*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Mulla turvotusta aika vahan- jaloissa/ nilkoissa, sormissa ja kasvoissa. Oireina korkea verenpaine, paansarky ja 'nakohairiot'. Pissassa myos proteiinia. Veriarvot kuitenkin viela normaalit. Toivottavasti ei ole Rm sulla Hani.

Voi p- noita lastenvahtiongelmia! Meilla taas sais tulla vaan viikonloppuna, kun 'lastenvahti' on kipee...

En tiia koska sit kaynnistaisivat- kai sit jos oireet viela pahenee... :|

Latte:
Jaksamista rm:n kanssa.
Kyllä käsittääkseni käynnistävät, jos alkaa oireet lähteä kasvukannalle.
Ystäväni joutui viime elokuussa käynnistykseen raskausmyrkytyksen vuoksi. Hännellä oli kanssa oireet pysyneet ihan sietokyvyn rajaoissa ja antoivat raskauden edetä pidemmälle. Rv40 jälkeen oireet alkoi kuitenkin pikkuhiljaa nousta ja turvotus lisääntyä aika reippaasti, jolloin päättivät heti, että käynnistykseen olisi nyt parasta mennä.

Eli eivät kyllä katsele mitään oireiden lisääntymisiä juuri lainkaan suopeasti, vaan yleensä käsittääkseni alkavat toimiin nopeasti, jotta tilanne ei ehdi riistäytyä käsistä :hug:

Toivotaan nyt kuitenkin, että vaavi pääsisi tulemaan ihan omiin nimiin, ilman pakottamista =)

Heippa!

Esikoinen toipuu oksennustaudista ja pyykkivuorikin alkaa olla pyykätty - pikkuhiljaa siis arki alkaa taas luistamaan :).

rimata: nuo kuorivaipat kiinnostavat kyllä, juuri sellaista kuori + sisävaippasysteemiä olen harkitsemassa. Laitatko mulle vaikka yksärillä tarkemmin että millaisia kuoria ja millä hinnalla olisit myymässä ;).

Kevättä on tosiaan ilmassa, vaikkakin tällä hetkellä meilläpäin sataa lunta. Minäkin hankin tuollaisen pimennysrullaverhon makkariin juuri siitä syystä että esikoisen päikkärit alkoivat olemaan katkonaiset, samoin aamusta alkoi kujerrus sängystä kuulumaan kun päivä valkeni. Ja ainakin meidän tapauksessa tuo pimennysverho ainakin auttaa - suositelen siis myös sinulle paapelo! :)

Voi harmitus Latte tuon rm:n kanssa :/. Jospa luonto hoitaisi homman pian ja saisit ihanan käärön syliisi :heart:

Ihan hassua Hani että sinun vauvallasi ei nyt sitten olekaan enää mihinkään kiire :). Meillä juuri nyt sama tilanne kuin sinulla - vaikka kaikki lähisukulaiset on lupailleet että reservissä ollaan, niin seuraavat kaksi päivää onkin yllättäen sellaisia että kaikki on reissussa yhtä aikaa (minun äitini, miehen vanhemmat ja pikkusisko). No jospa tää ei nyt kuitenkaan vielä synny.

Iltoja.

Huomasin yhden tärkeän seikan... :LOL: :LOL: :LOL: Mun LA on merkitty väärin. se on 13 eikä 12 päivä... :D

Nyt on mennyt paremmin näiden kipujen kanssa ja huomenna on neuvola. :D

Kyllä sitä kohta vois mennä nukkumaan. Mies on neidin seurana siihen asti että neiti nukahtaa. Onneks! helpottaa hiukan tätä oloa. :D

talvitie niinpä, eihän tätä usko erkkikään ettei tää suostu jo syntymään. kaikkea puppua ne lääkäritkin vaan suoltaa. yksi jopa veikkaili et syntyy 36 viikolla niinku esikko :LOL:

ei mulla sinäänsä niin väliä ole ja haluankin et olis täysiaikainen vauva, mut mua on ruvennu hirveästi pelottaa synnytys.
esikoinen kun oli sen vähä alle 2,7kiloa ku synty ja oli tosi helppo synnytys, ni nyt pelkään ku tästä on povattu jo muutenki isompaa ja sit ku menee näin pitkälle ni iskee tässä kyllä paniikki. täytyy jutella siitä neuvolassa jos vielä sinne asti kerkeää. mulla on tässä nyt 10 päivän neuvola tauko ku tätskä lomalla.
mut mulla on sellanen olo etten saa vauvaa ulos ja et sattuu niin pal et taju lähtee.

Mmmoi... uusi ilmoittautuu tähän ketjuun. Itteä pelottaa tää odottaminen. Hyvin on mennyt, mutta silti.
Esikoisen synnytin viikoilla 32+6.. vitsi, jos tää nyt malttais olla pidempään niin sitten on juhlimisen aihetta :)

Tervetuloa.

Stemppiä odotukseen.

Oma esikoinen syntyi rv 40+5 ja kaikki meni just niin ku pitikin.

Tää raskaus rv 31+5 ja pelko persiis jatkuvasti malttaako pysyä sisällä. Alitajunnassa jyskyttää koko ajan tunne että tää ei mene niin ku pitäisi.

Onneksi huomenna on se neuvola. saa täti taas minut todellisuuteen. :whistle:

Nyt sohvalle.... mars... tulen kuitenkin takas. :LOL:

Iltaa!

Itella vahan paansarkya taas, mutta ei nakohairioita, joten en soita synnarille. Huomenna taas sinne ja sit katotaan mika tilanne. Saa naha mita sanovat kaynnistyksesta. Tanaan jo kyselivat, mita siita on puhuttu. :| Mua kanssa vahan pelottaa se kaynnistyskipu... Kiva, kun jaksatte kannustaa! :heart:

Hyvin kaikki varmasti menee Niisku- Rouva! =)

Tervetuloa Odeka! Onnea plussasta! Kuinka pitkalla olet?

AAM
:wave: Odeka haudi ja onnittelut multakin..

Latte voi rähmänkäkkänä jos sulla nyt rm pukkaa alkamaan :headwall: :attn: pysyis poissa.. ja tulis vaavi itsekseen pian ulos *heittää sadetanssit, köli heiluu*

Paapelo tilaan sulta kans akupainannan :LOL: jos tää ei LA:han mennessä ole käynnistynyt ;) kuis pitkälle suomea pitää tulla "vastaanotolle" ? ;) kävin siellä osteopaatilla katsos ekan kanssa ja lähti tosiaan kolmantena päivänä limatulppa lentoon ja siitä sit parin päivän päästä syntyi.. :D =)
*korkeat odotukset sun siskon olotilasta* joten pidäthän ajantasalla meitä ;)

) .) vaihdettiin auto tänään ja sitä ennen pääsyttiin ravaamaan ympäri uuttamaata semmoi kevyet 10 tuntia apaut.. :whistle: poika oli onneks mun faijalla hoidossa joten sillei nou paha ja ruoalla ja ostoksilla ja rentoutumassa kin käytiin siinä samalla joten ei kaikki päivästä sentäs kulunut ihan tylsissä merkeissä.. mutta maaseutumatkailusta taas saanut tarpeekseen hki, vantaa, tuusula ja espoo taas kierretty kuin konsanaan.. |O

am & hippunen 36+0 poks räts :) :heart: ja status: ei kivuliata suppareita ennustettu laskenta-aika ENSI VAPPU :D :LOL: varmaan näillä oloilla :D

nyt tulee omaa (.)
kävin neuvolassa ja teki sisätutkimuksen. Kolmelle sormelle auki :eek: , pää tuntui :whistle: . Lähtissä kävin veskissä ja vertatuli, ihan smanlailla kuin esikoisesta, kun synnytyskäynnisty sisätutkimuksen jälkeen ja olin sillon auki 3 cm. Nyt alkaa jänskäämään tosissaan. Mua hiukan jännittää tuo synnytys vaikka esikoisen kohalla kaikki meni suht. ok.

Latte :hug: tuo on niiin inhottavaa. Mulla oli rm uhka päällä esikoisesta rv 32 jälkeen. Toivottavasti pian syntyy :heart:

Odeka tervetuloa

AM onnea uudesta pirssistä

Hani muakin mietityttää vauvan koko. Esikoinen oli 3030g ja nyt tulee varmasti isompi.. oon miettinyt just, että miten se isompi vauva mahtuu tulemaan :/

39+1

Hohhoijaa, kun väsyttää!
Esikko tuli taas tarmoa puhkuen herättämään 06:20. Oli jo pukenut vaatteetkin päälleen. Siihen se viereen köllähti ja kertoi, mitä unta oli nähnyt.

Selkä- ja lantiokivut on nyt sairaslomalla sen verran helpottaneet, että pystyn melko pitkiäkin pätkiä jo öisin nukkumaan. Ei ne silti poissa ole, ehei. Rehkiminen pistää ne heti tosi pahoiksi. Lauantaina oltiin ulkoilemassa reilu 3 tuntia ja se tuntui kyllä illalla ja seuraavana päivänä! Nyt ei vois kuvitellakaan olevansa töissä 8 tuntia päivässä. Eihän siitä tulis mitään!

Tuntuu, että vauvakin on taas ylempänä, kun ei seiso jalkojensa päällä koko päivää. Se siis tosiaan voi seilata tuollai edestakaisin. Eilenkin tunsin mielestäni ihan hyvin sen pään tuossa alavatsalla, kun jossain vaiheessa sitä ei tuntunut ollenkaan.

Odekalle tervetuloa!

Latte: tsemppiä raskausmyrkytyksen kanssa!

AM: Voi, miten lähellä sullakin LA alkaa olla! Kerkeen tänne niin harvoin, että aika tuntuu suorastaan kiitäneen!

Empulle onnittelut! Aikamoinen synnytys ollut sulla! Itse olin flunssassa, kun esikko syntyi, mutta tuon rinnalla se ei kyllä ollut mitään.

Joie ja Sippu rv 32+0 *ei enää montaa viikkoa*

millipilli
Heipsan!

Mä oon nyt omanapainen kun en oo jaksanut kauheesti mihinkään perehtyä... olin koululla aamulla tentissä. Perjantaina olis toinen ja ens viikolla vielä yks :whistle:

Tää on niin jännää kun olo on periaatteessa ihan loistava, mutta silti on NIIN kypsä! Siinä mielessä olo on loistava, että esim. yöt nukun tosi hyvin. Kertaakaan en herää yöllä ja iskiaskin on ollut loppua kohden paljon parempi, mutta sitten ton esikoisen kanssa on niin järkyn hankalaa tän mahan kanssa. Tuntuu niin inhottavalta kun välillä joutuu kieltämään tulemasta syliin tms. kun mahaan sattuu. Nyt ollaan sit käyty siellä uimahallissa kun siellä edes pystyy olemaan joten kuten normaalisti.

Ja vitsit että sitä voi olla ihminen eritteistään iloinen :D äsken vessassa bongasin taas sellaista ovisliman näköistä kellertävää tököttiä... josko se olis edes jotain limatulpan tynkää. :D

millipilli & Frank 37+2

Odeka tervetuloa ja kerros tarkemmat tiedot,niin saan sut listalle =)

Rimata tsempit loppumetreille ja muillekin loppuajan kärvistelijöille.

Tuun kohta turisee enemmän,kohta pitää lähtä kaupungilla käymään.
Mäkin bongasin eilen limatulppaa,sellainen löntti se oli,mutta ei ollut mitään verta joukossa,siltikin aika :$

BV ja P 29+2

AAM
rimata hyvää matkaa pian sullekin :wave: :D kyllä se siellä sormilla saa ihmetään välillä aikaan :whistle: *ronk ronk*
mulla kans huomenna finggerointi edessä.. :|

Joie tell mii apaut it.. !! aika rientää niin saakutin nopsaan..

tossa muuten masu tältä aamupäivältä.. 36+1 siis

Joo pirssi :heart: ihqu !! :D
ei tartti ukon kanssa enään tapella mikä on paras.. volkkariin päädyttiin, ko yks mitä oli kyylännyt ni oli ehtiny mennä..

Latte still in one piece ? :D heti ko et oo aamusta käynny niin :whistle:

am & hippunen 36+1 :heart:

Moikka!

On taas jäänyt vähemmälle tänne kirjoittelu... Lukemassa olen kyllä käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti.

Uusia on tullut mukaan, tervetuloa munkin puolesta! :flower:

Ja paljon onnea vauvautuneille! :flower:

Itse olen täällä edelleen yhdessä kasassa. Supistuksia on ollut muutamia, mutta ei mitenkään kipeitä. Neuvola oli eilen ja siellä kaikki ok. Ens viikolla taas ussiks, jos vauva ei sitä ennen synny.

Allusmammalla on kyllä komea masu. =)

Niin ja etusivulla on muuten mun la väärin; se on 22.03, ei 23.03. Korjaatko Bad Virgin kun kerkiät. =)

marza ja minimuru 39+2

Kuulostaapa lupaavalta rimata nuo sun aamulliset kokemuksesi! Jokohan mahdat olla vauvaa hakemassa vai vieläkö yhtenä kappaleena?

Myös Latten kuulumisia olis kiva kuulla, vai joko joko..?

millipilli:

Tää on niin jännää kun olo on periaatteessa ihan loistava, mutta silti on NIIN kypsä! Siinä mielessä olo on loistava, että esim. yöt nukun tosi hyvin. Kertaakaan en herää yöllä ja iskiaskin on ollut loppua kohden paljon parempi, mutta sitten ton esikoisen kanssa on niin järkyn hankalaa tän mahan kanssa. Tuntuu niin inhottavalta kun välillä joutuu kieltämään tulemasta syliin tms. kun mahaan sattuu.
Siis ihan kuin mun näppikseltä olis lähtenyt tuo tekstisi millipilli!:wave:. Täällä siis ihan samanlaiset fiilikset: periaatteessa kaikki ok, ei mitään ylimääräisiä kipuja tms ja yötkin menee hyvin, mutta silti ahdistaa kun esikoisen kanssa arki tuntuu niin vaivalloiselta. Noooh, taitaa arki vaan tästä hankaloitua kun pian on vielä pikkuinen sitten siinä rinnalla kokoajan ja esikoinen takuulla hakee huomiota vaan entistä enemmän :heart:.

Komea on kessi AM sullakin :wave:

Päivityksiä tännekin mitä omaan pinoon...

Nt-ultra takana ja kaikki hyvin! Lääkäri sanoi että saa huokasta helpotuksesta aika paljon, sillä rakenteet näky todella hyvin ja terveeltä näyttää. :heart: Turvostusta oli 1,1mm. Vielä en tietenkään voi ihan kokoaan huokasta helpotuksesta, vaikka vähän huojentunu olo on kuitenkin. =)

Vkon sisään tulee soitto jos veriseula hälyyttää, toivotaan että ei tule sellasta soittoa.

Vkotkin varmistui vihdoin ja viimein ja selvis, että todellakin viime ultrassa sikiö mitta mitattu päin hanuria eli oli mitattu liian pieneksi. Nyt vkoja tasan 12+0 ja LA 29.9.09 joten voit Bad Virgin päivitellä. =)

:heart: :heart: :heart:

nöttis & kirppu rv 12+0 POKS!!

Siellä me 4D:llä kirppua tuijoteltiin, ihanaa!! :heart:

heheh :LOL:
Jotta vastaan otolle...teretulemast Helsinkiin :D
Eipä ole kummoista siskolle vielä tapahtunna...huomenna aamulla on siskon synnytystapa arviointi ja siellä sitten siskokin toivoi, että voisivat huolella runnoa, jotta homma lähtisi käyntiin, jos paikat on vaaville tilavat :LOL:

Käynnistyksestä:

Minullahan käynnistettiin kalvojen puhkaisulla poju rv41+6...muuten olisi mennyt viikonlopun takia rv42+3, kun viikonloppuisin eivät ainakaan kättärillä hoida käynnistyksiä.
Kalvot kun puhkaistiin alkoi heti tulemaan supistuksia ja ne kyllä koveni, mutta eivät tihentyneet sen 2h aikarajan aikana juurikaan, joten laittoivat oksitosiini tipan. Ja sitten lähti kyllä voimistumaan ja tihentymään. Mutta siedettäviä ne silti oli, vai liekkö sitten olen korkeankipukynnyksen omaava. Mutta tosiaan oli 5-6cm auki, kun pyytelin epiduraalia, että ihan hyvin niitä sietää.
Ja sitten olikin ihan taivas ja katselin käyrältä kun supistuksia tuli ja ainoa mitä tunsin, oli ihon kiristyminen tissien alla :D
Eli jos tuommoseen käynnistys muotoon pääsee, niin on aika lähellä luonnollista synnytystä.
Ja tosiaan pojan synytmään ei mennyt säännöllisistä supistuksista kuin 6h ja niitä pienehköjä supistuksia ehti olla sen pikkasen vajaat 2h. Joten ainakaan kauaa ei tarvitse pyöriä. :D

Täällä on siivoista käynnissä.
Oltiin pojun kanssa ystävällä kahvilla ja kun tulin ,niin mies oli häippässyt autolla jonnekkin. Noh, yllätys oli suuri, kun täällä oli imuroitu, vaihdettu kanin purut ym. Ja kun soitin miehelle missäs hän nyt on, niin oli katselemassa autostaan vikoja, jotta ne saisi korjatuksi ennen katsastusta ja käski hoitaa pyykit...no mikäs siinä...ei paljon tarvitse vaivaa nähdä :LOL:

Jee...perjantaina on ultra.

Soittivat taas kättäriltä.
Tällä kertaa oli joku muu kätilö siellä linjalla ja kyseli, että kun on kahet paprut tullut, että kumpi pitää paikkansa. Viimeiset kk:t 9.1 vai 27.12??
Ihmettelin vähän ja selvitin asian ja oli sitten laittamassa ultra aikoja...nauroin puhelimeen, että olen jo ne saanut, mutta toki ylimääräisetkin kelpaa :LOL:
Kätilö siellä naureskeli kanssa ja katsoi koneelta ja pahoitteli turhaa soittoa :D
Höh, ei olisi pitänyt sanoa mitään :D

Nyt poju huutelee tuolla sängyssä...se on kauppaan lähtö ja että potuttaa taas rämpiä tuolla sohjossa...ei voi mitään...kunto kasvaa ainakin :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 11+3

tervehdys :wave:

neuvola kuulumisia :attn:

31+6
98kg -500g/vko :eek:
turvotus +-
RR 118/74
Prot. -
gluk.-
sf 31 :D
pt |O
:heart: 145
liikkeet +++

Ja sain lähetteen et saisin loppuodotukseen sillasen tukivyön :/ en tiedä onko apua mut kaikkea kannattaa kokeilla. :D

Yhteistyössä