*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

:hug: ja osanotto Vatukalle!

Ihanaa, etta saat levata Blondie! :hug:

Ihanan avulias poika sulla Paapelo! Onneksi tarkistit koneen! :D

Auts Niisku- Rouva! Kohta, ei ole vauvalla enaa tilaa pyoria, toivottavasti kaantyy pian paa alaspain! =)

Itsella on supistukset taas loppunut eilisillalla... tulis jo taa vauva!

älä muuta sano latte tulis jo tää vauva. mä oon oikeasti niin rikki, tai siis mun keho on.
huomenna on neuvola, mut siellä on joku sijainen ku mun tätsky on 2 viikon lomalla. mä toivon etten enää näkis sitä vaan oisin päässy jo synnyttää.
noh mä aion kuitenki valittaa siellä huomenna ihan olan takaa ku en enää jaksa enkä kykene.

Hani ja tyttö 37+6 huomenna poksuuu jo ihan hurjat viikot :eek: :eek: :eek:

latte:
Koklaa akupainantaa :D
Tuolta synnytys puolen ketjuista löytyy sellainen ketju...olikohan nyt nimeltään jotakuinkin kotikonstit synnytyksen käynnistykseen tms. ja siellä on linkki baby idean sivuolle, johon on eritelty erilaisia akupisteita, avaavia, tehostavia, kivun lievitys sekä pahoinvointi pisteitä...ainakin tuo pahoinvointi piste on toimiva, olen sitä käyttänyt ja sama piste on seaband rannekkeiden salaisuuden takana :D
Koklaappa =)

Vatukalle pahoittelut :hug:

Niisku-Rouva:
Toivotaan että kohta jämähtäisi jo alaspäin...siskon vaavi möyrysi vielä kuvailemallasi tavalla 1,5viikkoa sitten ja on nyt siis rv37+4 :whistle:
Joten sivusta seuranneena tuota näytöstä, kykenen jotenkin asettumaan saapaisiisi =)

Nyt voisi sitten tulla se pääsiäinen, että nää talvikelit alkaisi loppumaan...yleensä täällä etelässä ainakin alkaa kevät porskuttaa vauhdilla pääsiäisen jälkeen...ja minäkö malttamaton :LOL:

Ny on pakko keittää kahvit...enhän minä herää ilman sitä, mutta aina kannattaa kokeilla :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 10+5

äititys ja onni itse olen Tampereelta, laskettu aika 17.8.

Eilen ja tänään ei ole supistellut, ihanaa. Tosin meidän Veikko ei eilen äitiänsä tuuppinut ja jo ehin huolestuun, mutta tänään pientä kutistusta on taas ollut. Kovasti silti oottelen niitä kunnon potkuja, ni ei tarvi arpoa. Mä voin luovuttaa kaikki mun supistukset teille, ketkä niitä tarvitte :) :)

Permis ja Veikko 17+3

Voi Paapelo- ala usuta mua... Taidan kokeilla heti tanaan! :D Mut oli kylla ihanaa yolla nukkua ilman kipuja! Tanaan on paljon jarkevampi olo, kuin eilen!

Mulla kanssa Hani huomenna olis neuvola, ja se nainen, joka musta ei tykkaa... ma aion perua ja buukata uudelleen ens viikolle. Ma kans toivoin, ettei tarttis enaa nahda ja huomenna en vaan jaksa... :|

Ma otan vastaan Permis! :D

Ihania masukuvia olette laittaneet!
Pitäis omaakin joku päivä kuvata, kun edellisestä on jo aikaa. Ei vaan ole jaksanut, kun työ on vienyt kaiken energian.

Nytpä sitten jäinkin saikulle äippäloman alkuun asti. Eipä sinne enää pitkästi olisi ollutkaan. Ei vaan oikein kroppa kestänyt töissä oloa. Selkää särki, jalkoja särki ja turvotti, nivusia vihloi ja iskias kiusasi. Ja niitä suppareita meinasi koko ajan olla. Lisäksi siitä seisomisesta tuli alapää niin kipeäksi ja turvonneeksi, etten saattanut edes vessassa käydä. Istuminen teki niin kipeää. Ja lopulta kivut alkoi kiusata öisinkin, niin, etten saanut nukuttua kuin muutaman tunnin yössä. Sitä, kun jatkui pari viikkoa, niin alkoi olemaan aika poikki. Ja ei ne kivut mihinkään ole kadonneet, mutta nyt on mahdollisuus lepäillä pitkin päivää ja nukkua päikkärit pätkäyön jäljiltä.
Ykskin yö nousin pyykkejä viikkaamaan, kun ei kestänyt enää makuullaan olla. Se helpotti ihan kivasti ja nukuinkin vielä pari tuntia sen jälkeen.

Viime viikolla neuvolass terkkari ihmetteli, kun vauva on niin alhaalla jo. Ei tuntenut päätä ollenkaan, kun oli niin syvällä lantiossa. Tällä viikolla sitten neuvolalääkäri tunsi kyllä pään vähän ylempänä. En tiedä voiko se sitten vaihdella tuollain, että onkin välillä ihan alhaalla, mutta toisena päivänä nousee ylemmäs? Pää alassuin kuitenkin on ja on ollut useamman viikon. Kylkeä välillä kääntää ja punkee peppua kyljestä ulos ja jalkoja kylkiluiden alle. Ja hikottelee usein! Tuntuu vaan sellainen hassu kumahtelu tuolla lantiossa :)

Seuraava neuvola on joskus parin viikon päästä. Viime käynti tuntui kaikinpuolin turhalta. Terkkarilla oli harjoittelija seuraamassa ja tuntui höpöttävän tälle harjoittelijalle kaiken aikaa. En tainnut montaa sanaa itse sanoa. Painoa oli tullut aika vähän, ihme kyllä. Terkkari jo kyseli, että syönkö ollenkaan. Näkis vaan kuinka paljon! Hemppaa ei otettu ollenkaan, verenpaine oli ihan normaalilla tasollaan ja sf-mitta kulkee käyrällään. Nyt muuten huomas hyvin mittaajien käsialaerot, kun lääkäri sai 2 cm isomman mitan kuin terkkari.

Joie ja Sippu rv 31+2

Joie:
Meidän esikko se seilasi tuolla viissiin ees taas. Kiinnittyikin vasta rv41...eli emillä ainakin, vaikka laskeutui, niin ihmeellistä seilausta tapahtui. =)
Ehkäpä teilläkin sitten olisi samalla viissiin?

Pakko tunnustaa tuosta hikottelusta.
Eskikosta olin aluksi ihan myyty kun hikottelua alkoi tulla...kun sitä sitten oli tunnusteltu monta monituista viikkoa ja vielä yli LA:n niin se oli jo todella raivostuttavaa...olin aivan hiiltynyt, kun se nikottelu alkoi aina, kun olin nukkumaan menossa, ja hölskyminen oli niin kovaa, että eihän siinä unta saanut...lisäksi kesti aina n.1h ennenkuin loppui :ashamed:
Noh, tosin tuossa vaiheessa olin muutenkin niin pirun kypsä koko mahaan kun ei poika halajanut tulla ulos lainkaan, joten turhautumista sitten purin hikkaan :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 10+5

millipilli
Omaa napaa...

Tänään oli neuvola ja ÄRSYTTÄÄ! Mulla oli alkuraskauden neuvolassa aivan ihana kätilö tekemässä oikeen terkan vuorotteluvapaata. Sit tää oikee terkka palas vuorotteluvapaalta ja oli myöskin ihana. Nyt jäi uudestaan vuorotteluvapaalle ja mä luulin, että se alun kätilö tulee taas siksi aikaa mutta nyt siellä olikin joku ihan outo terkka :/ ja tänään oli se viimeinen lääkäri myös ja mun ihana neuvolalääkärini oli lomalla ja siellä oli joku nuori sählä |O |O

mutta sitten niihin neuvolakuulumisiin

rv 36+4
pissa puhdas
RR 107/68
paino +481g/vko (raskauden alusta + 7,9kg)
turvotus -
sf-mitta 33cm
syke 150-155
liikkeet ++
tarjonta RT

ja paikoissa ei ilmeisesti oo tapahtunut mitään |O |O

mama-84:
Jos meinaat esim. masukuvia, niin moni laittaa aijaa.com sivuille oman kansion pystyyn.
Sinnes itten siirretään koneelta haluamansa kuvat ja kun kuva on latautunut ilmestyy kuvan alle liuta erilaisia komentorivejä.

Itse aina valitsen komento ikkunan, jonka edessä lukee pieni kuva...mustamaalaan koko tuon komentoikkunan teksitin, sitten kopioin sen ja liitän sen tähän kirjoitus ruutuun. Sitten vain lähetetään ja kuva tulee näkyviin lähetetyssä tekstissä...näitä kuvia painamalla saa sitten aina kuvan suuremmaksi.

Toivottavasti tuli tarpeeksi selkeästi...välillä tuntuu että tulee selitettyä liian hankalasti ja siitä ei ole kellekkään mitään hyötyä :ashamed: :D

paapelo+poju+Tiuhti 10+5

:hug: Millipilli! Harmi, etta sulla oli ihan uppo- oudot terkat ja laakarit! Miten se sun terkka jo toistamiseen ehti vuorotteluvapaalle?!

Ihana masu Mama! :heart:

Mulla kanssa tuota raitaista mallia loytyy kaapista! =)

Kokeilin tuota akujuttua Paapelo, mutta eihan nailla turvotuksilla mitaan tietysti tapahdu... Paansarkykin on tullut takaisin... Valivali... :|

Miten sun turvotukset Hani?

Kiva, etta saat nyt levata Joie! =)

Ma taidan kohta painella petiin... Huomiseen! :wave:

latte:
No höh...ananas kuurille pikaseen ja pissit turvotukset pois :D Tai niin minä esikosta tein kun turvotus alkoi olla jo ahistavaa jaloissa ja käsissä...ananasta kitusiin ja sitten litra tolkulla vettä päivän aikana niin johan pissi suhisi ja turvotus laski inhimillisiin suhteisiin :D

Nyt syömään iltapala ja lepuuttaan selkää sohvalle...aah, autuutta :D :wave:

millipilli
latte, toi terkka pitää jotenkin kahdessa osassa ton vuorotteluvapaan. Oiskohan ollut ensin kolme kuukautta ja nyt on taas kolme kuukautta.

Me pidettiin miehen kanssa siivousilta :D mä rykäsin imurin varteen vielä kasilta illalla... sen jälkeen sitten levisinkin sohvalle katsomaan Satuhäitä ja poitsukin kömpi sängystään vielä viereen.

Juu, taytyy laittaa mies ananasostoksille! =) Paansarkykin on palannut... :x

Oletpas ahkera Millipilli! =) Ma en kylla enaa noin 'myohaan' jaksa tehda yhtaan mitaan jarkevaa... Musta on tullut tosi iltatorkku (tai iltapaivatorkku) jos miesta kuuntelis... En myoskaan ole aamuvirkku, joten ehka olen vaan torkku! :D

millipilli
Olipas kiva aamu. Lähdettiin pojan kanssa ihan ex-tempore uimahalliin. Ihanaa kun oikeesti pystyi itekin tekemään jotain!!! Nyt mä mietin jaksaisinko pestä lattian... kun täällä kerrankin ois siistiä :D

millipilli & Frank 36+5

neuvola tosiaan oli tänään ja vähän ristiriitaisia tuloksia sieltä sain. ei ollu siis oma terkka paikalla.

pissassa oli protskut yhdellä plussalla, voi johtua vähän niukemmasta näytteestä tai sit lähestyvästä synnytyksestä.

turvotus ++ eli ihan HIREVÄÄ TURVOTUSTA mulla on. olen ihan michelin ukko :'(

paineet119/80 nekin nousseet aika paljon mun entisiin nähden.

hemppa 112 mikä sekin ollu nyt siis nousussa

painoa tullu taas sellainen kilo viikossa, mut kuulemma johtuu suureks osaks tosta kamalasta turvotuksesta.

vauvalla kaikki ok.

eri mittaaja sai sf mitaksi sentin vähemmän kuin viimeksi ja hän meinasi et jos vauva olis menny lähemmäs lähtökuoppia. vaikka sit sanoi mahasta et ei ole vielä tapahtunut sellasta laskeutumista lähtöasemiin :eek: siitä mä olin ihan et ai ei vai. lääkärit on mulla sanonu et vauva on jo ollu kauemminki jo tuolla niin alhaalla kun vaan pääsee ja pää on hävinny niin ettei sitä mahasta tunne ollenkaan eikä pysty ees ultraamaan. mulle on enne sanottu kun olen todella lyhyt ja selkä kans lyhyt et vaikka vaikka vauva siis laskeutuu ni ei sitä mahasta näe kun ei ole tilaa vauvan hujahtaa mihinkään alaspäin. ni tuosta jäi jotenki huonofiilis nyt kun olen ihan äimänkäkenä taas

mut palailen myöhemmin, poika tarvii ruokaa

ei oo päänsärkyä, eikä mitään sellasta mikä viittais raskausmyrkytykseen jos sitä meinasit. et sellasta epäilyä ei oo kokoaikana ollu.

mut muuten olo rupee olemaan jo välillä aika omituinen. nytkin on jotenki niin heikko-olo. just enne esikon syntymää mulla oli kans heikko olo ja vähä pyörrytti. mä niin toivon et synnytys ois jo lähellä. terkka siis näki merkkejä et ois ehkä lähellä ja taas sit ei välttämättä olis.
jos tää menee yli niin mun synnytyksien välissä olis n.6viikkoa
:eek: :eek: tuntuu aika oudolle et syntyis lapset niin eriaikaan, kun oon käsittäny et yleensä ihmisillä lapset syntyy suht samoilla viikoilla??

Mua vaan vahan huolettaa itseni, kun mulla kanssa turvotusta (aika vahan kuitenkin mielestani), paansarkyja ja nyt on vaan aika kehno ja outo olo tanaan kokonaisuudessaan... Mulla on myos alkaneet verenpaineet kohota. Mulla iltapaivalla neuvola, mutta mietin pitaisko puhua sairaalaan ennen sita, en kuitenkaan halua, etta ajattelevat mun olevan joku hysteerikko... :ashamed:

Joo, ma oon kanssa ymmartanyt, etta aika lailla samaa linjaa nuo raskaudet vetaisivat.

Yhteistyössä