°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Valtavasti onnea Buffo ja Lappitar!!!! :flower: :heart: Kiva että sitä porukkaa alkaa valumaan tänne sieltä "vanhasta" pinosta :D

Tänne ei kuulu mitään erikoista, kotidoblerilla ei kuulu vielä sykettä, josko torstaina neuvolassa saatas kuulumaan.. Perjantaina sitten np-ultra, kylläpä päivät matelee kun oikeen oottaa jotain!

mamina ja taotao 10+4
 
Ekaks onnea hirmuisesti Lappitar! =) =) =)

Nyt se talvi sit tuli, toppakamikset piti neidille vielä ettiä kun ulos laitoin nukkumaan! Eipä siinä, paremmin nukuttaa raikkaassa ilmassa =)

Mitens olette tytöt voineet? Onko jouduttu pöntölle juttuja kertomaan? :/

Mulla on mennyt hyvin, mitä nyt tätä nenän tukkoisuutta välillä kiroan. Nenäliinoja saa olla jokapaikassa et saa niistää kun vesi vaan valuu :headwall:
Selkään meinaa välillä koskea, mut ei paha vielä kun tukivyötä muistaa käyttää!

Masussa muljuaa ihanasti =) Ja vähän alkanut jo pömppö näkymään :heart:

Nyt taidan lähteä kahvin hakuun, alkaa tulemaan taas sekin nautinto takaisin :p

Luminka rv 14+3
 
Kivaa kun uusia tulee! Onnea hirmuisesti plussan johdosta!

Mä oksennan edelleen joka aamu, sama valitusvirsi siis täällä. Mieskin oli alkuun jotenki tosi ymmärtäväinen mutta nyt kai tästä on tullu jo niin rutiinia ettei se ymmärrä että oon päivä päivältä väsyneempi vaikka yritän olla positiivinen kun kaikki on aamujen jälkeen aina ihan hyvin... Mutta on tää suoraan sanottuna aika kamalaa ja kuluttavaa. Kun tietäis koska tää loppuu!!! Tai no, viimeistään kai Marraskuussa :LOL: Huh, ei kai sentään... koko päivän etoo mutta se tunne on ihan mitätön verrattuna siihen oksentamisen kamaluuteen. koittakaa jaksaa vaikka aina sama aihe mulla onkin :ashamed:

No mutta ihanaa tosiaan huomenna päästä kurkkaamaan asukkia, ja kovasti odotan että liikkeitä alkaa tuntumaan! Vaan eipä kai ihan vielä. Ja huomenna saan sen virallisen la:nkin sitten, jee!

Nyt taidan mennä ruokikselle.
 
Kiitos kaikille kovasti onniteluista ja tervetulo-toivotuksista! :heart:
Vieläkään meinaa todeksi uskoa, mutta kai se on vaan uskottava =)
Paha olo kyllä on jo alkanut joten se kyllä lisää tätä uskoa tähän uutiseen.

Jonskis täällä ainakin tiedetään kuinka kamalaa tuo oksentaminen on. Esikoisesta olin niin huonossa kunnossa että jouduin tiputukseen ja ekojen kuukausien aikana tippui 10 kg painoa. Pelottaa aika paljon miten nyt käy... Haluaisi kuitenkin pitää tän vielä omana tietonaan, mutta aika vaikeaa jos alan pitkin päivää taas oksentamaan tai sitten joudun jäämään saikulle. Mutta ehkä tämä jäisi vaan tähän kuvotukseen, olen nyt yrittänyt kyllä syödä kovasti vaan.

Mutta nyt takaisin töihin, kai niitäkin pitäisi tehdä vaikkei eilen ja tänään paljon muuta ole päässä pyörinyt kun tämä yksi asia... =)
 
ainiin, sitä mie vielä paljastan, että hölösuuna en osannut olla hiljaa, kaikki tuttavat ja sukulaiset (tai ainakin lähes kaikki) kuuli meidän uutisesta jo parisen viikkoa sitten, vaikka piti olla hiljaa np ultraan saakka.. :ashamed: :)
 
mamina: Tuo on ihan tuttua :LOL: Minä tosin paljastin "vain" kaikille kavereilleni sekä minun perheelle. Mies sai luvan vasta np-ultran jälkeen :whistle: Ultrasta tultua ajelin samantien työpaikalle kertomaan etten olekaan vielä ensi syksynä palaamassa takas, saattaapi vierähtää jopa seuraavaan :LOL:
Nyt varmaan sukukin teitää, äidillä lupa kertoa ja sehän innoissaan ilmoittaa pääsevänsä taas mummoksi =)
 
Täällä jännitellään huomis aamua.. varasin tosiaan omaan tk:hon ajan jossa kuulostellaan sydänääniä, oulaskankaan sairaalassa kun eivät niitä löytäneet. Jos ei nyt löydy, on ens viikon keskiviikkona taas aika sairaalaan, ja jos siellä ei vieläkään näy, aikovat kaapia vauvan pois :'(

Tuntuu kamalalta kun sanovat noin, varsinkin kun omien laskujen mukaan olisin tuolloin noin 7 viikolla. Kälyllä sikiökaiku näkyi vasta 9 viikolla, ja nyt on lapsi jo syntynyt ja ikääkin yli vuoden =)

Pelottaa :'(

Muttah...
Onko muilla ollut jo pahoinvointia? Itellä koko ajan sellasta "kohta oksennan mutten oksenna kuitenkaan"-oloa... :(

Ja täällä on myös orvokit laitettu ruukkuihin :)

Täältä myös onnittelut uusille tulokkaille! :flower:

Me ollaan kerrottu raskaudesta molempien vanhemmille ja sisarukselle, parille parhaalle kaverille. Miehen vanhemmat eivät niin kovin mielissään olleet... :/ vaikka mitäpä helv*ttiä se niille kuuluu... Mies tahtois kertoa varmaan enemmän tästä kuin minä, ite en tahtois että kukaan saa vielä tietää, niin epävarmaa jatko kun on.

Mutta nyt nukkumaan jotta jaksaa aamulla aikasin herätä neuvolaan...
 
Iltoja!

En ookkaan muutamaan päivää käyny ja mitäs mitäs!! Onnea valtavasti Buffo ja Lappitar!!!

Oli niin ihana viime viikko ettei paljoa sisällä oltu. Tosin mies sairastui oksennustautiin vappuaattona :x No mutta onneksi jo vappupäivänä jaksoi paremmin. Perjantaina käytiin korkessaaressa, ja meinas tulla mukaan pari kamelia ja muutama muukin eläin kun likka oli niin innoissaan :LOL: masu kasvaa kovalla kyydillä ja potkut on jo ihan mojovia! Enää viikko rakenneultraan....

Skye - Onpas teillä jännät paikat. Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Kesis - Perjantaihin on oikeesti tooosi lyhyt aika. Ja siellä se pieni :heart: sitten pompottelee, eikös niin?!

Luminka - mulla on sama vaiva! Nenä tukossa koko ajan. Kannattaa kokeilla humidose- nenäsuihketta! Se on tosi hyvää!

Jonskis - Jaksamista pahoinvoinnin keskelle :hug:

Jospas sitä lähtisi nukkumaan. Viime yönä piti kytätä lätkää ja ensi yönä sama edessä :D . Onneksi tyttö nukkuu vielä parin tunnin päikkyjä niin saa äitikin päivällä nukkua :D

:wave:

Emppu & Papunen 18+3
 
Lappitar Onnea suuresti ja tervetuloa tänne puolelle!

Skye85 Jopas siellä ollaan hätäisiä tutkimuksissa. Jaksa vain itse odotella rauhassa moisista kommenteista huolimatta. Toivottavasti huomenna jo näkyy jotain. Mulla oli alkuraskaudessa mahakipuja ,jolloin epäiltiin kohdunulkoista niin silloin ei edes ultrattu ,kun oli niin varhaista ,että ei olisi mitää varmasti näkynyt. Kävin sitten useamman kerran verikokeissa ,joissa seurattiin istukkahormoonin nousua.

Jaksuja kaikille pahoinvoinnin kanssa kappaleville. Mulla ei ole ollut kummassakaan raskaudessa yhtää pahoinvointia. Alkuraskaudessa vaivona ovat olleet vain armoton väsy ja nälkä. Myös liitoskivut olleet ajoittain melko hurjia. Näitä ei juuri ekassa ollut.
No nyt taas sohvalle kattoon lätkää. Tyttö nukuu jo..mikä aika epätavallista, että näin aikaisin.
-Poni ja Manteli 24+6
 
Kylläpäs olette kirjoitelleet ahkeraan :whistle: . Itse en ole valitettavasti ehtinyt kiireiltä pahemmin kirjoittelemaan.. Vappu oltiin Tukholmassa ja kun lauantaina kotiuduttiin, alettiin kokoon pojalle leikkimökkiä (ostettiin se 3 v. lahjaksi). Nyt se tönöttää valmiina tuossa pihassa ja kyllä on ollut mieleinen!
Tänään on vihdoista viimein tuntunut liikkeitä pitkin päivää -kyllä niitä on odotettukin ja voi, kuinka ihanilta ne tuntuukaan! Perjantaina on normi neuvola ja parin viikon päästä 4D -ultra, sitä odotellaan kovasti!
Onko teillä ollut esikoisilla vaipparoskista tai oletteko ajatelleet hommata sellaista? Tuli mieleen, kun oli Lastentarvikkeen mainoksessa se nyt tarjouksessa 29 euroa, että josko sellaisen ostaisi. Esikoisen kanssa ei tarvittu, kun meillä oli edellisessä kodissa kodinhoitohuoneessa hoitotasot ja luonnollisesti roskis, mistä sai hyvin pistettyä pihalle. Nyt kun ei kaikki tilat ole vielä käytössä, niin joudutaan laittaan hoitopöytä meidän makkariin ja ajattelin, että tuollainen vaipparoskis ei käryäisi... Kokemuksia?
 
Nyt minä en olekaan niin varma että millaiset tuplavaunut tahtoisin! Aluksi olin niin Jovi landejen kannalla. Mutta, kun miettii miten kauan vauva nukkuisi niissä, ja ne eivät jokatapauksessa mahtuisi meidän kodinhoitohuoneen ovesta muuta kuin kasattuna. Niin tahtoisinkohan sitten jotkin kevyemmät? Kun seuraavana kesänä kakkonen voisi istua myös rattaissa ja jotkin kevyemmät olisivat jo kivemmat!

Me ei yleensä käydä kaupassa vaunuilla, joskus lähikaupassa, joten ihan lenkkeilyyn vaunut tulisivat.

Mut mitenhän kun tulee talvi vauvan syntyessä ja tänne kuitenkin tulee lunta.. Yhdet rattaat olisi kivat, http://www.carenababy.com/CARENA/Finland/STROLLERS/

Noissa olisi kätevä kun saisi esikoisen kasvot menosuuntaan ja vauvan itseenpäin kyytiin. Saisi vauva rauhassa nukkua neidin katsellessa eteenpäin!
Nuo olisivat kätevät ottaa kaupungille autoon mukaan jos haluaa käydä kauppoja kiertelemässä.

Sanokaas mielipiteitänne! =) Tai jos jollain olisi vastaavanlaisista tietoa!

-Luminka-
 
Noniin, kyllä se tk:n labrakin oli sitä mieltä että tää mamma saa toisen vauvan...

Mahassa muljuu ja pistelee, nippailee, joten kyllä siellä jotain varmasti on.. :D Muita oireita ei sitten VIELÄ ookaan mutta esikosta aloin oksentamisen rv 6 ja lopetin rv 13 joten odotettavissa on.. Eka neuvolakäyntikin varattu, 5.6... Jännää!! :D

Joku kysyi tuosta vaipparoskiksesta, uskoisin, että on melko turha kapistus. Meillä oli sellanen läpällinen tavallinen roskis huoneessa, jossa hoitoalustat ym sijaitsi ja ihan hyvin pysyi hajut loitolla. Tietenkin silloin, kun roskis tyhjennettiin, pöllähti mukavat hajut mutta se oli vain sen hetken.. Nyt uskon toisen kohdalla, että kakkavaipat heitän suoraan ulos ja pissa vaipat sitten johonkin roskiin, esikoisen kanssa toimii ainakin tällä hetkellä hyvin. Paitsi että kuukauden päästä otan tuolta raukalta vaipat pois ja saa opetella kuivaksi! Tulee 2,5 v täyteen joten on varmaankin jo valmis. Pakko jättää kaikki kerralla pois koska on niin kiintynyt noihin vaippoihin...

Eipä muuta tällä kertaa :wave:
 
Tässä olis taas yksi uusi pikku kakkosen odottaja, taidan jo uskaltaa liittyä iloseen seuraanne vaikka vasta eilen sainkin plussan... Tossa vieressä lattialla vipeltää 11kuinen poika ja nyt tosiaan tärppäsi uusi tulokas ekasta yrityksestä! Olen vielä aika äimänä mutta toisaalta tiesin melkein testin tuloksen jo etukäteen kun oli vaan niin sellainen olo. Sama homma esikosta, mä vaan tiesin. Aina kun oon testaillut negoja niin oon suunnilleen hyppinyt pitkin seiniä sen odotusajan ja plussaa testatessa ollut ihan tyyni. Laskettu aika olis 15.1, melkein sama kun mun miehen synttärit!
 
Luminka, paljos nuo rattaat maksaa uutena/käytettynä? meinasitko noita buggy- vai swing-malleja? Mie haluisin käytettynä x-adventure twinco:t, mut ne kun googletin, niin löyty jotain keskusteluja et niit ei myydä suomessa kun renkaat eivät kestä pakkasta tms.. :| siis nimenomaan ne oisin halunnut, jos jotkut hankittas..
 
Hieno homma Lappitar! :heart:

mamina: Swingejä mietin, jostain näin hinnan 329 muistaakseeni! Vähän vaan mitetityttää kun eivät oikein lumituiskussa suojaa, mut harvemmin viime talvenakaan sellaisella kelillä tuli lähdettyä!

Onnea sisi! Meillä myös 11 kuinen "vauva", kuun lopussa jo 1-vee :snotty: No, ei kauan mene kun on jo vastasyntynyt hoidettavana =) Oletko kirjoitellut joskus kesämassut2007- pinoon? Mä lueskelin odotusaikana heidän juttujaan, en vaan koskaan vaivautunut itse tunnuksia tekemään.. Siinäpä olisi hyvin sairaslomalaisen aika vierähtänyt :p Kuullostaa siis sinun nimimerkkisi tutulta..

Minä kohta lähden saunaan, jälleen vietän iltaa yksin, neidin sain juuri sänkyyn vietyä ja taitaa jo nukkua =) Mies tulee 22.30 töistä. Ihan kivaa olla yksinkin, rauhassa ja hiljaisuudessa =)

Luminka ja piiperö 14+4
 
Ihanaa Lappitar!

Ja tervetuloa Sisi!

Olin tänään niskaturvotus ultrassa, kaikki hyvin. Esikolla nt oli 0,9, nyt tällä vauvalla 1,4 mutta alle 3 on hyvä, silti tyhmänä olisin jotenki "toivonu" et olis ollu alle 1... No, hölmöä tämmönen! Jännä miten aika menee nopeasti, kolme viikkoa sitten ultra kuvassa ei näkyny vielä raajoja mutta nyt tässä kuvassa näkyy jo jalat ja kädet ihan selvästi eikä pääkään ole enää ihan niin iso suhteessa muuhun vartaloon. Ja 7-8 viikon päästä jo rakenne ultraan, hui!

Ihanaa, tuplavaunu keskustelua! Oon kattellu niitä vaikka ja mitä ja harmittaa kun ei ole yhtä semmosta myymälää jossa myytäis kaikkia merkkejä ja niitä vois kokeilla samassa paikassa.. Meillä on sitäpaitsi 70cm oviaukko joten jos emme osta peräkkäin istuttavia(joita en haluais...)niin sitte rattaat pitäi joka kerta siään ja ulosvietäessä kasata.. Onkohan siinä liikaa hommaa kahden pikkuisen kanssa... Rippuu tietysti kasausmekanismin helppoudesta... Meillä onkoira joten nykyset vaunut otettiin kolmipyöräset, ne on osoittautuneet todella näppäriksi ja kun etupyörän(tai oikeammin siinä on kaksi pyörää yhdessä) lukitsee niin kulkevat lumessakin ihan hyvin. Ja sit mä oon vielä niin pikkumainen et haluaisin myös hyvännäköiset vaunut... Eli kertokaahan toki mitä merkkejä harkitsette ja mihin sitte päädytte, tää asia on nyt meillä tapetilla :LOL:

Nyt pikaiseen suihkuun ja sit tuleekin Greyn anatomia johon olen aivan koukussa vaikka muutoin tuleekin aika vähän telkkua tuijotettua nykyään.

:wave:
 
Luminka Joo, kesämassut2007-pinossa tosiaan kirjoittelin odotusaikana aika aktiivisestikin, mutta vauvan syntymän jälkeen aika vähän. Aluks ei ehtinyt ja sitten se vaan jäi... Tuolla kuumeilija-puolella on pari muutakin kesämassulaista, joiden toivon liittyvän tälle puolelle ihan lähitulevaisuudessa!
Mäkin oon katellut noita Carenan swingejä, ne olis aika edulliset ja niissä saa vauvan itseä kohti ja isomman kasvot menosuuntaan. Ainoa vaan, että niihin ei kuulemma oo saatavilla sadesuojaa, mutta kuvittelisin, että joku yleismalli kävis? Vai käyköhän se sillon kun kaverit istuu/makaa eri suuntiin...? No, en oo niitä kuitenkaan ostamassa kun ehkä veronpalautuksesta jos kaikki menee hyvin. Oonpahan vaan kerennyt jo ajattelemaan tätäkin asiaa :whistle: :ashamed: Oon tällä hetkellä kotona hoitovapaalla eli penninvenytyskuurilla. Lokakuussa piti mennä takas töihin, mutta enpäs sitten taidakaan, toivottavasti! jep, nyt nukkumaan, öitä vaan...
 
Neuvolassa käyty.. ensin katsottiin vatsan päältä ultralla, terkka sanoi että kyllä täällä sydän lyö, varmuudeksi katottiin vielä alakautta, ja kyllä! Näin sen jo itsekin :heart:
Siellä se meidän pikkuisen sydän sykki niin kovasti! :)
Nyt on helpottunut olo.

Tosiaan, meidän LA on 20.12, raskausviikkojahan nyt on 7+4. Ja jos synnytyssairaalaa haluaa jo merkata niin meillä se tulee olemaan sama kuin esikoisella Raahen aluesairaala; RAS. :)

Ite on tullu kateltua myös noita tuplavaunuja/rattaita, mutta en oikein oo vielä niin tarkalleen asiaa ajatellut. Mietin vain, että ne jotka meinaa hommata tuplat, aiotteko pitää myös perusvaunut vai luovutteko niistä? Rupesin vain miettimään sitä, että jos vauva menee päiväunille, eikä esikko mukaan, niin onko se mukava laittaa aina tuplat? Sama asia jos menee muuten vain ulkosalle...
 
Vaunuista jälleen... Pidetään joo noi "yksöisvaunut" vauvan päiväunia varten! Todennäköisesti joutuvat ulkoruokintaan, en säästele kun eivät mitkään uudet ole! Ja jos lähdetään mummoloissa käymään, otan ykköset mukaan, ihan nukkumista varten.

Ja talvi kun tulee, voi esikoista vetää vaikka pulkalla tai voi muuten peuhata ulkona kun laitan vauvan vaunuihin nukkumaan.

Eli aika kovalla käytöllä vielä tulevat olemaan!
 
Skye85 Onnea ihanista ultra kuulumisista!!

Sisi Onnea plussasta ja tervetuloa !!

Vaunuista. Me ostettiin ne Habby Babyn tuplat niin kuin aikaisemmin pinossa kerroinkin. Ne on kyllä yli-ihanat, joten suosittelen. Etenkin jos tarvitsee vaunuja ,joilla pitää päästä liikkumaan soralla ja sohjossa. Carenassahan on myös hyvää tuo ,että saa vaavin itteensä päin ja taaperon menosuuntaan. Meillä on muuten omat sade ja ötökkäsuojat molempiin puoliin. Säästämme vauvalle nukkumavaunuiksi yhdistelmät. Ne meillä onkin sellaiset happismallin Borat, jotka ihan toimivat ja niissä mahtuu pitkään nukkumaan. Vähän on raskaat ja kankeat käyttää. Taaperolle on sitten Brion Zenit rattat, joissa hän edellen nukkuu päikkärit ulkosalla. Nämä on kyllä olleet hyvät.

Täällä ollut melko huono päivä. Suppailee ihan yliherkästi ja alapäässä ikävää painetta. Taidan joutua aamulla soittamaan neuvolaan ,jospa meidän lääkäri olisi jo lomalta palannut ja voisi vähän minua tutkia. En taida pystyä odottaan ensi viikkoon ,kun alkaa niin stressata tämä vointi.

Nyt takaisin jääkiekon pariin.
Hyviä vointeja kaikille!!
-Poni ja Manteli 25
 
Luminka kommentoin ihan tällee ohimennen et katoin itekin noita tuplia ja vaikuttivat ihan kivoilta!nyt ollaan noiden Happy baby Spider Duo tai spider swingien kannalla, (jotka Poni06 osti kans )ovat melko samanmoiset.Itekin just aattelin ettei viitti niitä oria ostaa kun meillä kuitenkin toi esikko on jo "iso" mies :)
Skye85 me aijotaan kyllä noi esikon Bora Kombit silti pitää, sit meillä on myös Emman Bmx-matkikset.Poika nukkuu edelleen päikkärit ulkona joten saa nukkua edelleenkin.eikä meillä tosiaan varmaan tuu tuplille kovin pitkää käyttöikää niin ostetaan sitten myöhemmin noihin vaan seisomalauta pojalle.
nyt tyhjeni pää kaikesta, täällä ollaan pojan kanssa molemmat kipeinä ja olo on sen mukainen |O
tervetuloa uusille kirjoittelijoille ja onnea plussasta!
Nyt kyttään piirrettyjä pojan kans!

Daydreams ja pipana 22+4
 

Yhteistyössä