°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

mie kanssa pohdin kuumeisesti tota tuplis asiaa vaikka tässä on vielä paaaaljon aikaa. Mein neiti on siis kakkosen syntyessä 2v1kk ja varmaan jaksas seisoakin siinä seisomalaudalla, mut se on täysin toinen juttu et pysyykö se siinä! Oon sanonut aina kaikille, et skorpioni hän on horoskoopiltaan ja täysin sen mukaisesti käyttäytyykin; temperamentisempaa menijää saa hakea :saint: !! :whistle: Ja nyt kun ajattelen, niin noita tupliksia tarvittas varmaan lähinnä vaan kaupunkireissulle, joten jää varmaan hankkimatta, ellei saada lainaksi siskopuolelta. Meillä on kuitenki hyvät yhdistelmät joista en ikuna raaski luopua, ja on myös hyvät 'matkat' joten jos miehen kanssa kahestaan liikutaan niin molemmille lapsukaisille riittää menopelit:)
 
Huomenta!!

Tervetuloa Sisi ja suuret onnittelut plussasta! :heart: :flower: :) Meillä onkin melkein samanikäiset esikoiset, meidän esikoinen on myös syntynyt viime vuoden kesäkuussa. :) Mä kirjoittelin muuten myös Kesämassuja odottaviin aikanaan muutaman viestin raskauden alussa mutta sitten se jostain syystä jäi.

Kiitos tsempistä Emppu80 :heart: Voi että kuin sä oot jo niin pitkällä, että rakenneultraan oot jo menossa? Niin se aika menee :)

Hilbert onnea liikkeiden tuntemisesta! :heart: :) Tuosta vaipparoskiksesta, meillä ei ole ollut tarvetta sellaiselle, nakataan vaipat ihan keittiön tavisroskikseen, se tyhjennetään kuitenkin päivittäin. Jos on haisevampi tuotos, niin suljetaan se esim. vanhaan hedelmäpussiin/leipäpussiin tms, pitää ihan hyvin hajut loitolla.

Onnea Lappitar tk:n hyvistä testituloksista! :heart: :flower:

Onnea myös Jonskis np-ultrasta, hienoa että kaikki oli hyvin siellä :flower: :) Meillä oli esikoisella turvotusta 1,6 ja vaikka se ei ollut lähelläkään raja-arvoja, muistan, että hieman mietitytti ultran jälkeen, kun olin netistä (kaikkitietävä netti, taas :D ) lukenut muiden kokemuksia np-ultrasta, ja usein oli jotain alle 1. No, turhaanpa mietin, kun terve ja ihana pallero sieltä syntyi. :)

Hienoa, Skye85, että siellä on kaikki hyvin!! :heart: =) :flower: Noista tuplavaunuista ja perusvaunuista, me aiotaan pitää ihan tavalliset vaunut nukkumisvaunuina, ja tuplat olis sitten liikkumista varten. Täällä on samanlaisia mietteitä kuten daydreams:illä, eli että tuplille ei varmaan ole kovin pitkään kylläkään käyttöä (siksi ostetaan ne myös ihan varmaan käytettyinä ) vaan seisomalaudalla esikko varmaan sitten jossain vaiheessa matkustaa.

Parempia vointeja Poni06:lle, toivottavasti pääset pian lääkäriin :hug:
 
Nti Kesäheinä ja Sisi: Meidänkin esikoinen on syntynyt viime vuoden kesäkuussa. :wave:

Tuplista edelleen, me ei kyllä rahallisista syistä pidetä noita yksösvaunuja, oon kyllä tykänny niistä ihan hirveesti enkä raaskis myydä mutta pakko varmaan on että saadaan siitä sitten tupliin rahaa. Kaveri odottaa esikoistaan ja on luvannut ostaa meidän vaunut jos vaan myydään. Noita Carenan vaunuja kattelin eilen, ihan käteviltä vaikuttivat mut oonko väärässä vai onko carena ns.halpis merkki? Meinasin vaan sitte kestävyyttä ja sellasta... Talvi kuitenkin tulossa.

Viime yö meni paremmin esikoisen kanssa, itkeskeli kyllä ja tuttia kävin laittamassa varmaan viisi kertaa mutta sellaista pidempään kestävää itku kohtausta ei tullut. Laitoin illalla supon jos ne hampaat on kipeät ja sitä itkee öisin... Mutta eipä sitä suppoakaan voi joka ilta laittaa..

No, tänään mies on illalla kotona niin yhdessä pähkäillään, iltavuoro viikko onneksi ohi!

 
Jonskis: Joo, kyllä se Carena taitaa olla vähän halpismerkki!

Kesis: Jee, huomenna ultra! :D On se aika kuitenkin tainnut edetä, vai mitä ;)
Mulla olis huomenna neuvola, tullaanhan sitten kertomaan kuulumiset :heart:

Mä meinaan siis ostaa käytettyinä ne vaunut, sit kun tiedän mitkä haluan! Pitää laittaa vaik lehteen ilmoitus, huutiksessakin on paljon tuplia myynnissä mut ne on kaikki niin kaukana. Hyvä olisi kuitenkin kokeilla ja katsastaa ennen ostopäätöstä =)

Tälle päivälle ei ole siis yhtään mitään tekemistä! Paitsi pyykinpesukoneen puhdistusta jos apteekissa ennätän käydä ennen kuin ukko lähtee iltavuoroon.
Sitä paljon puhuttua sitruunahappoa meinasin kokeilla. Kaverilta ostettu kone haisee nimittäin tosi tunkkaiselle ja jopa homeelle :x Enpä tajunnut haistaa sisälle ennen kuin se kone oli jo täällä. Varmaan luukkua pidetty kiinni pesujen jälkeen niin alkaa se haju kertymään :( Hitsi jos ei saa sitä raikkaammaksi. Etikkaa jo eilen laitoin, hetken helpotti mut aamulla sama haju :snotty:
 
Jonskis meitä on siis enemmänkin, näitä viimevuotisten kesäkuisten äitejä =) very important baby:lläkin on muuten viime vuoden kesäkuussa syntynyt esikoinen, jos oikein muistan. :)

Luminka joo, huomenna voidaan vaihdella taas uusia kuulumisia B) On se aika tosiaan sittenkin edennyt, hitaasti mutta varmasti. :D Fiilikset on kyllä vaihdelleet niin laidasta laitaan, ettei ole tosikaan. Ensin olin varma, että peli on menetetty, seuraavaksi sitä melkein unohti koko asian, ja nyt taas ihan toiveikkain mielin kai... Onneksi kaikki päällisin puolin viittaa vielä raskauteen. :saint: Jos siellä ei ketään asusta niin hajoan kyllä atomeiksi. :| Mutta toisaalta, turha varmaan miettiä sitä etukäteen. :)
 
Nti Kesäheinä hei mä ajattelinkin, että ootkohan sä se sama kesäheinä, joka oli kesämassuissa! Oliko sulla LA 6.6? Mulla oli jonkun kanssa sama ja mietin, että olisit saattanut olla sinä... Ja muutenkin täällähän näyttää olevan paljonkin porukkaa, joilla on ihan samanikäinen esikoinen! Mikäs sen mukavampaa!!
Mä en ole vielä uskaltautunut soittamaan neuvolaa, jospa sitten ens viikolla. Toivottavasti täti vois vähän vilkaista ultralla onko elämää, ei millään olis varaa mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan. Mulla oli yks keskenmeno ennen esikoista ja se selvis justiin ekalla neuvolakäynnillä. Esikoiselta taas oli eri täti joka kieltäytyi ultraamasta, ei kuulemma osannut käyttää sitä laitetta! Vähänkö harmitti kun tiesin, että se ultralaite olis kuitenkin ollut käytettävissä, grrr... No, nyt ollaan taas muutettu ja eri th, saas nähdä mitä se tuumaa.
 
Sisi: Mullakin oli LA 6.6 :D Neiti syntyi tasan viikkoa ennen, joten toukokuun puolelle jäätiin just ja just!

Kesis: Tuollaista oli mullakin alkuraskaus. Ei oikein halunnut uskoa täysillä että on oikeasti raskaana, juuri keskenmenoriskin vuoksi :( Sillä se ei sit paljoa päässä pyörinyt. Mutta ultran jälkeen uskalsin vähän jo uskoa, kuitenkin syke näkyi ja oikeassa paikassa =)
Ja kumma juttu, toisella kerralla pelkäsin tuplasti enemmän kaikkia keskenmenoja, epämuodostumia ym. kuin ekalla! Olin jollain aikaa jo varma et ei siellä kukaan asu :whistle:
Mut tuo alkuraskauden ultra onneksi vähän sai toisiin ajatuksiin =)

Luminka rv14+5 (tuntuu että olen jo hurjan pitkällä :D )
 
Mie kävin tänään neuvolassa, siellä se pieni sydän sykki :heart: :heart: voi miten ihanaa oli kuulla, ja liikkeitäkin kuulimme, kun kuulu doblerista iso tumaus aina kun taotao siellä liikahteli =) uiii, oli niin ihana kokemus taas, sori kun hehkutan :ashamed:

Huomenna ois np-ultra.. Eikös vain mennytkin, Kesis, aika nopeesti! Jo huomenna päässään kattelemaan pikkusia!!
millos sitä sukupuolta voi sit kysyy, siis millon sen näkee? rakenneultrassako? :whistle:
 
Kävin sitten tänään ylimääräisellä neuvola käynnillä noiden supparien vuoksi. Th teki ihan rutiini hommat. Kaikki niissä hyvin. Nyt piisakin puhdas ,kun viimeksi oli sokeria. Varovasti hän tunnusteli vauvan asentoa ja edelleen on rt:ssa sekä melko alhaalla. Ultrassa kokoarvioksi saatiin jo 800 g :heart: . Sitten hän katsoi kohdunsuun tilanteen..suu kiinni, mutta pehmeä, kanavaa 2 cm jäljellä. Eli ihan hissun kissun saan olla :/ . Ensi viikolla lääkärin aika sitten. Oli ihana nähdä taas vauvelia ultralla. Katottiin hänen kasvoja myös. Pikku nenän nukerökin erottui :heart: .

mamina Ranenne ulrtahan on niillä viikoilla ,että sukupuolen pitäisi jo näkyä. Meillä on vaan molemmat tytöt olleet niin jalat sykkyrällä ,ettei sukupuoli ole rakenne ultrassa selvinnyt. Onneksi meillä on neuvolassa tosiaan oma ulrta niin siellä asia on selvinnyt.

Poni ja Manteli 25+1
 
Mulla tulikin tässä mieleen, että te joilla esikoinen on päiväkodissa...niin meinaatteko pitää hänet kakkosen syntymänkin jälkeen päiväkodissa vai otatteko pois hoidosta?

Mä oon ollut koko ajan sitä mieltä, että tottakai otan pois hoidosta, koska jään itsekkin kotiin vauvan kanssa...josko vaikka vähempi tulisi mustasukkaisuutta, kun saa osallistua päivittäin vauvan hoitoon? Meillä esikoinen on nyt tällä hetkellä kolmena päivänä viikossa hoidossa max 5h/pvä. Laskettuaikani siis oli kesäkuun puolessa välissä ja kesäkuu onkin viimeinen kuukausi, kun esikoinen on päiväkodissa.

Moni on vaan nyt tullut mulle sanomaan, että olenko ihan hullu, kun otan esikoiseni päiväkodista kokonaan pois...että ei tule viihtymään kotona, en millään tule itse jaksamaan vauvan ja uhmaikäisen kanssa kotona joka päivä, kun ei sitten saa nukkuakkaan jne. :/

No joo, varmasti tulee rankkaa olemaan...mutta mun mielestä se on vaan aika luonnollista ottaa esikoinen kotiin ja muutenkin päiväkodille on melkoinen matka kävellä, joten ei mun puhti varmaan siihen ainakaan riitä... Olen kyllä miettinyt, että sitten tulemme vaan käymään kerran tai kaksi viikossa kerhossa esikoisen ja vauvan kanssa...jottei ihan ilman ikäistään seuraa jää tuo esikoinen ja ainahan on leikkipuistotkin olemassa :heart:
Ja kaikenkukkuraksi onhan tuo myös "turha" rahareikä pitää esikoinen hoidossa, kun voisi olla kotonakin...

Mutta tosiaan kiinnostaisi kuulla miten teillä muilla aiotaan tehdä tuon asian suhteen :heart:

Mä muuten kuulin hirmusti hyvää vaipparoskiksesta, että tosiaan pitää hajut kunnolla loitolla...tiedä sitten häntä? Kun on kaksi lasta ja ei kerkii juosta koko aikaa roskia viemässä... Meillä itsellämme ei ko.roskista ole, olemme hedelmäpussiin aina laittaneet kakkavaipat...mutta kyllähän tuon esikoisen kakkavaipat jo aikamoiselta tuoksahtaa :x
Talvella oli hyvä, kun saattoi laittaa vaipat partsille ja ulos mennessä viedä roskikseen, eivät haisseet...mutta laitappa nyt kesä kuumilla :D Voisi olla aikamoiset aromit parvekkeella :/
Minä ainakin voisin nyt ehkä harkita vaipparoskiksen ostamista, kun kakkonen syntyy...jos vaikka joku hyvä tarjous sattuisi kohdalle :)

Mutta nyt alkaa taas iltahommat kutsumaan...
 
Iltoja! :wave:

Sisi juu kyllä vain! =) Meillä tosin poju ei pitänyt sitten yhtään kiirettä maailmaantulon kanssa joten synnytys käynnistettiin :D Ai tekin olette joutuneet kokemaan keskenmenon, pahoitteluni :hug: Meillä oli tosiaan tammikuun alussa spontaani alkuraskauden keskenmeno (kuukautisista laskettuna olin 7+) ja nyt huomaan, että ihan kauhea pelko on jäänyt siitä. Mulla piti olla muuten eka äitiysneuvola tänään, mutta siirsin sen ensi viikolle juuri sen takia, että huomenna on se ultra, niin selviää onko syytä mennä neuvolaan vai ei. :ashamed:

Luminka eikä, teilläkin oli sama laskettu aika kuin meillä! Mutta teillä päätettiin tulla ulos jo hyvissä ajoin ennen meitä. B) Mä odotan innolla, että josko pikkukakkosen kanssa pääsis ihmettelemään jo kotona ollessa supistuksia ja kärvistelemään, siis että tulis ihan spontaani lähtö synnyttämään, tuota esikoista kun saatiin houkutella ulos :D Haluaisin kokea sen, että saan tökkiä miehen hereille keskellä yötä ja huutaa "nyt meni vedet!" tai jotain sinnepäin :LOL: Eipä silti, tuosta käynnistämisestä jäi ihan mielettömän hyvä kuva, se oli sinänsä aika jännä kokemus kun pitkin päivää mitattiin supistuksia ja vauvan sydänäänet jumpsutti siinä laitteessa. Ja tiesi, että pian kohdataan vauvelin kanssa :heart: Niin ja kiva kuulla, että sulla on ollut samanlaisia fiiliksiä alkuraskaudessa :snotty: Mä lupaan kyllä rauhoittua vauhkoamiseni kanssa jos saan huomenna hyviä uutisia :saint: :D

mamina ihanaa, onnea sydämen sykkeistä! :heart: Ja huomenna sitten vielä ultraan :heart: Juu mulla on myös se käsitys, että lähinnä rakenneultrassa se sukupuoli voidaan nähdä. Tosin miehen siskon lapsesta arvattiin (oikein) sukupuoli ihan jo np-ultrassa, että kai se voi hyvällä säkällä näkyä, jos vaavi on siellä ihan ketarat ojossa. :)

Poni06 hienoa, että tarkastuksessa oli kaikki hyvin :heart: :hug:

miuku83 :hug: Mä en oo sikäli samassa tilanteessa, että ottaisin esikoisen tarhasta kotiin kun hän on niin pieni ettei ole tarhassa vielä ehtinyt käväistä, mutta kotona aion kyllä molempia hoitaa. Musta tuntuu, että aina riittää niitä ulkopuolisia, jotka haluaa jakaa omia "hyviä" mielipiteitään tai kauhistelee toisten päätöksiä. :| Pääasia on, että teet just niin kuin itseltäs hyvästä tuntuu :heart:
 
Kesis: Minä jopa pääsin ilmoittamaan miehelle asian näin kello 6.00 aamulla:
-Nukuttaako vielä jos sanon että mulla meni lapsivedet :LOL:
-Täh?
-Niin, lapsivedet meni :LOL:

Johan pomppas sängystä! Meidän vauvan kun ei pitänyt syntyä "normaalisti" vielä pariin päivään, oli nimittäin sectioon meno samalla viikolla... No, neiti halusi ottaa varaslähdön :D

Ukko kun siskolleen ilmoitti tytön syntymästä, sekin sanoi vaan että ei sen vielä pitänyt syntyä :LOL: Pyyteli myöhemmin anteeksi tökeröä onnitteluaan :whistle:

Heh, ukon farkut jäivät silloi pariksi päiväksi etikkaan lillumaan, oli työhommista hometta roiskunut niille :D Kaikkee sitä mieleen jää..
 
Kesis: Joo, ja lisää jännitystä toi siis perätila ja ambulanssikyyti 80km:n päähän.. Ei muuten ollut yhtään mukava matka, 3 minuutin välein supisteli ja joka hiton kerta piti lanssimiehelle kertoa milloin alkoi ja loppui... Sanoi että kerro heti jos ponnistuttaa... Ja johan paniikkia jo pukkas ja kauhukuvia silmissäni näin että kesken matkan syntyisi :eek: Sit se äijä vielä vähän väliä katteli eteenpäin, varmaan kattoakseen joko kohta ollaa perillä, huh mikä reissu :whistle:
 
Miuku83 Me kanssa aluksi oltiin sitä mieltä, että esikoinen jää tarhasta pois, mutta kun ilmoitin tämän tarhaan, niin sieltä ehdotettiin, että jos jatkettaisiinkin vaikkapa 3 pv/vko. Poika kun kuitenkin täyttää jo 3 v. niin kaipaa jo todella paljon kavereita ja aktiviteetteja. Muutimme siis mieltämme ja poika jatkaa tarhassa. Näin on sitten hänen paikkansa turvattu ja on helpompi saada pikkukakkosellekin paikka samasta tarhasta sitten.
 
Heh täällä on muillakin ollu vähän äkkinäisiä sairaalaan lähtöjä. Meillä kanssa, oltiin mökillä juhannusta viettämässä ja la oli siis 28.7 joten reilun kuukauden päästä vasta. Aamulla kun heräsin, lorahti jotain housuun. No, miehen herätin ja sanoin että käyn vessassa kurkkaamassa. Nousin sängystä ja samantien lorisina vaan kävi kun litratolkulla lapsivettä lorisi lattialle. Mies nosti tässä vaiheessa päänsä tyynystä ja kysyi että onks toi nyt sitä? Minä siihen, että kai se on... Matkaa synnytyssairaalaan oli noin 1,5 tuntia, kilometreistä en tiedä. Vauva oli perätilassa mutta mulla ei supistellu eikä mitään ja kun synnärille soitin sanoivat että tule käymään tarkistuksessa niin en osannut ajatella että kiire olis ja makuuasennossa olla pitäis. Siinä sitte lähdettiin ajamaan ja supparit alkoi järkyttävän kipeinä noin vartin ajettuamme. Mies lisäsi kaasua. No Lahden kohdalla mies ehdotti josko mentäis siinä sairaalassa näytille, en suostunu (tyhmänä) vaan sanoin että kyllä me nyt perille asti mennään. No, hengissä selvittiin omaan synnytyssairaalaamme. Siellä eivät pitäneet mitään kiirettä tutkimisessa, makoilin käyrässä siinä ja odoteltiin vaikka kävin aina välillä sanomassa että käy aika kipeeksi nuo supparit. Lääkärin tutkimuksessa sitten selvisi että kohdunsuu oli auennu 5cm ja synnytys oli siis täydessä vauhdissa. Ultralla pojan painoarvio oli 2,5kg. Vkon 34 jälkeen synnytystä ei enää estellä joten 35+2 kun oli kasassa niin se oli menoa sitten. Perätilan ja aikaisten viikkojen vuoksi lääkäri katsoi ettei alatiesynnytys tule kysymykseen. Kiireelliseen sektioon siis mentiin. Viis vaille neljä menin lääkärin huoneeseen ja kakskymmentä yli neljä oli poika maailmassa. Se oli kun suoraan teho osastosta kun ohjasivat mut synnytyssaliin jossa vaihdettiin vaatteet ja laitettiin katetrit ja tipat jne jne. Ja siitä sängyllä leikaussaliin. Mies ei valitettvasti päässyt mukaan. Sanoin salin ovella vaan että pidä peukkuja ja soita äitille! :LOL:
Poika oli hyvävointinen synnyttyään mutta parin tunnin ikäisenä omat keuhkot eivät enää jaksaneet yksin ja hän joutui hetkeksi hengityskoneeseen ja sai keuhkoja kypsyttävän hoidon. En ole ikinä pelännyt niin paljoa kuin silloin. Ei oikein uskaltanut olla onnellinen kun pelotti ja olisi vaan halunnut pojan syliin mutta en saanut moneen päivään... Kaksi viikkoa siinä vierähti, en muista niistä viikoista mitään. Joka aamu ajoin sairaalaan kotoa ja illalla kun oli pakko lähteä kotiin itkin itkin ja itkin. 6.7 sitten menin pojan kanssa yöksi sairaalaan vierohoitoa harjoittelemaan ja 7.7.07 vihdoin pikku prinssimme pääsi kotiin!

Tulipas tarinoitua! Mutta kyllä kieltämättä vähän pelottaa että mitä jos kakkonenkin syntyy ennen aikojaan...

Mutta eipä sitä kannata etukäteen murehtia ja täytyy muistaa että esikoinenkin on mitä ihanin lopputulos, kaikki meni siis hyvin onneksi.

Ihanaa, mies on koko viikonlopun kotona! Ja tänään tulee lätkää jopa ihan inhimilliseen aikaan illalla, pakko nähdä!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jonskis ja pikku mytty 13+2
 
Huomenta!

Voi huh huh, mitkä äkkilähdöt teillä on molemmilla olleet, Luminka ja Jonskis :eek: Toivottavasti pikkukakkoset tulee vähän rauhallisemmin maailmaan :)

Tänään on iltapäivällä se ultra, huh :whistle: Mä en tiedä kykenenkö kapuamaan siihen tutkimuspöydälle vai juoksenko karkuun. :D
 
Onneksi mummo tuli hakemaan tytön ulos. Tuumaa aamut olemaan niin raskaita tuon taaperon kanssa, kun koko ajan pitää nostella pois kielletyistä paikoista. Sitten ,kun hän huomaa ,että en tahdo jaksaa niin menee entistä lujempaa. Itsellä on hirveä syyllisyys päällä ,kun ei voi kunnolla tytön kanssa leikkiä. Pakko vain koittaa tyytyä tähän tilaa, kun masuvauva vaatii sen. Seuraavat viisi viikkoa ovat nyt niin tärkeät vauvan kehityksen kannalta ,että olisi niin hyvä ,että hän vielä masussa pysyisi.

Hieman kyllä jänittää välillä tuleva synnytys. Sen verran th:n kanssa siitä ollaan juteltu ,että jos vesien menolla alkaa niin ambulanssilla pitää mennä ja hän lähtee mukaan, koska hän on myös kätilö. Esikon synnytys kesti 2h5min ja sairaalassa kerittiin oleman noin 45 min. Toisaalta muuten synnytys ei jännitä yhtää. Tuollasen nopean synnytyksen etu on ,että kivut eivät kauaa kestä, vaikka ei niitä keritä kyllä mitenkään hoitaakaan. Haittana oli kuitenkin repeämät ,joiden ompelu oli tuskallista ,kun puudutteet eivät syvällä oleviin repeämiin tehonneet.

Meillä on esikko kotihoidossa niin ei tarvi päivähoitojärjestelyitä miettiä. Mä olen illat ti-pe töissä ja su päivät, kun silloin minulla on tunnit oppilaille. Mies hoitaa tytön silloin ja sitten myös vauvan. Pitäisi vaan syksyllä alkaa taas käymään Mll:n kerhossa ahkerammin, jotta tyttö saisi ikäistensä kanssa leikkiä.

Kesis Onnea ultraan. Eka ultra on niin huisin jännä :) .
 
Minä kävin jo neuvolassa, kaikki okei!
Paino oli tippunut 500g, ja minä kun luulin lihonneeni kaikista herkuista :LOL:
Verenpaine 144/66...
Hemoglobiini 124 ja mitähän tarkoitti sf-ruudussa N-3 ? Tietääks joku?

Tässä sit nautin suklaajätskiä :p Sillä sain luvan itseltäni kun ei ollut painoa tullut lisää ;)

Kyllä sinä Kesis selviät d :) b
 
Onpas teillä ollut jännitäviä synnytyksiä! Meilläkin esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla. Koko päivän ja yön olin kärvitellyt suppareiden kanssa kun vihdoin kolmen aikaan yöllä lääkäri totesi, että leikattava on. Tyttö oli avosuisessa tarjonnassa ja ei siis mahtunut alateitse tulemaan vaikka oli vain 2914g syntyessään. Tuleva synnytys jännitää mua jostain syystä paljon ennemän kuin eka.... Ehkä siinä jännittää eniten se, että miten esikoisen hoito järjestyy... Varsinkin jos yöllä tulee lähtö... No ehkäpä näitä kerkiää vielä pohtimaan...

Kesis ja Mamina - täällä pidetään peukkuja teille! Ja onnea mamina sykkeistä.

Poni - tiedän tuon tunteen kun pitäisi taaperon kanssa jaksaa, mutta kun tuntuu ettei jaksa... Meillä tytön lempi paikka on aamuisin maata mun mahan päällä, ja ihan itkettää kun olen nyt joutunut tyttöä kieltämään... Neiti aina silloin vaan toteaa, että vauva pipi... Koitahan sinä ottaa rauhassa, että masuvauva pysyy vielä kyydissä.

Meilläkään esikko ei ole vielä hoidossa vaan kotona. Me käydään paljon puistossa ja avoimessa pk:ssa joten ikäistä seuraa on kyllä tarjolla.

Nyt syömään mokkapaloja!

Illalla pitää tulla vielä ultrakuulumisesst kurkkaamaan!

Emppu & Papunen 18+6
 
Tyttö vielä unilla, vaikka jo kerran heräs, jospa ehtis pikaseen kirjoitella.

Onnea ja tervetuloa uusille, osa olikin vanhoja tuttuja kuumeilupuolelta!

Tuplarattaista ollut puhetta, niitä olen kovasti miettinyt. Haluaisin kääntyvät etupyörät ja käännettävän istuinosan, sellaisia on Herqules, Teutonia ja Happy baby ainakin. Carenan rattaissa ei taida saada sitä ratasistuinta itseensä päin, ainakin näin olen käsittänyt, ja mieluiten pitäisin myös esikoisen naama työntäjään päin. Saako noita Happy Babyn tuplia enää mistään uutena?

Päivähoidosta, esikoinen on vielä kotona joten kotona myös pysyy. Käymme monta kertaa viikossa kerhoissa ja puistoissa, toivottavasti pääsemme käymään myös siten, kun toinen lapsi on syntynyt, niin on esikoisellekin puuhaa. Tarkoitus olisi laittaa molemmat lapset sitten samaan aikaan päiväkotiin.

Vaipparoskiksesta ei ole kokemusta, kun kestovaippoja käytetään. Mökillä kun oli kertikset käytössä, niin oli se likavaippapussin haju kyllä tosi kamala... Mutta eikö kakkavaipasta kannata kakat heittää pönttöön, ettei jää vaippaan haisemaan ja turhaan mene kaatopaikalle, siis sen ikäisellä lapsella joka jo kiinteät tuotokset tekee? Tuli vaan mieleen...

Tänään olisi tarkoitus lähteä puutarhamyymälään ostamaan parvekkeelle kasveja, jos huomenna saisi parvekkeen siivottua ja laitettua, ihanaa! Ja elättelen myös toiveita, että pääsisin huomenna aamullakirppikselle, en ole tosi pitkään aikaan käynyt. Pitäisi yrittää löytää esikoiselle kesäksi isompia vaatteita ja tulevalle vauvalle pieniä kestovaippoja tai harsoja.

Jännityksellä odotan Kesiksen ultrakuulumisia!

Kirsikka rv 16+1 (meneepä aika nopeasti!)
 
Mäkin täällä käyn vähän väliä kurkkimassa, josko kuuluisi Kesiksen ultrasta jotain.. :heart:

Mulla on täällä piinaviikko käynnistymässä, kp 24/28.. Tuun sitte ens viikolla tänne ihan vakituiseen! :LOL: As if!!! :headwall:
 
Te ootte ihania :heart:

Täällä on ultrasta kotiuduttu... ta-daa, hyvien uutisten kera!!!!

Siellä se meidän pikku pähkinä köllötti ja sydän läpätti niin kovasti!!
Nyt on niin huojentunut ja onnellinen olo ettei mitään rajaa...
Pikku Pähkinämme oli kuulemma kirinyt kovasti edellisestä ultrasta, ja pituutta meidän pitkän huiskealla Pähkinällämme oli nyt huimat 7,5 mm :D Se sydämen syke oli niin ihanaa katseltavaa... :heart: Koko vastasi 6+4 mutta mun laskuoppieni mukaan se ei ihan oo mahdollista, kyllä raskaus mun mielestä pidemmällä on, mutta tässä vaiheessahan millin "virhemittaus" sinne tänne on paljon. Seuraavassa ultrassahan se sitten selviää tarkemmin. :)

Voi pojat, mä en jotenkin voi uskoa, että tää on totta, me siis selvittiin siitä, raskaus tosiaan alkoi ja on edelleen käynnissä :D Viime viikko on ollut niin pitkä ja vuoristorataa on tunteet kyllä menny. Mutta nyt on ihanaa, kun lääkärikin sanoi, että voitte huokaista helpotuksesta.

Nyt täytyy sanoa iso KIITOS teille kaikille
kun olette tsempanneet niin kovasti, ihan rehellisesti sanottuna jossain vaiheessa kävi jo sellainen olo, että ei siellä kuitenkaan kukaan asusta. :ashamed: Nyt tuntuu, että uskallan alkaa iloita kunnolla tästä raskaudesta :heart:

Palailen taas pian kunhan laskeudun tältä onnellisuushattaralta alas maan pinnalle


Onnesta soikeana,
Kesis ja Pähkinä :heart:

PS. Pilkkis79 joo, ens viikolla sit tuut tänne seuraavaksi 9 kuukaudeksi B) :heart:

PPS. Meidän pikkuisesta tulee isoveli!! Hurjaa :heart:
 
mie kanssa ultrakuulumisten kanssa täällä! Ihana pikkunen möllikkä siellä köllötteli ja räpiköi! :heart: pää-perämitta oli 41mm ja vastasi täysin viikkoja. Niskaturvotusta ei meinannut saada millään mitattua kun jössikkä vietti koko ajan selkä 'kameraan' päin B) välillä kiepsahti ympäri, mutta mittaa ei kunnolla saatu otettua, se mitä saatiin oli alle yhden. Kyllä oli niin sulonen tuo pieni tao tao:) :heart: sitten vaan oottelemaan rakenneultraa joka on 18.7. (vasta.. JO nyt tää malttamaton käy oottamaan sitä ) :ashamed:

Ihanaa Kesis että siullakin on kaikki kunnossa pikkuisella! :flower:

Ja onpa tosiaan Luminkalla ja Jonskiksella ollut hurja lähtö!! :whistle: No jospa kakkosen kanssa selviäisitte vähemmällä jännityksellä.
 

Yhteistyössä