°.°.PIKKUKAKKOSTA odottavat.°.°

daydreams: Joo, tuo ukko ois varmaan joka päivä grillaamassa jos se sais aina päättää mitä syödään! En itse ole edes ikinä käyttänyt tuota kaasugrilliä, saatika sitten edeltävää pallogrilliä :whistle: Se on aina sen homma, minä teen sit perunat, salaatit ym. mitä nyt milloinkin lisänä on.

mamina: Ja minä kun ajattelin että tää meidän kolmio käy pieneksi kun neljäs perheenjäsen tulee :whistle: Näköjään ihmiset ahtaammassakin asuvat :D
Ongelmaksi kyllä tulee kaksostenvaunujen sijoitus, paria senttiä vaille jää että mahtuisivat kodinhoitohuoneeseen :/
Ulkona en ehkä viitsisi säilyttää, joten eteinen ahtaaksi sitten :kieh:

Tänään voisi pitkästä aikaa käydä vaunuttelemassa, hirveä laiskuus on iskenyt. Tyttö takapihalle vaan nukkumaan ja omia hommia tekemään. Minun tuuria että on nyt monena päivänä nukahtanut ihan itsekseen. Silloin jos ei nukahda, on yleensä pakko käydä työntelemässä.
No, käydään tuossa päivällä moikkaamassa neidin poikaystävää =) Ne on kyllä huvittavia, molemmilla ihana virne naamalla :heart: Poika vaan meinaa olla liian innokas neidin perään ja saadaan koko ajan olla katsomassa ettei vahinkoa satu. Vähän kovakourainen ja äkkinäinen mies =) Tosi mukava kun on niin samanikäinen leikkikaveri (vaikka eivät vielä keskenään osaakaan leikkiä ), kiva aina vertailla keskenään ja vaihtaa hyviä vinkkejä =)

Nyt on tullut ihme kausi. Joitain kuukausia sitten saatoin lähteä kauppaan ihan pipo päässä ja sen kummemmin meikkaamatta. Nyt pitää laittautua ihan joka paikkaan! Naama on kyllä sen näköinen että ihan hävettää, näppyjä tunkenut prh... Ja sit kun kävin kampaajalla, niin onhan se kiva laittaa uudet hiukset nätisti =)
Mutta kyllä tämä menee ohi, viimeistään kun vauva syntyy. Ei sitten jouda paljoa peiliin katsomaan :LOL:

Minäkin voisin ilmoittautua tänne, vaikka en kauaa kuumeilupuolella ehtinytkään kirjoitella, kun jo siirryin odotuspuolelle :)

Meillä on siis esikoispoika 10 kk(täyttää juhannusaattona 1v) ja toista odotellaan elokuussa, 8.8 on laskettu aika. Mulla on raskaus mennyt ihan hyvin, tosin nyt selkä on tullut kipeäksi, mikä johtuu ilmeisesti tuon poikasen nostelusta ja laskemisesta 100 kertaa päivässä :) Itse olen liikkunut paljon tämän raskauden aikana, mutta onhan noita kiloja silti kertynyt ihan reippaasti, vähän yli 6 kiloa. Mulla on myös raskausdiabetes joka on vielä tässä vaiheessa pysynyt ruokavaliolla kurissa!

Me ollaan ostettu kirppikseltä tosi halvat tuplarattaat, sitten tarkoitus on aika lailla enimmäkseen kuljettaa pientä liinassa ja isoa rattaissa. Vähän niinkuin varuiksi hankin nuo tuplat... nyt tosin meidän liinailut on vähäks aikaa liinailtu, kun tosiaan tuo selkä on kovin kipeä.

Meillä on myös tilanahtaus; 53 neliön kaksiossa asutaan, mies ei suostu siirtämään meidän sänkyä olkkariin joten me ahtaudutaan sitten koko perhe makkariin.. Poika nukkuu pinniksessä luultavasti vielä vauvan synnyttyäkin(jos ei tule sieltä laidan yli ennen sitä) ja vauvalle on hankittu Koala-riippukehto ensisängyksi. Jotenkin me mahdutaan noinkin:)

Oli mukava tämä pino, tuttuja nimiä teissä on montakin:)

Vib 24+4, lillukka ja isoveli 10kk

Heippa!

Tervetuloa very important baby! :wave:

mamina, kun mietit sitä, että miten teidän esikoinen saa unta jos/kun uusi tulokas herää yöllä itkien, niin olisko mahdollista ottaa vauva teidän sänkyyn perhepetiin? Siten olis ainakin itkunvaimentimet lähellä jos imettää :D Meillä vauva nukkui sairaalasta kotiutumisen jälkeen meidän välissä kylläkin vain 2 viikkoa, kun ei me oikein kuitenkaan saatu kumpikaan miehen kanssa nukuttua, ja siirrettiin poika sitten pinnikseen. Mutta oli ne yösyötöt kyllä niin helppoja silloin, kun tosiaan vauva vieressä nukkui :)

Hilbert mun ystävälle syntyi lapset 3,5 vuoden ikäerolla, ja se esikoinen on kyllä ollut oikeasti tosi reipas apulainen ja viihdyttäjä pikkusisarukselleen :)

Kiitti vinkistä daydreams, täytyy tsekata noi tuplat. :)

Grilliherkuista, mä voisin kans grillata ihan vaikka joka päivä. On se kumma miten ruoka maistuu jotenkin niin hyvältä grillin kautta lautaselle päätyneenä :)

Meillä olis ens viikolla alkuraskauden ultra vapun jälkeen, jee! Esikoisesta käytiin 7+1 ja nyt ollaan menossa 6+5, toivottavasti rv:t pitää kutakuinkin paikkansa niin että siellä näkyy jo jotain. Kannattais tietysti mennä vasta vähän myöhemmin, mutta toisaalta haluaisin varmistuksen mahdollisimman pian edellisen keskenmenon jälkeen, ja oon kuitenkin suht varma noista raskausviikoista.

Tuli mieleen, että kun tässä on jonkun aikaa pidetty majaa täällä Odotus-puolella ja rekrytoity lisää pikkukakkosen odottajia, niin jos on kiinnostusta, voidaan kans jatkaa tuolla kerhojen puolella (tai siis perustaa sinne pikkukakkoskerho)? Tai sit voidaan jatkaa ihan täälläkin. :)

Luminka se on ihan totta :/ Tosin 6+0 pitäis näkyä syke jos on ihan varmat rv:t, esikoisestakin gyne sanoi, että syke olis ollut viikkoa aiemmin jo näkyvissä. Mutta kyllä varmaan on aika tiukka paikka jos sanotaan, että sykettä ei näy. :|

Heippa Vib! Kiva saada lisää porukkaa, ja Kesikselle, että se kerhohomma olis kanssa ihan kiva!
Meillä, Luminka, meinattiin, että jos asuntoa vaihdetaan, niin kolmioon. Kun oon viel sit jossain vaiheessa (kakkosen jälkeen) menossa opiskelemaan, niin ei ois varaa lyhentää silloin esim omakotitalon lainaa.. :( Sit koulutuksen jälkeen siitä kolmiosta varmaan vaihettas isompaan kunhan töihin pääsisin jne.

mamina, joo mä kans tykkään siitä kerhon ideasta, voi ehkä vähän huolettomammin jutella. B)

:attn: Torey ja caffee81 kerhoista puheenollen, tuonne kerhopuolelle on perustettu joulukuisten odottajien kerho :)

Luminka - kerhon puolelle pääsee kirjottelemaan vain sinne hakeneet ja hyväksytyt henkilöt. Sinne voi laittaa kuvia tms.. Meillä on esikon aikainen kerho pystyssä yhä ja se on kyllä tosi mainio juttu. Eli täältä löytyy kannatusta.

Mä syön sipsejä, surfaan täällä ja katon csi:tä yhtäaikaa.. Voitte uskoa ettei oikein mikään meinaa onnistua... :kieh:

Minäkin listaudun mukaan :)

Mulla on laskettu aika 23.10, eli huomenna on 14 viikkoa täynnä. Varoitan jo heti, etten jaksa kauhean aktiivisesti kirjoitella, koska kuten esikoisenkin odotusaikana, pahoinvointi on taas jotain ihan kamalaa. Kerran olen ollut tiputuksessakin jo, ja nyt sinnitellään pahoinvointilääkkeiden voimin. Nytkin mahassa kiertää, pitää kohta mennä nukkumaan ennen kun kamalaksi menee... Ja esikoisesta oksensin tosiaan viikolle 30, että saa nähdä miten nyt...

Mulla jo maha pömpöttää, mutta liikkeitä ei vielä tunnu. Rakenneultrassa ensi kuun lopussa yritetään udella sukupuolta. Raskauden ton olleet tosi samanlaisia keskenään, jotenkin on sellainen tunne, että tyttö olisi taas tulossa.

Tuoplarattaat täytyy hankkia, ikäeroksi tulee reilu 1 v 7 kk, eikä esikoinen vielä osaa kävellä (nyt 1 v 1½kk). Olen ajatellut Herquleksen tuplia, niissä houkuttaa kääntyvät etupyörät.

Mutta mukavaa odotusta kaikille, palailen taas kunhan olo sallii!

Heippis rakkaat! :wave:

:ashamed: Tulin tänne moikkaamaan, vaikkei mulla ookaan oikeuksia odotuspuolelle. Tuli vaan niin ikävä teitä ja meillä on tosi hiljasta kuumeilupuolella. Oli ihana lukea teiän tunnelmia!! :heart:

Terveisin teiän puolesta onnellinen, mutta hieman vihreä Pilkkis :D

Pilkkis79!! :heart: Ihanaa kun tulit käymään täällä, tulethan toistekin!! :) Mä ajattelin, että tää vois hyvin olla kans sellainen fuusioketju, minne voi sekä odottavat että odotusta odottavat kirjoitella, että voitais pitää yhteyttä ja vaihtaa kuulumisia =) Että tervetuloa vaan toistekin! :heart: :)

Kesis!! :heart: Oi, sehän oiskin kivaa!! Munkaan ei sitte tarvis itkeä ikävääni tuolla.. :'( Täällä puolella on tosin vähän semmonen uhka, et mulle tulee valeraskaus. Alan syömään niin paljon et maha kasvaa ja käyn ostamassa odotusvaatteita ja silittelen masua.. :saint: :LOL: Ja mun kun piti laihduttaa.. :D

Pilkkis79 joo pitäähän sun nyt tutustua tähän pinoon kun oot ihan kohta tänne Odotus-puolelle kuitenkin siirtymässä B)

Mites muuten, milloin teillä on ollut ekat neuvolakäynnit pikkukakkosraskaudessa? Mulla olis jo 7+4, esikoista odottaessa paljon myöhemmin. Ja ens viikolla 6+5 olis tosiaan se alkuraskauden ultra yksityisellä. :heart:

eka neuvola täällä meilläpäin on 10 viikon tienoilla. Mulla oli ekasta 10+5, tässä toisessa 10+4. Sen takia eivät kuulemma aiemmin aikoja anna koska saattaa keskenmenoja tulla ekan käynnin jälkeen. Sanoi ettei harmittaisi niin paljoa ja jotain sellaista! Olihan tuo pitkä aika odottaa, mut ihan hyvä toisaalta =)

Luminka rv12+5

No päiviä tänne!

Kiva Kirsikka kuulla sinustakin! Onpa tosi ikävää toi sun pahoinvointisi, toivottavasti et kuitenkaan enää tiputukseen joutuisi. Jaksamista kovasti sulle :heart:

Pilkkis munkin puolesta voit hyvin fuusioitua tänne =) Kirjoteltiin niin pitkään yhdessä tuolla että kivaa vaan kuulla sustakin!

Mulla on eka neuvola vasta 9+0. Esikoisesta oli pari viikkoa aiemmin joten nyt tää tuntuu tosi kaukaiselta vielä. Liput ja laput kyllä tuli jo postissa. Sai taas täytellä lappuun että "en ole kokeillut lsd:tä..." ;) Tää meidän kaupunki on kuuluisa äitiys- ja lastenneuvolatoiminnan supistamisesta minimiin. Käyntejä tosi harvassa ainakin alkuun ja mitään "ylimääräistä" on turha toivoa. Np-ultra tarjotaan mut se sit siitä. Henkilökuntaa en voi kuitenkaan ainakaan esikoisen ajalta moittia. Hoitivat käynnit kiireettömästi ja aidosti välittäen. Hyvällä mielellä sinne siis menossa nytkin.

Tänä aamuna yökin pöntöllä vedet silmissä mut eipä tullut mitään ulos vielä. Tutulta alkaa tuntua nuo aamuolotilat pikku hiljaa :eek: Esikoisestaen kovin montaa kertaa oksentanut mut toi etova olo ja yökintä on tuttua. Nyt on myös alkaneet hajut käydä nenään. Tyttö sai kummeiltaan synttärilahjaksi uimarengasankan joka oli sen huoneessa viime yönä. Kun yöllä sit nukutin tyttöä kun oli herännyt, oli pakko viedä ankka ulos huoneesta kun haisi niin voimakkaasti kumille :/ Kaikkea sitä kanssa.

Torey 5+1

Olipa urakka saada pikku emäntä nukkumaan. 15 kertaa saatiin miehen kanssa vuorotellen käydä kaatamassa neiti petiin. Pakko oli sit hakea vähäks aikaa olohuoneeseen kun itku tuli heti kun huoneesta lähti :( Vähän annoin maitoa lasista ja vein takas. Samantien simahti, huoh!

Hyvällä mallilla on jo tuttipullosta luopumis-projekti! Hyvä minä ja hyvä tyttö :D Eilenkin jouduin antaa 2 kertaa, mutta tänään pyöreät nolla kertaa! Paitsi jos yöllä iskee taas itkut niin sit on vissiin pakko antaa, ei meinaa muuten rauhoittua.
Joten omien unienkin kannalta :whistle:

Moikka vaan Pilkkis :wave: Jospa pian pääsisit tänne meidän joukkoon ihan "virallisesti" :heart:

Vai meinaa se Torey joutua pöntölle puhelemaan :/ Jospa ei tarviis enempää kuin joskus vähän sipittää =)

Mulla oli kyllä niin tosi tylsä päivä ettei tosikaan! Alkaisi takapihalta maa sulamaan että pääsisin kaivelemaan kukkapenkkiä uuteen uskoon.
Ja kukkasipulit maahan laittamaan :flower: Tänään tosin hain postista verhokankaan ja pesin sen valmiiksi jotta pääsen huomenna ompelemaan ja ikkunaan ripustamaan :p Saa vähän uutta ilmettä olkkariin, jos lisäksi meidän tv-taso vihdoin tulisi =)
Luvattiin meille jo seuraavalle viikolle mut kuinkas ollakaan ollaan jo kohta 3 viikkoa
odotettu |O

Taidan kattoo Teho-osastoa, koneella tullut tänään jo liikaa oltua :snotty:

Illanjatkoja ja hyviä vointeja
toivottelee Luminka (joka viettää varsin oireetonta raskautta =) )

No enhän minä kovin kauaa täältä malttanut poissa olla. Tyttö nukkumassa ja mies iltavuorossa, on hetki omaa aikaa.

Tuttipulloista ja nokkamukeista tuli mieleen, että meillä ei ikinä tuttipulloa ole sen kummemmin käytetty, kun olen imettänyt niin pitkään, ja ruuan kanssa on vesi annettu lasista ihan alusta alkaen. Nokkamukia yritettiin lanseerata tytölle tuossa joku aika sitten, mutta nyt sekin on jäänyt.

Mutta tässä n. kk sitten tyttö oppi juomaan itse ihan tavallisesta juomalasista, joskin toki vahinkoja tapahtuu (päivittäin...). Mutta ollaan sitten annettu ruuan kanssa maito ihan tavallisesta lasista, ja tyttö siitä sitten itse juo, ja välillä juotetaankin. Onneksi tyttö tykkää tosi paljon lehmän maidosta, nyt olen ollut 2 päivää kokoaan imettämättä, että varmaan se osa elämää on nyt tältä erää lopussa. Maitomääristä en osaa kyllä sanoa, mutta puuroissa menee 2 dl/päivä, ja kyllä sitä lasista varmaan jokunen desi menee myös, ja jugurttia sitten aina välillä...

Ostin tänään tytölle taaperokärryn, ja siitä puuttui jarrumekanismi! Kyllä harmitti vietävästi, ei auta muu kuin mennä huomenna vaihtamaan. Olisi niin kiva ollut saada se heti käyttöön, kun tyttökin oli niin innoissaan siitä. Onneksi mies lupautui autokuskiksi, niin ei tarvitse metrossa toista kertaa tuota kärryä raahata.

Mulla on ollut neuvola jo ainakin pari kertaa, mulla on vähän ylimääräisiä käyntejä tämän pahoinvoinnin takia. Muuten täälläkin on supistettu käyntien määrää, mutta neuvolatäti on antanut vähän tiheämpään nyt noita aikoja. Kolmas kerta taitaa olla jo ensi viikolla. NP-ultrassakin ollaan käyty, siellä oli kaikki kunnossa. Myös tiputuksen yhteydessä ultrattiin, eli ensimmäisen kerran pääsin kurkkaamaan masuun viikolla 8. Seuraava ultra taitaakin olla rakenneultra ensi kuun lopussa. Meillä on myös neuvolassa ultralaitteet, mutta en tiedä ultrataanko siellä ellei ole jotain syytä.

Mukavaa iltaa kaikille!

Kirsikka rv 14

Kiitti Torey! :heart: Kävitkös sä Saaralla ä-neuvolassa? Etkös kuitenkin ollu eteläpuolella? Meillä oli kans kyllä ihan moitteetonta palvelua olosuhteet huomioon ottaen, vaikka kiirettä pukkas, ni välitettiin ihanasti ja rauhassa sai sen hetken (joka yleensä venyi rupatellessa) istua ja jutella!

Kesis ja Luminka Juupa juu, saa nähä koska seuraan perässä. Tämän peptimistin fiilikset menee taas semmosta vuoristorataa.. Kohta pitäs taas päästä ovikseen käsiks, et ois jotain mahiksia toiveilla parin viikon päästä. :D

Hyvää yötä!

Meillä siis esikoinen 1v 8kk ja nyt odotellaan pikku kakkosta syntyväksi kesäkuussa :heart: Täällä alkaa jo massua olemaan ja olokin sen mukainen :whistle: Painoakin kertynyt jo ruhtinaalliset 14kg! Jessus noita raskausarpia joita ainakin täällä massussa on riittämiin :ashamed: Tässä jo kovasti odotellaan vauvan syntymää ja pelätään kuinka kaikki alkaa sujumaan, kun esikoisella alkaa olemaan jo pirunmoinen 2v uhma!!!

Tänään oli neuvola. Ultralla tutkailtiin sukupuolta ja tytöltä vauveli vaikuttaa :heart: . Eli toinen prinsessa olisi tulossa. Kaikki oli hyvin. Painoa pikkuisella oli 650 g. Omat arvot hyvät, painoa oli kyllä kertynyt 700g viikossa. Siitä en jaksa stressata ,jos meinaan imettää taas pitkään niin vararavintoa tarvii. Pissassa oli sokerit kahdella plussalla, joten sokerirasitus on taas edessä :headwall: . Kolmen viikon päästä lääkari neuvola ,jossa katellaan kohdunsuun tilanne.

Meillä neuvolassa eka käynti rv 8 paikkeilla. Nyt olen käynnyt neuvolassa 3 viikon välein ,kun tehostetusti seurataan esikoisen ennenaikaisuuden takia ja nyt myös näiden supparien vuoksi. Normaali väli 4-5 vko, rv 30 joka toinen viikko ja lopussa joka viikko.

Mä imetin esikkoa 1v5kk ikää asti ,joten tuttupulloa ei tarvittu. Nokkis on edelleen käytössä ,mutta osaa tyttö lasistakin juoda. Tyttö on iältää nyt 1v8kk. Meillä tyttö saa illalla edelleen lämmintä maitoa nokkiksesta ja syliin saa nukahtaa. Perhepedissä nukuttiin tähän päivään asti, mutta tänään tyttö muutti omaan lastensänkyyn ,joka on ihan meidän sängyssä kiinni. Hieman haiken mielin hänet sinne sylistä nostin. Isikin tuumasi ,että kohta se pikkuinen menee kouluun :) . Vauvalle on nyt pinnis vapaana ,mutta käytännössä uskon ,että vauva nukkuu meidän sängyssä. No jospa kömpisi nyt tuonne tyhjään sänkyyn. Ukkokin kattoo vielä telkkua..
-Poni ja Manteli 23+1

Yhteistyössä