*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

Mulla itsellään Kotkan appelmedissa maksoi alkuraskauden ultra 93? kelakorvauksen jälkeen.
Itselleni se oli melkein tärkein ultra,enkä jaksanut odotella alkuraskauden ultraan asti.
Ja tuohon alkuraskauden ultraanhan en päässyt juuri tuon yksityisen ultran takia.

BV ja P 31+2
 
Hip Heissan!!!

Onnea matkaan - jotkut taitaa olla parasta aikaa tositoimissa!!!

Meillä nyt sitten pukkaa muuttoa päälle. Muutetaan isompaan toukokuun alussa ja nyt jo stressaa ihan kauheesti, että miten ihmeessä siitä selviän. Maha ahdistaa ihan kauheesti! Ihania MASSUkuvia oli laitettu. Söpöjä kiinteitä pikkumassuja :) Itse olen sinivalastakin suurempi, joo´o, ihan oikeesti. Esikoisesta lähtöpaino oli 55 nyt oli 62 ja kohta menee 70 rikki, joten ihan kiitettävästi olen ottanut takaisin alun oksentamiset. Aika työ alkaa sitten kesä/syksyllä Mutta kevyt linja, sen olen päättänyt!! Mutta ei voi mitään nyt, kilot on kannettava!!

Sormia särkee vielä vähän ja aika rajottunutta tää käsien käyttö vielä on, mutta parempaan suuntaan olleen menossa! Onneksi!

Aaaaämmäkin poksahtaa ihan kohta!! Huh kun aika menee vauhdilla!!!

Kohta on kesä, IHANAAAAAA!!

Lumppari 28+6
 
Voi, miten ihana auringonpaiste ulkona!

Rimatalle onnea matkaan!

Applari, tervetuloa!

Lumppari: Hurjan kuuloinen tapaturma sulle käynyt! Sitähän on ihan avuton, jos on molemmat kädet paketissa. Huh!

(.) pullistuu vaan. Uskomatonta, että enää 6 viikkoa laskettuun aikaan. Eikä varmaan niin kauaa edes mene. Useampanakin päivänä on oikein urakalla vihlonut alapäätä. Vaikea sanoa, mitä paikkaa tarkalleen, mutta jostain tuolta sisältä, kohdunduun paikkeilta.
Tänään oli pakollisia asioita hoidettavana pojan kanssa ja bussilla reissasimme keskustaan. Siis Helsingin. Takaisin tullessa alkoi bussimatkan jälkeen supistelemaan niin kipeästi, etten päässyt kuin pari vaivaista askelta kerrallaan. Kotimatka ei olis ollut pitkä, mutta en vaan päässyt kävelemään. Onneksi mun isä sattui olemaan kotosalla ja pyysin sitä heittämään mut ja pojan autolla kotiin. Lepo sitten auttoikin kivasti, nyt vaan on alapää turvonnut kuin meloni! Itkua väänsin, kun yritin pissalla käydä. Ei tuon turvonneen värkin kanssa voinut kunnolla istua. Samaa ongelmaa oli töissäollessa, mutta se helpotti, kun jäin saikulle.

Mietin tuossa vauvalle kotiintulovaatteita. Hankalaa, kun ei yhtään tiedä, kuinka lämmintä silloin on. En saanut kuin bodyn, potkarit ja sukat kasaan. Kaikki esikon vanhat vaatteet on vielä varastossa laatikoissa. Ja se varasto on mun mummon luona. Siellä on myös vaunut ja pinnasänky. Mummo vaan on nyt kylpylässä rentoutumassa, joten ihan heti niitä ei pääse hakemaan.
Kyllä oli aikanaan niin helppoa talvivauvan kanssa lähteä sairaalasta kotiin, mutta nyt olen ihan hukassa sen vaatetuksen kanssa. Jokin vähän paksumpi pitää varmaan olla mukana. Ja paksummat sukat ja tumput. Ja entäs hattu? Yhdessä fleecepuvussa olis huppu. Se varmaan passais puuvillalakin kanssa, jos on viileämpää.


Joie ja Sippu rv 34+0
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja LumiPyry73:
Aaaaämmäkin poksahtaa ihan kohta!! Huh kun aika menee vauhdilla!!!
Lumppari 28+6
ääh et sä suinkaan tarkoittanut mua ;) :D :LOL: mut hei hei hei tässä on millipilli, talvitie, Nellah ja Pietu ensin "jonossa" :whistle:
mut mulla on semmoi kutina että nellah lähtee meistä ekana sit millipilli, talvitie ja sit vasta joskus hamassa minä ja pietu on kai jakautunut jo... ? luulisin..
 
Heippa

Ihanaaa kesä tulee :) :) :) :)

Lisäksi hyvä mieli, kun kävin lääkärissä ja paikat visusti kiinni :). Supistelut ei oo ainakaan vielä lähtenyt paikkoja pehmittään ja tässä vaiheessa se on täydellistä. Täti vielä sano, että saa lenkilläkin käydä, vaikka supistaa ja innosta puhkuen lähin heti taipaleelle ja nyt illan oonkin sit ollut kipee, masua juilii ja supistaa...mahtaako nyt kummiskaan olla niin hyvä idea. Pääasia kummiskin, että voi töissä käydä, ni kuluu aika nopeemmin.

Mietin samaa kuin joie, vaikka ei vielä ajan kohtaista ookkaan :) . Oli niin helppoa tuoda vauva kotiin 20 asteen pakkasessa...kunnon toppaukset päälle, kuin nyt sit elokuussa. Joudutte vielä auttaan mua...miten puetaan vastasyntynyt kesällä :whistle: . Poju oli jo puol vuotta kesällä, eli ei mitään kokemusta. Meillä muuten poika siis nyt 4-vuotta.

Jospa sit iltapalalle, vaikka painoa on tullut lähtöpainoon jo 10Kg ja ekaan neuvolapainoon 6Kg...mitä tästä vielä tulee. Johtunee mun lepoviikoista, jotka vietin jääkaapilla. kertokaapa jotain herkkuja, mistä ei kilot kertys?? :ashamed: :ashamed:

Permis ja Veikko 20+1
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja permis:
Jospa sit iltapalalle, vaikka painoa on tullut lähtöpainoon jo 10Kg ja ekaan neuvolapainoon 6Kg...mitä tästä vielä tulee. Johtunee mun lepoviikoista, jotka vietin jääkaapilla. kertokaapa jotain herkkuja, mistä ei kilot kertys?? :ashamed: :ashamed:

Permis ja Veikko 20+1
Permikselle onnittelut poksuista :) :hug:

herkuttelut mä tein rahkaa ja graduaalisesti vähensin sokerin käyttöä siinä :whistle: ja tuoreita mustikoita/mansikoita/ananasta !! nesteenpoistoa ;) :p
nyt nautin tuota activia luumujugurttia, plussana vielä siinä että vatsa toimii :D ja se on niin hjuvaa...
ja sit jossain vaiheessa nassuttelin porkkanoita.. aika vähän kuite loppupeleissä.. ja sit sitä ananasta suoraan purkistakin välillä :ashamed:

 
millipilli
Nyt mun yöunet on sitten näköjään menetetty... prkl. No, vähällä oon päässyt kun tähän saakka oon saanut nukkua yöni heräämättä. Nyt on kaks viimeistä yötä mennyt kyllä NIIN ketuille että voi pylly.

Eilen heitettiin miehen kanssa koko päivä läppää, että nyt ois viimeiset mahkut huhtikuun lapsilisiin :D no, ne on nyt menetetty ;) mutta tässä kuussa syntyy meidän vauva ihan varmasti!!!!

kuolemanväsynyt millipilli & Frank 39+3
 
onko muilla näin varhain jo väsymystä? musta tuntuu et voisin nukkuu vaikka kellon ympäri.. esikoisesta väsymys alko oikeestaan vasta joskus 10-12 viikoilla ja jatku lähemmäs 20 viikkoa.. nukahtelin työmatkalla bussiin sun muuta mukavaa.. :/ samoin alamahalla jomottelu jatkuu ja sit esim jos oon sohvalla rönynny jonku aikaa ja tempasen itteni äkkiä pystyyn ni semmosta terävämpää kipua..

kellopeliappelsiini ja natiainen 5+1
 
kelloaplari:
Täällä oli juuri tuommonen väsymys taakka ennen plussaa ja sitä jatkui joku 2viikkoa vielä plussan jälkeen, eli johkin rv6 paikkeille.
Sitten se tuli takasin tuossa rv9 paikkeilla ja nyt on historiaa :D

Nuo repäisykivutkin on tuttuja. Auta armias jos vaikka syöksähdän pojan perään tms. äkkipikaista liikettä teen, niin kyllä kuule ilmoitellaan, että otahan tantta iisimmin :LOL:
Ja sitten on sellaista vähän jatkuvampaa jomotusta pitkin ligamentteja ja vähän siellä täällä, kuuluvat taasen asiaan..kun ei vaan liitoskivut alkaisi ihan kovin aikaseen :kieh: :D

Käytiin pojun kanssa kaupassa ja poika käveli niin onneissaan ja vieläkin olisi jatkanut matkaa. Tuli siinä yhtäputkeen käveltyä 500-600m vähintään...tosi hienosti, kun ajattelee, että poika juuri oppi kävelemään kengillä kunnolla.
Ja matkaan sisältyy monta isoa ylämäkeäkin...mamma on aivan ylpeä :D :heart:

Eli olo on siis tosi energinen nyt...liekkö kevät, vai sitten ihana toisenkolmanneksen energisyys...kumpi vain, mutta en valita.

Jahka tuo ukkeli herää päikkäreiltä, niin pääsee imuroimaan. Meillä on uusi imuri ja poika herää samantien kun sen laittaa päälle...ei sen puoleen, niin heräisi varmaan naapuritkin...tosi hieno allergia testattu vekotin vai :LOL:

Sitten iltapäivällä tulee taas ystävä poikineen käymään ja sitten kerronkin hälle tulevasta vaavista.
Olen häntä ajatellut kummiksi...mahtaisikohan olla liian aikaista kysyä jo nyt, kun mikään ei vielä ole kuitenkaan varmaa???
Hmmm...vaikeita päätöksiä, ehkä odotan kuitenkin vielä sinne rakenne ultraan ja sitten kysyn, jos sielläkään ei mitään vakavaa löydöstä tehdä...tosin ihan vaikka naiviudesta en usko että mitään löytyisi =)
Toivoa ja uskoa pitää olla että pysyypi pää kasassa :D

Nyt syömään jälleen!

paapelo+poju+Tiuhti 13+4
 
Heippa pitkästä aikaa!

Onnea valtavasti kaikille vauvaantuneille :flower: =)
Ja rimataltakin sitten meni lapsivedet, nyt taitaa kaiketi olla jo vauva sylissä siellä! =)

Talvitielläkin tänään laskettu aika, eikös me just plussattu? :D

kellopeliappelsiini mä olin todella, todella väsynyt plussan aikoihin, ja muutaman viikon sen jälkeenkin. Kyllä se väsymys siitä helpottaa. :hug: Muista, energinen keskiraskaus odottaa! :D

Kesis ja Nuppu 38+5
 
Aurinkoista kevätpäivää!!

Ulkona ihana ilma, täytyy lähteä lenkille koiran kanssa. Joka päivä täytyy täällä käydä lukemassa josko ois tullut uusia vauvauutisia! Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: ja tsemppiä kaikille teille jotka jo kuumeisesti odotatte lähtölupaa laitokselle vauvanhakuun :hug:

Mie maltan mieleni täällä vielä vajaan kymmenen viikon ajan, mutta takaan ja alleviivaan, että sitten rupeaa tuntumaan päivät pitkiltä, tuota lähtölupaa odotellessa. Mua hieman jännittää, kun meillä on 130 km sairaalaan, ettei vaan tulisi kiirusta matkalla. Ois hieman liikaa jännitystä, jos vauveli alkais pukata itseään maailmaan tien varrella :eek: Onneksi tuossa välilläkin on pienempi sairaala, jossa akuuttipäivystys ympäri vuorokauden vaikkei synnäriä olekaan...

Mites teillä, närästääkö? Mun ei kestäis ollenkaan kumartua, edes kenkiä sitomaan, kun saman tien rupeaa polttelemaan. Ja enpä ole vielä onnistunut päivääni viettämään niin ettei jossain vaiheessa ole pakko vähän kumartua. Gavisconia siis menee miltei päivittäin -on kyllä onneksi tehokasta. Vauva on hurja liikkumaan, välillä punkee niin että tuntuu tulevan kyljestä läpi! Mun mies ei kauan saata pitää kättä vatsalla, kun vauvelilla on jumppa menossa; sanoo sen tuntuvan niin hurjalta kättä vasten et on pakko "väistää".

No nyt lähden tuonne aurinkoon! Mukavia kevätpäiviä kaikille!

Kesäihme, viimeinen kymppi lähtee
 
Permis: Meillä myös poika nyt 4 vuotta.

Applari: Kyllä mullakin alkoi väsymys melkein heti plussauksesta. Rv 6 vaan alkoi niin raju pahoinvointi, että silloin se väsymys jäi jotenkin ihan taka-alalle enkä sitä noteerannut juurikaan.

(.) Oli pakko käydä hoitamassa pakollisia asioita pojan kanssa. Teki tosi tiukkaa kävellä 3 kilometriä suuntaansa. Poika kyllä jaksoi, mutta tämä mamma ei. Pelkäsin, että käy, kuten eilen ja alkaa kipeät supistukset. Selkä huusi armoa, lantio venyi ja paukkui, vauva painoi pahasti ja eteneminen oli etanan vauhtia, mutta selvittiin kotiin takaisin.
Nyt ruoka tulossa ja kohta mennään molemmat päikkäreille.

Otin eilen uuden masukuvankin, mutta sepäs onkin toisella koneella. Laitan sen, kunhan kerkeän.


Joie ja Sippu rv 34+1
 
Tervehdys

Kasassa ollaan. Kuin ihmeen kaupalla. :LOL: Onneksi jo HUHTIKUU!!! :attn:
Vauveli on PT ja ens viikolla ylimääräiseen ultraan. Neuvolantäti sano mulle että ei ole painoarviota ennen synnytystä jos ei ole sokerit koholla. :eek: Siis kun jo toista odotan. Pääsen kuitenkin arvioon neuvolalääkärikäynnillä ja uudestaan äippäpolilla jos ja kun tämä vesseli on pt ensviikon ultrassa. :/ Vaikeesti taas selitetty mut asia kuitenkin tuli selväksi... :LOL:

Vielä olisi 4 päivää koulua ja sit alkaa äippäloma. Virallisesti äippäloma alkaa mulla jo 4.4. mut olen koulussa noi viimiset kurssit.


Mitäs vielä... viime neuvolakäynnillä kaikki oli samoissa mitoissa ja arvoissa. Vauvan sydänäänet kuuluivat alhaalta ja ylhäältä joten 100% varmuutta ei saatu asennosta. :whistle:

Ja poks poks rv 34+0 :heart:
 
Moikka!

Tulin ilmoittautumaan lasketun ajan kunniaksi ja toteamaan että kaikki OK!

Neuvolassa kaikki OK, paino vähän laskenut, pissa oli puhdas, sf-mitta edelleen noususuhdanteessa vaikka minusta tää massu on valahtanut jo ihan alas. Niin ja uuden ajan sain jo ylihuomiselle kun tosiaan nyt ollaan jo yliajalla ;).

Pesin tänään makkarin matotkin oikein vanhan ajan tekniikalla juuriharjan kera tuolla kylppärin lattialla, mutta palkinnoksi sain vain kipeän selän ja nivuset :/, ei yhtään supparia.

Laitanpa tänne vielä saman kysymyksen mitä tuonne omaan pinoonkin, eli onko teillä muilla tuntunut vauvan liikkeet tuolla alapäässä? Siis niinku oikeasti tosi alhaalla, tyyliin että istuessa tuntuu että näinköhän vauvan pää hankaa jo tuolia :D:D. Mulla juuri nyt ekaa kertaa tämmöisiä tuntemuksia, mahtaakohan tuo vauveli olla jo kuinka lähtökuopissaan?! Luulisi ettei paikat olisi vielä auki kun ei ole supistanutkaan vielä lainkaan kipeämmin.

Tässä vielä massukuvia lasketun ajan kunniaksi! :wave:



Terkuin Talvitie 40+0
 
Talvitie:
Meillähän esikko meni "yliajalle" ja syntyi käynnistyksellä rv41+6. Rv 38 lähtien alkoi pojan pää painaa alakertaan ja rv40 tuntui joka hikka ja potkaisu niin ikävästi alapäässä, että ajattelin, että jos nyt aivastaisin, niin jätkä pullahtaa ulos :LOL: Harmi ettei niin kuitenkaan käynyt :kieh:
Itsellä tuli sitten kanssa noilla viikoilla ihan naurettava siivous vimma ja pesin uunin niin juurtajaksain, että irrotin jopa uunin sisä lasin ruuveiltaan ja pesin senkin astian pesuaineella :LOL:
Ei ollut tehoa minulle, mutta rv41+3 ja 41+4 päivää ennen ya kontrollia sitten olikin kumpaisenakin yönä 3h suppari rupeamat, tosin ei kipeitä, mutta saivat aikaan n.2cm aukeamista ja kaulaa oli sitten enään vajaa sentti jäljellä...eli jatka samaa rataa vaan :D

Laitoin juuri pojan unille. Meni kyllä tosi myöhäseksi, kun normaalisti menee klo 21.00 unille, tosin kellojen vaihdon takia klo 22.00, mutta käytiin suihkussa ja pojalla oli niin hauskaa, etten raaskinut alkaa kiirehtiä :D

Nyt sitten mätän viiliä ja imeskelen puolukoita...täällä siis sitä sammasta meikäläisen kielessä ja tahon sen pois...nyt on jo parempi, mutta alkaa nousta jo selkäkarvat pystyyn kun kattoo tuota puolukka purkkia tuossa :x
josko tämä tästä...tahtoisi mitään lääkekuuria tämmöseen, kun vaaveillakin nämä tehoaa...vai pitääkö sitä mennä ostamaan sitruunaa...iäh :kieh:

Mutta oikein rentouttavaa ja eräille loppumetriläisille suppari rikasta yötä :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 13+4
 
Nyt en ehdi muuta kommentoimaan, mutta päivitän vain omanapaisesti omat kuulumiseni:

Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli aivan kuten pitääkin! Ja saatiin tyttöveikkaus! Ihanaa, tyttö olen toivonutkin.....

Sini, rv 21+2 :heart:
 
OMA NAPA LÄHINNÄ: Ei tästä elämästä nyt oikeesti tuu yhtään mitään! Menee hermot kun väsyttää jatkuvasti eikä auta rautakuurit eikä edes se että nukkuis... Olo on kuin kännisellä vaikken edes ole oikeasti kännissä. Lisäksi rupes jurppiin se kun asutaan 5-kerroksisessa talossa ylimmässä kerroksessa ja hissi on jatkuvasti rikki. Ei oikein oo kivaa kun saa rättiväsyneenä kiivetä vielä rappusetkin kun joku inhottava välinpitämätön naapuri ei oo soittanut hissihuoltoo... PRKL! Ei aina jaksais olla itse soittamassa sinne huoltoon mutta kun olo on mikä on niin pakko edes yrittää.

Olkkis ja ötökkä 17+4
 
millipilli
Talvitielle onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta. Nyt toivotaan kovasti suppareita :wave: Ja Ihana masu!

kesäihme, mua on närästänyt tähän asti, mutta nyt vauva on ilmeisesti laskeutunut alaspäin kun närästys on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Mä en oo tarvinnut mitään närästyslääkkeitä. Helpotus on aina tullut maidosta tai piimästä.

Sini, onnea tyttöveikkauksesta :flower: :flower:

Olkkis, isot jaksut väsymyksen kanssa :hug: :hug:

( . ), mä oon kuin nukkuneen rukous... eli viime yö meni samaa kaavaa kuin kaksi edellistäkin. Uni ei meinaa tulla millään, sitten kun saa nukuttua näen niin paljon unia että tuntuu ettei ois nukkunut ollenkaan ja heräilen ihan vähän väliä. Ja kele kun ei pääse päiväunillekaan kun tuo poika ei enää nuku ja mies on tämänkin viikon ollut töissä aika lailla 8-18.

Eilen tuli ihan totaalinen anoppiärsytys... mulla on siis aivan ihana anoppi ja yleensä ei kyllä oo mitään valittamista, mutta eilen meni hermo. Mun äiti on ollut ulkomailla viiden päivän reissussa josta palaa tänään illalla kotiin. Hyvissä ajoin oli anopin kanssa sovittu että on "hälytysvalmiudessa" poikaa hoitamaan mun äidin reissun ajan jos lähtö sairaalaan tulee (sekä mun että miehen äidit on eläkkeellä vaikkakin alle kuuskymppisiä molemmat). Anoppi lupasi olla eikä mitään ongelmaa sen kanssa pitänyt olla... No, eilen sitten soitin anopille ottaisko pojan tänään mun neuvolan ajaksi ja mikä oli vastaus: "en mä nyt voi kun lähdin Helsinkiin". Ei prkl, lähti sitten meille ilmoittamatta parinsadan kilsan päähän... Joo, ongelma ei oo se että lähti kun mun isä on kaupungissa kyllä ja sovin sitten heti isän kanssa että pitää yön puhelimen auki, mutta se mua ärsytti että ei vaivautunut ilmoittamaan että on lähtenyt. Ois ollut kiva soittaa yöllä lastenvahtia ja kuulla että onkin kilometrin matkan sijaan kahdensadan kilsan päässä SHOPPAILEMASSA. |O |O |O No, tänään tulee onneksi mun äiti kotiin eikä tarvi miettiä sitten enää.

Mä en tiedä oisko tosiaan tuo vauva nyt jotenkin alempana kun pitää yöllä ravata vessassa (ekan kerran raskausaikana) ja närästys on hävinnyt.
Tässä kuva päivän pötsistä, vähän hassu kuva mutta oli pakko laittaa tuollainen missä näkyy napa:



Tässä nimittäin vertailun vuoksi täsmälleen samoilta viikoilta esikoisenodotusmasu ja katsokaa missä napa siinä on :whistle:


Mukavaa päivää kaikille! Palailen vielä neuvolakuulumisten kanssa iltapäivällä.

millipilli & Frank 39+4
 
Toivotaan parasta, pelätään pahinta. Tämän väsymyksen alku on kyllä tuolla alkuviikossa kun esikoiseni näki kolme yötä kovia painajaisia ja tuli sitten joka kerta herättämään minut. Ja kun ei saa nukkua tarpeeksi niin sitten ollaan kiukkuisia ja äreitä. Toivottavasti ei mee samaan kuin esikoista odottaessani... Nyt tähän on vielä ruvennut vaivaamaan tosi ilkeet kivut vatsassa. Ovat joko kohdunkasvukipuja tai sitten suppareita. Toivottavasti ensimmäisiä, niihin on helpompi sopeutua.

Olkkis ja ötzki 17+4
 

Yhteistyössä