Pikkukakkosta odottavat vol5

maanantaina oli neukku ja ultra. Neukus oli kaikki hyvin mut sydänääniä ku ruvettii kuunteleen nin vanhalla laitteella ei saatu kuulumaan ja mä alkoin miettii et onko siellä ketään enään noh uudella laitteella neukkutäti sai kuulumaan sydänäänet. Sitten illalla kävimme ultrassa ja olin ennen ultraa 13+1 mutta ultran jälkeen 12+3. VAuvalla oli kaikki hyvin. NT 1,5mm että nou hätää :heart: IHana oli nähdä siellä se pikkuinen.
seuraava neuvola on 11.11. ja rakenneultra on 14.12 :D Malttais vaan odottaa.

kuvaa voin yrittää pistää pikkuisesta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5065379.jpg

arskaäippä 12+5

P.s kuka olikaan päivittäjänä voisi vaihtaa tuon LA kohdan. :heart:
 
Neuvolassa käyty, kaikki hyvin ja hienot sydänäänet saatiin kuulumaan! Painoa on tullut raskauden alusta noin 4 kiloa, hemoglobiini on oikein hyvä.

Kyselin sikainfluenssarokotteesta ja terveydenhoitajani luki minulle uusimman THL:n tiedotteen, joka todella rauhoitti mieltäni. On jotenkin hirmuisen huojentavaa ajatella ettei rokotuksen jälkeen tarvitse enää koko ajan pelätä.

Nuhaa pukkaa täällä :snotty: , muutoin olo on kerrassaan erinomainen verrattuna raskauden 6.-13. viikkoon!

Stinkkeri + Snadi, 16+2
 
ihananan kirpeä pakkaspäivä. oli tarkotus tänään pestä ikkunat, mut ulkona -10C et jää odottamaan päivää parempaa.. ovat niin kärpäsen paskassa siältä ja muuten likaset ulkoa et :kieh:
Mä oon niin onnellinen, ku mun issias (tai mikä lie kipu ollutkaan) on nyt helpompana.. meni viime viikko ihan kittuuttaen, ku iltosin olin niin kippee et ei voinu ku itkeä. meinasin jo neuvolaan soittaa et kirjottasivat mulle yöksi Panacodia, et saa nukuttua, mut sit yks aamu kipu oli poissa =) =) liekkö vauva vaihtanu asentaoa. Perjantaina seuraava neuvola ja saadaan ne sairaalapaperit täytettäväksi, et pitäs niitä nimiä alkaa jokseenki miettimään (meinattiin kyl et jos laittas samat mitä oli esikosta)
sukkis 32+2
 
Elikkäs eilen oli lääk. neuvola tässä saldo:

rv: 27+1
painon muutos/viikko: 361
Paineet: 120/70
kohdunpohjan korkeus: 24
sykkeet: 130
Liikkeet ++

Proteiinit oli +1, joten taas kerran joudun labrat antamaan, johan siitä jo kolme viikkoa onkin kun viimeks siellä kävin.. :headwall: Ihan sama juttu oli esikoisen aikana, loppuraskauden oli kokoajan plussalla, eikä sille mitään selitystä löytynyt, joten tuskin nytkään.. Noh, mutta viedään nyt sitten taas.

ON: muuten kaikki ok. närästys on karmivaa, mutta tiedän sen loppuvan kuin seinään, kunhan saadaan pienokainen maailmaan, joten koitetaan kestää. :D

Ulkona on niin nätti ilma, että taidetaan lähtee pojan kanssa puutarhaan keräämään viimeiset omenat maasta.. Mukavaa päivää kaikille.

Tigru ja möhkis 27+2 :heart:
 
Unohdin eilen käydä poksumassa! Mua rassaa edelleen noi vatsakivut, huomasin tässä yhtenä päivänä että mulla ei ole ollut yhtään kivutonta päivää koko raskausaikana. Se on aika kurjaa. Tiistaina jouduin käymään taas yöpäivystyksessä kun kivut yltyivät ja harjoitussupistuksia tuli useasti levosta huolimatta. No, mikään ei ollut vialla, mutta tuli vaan mieleen että jostainhan noiden oireiden on johduttava. Pissan ottivat viljelyyn, ja tarkistivat kokeella että lapsivettä ei tihku. Mutta jos mulle nyt ei tänään soiteta että pissassa on häikkää, niin maanantaina otan yhteyttä neuvolaan ja pyydän että kaikki verikokeet otetaan ihan varalta.

Nyt mulla on vapaaviikonloppu edessä, mies ja esikoinen lähtevät anoppilaan. Ihan ajattelin löhötä vain! Lukea ja virkata.. :)

T:Kalamama ja Papu rv21+1
 
13+0

Olo ollut mainio ja närästystä ei oo muutamaan päivään ollut, mikä on outoa, kunhan ei takas tule niin on hyvä olla.Pettymys kun tänne luvattiin täksi päiväks lunta mut ei lunta näy :( Muuten leivoin toissa iltana torttuja :) arvatkaas oliko joulutunnelma noista tortuista, meinasin jo et alkaisko joulujuttui laittaan, mieshän ois kattonut silmät pyöreinä mua et mikä muhun on tullut :LOL:

Mut olen mä täällä nähnyt 3 taloa joissa on jo jouluvalot ulkona :eek:

Menis vaan nämä viikot nopeammin niin olisi se seuraava neukku jo. Varastosta olen penkonut jo tytön talvivaatteita jo esille et mitkä mens tänä talvena jne.

Milläs rv muuten piti hakeakkaan todistuksen kera sitä äippäpakkausta jne? oliko se joskus rv 20 jälkeen? mä en millään muista.
 
Neuloasta just kotiin palailin..
RV 32+4
RR 112/78
Pissa puhdas
Sf 31 (eli yläkäyrillä mennään)
Paino -82g (terkkari meinas vähän et oonko alkanu laihuttaan ) kokonais summa jotain 5kg paikkeilla
Vauva rt ja sykkeet + liikkeet ok
turvotus + (tästä kait se mun painon heittely johtuu, vaik syön ku hevonen)
Lapsivettä ok ja istukka ok

Mul oli esikosta lapsiveden määrä vähissä ja istukan renat kalkkiset, ni seurailevat nyt niitä neuvolan ultralla. Meinasin eka et kysäsen painoarviota, mut aattelin jättää seuraavaan kertaan. Meil terkkari piti itsestään selvänä et ottasin sikurokotteen, mut en mä silti tiiä otanko sitä sanoin et oon hyvin epävarmalla kannalla, ni terkkari tuumas vain, et on katottu et raskaana olevat kuuruvat suurinpaan riskiryhmään (ei sit perustellu puolesta eikä vastaan sen enempi)
 
mulla on kamala flunssa..nenä vuotaa,kuumetta ei onneksi ole mutta olo muuten ihan pöhnä.

Patulla kaikki kunnossa,potkut tuntuu selvästi ja patu ei tunnu flunssasta välittävän. :) Irtokarkkeja ostin jos ne yhtään helpottaa oloa :D Nyt nukkumaan!!

Sannis ja patu rv 28+2
 
Huomenta!

Eipä ole tullut käytiä vähään aikaan ja nytkin ihan pikavisiitti..
Mukana menossa edelleen, huomenna neuvola.
Meillä on hiukan surua ilmassa, isoisäni kuoli tänä aamuna.. Kirjottelen sitten kun paremmin jakselen.. :'(

Wentti & weijari 13+6
 
Täällä 17+0!

Alkuraskaus meni ällötyksen kanssa tosi hitaasti, nyt tuntuu että viikot paukkuu ihan järjetöntä vauhtia! Mulla tapahtui vatsan kanssa myös yllätyspullahdus, se on viikon sisällä tullut ihan valtavaksi :D

H1N1-rokotteet annetaan lähiviikkoina meidän kunnassa. Saatiin myös tiedote rokotteen turvallisuudesta, helpotti kovasti.
 
Wentti :hug:

Tinkerbelle millaisen tiedotteen saitte? Meillä päin aloitetaan rokotukset ensiviikolla ja olen vielä melkoisen epävarma mitä asian kanssa teen. Miksi pitääkin juuri raskausaikana olla tällaisia juttuja?!? Viimeksi oli lakon uhka "varjostamassa" loppuraskautta...

ON: Huomenna ultra ja mielenkiinnolla odotan millaisia muutoksia laskettuun aikaan tulee vai tuleeko.

Donu ja Pikkuinen 14+0
 
Laitan tämän tiedotteen tähän kaikille nähtäväksi, luulenpa että päänvaivaa olemme kaikki aiheesta saaneet. Itseäni tämä kyllä huojensi aika paljon.

Pandeeminen H1N1 2009 rokote

Pandeeminen H1N1 2009 -rokote on influenssarokote, jonka kehittämisessä on käytetty hyväksi kausi-influenssarokotteiden ja lintuinfluenssarokotteen antamaa tietoa ja kokemusta. Merkittävin ero kausi-influenssarokotteeseen on, että rokotteessa käytetään apuainetta tehon lisäämiseksi.

Rokotteen koostumus

?? Rokotteen koostumus on muuten sama kuin myyntiluvallisella H5N1-
lintuinfluenssarokotteella, mutta lintuinfluenssa (H5N1) -kannan sijasta valmistuksessa käytetään pandeemista H1N1 2009 -viruskantaa.
?? Rokote sisältää pilkottuja pandeemisen H1N1 2009 -viruksen kuorikerroksen palasia. Eläviä viruksia rokotteessa ei ole.
?? Rokote sisältää erittäin pieniä määriä kananmunan proteiinia.
?? Säilöntäaineena on tiomersaalia, joka on elohopeayhdiste. Tämä elohopea ei kerry elimistöön. Rokotteen elohopeamäärä on niin pieni, että enemmän elohopeaa saa esimerkiksi kala-ateriasta.
?? Rokotteessa on adjuvanttia eli tehosteainetta, joka parantaa sen tehoa. Rokotteessa käytetyllä tehosteaineella (AS03) on Euroopan lääkevalvontaviraston myyntilupa. Myyntilupaa edeltävissä tutkimuksissa tehosteaine todettiin turvalliseksi ja tehokkaaksi.

Pandemiarokotteen apuaineiden turvallisuus

Rokotteita kehitettäessä tavoitteena on ollut saada aikaan rokote, jossa tarvitaan mahdollisimman vähän immuuniteettia aikaansaavaa antigeenia. Rokotteen tehon parantamiseksi siihen on lisätty adjuvanttia eli tehosteainetta.

Pandemrix rokotteen valmistaja on aiemmin kehittänyt lintuinfluenssapandemian varalle rokotteen, jonka Euroopan lääkevirasto on hyväksynyt. Pandemix rokote eroaa saman valmistajan H5N1-lintuinfluenssarokotteesta vain antigeenin osalta, muuten se on täysin samanlainen.

Rokotetta valmistettaessa viruskantaa viljellään kananmunissa. Virukset puhdistetaan, hajotetaan ja inaktivoidaan formaldehydillä. Käyttövalmis rokote sisältää antigeenina viruksen kuorikerroksen palasia. Rokotteessa ei ole kokonaisia eläviä viruksia. Se ei voi aiheuttaa ns. sikainfluenssaa.

Rokotteessa oleva ASO3-adjuvantti on täsmälleen sama kuin Euroopan lääkeviraston hyväksymässä H5N1-lintuinfluenssarokotteessa. ASO3 on erinomainen tehosteaine, mutta voimistaessaan puolustusreaktiota se myös herkästi aiheuttaa ärsytystä rokotuskohdalle.

Rokotteen säilyvyyden takaamiseksi siinä on tiomersaalia. Kun tiomersaali hajoaa elimistössä, siitä vapautuva elohopea on sellaisessa muodossa, että se ei kerry elimistöön vaan poistuu nopeasti.

Valmiissa pandemiarokotteessa on erittäin pieniä jäämiä esimerkiksi kananmunan ovalbumiinia ja formaldehydiä.

Millaisia haittoja rokote voi aiheuttaa?

Pandemiarokotteen odotetaan aiheuttavan samankaltaisia haittoja kuin kausi-influenssarokotteiden. Valtaosa oireista on lieviä ja häviää muutamassa päivässä.

Rokote ei sisällä eläviä viruksia, joten siitä ei voi saada influenssaa. Kuitenkin rokotuksen jälkeen voi esiintyä lievää sairaudentunnetta tai lihas- ja nivelsärkyjä. Yli 10% rokotetuista saa yleisoireita kuten lämmönnousua, kuumetta, ärtyneisyyttä, huonovointisuutta tai päänsärkyä.

On todennäköistä, että pandemiarokote aiheuttaa paikallisreaktiota herkemmin kuin sellainen influenssarokote, jossa ASO3-adjuvanttia ei ole. Parin päivän sisällä rokottamisesta voi ilmaantua pistoraajan paikallisia oireita (punoitus, kuumotus, turvotus, kipu). Paikallisoireita, särkyjä ja kuumetta voi hoitaa tavallisilla kuume- ja kipulääkkeillä.

Kausi-influenssarokotteiden monikymmenvuotisen käytön ja satojen miljoonien jaettujen annosten perusteella influenssarokotusten vakavat haittavaikutukset ovat hyvin harvinaisia. Osalla raportoiduista tapahtumista ei välttämättä ole muuta kuin ajallinen satunnainen yhteys influenssarokotuksen antamiseen.

Pandemiarokotuksen varotoimet ja vasta-aiheet

Kuumeen aikana ei tule rokottaa vaan rokotusta siirretään, kunnes potilas on toipunut.

Voimakas yliherkkyys rokotteen ainesosille

Todellinen IgE-välitteinen rokoteaine-allergia on erittäin harvinaista ja se vaatii aikaisemman altistuksen rokoteaineelle tai rokotteen ainesosille.

Pandemiarokotetta ei yleensä tule antaa, jos rokotettava on saanut aiemmasta rokoteannoksesta tai jostakin rokotteen sisältämästä ainesosasta välittömän henkeä uhkaavan allergisen reaktion, anafylaksian.

Kanamunalle allergisten rokottaminen

Varsinaisen välittömän allergisen reaktion riski on erittäin pieni, koska pandemiarokote sisältää hyvin vähäisiä jäämiä ovalbumiinia. On mahdollista, että kanamunalle allergiset saavat jonkinasteisia yliherkkyysoireita rokotteesta. Valtaosalle heistä ei kuitenkaan tule minkäänlaisia oireita.

?? Pandemiarokotetta ei pääsääntöisesti tule antaa niille, jotka kananmunaa sisältäviä elintarvikkeita syötyään ovat saaneet välittömän, henkeä uhkaavan allergisen reaktion (anafylaksia).
?? Hoitava lääkäri voi harkita rokotteen antamista erittäin voimakkaasti kanamuna-allergiselle henkilölle, mikäli riski sairastua vakavaan influenssaan on korkea. Tällöin rokote tulee antaa lääkärin valvonnassa huolehtien riittävän pitkästä rokottamisen jälkeisestä seuranta-ajasta.
?? Jos kananmuna aiheuttaa vain iho- tai suolioireita, rokotteen voi antaa normaalisti.
?? Pikkulapset, jotka eivät ole koskaan saaneet kanamunaa, voidaan rokottaa normaalisti. Etukäteen altistaminen tai muuten testaaminen on tarpeetonta.

Tiomersaali- ja formaldehydiallergisten rokottaminen

Todelliset IgE-välitteiset välittömät allergiset reaktiot sekä formaldehydille että tiomersaalille ovat erittäin harvinaisia. Niiden aiheuttamat oireet ovat yleensä paikallisia ärsytysoireita iholla. Paikallisoireet voivat myös tulla pidemmällä viiveellä. Rokotusten yhteydessä raportoidut allergiset reaktiot ovat yleensä olleet viivästyneitä yliherkkyysreaktioita. Viivästynyt yliherkkyys ei lisää riskiä saada anafylaktinen reaktio.

?? Tiomersaalista tai formaldehydistä aiemmin todennetusti anafylaktisen reaktion saaneelle rokotetta ei tule antaa.
?? Jos rokotettavalla on esimerkiksi työperäinen altistuminen näille aineille ja siitä syntynyt IgE-välitteiseksi todettu laajoin ihottuma- ja hengitystieoirein ilmaantuva reagointi, tulee rokotuksen hyödyistä ja mahdollisista haitoista tehdä huolellinen arvio. Useimmiten rokote voidaan antaa.
?? Jos henkilö on aiemmin saanut tiomersaalista tai formaldehydistä vain paikallisia oireita, niin pandemiarokotteen voi antaa normaalisti.

Yliherkkyys mikrobilääkkeille

Yliherkkyys penisilliinille ja muille tavallisille mikrobilääkkeille ei ole rokotuksen vasta-aihe. Valmisteyhteenvedossa mainitun gentamysiinisulfaatin jäämä yhdessä rokotteessa on lähinnä teoreettinen. Pandemiarokote voidaan antaa normaalisti gentamysiinistä iho-oireita saaneille.
 
Hei kaikille odottajille :wave:

Pitkästä aikaa tulin kertoilemaan kuulumisiamme.

Tytylle tuli eilen 3vk täyteen...hurjaa miten aika menee nopeasti, vastahan tuo syntyi :D
Tyttö on kavanut mielestäni hienosti...posket on pulleat ja reidet ovat saaneet ihanaisen makkara kuorrutuksensa.
Hän jaksaa tillitellä 2h kerralla noin 3 kertaa päivässä.

Veikalla alkanut uhma, joten paljon saadaan komentaa ym. mutta lähinnä se uhma on vain loukkaantumista siitä, ettei saa tahtoaan läpi ja se on varsin koomista katseltavaa ;)

Minä täytän huomenna vuosia...mitähän mies on keksinyt tälläkertaa :whistle:
Kunhan nyt edes aamiaisen vuoteeseen saisin, niin olisin onnellinen :D

Mutta nyt on taas mentävä valmistautumaan ulos lähtöön.
Tulen laittamaan tytystä kuvaa kunhan saan tältä päivältä aikaiseksi :wave:

paapelo+poju+Tyty-I 3vk 1pv :heart:
 
Kiitos Tinkerbelle tuosta infosta, mä jo odottelen että milloin pääsis rokotettavaksi.

Muuten täällä maha kasvaa ja makeanhimo siinä samalla.. Nyt en enää uskalla tuudittautua siihen ettei paino nouse vaikka mitä söis, eli taidan vaihtaa karkit ja leivonnaiset taas hedelmiin! Sokereita oon täysin unohtanut mitata, mutta nyt aion sitä taas jatkaa. Voisinkin illalla tulla laittamaan tänne mun päivän arvot. Virkkaamaan on ruvennut ihan todenteolla, vauvan nuttu on valmis, samoin lämpöinen joulunpunainen tunika itselleni talvitakin alle. Ponchoa aloitin eilen turkoosista mohair-langasta, aivan ihanan pehmeä tulee! Tuli muuten mieleen tosta mohairista, ooteko kuuleet että sitä ei sais vauvojen vaatteisiin käyttää koska pienet kuulemma voi ihan tukehtua siihen "pölyyn" mitä mohairista irtoaa? Karmeeta..

Papu on ollut tosi vilkas niiden muutaman hiljaisen päivän jälkeen, ja minä nautin joka potkusta! Torstaina poksahtaa jo 22 viikkoa, ihanaa!

T:Kalamama ja Papu rv21+5
 
Unohdin taas eilen käydä poksumassa.. :LOL:

Ihania uutisia oli ainaki Tinbellä.. :heart:

Ihanalta kuullostaa paapelon vauva-arki ja niin tutulta tuo uhmailu.. Meillä jatkunu jo vuoden päivät esikoisen kanssa. Välillä parempia kausia, välillä ihan karmivaa.. :p

Minä kävin perjantaina aikaistetussa sokerirasituksessa (esikon odotuksessa siis diag. gest.diab) ja arvot oli ihan _priimat_, jeij! Laitanpa sulkuihin esikon tulokset vertailun vuoksi, testi tehtiin tuolloin rv 33. 0-arvo 4,2mmol (4,7) 1h 4,9mmol (12,1) ja 2h 4,3mmol (8,7). Todennäköisesti jos painoa alkaa kovin tulemaan ni joudun sit uudelleen käymään tossa rasituksessa.

Kävin perjantaina samalla reissulla sit terkan luona masulaista kurkkimassa. Oon elelly nyt jotenki niin seesteistä aikaa, että pelko on taas alkanu hiipiin takaraivoon kummittelemaan, mut näköjään ihan turhaan. Sielläpä se pikku Aarre kovasti viuhtas menemään, hienosti kasvanu ja kehittyny. :heart: Ihmettelin terkallekin liikkeitten puuttumista, ku kuitenki tuolloin rv14 ekat liikkeet selkeesti tunsin ja joitain päiviä sen jälkeenkin. Terkka perusteli "tauon" liikkeistä sillä että kohdussa lapsiveden määrä lisääntyy, eli sikiöllä on enemmän tilaa (=liikkeet eivät välttämättä tavoita kohdunseinämiä niin hyvin) ja toisekseen istukka on saattanut kohdun kasvun myötä liikkua etuseinämälle, joka myös vaimentaa liikkeitten tuntemista.. Tämä kyllä helpotti.. :) Olen yrittänyt iltaisin makuulle mennessä kovasti hiljentyä liikkeitä tunnustelemaan, mutta en ainakaan ole niitä tietoisesti rekisteröinyt, mutta ultra ja doppler paljasti kuitenkin kaiken olevan kunnossa. Jospa nyt vain malttaisin vielä hetken, niihin liikkeisiin kun melkein ehtii jo kyllästyä sitten loppu kohti, joten jos nyt vain nauttisi tästä hyvästä ja seesteisestä olotilasta.. :)

 
Hei :wave:
Pääsisikö mukaan joukkoon???????
Täällä olis 24v äiskä. Pikku kakkosen laskettuaika olisi 19.6.2010. Ja :heart: :heart: :heart: :heart: esikoinen on syntynyt 19.2.2009 :heart: :heart:
Vielä en täysillä osaa iloita tästä uudesta raskaudesta kun on niiiin alkumetreillä :ashamed:
Mutta näin täällä. Lisätkää listaan jos jengiin mahtuu =)
Ja täytyy sanoa kun paapelo on laittanut niiin söpön kuvan vaavistaan :heart: :heart: Et jos ei tuo suloistus saa vauvakuumetta nousemaan niin mikä saa? :)
SisunÄiskä ja Aarre 5+3 :heart:
 
Tervetuloa mukaan SisunÄiskä :flower:

Lupasin tulla kertomaan päivän sokeriarvot, eli tässä näin:
-paastoarvo klo 10.30 4.7
-tunti aamiaisesta klo11.45 5.1
-tunti lounaasta klo15.00 5.0
-tunti illallisesta klo20.30 6.5

Aika hyvät siis! Eipä muuta nyt :wave:
 
Heipsistä hei!
Tervetuloa SisunÄiskä :flower:

Mulla taas pikkanen tauko ollut tääl kirjoittelusta. Kipuiluja on ollut jonkin verran tuol lantios, kun siivoilin vähän ahkerammin täss yks päivä ja eilen oli niit harjoitussupistuksiakin ekan kerran. Pikkanen potkii hirmuisesti ja myllertää masussa.

Neuvolassa viime viikolla oli paino muka noussut kilon-> lähtöpainoon vaikka oma puntari sanoo muuta. Siel oliki joku opiskelija poika mukana ja se teki noi kaikki "kokeet" yms mittailut.. Hassua vain, mulla oli kasvanut sf mitta huimasti sen pojan mittaamisen mukaan, neukka tätikin tuumasi vain että jopas on kasvanut kovaa vauhtia.. rv23 viikoll sf oli 22 ja nyt rv27 jopa 33. Onhan tota massaa mahas mut ei mull viimekää vuonna ihan noin paljoo toi ollu rv27. Sit ku poika yritti kattoo ultrall kokoa ja sano et ei se saa,ei osaa.. ni neukkatäti ei sen vertaa siinäkään vaiheessa voinut ahteriaan tietokoneelta pois tuoda että olisi mitannut. Ens kuus seuraava aika sit.. jos silloin viel sf kasvaa suurta vauhtia eikä ole normaali ja jos ei neukka täti puutu itse siihen niin mun on pakko puuttua. ja viim. rv37 meen ominpäin ultraamaan pikkaisen kokoa ettei ehdi kasvaa liian suureksi että saan synnytettyä alateitse ja että sill on varmastikkin kaikki ok. Huolestuttaa vaan niin kun tuo oma neukka lääkäri oo moksiskaa..

Miiuska-- ja PikkuKakkonen rv28+3 +Isabella9kk

 
Sain nyt hieman aikaa vihdoin päivittää tuota listaa, pahoittelen että viivästyi.

PYYTÄISIN uusia/sellaisia jotka ei etusivulta löydä itseään listaamaan tähän alle itsensä ja tarvittavat tiedot JA synnyttäneet.. :

Laskettuaika....nick....aiemmpien lasten syntymäaika/sukupuoli


Kiits :)

LISÄTYT ja MUOKATUT (tarkistakaa toki viel oma kohtanne):


Arska äippä
(muokattu) SisunÄiskä (lisätty) Nemu (lisätty) Greddy (lisätty), Wentti (lisätty)

Anzzu1984 ,Thunder ,Minäpieni, sektio (lisätty) + Katyana, mamliini

Saisinko vielä teidän la:ta ja sitten jos ennestään lapsia niin heidän syntymäajat :)

Paapelon pikkaisen syntymä (muokattu/lisätty)

olkkis74:n pikkaisen syntymä myös (vihdoin muokattu/lisätty)

VempulaVimpula (muokattu/lisätty) Onkohan tiedot oikein? sulla ei tainnutkaan la listassa ollakkaan vai olitko aiemmin toisella nickillä?

mama-84 (lisätty/muokattu)
Onnea teille vielä :) :flower: :hug:


(edit) Doddii, nyt on lista vihdoin päivitetty.. tuohon laitoin kaikki jotka löysin, siis kun ketjua pläräsin :) toivottavasti kaikki meni oikein. Ja Hihkaskaa jos jokin meni pieleen.

Mitäs ootte muuten mieltä.. joillain noilla on la mennyt jo, mitäs heille teen kun heistä ei ole kuulunut? :wave:
Nyt hyvää yötä :) Miiuska- ja PikkuKakkonen 28+3
 
Heipparallaa pitkästä aikaa.

stinkkeri: Mulla on viel hyvinkin mielessä tuo alkuraskauden pahat olot ja väsymykset. Kiva kun olet päässyt myös niistä ja voit täysillä alkaa nauttimaan odotuksesta.

Paapelo: Kuulostaa ihanalta. :heart:

).( Aika mennee niin äkkiä ettei perässä meinaa pysyä, koulussa vedellään viimeisiä kursseja ja sitten viel opinnäytetyö, joten kiirettä pitää. :D
Masu on alkanut kipeytymään oikeen urakalla, on liitoskipua, iskiaskipua, ja mitä viel.. huoh. sängyssä kääntyminen on työn ja tuskan takana. Ja sitten vielä noi supparit... Eilen tuli ihan oikee, kivulias supistus, ja meinasinkin, että nytkö tää meinaa jo tulla... Onneks meni ohi kun hetken lepäili. Mutta sen jälkeen on ollut jotenkin eritysen kipeä tuo alavatsa.. :/
Noh, katsellaan, neuvolakin vasta 4.11, joten voi olla että soitan jo ennen sinne, jos ei mene kivut ohi..

Tigru ja möhkis 28+3
 

Yhteistyössä