Pikkukakkosta odottavat vol5

Tigru87 Kuulostaa hyvinkin tutulle, ja normaalille..
tai ainaki viime vuonna mulla oli näitä myös ja nyt on. Itkua saa yöllä kääntyessä pusertaa kun sattuu sen verta paljon, etenki tohon oikealle puolelle alavatsan seudulle. Nyt on myös taas kun nousee seisoman niin hirveet kivut yms. Ja vähänkin jos oot päivän mittaan joko istunu liikaa tai seisonu/kävelly "liikaa" niin takuu varmasti sit alaselkä on kahtakovemmin kipee jonkun aikaa :/ Pissalla käyntikään ei ole enää se helpoimmasta päästä oleva. pistelee/vihloo toho lantion/alavatsan seudulle, liekkö laps kiinnittyny tai jotain jo?
kun kuitenki viime neukka käynnill oli jo kuiteskin pää alespäi. Itell myös noit suppareit nyt tullu, tosin onneks viel niit lievempii..

Toivottavasti sull Tigru87 ei nyt tulis enempää noit kovempia et pikkanen malttais pysyy sisällä loppuun asti, tääl muuten kans samanapäivänä neukka :D

Miiuska- ja PikkuKakkonen 28+6 :heart:
 
ei täällä kummosempaa mitä viime päivinä miehen kans riitoja ja mä olen kai stressannut kun maha kipuja mutta neuvolassa käskivät juoda ja levätä. mut jos jatkuu niin sit yhteys uudestaan neuvolaan että mitä tehdään.

Tänä aamunaki heräsin 7 aikaa ku mies lähti töihin ja siin aamulla tuli kränää noh mähä sain kauheen pääsäryn mut puol 9 nukahdin uudestaan ja nukuin 1,5h. Koko päivä ollu vähä pää kipeä vaikka särkylääkkeen ottanut ja maha kipuja on ollut välillä. :(

Hyviä viikonloppuja!
 
Tigru:

Kuulostaa ihan normaalille tuossa vaiheessa raskautta ja ajoittain voi tulla noita ihan kipeää tekeviäkin supistuksia...kannattaa kokeilla ottaa magnesiumlisää, jos supistelet herkästi, auttaa myös suonenvetoihin.
Ja lepohan on paras lääke.

Täällä elo senkun jatkuu tasaisesti.
Poika on oppinut tässä viikon aikana puhumaan hurjan paljon sanoja ja ilmaisemaan itseään selkeämmin...iso osa purnauksestakin on täten kaikonnut...onhan se ymmärrettävää, jos ei kukaan käsitä mitä yrittää kertoa, niin turhautuuhan siinä.

Eli heppa on ihhahaa, vesi on että, sitten sanotaan anna, jos tahtoo jotain ja ei saa kun isi kutittaa kuuluu naurun lomasta...sitten ilmoittaa varsin kuuluvasti jos kakka on vaipassa, huutamalla HYHHY :D
Niin se meidän pieni poikakin on vaan kohta jo iso...en tahdo uskoa, vastahan hänkin syntyi..ja tyty on kohta kuukauden jo, apua miten aika voi mennä näin nopeaan :eek: =)

Tyttö on oppinut hymyilemään ja on huhuillut ekat vauva äänet, höö ja guu :heart:
Maanantaina on neuvola, saa nähdä miten on pulskistunut ja kasvanut =)

paapelo+poju+Tyty-I 3vk 5pv
 
tulin lähinnä päivittelemään ja merkkailemaan..

kävin eilen otattamassa h1n1-rokotteen oli kyl harvinaisen vaikea päätös.. :/ tän päivän ollu nyt sit käsi melkosen kipee, aamulla hyvä että taipu tukkaa pesemään.. :( lisäks aamulla oli aaltomaista pahoinvointia.. yöks.. pistoskohta on ehkä vähän turvoksissa, todella aristava ja hellä, lisäks olkavarressa on lihakipua, pientä päänsärkyäkin ehkä ilmassa, muuten olo ihan ok..


kellis ja aarre 17+1
 
heipsan,

Meillä viime vloppu meni pyllylleen ku miehen kans sit sytty iso riita et ero oli hilkulla. Mutta yhdessä ollaan ja nyt tulevana vloppuna juhlitaan vuosipäiväämme :) käymällä ravintolassa syömässä ja shoppailemassa jotain hyvii löytöi :). Isänpäivälahjaaki koittanut miettii että mitä se olisi :)

minä otin sit pandemiarokotteen eilen. minulle oli myös kauhean vaikea päätös. pistos kohta ollut herkkä ja kipeä ja eilen oli päänsärkyä ilmassa muttei särkylääkettä tarvinnut ottaa. muuten olo ollut hyvä.

odotan että nää päivät kuluis että olis vloppu jo. :heart:

arska äippä+ peipi 14+4
 
Heips. Neuvolassa kävin eilen, kaikki ok. Paino oli kohonnut sinne ennen raskautta-tasolle, eli nyt tosiaan herkuttelua kuriin.. Vaikeeta!

Torstaina h1N1 rokotukseen, ahdistaa kun jo radiosta tänään uutisista kuulin että riskiryhmien rokotukset ei ehkä ehdi ajoissa kun epidemia on jo näin pitkällä. Kaksi viikkoa menee vielä rokotteen saamisesta ennenkuin teho on 100%. ja siihen on pitkä aika jos tauti ympärillä jyllää.. Yritän olla ajattelematta asiaa, yritän myöskin olla ajattelematta rokotteen mahdollisia huonoja puolia ja heittäytyä vain suositusten varaan..

T:Kalamama ja Papu rv22+5
 
Onnea poksuista Tigru :flower:

Minäpä en saakkaan tuota rokotusta ainakaan riskiryhmään kuuluvana. Tytöllä tuli nimittäin tänään 1kk täyteen ja täten en enään kuulu riskiryhmään.
Mutta en jaksa henk.koht käyttää energiaa stressaamiseen enään. Pitää pyrkiä vain pysymään oman ns.liikkumattoman lähipiirin kanssa ja muutenkin pitämään ekstra hyvää huolta käsihygieniasta. Paljon muuta ei pieni immeinen voi :/

Meillä arki sujuu edelleen tasaisesti.
Tytöllä päättyi juuri tehoimukausi...hetken ehdin ihmetellä, miten tyty niin levoton on ja tissiä kovin kaipaili tuon tuosta, mutta eilen illalla simahti klo.23 ja heräsin sitten joskus 03 jälkeen kun tyty kopassaan ähelsi ja maiskutti...olin ihan pökerryksissä moisen pitkästä unijaksosta, kun parina yönä tosiaan tyty röhki ja ähelsi vähän väliä.

Siitä hyvä on tuo vieressä nukkuminen öiseen aikaan, että ei tarvitse itse herätä kuin sen muutaman sekunnin ajaksi, että tuikkaisee tissin suuhun...jos joka kerta sänkyynsä laittaisin, niin olisin varmasti kuin nukkuneen rukous aamuisin, vaikkei tyttö herääkkään kuin sen 2 kertaa, mutta itse herään niin nopeasti, että tuskin saisin heti unta. :whistle:

Pojulla tulee kokoajan uusia juttuja...kauheata vauhtia oppii uusia sanoja tai suureksi osaksi niitä omia sanoja kullekkin asialle. Hauskaa siis on seurailla ja kuunnella höpinöitä.

Mutta nyt katsomaan tölsyä.

paapelo+poju 1v8kk+ Tyty-I 1kk :heart:
 
POKS 23rv! Ja rokotuksen sain tänään. Puolitoista tuntia meni jonotukseen ja siihen "turva-aikaan" mikä piti sen jälkeen istua paikalla vielä. Tosi kurjaa oli että odotustilassa annettiin ihan vapaasti yhden keski-ikäisen miehen tuputtaa rokotuksenvastaista propagandaa. Varmasti siellä ei ollut yhtään äitiä joka ei olisi hetkeä miettinyt jossain vaiheessa että uskaltaako ottaa rokotteen, ja sitten yks kusipää tulee pelottelemaan raskaana olevia tollaseen tilanteeseen.. Törkeetä, todella törkeetä.

Muuten on hyvä olo, pikkasen "höntti" ehkä, mutta muuten ok, ei kipuja tms.

T:Kalamama ja Papu rv23
 
Heipä hei,

aika menee kauhean nopeasti, osa tästäkin porukasta on jo synnyttänyt tai synnyttämässä ja mulla on rakenneultra 1,5 viikon kuluttua!

Olo on kaikin puolin mainio, on energiaa eikä iskiaskipu vaivaa vielä ihan mahdottomasti.
Olen tässä miettinyt ihmeissäni - ja kateellisena - sitä, miksi toisilla ei ole OLLENKAAN pahoinvointia raskauden aikana ja toiset on ihan toimintakyvyttömiä. Oma siskoni kuuluu tähän ensimmäiseen kategoriaan, ei yhtään oiretta koko alkuraskaudessa! Minä taas olen voinut molemmista niin pahoin että ekat kuukaudet on menneet ihan sumussa. Hmm, mikäköhän nämä erot aiheuttaa?

Aurinkoista päivää!
Stinkkis + Snadi 18+4
 
árskan äipälle onnittelut :D

neuvolassa kävin aamulla: ja sain määräyksen ottaa 2vk vähän lunkimmin.. pari päivää ollu ala maha kippeenä ja supistellu kippeempää. Vauva laskeutunu tosi alas, mut ei kuitenkaan viel täysin kiinnittynyt. Pissassa prot +/-, joten vein labraan näytteen.
Terkkari ihmetteli et aika näppärästi liikuskelen.. on tuo mahu sen verran mukavasti pulahtanu ulos et mul on itseasiassa aika helppo olla tän kans.. huomattavasti helpompi mitä esikon kans, sillon oli pieni maha ja neiti viihty tuol kylkiluitten alla.

vaatteista: aattelin ens viikolla alkaa pikkuhiljaa katteleen vaatteita esille.. ovat kaikki koot tuol yhessä kaapissa ja osa on viel siskolla lainassa (lupas tuoda isäinpäiväksi mummulaan). Sairaala kassia en ole sen enempi ajatellu.. jos sinne imetys liivit + mutuamat suojat sujauttais ja vauvan vaatteet vois laittaa kaukaloon valmiiksi.
Oottako aatelleet käyttää keso vai kertaimetyssuojia? Mul on muutaman kestosuojat ja olen ollu todella tyytyväinen, lisäks mul on tuol parit isommat villaset suoja et ku lähtee ulos, ni saa sujauttaa liivinsisään (ei tartte mitään kaulaliina viritelmiä.
34+4
 
heipsan, täällä nukuttu 10h yöunet ja ihana päivä kun lunta maassa aika reilusti, aurinko paistaa ja -10 pakkasta. mut jos pyykkäis ja lämmittäis uunia kun mies lähti eilen illalla pikkujouluja viettään ku kävimme syömässä eilen illalla.

mut väsymystä ollut vaikka 2vk syönyt rautaa :/ seuraavas neukus sanon tästä sehän on pian, jes eli 1vk 5 päivää vielä! jouluki lähenee koko ajan. ihanaa ku mulla on tehnyt mieli jouluruokia yms.

isänpäivälahjaakaa en oo hankkinut, apua mitähän mä keksin. mutta nyt touhuamaan ja toivottavasti mies kotiutuu sieltä vanhempiensa luota tänne kotiin jossain vaiheesa =)
tänä iltana pitää laittaa viimeinen hiivakuuripuikko sit on hoidettu.

arskaäippä & pienokainen 15+1
 
Pitäs vauvan kamppeita alkaa ettiin esille, mut miks mua laiskottaa ajatuski
Karsee väsymys tullu takasin, vois nukkua jokapäivä sellaset 2-3h päikkärit ja silti yöksikki riittää unta. Esikon kans meinaa sit olla hermot kirreellä, ku tietää mistä narusta vetää et saa äitin hermostuun, tosin on nyt flunssanen et seki kiukuttaa (neiti on nyt 1v8kk pieni minä ite).
muuten vointi on loistava.. neuvolassa kävin perjantaina ja sain sanktion, et pitää 2vk ottaa vähän rennommin, ku meinaa supistella ja vauva on jo laskeutunu alas tosin ei vielä ole täysin kiinnittyny. Eilen sit kävin esikon viemässä isännän tykö navettaan ja tohkeissani lähin sit sisälle, ku tiesin pääseväni yksin kylästeleen.. ni portailla sit tajusin; olin juossu koko 300m matkan

tänään sit aloi äippäloma :D
sukkis ja kakkonen 35+0
 
Mä kävin eilen shoppaileen ekat mamma-vaatteet. Tosin sellaisia ihan perusvaatteita, vaikka mama-mallistoa ovatkin, niin menevät sitten raskauden jälkeenkin hyvin.. :)
Isommat rintsikatkin jouduin ostamaan, alkaa vanhat jo ahdistaa. Mikähän siinä on että isoja (?) D-kuppikoosta suurempia liivejä ei saa yhtä nätteinä kun noita pienempiä.. ? :kieh: Hennesilläkin tosi kivoja A-C-kokoisia liivejä, D:tä vain muutamia, siitä isompia ei ollenkaan :eek: Lindexiltä löysin sitten isompia, mutta eivät ole kyllä ulkonäöltään mitään verrattuna noihin kivoihin väreihin ja kuoseihin, mitä pienemmistä löytyy.. :p
Vaan ei passaa valittaa, esikon jälkeen kun nuo rinnat on ollu ku vanhat kinttaat, niin ihan kiva että ovat saaneet jälleen vähän lisätäytettä, tosin väliaikaistahan tuo varmaan on, mutta mieskin on ollut silminnähden iloinen rintojen muutoksesta.. :LOL:

Kellis ja Aarre 18+1
 
Eilen poksahti 19+0 :)

Luinpas ihania uutisia pikkukakkosta toivovien ketjusta...Osa täällä hengaili siellä aika pitkään, kuten allekirjoittanut ja Kellis. Kohtalotoverimme Mininalle on plussannut vuoden yrityksen jälkeen!! Jihuuu, peukkuja Minikselle!!!!

Rakenneultra ensi viikolla, kylläpäs aika menee nopeasti.. Painoa on nyt rv 20 tullut 5 kiloa, tuntuu että tuo alun nopea nousu olisi ehkä vähän rauhoittunut. Säikähdin kyllä aluksi aika lailla että mistä näitä kiloja oikein tulee :D Toisaalta, esikoisesta sain 19 kiloa joten ei tässä varmaan ihan pieniin lukuihin jäädä. Ja tietty kun tämä lähtöpaino on siellä hoikemmassa päässä niin lienee ihan hyväksikin vauvalle.

Mukavaa viikkoa kaikille ja hyvää vointia!
Stinkkis ja Snadi 19+1
 
Ilmottaudun mukaan! =)

La 13.7, tyttö 10/07

Oulusta ollaan ja 23 vee. Tänään plussasin ja olinkin aivan varma että sieltä plussa tulee, vaikka menkat eivät olleet edes myöhässä. Viikot 4+0 meneillään :)
Vähän jänskättää kun meillä on suunnitteilla häät ensi syyskuuksi, mitenhän sitä toipuu siihen mennessä ;) Toivottavasti ei ihan kauheesti paisuis 9 kuukauden aikana :LOL:


Copper ja matonen 4+0
 
Copper tervetuloa joukkoon :) :hug: :flower: ja onneksi olkoon :heart:
..Lisäänkin sut samantien tuonne listalle ettei unehdu :whistle:

Tääl pikkanen potkii ja myllertää hirmuisesti :D Ja muuttokin olis meill tän kuun lopulla edessä, takaisin Jyväskylään. Jaksais vaan ollenkaan pakata taas, mut pakko se on.. Tääl tosiaan muuten kaikki hyvin, torstaina neuvolaan.. näkee taas et miten ton sf mitan kanssa menee.

Miiuska- ja PikkuKakkonen 30+3 ja Isabella 9kk
 
Jasso, mull oli mammadementtia iskeny :D se neuvola oliki tänää. :kieh: :LOL:
sf oli sen saman kuin viimeviikoll eli 35 mut silti edelleen oli sitä mieltä että aivan liian suuri..hemoglobiinit oli laskenu 108, eli rautakuurille jouduin :kieh: Painokin oli noussut lähtöpainosta kaks kiloa, ei paha kuitenkaan.. kunhan nyt ei vaan tulisi lisää. Pikkasella oli muuten kaikki hyvin :) Mutta, nyt taas pakkaamaan. :saint:

Miiuska- ja PikkuKakkonen 30+4
 
heipsan, täällä olo on yhä ollut väsynyt jne. mutta tahtoo päivät välillä olla pitkästyttäviä kun on lapsen kans kahden päivät. tänään ei sen kummemmin jaksanut touhuta ku olla vaan ja käydä lenkillä sekä päikyt nukuttiin.

ensviikolla keskiviikkona olisi neuvola, ei malta odottaa :D ylihuomenna taasen poksuu viikot. hurjaa. Isänpäiväki tulossa. suunnittelin jo et leipois lauantaina kait jotain hyvää koko porukalle et omat pikku kekkerit kotona sit lähdetäänki kahteen paikkaan pappaa onnittelemaan :)
Nyt lähtis laittamaan pyykit kuivumaan ja lepäilemään sohvalle, suunnittelinki että taidan mennä jo nukkuun 20 aikoihin. Väsymys on iha kauheeta vaikka rautaa syön.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5201002.jpg

arska ääippä 15+5
 

Yhteistyössä