*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Ojoi, kun on hartiat jumissa. Lämpöpussia vaan kehiin. Selällään, kun ei voi nukkua, niin menee nuo hartiat niin jumiin. Eikä äskeiset päikkärit sohvalla ainakaan auttaneet asiaa.

Niisku-Rouva: Mulla on ollut jo useamman viikon tukivyö käytössä ja kummasti se helpottaa, vaikkei kokonaan selkäkipuja pois viekään.

Latte: Tuntuu varmaan tuskaisen pitkiltä nämä viimeiset päivät. Milloin makaa sairaalassa, milloin saa olla kotona. Toivottavasti kohta alkaa tapahtua!

Blondie: Mä olen myös saikulla äippälomaan asti selkäkipujen takia. Ei saa kuin muutaman tunnin yössä nukuttua. Siinä vaiheessa varasin ajan neuvolalääkärille, kun olin jo useamman kerran meinannut nukahtaa rattiin. Koitahan sinäkin saada päivisin levättyä!

Millipilli: Pidetään peukkuja, että piakkoin alkaa tapahtumaan! Mullakin nousi verenpaine tuollain, just ennen synnytystä.


Joie ja Sippu rv 32+1


 
Tänään käyti sitten siskon synnytystapa arvioinnissa.
Vaavi mahtuu helposti tulemaan kun lääkärin nyrkinkin ympärille jäi kuulemma helposti tilaa ja koko arvio yläkanttiin laskettuna 3600g.
Ottipa sitten naperosta 3D kuvaa nassusta...mieletön ruttuturpa ja IIHANAT posket ja mielettömät pusuhuulet. Esittelipä poju siellä reteesti sukukalleuksiaan...ainakun lääkäri yritti vaihtaa kuvakulmaa, niin jo sieltä pallero tunki pyllyään ja kulkusiaan kuvaan :LOL: MIEHET :D

Itse olenkin sitten ihan naatti. Ja perjantaina sitten taas kättärille...omaan ultraan...tuleepahan käytävät ja henkilöstö pian tutuksi :LOL:

Ja latte...tuolla synnytys puolen ketjurimpsuissa on sellainen keskustelu, kuin poppaskonstit synnytyksen käynnistykseen kotona, tai jotenkin tuolla viissiin...sieltä löytyy linkki noihin akupisteisiin...muutkin kärvistelijät katsomaan löytyykö :D

Nyt tekemään ruokaa...olen ihan näännyksissä :p

paapelo+poju+Tiuhti 11+4
 
Iltoja.

Sain tänään aikaseks ommeltua neidin tulevaan huoneeseen verhot. Tai oikeestaan siitä tulee mun ja vauvan huone.

Ei me viitsitä neitiä järkyttää enempää et laitettais omaan huoneeseen ja äiti ja isi nukkuis uuden vauvan kans toisessa huoneessa. Muutenkin tulee olemaan hankalaa. Olen hyvin asennoitunut. :LOL:

Mies tohon ehdotukseenkin tokas et hyvästi seksielämä :wave: Mikä se sillanen on.... Ei ole täällä ainakaan käynyt.

No osa syy siihenki on kun mulla alkuraskaudessa vuosi vähän väliä ja nyt vaan kaikki paikat särkee ni ei olla edes yritetty. :ashamed:

No on sitä parempaakin tekemistä :LOL: :LOL: :LOL: niin varmaan :headwall: :headwall: :headwall:

Joop sain sit selänkin kipeeks kun nostin neidin lattialta syliin. Vaikka hyvin tiedän etten sais nostella ni jääräpää on aina jääräpää... Huomenna pääsen sovittamaan tukivyötä ja sit toivon et se auttaa näihin kipuihin ja pystyisin kävelemään kunnolla.

Tällä hetkellä näytän siltä ku mulla olis parru perseessä kun yritän liikkua :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ja poks poks rv 32+0 :D
 
Huomenta päivää!

Täällä mennään nyt rv15+3. Perjantaina olis tarkoitus mennä uudestaan neuvolaan kokeilemaan sitä sydänäänten kuuntelua. Jos nyt eivät kuulu niin sitten haluun kyllä ultraan tai jonnekin. Ei kestä enää tätä epätietoisuutta vaikka tuota kuplivaa tunnetta masussa aina välilä onkin.

Muuten sitten onkin ihan älyttömän väsynyt olo. Iltaisin ei tahdo jaksaa tehdä mitään muuta kuin istua koneella ja lueskella netistä lehtiä yms. Ei edes mammapalstoille tahdo jaksaa kirjoittaa. Mietin tässä just että väsy voi johtua paitsi huonosta hemoglobiiniarvosta (jonka vois muuten mittauttaa pe neuvolassa), myös siitä etten ole syönyt ehkä sittenkään tarpeeksi monipuolista ruokaa. Hainkin eilen itselleni lisävitamiineja. Katsotaan nyt miten nuo vitamiinit vaikuttaa.

Olkkis ja ötzki 15+3
 
Täällä taas poksutaan :wave: . Tai siis en minä poksu, viikot vaan :wave:.

Neuvolassa tänään käyty ja sieltä tuli tällaista dataa:
rv 38+0
paino +333g/vko, yht. painonnousua aika tasan 10kg
paineet 90/60
pissa +-/- :headwall:
sf 31,5cm
tarjonta RT
sykkeet 140-160
liikkeet ++

Ja niinhän se ihana neuvolatätini TAAAAAAAAS passitti mut labrakokeisiin, kun on kuulemma TOKSEMIARISKI kun on nuo proteiinit +- . No joopa joo, en kyllä jaksa uskoa että mulla mitään rm:ä voi olla, yläpainekin alle sata eikä turvotusta ole lainkaan (sormukset pyörii sormissa jne.). Mutta kun erehdyin sanomaan että joskus näkyy tähtiä kun nostan esikoista, niin johan innostui kaivamaan ne helkutin labraputket sieltä kaapin perukoilta :headwall:. OIkeesti tuntuu että on ihan kunnan varojen tuhlausta tämmönen jatkuva labrakokeissa ramppaaminen (taitaa olla mun kohdalla neljäs tai viides kerta tässä raskaudessa.)

Hei jokohan mahtaa rimata olla tositoimissa, kun ei ole hänestä sitten eilisaamun kuulunut? Entäs joko Hani mahtanut päästä tositoimiin?! b:)d



 
Huomenta

Meillä myös laittavat kokeisiin välittömästi jos sanoo et on tähtiä näkyvissä ja kutittaa vietävästi. Jo 2 kertaa ollut kokeissa rv 20 jälkeen. Ja aina ne arvot on ollut jopa liian matalat.

Nyt en ole enää sanonut mitään näöstäni enkä kutinasta ihan turhaan siellä ravailen ja 4 pulloa verta...vai oliko se niin monta. :whistle:

Hb multa ei ole otettu pitkiin aikoihin en tie miks. En kai sit ole pyytänyt. :D

Jännää katsoa miten erilaisia SF mittoja kullakin on. ja millä viikoilla....

Mulla meinaan sf-mitta oli 31 ja viikkoja oli 31+6 :eek: ja talvitiellä 0,5cm enemmän mut viikkoja onkin sit jo ihan tarpeeks. :D

Niiskutin+pp32+1 :heart:
 
lmoittaudun....en ole jaksanut kirjoitella mutta ilmoitusluontoiset asiat ensin

Kipeät supparit alkoi sitten 17.3 illalla 23.00 ja tuntui että tilanne ei etene mihinkään :headwall:
03.00 sitten saliin, 04.05 epiduraali ja poika maailmassa 5.02
Painoa 3005g ,pituutta eivöt mitanneet.
Napanuora oli vartalon ympärillä ja osittain kaulankin ja sydänäänten heiketessä ponnistusvaiheessa hakivat vielä lääkärin joka avusti kiwikupilla.

Episotomian tekivät mutta siitä viis...

Nyt sitten vauva joutui teholle kun on kumminkin ennenaikainen (eli syntyi 36+5) ja sokeriarvot alhaiset jopa syömisen jälkeen+crp oli 22.
Mulla oli kuulemma ollut streptokokki lapsivedessä ja luultavasti vauva sai infektion.
Kohta pääsen katsomaan vauvelia ja kuulemaan uutisia.

Palailen asiaan paremmalla ajalla :'(

Lis69 ja vauva 1 pv
 
Lis69:
Voimia sinulle ja vauvalle :hug:

Huomenna siis ultra ja jos kaikki lopulta osoittautuu olevan hyvin, aion sen kunniaksi tilata paljon kesävaatteita Halensislta...siellä oli oikein passeleita paitoja ym. mitkä sopii kuin nakutettu raskaana olevalle nais immeiselle...mies saa sitten kirota laskua, mutta hällä väliä =)

Nyt on mentävä tekemään ruokaa...karsea nälkä jälleen kerran. Taidan taas päästä mastodontiksi mastodontin paikalle tät menoa :D

paapelo+poju+Tiuhti 11+5
 
Lis69 :hug: ja voimia teille kaikille.

Täällä kärvistellään edelleen. Supistuksia tulee ja menee. Tänä aamuna taas veristä vuotoa ja supistellut on. Katotaan miten käy.

Talvitie en oo just nyt kotona, että voisin kuoria postittaa ja jospa vielä lähtö tulis :whistle: . Ilmottelen kuitenkin ja laitan yksäriä tässä paremmalla ajalla. Ok?
 
Lis69 toivottavasti pääsette pienen kanssa pian kotiin,voimia sinne :hug:

Niiskurouva sulla on hyvin samanlainen masu kuin mulla :D
Meillä taas toi HB mitataan joka kerta,pyydän sitä tai ei.
Ens viikolla mulla olisi neuvola,saa nähdä paljonko paino silloin on :whistle: :snotty:
Mäkin kun viime neuvolassa painoin 93kg :eek: :eek: :eek:
Nyt vaaka näyttää alle 92kg,eli on tainnut toi diabeetikon ruokavalio vähän keventää painoa,hyvä niin :D

Meillä lähtee tuo meidän parisänky makkarista olkkariin,tässä kaksiossa kun asutaan syksyyn asti,pitäisi sisustaa tuo makkari uudelleen esikkoa ajatellen :whistle:


BV ja P 29+4
 
Mä aina välillä "raakaan" tota listaa,kun la on jollain ohitettu,jos ei ole minnekään ilmoitellut kumpi syntyi niin poistan vaan listoilta.
Haun kanssa aina toki etsin,mutta en viitsi sitten heitä jättää listoille roikkumaan =)
 
millipilli
Lis, paljon paljon onnea koko perheelle ja paranemisia pikkumiehelle. Onneksi nuo infektiot on todella tavallisia vastasyntyneillä ja useimmiten helposti ja nopeasti hoidettavissa :)

Me käytiin pojan kanssa taas uimahallissa lillumassa... ihanaa kun jossain pystyy olemaan normaalisti :D ja siitä sit kurvattiin käymään mun vanhemmilla. Lainasin äidiltäni verenpainemittarin loppuajaks niin ei tarvi heti ekana kurvata neuvolaan jos jotain päänsärkyjä tms. ilmaantuu.

Ja sitten ISO helpotus... ajoin silloin Lapista tullessa liikennekameraan (itekin näin sen välähdyksen) kuudenkympin alueella. Ainoo vaan että mä en ollut rekisteröinyt sitä, että rajoitus oli vaihtunut just ennen kameraa 80:stä kuuteenkymppiin ja pelkäsin ajaneeni sen kympin yli kasistakympistä... ONNEKSI vauhti oli ollut vaan 72, HUH!

millipilli & Frank 37+4
 
Millipilli onneksi noi auton mittarit huijaa vähän,yleensä kovemmissa vauhdeissa ne näyttää sen kympin enemmän,mitä todellisuudessa ajat =)

Tässä on tämän päivän kuva,laitan sen nyt tännekin,vaikka melko norsu olenkin :snotty:



BV ja P 29+4
 
OOH LATTECAFFELIINI :D
Höylääppä nyt oikein kiiltäviksi sääresi, jotta on sitten kärilöillä kadehdittavaa, jos tilanne etenee toivottuun suuntaan. :D
Onnea ja tujakoita supistuksia d :D b

paapelo+poju+Tiuhti 11+5
 
millipilli
Latte, JEY, nyt silein säärin synnyttämään ;)

Mä täällä pohdin käynnistäiskö aivotärähdys synnytyksen... siivosin tossa ja onnistuin pudottamaan sellasen painavan saviruukun SUORAAN päähäni n. puoli metriä päätä korkeemmalta. Sattuu aika helvetisti tällä hetkellä päähän...

tällanen kaiffari jysähti keskelle kuulaa...

 
AAM
millipilli AU sillei et jos supistukset ei satu niin.. |O

Latte joo karvarajat kuntoon... ;) ja TSEMPPIÄ Kkoitokseen kun aika on... :hug:

allekirjoittanut ronkki höylällä kans omansa ennen lekuria.. mietin että millä ihmeellä sainkin niin karvattomaksi ja suht siistiksi tuntui että tupsuja jäi enempi ko oli pienempi maha :D :LOL: (ketä kiinnostaa oikeesti :whistle: ) :ashamed:

 
:LOL:
Itse olen naureskellut, että mikähän mahtaisi olla meitin intialaisen mieslelkurin ilme, kun menisi alispää tuunattuna suomenlipun väreihin vastaanotolle rutiini tarkastukseen :LOL:

Ja millipilli AIJAJIJAI :x

iski sitten himo sienikastikkeeseen kera ranskan perunoiden :LOL:
Onneksi sattui pakkasesta löytymään kakki tykötarpeet ja kermaakin...kyllä nyt taas kelpaa :D
Alkaisi maha vaan nousta korkeuksiin niin hillitsisi se edes tätä sairasta nälkiintymisen tunnetta :D
 
Hyvä kun muistuttelitte tuosta kasvustojen siistimisestä - meitsin säärikarvat rehottaa kuin amatsoonin sademetsä - downstairssista nyt puhumattakaan :x . Täytynee vähän fiksata jahka sitä jotenkin taipuu...

Voi auts millipilli minkä laakin sait kuuppaan :eek: :eek: :hug: .
 
Ai kauhistus Millipilli! :| Ei se valttamatta synnytysta kaynnista, mutta ehka tollasta nuijanukutukseen verrattavaa kasittelya voisi harkita kivunlievitykseksi? :LOL:

Taalla supistukset jatkuu, mutta eivat ole kivuliaampia... joten odotellaan! Saaret on nyt suht siloset, alakertaakin yritin setvia, mutta en tiia yhtaan milta nayttaa... Annetaan siis katiloillekin jotain hommaa, kun yrittavat siella etsia oikeita paikkoja! :LOL: :ashamed:

 

Yhteistyössä