*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Päiviä.

Ei tää olo helpotu. |O

Yö meni valvoessa. Häpuluu on niin kipeä etten missään asennossa pysty olemaan. Sitten vesseli teki jotain uutta masussa en tie mitä mutta sattui aivan kamalasti ja aloin itkemään siihe mieskin sit heräs ja oli ihan paniikissa. Pelkäsin et vesseli on saanut kylkiluunkin jo murtumaan kipu oli niin tajuton mutta sain nukuttua pari tuntia.

aamulla menin seiniä pitkin olin hitaampi liikkeissäni kuin etana. :/

Kävin kaupungillaasioilla ja kun palasin kotiin oli olo että kohta täytyy lähteä johonkin tarkistamaan tilanne.

Päätin kuitenkin mennä maate ja nyt on hiukan helpompi olla. Vauvan asennosta ei mitään käryä enäää pelkkää kiristystä joka puolella ja vesseli riehuu niin kovin et on turha ruveta edes arvailemaan.

Neitiä pitäis lähtee hakemaan hoidosta. Mies töissä ja illalla menossa juhlimaan tosi kiva... :kieh:

No ei hän koskaan ehdi käymään missään ni menkööt nyt.

Takaisin sohvalle... alkaa olemaan taas tuskainen olo.

N-r+n1v+pp31+2

hani-
Minäkin olen pieni ja lyhyt selkäinen, eikä minunkaan pallosta kyllä päällepäin huomannut vaikka poikao likin tullut hyvin alaspäin...yliaikaiskontrollissa ei myöskään saanut päätä ultrattua lainkaan, mutta maha se vaan oli tyylikkäästi tyrkyllä edelleen :D

Aika masentavalta kyllä suoraansanoen kuulosti tuo, että samoja ratoja menee synnytysten ajankohdat :ashamed: Se sitten tarkottaisi, että taas menisi yli La:n ihan mukavasti ja ehkäpä mahdollisesti taas käynnistys, joka nyt ei ole muutenkaan koskaan pois suljettu vaihtoehto..jospa olisin se poikkeus, joka vahvistaa säännön :LOL:

Täällä tohkeissani aamulla täyttelin kaikki Kättäriltä tulleet lippuset ja lappuset...sain ne nyt postinkin kautta ja laitoin heti tätyttäen Linnea tutkimusta, istukkaverenluovutukset ja sitten vielä ne tietojen luovutus/pyytämiis paprut...olenkohan kaavake addikti :D

Linnea tutkimuksessa kysyttiin ekalla sivulla, onko kyseessä, yksi sikiöinen raskaus vai monisikiö raskaus...olin jo laittamassa monisikiö raskaus, kun ollaan miehen kanssa siitä vitsailtu pariviikkoa :LOL:
Sitten katsoin parhaaksi jättää sen kohdan vielä auki, sillä eihän noista lapsista koskaan tiedä, keksivät niin paljon jäyniä jo raskaus aikana, ettei pidä luottaa ollenkaan yleiseen tilastoon prosenteista :LOL:

No joo..tuo poika heräsi päikkäreiltä ja rikkoo tuon sängyn pomppimalla ja leikkimällä "vankia" (kolisuttaa siis pulloa ees taas pinnoihin), jos en pian nouda häntä :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 10+6

Tuosta raskauksien kestosta kysyin just viime kerralla, nii terkka sano taas mulle, että voi olla suurtakin heittoo kertojen välillä :eek: . Tiiä sitte.. Ite ainakin toivonh, että menis samoilla, ainakin suunnilleen, nimittäin esikoinen syntyisi huomenna :D .

Mulla supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti mutta täällä edelleen kärvistelen. Nyt taitaa olla vielä silmätulehdus päällä, kun silmät vuotaa kuin seula. Turvotusta myös löytyy.. tuntuu, etttei silmiäkään saa koko päivänä auki ja sormia tikkuilee jo muutoinkin kuin yöllä. Raskasta tää raskaus :LOL: . mutta.. eiköhän me kohta päästä asiaan :heart:

38+4

paapelo no hyvä juttu. mä jo ihmettelinkin et miten toi täti oli sitä mieltä ja rupesin jo melkein itkua vääntää et eikö synnytys muka ookkaan lähimain vaikka mulle sanottu et vauva on jo hyvin lähtöasemissa =)

juu siis mullakin näyttää tuo kaava rikkoutuvan et synnytykset olis samoihin aikoihin. mua vaan on ruvennu pelottaa hirveesti toi synnytys nyt kun tää vaavi hetkenpäästä jo kilon isompi ku esikoinen, jos on yhtään luottamista painoarvioon |O mahdanko saada tätä ees ulos

b]Honey,i'm home[/b] :D

Lauantaina7.3.alkoi esikoisella oksennustauti...

Sunnuntaina 8.9. illalla aloin minä oksentelemaan/ripuloimaan |O
Klo.20:00 aloin oksentelemaan/ripuloimaan joka oli yhtä tuskaa
meikäläiselle |O Ravasin sängyn ja vessan väliä varmaan 10min
välein ja joka tuutista tuli ulos kauheella voimalla...No hiukan
ennen klo.02 yöllä meni sitten lapsivedet sänkyyn ja siitä kovalla
vauhdilla synnärille...Mukavaa sitten tossa taudissa/supistuksissa
olla sairaalassa synnyttämässä :rolleyes: Käyrillä istuminenkin oli yhtä tuskaa...Käyrien jälkeen mut valmistettiin leikkaus kuntoon ja
kärrättiin leikkuriin ja poika syntyi klo.3:26 :) Leikkauksenkin
aikana oksensin muutamaan otteeseen...Leikkauksen jälkeen
muo ei tuon taudin takia päästetty heräämöön vaan odoteltiin
sitten leikkurissa osastolle pääsyä...No onneksi leikkauksen
jälkeen olo parani kun sai kaiken maailman tippoja :)
Huoneessa sain sitten yksinäni olla kun ei voitu vierustoveria
ottaa että ne ei sais tartuntaa jne...No viime yönä sinne sitten
tuli yx nainen kaveriksi ja tänään mä pääsikin jo pois...

P.s. Jos kaipaat synnytyksen aloittajaa niin hanki oksennus/ripulitauti ;) :LOL:

Paljon onnea Emppu!! :flower:

Ompas ollut melkoinen synnytyksen käynnistys, en ehkä haluais itelle, vaikka tehokas näytti olevan :eek: ! Noh, tauti ilmeisesti jo voitettu, ja ihana käärö sylissä eli loppu hyvin kaikki hyvin :heart: !

Monella jo varsin tuskainen olo suuren masun kanssa? Mullakin toisinaan, riippuu missä asennossa vauveli on. Tiedän että tulee tästä pahenemaan.. .Nyt kai on tullut aika kaivaa esille yörintsikat ja liivinsuojukset, huoh -en tykkää nukkua niissä...Mut kahtena yönä oon maidolla sotkenut sänkyä ja vatsatyynyä, joten ei kivaa sekään. Mites, missä vaiheessa muilla on alkanut tuo "maitovuoto"?

Kesäihme 27+0

Empulle hirmu isot onnittelut :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

maidon tulosta kyseltiin...minulla tuli edelleen maitoa kun aloin tätä kakkosta odottamaan, mutta vihdoin on hanat täysin kiinni.
Esikoista en kyennyt imettämään kuin pari kuukautta ja siksi vähän ihemttelin, kun tissit aina varsinkin öisin ja suihkussa tiputti maitoa...siis lähes vuoden :LOL:
Mahtaa taas olla suihku tissit seruaavankin kanssa, mutta nyt en ota kuuleviin korviinikaan sitä kehoitusta, mitä minulle intettiin, että kummastakin rinnasta on annettava joka syötöllä :kieh:
Se vain pahensi sitä suihkuamista entisestään...olisin varmasti voinut ampua kissan alas puusta maitosuihkullani :LOL:
no parempi tuuri uudella kerralla toivottavasti :D

Täällä on ollut varsinainen reippailija päivä.
Olen siivonnut, ulkoillut pojan kanssa, väsännyt herkku ruoan ja illaksi tein kaksi täyttä pellillistä rahka pullia kera persikka viipaleiden ja lämmintä kaakaota :p :p

Kylläpä onkin sitten kerrassaa pullantuoksuinen olo :D
Tämmöinen energia olisi ihanaa, jos olisi vähän useamminkin. Ehkä tämä on tätä alkavaa toisen raskauskolmanneksen energia boostia, kun melkein 2kk tuli vaan märehdittyä :LOL:

Aah...nyt voisi hakea vielä yhden pullan ja painua sohvalle katsomaan jotain leffaa :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 10+6

Mulla ei oo tullu nyt maitoa rinnoista sen jälkeen, kun imetyksen lopetin rv ~15-16 poika oli sillon tasan vuoden. Maito nousi esikoiselta kunnolla vasta 5. päivänä, kun kotiin oltiin lähdössä. Sitten sitä tulikin ovista ja ikkunoista ja poika ei aluksi saanut otetta rinnasta. Tissit tuntu, että repeää ja imettäessä niiden ympärillä ois ollut rautalankaa, mitä kiristetään koko ajan. Alku oli kyllä yhtä h"#%tiä, ootin koko ajan, että joku ois sanonut, että sun ei oo mikään pakko imettää. Mutta sitten alkoi sujumaan :heart: .

Täällä ollaan hiukan mahataudin kourissa vissiin. Yöllä kävin kahteen otteeseen täystyhjennyksellä :headwall: . Siitä vaan päättelin, että ois tautia eikä niinkään synnytykseen liittyvää ku äiti soitti ja sano, siskon oksentaneen aamulla ja sillä itelläkin on huono olo. Katotaan miten käy..

AAM
diipa daapaa:

haa kävin kirppiksellä ja tein esikoiselle kivoja löytöjä, semmoi magneettipiirrustustaulu jossa on niitä nappejakin 4 kpl mukana jopa :eek: 2 ? ja miina ja manu kirjoja 7 kpl 2 ?.
ja vaavalle kesämekko, paita ja kahdet legginsit 2 ? :)
ei paha saldo ?

Voi Emppu millaisen synnytyksen jouduit sitten kokemaan :hug:! Onnea kuitenkin ihanasta palkinnosta :heart:, toivottavasti toivut pian sekä mahataudista että leikkauksesta :hug:

Meillä esikoinen oksenti koko viimeyön ja tänään päivälläkin yhteen otteeseen :x . Ihan tuli yöllä mieleen että kiva jos tarttuu tauti minuunkin, niin pian olen Empun kohtalotoverina laitoksella pusaamassa vauvaa oksutaudissa :x . NO onneksi ei ainakaan vielä ole viitteitä siitä että tauti olisi minuun tarttunut.

Nyt on neitoparka ihan väsyksissä viimeyön ykäämisestä ja valvomisesta, tuolla nukkuu iskän sylissä :heart:. Jospa tauti helpottaisi eikä ensi yönä tarvitsisi enää oksentaa ja valvoa.

Pyykkikone on laulanut iloisesti koko päivän, kolmet lakanat + pari koneellista pyyhkeitä siinä viimeöisessä ruljanssissa meni :wave: . Pyjamia ehti oksentaa neljät. Kohta alkaa olla kuivaustila kortilla...

Katsoin tänään Ekotähdet -ohjelman ja siitä innostuneena päätin kokeilla esikoisella kestovaippoja :D . Jostain helposta kuorivaipasta voisi lähteä liikenteeseen. Näyttivät niin kivoille ja pirteille nuo vaipat, että tahtoo kokeilla kans! Ja toivottavasti ne auttaisivat neidin kuivaksiopettelussa :). Niin että antakaapas vinkkejä minkä merkkisiä ja mallisia kestoja voisi alkaa katselemaan :wave: .

Talvitie 37+4

Talvitie mä oon muistaakseni kirjotellut jotain kerhon puolella kestoista :whistle: , käy vilkaseen jos inspaa.. mutta lyhyesti meillä käytössä muotoon ommeltu sisävaippa, johon laitetaan kuivaliinalliset imut aina erikseen mutta ei kuitenkaan taskuun. Kuorena käytän babyidean villahousuja. Paketti on ihana "notkea". Mulla on bummisin sww kuorivaippoja pari kappaketta (pomminvarma suoja) mutta en osaa niitä käyttää. Voisin myydä ne vaikka sulle :D , edullisesti tietenkin B). Nyt ompelin taas vauvalle taskullisen sisävaipan kokeeksi, että miten toimii vai käytänkö taskuttomia edelleen. Oon ostanut kolme vaippaa ja kaikki loput ommellut hyväksi havaitulla mallilla. Säästö on huomattava!! Tott botsin bambuuzal vaipan mukaan oon ottanut kaavan, se on ollut meillä ainakin toimiva vaippa.

Tänään käytiin moikkaan siskoa ja suoritin hälle erittäin runsaan akupainanta prosessin.

Nyt tuli sitten viesti, että hällä irtoaa limatulppa :D

Jee...toivotaan, että synnytys alkaisi nyt pian...en malta odottaa, että näkee vauvan syntyvän...toivotaan, että suoriudun mallikkaasti tukihenkilön roolistani :D

Nyt en sitten varmaan nuku koko yönä :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 11+1

Höh...ei tullut vielä siskolle lähtöä, mutta enpä sitä oikeastaan viimeyölle odottanutkaan :D

BV:
Joo eikös olekkin ihanaa...olen ihan täpinöissäni, hyvä etten kulje isovaarini jalanjäljissä ja merkitse auringon nousut ja laskut säineen vihkoon 50 vuoden ajan.
Ei vaan oikeasti, olen toisinaan ihan pihalla, kun poju nukkuu klo17.00 vielä yhdet päikkärit, niin nyt en tahdo tajuta, että kello olisi sen verran jo...eikä sen puoleen...pojan huoneessa ei ole kunnon rullaverhoa, vaan kämäiset ohuet verhot, joista siivilöityy kaikki valo läpi...eipä tuo käppänä sitten oikein nukukkaan ja on ruvennut laulelemaan aamuyöstä klo 05.00 kun lakaa tulla hissukseen valoisaa :headwall:
Pakko hommata kunnon paksukankainen rullaverho edes kesäksi...ei tule mitään jos poika herää klo 03.00 :LOL:
Sen voi sitten ottaa talven pimeyden ajaksi pois, jotta saa huoneeseen edes sen pienenkin valon :D

nyt ammukahvia tekemään, kun mies häipyi pojan kanssa mualimalle...ihanaa, hiljainen aamu ja vain minä olen paikalla :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+2

Huomenta!

Taalla paivat on mennyt sairaalassa ja kotona... raskausmyrkytys tekee tuloaan. Kotiin olen aina onneksi paassyt lahtemaan. Supistuksia on kayrille tullut, mutta vielakaan ei tytto suostu tulemaan ulos. Synnarilla luulivat jo, etta synnytys alkaa itekseen ja luonto hoitaa rm- homman, mutta ei... :| Tanaan aamulla olo aika hyva, toivottavasti ei tarvitse menna takaisin sairaalaan, polilla kayn paivittain ainakin. :|

Paljon onnea Empulle pienesta pojasta! :heart: :heart: Kuulostaa kylla tosi rajulta tuo, onneksi kaikki meni hyvin ja olette terveita! :hug: Taytyy sanoa, etta en tiia kumman ottaisin- rm vai noro... :x Miten teilla menee kotona?

:hug: Niisku- Rouva! Se on kylla aina valilla tosi kivuliasta, kun vauva riehuu, vaikka tilaa ei juuri olisi enaa... :hug:

Jannat hetket teilla Paapelo! :D Ihanaa, etta menet siskollesi tueksi! Makin olen miettinyt, etta olisko pitanyt pyytaa viela jotakuta toista, vapauttamaan mies valilla syomaan ym jos taas menee pitkaan... Mut saa nyt sit luvan parjailla itekseen! =)

Nyt suihkuun! :wave:

just olin tulossa kysymään et mitäs latelle kuuluu? mut olit ehtiny kertoilla kuulumisia.
voi harmi sitä sun rm:ää sullahan oli kans tätä turvotusta? tuliko sit yhtäkkiä muitakin oireita vai miten sulla se meni? ihmetyttää vaan itseään ku mulla on tota turvotusta niin pal et voisko olla jotain alkavaa raskausmyrkytystä vai mitä :(

muuten olo on tosi normaali. siis on tietty kaikenmaailman lonkkakipuja ja liitoskipuja mut vauva vaan viihtyy masussa paremmin ja paremmin. no mä toivon et sit tapahtuu rytinällä ku tapahtuu.
kaikkein parasta olis jos nyt tajuis tulla näillä arkipäivinä. viikonloppuna kun meillä ei olekkaan sit pojalle hoitajaa. mamma ilmoitti ykskaks et ei pysty olee ensviikonloppuna vahdissa vaikka oltiin sovittu et hälle voi koska vaan soittaa sitte ku klähtö tulee. mä olin tosi iloinen ku ilmoitti |O just ku toi la sit lähenee ni ei tollasta haluis kuulla.

Hani ja tyttö 38+3

Yhteistyössä