°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Kesis Ihanaa!!!! :heart: Isot onnitteluhalaukset! Ihan tirahti taas tippa linssiin sun fiiliksiä lukiessani.. :'( Onnentippa tietenkin! :heart: Varmasti on huojentunut olo! Kylläpä tuli tosi hyvä mieli itellekin sun uutisista.. Tässä mittailin sormillani, et kuinka suuri se pähkinä jo on.. :D Ei vielä ihan maapähkinäkään, ehkä sen poikanen korkeintaan. :heart:
Katotaan kuin mun käy, jatkanko salamyhkäistä hiiviskelyäni täällä hamaan loppuun saakka vai pääsisinkö oikeen listoille saakka. :whistle:
 
Ihanaa Kesis! =) =) =)
Loistavia uutisia, ja minä kun luulin et tänne ei ollut kukaan pitkään aikaan kirjoittanut. Olis vaan pitänyt pinkka avata :whistle:
Nyt saat tosiaan vähän huokaista :heart:

Hienoja kuulumisia myös maminalla =)
 
Terve pitkästä aikaa!

Enpä ole kirjoitella ehtinyt hetkeen. Töissä päivät on yhtä vilinää ja illalla tyttö pitää kiireisenä kunnes sitten pienen ikuisuuden jälkeen saan hänet aina vihdoin nukkumaan. Tänään meni suht kivuttomasti =)

Kesis, ihanaa että teillä on kaikki hyvin!! :heart: Nyt vaan nautit täysillä raskaudesta turvallisin mielin!

Pilkkis tsemppiä piinaviikkoon! Olis se vaan niin ihanaa jos liittyisit ihan virallisesti tänne meitin mukaan! Täällä peukalot kramppaa sun puolestas d =) b :heart:

Onpas teillä ollut nopeita ja hurjia synnytyksiä, huh. Mullakin oli kyllä hurja mutta nopeesta ei tietoakaan :LOL: Synnytys käynnistyi täälläkin vesien menolla aamukuudelta ja supistuksia tuli sitä lähtien tasaisesti viiden minuutin välein. Tyttö oli raivotarjonnassa ja synnäriltä sanoivat ettei ole kiire, voin tulla kun siltä tuntuu. Yhdentoista maissa aamupäivällä sitten mentiin ja kipeistä supistuksista huolimatta olin vasta sentin auki :eek: Lapsiveden menon takia käskivät kuitenkin jäädä ja sitten sitä odoteltiin... Koko päivän tuli supistuksia ihan tasaisesti 5 min välein ja illalla klo.20 alkoi olla jo niin tuskaa että siirryttiin saliin. Ja uskokaa tai älkää tämä mamma oli silloin 3cm auki :eek: :eek: Silloin jo vähän kyllä pisti masentamaan! Klo.23 VASTA aloin saada oksitosiinia vauhdittamaan avautumista ja pistivät epiduraalin. Kätilö suositteli sitä koska koko päivän supistelun jälkeen se auttaisi siihen että jaksaisin sitten myös ponnistaa kun se aika tulisi. Niinpä minä luotin häneen ja suostuin vaikka olisin itse vielä kestänyt kivun ilmankin. Eipä juuri vauhdittunut ei. Epiduraali laitettiin kolme kertaa ja vasta klo.3.00 olin täydet 10 cm auki. Sittenpä pitikin ponnistaa mutta minultapa alkoikin supistukset loppua siihen!!! Kätilö sanoi että supistusheikkkous johtui kohtulihaksen väsymisestä, kuulemma ei epiduraalista. Supistuksia tuli harvakseltaan ja minä ponnistin hampaat irvessä. Sitä lystiä sitten kestikin kaksi tuntia kunnes tyttö revittiin imukupilla ulos klo.5.07 kun sydänäänet olivat jo takykardiset. Happikaappin joutui mutta saatiin tyttö kuitenkin syliin parin tunnin jälkeen. Koko homman kestoksi tuli siis 23h ja tytön tulehdusarvot nousivat seuraavana yönä niin että joutui viikoksi lastenosastolle antibioottia saamaan. Onneksi kaikki sitten meni kuitenkin lopulta hyvin ja terve tyttö vietiin kotiin viikko synnytyksestä.

Oon kyllä pohtinut nyt tuota epiduraaliasiaa kun olen myöhemmin lukenut siitä että voi aiheuttaa supistusheikkoutta vaikka kätilöni ei sitä suostunutkaan myöntämään. Ensikertalaisena sitä uskoo ammattilaisia kun neuvovat miten kannattaa toimia, mutta enpä tiedä, taidan ensi kerralla uskoa ennemmin itseäni ja otan kivunlievitystä vasta kun on itsellä sellainen olo.

No joo, tulipa sepostus. Jaksoittekohan lukeakaan :ashamed: Nämä nyt vaan niin kovasti mielessä pyörii. Samanlaista alkua en tälle vauvalle toivoisi, huoli minullakin oli pikkuisesta niin kova että se viikko silloin kului itkiessä ja sumussa kulkien.

No nyt positiivisuutta kehiin ;) Täällä paha olo helpottanut, pari päivää jo olen ollut yökkimättä ja ruoka maistuu. Kiva.

Hyvät yöt kaikille!
 
Iltoja! :wave:

Kiitos kovasti teille kaikille :heart: =) Huh, tämänpäiväinen jännitys taitaa pikkuhiljaa purkautua kun väsyttää ihan vietävästi, mutta silti oli pakko tänne vielä kirjautua. :D

Onnea mamina myös teille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: :flower: Tuliko sulla yhtään fiilistä, että kumpaa plaatua teidän pikkukakkonen saattaisi edustaa? B)

Ihana liikkis Pilkkis79, kiitos :heart: Maapähkinän poikanen on aika osuvasti sanottu :D Voi kun pian säkin pääsisit "odottavalle kannalle" :heart: :hug:

Luminka juu täällähän se Kesis heti lörpöttelemässä kuulumisia :D Hienoa, että sulla oli myös kaikki kunnossa neuvolassa =)

Torey Kiitos :heart: Ja kiva kuulla teikäläisen kuulumisia! =) Hyvä että olo on helpottanut siellä :) Huih olipa sullakin melkoinen suoritus tuo synnytys, voin kuvitella että epiduraali-asia mietityttää. Meillä esikoinen autettiin myös imukupilla maailmaan heikentyneiden sydänäänien vuoksi. Mä sain epiduraalin sen verran myöhään, että ei mulle "taivas auennut" toisin kuin olin kuullut että epiduraalin jälkeen käy :D vaan supistuskipujen tilalle tuli yhtäkkiä mieletön ponnistamisen tarve jota en ollut aiemmin supistuksilta tuntenut :eek: Se sattui jotenkin tosi paljon, mutta ponnistusvaihe sinänsä ei onneksi kestänyt kuin 25 minuuttia kun se imukuppi tuli suunnitellusti ajoissa kehiin. Vielä noista kivunlievityksistä, niin minä ja ilokaasu tultiin hyvin toimeen :D Olin kuulemma puhellut miehellekin ihan pehmosia, onneksi itsellä ei ole niin tarkkaa muistikuvaa :LOL:

Oikein hyvää yötä kaikille :heart:
 
Juu Kesis, ilokaasua hengiteltiin täälläkin... Olinkin sanonut vuoroansa päättävälle kätilölle että "voi harmi kun sun täytyy lähteä, kun sä oot niiiiin kiva"... :LOL: Niinkun mikäkikn teini ensikänneissä... Onneksi mies ei saanut sitä napattua videolle... ;)

Niin ja onnittelut tosiaan myös Maminalle hyvistä ultrakuulumisista ja Luminkalle neuvolakäynnistä.
 
Torey :LOL: :LOL: Joo on se ilokaasu ihmeellinen, saiskohan sitä jotenkin salakuljetettua kotiin sieltä sairaalasta sitten pikkukakkosen syntymän jälkeen :D

Poni06 voin kuvitella, että harmittaa, kun ei pysty esikoisen kanssa touhumaan niin paljon kuin haluaisi tai tyttö haluaisi, mutta onneksi pian taas kuopuksen syntymän jälkeen syli on vapaa molemmille. :hug:

Emppu80 tuosta esikoisen hoidosta pikkukakkosen syntymän aikana, onko teillä isovanhemmat tai kummit tai mahdolliset omat sisarukset eri kaupungeissa kuin missä itse asutte? Kyllä se hoito varmasti järjestyy tavalla tai toisella :)

Kirsikka83 löysitkös parvekekukkia? :) Musta on kans ihana laittaa terassia ja pihaakin, vaikken juuri osaa muuta tehdä kuin tuhoja. :D

(.) Ihanaa, en ole pitkään aikaan nukkunut niin hyvin kuin viime yönä, kun oli niin levollinen olo sen ultran jälkeen. =)

Päivän kysymys: B) Oletteko reissanneet esikoisenne kanssa? Ennen pojun syntymää minä ja mies matkusteltiin tosi paljon, käytännössä kaikki lomat ja usein pitkiä viikonloppujakin. Nyt ajateltiin, että olis kiva lähteä kesällä jonnekin muailmalle kun pojullakin on sitten ikää jo 1 v. Ajattelin kysellä, että olisko teillä jotain kohdesuosituksia tai muuten vain hyväksi havaittuja vinkkejä vauva-taaperon kanssa matkustamisesta?
 
Ihania ultrakuulumisia! :heart:

Mä oon ihan surkee kommentoimaan mitään kun luettuani viestinne en enää muista kuka kirjoitti mitäkin... :snotty: Mutta yrtiän parantaa tapojani!

Nti Kesäheinä nuo hyvä yöunet kuulosti ruhtinaallisilta! Oon kade...

Hurjia synnytys tarioita muillakin!

Torey: Nostan hattua, miten oot jaksanukkin kaks tuntia ponistella, huh! Musta joskus vähä liian kauan odotetaan ennenku synnytyksen kulkuun sit ymmärretään puuttua... No, täytyy vaan luottaa ammattilaisiin ja toivotaan ettet noin rankkaa hommaan toiste joudu!

Nyt mes tuli sisälle grillilihojen kanssa, eikun kimppuun! Siis niiden lihojen kimppuun...
:LOL:

Kesäistä lauantain jatkoa ja oikein ihanaa äitienpäivää kaikille ihanille äideille! Vaikutatte kaikki niin hienoilta tyypeiltä! :heart:
 
Meillä on tänään tuparit ja vähän olen hissukseen itekki siivoillut, mutta lähinnä käskyttänyt miestä. Nyt kyllä istun tässä hetken :) . Onneksi mun äiti välttämättä halusi leipoa kaiken tarjottavan. Vieraita tulee noin 20 hlö, kun toiset ja varmaan kolmannetkin tuparit on joskus myöhemmin.

Reissu-kysymykseen.. Me ollaan paljonkin tehty pikkureissuja 200-500 km päähän ystäville ja sukulaisille. Kylpylä reissu viime juhannuksena oli ihana. Katinkulta oli hyvä paikka 10 kk kanssa. Silloin ,kun tyttö täytti vuoden olimme Mallaorcalla. Se on ihana paikka taaperon kanssa ,kun lentokin kestää vain 3½h. Olimme Alcudiassa ,jossa on piiitkä ja hyvin matala ranta. Elokuussa oli merivesi ihan yli lämmintä ,joten tyttömme nautti meressä pulikoinnista. Nyt olemme jo ensi talvelle suunnitelleet matkaa Egyptiin ,sitten kun vauva on jotain 7-9 kk. Yhden lapsen kanssa on ainakin helppo reissata ja toivon ,että kahdenkin kanssa sujuu yhtä mukavasti. Omasta asenteestahan kaikki on paljolti kiinni.

Nyt on pakko mennä suihkuun ja alkaa laittautua..
-Poni ja Manteli 25+3
 
Kesis suuret onnittelut myös täältä :flower:

Mulla meni synnytys taas niin, että oli tiedossa että iso lapsi on tulossa, ylilääkäri oli ennen lomaansa jättänyt toiselle lääkärille ilmoituksen jotta minut pitäisi käynnistää viimeistään 2 viikkoa ennen LA:ta. Noh.. tämä toinen lääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsa. Päivää ennen LA:ta saatiin käynnistysaika, tableteilla mentiin. Ensin ei mitään, sitten iltapäivällä rupes kunnolla supistaan, illalla noin 18 oltiin salissa, jossain vaiheessa vauvalle rupes kehittyy veripahkaa päähän ja epäiltiin hapenpuutetta (näytettä yritettiin ottaa ainakin 10 kertaa, ei onnistunut), sitten mentiin saliin, ja koska mulla oli jotain "ongelmia" ei voinut gyne leikata, piti kutsua ihan kirurgi joka suoritti hätäsektion, poika syntyi 5.55. Kaikki hyvin! Itse en kävellyt, saati edes noussut sängystä kahteen päivään. Itellä tuo synnytys oli niin karmea kokemus, että nyt pelottaa tuleva ihan tuskana :(

Mutta... äitienpäivä... miten mennyt?
Mies toi pojan kanssa aamulla lahjan sänkyyn halauksien ja laulun kera :heart:
Sain lahjaksi jalkahoidon, ihanaa :)

Niin, ja HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE! :flower:

Skye ja tintti 8+1
 
Skye85: Sulla ollu kanssa karmaiseva kokemus esikoisen synnytyksessä... Ei tuo sektiosta toipuminen tosiaan nopeasti käy, itsekin sen kokeneena... Tosi kipeä oli sen jälkeen. Toki alatie synnytyksenkin jälkeen on kipuja mutta kateellisena kuuntelin ruokasalissa kuinka äidit oli synnytyksen jälkeen kävelly itse suihkuun ja sitte heti vauvan hoitoon. Ite kun tärisi kylmästä heräämössä. Mutta turha katkeroitua tai pelätä etukäteen, maailman ihanin palkinto onneksi seuraa karmaisevistakin kokemuksista. Tsempataan täällä toisiamme... Sullekin Skye85 varmaan tässä raskaudessa tehdään snnytystapa arvio, puhu siellä rohkeesti tuntemuksista ja toiveista sitte.

Ihana äitienpäivä! Vähä tylsä alku kun mies oli aamuvuoron töissä mutta me nautittii poitsun kanssa aamusta yhdessä, niitäkin arvostaa ihan erilailla kun joutuu arkena töihin menemään eikä ehdi rauhassa heräillä ja keitellä puuroa. Mies tuli töistä ja antoi pikkuisen paketin ja esikoisen käteen antoi toisen pikkuisen paketin. Ihanat korvikset oli paketeissa! Ja suklaalevy ja kortti kruunasi kaiken! Mitään varsinaista lahjaa en dottanu mutta tosi ihanasti ajateltu kuitenkin!

Nyt tuijotan tota tanssii tähtien kanssa finaalia... Ja mies uhkasi kattella lätkää yömyöhään vaikka aamulla töihin meno edessä molemmilla.

Hyvää äitienpäivän iltaa! :hug:
 
Täällä myös yksi sectioitu :wave: Mulla siis perätilan takia tehtiin sectio, toivuin yllättävän nopeasti. Tottakai eka sängystä nousu oli ihan kamala, aamulla 10 aikaan oli kursittu kokoon ja samana iltana seitsemältä ylös ja vessaan!
Viikko leikkauksesta ja satunnaisesti otin enää särkylääkettä. Sinänsä positiivinen kuva jäi tuosta hommasta, vaikkakin jännittää ihan hirveesti jos uudelleen joutuu! Kun ei saa sen jälkeen painavia nostella ja on tuo neiti ennestään :/

Mut eiköhän sen sit näe miten menee!

Illan jatkoja!
 
Huh huh, nostan hattua kaikille, jotka ovat joutuneet kärvistelemään pitkään synnytyksen kanssa :hug: Mulla oli nopea synnytys esikoiseni kanssa ja sekään ei kovin herkkua ollut... lapsivedet menivät yöllä kahdelta, kolmelta lähdimme sairaalaan vasta autossa alkoivat supparit, puoli neljä sairaalassa ja 5.10 syntyi poikamme...Kaikki siis tapahtui aivan järjettömällä vauhdilla, josta ehkä siksi jäi suht "pelottavat" muistot...Ei ollut huilimis taukoja, kun kaikki eteni niin vauhdilla, joten koko ajan kärvistelin vain ilokaasun turvin...ja jotenkin jäi semmoinen fiilis, että en pystynyt yhtään kontrolloimaan itseäni...tai no pystyykö muutenkaan kontrolloimaan itseään synnytyksessä? ;)

Joten tosiaan, kun mietin omaa nopeaa synnytystäni ja kuinka kuitti olin, niin en tiedä kuinka olisinkaan jaksanut, jos synnytys olisi kestänyt kauan :whistle: Nyt vaan tässä mietityttää, että keritäänkö edes sairaalaan synnyttämään? Viimeksi laitoksella meinaan naureskelivat, että kun esikoinen tuli noin vauhdilla, niin kuinkakohan nopeasti seuraava syntyy, jos sellaisen teette...

Mulla onkin ensi viikolla viimeinen lääkäri käynti, toivotaan että masu-asukki olisi kääntynyt vihdoin masussa raivotarjontaan!!! Tähän asti ollut miten sattuu masussa...

No juuh, mutta iltahommiin jälleen... :wave:
 
Ihanaista äitienpäivää kaikille!

Mä olin itse tänään aamun töissä ja illalla käytiin sitten perheen voimin ulkona syömässä. Ihana ilma ollut taas koko viikonlopun ja pihalla ollaan möyritty nenät mullassa :D

Ihanaa Kesis!! Turhaan jännitit :hug: Nyt vaan nauttimaan raskaudesta! Niin meillä asuu kyllä kaikki mummit, kummit ja siskotkin 15km säteellä, mutta silti jännittää... Esikoinen on ollu todella vähän hoidossa ja oon niin huono jättämäänkään... Esikoista kun lähdettiin synnyttämään niin mies vei koiran anoppilaan hoitoon ja mulla tuli siitäkin aivan kamala parku... :ashamed:

Ja Maminalle onnea kanssa hyvistä ultra kuulumisista!


Onpas meitä monta sektion kokenutta! Meillä tyttö näki päivänvalon yöllä 4.22 ja iltapäivällä olin jaloillani. Olin toki todella kipeä, mutta en kertakaikkiaan voinut olla sängyssä :D Ja äkkiä sitä kyllä sitten toipuikin. Särkylääkkeitä en enää kotona syönyt ja kolmantena päivänä päästiin kotiin. Olen itse sairaanhoitaja niin antoivat tikin poito välineetkin kotiin mukaan :LOL:

Meillä on tiistaina rakenneultra ja jotenkin jännittää...

Nyt tv:n ääreen. Aion sinnitellä ja katsoa lätkämatsin...

Emppu & Papunen 19+1
 
Äiteinpäivä tervehdys täältäkin!! Ja Onnea kaikille!!

Mulla paras äitienpäivälahja taisi olla se ,että sain nukkua puoli kymmeneen :) . Päivä on mennyt mummoloissa hypätessä ja välillä kävin oppilaille tunnitkin pitämässä. Nyt pitäisi vielä jaksaa katsoa Suomen peli. |O .

Vauvan liikkeet ovat voimistuneet viime päivinä paljon. Tunkee välillä ihanasti peppua niin ,että koko masu pullistuu. Vointikin on ollut ihan hyvä. Eiliset tuparitkin sujui varsin mukavasti ,kun äiti ja sisko hössöttivät tarjoilujen kanssa. Oli kiva nähdä serkkuja ja muuta sukua pitkästä aikaa kunnolla. Tyttö oli aluksi vähän ihmeissää ,kun heräsi päikyintä niin oli talo täynnä porukkaa. Pian kyllä reipastui seurustelemaan vieraiden kanssa.

No nyt pesee tytön hampit, jotta pääsemme sohvalle köllöttään.
-Poni ja Manteli 25+4
 
Itellä oli tuon sektion kanssa vähän niin, että kun heräämöstä pääsi osastolle, olin puudutuksissa niin pahasti etten pystynyt itse kääntymään lainkaan. Lupas hoitaja tulla aina tunnin välein kääntämään. Itse en lääkehouruissa muistanut pyytää hoitajaa kääntämään toiselle kyljelle, jolloin olin vuorokauden samalla kyljellä, jolloin jalka ei toiminut pariin päivään. Siksi mulla paraneminen kesti niin pitkään. Pottaa käytin ensimmäiset 2 päivää. Ei kovin naisellista :$
En tiedä sitten oliko paranemisessa vaikutusta myös sillä että minut on tosiaankin leikattu pystyyn. Ja en ymmärrä miksi on tehty niin iso viilto... (tutulla melkein puolet pienempi :eek: )...

Olisi ihanaa kun tuntisi itekkin jo liikkeitä, mutta pari kuukautta saa ainakin vielä odottaa :|
Jotenkin ei itse tiedosta/usko olevan raskaana, ainut että äklötys/pahoinvointi ja väsymys sekä palelu siitä muistuttaa... :LOL:

Mutta nyt pitäis painua pehkuihin... Öötä kaikille :hug:
 
Heips!
en oo taas hetkeen päässyt koneelle, koitan nyt muistaa jotain kommentoitavaa :)
Kesiksellä ihania kuulumisia, hurjasti onnea niistä!Kyl teille vaan vauva tulee :)
Meillä poitsu oli viime kesänä ton 1v ja reissataan kyllä kerran kuussa poriin viikonlopuks, mies kun on sieltä kotoisin, joten niihin reissuihin poika on tottunut jo pariviikkoisesta.Viime kesänä oltiin Zoolandiassa, poika kyllä tykkäs katella eläimiä, vanhempien mielestä oli tosi kuppanen paikka.Mutta joku voi tykätäkin ja pojan takiahan sinne mentiinkin :)
tänä kesänä olis tarkotus mennä puuhamaahan.
niinkuin Poni06 laittoikin varmaan reissailut onnistuu kun vaan on oikea asenne!Meillä toi reissaaminen rajoittuu kyllä ihan kotimaahan kun ei tota rahaa oo kovinkaan paljon ylimäärästä.
Täällä äitienpäivä meni rauhallisesti, sain kortin ja mansikoita!Pakkailin kamoja, luin keskiviikkoisiin kokeisiin ja iltapäivällä käytiin mammalla ja papalla kahvittelemassa.Ja niin, ja nukuin puolen tunnin päikkärit, pitkästä aikaa :D
lahjaa en saanut kun rahat uppoaa nyt tähän muuttamiseen mutta haki mies sentää ruokaa nii ei tarvinnu kokata :)
Teillä on kyllä ollut hurjia synnytyksiä, tuntuu että ite on päässyt tosi helpolla!
tosiaan 5 aikaan aamulla alkoi vedet tiputteleen, menin takas nukkumaan kun ei supistellut ja 7 heräsin suppareihin. Herätin miehen, "miikka, miikka.tänää varmaa lähetään." mies siihen "mä en ainakaan lähe mihkää, mua väsyttää." sit piti vähän jo tökätäkin, "ei kun synnyttämään!" ja johan pomppas mieskin pystyyn :)
Mies sitten lähti hakeen mun isältä autoo, meillä kun just sopivasti oli oma auto korjattavana!no isä sitten lähtikin meille kuskiks. matkalla sairaalaan poliisi pysäytti kun tuleva pappa hurjasteli ylinopeutta :D sakkoja ei saatu kun näkivät mun kärvistelevän naaman!10 oltiin sairaalassa jolloin olinkin jo 4cm auki. Suoraan saliin ja parin tunnin päästä sain epiduraalin jonka jälkeen en tuntenut enää mitään!Olin siinä just alottelemassa ristikkoo kun kätilö huikkasi että täällä näkyy hiukset jo että jos aletaan ponnistaan!tunti siinä menikin, luulen että se vaikeutti asiaa kun en oikein tuntenut supistuksia, se oli enemmänkin semmosta jatkuvaa paineen tunnetta.14.05 syntyi poika napanuora kaulan ympäri, lisähappea jouduttiin antamaan mutta nopeasti poika tokeni jo huutamaan.
Sillon oltiinkin perhehuoneessa, nyt tulee ihan uus kokemus kun "joutuu" sinne muiden synnyttäneiden sekaan :)
Mitäs vielä piti kommentoida...
täällä nuha jatkuu vielä joten tuntuu että aivot ihan limassa eikä ajatus kulje!keskiviikkona vikat kokeet koulussa ja sit vielä pari viikkoo ennen kesälomaa!JEE! kun vaan sais järjen kulkemaan ees siihen koepäivään mennessä ettei tarvii tyhjää lappua palauttaa :D
ostin itelleni jo snickers-patukan perjantaista sokerirasitusta silmällä pitäen, saan sit aatella sitä ihanaa patukkaa koko sen pari tuntia siellä :D
Lauantaina mennäänkin tampereelle hakeen meille tuplarattaat!jotenkin jännää tehä eka isompi ostos, tuntuu mukamas sitten todemmalta tää raskaus :)
Nyt pojalla taitaa olla kakka-hätä, koitan saada sen potalle ennen ku ehtii housuun
:LOL:
mukavaa alkanutta viikkoa!

daydreams ja pipana 23+1 (tai menkkojen mukaan "jo" 23+6 :))
 
daydreams: minkä merkkiset tuplat teille tulee? Vinkkaahan käyttökokemuksia kunhan niitä kertyy.

On se niin, että niin monta erilaista synnytystä kuin on synnyttäjääkin. Mulla sektio tehtiin klo 16 maissa ja klo 19 olin jo jalkeilla. Tai ei ei sitä voi jalkeilla oloksi kutsua, kaikkineen letkuineen päivineen nousin hoitajan ja miehen auttamana sängystä pyörätuoliin ja takaisin sänkyyn. Mutta oli pakko päästä katsomaan poikaa vastasyntyneiden teholle kun en ollu häntä vielä nähny kun vilaukselta salissa.

Onpas sateinen päivä... Toivottavasti aurinkokin sieltä pilkahtelisi!

Mulla on pää kipeä tosi usein, epäilisin sen johtuvan niskojen jumituksesta, aivan tönkkönä hartiat, yläselkä ja niska. Tarttis hierojalle mennä, tekis tosi hyvää.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :flower:
 
Missä iässä teillä on jääneet beibet yksille päikkäreille?

Meillä alkaa olla pientä ongelmaa. Neiti herää aamuisin siinä 8 tienoilla. Kaksi tuntia ja on ihan väsy. Okei, laitan nukkumaan ja jää ihan heiluttelematta vaunuihin ja nukkuu n.2h. Sit herää ja koitan noin kolmen tunniin päästä laittaa viel uudestaan, ni ei sitten millään jää! Riehuu vaunuissa ja jos sänkyyn koittaa niin pyörii, vetää lakanat myttyyn ja seisoo ja ätisee pinnoja vasten!
Vähän meinaa mamilla pinnaa kiristää kun tunnin saa yrittää nukkumaan laittoa ja ei onnistu millään:whistle:
Sitten valvoo jopa 7-8h ennen kuin laitan yöunille.
Ja on väsynyt illalla, ylikierroksilla räkättää :/
En kyllä viittis valvottaa aamupäivällä kun jos meneekin väsy ohi ja ei meinaa uni tullakaan! Kun hyvin näkyy sen kahden tunnin valvomisen jälkeen nukahtavan.

Vinkkejä?
 
Luminka meillä poika oli vähän alle 1v. kun siirty yksiin päiväuniin.Heräs kans tos 7.30 paikkeilla (aah, sitä luksusta, nykyisin herätys 6.30!!) ja sit meni päiväunille 11-12 aikaan.Oli kans ihan kuitti aluks jo muutaman tunnin kuluttua mutta kun pari päivää jakso "valvottaa", eli leikkiä vaikka pihalla, yli sen pahimman väsyn niin piristy niin että valvoi sen 4h ennen päikkäreitä.hyvin silti nukahti eikä siis menny mitenkä "ohi" kokonaan se väsymys, siirty vaan parilla tunnilla :)
Sit nukku 2h (joskus kolmekin tuntia...varsinkin jos unille meno olikin vaikka vasta 12 maissa)päikkärit ja jakso hyvin valvoa kaheksaan asti kun meni yöunille.Tsemppiä kovasti!
Nyt täällä onkin se tilanne että poika herää tosiaan jo aikasin eikä meinaa enää nukkua päikkäreitä kun max. tunnin!taitaa siis olla jäämässä jo kokonaan pois.
Jonskis meille tulee happy baby spider swing-tuplat, kerron kyl sit heti kokemuksia :)
 
Kesikselle onnittelut myös täältä hyvistä ultrakuulumisista.
Kävin kyllä jo heti perjantaina väijymässä tietoja myös, mutta oon ollut niin heikossa hapessa etten ole jaksanut ollenkaan kirjoittaa. Pahoinvointi tuntuu siis kiltisti noudattavan samaa kaavaa kuin esikosta. Toivottavasti tiputukseen ei tällä kertaa jouduta. Mutta tänään menen hakemaan sairasloman ja jään kotiin lepäämään. Kun ei pärjää niin ei pärjää. Huomenna olisi meillä eka ultra sitten tiedossa, toivotaan että kuuluu :heart: pumpsutus jo.

-Väsynyt ja pahoinvoiva Buffoliini...
 
Heipä hei =)

En olekkaan vähään aikaan taas kirjoitellut, sen verran kiirettä ollut mukamas.
Täällä ei kummempaa, pahoinvointi otti ja alkoi tänä aamuna. Työharjottelun olin menossa ja sinne pääsinkin ja sitten alko huippaa ja oksettaa niin kovin että pakko lähteä kotiin.
12km ajo ja siinä välissä asfalttityömaa! Ja joutus viel jonottaa siin ja hirvee oksetus päällä.
Sitte ku viimein pääs kotio ni suoraan vessaan. Nyt kyllä onnes jo helpottanut.

Kerrottiinpa miehen äidillekki eilen vauvauutiset, ilme oli näkemisen arvoinen :D

Ja ensimmäinen neuvola on 29.5. Se neuvolatäti nyt laittoi ton LA:n 28 päivän kierron mukaan eli se menis 31.12.

Ja nyt jatkan ihmettelemist et miksi en saa noita lilypie.com:in tarroja näkymään missään...
 
minäkin olen hieman laiskasti tänne kirjoitellut...Eka ultra olisi jo takana ja siellä varmistui lasketuksi ajaksi 2.12. Ensimmäinen lääkäri-neuvola olis jo tän viikon to ja sit 20.5. np-ultra. Olo on ollu ihan ok. Väsymys on oikeastaan ainut mikä vaivaa, mut muuten olo on ollu ihan normaali. Masu pullottaa jo etenkin iltaisin aika kivasti :D
Hyviä vointeja kaikille!

T. Caffee+papunen rv 10+6
 
Hi hii!!!!!!!
Muistaakos meikäläistä enää kukaan??Hengailen tuolla syyskuisissa vaikka l.a onkin 29.8. mutta syyskuulle menee ihan varmasti...mä en sitten pikkukakkoskuumeilijoissa kauaa kerennyt hengailla kun "mokoma" tärppäskin heti :D mutta vähän yli puolivälin mennään ja hienosti menee tällä hetkellä!

Alku oli kamala pahoinvointeineen ja väsymyksineen mutta nyt olo on loistava eikä selkäsärkyjä,närästyksiä tmv.ole vielä eteen sattunut...lomille jään töistä heinäkuun puolessa välissä ja sitten ollaan pojan(3v.5kk)kanssa kotosalla ja odotellaan mitä tuleman pitää...

Kovasti täällä vauvasta puhutaan mutta hiemen jänskättää miten kaikki tulee menemään..

Tuleeko mustasukkaisuus puuskia pojalle...

Hain kerhopaikkaa 2-3krt.vkossa 3 tunnin ajan ja tässä kuussa pitäisi selvitä pääsikö kerhoon ja minne...haikein mielin jätetään perhepäivähoito ja kuumeisesti mietinnässä jokin kiva lahja muistoksi hoitajalle hoito-ajasta.

Synnytys jo hieman mielessä.Eka meni hienosti ja nopeasti(6h) että neuvolan täti sanoikin että voipi tulla nopeamminkin tämä kakkonen.

Ja eka oli siis poika melkein 4200kg että toivottavasti ei tule kauheasti isompi ainakaan...

En kerennyt lukea koko ketjua mutta muistan melkein kaikki nikit on se hassua!!! =) Paljon onnea kaikille odottajille tasapuolisesti ja nautitaan nyt tästä raskaudesta kaikin siemauksin! :D


Jouskari-80 & "Inkku"(vaik ei tiedetä kumpi tulossa) 24+3
 
Vihdoin minäkin taas täällä!
Kauheeta kun tää työn teko ja lapsen kanssa oleminen haittaa tätä mun nettisurffailua ihan oleellisesti!! :LOL: Taitaa olla tää mun pahoivointini sittenkin vierotusoireita teistä! Pitänee käydä useammin! ;)

Tervetuloa Jouskari ja onnea kovasti :flower: Kiva että sulla on kaikki mennyt mukavasti!

Daydreams, ihana toi sun miehen herättelyjuttu :LOL: Saako kysyä mistä päin ootte kun Tampereelle meette vaunuostoksille? Itse Tampereen likkoja olen alkujaan ja nytkin synnäri on TAYS.

Buffolle kovasti jaksamisia pahan olon kanssa! Lepäät nyt ihan hyvällä omalla tunnolla kotona, ei kukaan pysty kauheen pahoinvoivana töitä tekemään! :heart:

Tänne ei kummempia. Nyt syömään ja suihkuun!
 

Yhteistyössä