*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

millipilli
emmmaa, paljon onnea koko perheelle :heart: :heart:

mariaana, mulla sf-mitta on mennyt suunnilleen samoissa kuin ekalla kerralla. Maha on kyllä vähän eri mallinen nyt. Ekalla kerralla istukka oli edessä ja nyt on takana.

Jee, selvisin viikonlopusta poksahtamatta :D saan siis synnytyksen mukaan ajokuntoisen miehen :D muuten viikonloppu on kyllä ollut aika kaaosta. Mulle iski joku flunssa/vilustuminen, poika mätkähti puistossa eilen keinusta naamalleen ja nyt on naama ruvella (ja tietysti ens viikolla kerhossa valokuvaus), varmaan kolme kertaa putos eilen tuolilta, pissas kaks kertaa housuun mitä ei oo tapahtunut pariin kuukauteen, veti kauheet kiukut kaupassa jossa normaalisti on ihan kiltisti... :D ja siihen lisäksi vielä meidän Lapin reissun jälkeen on herännyt joka aamu jo kuudelta vaikka ennen nukkui kasiin asti.

No, on sentään kevät tulossa!! Mulla on nyt pari päivää ollut jotenkin ihmeen rauhallinen olo, ei oo tuskastuttanut tää maha ja ehkä ton auringonpaisteen ja saapuvan kevään myötä oon tajunnut (ainakin hetkellisesti) että ei tässä oikeesti enää kauaa mee ennenkuin on nyytti kainalossa.

millipilli & Frank 38+0 *pooooks*

Ehtoota :wave:
Elävänä selvittiin miehen kanssa.
Poika ei ole onneksi vielä näyttänyt merkkejä mistään tähän tautiin liittyvästä.
Käsiäkin pesin eilen niin usein, että kädet on ihan korput :LOL:
Nooh...toivoahan saa, että poika olisi superlapsi ja ei tätä saisi...vaikkakin olisin kyllä kuvitellut, että se olisi tullut jo, sillä kaikki altistuttiin samaan aikaan pöpölle..hmmm.

Nyt on sitten varmaan painoa lähtenyt kunnolla.
Neuvolassa kun punnitsivat, niin näytti vaaka 57.6 ja kun kävin äidin super hienolla vaa'alla toissapäivänä oli paino pudonnut 57,1, joten eilisen teho tyhjäyksen jäljiltä paino on varmaan tuon 56kg puolella...eli laskenta lähtee sitten tavallaan alusta.

Ja tulokasparka...onneksi ei ole vielä hällä kuuloaisti kehittynyt :LOL:

Ulkonakin käytiin tekemässä kävely lenkki...niin nätti ilma, että pieni kalvakkuus ei kyllä meidän menoa haitannut...huomasinkin sitten, että mies oli kuin kalkkilaivan kapteeni :LOL:
Noh...nyt voisi yrittää keksiä jotain syötävää. =)

paapelo+poju+Tiuhti 12+1

AAM
pomppiva pallokala :hug: :flower: tervetuloa ja onnea plussasta :)

Maariaana täällä sf-mitta vähän isompi nyt kuin ekan kanssa mut lie normaalia taitaa olla vissiin sentin joka kerta koholla.. :)
apaut samankokoista on povattu.. riski likka siis tulossa :D :LOL:

hyvä että paapelo ja puolisosi olette toipuneet ja toivotaan ettei nassikka saa pöpöä :)

millipillillä tapahtumarikasta aikaa :D :LOL: poksuista.. :hug:

) .) täällä kans viikkoa jäljellä tullaan huomenna 37 rätspoks.

Tuttua Osteopaattia tapaamaan piakkoin :whistle: saas nähdä tarttiiko konsultaatiota kun la mennyt (käynnistyskammoinen) mut we`ll see... ;)

am & hippunen 36+6

*muoks*

huhtivauveleissa tapahtuu.. en tiiä käykö tutsa täällä pahemmin vaikka listalla on mutta hän siis sai pojan.. :)

meille syntyi poika la aamuna 21.3. klo 6.40 pituutta komiat 50cm ja painoa 3365g.pipo 35cm.ollaan just kotiuduttu

Voi Maariana, ihan tutuilta kuulostaa nuo tunteesi :hug:. Minullakin on ihan päivittäin sellainen olo että en jaksa touhuta tarpeeksi. Vaikka mies on oikein ihana ja rakastava ja tekee kyllä kotihommia, niin silti ärsyttää kun haluaisin hänen tulevan enemmän vastaan kotitöiden teossa varsinkin näin viimeisillä viikoilla. Sitten jos vihjailen tai suoraan sanon asiasta niin ilmapiiri muuttuu monesti kitkuiseksi ja mies alkaa tiuskimaan. Ja sitten minä alan myös tiuskimaan. Tutulta kuulostaa myös tuo esikoisen jalassa roikkuminen, myös minusta tuntuu siltä että olen ihan puhki illalla jo pelkästään siitä kun tyttö on roikkunut minussa koko päivän kiinni kuin takiainen. Ja kun isi tulee kotiin takertuu esikoinen mammaan entistä enemmän, "äitin sylkkyyn", "äiti nostaa", "äiti antaa" jne.. *huoh*. Eikä tilannetta paranna nää viikonloput jolloin mies nukkuu autuaasti tonne ysiin asti ja itse ei saa nukutuksi... |O

Ja vielä vastaukseksi tuohon sf-mitta -kysymykseesi: Minulla on sellainen näppituntuma, että taitaa kakkosesta tosiaan usein olla niinpäin että sf-mitta on isompi. Minulle on tosin alusta asti sanottu että tämä massuvauva on esikoista sirompi, esim. painoarvio oli esikoisella viikolla 37 300g kun tästä toisesta se oli samoilla viikoilla 2700g. Viikolla 38 esikoisen sf-mitta oli 32, kun tässä rakaudessa mitattiin 31.5. Toivottavasti tästä oli sinulle jotain apua... :)

Talvitie 38+4

Heipparallaa! Ja tervetuloa kaikille uusille!

Meillä nautiskellaan nyt oikein kunnolla ötzkin riehumisesta. On ruvennut tosi aktiivisesti mua kutittelemaan. Seuraavaksi sitten odottelen että rupeis potkimaan niin että iskäkin vois ne tuosta masun päältä tuntee.

Olkkis ja ötökkä-ötzki 16+0

olkkis:
Voi miten ihanaa...vaavi selkeästi on oikein terhakka nappula :D
Malttamattomana odottelen oman nassukan liikkeitä ja sitten ihan lopussa jo alkaa niitä keuhkoihin kohdistuvia manata :D

Tervetuloa pomppiva pallokala :wave:

tutsalle paljon onnea :heart:

paapelo+poju+Tiuhti 12+1

Iltapaivaa!

Paljon onnea Emmmaa vauvasta! :heart: Raisulta kylla kuulostaa, onneksi kaikki kuitenkin hyvin!

Hieno juttu Olkkis, etta ne sydanaanet loytyi! =) Huojentava juttu! :hug:

Voi ei Talvitie! :| Pikaista parenemista! Saathan sit tuon 'alta pois', ennen synnytysta! =) En usko, etta tuo sun 'dieettis' ottaa kylla tuulta alleen, vaikka sulla toimikin! Heh!

Mitas kuuluu Rimata? =) Ei kai se vauveli nyt sentaan ompelemaan ole ryhtynyt... :LOL:

Maariana- mulla oli ekan kanssa sf- mitta aina sama kuin rv. Nyt ollaan kanssa oltu aina pari senttia edella... ja isompaa vauvaa veikkaavat... Ehka vauva on vaan geneettisesti vahan isompi? Kuten sanoit, sinakin olet vahan pidempi nainen, kuin keskiverto suometar. =)
Miten vanha sun jutteleva pikkumies on? =)

Tervetuloa ja onnea plussasta Pomppiva Pallokala! :flower: :wave:

Toivottavasti poika saastyy taudilta Paapelo! Meilla kanssa on miehella nuhaa ja kuumetta... ei oo tullut paljon halailtua ja pussailtua! :LOL:

Minulla menee siis ensi viikolla ilmeisesti tama raskaus kaynnistykseen, kun verenpaineet yha korkeella ja vauva ei liiku mihinkaan, vaikka kuinka olen pyllistellyt... :headwall: Sita siis odotellessa... selkakipu on kauhea. :|

Nyt meen makailemaan!

:wave:

Latte: Joko tiedät tarkemman päivän jolloin rupeavat käynnistystä yrittelemään? Saadaan sitten hermoilla täällä yhdessä kun odotellaan sun vauvauutisia... :D

Itsellä tuntuu että aika mataa tosi hitaasti, varsinkin näin viikonloppuisin. Onneksi kohta on jo huhtikuun alku ja tulee (toivottavasti) kevät. Pääsee sitten töissä mummojen ja pappojen kanssa torille torikahville ja varmaan toukokuussa sitten jo jätskillekin kun jätskikiskat tulevat torin reunaan ja avaavat luukkunsa. Kuluu sitten aikakin paremmin kun työn puolesta pääsee tekemään kaikkea tuota kivaa.

Olkkis ja ötzki-ötökkäinen 16+0

latte:
Mukava kuulla ,että ratkaisun hetket on jo ihan käsillä. Eli nyt sitten vaavi voisi tuohtua tuommoisesta hänen seläntakanaan suunnittelusta ja päättää itse tulla :D

Mitenkäs muuten olette mieltä tämmöisestä.

Eli siskohan olisi ultran mukaan tänään rv40+0, mutta neuvola ei vaihtanut LA:ta. Luinkin sitten tuolta Vau-kirjasesta, että jos viikot ovat enemmän tai vähemmän kuin 4pv niin LA tulisi muuttaa??

Tuli sen takia mieleen, että Kättärillä sanoivat siskolle, että jos ei ala kuulua, niin rv41+5 sitten kotnrolliin...tämähän meinaisi, että olisi oikeasti rv42+5...
Alkoi tosiaan hämätä, sillä kun minun synnytys käynnistettiin rv41+6 niin oli kalkkeumaa istukassa jo ihan näkyvästi, joten jos sisko sitten pääsisi noilla oikeilla viikolla vasta tarkastukseen niin asiathan saattaa alkaa heittää pahastikkin... :headwall:

Tuli vain aikamoinen huoli, että ehkä pitäisi siskon sanoa neuvolassa asiasta, tai sitten kun käydään saman alueen neuvolassa, niin jos alkaa inttämään, voisin mainita omalle neuvolatätsylle huoleni....jaa-a, josko huolin ihan turhaan...mitäs olette mieltä? :ashamed:

Paapelo: Mun esikoinen syntyi rv 42+3 Jorvissa eikä ollut tuohon mennessä ollut edes puhetta synnytyksen käynnistämisestä. Onneksi sitten satuin liukastumaan pihalla ja se käynnisti synnytyksen. :D

Ja tuosta mun LA:sta: Mun la muutettiin vaikka kyseessä oli vain yhden päivän muutos. En tiedä miksi. Itsekin olin siinä käsityksessä että muutosta pitää olla enemmänkin ennen kuin sitä lähdetään muuttamaan.

Olkkis ja ötökkä-ötzki

Alkuviikosta puhuivat. Huomenna taas tarkastukseen, joten siella kai kuulen enemman heidan mietteistaan. Eka lapsi oli kanssa tuollainen pankkipaa selan vieressa makailija ja synnytys oli kamala, joten ahdistaa hiukan toistaa sama kokemus (ja viela kaynnistys ekstraplussana) :ashamed:

Paapelo- Meilla on kaytanto taalla, etta La: ta ei muuteta ellei siina ole eroa viikon verran, mutta kuten sanoit, pitkasti yliajalle mennessa siina kai enemman on valia. Kyllahan siita huolesta kannattaa ainakin mainita neuvolassa, jotta tietavat mahdollisuuden pidemmalla olevasta raskaudesta. :hug:

paapelo mulla heitti n. rv 12 sen 6 pvää eivät alkaneet muuttamaan laskettua vaikka mulla on ollut tosi heittelevä kierto. Ja silti laskivat 28 kierrron mukaan. Rakenne ultrassa eroa oli jo 10 pvää ja kysyin lääkäriltä, että muuttuko laskettuaika, niin ei muutu. Pitäs vissiin nuilla viikoilla olla YLI 10 päivää.. :eek: en tiiä. Eli mulla on vauva laskettua aikaa 10 pvää jälessä mutta sitä ei oo kirjattu mihinkään.

Latte koitahan lepäillä ja toivottavasti käynnistys ilman käynnistystä :D . Joka tapauksessa ollaan loppusuoralla :wave:

pomppiva pallokala tervetuloa jutustelemaan :wave:

Täällä ei muutoksia tilanteessa. Odotellaan odotellaan |O

39+6

Aika ihmeellistä touhua tosiaan tuo että laskettua aikaa ei hevillä muuteta, vaikka kierto olisi tosi epäsäännöllinen. Minulla olisi esikoisesta ollut normikierron mukaan laskettu aika 21.7, mutta alkuraskauden ultrassa la siirtyi 5.8. Vaikka olin käynyt tuolla alkuraskauden ultrassa ennen ekaa neuvolakäyntia, merkitsi neuvolatäti silti neuvolakorttiin sitkeästi tuon 21.7. Se kuitenkin (onneksi) mutettiin vastaamaan tuota todellisempaa sitten nt-ultran aikoihin. Niin ja esikoinen syntyi loppujen lopuksi 16.8, mikä olis ollut normikierron mukaan laskettuna varmaan jotain rv44 :D...

Talvitie Mäkin tiedän tasan tarkkaan, että hedelmöittyminen on tapahtunut paljon myöhemmin kuin neuvola olettaa. Oltiin pojan kanssa reissussa sillon ku neuvola olettaa hedelmöittymisen tapahtuneen :whistle: . Ja sanoin vielä tänkin pointin, ettei oo toisiamme lähimailla oltu siihen aikaan ku heidän laskurit niin näyttää ja ennen reissua ei ollut minkäänlaista aktiviteettiä siihen suuntan. Että periaatteessa, jos menee käynnistykseen ni sillon ois laskettuaika lähellä.. 10 pvästä puhu nimittäin neuvolassa, että pääsisin yliaikaskontrolliin.

Huomenta vaan!

LA:n muuttamisesta: Mulla muutettiin LA tässä raskaudessa vaikkei se aikaistunut kuin päivällä. En kysynyt syytä siihen mutta mulle se on ihan sama mikä se LA on kunhan se on suurin piirtein totuudenmukainen. Nyt ötzki kuitenkin vastaa ihan hyvin viikkoja ja se on pääasia, ainakin mulle.

Olkkis ja ötzki-ötökkä 16+1

Joku täällä kyseli miten on lähtenyt käyntiin? :)

Ihan mukavasti on lähtenyt :) Tosin esikoinen EI tykkääkun imetän :( Silloin neiti alkaa keksimään kaikenmaailman koiruuksia jne... |O Tai no ei aina
mutta useasti kyllä :( Mut kaitpa se siitä ajan myötä helppaa??Tänään
jäin lasten kanssa kotiin kun mies palas töihin :) Saas kattoa miten
päivä sujuu??Mies kun oli viikon sairaslomalla ja toisen viikon talvilomalla

Eilen yöllä oli siskolla kestänyt tukalat supistukset 3h :D
Toivotaan että alkaisi enteillä sitä itseään. Ai miten niin tuleva täti odottaa palleron syntymistä :LOL:

Emmaa:
Juuri noita juttuja monessa paikassa saa kuulla, että esikko alkaa kehittelemään kovasti pikku kenkkuja kun vauvaa pitää imettää.
Menee kyllä ajan kanssa ohi.
Itse olin 6v kun eka pikkusisar syntyi.
Muistan kyllä, että oli jonkin aikaa aika mustis kun vauva sai huomiota (imetystä ) aina kun halusi ja minä jouduin odottamaan AINA vuoroani ja itkinkin ,ettei minusta enään kukaan välitä :ashamed:
Äiti sitten keksi siitä imetyksestä kaikkea hassua, kuten miten pitkälle hän voi "ampua" maitoa :LOL:
Ja sain itse maistaa lusikasta, mitä se vauva oikein lussuttaa suuhunsa ja oli pahaa mielestäni, joten sanoin että vauva saa pitää tissit :LOL:

Itse ajattelin tämänkin takia ottaa kantoliinan tai pussin käyttöön, sitten kun imetys alkaa sujua hyvin ja tietää itsekkin suunilleen milloin on taas nälkä aika. Siinä sitten voi syöttää vaavin samalla kun itse voi edes vähän touhuta esikon kanssa.
Toivotaan että toimii.
Ehkä voisitte koklata samaa? :hug:

Täällä on olo nyt aika ok...ei ole enään sellainen pöhnä olo ja siivousta täällä suoritetaan.
Poika oli saanut ujutettua vaippansa pois päältään ja levitellyt pikku kakka kikkareita ympäri sänkyään, joten matkasänky siis käyttöön ja mamma pesemään pyykkiä :LOL:
Ja ei ole vielä mitään oksutaudin oireita tullut pojalle. Ei nirsoile ruoasta, juo tosi hyvin ja kakkakin on kiinteää, kuten saimme aamulla todeta :D
Joten toivotaan että hän siltä välttyi =)

Nyt kahvikuppi käteen ja jatkamaan siivousta kun poika nukkuu :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 12+2

Helou. :wave:

Tunnen itseni todella tyhmäksi. Istuin aamulla hammaslääkärin odotusaulassa ja mulla on huomenna vasta hammaslääkäri :headwall: :headwall: Pääsin kuitenkin jo tänään operoitavaksi koska heiltä oli peruuntunut juuri sopivasti aika. :ashamed:

Paapelostako on tulossa täti??? Mä muistan mun siskot kun kokoajan oli et joko jo... Jotenkin kiva mut sit viimisillään alko kyrpii... :LOL:

Nyt tästä toisesta yksi siskoistani on joulusta asti kyselly että koskas vauva tulee.. Annettakoon hänelle lupa kysyä hän on vasta 4v. :D Ja niin innoissaan tätiydestä. :D

LA muuttamisesta
Mulla muutettiin kun heittoa oli tasan 2 viikkoa. Sääntö täällä meillä päin että 4-6 päivän heitto ni vaihdetaan la. :)

Masussa oli eilen hiukan hiljaisempaa. Sekin korjaantunut jo. Nyt on sillainen rymyäminen päällä et jessus... :LOL:

Seuraavaksi alan ahkerasti tekemään kouluhommia. Jepulis ketä yritän huijata... :whistle:

Niisku-rouva & neiti 1v 1kk + pikkupapu 32+5 :heart:

Yhteistyössä