°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Olipas täällä kivasti tekstiä !! Kiva!!

Meille tuli perheenlisäystä eilen klo 23.50 hevosvarsan muodossa. Kaikki meni synnytyksessä hyvin ja tammavarsa on pirteä pakkaus. Kyllä tuo syntymä on aina niin ihmeellinen kokemus.

Lapsiluvusta.. Minulla nämä molemmat raskaudet ovat olleet aika piinaavia ennenaikaisuuden uhkan vuoksi, joten voi olla että ei enää uskalla alkaa yrittämään. Toisaalta voihan sitä olla ,että vielä vauvakuume iskee.

Asumisesta oli myös puhetta. Me rakennettiin juuri uusi omakotitalo, jossa ollaan nyt asuttu reilu kuukausi. Alhaalla on 130 m2 ja yläkertaa rakennetaan parin vuoden päästä 70 m2 lisää. Joten tilaa olisi useammallekin lapselle. Asumme maalla ,kun meillä on tosiaa tuo ratsastuskoulu , jonne meidän pihasta on matkaa 200 m. Hevosten laitumet ovat tässä talomme ympärillä.

Onnea kaikkille hyvistä ultrakuulumisista!! Mulla lääkäri tänään ,joten pääsen vauvaa katsomaan.

Kerhosta muuten semmoista kommenttia. Meillä on elomassuisssa kerho ,joka on kyllä alun jälkeen kuivunut ,kun tänne on nopeampi kirjoitella ja uudet löytää paremmin mukaan.

No nyt pitää mennä..
-Poni ja Manteli 26 tasan
 
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittamaan, päivät menee kiiruusti pojan kanssa touhutessa. Olen käynyt kyllä juttujanne lukemassa päivittäin:)

En muista mistä kaikesta on ollut puhetta, kerron vain sitten kuulumisiani... pari uutta oli ainaskin tullut, ONNEA minunkin puolesta teille :heart:

Mulla oli sokerirasituksessa kaksi poikkeavaa arvoa, joten joudun sinne osastolle seurantaan taas. Mies otti vapaapäivän joten voi olla pojan kanssa. Kai minä sitten tässä loppuvaiheessa saan myös ravata noissa äippäpolin kontrolleissa, seurataan vauvan kokoa ja niin edelleen, ihan hyvä juttu mun mielestä. Kuiteskin vielä toivon ettei tarttisi alkaa insuliinia pistelemään, saan kuitenkin kotioloissa pidettyä arvot kurissa kun tiedän mistä ne helpoimmin nousee.

Kävin kaivelemassa vauvanvaatteita kellarista, yksi kassillinen vielä puuttuu, kun en löytänyt sitä. Muutenkin olen vähän laitellut paikkoja vauvaa varten, kaappeihin tilaa ja semmosta. Pesänrakennusvietti on voimissaan :) Olisi kiva tavallaan tietää, onko vauva tyttö vai poika, mutta en minä lopulta kuitenkaan ole halunnut kysyäkään sitä... Mulla ei ole minkäänlaista ennakkoaavistusta.

Vauveli on vilkas ja potkii tosi kovin, välillä oikein sattuu kun muksauttaa johonkin arkaan paikkaan;) Noita sukkapuikkotökkäisyjä on alkanut tulla ihan jatkuvasti, varsinkin jos joutuu paljon kumartelemaan. Supistuksiakin kyllä, mutta ei kipeitä. Huomaa kyllä ettei ihan entiseen malliin voi liikkua esim lenkillä, jos menen liian kovaa niin alkaa sattua vatsaan.

Mä en usko että meille tulee enää lisää lapsia, ainakaan muutamaan vuoteen.. sen takia mulla onkin vähän haikeaa kun ajattelen koko ajan että olen viimeistä kertaa raskaana. Nämä kaksi pientä riittäisi mulle hyvin, kun ei me mitään nuoria olla enää muutenkaan... Katsotaan muuttuuko mieli vielä:) Työelämään takaisin mulla ei ole vielä mikään hinku, toivoisin että saisin viettää kotiäitinä ainakin siihen kun pienempi on sen kolme vuotta. Aiempi elämä oli niin hektistä ja kiireistä, nyt nautin lapsen kanssa olosta tosi paljon! Ja töitä ehtii tehdä vielä montakymmentä vuotta.


:) vib rv 27+4 vissiin kai...
 
Pilkkis: Joo, omistusasunto.. Tai no pankki sen taitaa vielä monta vuotta omistaa :whistle:

Kuinka monta lasta haluaisin... Haluaisin vielä myöhemmin kolmannen, mutta saattaa olla aika suostuttelun takana. Mies on jo vähän sitä mieltä että kaksi saa riittää.. Mutta en siis ihan muutamaan vuoteen, vaikka siinä ennen kolmeakymppiä (nyt olen siis 23v, syksyllä yksi vuosi lisää ) jos suinkin mahdollista =)

daydreams: Hyvin masusi näkyy, ihana pallero =) Oot muutenkin hoikempi niin erottuu selvemmin=) Niin, ja onhan sulla enemmän jo viikkojakin...

Sukupuolen kysymisestä... Tällä kertaa tahdottaisiin tietää! Viimeks unohdin, oikeasti! Eikä mies tajunnut avata suutaan vasta kuin oltiin kotiin menossa.. Mutta en tahdo sellaista "saattaisi ehkä olla"- vastausta, joko voi varmemmin sanoa tai en halua mitään arvailua! Mutta kyllä siis! Voi alkaa myymään tytön vaatteita jos tulee poika! Ja jos tulee tyttö, voi pestä huoletta kaikki vaaleanpunaiset ym. ihanuudet kaapista :heart:

vib: Minäkin jo haluan kunnon potkuja, nää hipeltämiset vois alkaa jo voimistumaan =)

Omaa napaa...
Voi että mä laitan vielä tulpat nenäsieraimiin! Rasittavaa kun koko ajan vesi valuu ja saa olla nenäliinoja joka paikassa että saa turauttaa tarpeen tullen! Ei siis ole mitään allergiaa, vai liekö olen vauvalle allerginen :LOL: Tällaista oli koko viime raskaus eikä näytä tälläkään kertaa tekevän poikkeusta :kieh: Limakalvot taitaa olla herkkinä tjtn...

Onko teille tullut linea negraa? Mulla on vielä entistä jäljellä :LOL: Tosin ihan kuin olisi tummunut vähän. Mulla meni muuten viimeks napa ihan ruskeaksi ja iho oli sieltä kuivaa :D Vähä outoa!
Meidän tytölläkin näkyy olevan hormoniviiva navan alla! En oo ikinä kuullut et vois tulla muulloinkin kuin raskaana... *ihmettelee*

Jatkan vielä keittiön siivousta, tein aamulla sämpylöitä ja kiisseliä, pitäis raivata vähän et saa makaronilaatikon tehtyä! Tulee vieraita, kaveri kahden pienen tyttönsä kanssa =)

Keskiviikon tilanteen kuittaa Luminka :D
 
Jonskis mekin ollaan remontoitu silleen yks huone kerrallaan ettei oo tarvinnu olla kuukautta syömättä remontti kulujen vuoksi :D

Ja kyllä me kysytään sukupuolta mutta viimeks se ei näkynyt rakenneultrassa, vasta viikolla 30 näkyi että ehkä tyttö ja tyttöhän sieltä sit tuli :)
 
Huomenta! :)

Täällä on tänä aamuna varsin pirteä olo, pahoinvointi on voitettu aamiaisleivillä ja olo on muutenkin ihan yllättävän hyvä B) Ihanaa kun kesä tekee tuloaan ja pikkuhiljaa voi alkaa suunnitella esikoisen 1-vuotissynttäreitä :heart: sekä sitä meidän reissua. Kaikkea mukavaa tiedossa, siis!

Eilen tajusin, että meille on todellakin tulossa toinen lapsi :D Katselin pikkukakkosen varhaisultrakuvaa ja yhtäkkiä se jotenkin iski tajuntaan, että tuosta pähkinästä tulee tosiaan meidän toinen lapsi, jota tullaan rakastamaan yhtä paljon kuin tuota rakasta esikoista. :heart: Ihan hurjaa!

Tuosta kerhoasiasta, oon kyllä sinänsä samaa mieltä kuin Poni06, että sinne ei ole niin nopea kirjoitella (kun se on salasanan takana) kuin tänne tavalliselle puolelle. Toisaalta sitten taas siellä voi vapaammin ehkä jutella kuin täällä "julkisella" puolella. Hmm...

Jännältä kuulostaa Poni06 tuo heppavauvan syntyminen :heart:

very important baby, joudutko kauaksi aikaa osastolle seurantaan? Toivottavasti et joudu piikittelemään sitä insuliinia. :hug:

Luminka mulla ei ollut esikoisesta linea negraa, nyt tietty oon niin varhaisilla viikoilla ettei se vielä varmaan muutenkaan olisi ilmestynyt.

Nolottaa myöntää, mutta mä oon yhtäkkiä koukuttautunut Tunteita ja tuoksuja-sarjaan :ashamed: :LOL: Se tulee sopivasti pojan jatkounien aikaan näin aamulla, ja nyt siellä on meneillään jännä oikeudenkäynti. :D Katsooko kukaan muu? B)


Kesis ja pikkupähkinä 7+4---8+5
 
Voi apua, mulla on ihan kuin nuha, vaikkei ole muuta kuin tästä raskaudesta johtuvaa... Ihan hirveen tukossa ja sit kun hanat aukeaa niin saapi välillä hake uutta nenäliinaa kehiin :snotty:

Mieletön mikä vipinä ja meteli meillä oli eilen illalla! Oli 2v. ja 6kk tytöt käymässä. Meidän neiti räkätti ihan hurjana tuon 2veen kanssa :p Mieletöntä menoa oli juu... Pienin vaan hymyili niin nätisti koko ajan =) Vaan oli aika kuitti kun sänkyyn vihdoin vein nukkumaan, samantien uni tuli... Tänään tulee vielä poikaystävä käymään, tosin niitä joutuu vahtimaan koko ajan kun eivät tajua et toiseen sattuu jos tönäisee:D

Kesis: En ole seurannut tuota sarjaa, mut mun äiti on ihan koukussa siihen :D

Kerhohommasta: Mulle ainakin riittää jos tänne kirjoittelee, aika vapaasti uskaltaa kirjoittaa, kun ei nyt nimiä ym. mene paljastamaan ;) Aika salapoliisi täytyisi olla jos selville saisi. Paitsi ehkä jos kertoo päivän tapahtumia ja sattuu sitä kautta tietämään et ahaa, sullahan oli vaikka neuvola tänään ja sitä kautta tutkii taustoja :LOL:

Nyt otan pienet päiväunet, katotaan jos tuo mies saisi likan nukkumaan, lähti käymään kävelyllä jos sinne simahtaisi =)

Luminka ja piiperö 15+5
 
Tuo sokeriseuranta kestää ihan vaan päivän eli osastolle mennään aamusta ja iltapäivällä lähdetään kotiin:) Siellä syödään ja otetaan verikokeita, jutellaan ruokavaliosta jne... eli taida ottaa levon kannalta tuon päivän, kutimet mukaan:)

Mulla oli pojasta tuo viiva masussa, kasvoi silloin yhtäaikaa kohdun kanssa. Nyt ei ole viivaa ollenkaan! Muutenkin ollut vähän erilainen raskaus, vauva suhteessa vähän pienempi kuin poika ja tässä raskaudessa on ollut myös pahoinvointia, mitä ei pojasta ollut kertaakaan. Autossa varsinkin tulee vieläkin helposti paha olo
:x

Synnytyksisät puhuitte jossain vaiheessa. Mulla oli pojan ison koon ja lisäksi avotarjonnan takia pitkittynyt avautumisvaihe, joka sitten pysähtyi 8 senttiin ja leikattiin lopulta, kun olin jo varma ettei poika tule ikinä ulos... olin tosi helpottunut kun kaikki meni hyvin. Sektiosta toivuin ihan hienosti, vaikka alkuun kipeä olinkin, mutta toiveena olisi tämä kakkonen synnyttää alakautta(paitsi jos etukäteen on jotain turhia riskejä, jos epäillään ettei mahdu tulemaan niin en ala riskeerata):)

Meilläkin suunnitellaan pojun ekoja synttäreitä, päiväksi on kaavailtu 15.heinäkuuta;kun juhannuksena ei välttämättävieraita huvita tulla juhliin;)
 
Poni06: Onnea varsasta=) Saako udella rotua? Ihan ratsastuskoulukin, paljonko teillä sitte noita kaviokkaita kokonaisuudessaan löytyy? =)
Meillä on ihan vaan kolme hirnujaa tuossa pihassa, omia kaksi ja yksi pikkusiskon. Omat lv-ruuna ja shettis-ori. Pikkusiskolla on suokki-ruuna.


Täällä ei mitään kummallista, pahoinvoinnit kiusaa. Olisko kellään vinkkejä olon helpotukseksi? Tota syömistä olen yrittäny.

Ziiliz&ziilinpoikanen 7+1
 
Luminka voi sun nuhaa, hassua miten se pukkaa raskausaikana :/ Hih, ihana, kun sun äiti on koukussa siihen sarjaan :D

very important baby kuulostaa hyvältä tuo levon kannalta ottaminen sen osastopäivän aikana, voi tehdä ihan hyvää :) Kirjoittelit, että teidän esikoinen oli syntyessään isokokoinen, paljonko teidän poju painoi? Meidän pikkuherra painoi mun mielestä aika paljon, vähän yli 4,2 kg. Synnytys sujui tosin aika sutjakkaasti kun oli oikeassa tarjonnassa ja imukupilla autettiin heikentyneiden sydänäänien takia. Meille sanottiin vielä 41+5 yliaikaiskontrollissa, että n. 3,9 kiloinen on tulossa, aina sanottiin, että alle 4 kilon varmasti jää :D No, noissa yliaikaiskontrolleissahan on se 10% virhemarginaali ja meidän kohdalla se 10% käytettiin melkein kokonaan B)

ZiiliZeija mulla on toiminut parhaiten säännöllinen syöminen tuon pahoinvoinnin suhteen. Hedelmät ja marjat on kuuminta hottia. :D

Taas pukkaa kysymystä, eli tänään tulin miettineeksi noita Kela-asioita. Onkos teille selvinnyt, miten ne tukiasiat kaiken kaikkeaan äitiyslomalla menee kun hoitaa kahta alle 3-vuotiasta kotona? Eli kun mun hoitovapaa pikkuykkösestä päättyy, ja pikkukakkos-äitiysloma alkaa, niin saan töistä 3 kk:n palkan ja sit tietty sen jälkeen normaalisti tuet vanhempainvapaan loppuun asti, mutta saanko pikkuykkösestäkin vielä jotain Kelan tukia, kun hänkin on kotona hoidossa?
 
Kesis, siellä kelan sivuilla on jotenki tosi typerästi, et kotihoidon tukea voi saada viel sit isommista sisaruksista, jos ovat alle 3v, ja siinä on sellanen kaava et

kotihoidontuki (294..) - äitiyspäiväraha (miula n.500) = 0? eli en saisi mitään.

Eli jos tohon tulis jonkinlainen erotus niin sen saisi sitten kotihoidontukena.
JA TON KAAVAN MUKAANHAN KUKAAN EI SAISI MITÄÄN! ÄLYTÖNTÄ!
minimi äippäraha on jotain 380, niin sillonhan kaava menis 294-380= 0? eli vaikka sais minimi äitiyspv rahat, ei siltikään sais kotihoidontukea! En tajua miks siellä ei vaan suoraan sanota et kotihoidontukea ei voi saada.

Näin mie oon ton kaiken kelasta ymmärtänyt kun sieltä sivuilta pänttäsin niitä ohjeistuksia yks päivä.

Siellä muuten sanottiin kuitenkin et jotkut voi saada kuitenkin hoitolisää, mut en ymmärrä miten hoitolisääkään vois saada jos ei saa kotihoidontukea!?!?
 
Kesis: se taitaa olla hoitolisä mitä esikoisesta voi saada. Jollei siis tulot ylitä sitä rajaa, ja siihen lasketaan vanhempainpäiväraha tuloksi! Ett taitaa olla mulla siinä ja siinä tippuuko neidistä enää muuta kuin lapsilisä. Tosin niin hyvin tulee äippärahaa et ei haittaa vaikkei tulisikaan =)

ZiiliZeija: Jotkut ovat sanoneet mehujään auttavan, tiedä siitä sitten!

Jes, nytkö tähän vielä päänsärky astuu kuvioihin :kieh: Jokin aika sitten muistelin esikoisesta päänsärkyjen alkaneen jostain 16. viikolta. Ja sitä kesti pari viikkoa ja joka ikinen päivä :/ No, johan tässä ollaan samoissa menossa et jee jee jos sama toistuu :snotty: Ihan väsy olo ollut sitten koko päivän, pari kertaa koittanut päikkäreitä ottaa, mut taas se kipu hiipi takaisin.

Pitää vaan juoda nyt paljon vettä, äsken kävin saunassakin. Ja jos ei muu auta niin Panadol pitää ottaa!

Voi kun aika sitten meneekin nopeasti! Tuntuu että vastahan oli lauantai ja viikot vaihtui :D Sitä menee päivät niin nopeasti kun on vaikka mitä hommaa, mut joskushan täytyy myös muistaa laiskotella kun siihen tilaisuus :whistle: =)

Luminka ja viikkoja 15+5 :heart:
 
mamina: kai sitä voi saada ihan kotihoidontukea, jos on niin paljon sisaruksia että tulee niitä korotuksia. eli 294? + 60? jokaisesta vanhemmasta alle kouluikäisestä. Mutta meidän tapauksissa niitä ei ole niin montaa että hyödyttäisi! Mutta tulojen mukaan voi saada sitä hoitolisää.
 
mamina Kelan sivut on jotenkin niin... :headwall: Jotenkin siellä on yksinkertaiset asiat selitetty niin vaikeasti että mä ainakin tipun kärryiltä :snotty: Mutta kiitos selvityksestä! :)

Luminka kiitos myös sulle selvityksestä =) Mekin saadaan sitten esikoisesta vaan se lapsilisä, mutta tosiaan äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla vielä pärjää hyvin.
Olin äsken lukevinani Kelan sivuilta nopeasti, että sitten aikanaan uudella hoitovapaalla ilmeisesti toisesta alle 3-vuotiaasta kotona hoidettavasta saa jotain 94 euroa sen toisen lapsen 294 euron kotihoidon tuen lisäksi. Siihen päälle lapsilisät molemmista ja kuntalisä, niin sittenhän sitä rahaa suorastaan tulvii joka suunnalta. :LOL: :saint:
Toivottavasti tuo päänsärky ei oo sulla pitkäaikainen riesa. :hug:
 
Eilen tosiaan kävin lääkärillä. Kaikki muuten hyvin ,mutta kohdunsuu on pehmeä. Kiinni oli kuitenkin ja kanavaa 2 cm jälkellä. Saikku ja hissuttelu siis jatkuu. Vauva painoi jo 1090 g. Nyt käynkin neuvolassa 2 viikon välein ,mikä on kiva juttu.

Meillä vähän ongelmallista tytön hoitamisen kanssa ,kun miehen käsi leikattiin tänään niin olemme molemmat nostelu kiellossa. Mummo ja pappa onneksi auttavat. Mä kyllä voin nostella vähän ,kun sen tekee hitaasti ja harkiten.

ZiiliZeija Varsa on suokki. Meillä on 12 heppaa ,joista suurin osa suokkeja. Kasvatemme pienimuotoisesti ratsusuokkeja ja poneja. Ratsatuskoulu kuitenkin pääelinkeino, vaikka tuo kasvatus on suuri intohimoni.

Mutta nyt unille ,kun jäi päikyt tänään väliin..
-Poni ja Manteli 26+1
 
Huomenta!

Onneksi Poni06 teillä on apuja lähellä tuossa tilanteessa. :heart:

Jee, posti toi mukanaan np- ja rakenneultra-ajat! :) Np-ultra on kesäkuun alussa ja rakenneultra sitten heinäkuun lopulla. Esikoisen odotuksen aikana aika mateli, kun odotin np-ultraa, mutta nyt on ihan toisin. Varmaan senkin takia mateli silloin, ettei kerrottu odotuksesta muille kuin ihan lähimmille (perheille ja ystäville) ennen tuota np-ultraa, joten töissä sai vetää vatsaa sisään ja keksiä syitä, miksi en lähtenyt mukaan illanviettoihin. :D Nyt ei tarvitse kotona ollessa masua piilotella. Tututkin varmaan vaan luulevat, että Kesis on intoutunut herkuttelemaan :LOL: Mulla on masu nimittäin jo nyt sellainen, että näyttää että olisin syönyt vähän liikaa :eek: Onkohan se jotain turvotusta? Se turvotus, tai mikä lie, on ihan tuossa edessä, eli ei ole leventynyt pelastusrenkaaksi vyötärön ympärille, joten oletan, että se on vaavipömpötystä. B)

Milloin teillä muilla alkoi pikkukakkosmasu näkymään?

Kesis ja pikkupähkinä 7+5---8+6
 
Kakkosmasu:
On alkanut ihan viikon aikana näkymään niin että ovat tutut sanoneet sen pullahtaneen =) Tai oikeestaa viime viikolla ei oma äitini mitenkään kommentoinut, eilen sit sanoi et on ruennut näkymään! Samoin kaverini tänään sanoi samaa... Eli sanoisin että viikolla 16. niin että muutkin huomaavat.
Omaan silmään on jo jonkin aikaa näkynyt tietenkin kun peilistä kattonut.

Kesis: On varmaan just sitä vaavipömpötystä, aika paljon saisit syödä että parissa viikossa oikeaa mahaa tulis! Ja iltaa vasten yleensä vaavipömppö kasvaa :D Mulla ainakin vieläkin illalla isompi röllykkä :LOL:

Terveeisin Lumika jolla vaihtuu viikot huomenna, taas!
Miten voi olla mahdollista, vastahan oli lauantai :eek:
 
Kesis mullakin oli kaameeta turvotusta noilla samoilla viikoilla, kesti muutaman viikon ja sit taas laskeutu.oikee vauvamasu alkoi näkymään vasta rv 18 paikkeilla.Mulla on kohtu tosi paljon taaksepäin kallellaan joten se vaikuttaa paljon, esikoisesta masu näkyi vasta rv 23 paikkeilla!Mutta tulikin sitten ihan "pullahtaen".
Joku kyseli helpotusta pahoinvointiin, mulla tosiaan oksentelu jatku rv 16 asti ja kesti koko päivän.Pahimpina päivinä sai oksentaa/yökkiä 20 kertaa :x
Mulla ei tosiaan mikään auttanut, mikään ei pysynyt sisällä, mut limsat oli herkkua hyvinä päivinä!Ja jostain syystä feta-juusto, leipäjuusto ja salaatti...tosin tätä terveyslinjaa ei pitkään jatkunu :D Nyt maistuis sipsit vaikka joka ilta mut täytyy nyt koittaa ees vähän hillitä.Normaali, perus-ruoka ei maistu vieläkään.
Poni06 kurjaa kun joutuu hissuttelemaan, onneks on sentää hyvä syy hissuksiin oloon ja apujoukot lähellä!munkin vanhemmat asuu melko lähellä ja isä on sairaseläkkeellä joten on apu kans lähellä jos tarvitaan.
Mullakin oli vähän hankaluuksia noiden kelapaprujen takia, lähinnä siks etten tajunnu mitä olisin niihin laittanu!joten menin suoraan toimistoon, onneks siellä oli mukava täti.Kiva kun tulee lapset lyhyellä aikavälillä niin saan vielä saman äitiyspäivärahan minkä sain esikoisestakin, muuten olisinkin saanut vaan minimin (tai no ekat päivät 17e) kun en oo töissä ollut 2007 kun viime kesän.Oon kyllä kans ihan ulalla noista jutuista mut ymmärsin että meille kuitenkin jotain jäis siitä hoitolisästä vielä maksettavaks...saadaan nyt täydet.mutta on tosiaan toi äitiyspäivärahakin sen verran hyvä verrattuna nykyisiin tuloihin että tässähän eletään ihan herroiks
:LOL:
tänään oli tosiaan se sokerirasitus ja eihän se niin kaameeta ollut,litkukin ihan juomakelpoista!se kyllä kyrsi kun jouduin vaan siellä käytävällä ootteleen, täällä siis mitään yksityishuoneita ei ees tarjottu ja mä kun nii olisin halunnu pikku torkut ottaa :D mut onneks oli lehtiä mukana!
kerho-asiaa kommentoin minäkin sen verran että ehkä kuitenkin helpompaa kirjotella tänne...tai emmää tiä, miks se muka niin hankalaa sit olis sinne kirjottaa.
Nyt kuitenkin lopettelen tän roomanin kirjotusta ja lähetään pojan kans täältä papalta kotiin nukkumaan!
Mukavaa viikonlopun alkua!
daydreams ja pipana 23+5 (24+3)
 
Luminka, joo pakko myöntää että kun muutamat viikot oli sellasia et sai syötyä ehkä yhen leivän koko viikkona niin kyllä tuli aateltua että miks mää tähän tilaan itteni halusin (pojasta pahoinvointia ei ollut lainkaan!) ja jopa itkutkin itkettiin vessanpöntöllä(ikuisesti varmaan jää mieleen kun yks ilta 22 aikaan porasin ja yökin vessassa koko päivän oksenneltua verta, ja mies tuli surkeena vessan ovelle.Mä tietenkin luulin että tulee lohduttaan, eikö mitä "mulla on maha tosi kipee, taisin syödä liikaa pitsaa!" ja mua alko naurattaan ihan tajuttomasti!siinä sitä sitten itkin/hörötin ja yökin samaan aikaan :D )
Että kyl nyt tosiaan on ollut ihan nautintoo verrattuna siihen alkuun!
 
Iltapäiviä!!

Ihan ekaks noihin kelan juttuihin.. ne on todella sieltä ja syvältä... Onneksi meillä on ainakin töissä asiansa osaava sihteeri joka täytyy tämmösen tyhmän tyhmän blondin puolesta kaikki paperit. Ja niinhän se kaiketi menee, että jos on kaksi lasta 3 vuoden sisällä niin toisesta saa saman kuin ensimmäisestä. Niin ja Kesis se riippuu ihan työnantajasta/sopimuksesta maksaako ne sulle sen 3kk palkan jos et ole töissä välissä. Minulle maksetaan, mutta haettu hoitovapaa ja uusi äitiysloma ei saa mennä päällekäin tai mennettää sen palkan... Juuri näistä syistä joudun siis töihin heinäkuuksi... Mullahan oli silloin loppuvuodesta se km jonka mukaan kerkesin jo kaikki laskea, mutta kun ei näitä lapsia kellosta katsomalla tehdä kuten vissiin kela ja työnantaja luulee.... :kieh:

Kakkosmasusta... Laitampa tähän kuvan masustani rv 12+6...


Ja sitten kuva esikoista odottaessa rv 13+5


Kyllä ne aika samanlaisia vissiin on.... Nyt toisessa raskaudessa vaan on kyllä aiemmin tullut pömppis.. eli just joskus rv 8-9...

Nyt pitää painua perunoita kuorimaan.. Illalla sitten jännätään peukut pystyssä Suomen matsia!!!

Emppu & Papunen 19+6 (ja huomenna paukkuu puoliväli!!!)
 
Heippa!

Luminka, ihana sana toi röllykkä :LOL:

daydreams hienoa, että sokerirasitus meni hyvin! Ja hyvä tietää että jollain muullakin on ollut näillä viikoilla hillitöntä masuturvotusta :D

Emppu80 Kyllä aika on menny nopeasti, kun puolivälissä jo oot! =) Juu, toki tuo 3 kk:n palkka riippuu ihan työnantajasta. Meillä se tosiaan maksetaan, ja meillä hoitovapaan saa myös keskeyttää uuden äitiysloman vuoksi. Mäkin ehdin jo olla meidän työpaikan luottamusmieheen yhteyksissä sen keskenmenneen raskauden alussa tän asian tiimoilta, että miten se hoitovapaa kannattaa ilmoittaa. Kovasti on tosiaan työnantajien välillä eroja näiden asioiden hoitamisessa ja siinä, miten joustavia ollaan. Parilta mun ystävältä ei ole esim. edes kysytty (eri firmoissa töissä kuin minä ) että milloin aikovat hoitovapaalta palailla takaisin, vaan ovat hoitovapaalla "toistaiseksi". Mulla taas on kirjallinen sopimus työnantajan kanssa, jota voi muuttaa viim. 2 kk ennen työhönpaluuta.
 
Olipas kivoja massu kuvia teillä ;) Mä kun laittaisin oman massukuvani, niin siitä olisi ihanuus kaukana, on meinaan niin arpinen, että huh huh:) mutta kuuluu asiaan...

Mulla olikin tänään viimeinen lääkärikäynti viikkoja kasassa nyt 35+5, vauva oli kuin olikin kääntynyt raivotarjontaan! Laskeutunutkin oli kivasti ja pää tuntuu jo 3cm päässä, ulkosuu oli sormelle auki ja sisäsuu vielä kiinni...Saapa nähdä koska tämä pienokainen lähtee syntymään :whistle:
Lääkärikin totesi, että lähdette sitten HETI kättärille, jos vedet menee tai alkaa supistelemaan, vaikka ei vielä ihan säännöllisetkään olisi nuo supparit...(kun esikoinen tosiaan syntyi kolmessa tunnissa) Meinasi, että vauvan ei kestä kauaa putkahtaa tuota 3cm ulos :/ hui kamala, nyt mua vasta alkoikin jännittämään tuleva koitos!!!

Että semmottiin meillä meni tuo viimeinen lääkärikäynti...mutta nyt täytyy mennä, kun lähdemme vielä pienelle happihyppelylle koko poppoo.
 
Linea negrasta, mulla oli se esikoista odottaessa, pitkälti yli navan ylettyi ja viivassa ol "pippelimutka" :LOL:

Poni06: ihanaa, heppa vauva! Ovat suloisia, samaten kuin lähes kaikki eläinvauvat!

dydreams: toi oksentelu on kamalaa! Itekin oksensin ekat 8viikkoa kolme tuntia aamuisin! Sitte helpotti niin että kerran aamusta oksensin ja sit helpotti olo, nyt oksentelen onneksi enää satunnaisesti. Aamuisin on kamalaa oksentaa kun tulee sappinestettä kun ei ole mahalaukussa sisältöä mitä oksentaa... Siks joinkin illan ja yön mittaan vettä että oli sitte nestettä mitä yrjöillä. Mut onneksi sullakin nyt helpottanut!

Noi Kelan jutut on mullekin ihan hepreaa... Nyt kun oon esikon äitiysloman jälkeen töissä, ehdin olla 5,5kuukautta niin käsittääkseni se päiväraha sit maksetaan tän ajan tulojen perusteella kun ovat sen 20% paremmat kuin mitä silloin kun esikosta sain päivärahaa kun opiskelujen päätteeksi suoraan jäin niin silloin sain minimin.

Emppu: sulla masu näkyny jo kivasti noilla viikoilla kun oot noin hoikka!

miuku83: sulla on jo tosi hyvin viikkoja kasassa, ja hieno homma että vauva on kääntynyt "oikein" päin!

Nyt jännitetään tätä lätkää vaikka aika huonolta näyttää Venäjän 2-0 johto. Tuo mies tuossa suht kova äänisesti kommentoi ja ohjeistaa noita pelaajia :LOL: Ja minä yritän toppuutella, vaikka esikoinen nukkuu yläkerrassa ja väliovet on kiinni niin ei nää seinät siltikään äänieristettyjä ole.

Hyvää viikonloppua! :flower:
 

Yhteistyössä