*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

mä soittelin tänään neuvolaan, oma terkka oli lomalla, sijainen kuitenki otti tiedot vastaan ja sen laskujen mukaan (ed. menkoista) tänään rv 4+6, la 1.12, anto ajan ultraan, mut VASTA 4.5, rv 9+6 !!!!! tuolla kuulema sellaset vehkeet etteivät aiemmin nää ja eivät tällaisesta syystä (huoli!!) laita lähetettä oyssiin... en mä kyl sinne asti saata odottaa.. ajattelin et jo parin viikon päähän oisin saanu ton ajan, et ois päässy varmistaan et kaikki on kunnossa.. :/ pitänee varmaan yksityiselle hakeutua.. :/ mitä lie maksaa kelakorvauksen jälkeen? kokemuksia?
 
millipilli
Voihan haukotus... tänään on sellainen päivä että toivon Frankin pysyttelevän yksiössään vielä ainakin huomiseen :whistle: tosin eipä oo kyllä mitään merkkiäkään siitä että joskus olis syntymässä. Oon NIIN väsynyt! Poika päätti sitten noin kellojen siirtämisen kunniaksi LYHENTÄÄ yöuniaan. Heräsi kuudelta tänään kuten normaalistikin... mutta kun vielä on ite vähän tossa talviajassa niin poika heräs periaatteessa jo viideltä. Yritin ottaa tossa pikku päikyt, mutta eipä tuo jätkä kauaa jaksanut omassa huoneessaan touhuta. Mieskin on töissä taas vaihteeks n. 8-20 joten sieltäkään ei päikkäriapua löydy.

Noooo, onneksi pojalla on huomenna ja ke kerhopäivät. Pitää kiitää aamulla ysiltä heti kotiin nukkumaan kun on pojan saanut kerhoon. Ja arvatkaa vaan saako silloin sitten nukuttua :D

Eilen oltiin miehen vanhempien mökillä puutalkoissa. Mä tosin en kyllä oikein mitään tehnyt... mitä nyt yhden karahkan raahasin jäältä, mutta siihen se sitten jäikin. Ja sitten illalla vielä oltiin pojan kanssa miehen kiekkopelissä.

Tota vadelmanlehtiteetä oon juonut edelleen, mutta ei sillä kyllä mitään suppareita mulle ainakaan tuu... kai tää syntyy joskus 43 viikolla käynnistettynä tai jotain :D Mun on vaan jotenkin niin vaikeaa edes ajatella sitä vaihtoehtoo että tää menis yhtään yli. Esikoinen syntyi laskettuna päivänä täsmällisesti joten pakkohan tänkin on, eikös? :D

millipilli & Frank 39+1
 
AAM
rimata :wave: mitäs sie vielä täällä kuppaat :D ?

muut pian la käsillä odottajat..
pietusta en oo kuulut vähään aikaan mutta Nellah ja Talvitie tuolla huhtikuisissa kirjoittelivat tänään molemmat hiljattain just..

( . ) töissä käyty mukelon kanssa ja poikahan siellä hurmasi tätejä taas, osaa kyllä olla edukseen kun haluaa, sit alkoi väsymään parin tunnin päästä ja alkoi kikattelemaan niin piti kotio lähteä ko päikkäriaika meni ohi, nyt nukkuu paria tuntista ja mamma lepää.. pari supistusta sain palkaksi kärryn lykkmisestä.. :| pathetic ja bussilla mentiin, poika nautti ko sai vilkutella ohiajaville autoilijoille :D niin liikuttava :heart:

ainiin eiliseltä masukuvatus


Am & hippunen 38
 
Hitto... Mä meinaan nukahtaa istualleni vaikka oon nukkunut tosi hyvät yöunet. En tiedä miksi. Hemppakin on noussut ekasta neuvolasta ylimääräiseen neuvolaan. Kertokaa mulle mitä tälle väsymykselle teen?

Olkkis ja ötökkä 17+1
 
Heips

Mua väsytti olkkis hirveesti noilla viikoilla, sitä ennen olikin vähän helpompi jakso. Nyt 20+0 ois taas virtaa kui pienessä kylässä, mutta ei voi mitään tehä kun supistelee :/ . Huomenna taas lääkäriin katsoon, että onko paikat kiinni ja kovat, toivottavasti. Tekis niin mieli huseerata kaikkea kevät juttuja, siivota, pestä ikkunoita...aaah. Meikä vaan makaa ja silti supistelee...Mutta siis vielä pari viikkoa sitten meinasin nukahtaa kans iltapäivällä istuulleen. Kävin sit aina hakemassa jonkun hedelmän ja pienen kävelytauon...sillä jakso ehkä vartin ;)

Nyt syömään, poika on kuumeessa ja meillä herkutellaan ranskalaisilla :)

Permis ja Veikko 20+0
 
Ruoan laiton parista täällä kuikuilen :D

AM:
Aivan ihana maha...muistuttaa kovasti esikon aikaista mahaani...tuollainen kaikki edessä malli, ihana :D

Täällä köhä senkun pahenee...onko kellään mitään tietoa, onko jotain yskänlääkettä, mitä saisi ottaa...siis ihan reseptivapaata, vai pitääkö vaan tyytyä höyryttelyyn ja varata lääkäriä, jos ei ala helpottaa...alkaa tehdä mahassa jo niin hiisin kipeää :ashamed:

Mies on lähdössä mökille ystäviensä luokse keskiviikkona...toivotaan, että tämä yskä olisi jo hiukan helpottanut siihen mennessä.
Hänen kaverit ihmetteli, miksen lähde mukaan...juu-u ei kovin olisi kiinnostanut seurata vierestä kun tyypit kaataa kuppia kurkkuun :kieh:
Ja mies sitten kuulemma alkaa nyt sitten jakaa salaisuutta kun sai minulta luvankin...on ihan onneissaan, eikä malttaisi odottaa :D

Siitä se sitten alkaa taas, onnittelu suma siis...pitää varmaan sitten tyhjätä viesti muisti ja s-posti laatikko...tätä miehen ystävä arsenaalia kun riittää ihan liiaksi asti :LOL:

nyt kattomaan miten fisut voi uunissa :wave:
 
Tää kävi tänään neuvolassa, rv 11+3 :) Siellähän se pienen sydän sytkytteli, vaikka pitkään sai dopplerilla etsiä sykettä :heart: Nyt tämä alkaa vasta todentuntuistua, ens viikolla ois viikon 12 ultra, ja sitten pitäs käydä vielä jossain vaiheessa pissatestit antamassa ja sokerirasituskokeissa. Että riittää tuota juoksemista millon missäkin testeissä :/ Pahoinvointi alkaa ehkä hiipua, vaikka vieläkin on toisinaan todella etova olo... jospa se tästä häviäis :)

Esikolla oli tänään samaan aikaan 4-vuotisneuvola, ihan on hyvin kuulemma poika kasvanut. Kuulonkin saivat testattua audiometrillä ihan hyvin, mutta näköä testatessa meinas poika kyllästyä, kun ennen sitä oli piirrelty ja leikitty ja testattu yhdellä jalalla seisomista ja ties mitä. Rokotuksen aikaan kuului sylistä vaan "auauau", mutta ilman itkua selvittiin siitäkin :) On se meidän pieni mies niin ihana :heart:
 
AAM
paapelo... kaikki edessä & REISISSÄ ja PERSIISSÄ-mallia :D :LOL: :LOL: kuntoklubiin tilaus vetämässä :whistle:

Yskään auttaa josko auttaa Resilar (sitä muistaakseni sai raskaus aikanakin ottaa mutta... tarkistahan asia vaikka terveysneuvonnasta, tai sit piitkä lämmin höyrysuihku) mutta yskimällähän se lähtee tai hunajaa sekoita lämpimään maitoo/teehen.. mites ne sipuli kikat olikaan lautaselle sängyn viereen vst? :D lasten kikka mutta joskos toimis meille isoillekin ?

skyellä ihana reipas pikkainen :heart: mut semmoistahan se on, mamma on relana niin poikakin eiks jeh :xmas: ? as if :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja permis:
Heips

Mua väsytti olkkis hirveesti noilla viikoilla, sitä ennen olikin vähän helpompi jakso. Nyt 20+0 ois taas virtaa kui pienessä kylässä, mutta ei voi mitään tehä kun supistelee :/ . Huomenna taas lääkäriin katsoon, että onko paikat kiinni ja kovat, toivottavasti. Tekis niin mieli huseerata kaikkea kevät juttuja, siivota, pestä ikkunoita...aaah. Meikä vaan makaa ja silti supistelee...Mutta siis vielä pari viikkoa sitten meinasin nukahtaa kans iltapäivällä istuulleen. Kävin sit aina hakemassa jonkun hedelmän ja pienen kävelytauon...sillä jakso ehkä vartin ;)

Permis ja Veikko 20+0
Mulle iskee tää tolkuton väsy aina kun pääsen töistä kotiin. Ja aamuisinkin on tosi vaikeeta päästä sängystä ylös vaikka onkin nyt jo valoisampaa. Mulla ei oo tässä kakkosen odotuksessa ollut alkuraskaudessa sitä "asiaan kuuluvaa väsymystä" joten en tiedä, ottaako tuo ötökkä sitten nyt takaisin. Onneksi mies pystyy ottamaan vastuuta tuon 8v esikoisen iltahommista ja nukkumaan laittamisesta kunhan vain annan aikataulut tiedoksi ennen nukahtamistani.

Minkä ikäisiä teillä muilla on esikoisenne? Onko ketään jolla esikoinen yhtä "vanha" kuin mulla eikä välissä muita muksuja?

Olkkis ja ötökkä 17+1
 
skye:
Onnea ihanista nauvola kuulumisista ja on teillä reipas poika :D

Siskon kuulumisia tuossa äskön soittelin.
Tänään kun oli pojun kontrolli käynti billirubiinien ja painon vuoksi. Paino oli noussut yli odotusten, mutta keltaisuus oli lisääntynyt sitten lauantain. Menevät siis huomenna mittauttamaan uudestaan. Toivotaan, että saisivat kuitenkin pysyä kotona, kun on aurinkoa luvattu rutkasti.
Muistan vain esikosta, että vierustoverin vauvallakin oli koholla nuo billirubini arvot ja kätilö antoi vain ohjeeksi pitää vaavia ikkunan lähellä auringon valossa, ettei valo hoitoon tarvitsisi tulla ja kontrolliin sitten muutamien päiven päästä.

Ja poika syökin hurjasti ja maitoakin kuulemma tulee ihan hirmusesti. Maidon kerääjällä oli tullut imemättömästä tissistä syötön aikana 50ml ja sen poju oli vetänyt myös. Tykkää aina valvoa yli 1h kun on nukkunut eka 4-5h putkeen ja sitten pikku tilkka maitoa ja taas jaksaa :D
Toista se oli meidän ukkelilla. Moiseen valvomis jaksoon ryhtyi vasta 1kk ikäisenä, sitä ennen vaan söi ja nukui ja oli max. 15min hereillä :D

No juu...eipä sen ihmeempää ollut, kunhan turisen...joten heip hei :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 13+2
 
millipilli
Huomenta!

Tänään onkin taas parempi aamu, vaikka nukuin kyllä tosi huonosti viime yön. Jouduin jopa kaks kertaa heräämään pissalle kun tähän asti oon päässyt ilman herätyksiä :D ja yhteen väliin supisti vähän kipeemmin, mutta kai se tekee sitä seuraavat kolme viikkoa :kieh: :kieh: eilen illallakin oli kipeämpiä suppareita jonkun aikaa. Josko sitä tästä joskus pääsis matkaankin...

Aurinkoista päivää kaikille!

millipilli & Frank 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kellopeliappelsiini:
pitänee varmaan yksityiselle hakeutua.. :/ mitä lie maksaa kelakorvauksen jälkeen? kokemuksia?
Mehiläisessä oli gynekäynti n. 60 eur + ultra 60 eur.
Jos lähistöllä on useampi yksityinen lekuriasema niin voihan sitä lyhyellä soittokierroksella kartoittaa hintatasoa & varata sitten sopivan



 

Yhteistyössä