =)
Meidän tyttö ei osaa nukahtaa jos joku jää viereen, parempi niin. Ongelma tulisi jos vauva tarvitsisi juuri silloin tankkausta ym.!

Aivan mielettömän ihanat ilmat! Tuossa miehen kanssa äsken juotiin terassilla päiväkahvit (huomaa, kahvi saattais jälleen maistua tauon jälkeen! ) tytön nukkuessa etupihalla varjossa. Ihana on ihailla kukkien kasvamista ym.. Ja tarkkailla milloin puihin alkaa lehtiä tulemaan =) Oon ehkä vähän höpsö, mut nää asiat saa aina hyvälle tuulelle :D

Kohta lähetään kauppaan, pitää jo viimein investoida kastelukannuun! Sit jotain grillattavaa ruoaksi, mitäpäs muutakaan B) Ukko meinaa ostaa terassin pesuainetta ja puuöljyä. Tulee vähän siistimpi kun viime keväänä sekin homma jäi tekemättä :whistle:

Aurinkoisia päivänjatkoja B)
Luminka ja piiperö 13+6
 
Tervetuloa uusille!

Pääsettekö muut suoraan tänne sivuille? Mä en ole päässyt moneen päivään, googlen kautta sitten tulen... Hankalaa.

Meidän lapsille tulee ikäeroa n. 1 v 7-8 kk, ja kyllä, minuakin hirvittää! Ihana kuulla, etten ole ainoa, olenkin vähän potenut syyllisyyttä, kun vaan stressaan etukäteen kaikilla asioilla. Mutta tosiaan illat, aamut, aikataulut, syöttämiset, oih, kädet täynnä työtä tulee olemaan! Toivon että esikoinen sentään ennen sitä oppisi kävelemään, on nyt 1 v 2 kk ja vielä kulkee konttaamalla, on aika aransorttinen tapaus, ei kyllä vahingossakaan irroita käsiään tuesta kun seisoskelee! Ja minua myös pelottaa, että yrittääköhän esikoinen tyyliin repiä vauvalta silmät päästä jos selkänsä kääntää. No, ehkä ei pitäisi niin kovin etukäteen murehtia tällaisia juttuja...

Me mennään huomenna varmaan mökille, vähän jännittää että mitenkä menee, kun itse oksentelen vielä aika usein, ja yöllä pitää moneen otteeseen vessassa käydä. Ja tietysti sekin, että miten tytön kanssa siellä menee. Olenkohan mä hiukan turhan helposti stressaantuva tapaus, kun kokoajan jotain huolehdin :D

Mutta juu, mukavaa viikonloppua kaikille!

Kirsikka rv 15+1
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille! :wave:

Jonskis, olihan sulla laskettu aika marraskuussa? Yritin ilmoittamistasi raskausviikoista nopeasti laskea, niin laitoin sut sitten marraskuun kohdalle :)

Mua ei vielä ainakaan ole hirvittänyt 1,5 vuoden ikäero, oon sitä mieltä että kyllä ne asiat sitten omalla painollaan hoituu :D Esikoinen on kyllä ollut ihan "unelmavauva", tosi helppo ja aurinkoinen tapaus, voi siis olla että mulla on ihan liian ruusuinen kuva siitä mitä tuleman pitää. B)

Me käytiin tänään siellä alkuraskauden ultrassa, tuli sitten kuitenkin varattua ultra liian aikaisin sydämen sykkeen toteamista ajatellen :ashamed: Sikiöpussi kyllä löytyi ja oli ihan oikeassa paikassa. :heart: Gyne laski, että mulla on menossa 6+2, ja sanoi, ettei näillä viikoilla tarviikaan vielä mitään muuta näkyä kuin se siköpussi. Että sikäli hyvillä mielin, mutta toisaalta, enpä saanut sitä varmistusta mitä kaipasin. No, oma vika kylläkin. :snotty: Mutta varattiin viikon päähän uusi aika, silloin pitäis jo jotain muutakin näkyä... Siihen asti mä oon varmaan aika lailla täällä taustalla vaan.

Aurinkoista loppuviikkoa! B)
 

Yhteistyössä