Pikkukakkosta odottavat vol5

käyty. Tässä tietoja..
Paino 88.8
sf-mitta: 27 (rv 22+1 sf-mitta 22)
verenpaine 131/78
pissa puhdas
vauva on raivotarjonnassa. Ja kuulemma ihan kohdun yläosassa joten ei ihme jos närästää. Muuten kaikki neuvolassa hyvin ja nyt alkaa käynnit 2 viikon välein. =) Ja niin sydänäänet kuului oikein hyvin!! Syke 140

Paapelo: Paljon,paljon onnea koko perheelle :flower:

Sannis ja patu 25+6
 
Onnea paapelo

Mun vointi on tänää iha ok paitsi yhden kerran jo oksentanut tänään... paino on tippunut. käskettii neuvolassa kattoo tää päivä ja huomen ehk osastolle tai labrakokeisiin ellei molemmat.
paino on tippunu 2kg ja ei kärsis enää tippua kohta olen huonommassa kunnossa ku olen pieni ja hoikka ihminen.

nyt yrittäis lähtee kävellen asioita hoitaa kun ei autoakaa ole mut saa nähdä mitä tuosta reissusta tulee... :ashamed: toivoisin vaan että olis ohi eikä tarvis tuol matkalla kyykistellä pusikoissa..
 
Onnea paapelolle!! :flower:
Olipa aivan ihana synnärikertomus, toivottavasti kaikki sujuu kotonakin yhtä mallikkaasti! =)

Mulla on huomenna np ja hieman sitä täällä jännittelen.. Onneks mies pääsee mukaan, ettei tartte yksin mennä! Noh, huomenna sitten varmaan infoan lisää.

wentti 11
 
Onnea paapelo! Kylläpä nyt tyttöjä "satelee" :) :heart:


Tunsin ilmeisesti sitten eilen ensimmäistä kertaa (yhteensä kahdesti illan aikana) pienen ensimmäiset liikkeet! :heart:

Kirjoittelinkin aiemmin noista kuplista joita olen ollut tuntevinani jo useamman päivän ajan, mutta nuo kaksi eilistä oli jotain ihan muuta. Istuskelin sohvalla etukenossa, käytännössä maha etureisiä vasten, kyynärpäät polviin nojaten ja sain pienen pienen muksaisun (ei siis tuollainen kuplan tuntoinen) keskelle alamahaa! :) :heart: Toinen tuli samaisessa asenossa myöhemmin illalla vähän sivummalle, mutta ihan alamahaan.. :) Uskomatonta, mutta kai se on uskottava.. :eek: :saint:

Olot on ollu muutenki suht hyvät. Väsyttää jonkun verran ja päätä särkee aika-ajoin aika ilkeestikin, mutta oon napannu sit vaan rohkeesti paratabsia ääntä kohti. Parhaiten tuohon päänsärkyyn auttaa mulla ulkoilu ja runsas nesteen (veden) nauttiminen. Alamaha jomottelee kans aika-ajoin ja repäisykipujakin vielä tuntuu, joskin vähenevissä määrin, kohdun kasvusta luulisin noiden johtuvan.

Kellis ja salamatkustaja 13+2
 
ihan hirmuisesti! :hug: :flower: Vhoij, ite en hirveesti oo oikee kunnolla kerinnykkää koneella ny viimeaikoina olemaan. Tyttö on flunssassa ja muutenkin menoa on aivan liian paljon.

Voisikohan
joku olla ihana ja auttaa päivittämään tuon listan tuolta etusivulta? multa on jääny aivan kokonaan sen muokkaus :/ pahoittelen. Toki uuden pinonkin saa puolestani aloittaa.. Ollenkaa kerkee päivittelemään.

Meillä menee hyvin täällä, pikkuinen potkii masussa aivan hurjasti :) tuntuu välillä että meinaa läpi masusta tulla ja Isabella kasvaa ja oppii koko ajan uusia asioita. Mut nyt, taas on mentävä.. pyrin pääsemään nyt taas vähän useammin tänne..

ja onnea viel Paapelolle ihan hirveästi ja kaikille muillekkin jaksamisia ja voimia :)

Miiuska- ja PikkuKakkonen rv25+3
 
Laitan tämän tännekin kun en tunnu saavan vastauksia tuossa yleisellä puolella, mitä mitä mieltä olette:

Mulla on jo parin viikon ajan (siis rv 16 lähtien) ollut todella epämukava olo ulkona liikkuessa. Heti kun kävelee esim. 100metriä niin alkaa nipistää ja puristaa alavatsaa. Ei siis supista, mutta epämiellyttävää kuitenkin. Se menee tai ei mene ohi, ja nyt lisäksi on tullut kova paineen tunne kohdunsuulla. Tämä siis jos yhtään yritän kaupungille lähteä tms. Onneksi työmatka on vajaan kilometrin, en pidemmälle pystyisi kävelemään. Nyt kun lähden kaupungille ystävien kanssa olen varsin rasittavaa seuraa, vähän väliä pitää saada istua, vaika maha ei edes ole iso vielä!

Just tulin kotiin kun olin talvitakkia metsästämässä, 45min jaksoin olla ja paine kävi vaan niin inhottavan tuntuiseksi että oli pakko tulla kotiin että pääsin pitkälleni. Onko tämä ihan ok? Rv siis nyt 18+6.
 
paapelo onnea koko perheelle
:heart: :heart: :flower: :flower:

kalamama oon samaa mieltä kelliksen kanssa, soita nlaan!


(.) käytiin hakemassa tänään avaimet uuteen kotiin ja huomenna pitäis käydä siivoomassa se.. tarttis kuitenkin ottaa rauhallisesti toi muutto ku nyt jo supistelee pienestäki esim. lelujen keräämisestä..

nemu 19+3?? vai 20+3?? emmä tiiä :D
 
kalamama Itelläni on sellaista.. et tosta alamahasta, oikeasta sivusta vihloo,nipistää.. just oikein sellaista ilkeää tunnetta kun yrittää liikkua ja istuminen on tuolloin ainoa joka auttaa. Tätä samaa oli viimekin vuonna ja silloin neukka täti sanoi vain että ei huolta, et ihan normaalia.. siel ne jotkut, mitä lie nyt olivat ni venyvät.. :D *kertoo paljon* Ja kuitenki tyttö syntyi vasta käynnistykselä pari viikkoa myöhässä täysin kympein eli terveenä.

Kait se vaan joillaki on tuol alavatsas paikat tiukemmilla/"huonommat" lihakset tai jotai. Kuulin meinaa sit myöhemmin viime vuonna et parill tutullaki oli ollu tota samaa. mut, toki kannattaa neuvolast viel eriksee kysyy, mut jos se o tota samaa ni luultavemmin sull oo mitää hätää :)

nii, ja mieki oon tällänen reippaasti ylipainoinen/huonokuntoinen et ihmekkää et moisii tulee.

Miiuska ja PikkuKakkonen 25+3
 
Onneks eilen ja tänään ollut parempia päiviä että ruoka pysynyt sisällä ja äsken söin 4 lautallista ruokaa, ei vissii näläkä ollu :ashamed: nyt pitäis viikkailla pyykit kaappiin ja märät laittaa kuivumaan sit 1,5 päästä lähtee lenkkeileen koululle kun siellä ois kakkukahvit eli mun valmistumisen johdosta. Ei jaksais odottaa sitä ultraa ku sinne on vielä 1vk 5 päivää!
Alkaa stressaa vähä tää työttömyys ja kelalta ei oo päätöstä tullut vieläkään vaikka työttömänä oon ollut jo kuukauden.Mies hokee et kyl me pärjätään, silti mua vaa huolettaa. :ashamed:

 
HUOKAISEE HELPOTUKSESTA! :)
Tänään oli se paljon odotettu np ja kaikki oli meillä hyvin! Pieni veijari oli NIIN liikkuvaista sorttia että, ei meinannu kätilö millään saada niskaturvotusta mitattua.. sitten kun veijari pysähtyi niin hän oli ihan vikoperin, sitä mittausta ajattellen. :heart:
Tää äiti ja isi oli ihan myytyjä.. :')
Nyt sitten odotellaan rakenneultraa joka on 7.12. Sama päivä mikä mulla oli ekan kanssa la!! :D
 
Heips!

Kontrollikäynti takana ja kaikki hyvin. Ei kätilö ainakaan kuullut enään sivuääntä, mutta sekin sitten varmistuu kun tyttö on 6vk...eli hyvin menee =)

tässä vielä kuva tylleröstä eiliseltä =)



paapelo+poju+Tyty-I 3vrk
 
Poksuu poksuu!!! Rv 26 täynnä jo :D

Olo on hyvä mutta tänään töissä yht äkkiä tuntui kun jotain valui pikkuhousuihin..säikähdin pahasti ja äkkiä vessaan katsomaan no ei ollut verta mutta jotain märkää valahti housuihin ja paljon. Tuskin oli lapsivettä mutta voiko valkovuoto olla noin vesimäistä..?

Supistelee aina välillä mutta ei kipeästi.

paapelo: Aivan älyttömän suloinen pikku neiti :heart:

Nyt nukkumaan.
sannis ja patu rv 26
 
Sannis kyllä se voi olla valkovuotoa. mulla on ollut noita hulahduksia jo kolme tän raskauden aikana, se tuntuu kauheelta mutta onkin ihan kirkasta ja hajutonta valkovuotoa. Jos ei sitä ala jatkuvasti valumaan niin ei oo syytä olettaa että olis lapsivettä, sehän uusiutuu koko ajan eli sitä pitäis valuakin samalla lailla. Nyt jos sulla on koko yön hulahdellu niin lähtisin äitipolille. Muuten voit olla huoletta!
 
ole tullut lisää tuota vetistä vuotoa. Ei siis varmaan ollut mitään vakavaa. :)

Eilen illalla ennen nukkumaan menoa mahaa alkoi vääntämään todella kipeästi..ihan kuin olisi ollut suolet solmussa mahassa..kipu oli aaltoilevaa ja kun lopulta nukahdin kipu loppui. Mutta kun söin tummaa leipää ennen nukkumaan menoa epäilin kivun johtuvan siitä,tumma leipä ainakin mulla tekee ilmaa mahaan. :|

Muuten patu liikkuu normaalisti ja tuntuu meno yltyvän kun meen nukkumaan. :) Joonas tuli häiritsemään kirjoitusta joten jatkan myöhemmin..

sannis ja patu 26+3
 
Heips!

Ajattelin tulla kertoilemaan tämänhetkisestä arjestamme :D

Kaikki on mennyt paremmin kuin uskalsin toivoa. Tiistaina kun tultiin kotiin alkoi maito nousta.
Keskiviikkona se oli pahimmillaan ja yritin tissittää tyttöä pitkään, mutta eihän toisen massuun tietenkään vielä niin paljoa mahtunut :D
Mutta torstai aamulla se pahin turvotus oli jo ohitse ja nyt maitoa tulee aikasta tasaisesti, mutta kyllähän nämä suihkuttaa siltikin, tosin paljon pienemmässä mittakaavassa kuin esikoisen aikaan. Olen tosi iloinen tästä =)

Poika kiukkusi minulle perjantaihin saakka. Siskoaan kuitenkin ihasteli ja kikatteli hänelle.
Nyt antaa jo minunkin antaa itselleen suukkoja ja ottaa syliin jne. ja tykkää vieläkin siskosta, nyt uskaltaa jo paijaillakkin siskoa ja suukottelee ja on niin kovin huolissaan jos tyttö alkaa ääntelemään tai itkemään <3 :D

Ja muutenkin kun tyttö vielä nukkuu tosi paljon ja yötkin menee max.3 herätyksellä ei virrat ole päässeet loppumaan.
Eli ällistyttävän hyvin on alkanut arki.

Tyttö vaikuttaa muutenkin olevan hiukan perustyytyväisempi tapaus kuin poika. Pojalla on aika pippurinen luonne (kuten äidilläänkin ;) ) joten alusta saakka oli ärhäkämpi itkemään ja ei niinvain tyytynyt pelkkään tissiin lohdukkeena.

Vaikka tytöllä kiertelee massussa, niin hän vain irvistää ja kiekaisee ja jos ottaa syliin, niin homma on sillä selvä ja yleensä ilmat sitten tuleekin pois kiusaamasta kun tyttö rentoutuu.

Mutta en silti uskalla vielä tässä vaiheessa alkaa kauheasti hehkuttamaan, sillä 1-2vk päästä tilanne saattaa olla jo aivan toinen ;)

paapelo+poju+Tyty-I 6vrk
 
ihanalta kuullostaa paapelon arki! :heart:

mulla on ollu mielessä että mitenkähän sitä sitten kahden kanssa pärjää, tuo meidän esikoinen 3v kun tuntuu nyt olevan aivan mahdottomassa uhmaiässä.. :p

soittelin tänään neuvolaan ja sain huomiselle aamulla heti "tarkistusajan" :) pääsen kurkkaan että pikkuisella vielä kaikki kunnossa.. :heart: vaikka liikkeitäkin olen tuntenut, ne ovat kuitenkin vielä niin hentoisia ja vähäisiä (1-2 pienen pientä muksahdusta päivässä) että en uskalla pelkästään niiden varaan laskea.. täällä on kyllä niin ihana ku pääsee näytille jos vähäkään huolettaa.. :)
arvellutti vähän kun oma terveydenhoitaja on vielä lomalla, mutta tämä sijainen vaikutti oikein mukavalta, sanoikin että tämä aika on vielä niin hankalaa kun ei vielä varmaksi liikkeitä tunne ja sanoi että tule toki niin kurkataan masukkia niin sillähän siitä huolesta selviää.. :) :heart:
kovin ymmärtäväisiä ja empaattisia ovat tuolla neuvolassa olleet kun kuitenkin kaksi kmää takana.. :/

joten huomiseen..


*ainiin, tänään poksuukin.. :)


kellis ja minivauski 14+0 ***POKS***
 

Yhteistyössä