*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Neuvolakuulumisia eiliseltä:

Rv 33+1
Paino + 1113g/viikko! Th jo katseli, että näkyykös turvotuksia jossain...
RR 117/78
Pissa puhdas
Hb 119 eli rautaa voisi nyt hieman säännöllisemmin alkaa syömään. Aiemmin otin, kun muistin.
Kohdunpohjan korkeus 31 cm
Syke 137
Liikkeet +
Tarjonta RT, kiinnittynyt.

Vauva oli ilmeisesti kiinnittynyt jo edellisellä käynnillä, mutta se asia jätettiin silloin avoimeksi, kun Th epäili, että voiko olla jo kiinnittynyt niin aikaisin. Lääkärin mukaan viikko sen jälkeen ei ollut, mutta aika nopsaa kyllä silloin kokeili. Nytkin oli kaksi ihmistä sen toteamassa, kuten viimeksikin.

Supistuksia pitää seurata ja olla yhteydessä, jos tulee taas niitä pitkäkestoisia ja kipeitä. Paikkoja ei uskallettu tarkistaa, ettei provosoida niitä yhtään. Lepoa, lepoa ja lepoa oli määräys.
 
vihdoin nyt jaksoin tulla koneelle jotain kommentoimaan =)
meille siis syntyi tyttö 19.3. 3450g ja 50cm pipo34cm. täyden kympin typy :heart:

.....ja LATELLE PALJON ONNEA MYÖS TYTÖSTÄ. aika samankokoiset olivat meidän vaavit :D
 
Vihdoinkin pystyn jotain kirjottamaan!!!!

Vain mulle voi sattua jotain tämmöstä..

Eli tuossa helmikuun puolessa välissä olin koiran kanssa ulkona ja oli liukasta.. Koiruus sitten halusi mennä pusikkon ja siellä olikin jänis ja ja.. koira lähti kun tykin suusta pupun perään ja ja.. en ihan ehtinyt irrottaa hihnasta ennen nykäsyä. Ajattelin toki pahinta siinä kohtaa kun olin siellä maassa.. Noh otin käsilläni vastaan tömähdyksen ja ajattelin vain, että massua pitää suojella, muulla ei väliä. En onneksi mennyt mahalleni mutta kontilleni jäin käsien varaan. Silloin tunsin että nyt sattuu ja lujaa.
Massussa kaikki kunnossa, mutta 7 sormea murtui. Molemmat kädet paketoitiin noin kuudeksi viikoksi |O

Ei ole ollut helppoa. Puolitoistavuotias ikiliikkuja ja kipsatut kädet ei ole hyvä yhdistelmä.. Se olin minä joka vessassa huusin että PYYHKIMÄÄN :D

Noh, nyt voin jo sille koko tapahtumalle nauraakin ja niin olen tehnytkin, MUTTA SILLOIN EI NAURATTANUT OLLENKAAN, voitte uskoa!

Massu on valtava ja nivusia särkee ja lonkat paukkuu!!

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja mutta voitte kuvitella että en ole voinut kirjoitella mitään. Noh, saatika tehdä yhtään mitään..
KÄDET ON NYT VAPAAT, JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Lumppari ja KaislaKanerva 28+1
 
Onnittelut pikkukääröistä :heart: :flower:

Tuntuu niin hirmu pitkältä aika vielä tuohon, että saa pikkusen syliin, miten tää aika kuluis nopeemmin...työmotivaatiokin on jo vähän hukassa, toisaalta työpäivät menee sentään nopsaan. Ja kyllä se tästä, kun pääsee pihaa ja lastenhuonetta laittaan. Ajattelin ite tuunata sellasen ikean halvan hoitopöydän toiseksi hoitoalustaksi :) :)

Keväistä päivää kaikille, Tampereella paistaa aurinko ihanasti!

Permis ja Veikko 19+3
 
AAM
Rimata öö .. tuota nou :D
tää varmaan asuu tuolla kohdussa niin pitkään kun mahdollista :headwall: että niinkuin todettu wappuna kilistele vasta :D :LOL: mä olen niin sale siitä.. jotenkin perskutina tuntumalla.. joo ja ihme ei oo pukamia :eek:

Paapelo ooh olipas laverilla kokoa mutta :) hyvä että meni ok: sti ! :hug:

Lumppari !! :eek: voi kamala ! no onneks nyt oot jo kuosissa ja ihanaa että vauvakin voi hyvin :heart: mä jo mietin kauheinta ko susta ei kuulunut... :( thnk god ei mtn "sen kummempaa" käynyt.. :xmas: okei aika serious toiki oli.. :/ :whistle:

Joie ja Blondielle lepohetkiä toivottelen minäkin:)

) . ) juuri kotiuduin megalomaaniselta shoppailureissulta lippulaivasta ei ainakaan konkurssiin mun takia mene :D lindexiltä alerekistä svegmarkin imppaliivit :eek: LÖYTÖ !! ja ihanat okei ulkonäöllisesti ei hekumoi mut hinta 10 eur !! sit fanttilasta kaikkea sälää mm rautajuomaa.. :) alekorista sekin :LOL: esikoiselle peittoa, ruokaa, vauvalle alelakkia kevääksi :whistle: kalsaria itselle ja kirjoja puolisolle saa sitten tehdä tapaksia ja suklaajuttuja eri pastaa joka päivä ! voi että... rahanmenoa ei voi estää |O mut kivaa oli kohta neuvolaa 13 :) ja sitä ennen nestetankkaus =)

Am & hippunen 37+4 iltapäivällä ristiäisasun väkerrystä melkein valmiit rusetit jo :)
 
Huomenta päivää.

Onnea paapelolle tätiydestä ja siskolle "pikku" miskasta :heart: :flower: :hug: Suloinen oli silti koosta huolimatta.

Tsemppiä niille jotka kärvistelevät viimisiä päiviä. Kyllä se sieltä tulee. Ei ne ennenkään ole sisälle jääny. :D

Oma napa.

Olen siivoillu aamupäivän minkä olen vessasta käsin pystynyt.
Ei ole vatsatautia, en ole syönyt mitään sopimatonta ja vielä eilen ummetus. Nyt olen sitten vartin välein käynyt kakkosella. :kieh: :kieh: :kieh:

Neitiä kun odotin ni juoksin vessassa aamupäivän ja iltapäivällä meni vedet. Nyt en kyllä halua samaa koska viikkoja liian vähän. jaiks--- :/

Niisku-rouva +pikkupapu 33+1 :heart:
 
Kiitti millipilli ja latte että palautitte mut maan pinalle noiden menkkakipufiilistelyjen suhteen :D. Mä ehkä tosiaan ehdin jo toivoa että pääsis tositoimiin. Esikoisesta oli synnytystä edeltävänä päivänä ihan hillitöntä menkkajomotusta, mutta tosiaan nää ei ole kyllä mitään niiden rinnalla. :/ . Eli odotellaan, odotellaan ihan rauhassa vaan! :wave:

Oih, rimata oon sulle ihan kade kun saat olla päivän ihan yksikseen vaan! :) Minusta oli luksusta olla jo tunti ihan yksin kun miehen sisko vei esikoisen puistoon tässä pari päivää sitten.

Onnea paapelon siskolle ja "pienelle" pojalle :heart:! Millaista oli paapelo olla tukihenkilönä synnytksessä?

Moikka Hani ja kiva kuulla sinusta! Tulehan kertoilemaan synnytksestä ja vauva-arjesta enemmän sitten kun jaksat ja ehdit! :heart:

Ou nou LumiPyry mikä kokemus!! :eek: Voin totisesti kuvitella että arkesi ei ole ollut ihan hirmuisen simppeliä :hug:. Siis ilmeisesti nyt olet päässyt kipseistä eroon?

permis: voin vakuuttaa että vaikka nyt sinusta tuntuisi vielä että nyytin saantiin on piiiiitkä aika, niin se menee kuule hujauksessa! Esikoisen kanssa on niin paljon touhua, että ainakin omalla kohdallani tää kakkosen odotus on tuntunut ainakin puolet lyhyemmältä ajalta kuin esikoisen :).

Allusm: Sinä se jaksat shoppailla kaiket päivät :D! Jos mä heittäisin nyt tässä kuosissa tuollaisen shoppailuturneen niin olisin varmaan vielä ensi viikollakin ihan puhki. :)

Niisku-Rouva:
Toivotaanpa että tuo kakkosella ravaaminen ei tosiaan tarkoita sinun kohdallasi mitään synnytykseen viittaavaa :hug:. Oletko kenties syönyt jotain laksatiivia?

Jotenkin on ihanan reipas fiilis kun ulkonakin on niin kaunis sää! B). Tosin toi pakkanen sais vielä hellittää että pääsisi kevät kuoriutumaan tuolta hangen alta :D.







 
Tukihenkilönä oli varsin antoisaa olla. Tuli tunne, että saa olla mukana todistamassa jotain ihan spesiaalia ja sain auttaa ja rohkaista siskoa. Siitä jäi todella hyvä tunne.

Se hetki kun pojan pää syntyi oli ihan mahtava...silloin itsellekkin tuli jo vapautunut olo ja melkein vuorokauden jännitys tila laukesi ja kun poika syntyi tuli kyllä tahtomattaankin kyyneleet silmiin ja olin siskosta niin ylpeä, kun hän sai ja jaksoi ponnistaa noin ison pojan maailmaan.

Eli jos joskus joku pyytää tueksi synnytykseen, niin suosittelen sydämeni pohjasta. Onhan se henkisesti raskasta ja fyysisesti uuvuttavaa myös tukihenkilölle, mutta se tunne jälkeenpäin on niin mahtava ja kokemus itsessään saa aikaan tosi vahvan tunne siteen, että kaikki vaiva on todella sen arvoista.

Vaikka olinkin valvonut kotiin päästyäni jo 38h ei uni meinannut siltikään tulla.

Nyt en malttaisi millään odottaa omaa synnytystä, vaikka siskon synnytys olikin pitkä ja hiukan hankala, mutta siihen oli onneksi muhkea ja potra syy :D

nyt on mentävä vähän torkkumaan univelkaa pois, niin jaksaa olla pirteänä kun mennään siskoa moikkaamaan myöhemmin :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 12+5
 
Pikaiset kuulumiset:

Kerronko ensin hyvät vai huonot uutiset? :saint:

Huonot: läppäri perkele otti ja sanoi sopimuksensa irti |O :headwall:
Ei lähde enää päälle kirveelläkään,eikä edes vasaralla :kieh:
No onneksi appiukko käytti mua aamulla ensin neuvolassa ja sen jälkeen menin teknisiltä hakemaan uuden koneen! ja taas pääsee nettiin :D

Hyvät:
Neuvolassa käyty:

Paino: -533g/viikko jihuu! :D
Turvotus:+-
RR:119/79
Prot:-
Glut:-
HB:132 ei tarvitse rautaa ottaa enää joka päivä =)
SF: 30
syke:+
Liikkeet:++
Tarjonta:rt? eli vauva on osittaisessa raivotarjonnassa

Ensi viikolla pitää käydä labrassa antamassa paastoarvo,no 12h taas syömättä,mutta onneksi nyt ei tarvitse paria tuntia siellä istuskella =)
Vähän reilu kahden viikon päästä on seuraava neuvola,pääsiäisviikon takia ja sitten saan sen sokerin mittausvehkeet kotiin,en tahdo :kieh:
Paljon sain kehuja tuosta painosta,eikä itselläänkään ole enää niin raskas olo,kun ei mätä suuhunsa mitä sattuu =)

Tänään palkitsen itseni pienellä shoppailukierroksella,mm lindexille :heart:
Vaikka tosin tähän läppäriin meni jo 400? :headwall:

BV ja P 30+4
 
AAM
BV kylläpäs teki läpsy ikävät temput.. :kieh: mutta kiva että neuvolasta tuli jees uutisia b:)d

Niiskurouva toivotaan että on joku vatsanväänne meininki vain ettet nyt laitokselle vielä suunnistaa tarttis.. :|

Talvitie :hug: tässäpä odotamme emmekä muuta voi :hug: riverdanssit

kopio masu ( . ) neuvolassa kaikki suht ok, mun paineet sama mitä ennen, vauvan syke aktiivinen, liikeet ++, turvotus +/-, lirkki ok, paino -450 gr (viikon takaisesta lekurikäynnistä ) , sf-mitta 34,5-35 cm, hemppa oli ainoa joka oli laskussa 114 (!) siitä tokaisi että voisin napsia rautajuomaa lopun aikaa..

am & hippunen 37+4
 
Terve.

Kasassa ollaan.... jee... :D
Hiukan selässä tuntuu supistuksia mut muuten olo on ihan ok. Vauvelikin tosi aktiivinen taas. Hämää niin paljon sen liikkeet etten edes tajua miten päin se siellä köllöttää veikkaus on että rt... mutta mutta... ei kuuluteta kirkossa. Maanantaina olis seuraava neuvola ni siellä sitten kuullaan mennäänkö tyksiin asti synnytystapa arvioon vai mitä tehdään... :)

Tarttis kaupassa käydä mut en ota riskiä olen kuitenkin neidin kanssa kahden ja hissittömässä talossa asutaan et jos nyt vaan pysyisin kotona kiltisti.... tässä koneella turvallisesti... :LOL: :LOL: :LOL:
 
millipilli
paapelo, voi mikä ihana pikkuinen :heart: :heart: ja varmasti oli ikimuistoinen reissu tukihenkilönä.

joie ja blondie, nyt sitten vaan lepoa vielä vähän aikaa että pikkuiset saa kasvaa :hug:

Hanille vielä kerran onnittelut :flower: :flower:

Lumipyry, voi apua mitä sulle on sattunut :eek: :hug: onneksi nyt kaikki kuitenkin hyvin. Voin vaan kuvitella mitä ton meidänkin terroristin kanssa tulis mistään jos olis kädet paketissa.

Mä ostin eilen vadelmanlehtiteetä :whistle: jos sitä ees vois vähän huijata itseensä ja uskotella että tällasista on jotain apua :D Menkkakipuisia suppareita on, mutta niin on ollut koko kuukauden... prkl.

Hauska kun illalla aina kun alkaa väsyttää sitä ihan toivoo, että synnytys ei käynnistyis yöllä (mä kun saan nukuttua vieläkin kertaakaan heräämättä) ja sitten aamulla kuitenkin aina on niin pettynyt kun herää hyvissä voimissa omasta sängystä :D Esikoisen kanssa oli kyllä ihana kun synnytys käynnistyi aamulla hyvin nukutun yön jälkeen. Josko tälläkin kertaa... silloin joskus kolmen viikon päästä :D

millipilli & Frank 38+5
 
Sisko ja vaavi pääsevät kaiketi jo huomenna kotiin, jos vaavin paino on ok illalla :D

Sitten alkaa lellittely...saa tuo meidän poika arvokasta harjoitusta, että ei olekkaan enään ainoa lellittävä mummolla :D
Ihan silmällä pitäen sitten tulevaisuutta, niin tekee varmasti ihan hyvää pudota pikkuisen pojallakin mummon pompottelun suhteen maanpinnalle ja katsoa kun äitikin pitää sylissä jotain toista :D

Kaunis on taas päivä. Tänään varmaan jo voisi uloskin mennä. Sain univelat nukuttua pois ja olo on kuin uudesti syntyneellä.
Vähän tuntuu kyllä vielä, että ei ole ihan perillä päivistä, vaikka tietääkin mikä viikonpäivä on menossa...eli kuuppa on vähän kateissa :D

Nyt menen aamiaista syömään ja sitten tarvitsee vähän siivoilla.

paapelo+poju+Tiuhti 12+6
 
Ei mua pitäisi minnekään lindexille ja h&m.lle päästää,siellä vaan tulee ihan sokeaksi,tilaa kun yritän raivata niin jo sitä taas pitää ostaa jotain :headwall: :LOL:
Mieheltäkin yritin kasseja piilotella,vaihtelevalla menestyksellä :whistle: :snotty:

BV ja P 30+5
 
hyvin hyvin varovaisesti kysäisisin mahtuisiko mukaan juuri plussannut pikkukakkosen odottaja?

tänä aamuna sain selkeän plussan kp31/28 dpo 15.. esikoinen synt. 10/06

takana yritystä melkein puoltoista vuotta ja viime keväänä 04/08 jo rv12+ ehtinyt raskaus, joka sai sitten tuulimunadiagnoosin..

joten pelko takaraivossa odotan ensimmäistä neuvolakäyntiä ja sitä että saisin sykkeet nähdä.. :/

mutta nyt siis yk11 tuosta tuulimunasta laskettuna, jo tutkimuksiin aikakin varattuna, saikin pikku natiainen alkunsa ihan luomusti.. :heart:
 
Mahtavaa kellopeliappelsiini!!!
Onnea kovasti.
En tiedä muistatko minua tuolta kuumeilupuolelta enään =)

Toivotaan, että syke näkyy nyt vahvana ja on oikein kunnon maha takiainen :hug:

paapelo+poju+Tiuhti 12+6
 
Paljon onnea viela kerran Hani! :heart: Tytot on tosiaan melkein samankokoiset. Meilla oli pituutta 51cm. =)

:hug: Lumppari! Tosi huono tuuri sulla! Onneksi sait kadet paketista ennen syntymaa! Miten sa oot ollenkaan parjannyt! :hug:

Tervetuloa ja onnea plussata Kellopeliappelsiini! :wave:

Ihana masu Mama! :heart:


Mulla ei juuri ole tuuria- kohtutulehdus ja mastiitti vaivaa- samat biootit toivottavasti tepsii molempiin, joten ehka sit ens viikolla on parempi olo... :| Tyty on kylla ihana! :heart: Eiko se ole hassua, miten sita rakastuu omiin lapsiinsa! :heart:

 
Iltoja

Huh mikä päivä. Neiti päätti ruveta kiljumaan 6 aikaan aamulla. Puoli 9 oli hänen neuvolansa. Ja nyt kiljunut koko illan... :headwall: tää mami on hiukan väsyny. (isukki töissä)

Neiti oli 11 kg 79cm ja pipo 49 ikää 1v1kk :D

Masussa riehutaan ja supistuksia satelee... :kieh:



Raahaudun sohvalle neitikin hiljeni pari minsaa sitten. :)
 
Nonni, neuvolakäynti takana. Kylläpäs vauva ehti jo hetken aiheuttaa mammalle huolta kun sydänäänet kävivät välillä alle 110 ja loppujen lopuksi neukkatäti lähetti mut naapurikaupungin äitipolille pötköttelemään käyrille. Siellä kaikki kuitenkin ok ja vauvalla kuulemma kaikki niin hyvin kun vaan voi. Näin oma neuvolatätikin arveli, mutta sanoi että parempi tarkistaa asia varsinkin näin viikonloppua vasten. Muutenkin yllättäviä tuloksia tuli neuvolasta, tässäpä tietoja:

rv 39+2
paino -450g/vko, (huom. mun oksu- ja ripulitauti tässä neuvolakertojen välissä! :attn:
paineet 114/64
hemppa 112 (madaltunut keskiraskaudesta, nyt pitää napata vielä rautaa)
pissa - - (jee! kunnon vesikuuri ennen neuvolaa sai taas kummittelevat protskut aisoihin! :D)
sf 32,0cm (lisäystä vain 0,5cm, on kuulemma jo toooosi alhaalla)
tarjonta RT
sykkeet 104-122-138, käyrillä saatiin tulokseksi sitten115-120-150
liikkeet ++

Hassua, miten hemppa oli laskenut, vaikka tähän asti pysytellyt ihan siedettävissä lukemissa. Ekaa kertaa tässä raskaudessa joudun ottamaan lisärautaa ja vähän ärsyttää kun just vatsa on toiminut nyt tosi hyvin. Toivottavasti ei mene vatsa kovaksi nyt sitten juuri ennen synnytystä. :/

Heei, mites rimata ja Allusmamma, jokohan ovat päässeet vauvaa hakemaan kun ei ole koko päivänä ainakaan tässä pinossa kuulunut mitään?! :wave:




 

Yhteistyössä