*Pikkukakkosta odottavat vol3*kevät-09

millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Wau millipilli, kuulostaa kyllä lupaavalta nuo oireesi vatsan kurallaoloa myöten! b:)d Jään jännityksellä odottelemaan josko vaikka pääsisit ensi yönä synnyttämään :wave: Milläs viikoilla sinun esikoisesi syntyi?
Esikoinen syntyi täsmällisesti 40+0 (synnytyskin oli vielä virka-aika 7-16 :D). En mä tiedä... ei tää tästä varmaan vielä tuu. Kai tää omituinen olo on vaan sitä kun vauva on niin alhaallaa... esikoinen kun laskeutui vasta ponnistusvaiheessa
 
AAM
jahas täälläkö sitä talvitiekin luurailee :D mä aattelin ko ei oo mtn kuulunut että sie oot hommissa mut et vissiin :whistle: ...
millipilli.. sie mihinkään nyt vielä ;) .. lähetään kaik yhes sit :LOL:

muoks ainii tuossa ko frendejä katseltiin nii lökösin sohvalla ni vauvan pää tuntu niiiiin alhaalla häpyluitten välissä ettei ollut mitään heiluntavaraa kyllä ja pihallakin kun kykki niin välillä nipisti ennakoivasti kyllä.. :)
 
Nyt vikametriläiset teette sotarynnäkön naamat puhisten sinne synnärille...hiihii huu hii hii huu...mars yks kaks koli neli, kaikki yhes koos :LOL:

Ei vaan, millipillillä nyt kuulostaa kyllä varsin lupaavalle, eiköhän siellä jotain kehitystä tapahdu d :D b

olkkis:
tiäkkö, mulla tullut nyt rinnat aika aroiksi ja tänään kun röyhtäytin ja tuuditin siskon nyyttiä (joka muuten on niin hurmaavan suloinen ) niin liivit kostui maidosta :D
Ja jaksan aina ällistyä noista siun viikoista, vaikka tiedänkin, että syyskuussa on siun LA :D
Jotenkin aika mennyt niin tavattoman nopsaan =)

Suppareita ja sihinöitä teille niitä kovasti toivoville...eiköhän tässä taas viikonlopun aikana joku ilmoita menostaan :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 13+6
 
millipilli
AM, joo kyllä mä saan varmaan odottaa vielä johonkin vappuun... tai juhannukseen :D nyt ei enää oo niin outo olokaan. Tosin ihan hyvä koska tänään olis vähän hankala miehen töiden vuoksi... samoin huomenna illalla.
 
millipilli
Yhtenä kappaleena ollaan :wave: vähän omituinen olo jatkuu edelleen... sellasia semikipeitä suppareita tässä on jonkinverran ollut aamun aikana. Josko ees paikkoja kypsyttelisivät vaikka ei lähtö tuliskaan.

millipilli & Frank 39+6
 
varasin nyt sit perjantaina ajan yksityiselle, merioulun neuvolaan, 15.pv, viikkoja tuolloin 7+0 ja kätilö kyllä sanoi että kyl sillon pitäs jo varmuudella syke näkyä.. eli siihen saakka jännäillessä.. :saint:

ihana ku pitkästä aikaa sain nukuttua suht pitkät yöunet, vajaa 10h.. :) typy tuli viereen puol ysin aikaan ja vetelehdittiin peiton alla kaksin pitkään (mies menny jo 7.30 töihin) ja jutusteltiin ja halittiin ja kisuttiin.. :heart:

nyt on aamutoimet toimitettu, tyttö kattoo muumeja, mä suunnittelen et keittäs kahvit ja lähtis ulkoileen koirien ja tytön kans ku aurinko paistaa aivan täydeltä terältä ja pikkupikku pakkanenki näyttää olevan.. ihanaa tää kevät! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
olkkis:tiäkkö, mulla tullut nyt rinnat aika aroiksi ja tänään kun röyhtäytin ja tuuditin siskon nyyttiä (joka muuten on niin hurmaavan suloinen ) niin liivit kostui maidosta :D
Ja jaksan aina ällistyä noista siun viikoista, vaikka tiedänkin, että syyskuussa on siun LA :D
Jotenkin aika mennyt niin tavattoman nopsaan =)
Itsekin tässä mietin että kun alussa valitin ettei aika tahdo kulua mitenkään niin silti se on mennyt tosi nopeasti.

Mullakin nännin päät kosteat ja tarrautuneet liiveihin kun iltaisin vaihdan yövaatteisiin. Lisäksi nännit ihan älyttömän kipeet. Hyvä kun paitaa ja liivejä voi pitää päällä.

Onkos kukaan muuten kokeillut c-vitamiinia raudan imeytymisen paranemiseksi? Meinaan mulla on auttanut tosi paljon kun oon juonut tuntia ennen rautatabun ottamista 1-2 lasillista appelsiinituoremehua tai sitten ihan siinä samalla kun oon tabut (vitamiinit ja raudan) ottanut. Arkiaamujen ylösnousut on helpottuneet tosi paljon kun ei oo heti herättyään väsynyt. Mulla menee jopa 2-3h ennen kuin taas väsy iskee.
Mun kätilöksi valmistunut entinen peruskouluaikainen luokkakaverini tämän neuvoi ja oon ollut kyllä tyytyväinen.

Kuinkas aktiivisesti muuten teillä samoilla viikoilla olevat tuo masuasukki liikkuu? Siis niin että itse sen tunnette? Meidän ötzkillä vaihtelee ihan hirmusti tuo päivittäinen aktiivisuus ja kuten tiedätte niin vähempi aktiivisuus herättää heti huolta. Eilinen oli ötzkillä tosi hiljainen päivä ja tänään ei oo vielä tuntunut mitään. Mietinkin jo että pitäiskö oikaista itsensä tuonne punkkaan ja hieman herätellä sitä. Jos vaikka antais pientä elonmerkkiä niin ettei tarvitsisi huolehtia niin paljon. Tosin eihän kai näillä viikoilla vieläkään ihan kaikki liikkeet tunnu mutta silti oon huomannut että kiinnitän ehkä hieman liikaakin huomioo tuohon asiaan.

Kuinkas monella täällä on lemmikkieläimenä kissa tai koira? Miten ootte saaneet sopeutettua lemmikit uuteen tilanteeseen kun vauva on kotona? Mulla on kaksi kissaa 6v ja 1v ja pelottaa jo tässä vaiheessa että miten tuo 1v sopeutuu vauvan tuloon kun se on nyt jo todella yliutelias ja kaikki kiinnostaa, varsinkin kaikki kielletty (ihan kuin lapsiakin :D). Luopua en haluis mutta jos ei oo vaihtoehtoja niin kai se on pakko. Vanhemman kissan kanssa ei tuu ongelmia kun sitä ei juurikaan muksut pidemmän päälle kiinnosta mutta tää nuorempi voi olla ns ongelmatapaus

HUOMENNA MUUTEN TAAS PAUKKUU VIIKOT! :D

Olkkis ja ötzki-pötzki 17+6



 
Onnea Rimatalle :heart: :heart: :heart: :heart: Onneksi miehesi ehti juuri h-hetkeksi paikalle :)

Olkkis, mulla ei noilla viikoilla potkuttelu vielä ollut kovin säännöllistä, nyt jo tietää mihin alkaa vilkse masussa alkaa. Pariin päivään ei tosin tällä viikolla oikein liikkeitä tuntunut, mutta olen ollut kovassa kuumeessa ja lääkärissä todettiin sen johtuvan siitä. Vauva lepäilee.

Permis ja Veikko 20+5 Ensi viikolla rakenneultra, jee!
 
permis: Mitenkähän oppisin tuon muistamaan... Siis tuon ötzkin potkuttelun epäsäännöllisyyden. :D Olenkohan lukenut liikaa noita keskenmenosta kärsineiden palstaa? :D Ei pitäis lueskella sellaista kun tulee sitten turhia pelkoja mutta minkäs teet kun "selviytymistarinat" kiinnostaa.

Olkkis ja ötzki-pötzki 17+6
 
Näinhän se on olkkis. Esikoista ootellessa olin tosi rauhallinen koko raskauden, enkä liiemmin itteeni tunnustellut...Nyt on toisin. Mies sanoikin, että joka viikko me pohditaan jotain...vähäisiä liikkeitä, lapsivettä vai runsasta valkovuotoa, liian kipeitä supistuksia...Kunpa vain osaisi ottaa rennosti. Toivottavasti sit ainakin babyn synnytyä osaa jo ottaa rauhallisestu, kun on jo tuttua lapsen hoito. Sit tietty vauva on ihan erilainen kuin esikoinen ja se huolestuttaa ;) Neuvolassa sanovat johtuvan siitä, että nyt kun ollaan jo mammoja, niin suhtaudutaan masuasukkeihinkin aikasemmin omina lapsina. Esikoisesta ei osaa ihan samanlailla vielä aatella, sillon suojelee enemmän raskautta kuin itse vauvaa. Tiedä tuota, mutta vois olla järkeenkäypää puhetta.
 
permis: Mulla on esikoisen odotuksesta tooosi pitkä aika. Neiti synty 02/01 joten ei sitä niin kovin hyvin muista tuota esikoisen odotusaikaa. Söin äsken tuossa suklaapatukan ja heti kun sen sain kurkusta alas niin eiköhän ötzki alkanut riehumaan. :D Eli ihan turhaan sitä murehdin.

Oottekos seuranneet kotona kuinka paljon teillä on paino raskauden aikana noussut? Mulla tosiaan pamahtaa rv19 liikkeelle huomenna ja alun 8kg:n pudotuksen jälkeen painoa on tullut vain 0,7kg eli ei juuri mitään.

Olkkis ja ötzki 17+6
 
Ja ensinnäkin onnea jo kahtena kappaleena oleville :flower:
Täällä mennään viikkoja 12+, niin ne viikot vaan vilistää ohi ettei huomaakaan. Maanantaina olis sitten np-ultra, saapa nähdä mitä sanomista siellä. Väsy senkun jatkuu, johtuu varmaan tästä keväästäkin sitten. Ja kiukkuilu :LOL: Ja pahoinvointi... se ei varmaan lopu kuin vasta synnytykseen :p

Stressailen täällä jo kaverin tulevia kesähäitä, että mistähän mulle se puolijoukkueteltta sitten löytyy kasvavaa mahaa koristamaan. Kaikkea sitä pitääkin ihmisen miettiä, vaan pitää sitä jotain keksiä ettei sinne häihin tarvii könytä ihan metiköstä nousseen näköisenä.

Ihana ilma ulkona, harmillinen auringonpaiste vaan aiheuttaa mulle päänsärkyä. Vaan eiköhän sekin siitä hellitä. Parin viikon sisään olis luvassa myös lampaiden kerintää ja tuossa keväämmällä sitten navetan tyhjennystä :x Saa nähdä miten vuohien lypsy onnistuu isomman mahaversion kanssa sitten kesällä :LOL:
 
Ihania masukuvia taalla taas! Tosi monella jo viimeiset paivat/ viikot kasilla! =)

Meilla menee kaikki ihan hyvin, tyton kielijanteen leikkausta odotellaan- tytto kun ei saa syotya kunnolla kerralla, viihtyy han rinnalla sitten tiheammin... eli vasymys painaa... Toivottavasti saadaan pian vaiva hoidettua... Onko taalla kellaan kokemusta moisesta?

Latte ja pian kaksi viikkoinen tytto :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Nytkö tuli Talvitielle lähtö? Onnea matkaan, jos sitä vilkuttelit!

Vauvatavarat haettu. Mahtukin ihan hyvin pinnis, vaunut ja vaatteet + muut tavarat ekaksi vuodeksi kyytiin, kun aluksi vähän epäilin meidän auton tilavuutta. Kasa vaatteita on jo silitettynä, nyt pieni huilitauko ja sitten saunaan.


Joie ja Sippu rv 34+4
 
millipilli
Voi pjärkkele että tää on ärsyttävää... miks kaikki synnytykset ei voi käynnistyä samalla tavalla? Esikoisesta kun lasketun ajan aamuna lorahti vettä niin siitä tunnin päästä tuli raskausajan eka kipee supistus ja siitä sitten 9,5h ja poika oli maailmassa.

Nyt on KOKO weetun päivän ollut sellasen n. 20 min välein sellasia ärsyttäviä semikipeitä suppareita joista ei oikein tiedä onko ne kipeitä vai ei... tosi ärsyttävää :kieh: :kieh:

Oli muuten hauska kun anopin kanssa oli se pikku "matkaepisodi"... toinen lähtee parinsadan kilsan päähän ilmoittamatta niin mun äiti sitten näemmä on ihan toinen ääripää. Soitti mulle äsken, että menevät saunaan ettei ihmetellä jos puhelimeen ei vastata :LOL: :LOL: :LOL:
 
Oooh...Talvitie...jos tuli lähtö jaksamista ja voimia matkaan vauvan hakuun :D

millipilli:
Toivotaan vaikka näin päin, että kun siulla tulee noita semikipeitä nyt tuollaviissiin se avaisi "huomaamatta" paikkoja niin hyvin, että kun tosipaikka tulee, ei kestäisi kauaa ja se olisi nopsaan ohitte :hug:
Ja aika hupaisalta tuo kuulostaa tuo mummojen touhuilu :D

Meijän mamma se asustaa ihan lähistöllä, joten pojan saa kiikutettua nopsaan sinne tai sitten niinpäin, että jos tulee keskellä yötä lähtö, voi sisko tulla meille univahdiksi.

Muistanko väärin vai oliko jollain tietoutta noista kestojen kaavoista, tai mistä niitä yleensä löytää ihan vaikka netistä? =)

Tässä olen miettinyt vakavasti josko onnistuisi tällkertaa niiden käyttö. Tosin vasta kun arki on tasaantunut, sillä se on uusi juttu ja sekamelskan keskellä siitä ei mitään tulisi.
jos ei sovi meidän arkeen, niin ei siinä mitään, yrittänyttä ei laiteta :D

Eli jos jollain on joku linkki paikkaan josta löytyy kaavoja kestoihin, niin avosylin otan vastaan :D

Nyt hakemaan poika punkasta ja leikkimään :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 14+0 *POKSWAAN*
 
Synnytyskertomusta jos sais aikaseksi kirjotella

Vedet alkoi valumaan aika lailla klo 19 ja soitin siitä synnärille, että miten on kuin tulla, jos ei supisteleen ala. No käskivät joka tapauksessa illan aikana, mutta ei älytön kiire, tulla ja jos ei ala nii sitten osastolle ootteleen käynnistymistä.

Soitin äitille, että voi tulla poikaa hakemaan ja lähettiin siinä sitten tunnin päästä kun sain kaikki laitettua valmiiksi. Hiukan supisteli mutta sitähän oli jo tehnyt sen pari viikkoa :headwall: . Synnärillä sitten perussetti, vauvan sydänäänien seurailua ja sisätukimus. Olin auki sen saman 3 sormelle, minkä jo pari viikoa ollut. Siinä meni tunteroinen, kun sitten siirryin osastolle ja mies lähti kotiin. Se, että vaatteet vaihdoin nii alkoi supistukset voimistuun, enkä voinut enää makoilla tai yrittää nukkua. Mä en voi olla yhtään paikallaan, jos supistaa, pakko liikkua. Lähin sitten käytävään ja päiväsaliin kuleksimaan saman tien ja soitin miehelle, ettei varmaan kaukaa mee ku saa tulla takas.

Käytällä juttelin sitten vaihtuvan kätilön kanssa ja sanoin harkitsevani suihkua. No hän jatkoi kierrosta ja ku tuli vartin päästä käytävällä mua taas vastaan nii sano, että katotaanpa sun tilanne ku näytät niin kipeältä. Nojasin siellä päiväsalissa pöytään ja millon mihinkin ku supisti. Kello oli jotain vajaa 22.00 ja olin ollut siellä osastolla sen reilu puol tuntia. Olin auennut 4 cm ja sanoin, että haluan persruiskeen. Se oli seuraavana vuorossa ja sillä välin ku siellä tyhjentelin ja supistelin pöntöllä nii kätilö soitti saliin, että tullaan takas sinne :D .

Soitin miehelle n. 22.20 ja sanoin, että voi lähtä pikku hiljaa tulemaan, että kohta lähen takas synnytyosastolle. Halusin kävellä sinne ja matkalla pysähtttin n. miljoona kerta ku supisti jo niin kovasti ja usein. Pääsin saliin ja olin sitten sen 8 cm auki ja kätilö tarjos mahollisuutta kohdunkaulanpuudutteeseen, että sen vois vielä mahollisesti toiselle puolelle laittaa. Ok, ja soitin uudestaan miehelle salista, että missä kuppaa että oon jo 8 cm auki. Kello sillon 22.40 ja mies oli vielä KOTONA :whistle: . No toki olin sanonut, että ei kiire mutta en silti tarkottunut, että jää sinne asumaan. Se, että sain sen puudutteen toiselle puolelle auttoi himpun verran mutta sillä ei ollut enää mitään merkitystä, koska mua ponnistutti jo aivan älyttömästi. Siirryin siihen sängylle tai mikäse nyt onkaan ja sain luvan alkaa ponnistaan 22.55 ja mies tuli saliin hiukan ennen ku vauva syntyi klo 23.02 :LOL: .

Nopea oli kyllä synnytys mutta todella hyvä mieli jäi =) . Pari tikkiä ommeltiin. Tämmöstä tällä erää. Lähen nyt suihkuun ja kohta unille.

Tsemppiä loppuaikaan kaikillle ja se lähtö voi todella tulla aivan yllättäin :heart: . Tuun kommentoimaan teijän juttuja paremmalla ajalla.
 
AAM
rimata ukkos tais siinä olla että vaimo ärjää hyvin ilman sitäkin vielä hetkon ja katteli varmaan sähköpostit samalla ko pani takkia päälle :D :LOL:
no hyvä että sentäs oli siinä ko pukersit lapsen ulos :hug: jonkinasteinen henkinen tuki :whistle: aika sissi sieki oot.. b :) d

Tt kun ei oo muuta kommenttia kakkosissa niin oisko tosiaan lähteny hommiin :xmas: ? tsempit tältäkin :wave:

Täällä voidaan yleisesti pahoin, suklaadippihedelmät ja sitä ennen kotipizzaa... :x megaolo :D :LOL: ja en tarkoita juhlatilaa... :whistle:

Am & hippunen
 
Tulipa tässä sellainen mieleen varsinkin myöhemmin lapsensa saaville että mä aion ottaa äitiyspakkauksen mutta tuskin alan kestoilemaan. Jos siis kestot kelpaa niin voin noista äitiyspakkauksen kestoista pientä korvausta vastaan luopua (kunhan nyt ensin pääsen pakkausta hakemaan :D)

Olkkis ja ötzki 17+6
 
millipilli
Yhtenä kappaleena ollaan vielä, mutta aika lupaavasti supistaa... meinaa vähän jo joutua puhaltaan. Olis se aika huimaa jos tääkin vauva syntyis laskettuna päivänä kuten esikoinen :D Vähän olis nälkäkin, mutta on myös vähän huono olo ja mä pelkään että alan yrjötä jos syön...

Saa nyt nähdä mihin tää tästä etenee vai eteneekö mihinkään. Jos nää supparit tällaisina jatkuu vielä pitkään niin kyllä mä varmaan kurvaan näytillä käymään tänään.

millipilli & Frank 40+0
 
millipilli kyykkyyn ylös liikettä äkkiä... :D
Toivotaan että sinäkin menet jo.

Taisin sanoa jotain tuossa parisen päivää sitten, että kyllä viikonloppuna ilmoituksia tulee lähdöistä :D Tunnenpa taas olevani noita.

Ja näin JÄLLEEN unta, että meille tulee poika lapsi...oltiin jossain ylimääräisessä ultrassa ja kätilö sitten sanoi että poika tämä on niin selvästi ettei paljoa tavi muuta miettiäkkään. Ja tuuletin oikein kunnolla siinä sängyllä, vislasin ja juusin täyttä kurkkua JEESH MÄ TIESIN :LOL:

Eipä mitään sen tähdellisempää...alan kohta puoliin pesemeään lattioita...kehtaa herranjestas enään kattoakkaan alaspäin :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 14+1
 

Yhteistyössä