*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Ihana lukea vauvauutisia oikein tuplaten! :heart: Siispä lämpimät onnittelut Latte ja marza! :flower::heart:


Niin ja uusiakin saadaan mukaan, tervetuloa BelleMama! :wave:


( . )Minulla pitkästä aikaa aivan ihana fiilis: takana täydellisen hyvin nukuttu yö, aurinko paistaa täydeltä terältä ja siitä olimme tyttären kanssa nauttimassa aamupäivällä ulkoilun merkeissä. Lisäksi näyttää että olemme molemmat jo täysin toipuneet mahataudista, ruoka maittaa :). Oikein ilolla katselin kun tytär söi piiiitkään ja hartaasti lounaalla - kaikki meni mitä eteen tarjosin!! Eilen värjäsin ja nypin kulmat ja sheivailin sääret ja biksurajat (öhöm, sen minkä pystyin siis :D) ja nyt on senkin puolesta ihanan freesi olo. Tässähän joutais vaikka synnyttämään :saint: .

Talvitie 38+6
 
Onnea, onnea Latte ja Marza!

Minulla on tänään totaalinen työmotivaationpuute. Ei huvittaisi ei sitten niin yhtään olla töissä. Mullahan meni työkuviot pyllylleen raskauden myötä. Jos en olisi raskaana, niin minut olisi nimitetty osastomme esimieheksi nyt keväällä, mutta kun raskauteni tuli esiin, niin kuulemma esimieheksi otetaankin jonkun toisen osaston esimies ja osastomme yhdistetään... just. Kehityskeskustelussa minulle kirjattiin tavoitteiksi vain ja ainoastaan siirtää osaamiseni eteenpäin. Tuli sellainen tunne, että ei minua taideta lainkaan edes haluta äippälomalta takaisin. Mutta siis ehdottomasti olen mielummin raskaana ja saan vauvan kuin ottaisin tuon esimiespaikan. Ei se ole minulle läheskään sellainen asia, että sen vuoksi jättäisin vauvahaaveet. Mutta siis harmittaahan se nyt kuitenkin, että ensin ollaan vuosi puhuttu sitä kuinka minusta tulee tänä keväänä osastomme esimies ja sitten lopputulos onkin se, että kun tulet äippälomalta takaisin, niin ei oikein olekaan mitään töitä tarjota... ja vastahan mä olenkin 10 vuotta käynyt tässä samassa firmassa töissä ja oikeasti, osaan aika hyvinkin tämän firman asiat. No joo, menipäs valitukseksi..

Mutta kerronpas teillekin esikoisen lausahduksen Tanssii tähtien kanssa -ohjelmaa seurattuaan. Muutama pari oli tanssia pyörähdellyt kuin tyttö (toukokuussa 4 vuotta) sanoi: äiti, minäkin haluan tanssia rumpua ja hoploppia = rumbaa ja foxtrottia! :LOL:

Sini, rv 20+0 POKSIS!! :heart:
 
Heippa taas!!

Aamuyö meni esikon heräillessä jo neljän jälkeen pissahätään, mutta onneksi suostu sit äitin ja isin väliin nukahtamaan siinä viiden jälkeen... ahdasta oli=)
Masuasukaskin temppuili sitten seitsemän jälkeen ja kun nousin ylös, niin maha olikin "pudonnut". ihanan helppo hengittää, eikä närästäkään niin pahasti enään.

Halfcafnonfatlatte : meidän pälättäjällä on ikää 1v ja 9kk... eihän kaikki sanat tietenkään tuu puhtaasti, eikä puhe ole kovin sanarikasta, mutta on ollu muutaan kuukauden niin vaisu poika, että aloin jo miettiä, oppiiko koskaan puhumaan... ja nyt sitte papattaa lähes koko ajan kun on hereillä... ja toistaa lähes kaikki sanat mitä vaan sanon... äidin pikku papukaija :heart:

Talvitie
lle kiitos... ja myös muille jotka mun sf-mitta ongelmaan vastasivat... ihanaa kuulla, et joku muukin tuntee itsensä uupuneeksi... täytyis vaan muistaa, että lapset on vaan kerran pieniä, mutta hyvää kyllä vois tehdä jos edes kerran viikossa saisi nukkua pidempään=)

vointeja kaikille ja onnea vauvautuneille!!!

Maariana83+ pikkuveli(?) 32+3
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:

Koko synnytys kesti sellaisen kolme tuntia. Alkoi lapsiveden menolla, supistukset alkoi kolmen minuutin valein ja sit jo ponnistin... :eek: Vahan oli loppuvaiheessa mekoniumia vedessa, mutta tytto voi hyvin ja tuli heti rinnalle! :heart: Imetys on alkanut hyvin, vaikka maito ei olekaan viela noussut- taitaa olla kylla tuloillaan, P Anderssonit ovat alkaneet jo muotoutua! :LOL: Laitan kuvaa, kun ehdin ladata niita koneelle. Vasymysta kylla on...

Muoks- siis kuvaa vauvasta, en mun 'pameloista'! :LOL:

 
Mita siskolle kuuluu Paapelo?

Onnea 30+ viikoista BV! :flower: Ihan totta, nautitaan raskaudesta- elamassa tapahtuu niin paljon ikavaa, etta valilla on vaikea muistaa niita hyvia juttuja.

Tervetuloa Bellemama ja onnea plussasta! :flower: :wave:

Mikas on olo Niisku- Rouva? Ethan ole tulossa kipeaksi? :hug:

:hug: Blondie! Ainakin tuo lepaily on auttanut sitten verenpaineisiin. Tosi p kylla tuo selkakipu, toivottavasti ei ainakaan pahene! :hug:

:hug: Kesaihme! Yha paljon voimia toivon teille! Pian se teidan ihme jo syntyykin! :heart: Tsemppia huomiseen!

Kuvaa, kuvaa Joie!! =)

Hyva hyva Talvitie! :) Kannattaa varautua tosiaan noilla sheivauksilla, mullakaan lahto ei sen kummemmin itsestaan ilmoitellut etukateen, joten ihan hyva, etta olin itseani siistinyt etukateen! :LOL:

:hug: Sini! Onpa p- mainen temppu! :eek: Jotkut tosiaan osaa hyotykayttaa osaavat ammattilaiset! :eek: Taitaa olla aika torppo se sun bossi!

Toivottavasti Rimata on jo hommissa! :D

 
latte:
Tänään juuri uskaltaudittiin mahataudin jälkeen käymään siskoa moikkaamassa. On alkanut tosi paha turvotus ja kun saatiin vaaka toimimaan, niin huomattiin että 8pv aikana on tullut painoa 4kg :eek:
Päänsärkyä on myös kuulemma ollut ja näkökentässä ajoittain valopisteitä...joten huomenna pyytää päästä neuvolaan kattomaan pissan. Verenpaine on kuitenkin ollut normaali, mutta pahasti kyllä viittaisi rm:een :(

Täällä kanssa olo mainio.
Eilen olin miehelle todella vihainen, mutta saatiin juteltua asiaa vähän läpi ja tänään ei enään potuttanut...tosin illalla taidan ottaa kaihertavan asian vielä esille, mutta ihan hvyällä mielellä, en meuhkaamalla =)

Katsoinpa itsekkin painon. Mahataudin jälkeen, vaikka nyt on ruoka maistunut kirjaimellisesti kahden edestä, on paino pudonnut silti kilon...huoh. Toivotaan että seuraavaan neuvolaan, joka muuten on sitten 21.4, olisi edes noussut siihen mitä se viimeksi näytti, saan muuten toruja siltä tädiltä :ashamed:

Nyt ei muuta tule mieleen, joten lähden lajittelemaan viikon ruoka aines ostokset kaappeihin :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 12+3
 
AAM
Latte joo luulin ensin kans että "tytöistä" oisit tarjoillut kuvia ettet tytöstä :D ;) :p *pervo mikä pervo loppuun asti* |O
uoh sulla oli sit synnytys tosiaan pikakeikka kaikessa kestossaan :D rytäkällä tuli niinkuin ennustit sit loppupeleissä..

paapelo siis sun siskolla rm tulossa.. huoh tuo 4 kiloa on aika rajua jo :eek: :xmas: paljonkos sillä on siihen käynnistykseen ? eikö la mennyt jo ?

 
Allu:
Ei mennyt vielä La.
Neuvolassa kun eivät siis sitä ultran antamaa laittaneet, niin viikon jälessä junnaa, eli nyt hällä on 39+2.
Eli ei tuon vuoksi ainakaan syntyminen olisi haitta eikä mikään.
Ja kyllä, aivan hirmu iso painon nousu.
Oikein kävi sääliksi, kun hällä turvotus on mennyt jalkoihin, eikä pysty käyttämään toista jalkaa nyt ollenkaan, kun turvotuksen takia on nivelet aivan hellinä :ashamed:

Huomenna TOIVOTTAVASTI pääsee heti aamusta tai aamupäivästä näytille. Katsotaan mitä terkka sanoo neuvolassa sitten asiasta.

Ei ehkä olisi silloin pitänyt maanitella siskolle, kun hän hehkutti täysin oireetonta alkuraskautta ja hyvää olo, että voi olla, että loppu raskaudessa tuleekin sitten kaikkia ihanuuksia :whistle:

Noh, toivotaan, että pikkuinen syntyisi pian tai sitten käynnistykseen pääsisi, jos ikävältä näyttää.
 
Se on sitten hei hei kohti KÄTTÄRIÄ :D

Siskolla supistukset alkavat olla jo ikäviä ja kestävät yli 30s kerrallaan.
Joten toivotaan ,että asia etenee loppuun saakka tällä reissulla ja mielellään tämän vuorokauden puolella :D :D

:wave: :wave:
 
heips! voisin liittyä tännekin... elikkäs toista odotellaan tässä ja la ois 2.12 ja tänään viikkoja 4+0... aikaseen jo tänne liityin... esikoinen on poika, syntynyt marraskuussa 2006.

kertokaa joku miten saa liitettyä ton kuvan tohon etusivulle... :ashamed: perustin pinon, mutta en tiiä miten toi kuva lisätään...
 
millipilli
marzalle suuren suuret onnittelut :flower: :flower: :heart:

äippäliini, onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :)

Mä oon etukäteen tilannut synnytyksen tälle päivälle kun tänään aamulla oli nyt ennen laskettua aikaa viimeinen tentti joten nyt olisin vapaa synnyttämään :D vähän heikolta kyllä nyt näyttää sen suhteen... Frank ei taida ihan olla samaa mieltä mun suunnitelmistani prkl.

Meenkin nyt sitten vasta tänään sinne neuvolaan kun terkkarin lapsi oli sairastunut eilen. Palailen iltapäivällä kuulumisten kera.

millipilli & Frank 38+3
 
Tervetuloa joukkoon äippäliini83! :wave:

Onnea millipilli viimeisestä tentistä! :D Jospa se Frank hoksaisi pian alkaa etsiskelemään ulospääsyä ;).

Minulla ehkä ihan pikkiriikkisen toiveet korkealla synnytyksen käynnistymisen suhteen: eilen ja tänään on tuntunut olemattoman pieniä menkkakipuja massussa ja selässä! :saint: Antaa sentäs toiveita että tuolla alakerrassa alkaa edes JOTAIN tapahtua!!

Talvitie ja tasurit 39+0 :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini83:
heips! voisin liittyä tännekin... elikkäs toista odotellaan tässä ja la ois 2.12 ja tänään viikkoja 4+0... aikaseen jo tänne liityin... esikoinen on poika, syntynyt marraskuussa 2006.

kertokaa joku miten saa liitettyä ton kuvan tohon etusivulle... :ashamed: perustin pinon, mutta en tiiä miten toi kuva lisätään...
Tervetuloa mukaan :wave:

http://www.glitter-graphics.com/
Tuolta löytyy kaikenmaailman kuvia,käyt jonkun kuvan kohdalta kopsaamassa sen linkin ja liität sinne minne olet sen meinannut laittaa ja muistat painaa linkin alussa ja lopussa tota maisemakuvaa..
Nyt en jaksa enkä osaa sen kummemmin neuvoa.
 
millipilli
Talvitie, toivottavasti noi menkkakivut lupailee lähestyvää synnytystä! :) Sanoo yksi jolla on menkkakipuisia suppareita ollut nyt kuukauden :D

Ja sitten niitä neuvolakuulumisia

rv 38+3
pissa puhdas
RR 116/75
paino: viikossa + 1,2kg :eek: :saint: ja raskauden alusta + 9,2kg
sf-mitta 34cm eli sama kuin viime viikolla
syke 140-150
RT

Onko kenelläkään mitään havaintoo mitä tarkoittaa kun tuon RT:n perässä oli roomalainen kakkonen??? Huomasin sen vasta kotona.

Laskeutumisesta tai kiinnittymisestä ei ollut mitään puhetta, mutta mun korvaan kuulosti hyvältä kun terkka sanoi, että "Nyt sitten vaan synnyttämään. Vauva on tosi hyvässä tarjonnassa täällä."

millipilli & Frank 38+3
 
Iltapaivaa!

Nyt on maito noussut ja AUTS!!!! :kieh: Typy syo usein ja vahan kerrallaan... taitaa olla hanelle sellanen unitutti... Paikkarit just otettiin molemmat! =)

Jannat hetket Paapelolla ja siskolla!! Paljon tsemppia! =)

Aippaliini- tervetuloa ja onnea plussasta! :wave:

Paljon menkkakipuja ja supistuksia Talvitie! =) Sellasia mullakin vaan oli, kunnes niagara tuli meille! =) Mullakin oli kylla niita pitkaan, mutta ainakin se on merkki tulevasta!

Ei sit muuta kuin Frankin kanssa juttelet, etta nyt olis aika Millipilli! :D

 
millipilli
Mä koin äsken valaistuksen siitä kuinka lähellä laskettu aika ihan OIKEESTI on kun kinkkupaketissa parasta ennen -päiväyksenä oli mun laskettu aika :LOL: :LOL: mutta oikeesti... ENS VIIKOLLA :eek:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä koin äsken valaistuksen siitä kuinka lähellä laskettu aika ihan OIKEESTI on kun kinkkupaketissa parasta ennen -päiväyksenä oli mun laskettu aika :LOL: :LOL: mutta oikeesti... ENS VIIKOLLA :eek:
heh tuli mieleen että pitäisköhän muuttaa tuohon "lasketun ajan tilalle" sitten se parasta ennen ja kaksi viikkoa sen jälkeen vielä :D :LOL:

am & hippunen 37+3 (unitokkurassa :snotty: sohvalta heränneenä, taitaapi lähteä torkkuja jatkamaan oikeaan sänkyyn )

 
AM olin ihan varma, että oot lähtenyt ku tuohon aikaan oot kirjotellut :LOL:

Täällä edelleen ootellaan. Ens ma neuvola taas ja sitten varaa yliaikaiskontrollin perjantaille :whistle: . Saapas nähä meneekö sinne asti :headwall: JOtenkin oon jo tottunut tähän tilanteeseen, supistelee ja kipeä oon mutta sitten ne loppuu :/

Ihana kun mies vei pojan anopille päiväksi nii saan rauhassa nauttia aamupalaa ja sitten ostoksille ja vielä parenpaa päikkäreille just niin pitkäksi aikaa kun haluan :heart:

40+3 |O
 
millipilli
rimatalle isot tsemppihalit :hug: mä niin kammoan ajatustakin siitä että tää menis yhtään yli lasketun ajan :D

Eilen alkuillasta oli vähän kummallinen olo. Oli tosi sellainen levoton olo ja pari tuntia supisteli ihan jatkuvasti. Supparit oli oikeestaan ihan kivuttomia, mutta kyllä sen parin tunnin jälkeen vatsa oli vähän hellänä. En mä usko että tää täältä vielä mihinkään on syntymässä, mutta jospa edes paikat lähtis vähän kypsymään.

millipilli & Frank 38+4
 
Huh!

Sisko ja vauva voivat hyvin.
Synnytys oli pitkä ja vauva syntyi 1h ponnisuksen tuloksena. Poika painoikin sitten 4210g ja oli54cm pitkä :eek:
Joten oliko ihme, että vähän kesti. Mikä oli kyllä hyvä, että oli pitkä synnytys sillä koosta huolimatta, sisko sai vain 4 pientä tikkiä =)

Poika on mahtavan näköinen ja oli heti valppaana mönkimässä ja hamuamassa rinnalle =)

Tässä vielä kuva Pikkuisesta "miskasta"
 

Yhteistyössä