°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

Emppu: Laitas meille huomenna puolen välin kunniaksi masukuva :heart:
Mä laskin et itekin olen jo 4 viikon päästä samassa vaiheessa! Mieletön tätä vauhtia millä edetään :whistle:

Kuinka usein masuanne kuvaatte, ja entä viime raskaudessa?
Mä kuvasin viimeksi oikeastaan joka viikko. Varsinkin lopussa alkoi ihan eron huomaamaan viikkojen väliltä! Harmittaa kun ihan viimeinen jäi ottamatta, tarkoitus oli ottaa juuri sinä päivänä tasan rv39 mut neiti tahtoi sitä ennen jo pois :snotty:
Nyt olen ottanut rv15 sekä 15+3 koska eka ei vastannut sitä miltä oikeasti näyttää! Heh...

Onks kaikki jäkistä kattomassa?
Mua ei pahemmin kiinnosta, ukko tuossa kattoo ja kovasti kommentoi :whistle: Sen tiedän et 2-0 Venäjä johtaa :D

Luminka rv15+6
 
miukulla onkin jo kohta sit homma pulkassa niin sanotusti! varmaan alkaa jänskäämään miten nopee seuraava synnytys voikaan olla :D

kun te muutkin laittelette kuvia, niin mie laitan edellisestä raskaudesta ku ei vielä mitää kuvattavaa oo:) tai sanoin mie ukolle et ota kuva, mut ei se on ihan hassun näkönen=)

Tässä siis edellisestä eka kuva jolloin maha alko erottuu, eli 19+1


ja tässä sitten viimoisin kuva 39+2 (ja vaikka neiti synty 40+4 niin tää jäi viimeseks kuvaks)


Tosta esikoisen odotuksesta otin siis lähes joka viikko kuvan, etenki lopussa. Nyt on samat aikomukset.
Mein ukko läks kattoo veljelleni lätkää, mie täällä surffailen vaan ja mietin mitä tekis. Ihanaa kun ei oo enää ainakaa joka ilta niitä etovia oloja!

mamina ja vesseli (ex taotao:D ) 12+0

*muoks* näkeepä hyvin tosta kuvasta miun kasvotkin mut antaa nyt sitten näkyä:)
 
Olipas taas peli :kieh: . No toivottavasti huomena menee paremmin.

Mä en ottanut viimeksi yhtään masukuvaa. Tarkoitus oli lopussa ottaa ,mutta tyttö syntyi niin yllättäin ,että ei keritty. En ole kyllä nytkään ottanut, eikä varmaan tule otettua.

Tyttö nukkuu muuten tässä sylissäni. Oli mummolla ja papalla illan hoidossa, niin monesti sen jälkeen ei taho rauhottua millään nukkumaan. Kolme kertaa olen jo sänkyyn nostanut , mutta herää aina itkemään. Toivottavasti pian nukahtaa kunnolla niin pääsisi ittekki nukkuun. Aamulla olisi ennen kuutta herätys ,kun lähdemme yhden nuoren hepan kanssa laatuarvostelu karsintoihin. Minä kylläkin vain kannustamaan ja kuvaamaan.

Hyvää yötä masut ja äipät !!
-Poni ja Manteli 26+2
 
masun kuvauksesta, mähän tosiaan viimeks olin jo rv 21 kun raskaudesta saatiin tietää, joten kuvaamiset ei todellakaan ollut päälimmäisenä mielessä :D koko aikana muutama kuva tuli otettua, ja nekin kaikki vasta sieltä vikoilta viikoilta.Nyt olis tarkotus kuvata sitä mukaa kun huomaa masun kasvaneen, nyt kuvia on kertynyt rv 18, 21 ja toi uusin. Nyt ainakin kuvaan kun viimistä päivää, viimeks kyllä harmitteli jälkeenpäin kun ei ottanut enempää kuvia.
Luminka sulla ei ainakaan kauheen suuri masu ollut, mullakin oli melko pieni.Saa nähä kuin suuriks meijän pömpöt nyt kasvaa!Eiks sitä sanota et isompi tulis kun ekassa raskaudessa...
maminalla kans ihana masu ollut, saaks kysyä kuin toi tatuointi suhtautu mahan venymiseen?aattelin tohon paikkeille ottaa itekin tatuointia mutta huolettaa miten sille käy jos ton miehen saan joskus suostuteltua vielä kolmanteen lapseen..ja tietysti eka tarvis synnytyksen jälkeen laihtuakin että kehtais nahkasäkkiään esitellä ees tatuoijalle :D
nyt aamupuuhiin, poika heräs taas 5.30 |O minkä ihmeen nuijanukutuksen sille antais että ees joskus nukkuis pitempään!

Daydreams ja pipana 23+6 (24+4)
 
Daydreams, ei sille tatskalle käyny mitään. Miulla ei muutenkaan tullut arpia paljoo, mahaan vain sellanen navan "halkaseva" salama-arpi ja sit reisiin paljonkin lihomisesta.
Kysyin sillon raskauden aikana et mitä jos se repee se tatska, niin sano liikkeessä et se on helppo korjata. Ei kun vaan tatskaamaan! Sattuu pirusti mut oli sen arvosta=)
 
daydreams: Juu, ei mikään hirmuinen jättimaha ollut, mutta kuitenkin lähemmäksi 120cm ympärys. En kyllä halua tästäkään mitään 130cm:n palloa, tosin havainnot kertovat jo tässä vaiheessa jotain ihan muuta :whistle:
Ompa teillä herätty aikaisin! Meillä likka meinas ehkä herätä kun isukki saapui nukkumaan 6.30 töistä. Onneks sain vielä puol kasiin asti venytettyä :D

Mitens teillä, syökö esikoiset tuttia?
Ainakin muutamalla täällä on suunnilleen saman ikäisiä..

Voi kun olisi hermoja, niin jättäisin jo kohta sen pois! Kun en kuitenkaan jaksa alkaa huudattamaan kun vauva on syntynyt. Joten se menisi sinne lähemmäksi kahta vuotta! Kun kaikki tuollaiset olisi helpompi tehdä nyt kun jaksaisi vielä. Kuten tuttipullo jätettiin, sitten meinataan jossain vaiheessa hommata lastensänky, pottatreenit aloitetaan heti potan saavuttua... ym... ym...

Lauantaiterveisin Luminka rv16
 
Päiviä!

Menipä eilinen peli todella pankin alle... plääh... No tänään sitten Ruotsi matsi...

Mies laittoi juuri tytön nukkumaan ja sitten jatkuu meidän remontti tohina... Laitetaan taas tapettia seinään... Meijän makkariin tällä kertaa ja sitten seuraavaksi on vuorossa lastenhuoneet. Kesällä vaihdetaan saunaan sitten lauteet... Hommaa riittää....

Laitan nyt sitten tämän aamun kuvan... Eli siis tasan 20+0. Edellisestä raskaudesta on paljon kuvia ja niin näyttää nytkin tulevan... Kiva niitä on katsella!



Emppu & Papunen 20+0
 
Antaisikohan tuo poika mun vähän kirjoitella kuulumisia ;)

Kesis, ei tuo poika mikään jätti ollut, 54 cm ja 4025g syntyessään, mutta mun lantiossa ei ollut ihan tuonkokoiselle kuitenkaan tilaa varsinkaan kun oli se avotarjonta. Itse oon aika pieni, mutta eihän äidin koko ole mitenkään suoraan verrannollinen asia:) Synntystapa-arviossa sanottiin että nelikiloisen pitäisi kuitenkin mahtua.

Esikoinen on tutinlussuttaja, kyllä:) Ei ole kiirettä opettaa poiskaan, ja nyt on alkanut narskutella hampaitaankin jos ei ole tuttia...se on kamalaa, en kestä yhtään kuunnella sitä! Varmaan tähdätään siihen että 2vuotiaana ei olisi enää tuttia. Tuttipullostakin vielä juo, paitsi ruokailun yhteydessä lasista. Potta on ollut käytössä siitä asti kun osasi siinä istua eli 7kk iästä.

Me ei olla kuvattu mun masua oikeastaan ollenkaan, pojasta otettiin vissiin pari päivää ennen syntymää kuva, kun oli niin iso;) Toki on kuvia mun raskausajalta, niissä vaan on muitakin ihmisiä joten ei viitsi laittaa nettiin ilman lupaa... Miten tähän saa liitettyä kuvan? Kun mies tulee kotiin niin voin pyytää sitä ottamaan kuvan, nyt taitaa joku kuva olla profiilissakin, itse otettu kylläkin.

Me käytiin eilen kaupungilla pojun kanssa rattailla, käveltiin molempiin suuntiin ja oli kyllä liian pitkä matka jo, en meinennut kotiin asti jaksaa. Meiltä on keskustaan noin 5 km, menee rattoisasti yleensä(en tykkää kauheasti mennä bussilla rattaiden kanssa), mutta nyt alkoi sukkapuikot välillä pistellä ikävästi tuonne kohdunsuulle, au! Sitten valvoin viime yönä ja virkkasin pieniä villapöksyjä, ja nyt väsyttää, mutta onneksi kohta päästään miehen ja pojun kanssa yhdessä saunomaan :heart:

Hauskaa viikonloppua kaikille!:) :hug:

 
very important babyLiisa oli 49cm ja 3750 ja synnytys lääkäri sanoi että aika iso kuitenkin vaikka synnytys oli helppo että 3-3,5 kiloset ja 48-51cm kuulemma "keskikäyräläisiä" :D vaikka mun mielestä taas alle 3 kiloinen tuntui tooosi pieneltä...
äiti88 ja toukka 14+2
 
Luminka meillä poika ei koskaan huolinut pulloa, tuttiakin tosi nihkeesti...lähinnä unilla.Kokonaan tutit heitettiin pois kun poju oli vähän yli vuoden.Mut oli tosiaan sillee helppoa että ei oo kaivannut kun ei niiden perään niin alun perinkään ollut.Huomasin kyllä kans kun hampaita alkoi tuleen enemmän että joskus narskutteli hampaitaan ja hitto että otti korviin se ääni!!mut onneks loppui jo.Ens kuun alussa on toka hammaslääkäri, päästään näyttään pojan kaheksaatoista hammasta :D
vib laitoitko aijaa.comin kautta? sieltä saa ainakin linkin ja pikku kuvan laitettua.Me kans käydään aina kävellen kaupoissa ja edes takas matkaa tulee 8km, hiukan jo joutuu sumpliin että saa matkalle yhen vessan osumaan ja tosiaan noi sukkapuikonpistot tuntuu täälläkin välillä, ja aina tietty just sillon kun poika juoksentelee minne sattuu |O
onneks muutetaan nyt vähän lähemmäs keskustaa nii ei oo nii pitkät matkat :D
mamina kiitos vastauksesta,aattelinkin että ei kai sille kuinkaan kävisi, mullakaan kun ei noita raskausarpia tullut lainkaan, vanhasta napaläväristä kyllä lähtee semmoset kivat arvet kumpaankin suuntaan!että jos ei nytkään tulis niin ehkä sitä sais aikaseks mentyä hakkaamoon :D
 
meillä massukuvia ei oikeastaan ole esikoisen odotuksesta kuin muutama hassu, silloin meillä ei vielä ollut digikameraa, ja kuvia muutenkin tuli otettua vähemmän. Mikä kyllä harmittaa, koska itse tykkään hirmusti katsella massukuvia, niin omia kuin muidenkin ;)
Nyt on tullutkin otettua massukuvia vähän väliä...ja olen laittanut ne kansioonkin niin, että voipi katsella mikä viikko on missäkin kuvassa meneillään :p

Linea negraa mulle ei ole tullut ollenkaan, mutta eipä tuota näkynyt viime raskaudessakaan :)

Joku kyseli syökö esikoinen tuttia? Meillä tuttia syödään unilla, vaatii sen aina päikyille ja yöunille mentäessä. Tuo kyllä yleensä unien jälkeen suosiolla tutin äidille ;) Päivisin ollaan nyt oltu kokonaan ilman tuttia jokunen kuukausi. Esikoisella ikää nyt siis 1v 9k ja ajattelinkin olla ottamatta stressiä tuosta tutin syömisestä...luovutaan siitä sitten joskus tulevaisuudessa :heart: (Meillä tosiaan alettiin syömään tuttia vasta 5kuisena)

Hassua, miten sitä jännittää toisessa raskaudessa enempi synnytystä...ainakin mä oon huomannut nyt jännittäväni ihan hirveesti enempi synnytystä kuin esikoiseni kanssa. [/b]Mites teillä muilla, jännitättekö toisen vauvan syntymää enemmän kuin esikoisen synnytystä?
Ehkä sitä muistaa vielä niin hyvin sen kivun, että jännittää miten nyt kaikki sujuu...? |O
Mutta kyllä se vaan on niin mahtava tunne, kun saa vauvan ensikertaa viereensä...sitä tunnetta ei voita kyllä mikään, eikä vauvan tuoksua ;)
 
Jännitänkö synnytystä? Kyllä! Tuntuu et kaikki pelottaa ja jännittää enemmän kuin viimeksi, ei silloin tiennyt vielä mistään mitään! Varsinkin kun on tuo sectio takana. Paljon kaikkia kysymyksiä mielessäni pyörittelen:
Kestääkö arpi kohdussa synnytyksen ettei vaan repeä?
Sitäkin mietin et mitäs sitten jos tää kakkonenkin on perätilassa, laittavatko alakautta synnyttämään, vaikk sieltä ei ole vielä yksikään vauva tullut ulos!
Ja entä jos joutuu leikkaamaan, miten se menee?

Mutta ei passais vielä tuollaisia murehtia, nyt vaan täysillä nauttimaan tästä raskaudesta =)
Vielä kun liikkuminen onnistuu vaivatta sekä jaksaa tyttöä hoitaa melkeinpä normaalisti!

-Luminka-
 
Heipat täältäkin..
Hetkeksi istun tähän lepäämään ,kun kohta alan laittamaan tyttöä yö-kuntoon. Olimme juuri koko porukka tallilla. Tytöstä on tullut varsinainen talliapulainen. Ihan innoissaan kantaa ruokaämpäreitä hevosille.

Meillä on tutti vielä iltaunille menossa käytössä. Tytöllä ikää nyt 1v9kk. Tarkoitus olisi päästä eroon ennen vauvan syntymää. Tuttipulloa ei olekkaan ollut koskaan ,kun imetin 1v5kk. Nokkiksesta juodaan kylläkin lämmin iltamaito. Potalla ollaan käyty 7 kk iästä ja kova yritys olisi kesällä oppia ainakin päiväkuivaksi. Tuo potalla viihtyminen on aina välillä niin ja näin. Tällä hetkellä saa aika lailla houkutella. Lastensängyssä nukutaan ,mutta vain edelleen 3-5 h ja lopun yötä tiiviisti äitin kainalossa. Tästä onkin ehkä vaikeinta päästä eroon ennen vauvan syntymää, kun en vain millään henno tyttöä siirtää yöllä viekusta pois. No aika näyttää miten alkaa sujumaan. Nyt kuitenkin uudessa talossa oltu niin vähän aikaa ,että nukkuminen osittain siksikin rauhatonta.

Mua ei synnytys juurikaan pelota tai mietitytä. Lähinnä vain se ,että miten keritään sairaalaan ,jos tämä kakkonen tulee vielä nopsempaa. Pitäisi alkaa tekemään erilaisia kivunhallinta harjoituksia vain hyvissä ajoin ,kun tahtoisin selvitä ilman puudutuksia nytkin.

Voi ,mutta jäkis alkaa kohta . Nyt pitää mennä. Ihania masukuvia muuten!!
-Poni ja Manteli 26+3
 
Meillä kanssa menee yöt juuri kuin siulla Poni. Esikoinen on 1,5v ja nukkuu just alkuyön omassa sängyssään mut sit herää ja itkeskelee, joten napataan sit viekkuun sieltä.

Jouskari, meille ikäeroksi tulee 2v 1kk.. :)

Juu, kummasti tuo tuleva synnytys jännittää ja pelottaa, nyt kun tietää mihin sitä joutuukaan! Viimeeks kieriskelin sängyllä supistusten kourissa, voin vaan kuvitella miten paljon ne koski!!! Miulla meinas ponnistusvaihekin alotella siinä (kerran jo tuli sellanen "ynnnhhh-ääni" supistuksen kanssa, kätilö sano et älä vielä käy ponnistaa, sanoin et en paljo voi muutakaan :D ), mut sitten kerkesinkin saada epiduraalin ja synnytys vähän hidastu, mikä oli kätilön mielestä hyvä, koska tuli muutenki niin nopsaan. Ois voinut repiä paikat muuten pahasti.
 
Pitäsköhän minunkin välillä kirjotella... oon tosi laiska kirjottamaan, vaikka kuulumisia luen kyllä ahkerasti..

Mulla koko ajan pelko persiissä että onkohan siellä ketään. Vaikka oireitakin on niin silti pitkän yrittämisen jälkeen ei oikeen voi uskoa, että tätä tää nyt sitten on :ashamed: En voi mennä ees varhaisultraan kun lähin ultramahdollisuus on 300km päässä Rovaniemellä, eikä meillä ole edes sen bensan verran ylimääräistä rahaa tällä hetkellä.. Eli pakko vaan odotella kesäkuun alkuun ja toivoa, että neuvolassa kuuluisi sydänäänet!! :heart: Esikoisesta kuului rv 9+3 ja nyt olis rv tasan 9 kun neuvolapäivä koittaa. Joten toiveikkain mielin.

Oireista inhottavin on tämä jatkuva "krapula", miehelle just kirosin kun ei saa mitään alkoholia ottaa ja silti on tämä krapula, pitävät meitä pilkkanaan siis!! :kieh: :LOL: Sitten tuo palelu iltaisin on jotain aivan järkyttävää! Peiton alla tärisen eikä pysty tekemään mitään kun tuntuu, että taju lähtee kun on niin KYLMÄ!! Odotan myös kauhulla sitä, että rinnat kipeytyy, jouduin esikoisen aikana nukkumaan monta kuukautta rintsikat päällä kun sattui joka liike ja kääntyminen niin kovin.. :| Mutta kaiken kestää kun tietää lopputuloksen :heart:

Jospa kerkeisin hieman useammin jatkossa kirjottelemaan... :ashamed:
-Lappitar 25v ja Hippunen 6+3

P.S. Jouskari kyseli yli kolmen vuoden ikäerosta, meillä tulee melkein tasan 3v ikäeroa, ja luulen, että se on ihan sopiva ikä, ehkä tuo pahin uhma jo mennyt sitten ohi... toivottavasti!
 
Moi pitkästä aikaa täältäkin!

Paljon onkin asiaa tullut, pitänee vastailla myös. Lapsilukua mietitte jossain vaiheessa. Mies meillä puhuu että viisi lasta ois kiva :LOL: , mut ehkä se kolme on lähempänä totuutta. Mut kyllä siihen kolmanteen saa kulua nyt sit vähän pidempi aika, voipi olla vaikka "iltatähti" sitten joskus jos niin suodaan.

Linea negra mulla oli edelleen esikosta jäljellä. Napaan asti on ja nyt on taas tummentunut vähän.

Tuleva synnytys mietityttää täälläkin kovasti. En niinkään kipua pelkää, siitä ei ole jäänyt niin pahat muistot. Mut sitten se ponnistusvaihe kylläkin huolestuttaa. Että jos taas imukuppiin mennään... :ashamed: No, se on sen ajan murhe sitten.

Minä myös olen ollut laiska kuvaamaan masua ekassa raskaudessa. Kaksi kuvaa vaan taitaa olla. Jos nyt tästä sitten ottais useamman kun jotain rupeaa näkymään. Mulla onkin eka neuvola keskiviikkona. Mietin juuri mahtavatko edes yrittää vielä kuunnella sydänääniä. Silloin on vasta 9+0 joten ehkeivät ihan vielä... Esikosta kuului 11+1 ihan selkeästi ja heti. Mites teillä muilla on sydänäänet kuuluneet?

Pahointi on hellittänyt selvästi. Väsymys on jotain ihan hurjaa ja toi Lappitaren mainitsema palelu myös. Minäkin ihan tärisen iltaisin vaikka olis kuinka päällä vaatetta.

Pilkkis onnea omakotitalosta! :heart: Harmi tosin että muutatte, mut kerropa sitten jos on aihetta plussakahvitteluun =)

Nyt hetkeksi maate kun likka nukkuu.
 
Torey: Voi olla niin aikaista ettei täti koita kuunnella. Meilläpäin on rv10+0 rajana. Ekassa raskaudessa kuunneltiin ekalla käynnillä, rv10+5, ja tässä toisessa 10+4. Ja molemmilla siis kuului =)

Palelua oli mullakin ihan riesaksi asti! Nyt on vihdoin alkanut veri virrata paremmin :LOL: Tosin eilen illalla oli otettava pitkästä aikaa lisäpeitto yöksi.

Mulla on nyt alkanut rasitus tuntumaan mahassa ja selässä. Pitäis vaan alkaa uskomaan että ei tässä enää kykene niin paljoonja entisellä vauhdilla :whistle: Tänään pidin vauhdikkaan iltapäivän, siivosin, pesin pyykkiä, silitin verhot, kävin tytön nukuttamis-lenkillä sekä kaupassa.. Huh, nyt siis on istuttava tiukasti sohvalla :saint:

Luminka ja piiperö 16+1
 
Heippa!!

Ihania masukuvia täällä :heart:

Masun kuvauksesta, ekassa raskaudessa tuli kuvattua aika paljon, tosin loppua kohti se alkoi vähän unohtumaan. Täytyy tässä raskaudessa yrittää kuvata vaikka kuukauden välein, tosin ei olla vielä aloitettukaan. :)

Tutista, meillä esikoinen ei syö tuttia, se kelpasi ihan pienenä vähän aikaa, mutta silloinkin harvoin. Kumma kyllä peukkuakaan ei syö, mä luulin aina että se olis joko peukku tai tutti. B)

Tuleva synnytys ei oikeastaan jännitä. Tosin vauvan sydänäänien lasku oli todella pelottavaa, mutta toisaalta tiesin olevani koko ajan hyvissä käsissä. Ekassa synnytyksessä pääsin mielestäni aika helpolla, joten nyt kyllä toisaalta vähän mietityttää, että mitä jos kaikki ei menekään niin helposti :whistle: Voihan se olla, että sitten lähempänä laskettua aikaa alkaa jännityskin nousta. :D

Sydämensykkeistä, katselin juuri esikoisen odotusajan neuvolakorttia, ekalla käynnillä (9+1) siellä ei edes kuunneltu sen vuoksi, että ne ei välttämättä olisi kuuluneet, tokalla kerralla sit tietysti kuuluivat jo, kun viikotkin olivat 14+2. Ennen ekaa neuvolakäyntiä oltiin kuitenkin käyty jo varhaisultrassa ja ennen toista käyntiä myös np-ultrassa, joten ei kauheasti jännittänyt niiden kuunteleminen, mutta ah niin ihanaa se oli. :heart: :)

Lappitar, tiedän tunteen, kun pelottaa että mitä jos masussa ei olekaan ketään :hug: Mutta kaikki on varmasti hyvin, ja kohta pääsetkin sinne neuvolaan :heart:

(.) Täällä on myös paleltu! Ja etova olo jatkuu :| Heräsin yölläkin huonoon oloon. :whistle: Syöminen ja lepääminen ovat osoittautuneet parhaimmiksi aseiksi huonoa oloa vastaan, joten siitä puheenollen, taidankin mennä tästä lepäilemään kun poikakin nukkuu päikkäreitään. :)

Kesis ja pikkupähkinä 8+1---9+2
 
Mullakin oli alkuraskaudessa sekä pahoinvointia että palelua, loopui kyllä kakstoista viikolle mennessä... nyt tuntuu taas että on kuuma koko ajan.

Tulevasta synnytyksestä... mua jännitti alussa aika paljon varsinkin kun esikoinen ei päässyt alakautta tulemaan ja sektiosta on suhteellisen lyhyt aika. Kuiteskin kun aikaa kului niin nuo ajatukset selkeni ja osaan nyt jo olla jännittämättä kauheasti etukäteen. Kuitenkin raskaudet ja lapset on erilaisia eikä tässä toisessa välttämättä ongelmia tulekaan. Ainakin pääsen sitten kokoarvioon myöhemmin.

Mä ajattelin olla tämän päivän tekemättä mitään :whistle: Eilen alkoi nimittäin kivuliaat supparit haitata. Eivät onneksi tule mitenkään säännöllisesti mutta pitkin päivää kuitenkin, ja yhä jatkuvat. Eivät rauhoitu levossakaan, ja lisäksi on menkkajomotusta! Mulla on huomenna neuvola ja siellä sit juttelen asiasta(mulla ei ole keskiraskauden lääkärikäyntiä ollenkaan, niin täytyy varmaan pyytää jos sittenkin pääsisin varoiksi). Kun noita viikkoja on sen verran vähän, olisi hyvä tietää onko kohdunsuulla jotain jo tapahtunut, niin voisi sitten ottaa sen huomioon.

Noita sydänääniä... meillä ekassa kuunneltiin vasta toisella neuvolakäynnillä, rv 17 ja tästä tokasta heti ekalla rv 11. Kuuluivat silloin hyvin, mutta sitten seuraavalla käynnillä ei kuuluneetkaan, joten käytiin ultrassa tarkistuttamassa asia. Onneksi kaikki oli hyvin:)

Jotenkin tätä toista odottaessa on pelännyt kaikkea mahdollista enemmän, kun tuntuu että kun yhden lapsen on terveenä maailmaan saanut niin voiko toisen kanssa mennä yhtä hyvin! Jotenkin tuntuu liian hyvältä ollakseen totta... :heart:

vib 28+3, vissiin... :)
 

Yhteistyössä