Pikkukakkosta odottavat vol5

Iltaan töihin. Sitä ennen hieman lepoa ja kuulumisia tänne.

Maha kasvaa ja kohta taas poksuu viikot. Supistelee mutta ei onneksi kipeästi. Patu potkii ja myllää,melkein aina illalla kun olen käymässä nukkumaan. Nyt on ruvennut tulemaan kantapään tai käden muoto mahaan kun vauva potkii. :)

Olen jäämässä ensikuun lopussa äitiyslomalle. Omien laskujen mukaan se menee ensikuun loppuun kun jään sen 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa pois töistä! Eli ei olisi enää kauhean pitkä aika.. :)

Sannis ja patu 26+5
 
Huomenta!

Paapelo: Onnitelut, jos en ole vielä ehtinyt. :hug: Ihana kuulla, että arki on alkanut mukavasti, itsekkin jännitän tulevaa, sillä tuo meidän esikoinen on niiiiiiiin uhma, ettei oo tosi.. :whistle: Noh, se tulee mitä on tullakseen, nyt täytyy vaan koittaa muistaa nauttia tästä hetkestä. :D

Nemu:
Onnitelut tytöstä, ja hyvistä uutisista.

ON: Täällä särkee selkä, joka vihloo tuonne vatsan puolella, kylkiin ja alavatsaan, en tiiä mistä voisi johtua, nukuin muutenkin yön tooosi huonosti.. :headwall: Koitan josko menis vaikka panadolilla ohitte.. Toivottavasti, sillä tänään tulee olemaan pitkä päivä ensin koulussa neljään ja sitten viela tietokoneen a.kortti tunnille klo. 17-20.30 :/

Vauveli on kova liikuskelemaan, joten sen puoleen ei mitään uutisoitavaa..
Nyt syömään aamupalaa, vatsaa oikeen vääntelee jo nälästä..

Tigru ja möhkis 26 *poksista* :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kellopeliappelsiini:


Tässäpä ois kuvaa tämänpäiväisestä ultrasta. :) :heart:

Siellä se pikkukaveri kovasti huiskutteli menemään: "Täällä ollaan äiti! Kaikki kunnossa! " :)
vhoij :) ihanan pikkanen.

Mulla äsken oli selkee jalka tossa ylämahassa :D tuntu ja hieman näkyikin :D
 
Huomenta!


Eilen kävi niin ikävästi että kun käytettiin siskoni kanssa koiria metässä siskon 1v ikäinen koira ja meiän vanhempi 4v koira ottivat yhteen niin että jouduttiin lähtemään Ouluun päivystykseen tuon meiän koiran kanssa. Pentu repäs meiän koiralta palan kaulaa irti niin että siinä on nyt kolmen sormen mentävä reikä suoraan nahan alle. Lääkäri sanoi että tuuri ettei ole osunut 2-5cmn päässä oleviin isoihin kaulasuoniin!! :x Siitä ois tullu rumaa jälkeä! 140euron lasku sieltä tuli. Onneksi siskon kanssa ei ollut kahta puhetta etteikö lasku menisi puoliksi. Ilta meni pökkyräistä potilasta hoitaessa, yö huonosti nukkuessa kun huoletti toinen. Jätin yöksi sen pesuhuoneeseen, kun rauhoittavasta johtuen saattaa kuulema tehdä allensa jne. Koira nukkui kuin tukki koko yön. Illalla oli vielä melko pökkyrässä, päätään ei patjasta nostanut, mutta peiton alla häntää yritti huiskuttaa.. :heart: (peiton alla siksi koska rauhoittavat laskevat elintoimintoja ja ruumiinlämpö laskee niin tahtovat kylmettyä herkästi) Aamulla kuitenkin oli jo pirteä itsensä. Kävi aamupisuilla ja meni takaisin makoilemaan. Haavaa hoidetaan nyt avoimena, märkien sidetaitosten alla, antibiootein ja kipulääkkein lääkiten. Viikon päästä kontrolli. Toivottavasti paranee nyt noin, eikä tarvikaan tikkejä.. Aika hurjan näköinen kyllä oli, vaikken minäkään herkimmästä päästä ole.. :p


Tänään sitten hoitomuksujen kanssa apteekkiin lääkeostoksille :p


Täällä sataa lunta! Ihan ihkaoikeaa lunta, eikä märkää räntää, niinkuin on tullut jo parina päivänä. Jotenkin sitä herää ihan erilailla ajatukseen talventulosta (ja Joulun :heart:) kun lunta tupruttaa. Minä sitten rakastan talvea! :xmas: Ihanaa!!


Monet tuolla huhtikuisten pinossa ovat nimenneet pikku kyytiläisiään. Pitäisi miehen kanssa keskustella tällekin minille joku "työnimi". Olisi ihana kun pienellä olisi joku persoonallinen, molemmille sukupuolille sopiva nimi, jolla sitä kutsua. :heart:


Mukavaa alkanutta päivää kaikille! :)
 
Ihana vauveli Kellis :heart: Me päästään perjantaina katselemaan vauvaa, rakenneultraan. Eilen oli neuvola, ja sain kuulla sydänäänet taas, ihanaa! Kaikki oli hyvin, verenpaine 70/100, eli kurissa toistaiseksi. Ja painokin oli pysynyt vielä 3kg alhaisempana kuin ennen raskauspahoinvointia.. Hyvä juttu sekin. Toiveena olis ettei se nousin yhtään. Mulla olis täällä mahan ympärillä varaa 20kg antaa ylimääräistä rasvaa pois.. :ashamed:

Pojalle kerrottiin että hänestä tulee isoveli. Ilahtui ja sanoi ensimmäisenä onnellisena että "minusta tulee sitten lapsenvahti" :D Oli oikein innoissaan ja halusi heti laulaa vauvalle "Pienen pieni veturi" masun läpi. Liikkis.. On se rakas tuo esikoinen, toivottavasti isoveli on onnellinen vielä maaliskuussakin :whistle:

Kalamama ja Papu rv19+6
 
Mun "vauvasta" tulee isoveikka! Apua! Eilen tehtiin testi ja plussahan siellä näkyi! tuntuu ihan uskomattomalta, että nyt se sitten on totta. Alussahan vasta ollaan, mutta täytyy toivoa että kaikki menis hyvin ja kesäkuussa ois vauva kainalossa.

Thunder :flower:
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Paljon onnea Paapelolle, pienet tytöt ne on sitten ihania :heart:

Kellis tuo kuva on mainio, mua nauratti aivan kun se näyttää tismalleen samalta kuin mun vatsansisäinen henkilö! Asento on justiinsa sama :D Tosi hienoa että kaikki on kunnossa sullakin!

Täällä ei vielä tunnu liikettä, etuistukan vuoksi saanen toisaalta odotella vielä jonkin aikaa.


Uusille onnea ja tervetuloa!

Stinkkis + Snadi, 15+2
 
Monta uutta täällä, tervetuloa! :flower:
Mulla taas paheni ne kohdunsuun vihlaukset+paineentunne, jo tonne mitäs nyt-puolelle kirjoitin. katsellaan miten tilanne kehittyy, perjantaina olis ultra mutta pystynköhän odottelemaan sinne asti..
 
Raskausviikko 27 menossa :D Vielä 3 viikkoa ja täydet 30 viikkoa täynnä!! Menee aika todella nopeasti..

Patu heiluu kovasti ja maha on kipeä kovista potkuista. Supisteluja ei ole nyt tullut ja hyvä niin. Tänään vapaa päivä. IHANAA!!

Sannis ja patu rv 27
 
oho, uusia tuli taas ihan rytinällä, onnittelut kaikille. :flower:

ON: Olin tänään taas koluamassa kirppareita, esikoiselle hain pihahaalaria, sellaista joka pitäis vähän kosteutta ja eikä pienet kurat haittais, siis rönttähaalari hakusessa, vaan eipä löytynyt, mutta taas iso kasa vauvelille tuli osteltua.. :snotty: Noh, löysin sentään itsellenikin jotain, aaaaivan ihanan käsilaukun. :D Päätin, että jätän Äpakkauksen ottamatta, sillä meillä on ihan järkky kasa vähän käytettyjä odottamassa, joten päätin että turhaan otan lisää sellaista mitä jo entuudestaan on. Käytän sitten sen rahan johonkin tarpeelliseen, kuten uuteen rintareppuun, tai rintapumppuun.. saa nähä.

Muuten ei ole mitään kummempaa, ainiin, pongasin ekan raskausarven mahasta.. :x :x Siis voi ei, kun harmitti, esikoisesta kun ei tullut mitään..

No, mut nyt täytyy lähtee vähän ulkoilemaan, poika tossa jo repii hihasta. :D

Tigru ja möhkis 26+2 :heart:
 
Tänään oli rakenneultra, ja kaikki oli hyvin. Muutamaa päivää oli jäljessä l.a:n mitoista, mutta mahtuu hyvin normaalin haarukan sisään. Suloinen vauva, jalat piti suorina ja niin tiukasti yhdessä että millään ei nähnyt oliko kiveksiä vai ei.. =) Eli sukupuoli on edelleen meille arvoitus. kohdunkaulankin katsoi terkka vielä alakautta uä:llä ja se oli ihan ennallaan, eli ei tartte mun pelätä niitä kohdunsuun vihlontoja.

Helmikuun lopussa on siis laskettu aika, mikä tämän ultran mukaan siirtyis hitusen maaliskuulle. Me ollaan mun miehen kanssa molemmat synnytty maaliskuun puolessa välissä, saadaankohan kolmannetkin synttärit nyt sille kuulle sitten! Oikea juhlasuma! :heart:

Kalamama ja Papu rv20+1
 
Tervetuloa uusille ja onnitteluja hyvistä ultrakuulumisistanne =)

Täällä arki pyörii varsin jouhevasti.
Tyttö taitaa olla suht perustyytyväinen tapaus, ainakin esikkoon verrattuna. Vaikka massussa möyryää varsinkin iltaisin aika kovastikkin, niin tyttö kiljahtaa kerran tai kaksi ja tyyntyy kun pitää sylissä ja paijaa tai taputtelee pehvalle =)
Poika kun ei massuvaivoissaan tyyntynyt mitenkään, ennen kuin sai ilmat pihalle.
Jotenkin olin ajatellut, että poika oli helppo ja nyt sitten on tosi vaativa vuorossa, mutta taisi olla hitusen päinvastoin...ehkä ;)

Tissit ne on entisenlaiset suihkut, mutta vielä ei ole muuttunut ongelmaksi asti. Pitää vain irrottaa väkisin tytön ote kun alkaa suihkuta ja odotella suihkun laantumista, tyttö ei kauheasti pidä tästä, mutta parempi tuo kuin se että toinen joutuu oksentamaan kaiken ulos.

Poika vähän vielä pistää hanttiin siskon kanssa, mutta ei siis mitään kamalaa, pientä mielen osoitusta vain, ei juuri eroa tämänhetkisestä uhma käytöksestä.
Mutta jos pyydän auttamaan vaikkapa vaipan vaihdossa, niin tosi innoissaan auttaa =)

Itse voin tosi hyvin..vähän hirvittää tämä painon laskun nopeus...10pv lähti melkein 10kg ja kun raskauden aikana ei tullut kuin +6kg niin... :eek:
Mutta tolpillani sentään pysyn tästä huolimatta =)

Eli aika tasaista menoa täällä.

Nyt kun mies ja poju on kaupassa ja tyttö vielä lepäilee tovin, niin menenpä laittamaan pyykit :wave:

paapelo+poju+Tyty-I 1vk 5pv :heart:
 
Onnittelut uusille plussanneille!

Täällä elo on tasaista. Esikoinen pitää kiireisenä ja uutta tulokasta ei juurikaan ehdi miettiä. Eiköhän ne ajatukset ala siirtyä tuohon masussa kasvavaan muruun kunhan vatsan seutu alkaa kunnolla pyöristyä ja liikkeet alkavat tuntua.

Donu ja Pikkuinen 12+5
 
Hui kun luin tuolta tammikuisten ketjusta että siellä oli yhdet kaksoset syntyneet viikoilla 26+! Ei voi muuta sanoa kun että on ollut onnea matkassa ja kaikkea hyvää pikkuisille ja perheellensä! Tuntuu mahdottomalta ajatella että oma vauva syntyisi jo 6vkon kuluttua, mutta niin se elämä vaan menee, ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Ja mieluummin tietysti vkolla 26 kuin yhtään aikaisemmin!!! Ei muuta kuin :hug: ja onnea vauvosta kaksosten äidille!
 
itse olen tuolla tammikuisten ryhmässä ja tosiaan siellä on syntyneet jo nyt.

Itsellä viikkoja jo nyt 27+3 mutta en silti halua että vauva syntyy jo nyt. Saisi pysyä mahassa loppuun asti. Muistelin että rv 37 vauvaa ei enää estellä jos rupeaa syntymään..? Ja oliko se niin että rv 37 vauva on "täysiaikainen"?

Täällä pakkasta -7 astetta ja ihanan kirpeä ilma kun hain lehden. :) Nyt jatkamaan hommia.

Sannis ja patu rv 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja sannis:
itse olen tuolla tammikuisten ryhmässä ja tosiaan siellä on syntyneet jo nyt.

Itsellä viikkoja jo nyt 27+3 mutta en silti halua että vauva syntyy jo nyt. Saisi pysyä mahassa loppuun asti. Muistelin että rv 37 vauvaa ei enää estellä jos rupeaa syntymään..? Ja oliko se niin että rv 37 vauva on "täysiaikainen"?

Täällä pakkasta -7 astetta ja ihanan kirpeä ilma kun hain lehden. :) Nyt jatkamaan hommia.

Sannis ja patu rv 27+3
Mulle sanoivat, ainakin esikoista odottaessa, että rv34 alkaessa ei enää estellä. Minähän olin "estotipoissa" rv33+3->rv34 asti ja heti ku tipat ottivat pois niin ei mennyt kauaa kun alkoi tapahtumaan.

Joo rv37 kuulemma täysiaikainen.
 
Päivää!

Paljon tosiaan onnea matkaan pikku kaksosille.
Ja vaihtelee käsittääkseni jonkin verran sairaaloittain tuo, milloin eivät enään ala estellä, mutta 35 viikoista vauvaa (rv34) ei tosiaan ole syytä väkisin alkaa pitämään massussa.

Ja rv37 on täysiaikaisuuden raja, mutta vasta tuon viikon alun jälkeen syntyneet vauvat ovat oikeasti täysi aikaisia.
Minulla oli vierustoverina äiti, jonka vaava syntyi rv 36+5 ja vaavilla oli vaikeuksia syödä ja pitää verensokeriaan yllä, kun oli niin pieni ja väsyi todella helposti.
Heidän piti olla osastolla n.1vk.

Täällä elo menee tasaisesti. Tyttö syö hyvin vaikka tissit suihkuttaakin.
Tyttö on vielä aavistuksen kellakka, mutta niin oli poikakin ja se katosi kokonaan vasta 3vk iässä.
Mutta mitä silloin kättärillä kätilö sanoi, että huolestua pitää sitten, jos vauva nuutuu ja tämä tyttö ei totta vie kyllä nuuduksissa ole...juuri valvoi 2h :D

Mutta nyt syömään...

paapelo+poju+Tyty-I 1vk 6pv
 
neuvola klo. 14 ja illalla klo 18 on ultra :) jännittää et onkohan kaikki hyvin edelleen. tässä koitan pian siivoilla ettei tuu kovin kiirus ennen neuvolaan menoa kun suihkussakin pitää käydä.

joten jatkan siivouksen loppuun ennenkui sit neuvolan jälkeen pitää lähtee ajeleen toiselle paikkakunnalle ultraukseen.


 

Yhteistyössä