Synnytyskertomusta jos sais aikaseksi kirjotella
Vedet alkoi valumaan aika lailla klo 19 ja soitin siitä synnärille, että miten on kuin tulla, jos ei supisteleen ala. No käskivät joka tapauksessa illan aikana, mutta ei älytön kiire, tulla ja jos ei ala nii sitten osastolle ootteleen käynnistymistä.
Soitin äitille, että voi tulla poikaa hakemaan ja lähettiin siinä sitten tunnin päästä kun sain kaikki laitettua valmiiksi. Hiukan supisteli mutta sitähän oli jo tehnyt sen pari viikkoa :headwall: . Synnärillä sitten perussetti, vauvan sydänäänien seurailua ja sisätukimus. Olin auki sen saman 3 sormelle, minkä jo pari viikoa ollut. Siinä meni tunteroinen, kun sitten siirryin osastolle ja mies lähti kotiin. Se, että vaatteet vaihdoin nii alkoi supistukset voimistuun, enkä voinut enää makoilla tai yrittää nukkua. Mä en voi olla yhtään paikallaan, jos supistaa, pakko liikkua. Lähin sitten käytävään ja päiväsaliin kuleksimaan saman tien ja soitin miehelle, ettei varmaan kaukaa mee ku saa tulla takas.
Käytällä juttelin sitten vaihtuvan kätilön kanssa ja sanoin harkitsevani suihkua. No hän jatkoi kierrosta ja ku tuli vartin päästä käytävällä mua taas vastaan nii sano, että katotaanpa sun tilanne ku näytät niin kipeältä. Nojasin siellä päiväsalissa pöytään ja millon mihinkin ku supisti. Kello oli jotain vajaa 22.00 ja olin ollut siellä osastolla sen reilu puol tuntia. Olin auennut 4 cm ja sanoin, että haluan persruiskeen. Se oli seuraavana vuorossa ja sillä välin ku siellä tyhjentelin ja supistelin pöntöllä nii kätilö soitti saliin, että tullaan takas sinne
.
Soitin miehelle n. 22.20 ja sanoin, että voi lähtä pikku hiljaa tulemaan, että kohta lähen takas synnytyosastolle. Halusin kävellä sinne ja matkalla pysähtttin n. miljoona kerta ku supisti jo niin kovasti ja usein. Pääsin saliin ja olin sitten sen 8 cm auki ja kätilö tarjos mahollisuutta kohdunkaulanpuudutteeseen, että sen vois vielä mahollisesti toiselle puolelle laittaa. Ok, ja soitin uudestaan miehelle salista, että missä kuppaa että oon jo 8 cm auki. Kello sillon 22.40 ja mies oli vielä KOTONA
. No toki olin sanonut, että ei kiire mutta en silti tarkottunut, että jää sinne asumaan. Se, että sain sen puudutteen toiselle puolelle auttoi himpun verran mutta sillä ei ollut enää mitään merkitystä, koska mua ponnistutti jo aivan älyttömästi. Siirryin siihen sängylle tai mikäse nyt onkaan ja sain luvan alkaa ponnistaan 22.55 ja mies tuli saliin hiukan ennen ku vauva syntyi klo 23.02
.
Nopea oli kyllä synnytys mutta todella hyvä mieli jäi =) . Pari tikkiä ommeltiin. Tämmöstä tällä erää. Lähen nyt suihkuun ja kohta unille.
Tsemppiä loppuaikaan kaikillle ja se lähtö voi todella tulla aivan yllättäin :heart: . Tuun kommentoimaan teijän juttuja paremmalla ajalla.