Pikkukakkosta odottavat vol5

kävin sukulaisten kanssa syömässä amarillossa. Nyt olen niin täynnä etten jaksa liikkua :ashamed:

Maanantaina sokerirasitus koe. Ahdistaa jo valmiiksi mutta vauvan parhaaksi se on. Ja keskiviikkona lääkäri, odotan tuota lääkäriä jo innokkaasti. Kuulee mikä tilanne tuolla alhaalla on :)

Sannis ja patu 25+2
 
paapelo Minulle tuli päivä tai pari ennen synnytyksen käynnistymistä sellainen olo, ettei vielä pitkään aikaan tapahdu mitään. Lähtöä edeltävänä iltana tehtiin miehen kanssa hevosaitaa ja ajattelin ettei odotus lopu koskaan! Limatulppaa irtoili samoihin aikoihin ja jomotteli kivasti, mutta olin kai jo niin kypsä odottamaan, että pessimismi vaivasi pahemman kerran! :LOL:

Donu ja Pikkuinen 10+5
 
sannis:

Voimia s-rasitukseen :hug: Onneksi se olo mikä siitä tulee on vain hetkellistä.

Donu:

Hehe, juu...tämä pessimismi näyttää vaivaavan minua ainoastaan tässä raskausasiassa, normaalisti olen aika optimistinen naikkonen :D

Nämä jomottelut on vähän nostaneet pykäliä. Eivät kyllä vieläkään ihan miltään supistuksilta tunnu, mutta ehkä siellä jotain tapahtuu...tai sitten olen syönyt jotain sopimatonta ja juoksen koko ensiyön pöntöllä :LOL:
 
Moikka!

Piti tässä tulla taas moikkaamaan vanhan pinon porukoita ja toivottamaan tsemppiä Paapelolle ja muille loppusuoralla oleville odottajille.

Pikku-A kasvaa ihan hillitöntä vauhtia. Käytiin 12vrk:n iässä neuvolassa ja ukkeli oli jo 55cm pitkä. On käyttänyt kaikki syömänsä maidon kasvamiseen sillä painoa oli tullut vain 55g (4280g-->4335g). Ei kuulemma tarvii huolestua...

Olkkis ja Pikku-A 16vrk
 
Täällä minä vielä kukun.

Ihanaa, että Pikku-A kasvaa hienosti...noin kävi siskon pojallakin alkuun. Ei tullut painoa juurikaan, mutta pituutta senkin edestä. Ja ruokahalu suunnaton :D
Muistaakseni siinä 1kk alkoi sitten sitä painoa tulla tasaisesti pituuden kanssa ja onkin tullut siitä lähtien...nyt oli juuri 6kk neuvola ja jässikkä painoi +9kg ja 72cm pitkä :D
Meidän 1,5v pikkupippuri on niin siro ukkeli...painaa nyt 10,4kg ja on 80cm pitkä :D

Nyt lepäilemään kunhan ensin syön jotain pientä :D
 
sannis: Tsempit s-rasitukseen, se ei kyllä ole ollenkaan kivaa, mutta äkkiä se on kuitenkin tehty. :D

Paapelo: Viime metrien tsempit täältäpäin. tuuthan sitten samantein ilmoittamaan kun lähtö tulee.. ?? :D

ON: Täällä kaikki ok. ei mitään kummoista muutosta olossa. 7.10 olis sitten taas lääk.neuvola, sitä odotellessa.
 
sannis: Tsemii sokerirasitukseen! Ei se lopulta oo niin kamalaa kuin annetaan ymmärtää. Itse oon käynyt molemmissa raskauksissani ekassa ylipainoni, tokassa ylipainoni ja esikoisen isokokoisuuden takia eikä kummassakaan ollut häikkää. Ja niin kuin taisit itse kirjoittaa niin vauvan parhaaksihan se vain on, ei kiusantekoa.

Olkkis ja Pikku-A
 
19.30 jälkeen en saa syödä mitään joten tankkaus alkakoon. :D

Mä pesin jo kaikki äitiyspakkauksen vaatteet. Ja seuraavaksi täytyy kaivaa joonaksen kaikki ihan ekat vaatteet ja pesen vielä ne. Onpa sitten valmiina eikä tarvi äitiysloman alussa enää niitä pestä. Ja on hyvä että joonaksella oli paljon vaatetta pienenä..nyt ne tulee taas tarpeeseen!

Nyt saunan lämmitykseen!

Sannis ja patu 25+3
 
sannis: ootpa ollu hyvissä ajoin.. mä vasta viimeviikolla hain koko pakkauksen :ashamed:
minäkö hidas?? :D
Tääl töissä pakerretaan.. välistä ihan mukava kävästä "ihmisten" ilmoilla.. mä täs mietin, et kumpikohan olis järkevämpää (rahallisesti) jäähä tän viikon jälkeen saikulle vai jatkaa työkkärin kirjoilla???? alkaa tämä töissä olo olla aika työsevää
viikotki potksuu uusille kymmenille :D
sukkis 30+0
 
Heips, täällä jatketaan ton keuhkoputkentulehduksen kanssa elämistä.. Yskittää niin kauheesti että unen saaminen iltaisin on tosi hankalaa, ja kunnon repäisykipuja aiheuttaa yskänkohtaukset myös. Soitin neuvolaan ja suosittelivat lisää sairaslomaa, ja ihme kyllä mua torstaina hoitanut lääkäri lupasi viikon jatkoa saikkuun ihan puhelimitse. Sanoi että normaaleissa tapauksissa ei saikkua saa, mutt nyt raskauden takia antaa kun mun pitää saada levättyä. Ihan hyvä, tosin pitää levätä pystyasennossa kun makuulla yskittää niin pirusti.. :headwall:

Oon vähän innostunut virkkaamisesta (oon tehny sitä viimeks ala-asteella), voisikin nyt käydä ostamassa koukun ja lankaa ja ottaa jonkun projektin. Onko joku teistä käsityöihmisiä, olisko jotain vinkkiä mikä olis kiva ja helppo aloitustyö? Oon virkannu ihan hartiahuiveja ja sellasta muuta helppoa, pylvään osaan virkata ja kiinteetä, mut siihen se jääkin.. :D

Neuvola siirtyi ensi viikolle, se vähän harmittaa, mutta toisaalta olen nyt alkanut tuntea pikkuisia tönäisyjä masussa, joiden tulkitsen olevan kommunikointia Papun sunnalta.. Aika ihanaa! :heart:

T: Kalamama ja Papu rv 18+4
 
Niin ja Kellikselle onnea, ekat jännitysviikot takana, nyt uskaltaa jo huokaista! Tosin mä huokaisen nytkin (kuten edellisessä raskaudessa) vasta vkon 25 jälkeen.. Mutta mä olenkin hermoheikko ja luulotautisuuteen vahvasti taipuvainen!
 
sukkapari kiitos sipulivinkistä, pitää kokeilla vaikka mulla ei kyllä ole nenä tukossa yhtään, mutta jos auttaisi tuohon hengittämiseen.
Vauvanpeitto olisi ainakin helppo aloitustyö, tosin kun olen jo noiota huiveja virkannut niin ehkä jotain pikkuisen (siis IHAN pikkuisen :D ) vaativampaa voisin kokeilla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
sukkapari kiitos sipulivinkistä, pitää kokeilla vaikka mulla ei kyllä ole nenä tukossa yhtään, mutta jos auttaisi tuohon hengittämiseen.
Vauvanpeitto olisi ainakin helppo aloitustyö, tosin kun olen jo noiota huiveja virkannut niin ehkä jotain pikkuisen (siis IHAN pikkuisen :D ) vaativampaa voisin kokeilla!
Meil on auttanu tytöllä flunssan aikaiseen yskään + sängynpäätyn kohotus + höyry! Yöllä on käyty välistä ulkona "haukkaan happea" ni on yskä/hengitys helpottanu, kun kylmäilma supistaa limakalvojen verisuonia!
 
tänään ei oo mun päiväni yhtään, aamupala ei mennyt alas ja kerhoilemaan lähettiin tytön kaa ni siellä sai purtavaa no sen sain alas kuitenki. kotiin tultiin kerhosta ja ajattelin et jotain on pistettävä suuhun mutta about 7 kertaa laatannut. pää kipee hieman ja kamala väsy vaikka nukkunut 11h yöunet. mä en ala jos koko päivä menee laattaamiseen... :'(

arska äippä + matkustaja 11+2
 
voiko olla mahdollista et oon tuntenu täs jo jokusen päivän ensimmäisiä liikkeitä?!?! :eek: :)
muutamia päiviä oon tuntenu ilmavaivojen tyyppisiä kuplia mut tänään päivällä etukenossa istuessani (käytännössä maha oli etureisiä vasten, kyynärpäät polviin nojaten) tunsin keskellä alamahaa pienen muksahduksen, joka siis tuntui kyllä ihan erilaiselta ku nuo kuplat, ihan selkeä sellanen napsahdus/muksahdus.. hankala selittää.. :LOL: esikoisest tunsin nuo ensimmäiset hyvin epäilyttävästi ilmavaivoja muistuttavat kuplat joskus 16 viikoilla ja selkeet, liikkeiksi tunnistettavat muksahdukset vasta 17-18 viikoilla.. nyt menossa siis 13+1

jännää.. :)
 
lääkäri neuvola. Nyt jo jännittää koska olen tuntenut selviä supistuksia ja niistä veritipuista haluan myös selvitystä..Nyt niitä ei ole tullut. Samalla saan tietää sokerirasituksen vastaukset.

Ilmoittelen huomenna lääkärin käynnin jälkeen kuulumiset.

Sannis ja patu 25+5
 
Kellis: hyvin todennäköistä on et oot tuntenut ekoja liikkeitä. Mä tunsin ekat liikket kans noilla viikoilla. :D Nyt niitä tulee ihan melkeen häiriöks asti. :whistle: Mut en kyl valita, sillä se on merkki siitä että pikkuisella on kaikki kunnossa. :D

Sannis:
Mul on ollut supistuksia jostain 18 viikosta lähtien, eivät ole mitään vaarallisia, kunhan eivät ole kipeitä. :D

ON: Kaikki ennallaan, masu senkun kasvaa viikkoviikolta, siis ihan silmissä.. ihan uskomatonta, silloin kun esikoista odotin niin mulla oli tän kokoinen maha, kun synnyttää lähin.. Kauhulla odotan tosiaan niitä viimeisiä viikkoja, kun koulussakin tarvis jaksaa pitkälle tammikuuhun. :whistle:

Tigru ja möhkis 25 *POKSAHDUS* :heart:
 
Eli sunnuntai maantai välisenä yönä klo 03.00 heräsin, kun tuntui, että kohta jotain valuu. Pääsin vessaan ja sitten läiskähti, lapsivedet siis meni.

Soitin Kättärille, kun viimeisen neukka käynnin yhteydessä epäiltiin molemmat, ettei vauvan pää ollut ihan kunnolla kiinnittynyt. Käskivät alkaa tulemaan heti. JA hyvä niin.

Sisään meidät kirjattiin 05.00...supistukset oli jo säännöllistyneet, mutta eivät olleet kauhean kipeitä.
Sisätutkimuksessa oli 3cm auki.
2h olin käyrällä ja supistukset koveni huomattavasti.
Kätilö kurkkasi tilanteen klo 07.00 ja totesi että 4cm auki ja vuoronvaihto.
07.30 tuli sitten uusi kätilö paikalle, kyseli vointia ja mietti josko käyrälle. Sanoin juuri päässeeni niistä.
No hän sitten vei vehkeet pois ja katsoi tilanteen 07.55...
Sitten tuli kiire.
Mies oli juuri hakemassa aamiaista ja kätilö juoksi hakemaan hänet.
Sitten kätilö tuli takaisin ja minä paniikissa, että mistä moinen kiire...ajattelin jo jonkin olevan vialla.
No syy kiireeseen olikin, että olin 8cm auki :D
08.10 oltiin synnytyssalissa.
Ei tuntunut vielä edes kovin hirveälle kivut joten rutistelin kuumavesipulloa. Tokkopa siitä oli muuta apua, kuin se että sain pahoinpidellä sitä :LOL:
Keskityin vain hengittämään ja rentoutumaan.
08.50 käskin painaa kelloa, tuntui painetta.
Kätilö tuli 08.55 ja totesi, että pää on tulossa.

Kaunis tyttömme syntyi 09.05, 3305g 49cm ja pipo 35cm..neidillä on tumma tukka ja rinta maistuu oikein hyvin.
Päästiin juuri kotiin.
Koska tyttö oli tarkastuksessa vielä niin nuori, niin kuului sivuääni vielä sydämmestä, tämä normaalia, mutta kontrollissa käydään kuitenkin kun tyttö on 6vk.

Eli täysin luomuna mentiin. Olen aika yllättynyt itsekkin että pystyin siihen.
Olen aivan huippu kunnossa...kävin ulkona 3h synnytyksen jälkeen kävelemässä ja soittamassa äidilleni...kätilöiden ilmeet olisi pitänyt saada kameralle kun tajusivat, että minä olen se uusi vuodeosaston mamma :LOL:

Pahoittelen tosiaan, jotten ehtinyt tulla ilmoittamaan, tuli vähän kiirus :D
Mutta tosiaan, olo on loistava...kävin jo kaupassakin imetyksen välissä :D


paapelo+poju 1v7kk ja Tyty-I 1vrk :heart:
 

Yhteistyössä