Pikkukakkosta odottavat vol5

POKS 17+0 :heart:

neuvolassa kävin keskiviikkona ja kaikki oli hyvin. seuraava neuvola olis 9.12 ja rakenneultra 14.12 mutta enpä tiedä vielä joudunko muuttamaan nuo ajat kun ensi maanantaina aloitan työt.
mutta menis vain nopeasti aika ja olis joulu ja sitten kevättä odotellaanki ja varsinki äippälomaa :)

mukavaa viikonloppua ja pitää ryhtyä siivouspuuhiin ei tarvis nyt viikonloppuna siivoilla kun en ensviikolla ehdi kun iltavuorossa olen paitsi ke ja to olen vapaalla :)
 
Oisin teiltä kysynyt, kun kakkosta minäkin odotan, että miten teillä kohdunsuun tilanne edennyt raskauden aikana? Millä viikoilla kohdunsuun kiinteä/pehmeä tai minkäpituinen milloinkin?

Olen vaan huolissani, että onko tosiaan omani jotenkin liian nopeaa muuttunut, kun rv 29 pehmeä ja 1 cm. Esikosta odottaessa oli tähän aikaan kiinteä ja 4 cm?
 
No, ny o se sikarokote otettu. Mull itell ei oo ku kuin käsi ihan hiukan kipee mut muuten ok, vielä ainakin ja tyttö ei ees oo tajunnukkaa koko juttua :D ei ees alkanut itkemään kun pistettiin. Muutenkin tääl suunnall kaikki ok.

elämänperhonen aika jännä.. itell o kyll toss vaihees ollu 3cm ja kiinteä, ainaki viime vuonna.. tänä vuonnapa noi ei oo ees tehny sitä tutkimusta kuin ainoastaan rv13viikoilla.

Miiuska ja PikkuKakkonen 31+6
 
täällä taitaa neiti tulla kipeäksi :( 2 yötä peräkkäin olleet tosi levottomia että heräilyä tms kitinää. kuume 37.1 nyt aamulla mittasin ja kamalan räkäinen :( just tätä huonoo tuuria et mun työt alkais ja joutuis oleen pois töistä ellei mies suostu jäämään kotiin tytön kans. viimeks teimme niin ku tyttö sairasteli et me olimme vuorotellen kotona hoitamassa jne. et moemmat oli pois töistä sen päivän kun oli kotona ja toinen työssä. voi olla että nytkin pitäis mutta periaattees vois tehä niin että mies olis ma, ti kotona ja mulla on ke, to vapaana nii töistä ei tarvis olla pois.

katsotaan jos menee ohi tää eli seuraillaan vielä.

arska äippä+ pikkuinen 17+1
 
HEi kaikille odottajille...ajattelin tulla kertomaan kuulumisiamme pitkästä aikaa.

Poika se on jo niin isoa poikaa kuin vain pieni miehenalku voi olla...hän nyt siis pian 1v9kk...kovin huolehtii pikkusiskonsa voinnista ja metkoja juttuja tulee päivittäin :D

Tyttö kasvaa silmissä ja hymyilee, naureskelee, hieman kiljuu ja jokeltelee kovasti. :heart:

Meillä oli maanantaina se sydämensivuäänen tarkastus ja kaikki oli kuten kuuluukin olla..helpotus =)
Lääkäri kehui kovasti tytön tarkkaavaisuutta ja jäntevyyttä...oli kuulemma ns.iäkkäämmän oloinen kuin onkaan :D Siinä vallan äiti ylpistyi ;)
PAinoa oli tyttö kerryttänyt yli 600g kahdessa viikossa ja pituuttakin 2cm...näkyy tämä tutin dissaaminen aika mallikkaasti tytön michelin vartalossa :LOL:

Arkikin sujuu hienosti..on tuosta miehestä vaan iso apu...olen peräti tyytyväinen, että hän on työttömänä tämän laman takia, mutta toki toivoisin hänen pääsevän töihin jos sellaista tarjotaan =)

Yöt sujuvat mallikelpoisesti..tyttö herää 1-2 syömään tissiä ja sitten nukutaankin yleensä 9.30 asti makeasti. Olin niin varautunut samaan rumbaan mitä pojan kanssa oli, joten tämä on ihan lasten leikkiä tämä vauva arki tälläkertaa... :D

Lääkärikin sanoi, että yleensä se menee niin, että tyttelit on vauvoina helppoja ja pojat vaikeita, mutta kun teini-ikä tulee, niin tytöstä tulee se päänvaiva ja pojasta enkeli tyttöön verrattuna...uskon tämän väitteen helposti, kun muistelen millainen itse olin ja millaisia nämä minun nuoremmat kaksi siskoa olivat muutama vuosi sitten...vielä on tuo iltatähti sisko, mitenhän paljon katkenneita hiuksia hän muutaman vuoden päästä saa aikaan ;) :whistle: :D

Eli kaiken kaikkiaan leppoisaa on ja kaipaan kovasti sitä valtavaa mahaa...joskaan en silti aio raskaaksi tulla vähään aikaan...päätinkin, että jos taas tässä vuoden aikana tulee vauvakuume, alan säästää rahaa koiran pentuun :LOL:

Tässä vielä pari kuvaa mein lapsosista =)

Tässä sisarukset sovussa soffalla:


Ja tässä meidän 1,5kk räkättävä pullukka tyttömme:


Paljon onnea kaikille uusille odottajille ja onnittelut poksuista sekä tsemppiä niin alku kuin loppumetriläisille =) =)

paapelo+poju+Iina 1,5kk
 
Huomenta,

miiuska Mä kans otin se piikin pariviikkoa sitten, ja jumankauta miten oli käsi kipee pari päivää. Keskiviikkona otin ja viel lauantaina oli käsi arka. Onneks sit kyllä helpotti. Esikoinen sai varmaan siitä piikistä kuumeneen, kun on nyt tiistaista asti lämpöillyt ja pikkuisen kuumetta välillä.. Toivottavasti alkaa jo helpottaamaan, sillä olen kuitenkin koko viikon ollut sen takia poissa koulusta. :(

elämänperhonen: Kuulostaa kyllä oudolta, eivätkö neuvolassa sanoneet mitään? Itselläni oli lääkärineuvola viikolla 27+1 ja silloin tilanne oli: Kiinni, kiinteä ja 3cm.. Ja esikoisesta: sama juttu vastaavalla viikolla, seuraavan kerran katsottu viikolla 36 sillon ollut: pehmeä, auki 2cm, pituus 2cm..

paapelo: Mukava kuulla taas teistä, kiva juttu että kaikki hyvin ja tytteli kasvaa. :heart:
 
ON: Täällä alkaa olla todella tukalat oltavat, jokapaikka särkee ja kääntyminen sängyssä on tosi hankalaa.. Närästys on kaamee, kokoajan. :headwall: Ja silti vilä 2kk laskettuunaikaan. |O Vatsa on jo sen verta iso, että on tosi lihava olo yms.. Huoh. Noh, onneksi tämä on ohimenevä tila. ;)

Missäs muuten on sannis? Onko kaikki hällä kunnossa, kun ei ole pitkään aikaan näkynyt?

Mukavaa sunnutaita kaikille.

Tigru ja möhkis 31+5 :heart:
 
Kaikki kunnossa,olen vain todella laiska kirjoittamaan tänne :ashamed:

Viikkoja nyt 32+3 ja patu jyllää kovaa masussa,nykyään kun patu kääntyy koko maha velloo mukana. Töitä enää 10 päivää ja sitten ansaittu äitiysloma alkaa. :D

Vauvan vaatteet on pesty. Ja vauvan tavarat muutenkin on jo kaikki kunnossa. Sänky laitettiin viime viikolla ja nyt enää kasvatellaan masua. Keskiviikkona neuvola.

Sannis ja patu rv 32+3
 
Moikka kaikille!

Ajattelin ilmoitella että hengissä ollaan ja paksusti voidaan! :LOL:

On tuo kirjoittelu hiukan jäänyt, kun tuo 3-vuotiaan uhmis vie äidin kaiken ajan, mitään en saa tehdä omineen.. mut parempi kait se että uhmis on nyt, eikä sitten kun vauva tulee! =)

Täällä odotellaan joulua jo kovasti, jouluvalmistelutkin on jo aloitettu, jos vaikka ois tänä jouluna kaikki valmista ajoissa?!? :p (tuskin..)

Voikaahan paksusti!

wentti & weijari 17+5
 
heipsan eka työvuoro illassa tänään oli. lopputulos että selkä on juman kipee vaikka oli tukivyö koko ajan. mut huomenna taas iltavuoro sit onkin 2 päivää vapaata ja perjantaina taas iltaan, la illassa ja sunnuntaina aamu.

mut jospa tää tästä helpottaa joskus. loppuvuoden töissä menee jne. mutta kauhee jännitykset pääl nyt ku pitäis muutamat näytöt tehä. en tiedä mikä ihme sydeemi ja minkä takii mut kaikki jotka töihin sinne meneet nii joutuneet tekemään. toivon pääseväni pian omalle paikkakunnalle töihin ni olis lähempänä työpaikka ja johon mut halutaan töihin ni sinne menen mieluusti. mut ei nyt oo vielä tarve kun vuoden alusta siellä työtilanteet muuttuu ja tarve lisääntyy.

mutta nukkumaan!!

arska äippä+ pikkuinen 17+3
 
Paapelo: Ihania kuvia olit laittanut ja onnea sivuäänettömyydestä! :flower:

Tervetuloa Emmy ja Zalmiakki :wave:

Kellopeliappelsiini: Ultrakuulumisia täällä odottelen :p

Miten tuon ihanan raskauslaskurin saa lisättyä tänne? Sain sen luotua, mutta miten se lisätään, jaksaisiko joku neuvoa pöljää :ashamed: =)
 
Uusille tervetuloa! :wave:

Zalmiakin kanssa taidettiin olla yhtäaikaa tuolla pikkukakkostoivojissa? Meillä myös takana vuoden yrittäminen tämän kakkosen kohdalla.

Meillä on nyt koko perhe rokotettu sikistä vastaan, onpas huojentavaa. Ei tullut 2-vuotiaalle mitään sivuoireita, ei edes kananmuna-allergia aiheuttanut yhtään mitään. Nyt pitäisi vielä jännittää pari viikkoa tätä pahinta aikaa että suoja ehtii täysin päälle.

Maha vaan kasvaa, närästys on kamalaa! Iskias ei onneksi vielä pahemmin vaivaa, toivottavasti pysyy mahdollisimman pitkään poissa. Esikoisen kohdalla en pystynyt loppuraskaudessa kävelemään ollenkaan.

Kelliksen ultrakuulumisia odottelen innolla!

Stinkkeri ja Snadi, 21+1
 
Iltaa!

Neuvola kuulumisia jälleen. :)

rv 32+0
Paino: 66.2
Painon muutos/viikko: +52g
Paineet: 111/73
pissa: Proteiini +
Kohdunpohjan korkeus: 29 (sama kuin 2vko sitten :/ )
Tarjonta: RT
Sykkeet: 128
Liikkeet ++

Semmosta tällä kertaa, eli sf- mitta oli tasan sama kuin kaksi viikkoa sitten, mutta ei se vielä ole kuulema huolissaan, katsotaan sitten taas kahden viikon päästä onko kasvanut yhtään.. Pissassa oli jälleen proteiinia, joten joudun taas kiikuttamaan pissanäytteen labraan... Huoh, olispa helpottavaa jos se sitten vaikka olis sitä pissatulehdusta, tulispahan ainakin selvyys siihen miks se arvo on joka kerta koholla...
Muuten kakki hyvin, liitoskivut vaan ovat tuskalliset ja kävely alkaa olemaan kans. Närästää närästää ja närästää, vaikka kuinka söis rennietä, ei vaan auta. Sit ku se on viel niin voimakasta, että meinaa laatta lentää.. :x

Jeps, mut nyt pikkuhiljaa nukkumaan, että jaksaa taas huomenna koulussa. öitä kaikille. :wave:

Tigru ja möhkis 32+0 Poksista. :heart:
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli niinku pitääki pikku vauskilla.. :)
Painoarvio n. 360g ja tyttöveikkaus saatiin.. :) :heart:
Oyssissa oli ylläriksi 4D ultra, mutta ei onnistunu 4d:llä ultraus kunnolla, ku kuulema sen verran vähän lapsivettä (hyvä ja aivan riittävä määrä raskauden kannalta, mut tuo 4d ilm. vaatii enemmän), mut saatiin me yks 4d kasvokuva mukaan.. :)
Ihan on esikon näköinen kasvonpiirteiltään, pieni nykerönenä ja suppusuu.. <3
Lääkärinä oli Kati Ojala, josta jäi ikäväkyllä negatiivinen kuva.. :/ Hyvin rutiinilla suoritti tarvittavan, ei enempää, eikä kyllä paljo turhia porissu.


Kellis ja Aarre 20+2
 
täällä vapaa päivää vietellään siivouksen merkeissä.tosiaan maanantai iltana oli selkä kipee mutta eilis ilta oli muutaman tunnin lienee liitoskipuja joita kärsin töissä. muuten selkä ei ollut kipeä, ihmeellistä vaikka joudun paljon olemaan siellä osastolla jossa on huonokuntoisia.

menis vain nämä viikot äkkiä ja olis jo tilipäivä ja neuvola+ ultra enskuussa mut ensviikolla saa uudet työvuorolistat niin näkee joutuuko vaihtamaan neuvola ja ultra aikaa. MIes toki haluaa mukaan ja sovitella niin et illalla ois se aika.

nyt siivouksen touhuun et saa kämpän joskus siistiksi vaikkei huvittais mut pakko ku tää ja huominen on vapaina ja viikonloppu menee töiden merkeissä.

arska äippä+ pikkuinen 17+5
 
Tervetuloa Emmy ja Zalmiakki

Paapelon kuulumisiaki oli ihana lukea, terkkuja!!

tigru: mul on kans ollu tuota, et prot +, useamman kerran ollu nuissa neuvolan tikuissa + ja sit ku vien näytteen ni ollu -. Th meinas et vois johtua siitäki et on valkovuotoa mukana. Mul oli esikon aikaan nuita pissatulehuksia ja piti niihin syödä estolääkettä, nyt olen onneks niiltä säästyny.

joulu: tääl alkaa olla kaikki joululahjat hankittuina + joulukortit aikalailla postitusta vailla. oottelen vain vielä, et jos tämä vaavi sattus täs syntyyn, ni sais lapsista sujauttaa lähimmille kavereille yhteiskuvan. Muuten olen tehnyt kortit ite ja osalle laitetaan kuva neitistä, ku se on navetassa jakamassa omalal pikkurattorillaan lehmille heiniä, tonttulakki päässä.

tääl alkanu ajatukset siirtyä synnytykseen, pikkuhiljaa alkaa kaikki kamatki olla vauvaa varten valmiina. Tosin vaatteita en ole vielä ku ottanu esille ja nostanu semmosenaan tuonne lipastoon.. pitäs vähän järkkäillä (mut tuli vieraita ja piti saada pöydät siistiksi :ashamed: ). Viikon päästä aattelin alkaa nuita akupunktio pisteitä paineleen.. mut mul on tosin viel sellanen olo, etten ole yhtään valmis synnyttään.. kai se sit tämä vauva-asia konkretisoituu, ku pienen saa oikeesti syliinsä.. hirvittää vain niin kaikki, et ei ole jotenki vielkään valmistautunu..
sukkis 37+3 :heart:

 
Jospa tännekin jotain saisi kirjoiteltua, pahoinvoinnista ja flunssasta huolimatta.

Eli eipä näin alkuraskaudesta juurikaan kerrottavaa ole. Pahoinvoin aikalailla, pitää syödä juuri sopivasti että ei tule huono olo, ja tähän päälle flunssa, niin ei oikein ole ihana olo. Ja kun tuo esikoinen on aika vaativa tapaus, niin jo nyt toivon,e ttä mies tulis jo kotiin.. Enää ehkä 6h ;)

Paino onkin llähtenyt laskuun, tiedä sitten onko noiden suht säännöllisten ruokatapjen vai sen että ei tee mieli mitää ns epäterveellistä. Vai sen että muutettiin pe pienkerrostalon ylinpään kerrokseen eli ei ole hissiä... Mitenköhän tuo kesä menee mahan plus esikoisen kanssa noita rappuja mennessä...

Tänään ajattelin soittaa ekaa neuvolaa.

Emmy ja pirpana 5+1
 
Heips! Tervetuloa uudet!! :flower:
Tänään poksuu 26rv! Jee! Muuten ei mitään uutta, nukuttaa hirmuna koko ajan.. Papu potkii välillä tosi reippaasti, välillä taas on pitkiä aikoja ihan hiljaa (ja mä ehdin huolestua). Makeanhimo vaivaa =) mutta nyt on kyllä helpottuneempi olo kun on tuo "survival-raja" rv26 saavutettu!
 

Yhteistyössä